Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Anma
Detta skulle bli en omröstning men vet inte varför det inte funkade.
Blomstertanten
Jag skulle tveklöst rösta på Vänsterpartiet ! Eller möjligtvis sossarna.
zaaritha
Sossarna!
vitavargen
Jag skulle rösta så att Alliansen inte får chansen att mishandla, vargar, arbetslösa, sjukskrivna och alla andra.
Anma
Omröstningen som jag gjorde men som inte var med i inlägget var så här

Vilket block skulle du rösta på om det var val idag?

1.Högern (alliansen)

2.Vänstern (rödgröna)

3:Annat

Om någon som kan detta med att göra omröstningar vill göra en sån omröstning till mig blir jag glad! biggrin.gif
Jag vill inte misslyckas igen och göra ytterligare en tråd i onödan.
herkules
CITAT (Anma @ 30-01-2010, 00:01) *
Omröstningen som jag gjorde men som inte var med i inlägget var så här
Vilket block skulle du rösta på om det var val idag?
1.Högern (alliansen)
2.Vänstern (rödgröna)
3:Annat
Om någon som kan detta med att göra omröstningar vill göra en sån omröstning till mig blir jag glad! biggrin.gif
Jag vill inte misslyckas igen och göra ytterligare en tråd i onödan.

du delar naturligtvis in partierna som du vill men jag tycker att det är fel att kalla de rödgröna för vänster, de ligger i någon slags konstig mittfåra och står inte för någon vänsterpolitik.
det var bättre förr då de höll sig på varsin sida om mitten, eller hur? flirting.gif
Anma
CITAT (herkules @ 30-01-2010, 00:04) *
du delar naturligtvis in partierna som du vill men jag tycker att det är fel att kalla de rödgröna för vänster, de ligger i någon slags konstig mittfåra och står inte för någon vänsterpolitik.
det var bättre förr då de höll sig på varsin sida om mitten, eller hur? flirting.gif

Jo, självklart har du ju rätt, men för enkelhetens skull... dessutom förtydligade jag. smile.gif
herkules
CITAT (Anma @ 30-01-2010, 00:06) *
Jo, självklart har du ju rätt, men för enkelhetens skull... dessutom förtydligade jag. smile.gif

smiley_small_hug.gif
Motti
Jag har alltid röstat Moderat !
Piccante
Jag tror inte på blockpolitik så jag röstar på de gröna blocket tongue.gif
Aqvakul
Jag kommer att med största sannolikhet rösta på Miljöpartiet. Det blir i så fall första gången. Tidigare har rösterna gått till sossarna eller vänstern.
Red Top
Miljöpartiet får självklart min röst även denna gång.
ängsvädd
Miljöpartiet som vanligt smile.gif
herkules
gahh, det finns inget parti för en sån som mig!! -cry-.gif
Huggorm
Jag har inte bestämt mig, men det blir ju det blå blocket. Kristdemokraterna kanske, dom behöver sympatisröster i dessa svåra tider
Christa
Inget av partierna stämmer med mina krav så jag vet inte vad jag skall rösta på.
Meriona
Jag lägger min röst på MP. Ingen skräll kanske... giggle.gif
Gunilla T
Trevligt med så många miljöpartister...här är en till.
Meriona
kompiskram.gif
CITAT (Gunilla T @ 30-01-2010, 15:59) *
Trevligt med så många miljöpartister...här är en till.

Vippan
Blir blått block som får min röst(det ska löna sig att arbeta).
ninnisky
det som jag varit aktiv i - och alltid röstat på - blått är min favoritfärg i alla sammanhang!
Eva-Helene
Troligtvis MP - eller så blir det Vänsterpartiet. MP ifall dom fortsätter hålla sig till vänster-blocket. Kommunalt blir det definitivt MP i vilket fall. I landstingsvalet får V min röst.

