Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
jholma
Apropå röka hasch!

herre Gud vilka mesar ni är!

Är ni alla så perfekta så att ni aldrig har gått över gränsen vid något tillfälle.

Ni måste vara väldigt perfekta och tråkiga människor.

Att jag INTE röstar på MP beror på att de är orealistiska, inte att någon rökt hasch vid något tillfälle.

*Stintan*
Vem har påstått sig vara perfekt? Jag avstår från att redogöra för mina 60-talssynder här och spar dom till mina memoarer whist.gif
jholma
CITAT
Vem har påstått sig vara perfekt? Jag avstår från att redogöra för mina 60-talssynder här och spar dom till mina memoarer

Ser fram emot att läsa Dina memoarer!

flirting.gif
Nauti
CITAT (jholma @ 02-02-2010, 13:48) *
Är ni alla så perfekta så att ni aldrig har gått över gränsen vid något tillfälle.
De kan ju försöka framstå som det åtminstone tongue.gif
dahla
Apropå röka hasch!

Att jag INTE röstar på MP beror på att de är orealistiska, inte att någon rökt hasch vid något tillfälle.

Nu var det ju inte alls det mitt inlägg handlade om smile.gif

Jag har ju gått över långt många fler gränser än så... och ändå är jag perfekt biggrin.gif
Blomstertanten
Jag skulle aldrig kunna tänka mej att rösta på något av partierna som ingår i alliansen !

För för mej är det ofattbart att subventionera städhjälp och sänka skatten åt välbärgade familjen "Direktör" samtidigt som utslitna fru "Fattigpensionär" får sänkt pension och dessutom högre skatt än de som arbetar.

För jag vill då inte se fru "Fattigpensionär" sitta o gråta över att hon måste välja mellan att äta sig mätt eller köpa sina livsviktiga mediciner när frikortet gått ut. Städhjälp kan hon bara drömma om, trots att hon är den som verkligen skulle behöva det. Hon som slitit ut sig av att arbeta sen hon var 13 år ! Hon som varit en ärlig, hårt arbetande skattebetalare som satt en ära i att inte ligga någon till last !

Då avstår jag hellre från den lilla skattesänkning jag fick !

Jobbskatteavdraget kostar visst staten 70 miljarder !!!

Citerar Fredrik Reinfeldt : "När det lönar sig bättre att arbeta blir det på sikt fler som jobbar och färre som hamnar i utanförskap" "Tack vare jobbskatteavdraget ökar rättvisan i Sverige"

Att prata om utanförskap hit och utanförskap dit , påstå att man vill få bort det när man bara försämrar för dom svagaste och mest utsatta. Allt man åstadkommit är ökade klyftor och ännu mer människor i utanförskap !

Och hur kan Reinfeldt ha mage att påstå att det blir ett rättvisare Sverige med sänkt skatt ??? no.gif
Undrar om han kan se fru "Fattigpensionär" i ögonen och säga till henne att vi fått ett rättvisare Sverige tack vare Alliansen ?

*Stintan*
CITAT (Blomstertanten @ 02-02-2010, 17:39) *
Jag skulle aldrig kunna tänka mej att rösta på något av partierna som ingår i alliansen !

För för mej är det ofattbart att subventionera städhjälp och sänka skatten åt välbärgade familjen "Direktör" samtidigt som utslitna fru "Fattigpensionär" får sänkt pension och dessutom högre skatt än de som arbetar.

För jag vill då inte se fru "Fattigpensionär" sitta o gråta över att hon måste välja mellan att äta sig mätt eller köpa sina livsviktiga mediciner när frikortet gått ut. Städhjälp kan hon bara drömma om, trots att hon är den som verkligen skulle behöva det. Hon som slitit ut sig av att arbeta sen hon var 13 år ! Hon som varit en ärlig, hårt arbetande skattebetalare som satt en ära i att inte ligga någon till last !

Citerar Fredrik Reinfeldt : "När det lönar sig bättre att arbeta blir det på sikt fler som jobbar och färre som hamnar i utanförskap" "Tack vare jobbskatteavdraget ökar rättvisan i Sverige"

Att prata om utanförskap hit och utanförskap dit , påstå att man vill få bort det när man bara försämrar för dom svagaste och mest utsatta. Allt man åstadkommit är ökade klyftor och ännu mer människor i utanförskap !

Och hur kan Reinfeldt ha mage att påstå att det blir ett rättvisare Sverige med sänkt skatt ??? no.gif
Undrar om han kan se fru "Fattigpensionär" i ögonen och säga till henne att vi fått ett rättvisare Sverige tack vare Alliansen ?

bravo.gif
Huggorm
Apropå röka hasch!

Jag vill inte påstå att jag perfekt, men mina brister ligger inte åt droghållet. Jag har inte ens provat röka eller varit riktigt full. Och jag lovar dig, att passera ungdommen med sitt grupptryck utan att ha gjort detta, det är inte något en mes klarar av.
Gita
CITAT (Huggorm @ 02-02-2010, 20:39) *
Jag vill inte påstå att jag perfekt, men mina brister ligger inte åt droghållet. Jag har inte ens provat röka eller varit riktigt full. Och jag lovar dig, att passera ungdommen med sitt grupptryck utan att ha gjort detta, det är inte något en mes klarar av.

Nu är jag nog ganska mycket äldre än du, jag var ung under den fria och sorglösa hippietiden, men i princip har du rätt. Alla har inte samma trygga bakgrund som jag, som gjorde att jag klarade mig helskinnad genom en ganska vild period, dessutom är nog samhället hårdare nu även om också möjligheterna är mångfalt fler.
Gita
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 02-02-2010, 20:39) *

Du får det nästan att låta som om det bara är undantag att kunna passera ungdomsåren helskinnad och utan att ha använt någon typ av droger. Jag vet massor av människor som i ungdomen varken rökt eller supit sig fulla trots grupptryck. Själv levde jag nog rätt vilt i min ungdom och jag är glad att mina barn tog det lugnare än vad jag gjorde.
ängsvädd
CITAT (Blomstertanten @ 02-02-2010, 17:39) *

bravo.gif tummenupp.gif
dahla
Så här ser de senaste opinionsmätningarna från de största mätinstituten i Sverige ut:

Synovate
Skillnad mellan blocken: 2,9 procent (48,6 för de rödgröna mot 45,7 för de borgerliga).
Datum för mätningen: 11–27 januari 2010.
Antal intervjuade: 2.700.

United Minds
Skillnad mellan blocken: 10,9 procent (50,3 mot 39,4).
Datum för mätningen: 7–31 januari 2010.
Antal intervjuade: 1.001.

Novus
Skillnad mellan blocken: 9,9 procent (51,8 mot 41,9).
Datum för mätningen: 5–18 januari 2010.
Antal intervjuade: 2.000.

Sifo
Skillnad mellan blocken: 10,3 procent (51,8 mot 41,5).
Datum för mätningen: 11–21 januari 2010.
Antal intervjuade: 1.919.

Demoskop
Skillnad mellan blocken: 9,4 procent (51,2 mot 41,8).
Datum för mätningen: 4–11 januari 2010.
Antal intervjuade: 1.002.

Vad anser ni om tidigare mätningar som gjorts inför valen? Har mätningarna stämt eller har vi sett att det slutliga resultatet sett helt annorlunda ut?
*Stintan*
Det brukar ju alltid svänga lite hit och dit men om man jämför mätningarna inför valet 2006 med årets så är differensen mellan blocken nästan dubbelt så stor i år som då.

Syns lite mer överskådligt i dessa länkar:
http://www.erixon.com/pm/opinionsmatningar.htm

http://www.erixon.com/pm/opinionsmatningar2010.htm
dahla
Det ska bli spännande att se mätningarna när Vänsterkartellen släpper sin vallöften i april...

Jag är så jäkla nyfiken på hur dom ska dra in pengar till allt dom vill göra... Att dom kommer öka skatterna för alla förstår jag ju... men det räcker ju inte...
Aqvakul
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 11:08) *
Det ska bli spännande att se mätningarna när Vänsterkartellen släpper sin vallöften i april...

Jag är så jäkla nyfiken på hur dom ska dra in pengar till allt dom vill göra... Att dom kommer öka skatterna för alla förstår jag ju... men det räcker ju inte...

En del av alliansens skattesänkningar får man väl kanske ta tillbaks. Det var mycket snack om att skattesänkningarna främst var för de lågavlönade. I vår familj fick hustrun betydligt större skattelättnader än jag, då hon tjänar över "brytpunkten". Vid ett årsskifte skilde det extra mycket - jag fick 300 kronor mindre i skatt, medan hustruns skattesänkning blev 1 200 kronor. Såna orättvisa skattesänkningar kan vi vara utan.
dahla
Så det hela handlar om avundssjuka från dom som får lite mindre... om vänsterkartellen återigen tar makten kommer ju alla få mindre... men det är ju rättvist... smile.gif
Anma
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 11:33) *
Så det hela handlar om avundssjuka från dom som får lite mindre... om vänsterkartellen återigen tar makten kommer ju alla få mindre... men det är ju rättvist... smile.gif

För att man tycket att ORÄTTVISOR är fel betyder det inte att man är AVUNDSJUK!!

Och om alla får mindre får också alla del av de pengarna genom mer resurser i den offentliga sektorn.
Aqvakul
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 11:33) *

Nej, det handlar inte om avundsjuka - det handlar om att inte köra med falsk varudeklaration.

Nej, det handlar inte om avundsjuka - det handlar om att inte ta från de fattiga och ge till de rika.

*Stintan*
Va märkligt du tänker dahla.
dahla
Men man tar ju inte från dom fattiga... alla har fått skattelättnader... pengarna lånas nu för att få fart på jobben... eller?
Anma
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 11:46) *
Men man tar ju inte från dom fattiga... alla har fått skattelättnader... pengarna lånas nu för att få fart på jobben... eller?

Vilka pengar? Staten får ju mindre genom skattelättnaderna. Så vilka pengar används för att få fart på jobben?
dahla
Dom pengarna man lånar... det är fördelakigt att låna pengar i lågkonjunktur... när högkonjunkturen kommer tillbaka kan man öka skatter och betala tillbaka lånen.
Anma
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 11:50) *
Dom pengarna man lånar... det är fördelakigt att låna pengar i lågkonjunktur... när högkonjunkturen kommer tillbaka kan man öka skatter och betala tillbaka lånen.

Och det kommer alliansen att göra, öka skatterna? Är det deras vallöfte?
*Stintan*

Det hade väl varit bättre att få fart på jobben först/istället för att ge skattelättnader till redan rika människor. Du gör en vinkling bara för skattelättnaden bekostas nu av lånade pengar men det ser ju inte så bra ut att säga så därför vänder du på det.
herkules

är du helt slut i huvudet? ALLA har inte fått skattelättnader!!!
Anma
CITAT (herkules @ 03-02-2010, 12:00) *
är du helt slut i huvudet? ALLA har inte fått skattelättnader!!!

Nä, och det är de som bekostar en del av skiten. Sjuka, arbetslösa och pensionärer.
Enligt arbetslinjen är det ju rätt och riktigt att sjuka och arbetslösa inte ska ha skattelättnader, och det kan jag ha en viss förståelse för när man för den politik man för, men det övergår mitt förstånd att pensionärer som hela sitt liv arbetat inte ska ta del av dem.
dahla
CITAT
Sverige befinner sig i en djup lågkonjunktur och BNP minskar med 4,4 procent 2009. Men ökad export och stigande konsumtion förbättrar läget och tillväxten blir 2,7 procent 2010 och 3,3 procent 2011. Det visar Konjunkturinstitutets rapport, Konjunkturläget, som publiceras i dag.
Svensk BNP har börjat öka svagt. Att konjunkturen har bottnat beror till stor del på den expansiva finans- och penningpolitiken, med bland annat skattesänkningar och låga räntor. Positivt är också att världshandeln återhämtar sig vilket gör att exporten ökar.

Under de kommande åren väntas svensk ekonomi fortsätta att stärkas. En viktig dragkraft är den förbättrade internationella konjunkturen. Men eftersom den globala återhämtningen blir trög och kronan stärks blir inte exporten en lika stark motor som under tidigare uppgångar. I stället spelar den stigande konsumtionen en större roll. Genom låga räntor och skattesänkningar ökar hushållens disponibla inkomster med över 3 procent 2009 och fortsätter upp under 2010 och 2011. Hushållen ökar också konsumtionen genom att dra ner sitt historiskt höga sparande. Den prognostiserade expansiva finanspolitiken, med bland annat resurstillskott till kommunerna, bidrar också till att den offentliga konsumtionen växer starkt 2010. Eftersom efterfrågan och produktionen föll så dramatiskt i inledningen av krisen tar det lång tid för ekonomin att återhämta sig trots kraftigt expansiv ekonomisk politik. Den svenska ekonomin bedöms vara i balans först 2014.
Källa: http://www.konj.se/arkiv/konjunkturlaget/k...b800010634.html

Så med en borgerlig regering ser det ljust ut.. fundera på vad höjda skatter nu skulle göra idag jämfört med att höja skatterna 2014 när vi har ett välmående samhälle... hushållens disponibla inkomster ökade som sagt med över 3 procent under 2009 och förväntas öka...

Jag tror inte att det skulle se lika ljust ut om man höjde skatterna för företag och arbetare nu som vänterkartellen hotar med.

CITAT (herkules @ 03-02-2010, 12:00) *
är du helt slut i huvudet?

Ja, jag är väl det va? Tror du att någon kommer få en skattesänkning ifall vänsterkartellen kommer till makten?
herkules
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 12:06) *
Ja, jag är väl det va? Tror du att någon kommer få en skattesänkning ifall vänsterkartellen kommer till makten?

nej, det tror och hoppas jag inte, vi behöver inte sänka någon skatt, tvärtom!
dahla
CITAT (herkules @ 03-02-2010, 12:12) *

Visst.. skattehöjningar är bra fördom som är arbetslösa och långtidssjukskrivna... och med vänsterkartellen vid makten kommer fler bli sjukskrivna och arbetslösa... ännu mer rättvisa med andra ord. Det ska vara tufft att betala skatt... Höj skatten på toblerone...
gnon49
Men det finns ju ett tak på jobbskatteavdraget. Tjänar du för mycket slår du i taket och kan inte utnyttja det fullt ut. Dom som tjänar mest på det är nog medelinkomstagaren. Vilket ju var meningen med reformen.
Alla som arbetar tjänar på reformen, en del mer , en del mindre. Så är det med alla reformer.Sänker man nu skatten för pensionärer som man lovat, är mycket vunnet. Då hamnar vi på ett skattetryck som mer än väl klarar vår framtida välfärd. Högkonjungturen står för dörren och därmed rejält ökande skatteintäkter. Och Sverige är ju bättre rustat än flertalet länder i EU.
herkules
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 12:15) *
Visst.. skattehöjningar är bra fördom som är arbetslösa och långtidssjukskrivna... och med vänsterkartellen vid makten kommer fler bli sjukskrivna och arbetslösa... ännu mer rättvisa med andra ord. Det ska vara tufft att betala skatt... Höj skatten på toblerone...

jaja whatever...

CITAT (gnon49 @ 03-02-2010, 12:19) *
Men det finns ju ett tak på jobbskatteavdraget. Tjänar du för mycket slår du i taket och kan inte utnyttja det fullt ut. Dom som tjänar mest på det är nog medelinkomstagaren. Vilket ju var meningen med reformen.
Alla som arbetar tjänar på reformen, en del mer , en del mindre. Så är det med alla reformer.Sänker man nu skatten för pensionärer som man lovat, är mycket vunnet. Då hamnar vi på ett skattetryck som mer än väl klarar vår framtida välfärd. Högkonjungturen står för dörren och därmed rejält ökande skatteintäkter. Och Sverige är ju bättre rustat än flertalet länder i EU.

alla som arbetar ja, de som inte arbetar då, ska inte få leva? är de inte människor? ska vi inte ta hand om varandra?
iskallt tänk, brrr ..
dahla
CITAT
Konfidensindikatorn för näringslivet steg 15 enheter mellan tredje och fjärde kvartalet 2009. Från bottennoteringen under första kvartalet 2009 har indikatorn stigit närmare 40 enheter och den ligger nu klart över det historiska genomsnittet.

Den svenska industrins orderingång ökade betydligt under fjärde kvartalet 2009, från såväl hemma- som exportmarknaden. Även produktionstillväxten har varit god. Sysselsättningen har dock fortsatt att minska. Konfidensindikatorn steg 10 enheter och den ligger nu över det historiska genomsnittet. Industrin är optimistisk inför första kvartalet i år och räknar med en betydande order- och produktionstillväxt.

Byggaktiviteten stabiliserades under fjärde kvartalet efter minskningar under ett och ett halvt års tid. Orderläget är fortfarande svagt och närmare 60 procent av företagen uppger att orderstocken är för liten. Branschen räknar inte med några nämnvärda förändringar under första kvartalet i år, men på ett års sikt är optimismen växande. Närmare 40 procent av företagen räknar med att byggmarknaden blir bättre det närmaste året.

Konfidensindikatorn för handeln steg med över 20 enheter mellan tredje och fjärde kvartalet och ligger nu mycket över normalvärdet. Försäljningsvolymen inom handeln steg betydligt och samtliga delar inom handeln rapporterar tillväxt. Branschen är mycket optimistisk inför första kvartalet i år och räknar med fortsatt stark försäljning.

Efterfrågan för de privata tjänstenäringarna ökade ytterligare under fjärde kvartalet och konfidensindikatorn steg 16 enheter jämfört med kvartalet innan. Indikatorn ligger nu något över det historiska genomsnittet för första gången sedan första kvartalet 2008. Tjänsteföretagen räknar med att efterfrågan fortsätter att öka under innevarande kvartal. Optimismen är störst inom resebyråer, datakonsulter, uppdragsverksamhet och finansiell verksamhet.

Källa: http://www.konj.se/arkiv/konjunkturbaromet...7768000762.html

Det går bättre än någonsin för Sverige just nu... Rider man ut stormen som har varit och blickar framåt några år så kommer det bli bra för alla med sittande regering...
Husihelvete
CITAT (herkules @ 03-02-2010, 12:12) *

Jo, det behöver vi. Sverige har ett av de högsta skattetrycken i världen så det är på tiden att skatterna sänks. Sossarna har styrt in Sverige på denna bana under alldels för många år vid rodret. Det är klart att det knakar lite när skutan plötsligt skall ändra kurs.

Det behövs inte lånas pengar att satsa på arbete, vård, skola och annat. Det är bara att rensa upp i bidragsträsket så har man pengar i överflöd.
herkules
CITAT (Husihelvete @ 03-02-2010, 12:25) *
Jo, det behöver vi. Sverige har ett av de högsta skattetrycken i världen så det är på tiden att skatterna sänks. Sossarna har styrt in Sverige på denna bana under alldels för många år vid rodret. Det är klart att det knakar lite när skutan plötsligt skall ändra kurs.
Det behövs inte lånas pengar att satsa på arbete, vård, skola och annat. Det är bara att rensa upp i bidragsträsket så har man pengar i överflöd.

skitsnack och sväng dig inte med ord som bidragsträsket är du snäll, du står inte över någon i det här landet så du har rätt till det.
dahla
CITAT (herkules @ 03-02-2010, 12:24) *
jaja whatever...
alla som arbetar ja, de som inte arbetar då, ska inte få leva? är de inte människor? ska vi inte ta hand om varandra?
iskallt tänk, brrr ..

Skitsnack... man vill ju givetvis få ut fler i arbetslivet.. sen är det ett fåtal som verkligen inte kan arbeta och dom kommer få lättnader så snart det går bra för Sverige som helhet...

En kort liten fråga bara. Om jag har två anställda... den ena jobbar dåligt och är ofta sjukskriven... den andra jobbar och får jobba över när den andre är sjukskriven... vem av dessa två ska få högst lön när det är dags för läneförhandling? Eller ska båda få lika mycket?
*Stintan*
Om alliansen förlorar valet, vilket jag innerligt hoppas, så beror det helt klart på den hemska människosyn och egoism anhängarna har.
herkules
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 12:29) *
Skitsnack... man vill ju givetvis få ut fler i arbetslivet.. sen är det ett fåtal som verkligen inte kan arbeta och dom kommer få lättnader så snart det går bra för Sverige som helhet...
En kort liten fråga bara. Om jag har två anställda... den ena jobbar dåligt och är ofta sjukskriven... den andra jobbar och får jobba över när den andre är sjukskriven... vem av dessa två ska få högst lön när det är dags för läneförhandling? Eller ska båda få lika mycket?

förlåt dahla men du tänker med röven. varför i hela fridens dagar ska en sjuk människa vara tvungen att ställa sig sist i kön? de ska står först!
löner lägger jag mig inte, det är upp till facket att sätta dem om man inte förhandlar själv.
dahla
CITAT (*Stintan* @ 03-02-2010, 12:33) *
Om alliansen förlorar valet, vilket jag innerligt hoppas, så beror det helt klart på den hemska människosyn och egoism anhängarna har.

Är det så? Jag tror det handlar om människor som vill göra egna val... jag tror inte att 50% av befolkningen i Sverige har en hemsk människosyn eller att dom skulle vara egostiska... jag tror dom vill att HELA Sverige ska må bra...
*Stintan*
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 12:29) *

Varför ska man straffas för att man blir sjuk? Det är ju bl.a. det alliansen håller på med och får förödande kritik för. Om du har en sådan anställd så hoppas jag vid gud att du hjälper personen till rehabilitering. Att vara sjuk är straff nog men det förstår väl inte du. Den som måste jobba över får väl övertidsersättning.
dahla
CITAT (herkules @ 03-02-2010, 12:34) *
löner lägger jag mig inte, det är upp till facket att sätta dem om man inte förhandlar själv.

Ja, facket är ju jättebra för dom som inte orkar, vill eller kan tala för sig själva givetvis... men en stor del av befolkningen vill förhandla själva.

Facket skulle ge båda mina anställda samma löneökning. Är det rätt?
herkules
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 12:39) *
/.../
jag tror dom vill att HELA Sverige ska må bra...

ja och så blev det inte, där står vi nu.
den här alliansen har gjort bort sig, kastat ut folk från de försäkringar de har rätt till, de har gjort så människor tagit livet av sig, fixat gasledningar, slaktat varg och sålt apotek, gjort så kommuner går på knäna mm mm.
grattis - de har haft sin lilla lekstuga nu i 4 bast och klantat sig i vanlig ordning.

CITAT (dahla @ 03-02-2010, 12:42) *
Ja, facket är ju jättebra för dom som inte orkar, vill eller kan tala för sig själva givetvis... men en stor del av befolkningen vill förhandla själva.

orkar, kan eller vill, du vet inte vad fackföreningarna har betytt för sverige va? orka..
dahla
CITAT (*Stintan* @ 03-02-2010, 12:41) *
Varför ska man straffas för att man blir sjuk? Det är ju bl.a. det alliansen håller på med och får förödande kritik för. Om du har en sådan anställd så hoppas jag vid gud att du hjälper personen till rehabilitering. Att vara sjuk är straff nog men det förstår väl inte du. Den som måste jobba över får väl övertidsersättning.

Jag ser inte att man straffas för att man blir sjuk... däremot så ser jag att man ska belönas för att man arbetar hårt.

Du ska inte försöka mästra mig när det gäller sjukdom... Jag var på väg att gå ini den berömda väggen... istället för att sjukskriva mig så säger jag upp mig och tar tag i mitt liv... Du har NOLL koll på vad jag kan tänkas ha för handikapp så lägg ner allt skitsnack om straff hit och dit... det där är jantelag samt ren och skär avundssjuka... Man har bara sig själv att skylla...
Nauti
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 12:42) *

Jag tycker ditt sätt att resonera på är lika sjukt, egoistiskt och egocentriskt som när det gäller vargfrågan. Det säger enligt mig en hel del om vilken person du är. Jag kan inte hjälpa att reagera på ett liknande sätt som Herkules gjorde innan, för jag vet inte hur jag skall reagera, om jag skall skratta eller gråta :/
*Stintan*
Är det så? Jag tror det handlar om människor som vill göra egna val... jag tror inte att 50% av befolkningen i Sverige har en hemsk människosyn eller att dom skulle vara egostiska... jag tror dom vill att HELA Sverige ska må bra...

Egna val låter ju bättre men det vill väl alla kunna göra så där är det säkert ingen skillnad oavsett parti. Så det är säkert inte anledningen till ett eventuellt valnederlag för alliannsen.

Egna val kan dessutom bara folk med mycket pengar göra. Andra får prioritera. Det är en av orättvisorna.
Anma

Vet inte hur du gör när du drabbas av sjukdom, men de allra flesta människor väjer faktiskt inte att bli sjuka. Jag har definitivt inte valt det i varje fall.
Och jag har INTE gått i någon betrömd vägg, jag har råkat ut för en bilolycka. Som inte ens på något sätt var mitt fel.
Nauti
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 12:48) *
Man har bara sig själv att skylla...
Vilken självgod översittare du är sad.gif
*Stintan*
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 12:48) *
Jag ser inte att man straffas för att man blir sjuk... däremot så ser jag att man ska belönas för att man arbetar hårt.

Du ska inte försöka mästra mig när det gäller sjukdom... Jag var på väg att gå ini den berömda väggen... istället för att sjukskriva mig så säger jag upp mig och tar tag i mitt liv... Du har NOLL koll på vad jag kan tänkas ha för handikapp så lägg ner allt skitsnack om straff hit och dit... det där är jantelag samt ren och skär avundssjuka... Man har bara sig själv att skylla...

Då är du blind eller behöver skaffa glasögon så att du ser bättre. Tror du på något sätt att du är unik och den enda som gjort som du. Du kanske inte ens var tillräckligt sjuk för att kunna bli sjukskriven vad vet jag. För övrigt har du ju själv redogjort för dina sjukdomar. Och kom inte och påstå att man bara har sig själv att skylla om man blir sjuk.
dahla
CITAT (Anma @ 03-02-2010, 12:50) *
Och jag har INTE gått i någon betrömd vägg, jag har råkat ut för en bilolycka.

Tråkigt att höra, Så du kan inte göra mycket annat än att sitta vid datorn numera? Skulle du kunna ta ett jobb om du blir placerad bakom en dator eller går det inte att ta ett enda arbete? (Nej, jag är inte ironisk eller så... bara nyfiken)
Nauti
CITAT (dahla @ 03-02-2010, 13:01) *
Tråkigt att höra, Så du kan inte göra mycket annat än att sitta vid datorn numera? Skulle du kunna ta ett jobb om du blir placerad bakom en dator eller går det inte att ta ett enda arbete? (Nej, jag är inte ironisk eller så... bara nyfiken)
Även om man är fysiskt kapabel att utföra ett arbete så måste man ju ändå ta hänsyn till det psykiska. Om man varit med om en tragisk bilolycka så finns det väldigt många scenarion där det psykiska lidandet kan vara minst lika illa som det fysiska! Skall man tvinga folk till att jobba om de är fysiskt kapabla till det utan att ta hänsyn till den psykiska delen?
*Stintan*
CITAT (Nauti @ 03-02-2010, 13:14) *
Även om man är fysiskt kapabel att utföra ett arbete så måste man ju ändå ta hänsyn till det psykiska. Om man varit med om en tragisk bilolycka så finns det väldigt många scenarion där det psykiska lidandet kan vara minst lika illa som det fysiska! Skall man tvinga folk till att jobba om de är fysiskt kapabla till det utan att ta hänsyn till den psykiska delen?

Man kanske inte ens kommer ur sängen vissa dagar, eller kanske måste gå och lägga sig när man varit uppe en timme. Att ifrågasätt någons annas hälsa på det sätt dahla gör är bedrövligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon