|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
aanderss
24-08-2009, 21:32
man kan väll gå år om man medelar göran o de andra ansvariga
Aqvakul
24-08-2009, 21:32
CITAT (Myosotis @ 24-08-2009, 22:31)  Ja, Netha är i alla fall inte medlem längre och hon kan ju knappast ha blivit avstängd. Nej, knappast!
aanderss
24-08-2009, 21:34
ingmar o göran är bröder väll? men vem är hans.j
Christina i Taxinge~
24-08-2009, 21:36
CITAT (Aqvakul @ 24-08-2009, 22:25)  Reserv uppträdde här långt innan jag ens hört talas om Odla. Det känns viktigt för mig att påpeka att jag inte har något som helst att göra med detta alias, eftersom uppenbarligen många tagit illa vid sig av dennes/dennas agerande. Shit! Nu verkar jag ha satt foten i fel hål eller så......... Jag märkte aldrig att R var en dum typ och det var ABSOLUT inte meningen att chikanera dig, Aqvakul, på något sätt!!!!!!!!!!!!!!!!
Calypso_bulbosa
24-08-2009, 21:37
Aqvakul
24-08-2009, 21:38
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 24-08-2009, 22:36)  Shit! Nu verkar jag ha satt foten i fel hål eller så......... Jag märkte aldrig att R var en dum typ och det var ABSOLUT inte meningen att chikanera dig, Aqvakul, på något sätt!!!!!!!!!!!!!!!! Inga problem  Du har inte gjort något fel. Jag försöker bara hejda felaktiga rykten....
Sussie F-Flower
24-08-2009, 21:39
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 24-08-2009, 22:36)  Shit! Nu verkar jag ha satt foten i fel hål eller så......... Jag märkte aldrig att R var en dum typ och det var ABSOLUT inte meningen att chikanera dig, Aqvakul, på något sätt!!!!!!!!!!!!!!!! Ursäkta, men jag är väl bara nyfiken... Vad betyder "chikanera"...???? (negligera...?)
Farbror Blå
24-08-2009, 21:40
Locket på! Trådens avsikt var väl att fråga var en del fanns?
Aqvakul
24-08-2009, 21:41
CITAT (Sussie F-Flower @ 24-08-2009, 22:39)  Ursäkta, men jag är väl bara nyfiken... Vad betyder "chikanera"...???? (negligera...?) Chikanera = genera, "göra bort"...
smörblomma
24-08-2009, 21:43
CITAT (aanderss @ 24-08-2009, 22:25)  jag tyckte reserv var som vilken annan medlem som helst reserv var en påhittad person den som hittade på var P L det var hon som skrev i reservs namn Nu får jag på pälsen men det kvittar
Myosotis
24-08-2009, 21:47
CITAT (smörblomma @ 24-08-2009, 22:43)  reserv var en påhittad person den som hittade på var Pia L det var hon som skrev i reservs namn Nu får jag på pälsen men det kvittar [attachment=40976:dont_feed_troll.jpg]
Aqvakul
CITAT (smörblomma @ 24-08-2009, 22:43)  reserv var en påhittad person den som hittade på var Pia L det var hon som skrev i reservs namn Nu får jag på pälsen men det kvittar Jag tror att du har rätt.
Sussie F-Flower
CITAT (Aqvakul @ 24-08-2009, 22:41)  Chikanera = genera, "göra bort"... Ok. Tack. Har aldrig hört talas om det ordet...
Piccante
24-08-2009, 21:50
CITAT (Aqvakul @ 24-08-2009, 22:25)  Reserv uppträdde här långt innan jag ens hört talas om Odla. Det känns viktigt för mig att påpeka att jag inte har något som helst att göra med detta alias, eftersom uppenbarligen många tagit illa vid sig av dennes/dennas agerande. Det har jag aldrig trott heller. Så vitt jag vet har du visat bilder på dig själv och skrivit ganska mycket om dig själv så ingen betvivlar att du är en existerande person och inget troll. Reserv visade iofs också privata bilder osv och skapade en illusion av att finans men jag tror att någon såg igen det sen.
smörblomma
24-08-2009, 21:51
CITAT (Myosotis @ 24-08-2009, 22:47)  [attachment=40976:dont_feed_troll.jpg] I am not a troll! I am i besittnig av the absolut sanning vad gäller detta ärende. But what you think, I shit!
Att jag mer eller mindre försvunnit helt beror inte på ointresse eller på att jag hittat något annat bättre forum, tvärtom så trivdes jag väldigt bra med Odla.
Min orsak till att inte synas längre är helt enkelt att Odla är så fruktansvärt segt. Det tar flera minuter att ladda upp en sida.
JA, jag vet att många av er inte har dessa problem, och det finns många förklaringar på vad JAG gör för fel eller vad det är för fel på MIN dator. Men trots att ERA datorer har en snabb uppkoppling så behöver det inte vara fel på min.
Men läget är fortfarande detsamma, det är endast Odla som segar, ingenting annat. Och jag kör inget annat såsom Norton el liknande under tiden jag försöker få upp Odla. Därför syns jag inte på Odla längre, inte för att jag tror det är så många som saknar mej.
Jag tror faktiskt att segheten är en stor orsak till att många forumister försvinner. Jag har mailat och PM'at adm, jag inte ens fått något svar.
That's it!
Calypso_bulbosa
24-08-2009, 22:42
CITAT (Monaxe @ 24-08-2009, 23:37)  // ...Därför syns jag inte på Odla längre, inte för att jag tror det är så många som saknar mej. // Visst saknas du!!
Aqvakul
25-08-2009, 06:38
Monaxe! Visst saknar jag dig!
Hannele
25-08-2009, 06:58
CITAT (Amaryllis @ 23-08-2009, 20:39)  Oj vad forumisterna försvinner med dagarna. Vore kul om man kunde se lite "gamla ansikten" igen. Du har inte varit medlem 1 år ens, vilka "gamla" saknar du? Det har varit sommar och semester, många jobbar i sina trädgårdar..
Saknar inte Reserv ett dugg, inte ens när "han" levde. Jösses så mycket bråk det var på den tiden, och det för ingenting. Däremot så tänker jag på Ewa Svahn ibland, och hur det går numera med grannar och odling....
CITAT (Monaxe @ 24-08-2009, 23:37)  Att jag mer eller mindre försvunnit helt beror inte på ointresse eller på att jag hittat något annat bättre forum, tvärtom så trivdes jag väldigt bra med Odla.
Min orsak till att inte synas längre är helt enkelt att Odla är så fruktansvärt segt. Det tar flera minuter att ladda upp en sida.
JA, jag vet att många av er inte har dessa problem, och det finns många förklaringar på vad JAG gör för fel eller vad det är för fel på MIN dator. Men trots att ERA datorer har en snabb uppkoppling så behöver det inte vara fel på min.
Men läget är fortfarande detsamma, det är endast Odla som segar, ingenting annat. Och jag kör inget annat såsom Norton el liknande under tiden jag försöker få upp Odla. Därför syns jag inte på Odla längre, inte för att jag tror det är så många som saknar mej.
Jag tror faktiskt att segheten är en stor orsak till att många forumister försvinner. Jag har mailat och PM'at adm, jag inte ens fått något svar.
That's it!  MISS YOU!
Meriona
25-08-2009, 09:02
CITAT (MariaS @ 25-08-2009, 09:37)   MISS YOU! Jag saknar dig också Monaxe!  Hoppas dina trådar blir snabbare snart!
Rosmarin
25-08-2009, 09:23
Jag är inte en särskilt "gammal" medlem. Just nu har jag väldigt mycket annat att göra och är inte inne så ofta av den anledningen. Jobb, trädgården, vänner på besök mm mm  ... återkommer när det blir lite lugnare
Myosotis
25-08-2009, 09:43
CITAT (Monaxe @ 24-08-2009, 23:37)  ... inte för att jag tror det är så många som saknar mej... Klart vi saknar dig!!
Amaryllis
25-08-2009, 10:32
CITAT (Hannele @ 25-08-2009, 07:58)  Du har inte varit medlem 1 år ens, vilka "gamla" saknar du? Det har varit sommar och semester, många jobbar i sina trädgårdar.. Har inte varit medlem men har tittat runt på odlas forum sen, tja, 05-06 kanske. De jag saknar är bl a Fenja, Zazu, Dilara, kerstin z5-6 och mnga fler som brukade komma med bra råd då och då. För er som undrar om Netha. Jag har för mig att om man inte loggar in på länge (det ska finnas en bestämd tid) avslutas medlemskapet automatiskt.
Aqvakul
25-08-2009, 10:42
CITAT (Amaryllis @ 25-08-2009, 11:32)  För er som undrar om Netha. Jag har för mig att om man inte loggar in på länge (det ska finnas en bestämd tid) avslutas medlemskapet automatiskt. Fast i hennes fall så försvann hon som medlem ganska tvärt....
CITAT (Amaryllis @ 25-08-2009, 11:32)  Har inte varit medlem men har tittat runt på odlas forum sen, tja, 05-06 kanske. De jag saknar är bl a Fenja, Zazu, Dilara, kerstin z5-6 och mnga fler som brukade komma med bra råd då och då.
För er som undrar om Netha. Jag har för mig att om man inte loggar in på länge (det ska finnas en bestämd tid) avslutas medlemskapet automatiskt.
Ett medlemsskap försvinner aldrig. När jag regade mig för ca 3 år sedan vill jag ha ett särskilt nick. Det var då upptaget av en person som aldrig varit verksam...inte ett enda inlägg......bara en registrering 2002. Monaxe.....det är klart att du är saknad. Men du skrev ju att du skulle ta paus och det tycker jag är jättebra. Om man är inne på Odla mycket får man ju vänner och bekanta (eller hur jag ska uttrycka mig). Om då en person plötsligt bara försvinner är inte kul. Men ibland kan det ju vara så att en del inte vill tala om varför de försvinner utan föredrar att bara dunsta. Det måste man ha förståelse för.
Gossen Ruda
25-08-2009, 11:27
Netha är avreggad som medlem, hon står som gäst numera. Fruktar att det kan ha att göra med hennes sjukdom, hon hade ju kol.
CITAT (Monaxe @ 24-08-2009, 23:37)  Därför syns jag inte på Odla längre, inte för att jag tror det är så många som saknar mej. Jo!
CITAT (smörblomma @ 24-08-2009, 22:43)  reserv var en påhittad person den som hittade på var P L det var hon som skrev i reservs namn Nu får jag på pälsen men det kvittar Av mej får du inte på pälsen. Du är modig som vågar skriva detta öppet. Jag var aldrig involverad i personen/nicket reserv på något djupare plan, men har länge undrat hur det kommer sig att locket satts på detta så jädrans hårt. Gör man en sån grej som "reserv" (P L) gjort ska man banne mig få stå för det också. Tycker jag. Lyfter hatten för dig, smörblomma!
*Stintan*
25-08-2009, 18:59
Jag tycker INTE att man ska hänga ut folk på det här sättet! Det är dålig stil!
CITAT (*Stintan* @ 25-08-2009, 19:59)  Jag tycker INTE att man ska hänga ut folk på det här sättet! Det är dålig stil!  Så det reserv gjorde är ok? Jaja, alla är vi olika.
*Stintan*
25-08-2009, 19:07
Har jag sagt det? Märklig tolkning.
Myosotis
25-08-2009, 19:10
Ni som var med på den tiden. Kan ni inte berätta vad det är frågan om? Finns det bevis för att Pia L är skyldig till något eller är det bara spekulationer? Jag bara föreställer mig hur otäckt det skulle vara om det stod "Myosotis är Reserv" och ingen trodde på vad jag sa. Tänk er in i den situationen. Jag känner inte Pia L och jag tänker inte döma henne pga vad det skrivs så länge det inte finns bevis.
Piccante
25-08-2009, 19:19
CITAT (*Stintan* @ 25-08-2009, 19:59)  Jag tycker INTE att man ska hänga ut folk på det här sättet! Det är dålig stil!  Jag känner mig lite skyldig som skrev om Reserv och därmed ökade intresset för denne. men jag håller med. jag var iofs på odla på den tiden men hade själv aldrig något otalt varken med Reserv eller de som påstås vara personen bakom Reserv. Man behöver ju inte spekulera öppet i denna tråden och komma med anklagelser som man ändå inte kan bevisa. Vem som har skrivit vad till vem och gjort vad vet bara admin som kan se vilka IP-nummer och datorer inlägg har postats från.
CITAT (*Stintan* @ 25-08-2009, 20:07)  Har jag sagt det? Märklig tolkning. Nej du har inte sagt det och jag har heller inte påstått det, du missade mitt frågetecken. Det var en fråga. Annars skulle meningen slutat med punkt.
Biggan_
25-08-2009, 21:42
CITAT (Anma @ 25-08-2009, 19:53)  Av mej får du inte på pälsen. Du är modig som vågar skriva detta öppet. Jag var aldrig involverad i personen/nicket reserv på något djupare plan, men har länge undrat hur det kommer sig att locket satts på detta så jädrans hårt. Gör man en sån grej som "reserv" (P L) gjort ska man banne mig få stå för det också.
Tycker jag.
Lyfter hatten för dig, smörblomma! Ja det var många som blev lurade och bedragna, bl.a jag själv. Fortfarande har jag inte fått klart för mej varför eller vem? Det skadar väl inte att rensa upp i byken, eller är det för känsligt på något vis? Jag undrar ju så klart om man fortfarande blir bedragen?
smörblomma
25-08-2009, 22:06
CITAT (*Stintan* @ 25-08-2009, 19:59)  Jag tycker INTE att man ska hänga ut folk på det här sättet! Det är dålig stil!  Hängs inga ut "på det sättet" Bara bra stil att berätta vad som egentligen hände vi är många som vet men få vågar säga öppet det är Odla i ett nötskal och den som hade många identiteter tiger som vanligt.
Myosotis
25-08-2009, 22:10
CITAT (smörblomma @ 25-08-2009, 23:06)  Hängs inga ut "på det sättet" Bara bra stil att berätta vad som egentligen hände vi är många som vet men få vågar säga öppet det är Odla i ett nötskal och den som hade många identiteter tiger som vanligt. Men berätta vad som hände då! Du bara antyder. Hur kommer det sig att du vet så mycket, är du samma person som reserv?
Farbror Blå
25-08-2009, 22:45
Haha, det är så lustigt, eller egentligen rätt tragiskt? att det grälas även i denna tråd!!
Kan inte ni som kommer osams, skriva till varann utanför forumet och göra upp?
detta var en informativ, skojsig tråd förutCITAT (smörblomma @ 24-08-2009, 22:51)  I am not a troll! I am i besittnig av the absolut sanning vad gäller detta ärende. But what you think, I shit! Allvarligt talat! ordvalet är väl inte vuxet? Angående titeln, förresten?
Är det många som börjat i Viktväktarna?
Därför som forum-ister försvinner?
Aqvakul
26-08-2009, 06:49
Fast "Reserv" kommer alltid på tal i den här typen av trådar. Uppenbart lurades personen ifråga och väckte väldigt starka känslor. Troligen får vi aldrig veta sanningen om "Reservs" identitet, särsklt som den som utpekas av många väljer att tiga.
*Stintan*
26-08-2009, 07:10
CITAT (smörblomma @ 25-08-2009, 23:06)  Hängs inga ut "på det sättet" Bara bra stil att berätta vad som egentligen hände vi är många som vet men få vågar säga öppet det är Odla i ett nötskal och den som hade många identiteter tiger som vanligt. Jag vet att det är en del som påstår sig veta sanningen men till dags dato har jag inte sett ett enda bevis för att påståendena skulle vara sanna. Du påstår dig ha den absoluta sanningen, nå så fram med den då du som är så modig. Man kan inte bara anklaga någon utan att lägga fram bevis. För mig är man oskyldig tills motsatsen bevisats. Vederbörande har förnekat det hela så vad skulle det ge att hon gav sig in i diskussionen ytterligare? Ni som säger er ha sanningen tror ju ändå inte på henne. Spekulationer är inga sanningar men vet du vad som är sant så tycker jag verkligen att du ska berätta det för hittills har du bara antytt. Har du bevis så fram med dom annars så är du ju lika feg som dom andra som "vet" men inte vågar. Ja jag tycker att det är fel att hänga ut och anklaga folk när man bara antyder något och undanhåller bevisen.
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2009, 08:10)  ---Vederbörande har förnekat det hela så vad skulle det ge att hon gav sig in i diskussionen ytterligare?--- Var? När?
*Stintan*
26-08-2009, 07:18
CITAT (Berith @ 26-08-2009, 08:13)  Var? När? På den tiden det begav sig men det får du rota fram själv bland gamla trådar.
Hej
Om det drar ihop sig till gräl, så brukar jag hålla mig undan. Vill inte ha en massa folk sura på mig. Alltid finns det folk som tycker som jag och så finns det folk som tycker precis tvärtom. Och så är striden igång. Därför tänker jag inte säga nåt mer än..
Reserv har jag aldrig hört talas om.
Pia L låter ju bekant.
Och har man sagt A får man väl säga B...
Hälsn Tepa
CITAT (Farbror Blå @ 25-08-2009, 23:45)  Haha, det är så lustigt, eller egentligen rätt tragiskt? att det grälas även i denna tråd!!
Kan inte ni som kommer osams, skriva till varann utanför forumet och göra upp?
detta var en informativ, skojsig tråd förutAllvarligt talat! ordvalet är väl inte vuxet? Angående titeln, förresten?
Är det många som börjat i Viktväktarna?
Därför som forum-ister försvinner? Tack Farbror Blå.
Aqvakul
26-08-2009, 07:45
Det som är sorgligt i denna historia är att "Reserv" fegt lurat människor och sen inte stått upp för detta. (När någon tror att jag är "Reserv", så känns det inte alls bra.) Tyvärr kan vi nog inte göra något åt det hela längre. Alltså känns det bäst att begrava "Reserv" och att vi som finns kvar försöker vara så trevliga och ärliga vi förmår....
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2009, 08:18)  På den tiden det begav sig men det får du rota fram själv bland gamla trådar. Neej, om du vet att h*n förnekat så kan du också visa på var, annars tror jag det inte.
Hej
Jag vet inte alls hur "Reserv" lurat någon. Hur kan man bli lurad här ? Kommit med felaktiga råd och få folk att plantera växter fel så att dom dör ? Exempel ? Kan inte någon berätta ? Och varför ska man luras ?
Hälsn Tepa
Gossen Ruda
26-08-2009, 08:00
Det bästa hade varit om den som står bakom "reserv" träder fram och berättar sanningen och ber om ursäkt, vem det nu är och om denne är kvar här. Jag tror det skulle rensa luften lite. Om inte så kan den som anser sig ha bevis PM:a den skyldige och lägga fram bevisen och sen kräva en offentlig ursäkt. Annars kan ju bevisföraren lägga fram sina bevis här så får vi andra bedöma deras värde. Att bara skriva att man har bevis men inte kunna bevisa bevisen är urdåligt, då är det bättre att hålla käft. Snudd på förtal. Själv hade jag lite kontakt med reserven men jag kan väl inte säga att jag blev lurad, jag var lite misstänksam.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|