Det ska löna sig att arbeta - OCH vara möjligt att bo och äta vettigt! Det ska även gå att leva även om man har ett handikapp som gör att man inte klarar av att arbeta! Alliansens motto är och har alltid varit "Till den som har skall vara givet"!
gnon49
Det blir alliansen eftersom dom har visat sig regeringsdugliga när det krisar till. Vänsterkoalitionen är ett oprövar kort. Det kan gå bra, men det kan lika gärna gå åt pipsvängen. Socialdemokraterna regerar ju inte längre i ensamt majestät vid en ev. valsseger. Men men, Sahlin kanse visar sig uppgiften vuxen, det återsår att se.
vitavargen
CITAT (gnon49 @ 30-01-2010, 18:10) *
Det blir alliansen eftersom dom har visat sig regeringsdugliga när det krisar till. ....

Vet inte exakt om vi får säga nåt emot i en sådan tråd som är till omröstning, men jag säger iallafall.

Mellan hösten 2006 till hösten 2008 fanns ingen ekonomisk kris i världen( i den bemärkelsen som kom under 2009). Alliansen regerade under de två åren med högkonjunktur och ändå skapade kris för arbetslösa och sjukskrivna. Vi kan säga att de startade egen kris i Sverige, långt innan några tecken på en kris fanns i världen.
Huggorm
CITAT (vitavargen @ 30-01-2010, 18:23) *
Vet inte exakt om vi får säga nåt emot i en sådan tråd som är till omröstning, men jag säger iallafall.

Mellan hösten 2006 till hösten 2008 fanns ingen ekonomisk kris i världen( i den bemärkelsen som kom under 2009). Alliansen regerade under de två åren med högkonjunktur och ändå skapade kris för arbetslösa och sjukskrivna. Vi kan säga att de startade egen kris i Sverige, långt innan några tecken på en kris fanns i världen.

Arbetslösheten minskade en hel del under dom åren, och det började ganska omgående efter valet. Det var som om hela landet gick in i något slags lyckorus och äntligen fick lite framtidstro
herkules
CITAT (Huggorm @ 30-01-2010, 18:29) *
Arbetslösheten minskade en hel del under dom åren, och det började ganska omgående efter valet. Det var som om hela landet gick in i något slags lyckorus och äntligen fick lite framtidstro

aj jäklar, var det bara en dröm?
Huggorm
CITAT (herkules @ 30-01-2010, 18:31) *
aj jäklar, var det bara en dröm?

Det var nog en dröm som äntligen gick i uppfyllelse för många
AndersKbg
Moderaterna.

Det finns inget annat alternativ eftersom sossarna fullkomligt vräker ut bidrag till allt och alla.
SAAB skulle ha fått en jävla massa pengar och skulle sannolikt inte gått med vinst iallafall.

Nä, Anders Borg är kung och har lotsat oss igenom krisen bättre än något annat land.
Hade Måååna fått bestämma hade vi inte haft en krona kvar.
Huggorm
CITAT (AndersKbg @ 30-01-2010, 18:38) *
Nä, Anders Borg är kung och har lotsat oss igenom krisen bättre än något annat land.

Det var många som hånade honom när han dök upp från ingenstans med sin hästsvans och fick uppdraget som finansminister. Men det är ingen som skrattar åt honom nu, han har skapat sig en ordentlig respekt. Oavsett hur det går i valet så kommer Anders Borg att synas i politiken i många, många år framåt.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 30-01-2010, 18:29) *

Tror du verkligen själv på vad du skriver?
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 30-01-2010, 19:16) *
Tror du verkligen själv på vad du skriver?

Hur förklarar du annars att arbetslösheten minskade nästan omedelbart efter valet, långt innan alliansen hunnit genomföra någonting? Jag kan bara anta att det beror på framtidstro hos företagen
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 30-01-2010, 19:25) *
Hur förklarar du annars att arbetslösheten minskade nästan omedelbart efter valet, långt innan alliansen hunnit genomföra någonting? Jag kan bara anta att det beror på framtidstro hos företagen

Eller manipulation av siffror och vilka som ska räknas som arbetslösa.
Piccante
CITAT (gnon49 @ 30-01-2010, 18:10) *
Det blir alliansen eftersom dom har visat sig regeringsdugliga när det krisar till. Vänsterkoalitionen är ett oprövar kort. Det kan gå bra, men det kan lika gärna gå åt pipsvängen. Socialdemokraterna regerar ju inte längre i ensamt majestät vid en ev. valsseger. Men men, Sahlin kanse visar sig uppgiften vuxen, det återsår att se.

Vet inte om de rödgröna är så oprövade? Sahlin har haft flera ministerposter själv och hon har flera erfarna statsråd att ta av. Trots allt har S regerat väldigt länge så de har ju ganska många erfarna. Wetterstrand och Eriksson har samregerat med sossarna förr och lett förhandlingar och har riksdagserfarenhet. Oprövade kortet är väl i så fall Ohly som knappt har varit kommunpolitiker innan?

CITAT (Huggorm @ 30-01-2010, 18:43) *
Det var många som hånade honom när han dök upp från ingenstans med sin hästsvans och fick uppdraget som finansminister. Men det är ingen som skrattar åt honom nu, han har skapat sig en ordentlig respekt. Oavsett hur det går i valet så kommer Anders Borg att synas i politiken i många, många år framåt.

Han är väl en av de som inte har blivit nominerad eller kandiderat till riksdagen? Många statsråd verkar inte tro själva att de ska bli omvalda utan ser sig om efter andra jobb.
Huggorm
CITAT (Markus_H @ 30-01-2010, 19:32) *
Wetterstrand och Eriksson har samregerat med sossarna förr och lett förhandlingar och har riksdagserfarenhet.

Dom har ju snart gjort sin tid som språkrör. Riksdagen kan dom visserligen hamna i ändå, men dom lär ju inte få lika stor betydelse när dom inte längre är partiledare

CITAT (*Stintan* @ 30-01-2010, 19:29) *

Så vitt jag vet är det där sossarnas paradgren
Anma
CITAT (Huggorm @ 30-01-2010, 19:36) *

Nja, idag räknas sjuka som arbetslösa för att frisera sjuktalen ju.
dahla
Vad är MP utan wetterstrand? Vad händer med MP när dom nuvarande kända språkrören försvinner i år?
Huggorm
CITAT (Anma @ 30-01-2010, 19:38) *
Nja, idag räknas sjuka som arbetslösa för att frisera sjuktalen ju.

Det måste ju innebära att arbetslösheten är mindre än siffrorna anger?
AndersKbg
CITAT (*Stintan* @ 30-01-2010, 19:29) *

Ja det där gamla sossetricket ja. Haha.

*Pang!!* Aj fan, det tog i foten. Igen.
Piccante
Dom har ju snart gjort sin tid som språkrör. Riksdagen kan dom visserligen hamna i ändå, men dom lär ju inte få lika stor betydelse när dom inte längre är partiledare

Det är nog ett mindre problem, ett parti är mer än partiledaren/na. Dessutom är det medlemmarna som bestämmer politiken och inte partistyrelsen.
Gita
CITAT (Huggorm @ 30-01-2010, 18:43) *

Dessutom har han lyckats att få omvärldens respekt.
Lite skillnad mot Boring Holm som ju var ett skämt i internationell press.
gita
Huggorm
CITAT (Markus_H @ 30-01-2010, 19:43) *
Det är nog ett mindre problem, ett parti är mer än partiledaren/na. Dessutom är det medlemmarna som bestämmer politiken och inte partistyrelsen.

Jag tror faktiskt att miljöpartiets framgång kommer mattas av utan Wetterstrand. Byts hon ut mot Ruwaida eller vem som nu står på tur så tror jag dom kommer tappa stort. Får dessutom växthuseffekten mindre mediautrymme tror jag snart 4%-spärren börjar bli farlig igen.
dahla
CITAT (Markus_H @ 30-01-2010, 19:43) *

Det stora problemet är det fokus MP har på den svenska miljön... dom har en politik som innebär att vi ska ha gröna arbeten när kineserna nu vill ha samma välfärd som vi har... kineserna skiter fullständigt i miljön... då kan ju wetterstrand försöka babbla om miljön när det inte finns ett industrijobb kvar i i Sverige...

Miljötänket bör vara en självklarhet utan politisk inblandning... men det urbaniserade samhället kräver väl att älgarna blir politiskt aktiva...
Gita
CITAT (Huggorm @ 30-01-2010, 19:50) *
Jag tror faktiskt att miljöpartiets framgång kommer mattas av utan Wetterstrand. Byts hon ut mot Ruwaida eller vem som nu står på tur så tror jag dom kommer tappa stort. Får dessutom växthuseffekten mindre mediautrymme tror jag snart 4%-spärren börjar bli farlig igen.

Ja, hjälp! Ruwaida är ju till och med sämre än Sahlin.
Sahlin har ju trots allt en ganska kaxig historia att falla tillbaka på, medans Ruwaida har en karisma lika med noll. Wetterstrand är ju på sitt sätt ett politiskt geni, totalt iskall och saklig.
Gita
Piccante
CITAT (Huggorm @ 30-01-2010, 19:50) *

Maria blir väl med stor sannolikhet statsråd efter valet och kommer även fortsättningsvis synas mycket i media.

CITAT (dahla @ 30-01-2010, 19:53) *
Det stora problemet är det fokus MP har på den svenska miljön... dom har en politik som innebär att vi ska ha gröna arbeten när kineserna nu vill ha samma välfärd som vi har... kineserna skiter fullständigt i miljön... då kan ju wetterstrand försöka babbla om miljön när det inte finns ett industrijobb kvar i i Sverige...

Miljötänket bör vara en självklarhet utan politisk inblandning... men det urbaniserade samhället kräver väl att älgarna blir politiskt aktiva...

Även kineserna har vaknat och inser att de förgifta sin egen luft och vatten nu. Kina satsar ganska mycket på grön energi och ligger snart före Sverige på energiområdet eftersom vi överklagar och krånglar så mycket vi bara kan när någon vill bygga ett vindkraftverk.
Kineserna har till skillnad från många i Sverige fattat att vi har en global marknad och idag kommer vindkraftverk, LED-lampor och solpaneler från kinesiska tillverkare.

CITAT (Gita @ 30-01-2010, 19:56) *
Ja, hjälp! Ruwaida är ju till och med sämre än Sahlin.
Sahlin har ju trots allt en ganska kaxig historia att falla tillbaka på, medans Ruwaida har en karisma lika med noll. Wetterstrand är ju på sitt sätt ett politiskt geni, totalt iskall och saklig.
Gita

Kanske därför hon inte förts fram som språkrörskandidat? Men Wetterstrand och Eriksson kommer väljas om i år. De har inte gjort tre mandatperioder förrän nästa år.
*Stintan*

Alliansen insåg väl att det var möjligt.
Gita
CITAT (Markus_H @ 30-01-2010, 20:02) *
Maria blir väl med stor sannolikhet statsråd efter valet och kommer även fortsättningsvis synas mycket i media.
Även kineserna har vaknat och inser att de förgifta sin egen luft och vatten nu. Kina satsar ganska mycket på grön energi och ligger snart före Sverige på energiområdet eftersom vi överklagar och krånglar så mycket vi bara kan när någon vill bygga ett vindkraftverk.
Kineserna har till skillnad från många i Sverige fattat att vi har en global marknad och idag kommer vindkraftverk, LED-lampor och solpaneler från kinesiska tillverkare.
Kanske därför hon inte förts fram som språkrörskandidat? Men Wetterstrand och Eriksson kommer väljas om i år. De har inte gjort tre mandatperioder förrän nästa år.

Jag måste säga att jag beundrar Wetterstrand på många sätt, hennes intelligens, hennes retorik, hennes många gånger kyliga saklighet, men samtidigt skrämmer hennes totala brist på mänskilig värme mig.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 30-01-2010, 20:11) *
Jag måste säga att jag beundrar Wetterstrand på många sätt, hennes intelligens, hennes retorik, hennes många gånger kyliga saklighet, men samtidigt skrämmer hennes totala brist på mänskilig värme mig.
Gita

förvånar mig lite att det just skrämmer dig...
Huggorm
Wetterstrand är intressant. Till skillnad från Mona Sahlin och Lars Ohly respekteras hon av alla inklusive sina meningsmotståndare. Det skulle egentligen vara värt en ordentlig analys
Motti
Aqvakul !du är inte ensam om att tycka det !hon verkar iskall och visar aldrig kännslor,en bra retoriker men inte mer.
*Stintan*
Och jag tycker inte alls att hon lider brist på mänsklig värme tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon