|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Aqvakul
01-02-2010, 18:07
CITAT (dahla @ 01-02-2010, 18:06)  Har alla glömt att sossarna tvingade folk att gå i förtidspension? Har alla glömt att sossarna myglade bort arbetslösa genom allehanda konstiga åtgärder där man bara döljer arbetslösheten för att se bra ut i EU... statistiken bygger på samma förutsättningar...
CITAT (Aqvakul @ 01-02-2010, 18:07)  statistiken bygger på samma förutsättningar... Ja, statisiken gör ju det... skillnaden är den att nu döljs inga i konstiga åtgärder och förtidspensionernahar verkligen minskat...
Jan Lindgren
01-02-2010, 18:55
Hej! Arbetslöshetssiffrorna är en stor bluff. Det intressanta är hur många som jobbar. MVH Jan Lindgren
Oj alla kan vi tydligen glömma och fötränga och hitta uppgifter som stödjer just VÅR ståndpunkt Så jag drar väl till med en jag också Vem var det som ville ta bort strejrätten för knappt 20 år sedan Vem fick en ny knäled på ett privatdrivet sjukhus nyligen Vem kör en miljövidrig bil/har sin sambo i ett annat nordiskt land och reser därmed ganska mycket
Seriöst ber jag er alla att ta en titt på Grekland som just har bytt från blå till rött styre
CITAT (LasseB @ 01-02-2010, 19:05)  Vem var det som ville ta bort strejrätten för knappt 20 år sedan VPK? Vem fick en ny knäled på ett privatdrivet sjukhus nyligen Ohly? Vem kör en miljövidrig bil/har sin sambo i ett annat nordiskt land och reser därmed ganska mycket Wetterstrand?
Huggorm
01-02-2010, 19:24
CITAT (Jan Lindgren @ 01-02-2010, 18:55)  Hej! Arbetslöshetssiffrorna är en stor bluff. Det intressanta är hur många som jobbar. MVH Jan Lindgren Där sa du ett sanningens ord. Undrar hur stor del av Sveriges befolkning som har ett riktigt arbete? CITAT (Blomstertanten @ 01-02-2010, 14:15)  Nu är det ju så att Mona Sahlin bestämmer inte sin lön !!! Men hon tycker ju det är citat "häftigt" att betala skatt så hon kan ju betala lite extra på eget initiativ
Aqvakul
01-02-2010, 19:30
*Stintan*
01-02-2010, 19:32
CITAT (Huggorm @ 01-02-2010, 19:24)  Men hon tycker ju det är citat "häftigt" att betala skatt så hon kan ju betala lite extra på eget initiativ Ähh det får hon ju bara tillbaka isåfall så det är ju ingen vits. Men hon vill ju höja skatterna för folk som tjänar mer än 30000/mån eller vad det nu blir så då lär hon ju få betala mer i skatt.
CITAT (Aqvakul @ 01-02-2010, 19:30)  Ja, för mig ser det då utsom att sysselsättningen minskar när sossarna har makten... från 2006 har det ju bara ökat igen...
*Stintan*
01-02-2010, 19:51
CITAT (dahla @ 01-02-2010, 19:39)  Ja, för mig ser det då utsom att sysselsättningen minskar när sossarna har makten... från 2006 har det ju bara ökat igen... Då tycker jag att du ska kolla lite bättre hur det har sett ut tidigare. 11.000 fler i arbete är det sedan 2006 och det är iof en ökning men herr Reinfeldt stod och skrävlade inför tv-tittarna igår att det var 100.000. Ökningen började redan under förra regeringen.
CITAT (Blomstertanten @ 01-02-2010, 14:15)  Nu är det ju så att Mona Sahlin bestämmer inte sin lön !!! Som egen företagare satte hon väl sin egen lön för att sen lösa problemet genom att sätta företaget i konkurs ock låta andra ta kostnaderna. Inte särskilt snyggt! Gita CITAT (*Stintan* @ 01-02-2010, 17:01)  Jaha så kom det fram att Reinfeldt körde med vilseledande uppgifter i partiledardebatten. Han hade helt fel när det gällde arbetslösheten när han jämförde 2006 och 2009. Dom har nämligen inte lyckats minska den ett dugg vilket han påstod. Ytterligare ett bevis för att alliansen inte vet vad dom sysslar med utan är långt ifrån verkligheten. Fast å andra sidan så hade ju inte arbetstillfällena minskat heller, sanningen var väl + 11 000. Inte alls dåligt med tanke på den globala konjunkturen. Gita CITAT (Huggorm @ 01-02-2010, 19:24)  Där sa du ett sanningens ord. Undrar hur stor del av Sveriges befolkning som har ett riktigt arbete? Men hon tycker ju det är citat "häftigt" att betala skatt så hon kan ju betala lite extra på eget initiativ Hon tycker ju att det är så häftigt att hon lät restskatten på 30 000 kr gå till indrivning hos kronofogden. Gita
*Stintan*
01-02-2010, 20:42
Man får väl hoppas att hon skaffat kunnig hjälp och att hon har det fortlöpande.
Jag tycker faktiskt att det är mer intressant vad politikerna säger om hur vi ska ha det framöver än att dra upp allas gamla privata byk. Du gillar inte Aftonbladet men går på ännu värre själv.
vitavargen
01-02-2010, 20:58
CITAT (Jan Lindgren @ 01-02-2010, 17:50)  ... Det visar sig alltså att trots en svår finanskris så fixar aliansen sysselsättningen lika bra som sossarna under en högkonjunktur. .... Vad gör en ekonomisk kris med ett land? Det första vi ser är ett försvårande av levnadsvillkoren för arbetare med massuppsägningar. Alliansen lyckades två år innan någon ekonomisk kris började i världen slå ut arbetarnas levnadsvillkor genom den behandlingen av sjukskrivna och arbetslösa som vi sett. En arbetare är samtidigt arbetare, potentiell arbetslös(i och med att riskerar uppsägning) och potentiell sjukskriven( när som helst kan man drabbas av sjukdomar och olyckor mer än andra yrkesgrupper). Alliansens slag mot de arbetslösa och sjukskrivna var en direkt slag mot arbetarna. Att det kan finnas en promille av arbetarna som kan rösta på Allianspartierna väcker olika funderingar.
CITAT (vitavargen @ 01-02-2010, 20:58)  Vad gör en ekonomisk kris med ett land? Det första vi ser är ett försvårande av levnadsvillkoren för arbetare med massuppsägningar.
Alliansen lyckades två år innan någon ekonomisk kris började i världen slå ut arbetarnas levnadsvillkor genom den behandlingen av sjukskrivna och arbetslösa som vi sett. En arbetare är samtidigt arbetare, potentiell arbetslös(i och med att riskerar uppsägning) och potentiell sjukskriven( när som helst kan man drabbas av sjukdomar och olyckor mer än andra yrkesgrupper). Alliansens slag mot de arbetslösa och sjukskrivna var en direkt slag mot arbetarna.
Att det kan finnas en promille av arbetarna som kan rösta på Allianspartierna väcker olika funderingar. Alla riskerar väl att bli uppsagda, det var längesedan livstidsanställningar existerade, att byta jobb och t.o.m yrke några gånger under livet får alla räkna med. När det gäller att slå ut sjuka så har det ju enl. färska undersökningar visat sig att det inte blivit så, utan detta visade sig vara mest skrämselpropoganda. Att sjukpenningen omprövas lite då och då är väl helt riktigt, en gång sjuk är sällan alltid sjuk. Slutligen skulle jag gärna vilja veta hur du definierar "arbetare". Gita CITAT (*Stintan* @ 01-02-2010, 20:42)  Man får väl hoppas att hon skaffat kunnig hjälp och att hon har det fortlöpande. Jo, man trodde nog hon lärt något av tidigare misstag, men tyvärr. Gita
*Stintan*
01-02-2010, 21:24
CITAT (Gita @ 01-02-2010, 21:20)  Jo, man trodde nog hon lärt något av tidigare misstag, men tyvärr. Gita och du fortsätter mala...
Visst är det anmärkningsvärt att inte arbetslösheten ökat trots att företagen nästan tvärnitade på grund av uteblivna order. Nu kan ingen regering dölja arbetslösheten längre utan måste redovisa enligt eu-standard. Förra regeringen hade tyvärr massor av kryphål för att dölja arbetslösheten. Det är allmänt kännt. Men visst slirade fFredrik lite med sanningen. Istället för krassa siffror, kunda han nöjt sig med att säga att arbetslösheten inte ökat trots lågkonjunktur. Men å andra sidan verkade inte oppositionen veta hur den ser ut i dagsläget heller. Jag tror tiden avgör valet. Kommer högkonjukturer igång snabbare än beräknat vinner alliansen, annars dom röd-gröna. CITAT (vitavargen @ 01-02-2010, 20:58)  Vad gör en ekonomisk kris med ett land? Det första vi ser är ett försvårande av levnadsvillkoren för arbetare med massuppsägningar.
Alliansen lyckades två år innan någon ekonomisk kris började i världen slå ut arbetarnas levnadsvillkor genom den behandlingen av sjukskrivna och arbetslösa som vi sett. En arbetare är samtidigt arbetare, potentiell arbetslös(i och med att riskerar uppsägning) och potentiell sjukskriven( när som helst kan man drabbas av sjukdomar och olyckor mer än andra yrkesgrupper). Alliansens slag mot de arbetslösa och sjukskrivna var en direkt slag mot arbetarna.
Att det kan finnas en promille av arbetarna som kan rösta på Allianspartierna väcker olika funderingar. 50% av arbetarna röstade på alliansen.
Huggorm
01-02-2010, 21:30
CITAT (Gita @ 01-02-2010, 21:20)  Alla riskerar väl att bli uppsagda, det var längesedan livstidsanställningar existerade, att byta jobb och t.o.m yrke några gånger under livet får alla räkna med. Jag har testat 5-6 yrken redan och jag är inte 30 än. Så kommer det nog att vara i framtiden, och jag tycker om den utvecklingen. Jag tror en rörlig arbetsmarknad är något som alla tjänar på. CITAT (gnon49 @ 01-02-2010, 21:28)  50% av arbetarna röstade på alliansen. Och vi kommer gör det igen
*Stintan*
01-02-2010, 21:31
CITAT (gnon49 @ 01-02-2010, 21:25)  Visst är det anmärkningsvärt att inte arbetslösheten ökat trots att företagen nästan tvärnitade på grund av uteblivna order. Nu kan ingen regering dölja arbetslösheten längre utan måste redovisa enligt eu-standard. Förra regeringen hade tyvärr massor av kryphål för att dölja arbetslösheten. Det är allmänt kännt. Men visst slirade fFredrik lite med sanningen. Istället för krassa siffror, kunda han nöjt sig med att säga att arbetslösheten inte ökat trots lågkonjunktur. Men å andra sidan verkade inte oppositionen veta hur den ser ut i dagsläget heller. Jag tror tiden avgör valet. Kommer högkonjukturer igång snabbare än beräknat vinner alliansen, annars dom röd-gröna. "Slirade lite"? Han körde ju i diket rejält.
vitavargen
01-02-2010, 21:31
CITAT (Gita @ 01-02-2010, 21:20)  Alla riskerar väl att bli uppsagda, det var längesedan livstidsanställningar existerade, att byta jobb och t.o.m yrke några gånger under livet får alla räkna med. När det gäller att slå ut sjuka så har det ju enl. färska undersökningar visat sig att det inte blivit så, utan detta visade sig vara mest skrämselpropoganda. Att sjukpenningen omprövas lite då och då är väl helt riktigt, en gång sjuk är sällan alltid sjuk. Slutligen skulle jag gärna vilja veta hur du definierar "arbetare". Gita ... Ang. arbetslösa: Ingen regering får förklara för en människa att denna tjänar bättre på att jobba än vara arbetslös. Vi ska ha tillitt till andra och försöka få en verklig bild av deras verkliga villkor. Ang. Sjukskrivna: Återigen tillit till individerna är huvudingrediensen i en logisk och mänsklig hållning mot medborgarna. Alliansegeringen har visat stora brister på tillit till människor och deras verkliga villkor. Hur arbetare definieras kanske kan tas i en relevant tråd.
Huggorm
01-02-2010, 21:34
CITAT (vitavargen @ 01-02-2010, 21:31)  Ang. arbetslösa: Ingen regering får förklara för en människa att denna tjänar bättre på att jobba än vara arbetslös. Det är vll klart att man skall tjäna bättre på att arbeta än att vara arbetslös? Varför skulle man annars jobba?
CITAT (Huggorm @ 01-02-2010, 21:30)  Jag har testat 5-6 yrken redan och jag är inte 30 än. Så kommer det nog att vara i framtiden, och jag tycker om den utvecklingen. Jag tror en rörlig arbetsmarknad är något som alla tjänar på. Och vi kommer gör det igen  Absolut.
CITAT (Huggorm @ 01-02-2010, 21:34)  Det är vll klart att man skall tjäna bättre på att arbeta än att vara arbetslös? Varför skulle man annars jobba? Det har man också gjort, i alla tider, eller åtminstone sedan jag började arbeta 1986. I för sig har jag bara stämplat 2 månader i hela mitt liv.
vitavargen
01-02-2010, 21:51
CITAT (Huggorm @ 01-02-2010, 21:34)  Det är vll klart att man skall tjäna bättre på att arbeta än att vara arbetslös? Varför skulle man annars jobba? Den regeringen som förklarar för en arbetslös att det tjänar sig att arbeta, tror att den arbetlöse är "dum i huvu´t". jag tror inte detta var fallet med Alliansregering, utan de bara följde det som SAF(Svenska arbetsgivarföreningen) ville ha genomfört. Att dra mattan under fötterna på stora grupper av arbetare för att försvåra för deras förhandlingslägen inför kommande årens löneavtal.
CITAT (*Stintan* @ 01-02-2010, 21:31)  "Slirade lite"? Han körde ju i diket rejält. Men det vet du väl att politiker slirar på sanningen . Inget parti glömt, inget parti nämnt. Vi andra bara ljuger.
CITAT (vitavargen @ 01-02-2010, 21:51)  Den regeringen som förklarar för en arbetslös att det tjänar sig att arbeta, tror att den arbetlöse är "dum i huvu´t".
jag tror inte detta var fallet med Alliansregering, utan de bara följde det som SAF(Svenska arbetsgivarföreningen) ville ha genomfört. Att dra mattan under fötterna på stora grupper av arbetare för att försvåra för deras förhandlingslägen inför kommande årens löneavtal. Du verkar inte ha någon större tillit till våra fackförbund. Dom skulla aldrig tillåta hur dåliga avtalsrörelsen som helst. Dom är trots allt en stark motpart.
vitavargen
01-02-2010, 22:31
CITAT (gnon49 @ 01-02-2010, 22:05)  Du verkar inte ha någon större tillit till våra fackförbund. Dom skulla aldrig tillåta hur dåliga avtalsrörelsen som helst. Dom är trots allt en stark motpart. Vi pratar ju om två helt olka saker. Jag tar upp Alliansregeringens och SAF:s planer för att försvaga arbetarna. det är meningfullt om detta behandlas. Du pratar om min tillit till fackföreningar. Inte lite OT? (ta upp fackföreningar i en egen tråd, så pratar vi om det )
CITAT (vitavargen @ 01-02-2010, 22:31)  Vi pratar ju om två helt olka saker.
Jag tar upp Alliansregeringens och SAF:s planer för att försvaga arbetarna. det är meningfullt om detta behandlas.
Du pratar om min tillit till fackföreningar. Inte lite OT?
(ta upp fackföreningar i en egen tråd, så pratar vi om det ) Har jag misat något? Trodde att SAF grundades för att ta tillvara arbetsgivarnas intresse. Motpart. Våra fackförbund. Se saken från den ljusa sidan vetja.
vitavargen
01-02-2010, 23:08
OT
Biggan_
01-02-2010, 23:15
CITAT (vitavargen @ 01-02-2010, 22:31)  Jag tar upp Alliansregeringens och SAF:s planer för att försvaga arbetarna. det är meningfullt om detta behandlas. Det är ju inte OT. Fackföreningarna har ju i allra högsta grad med detta att göra!
vitavargen
01-02-2010, 23:34
CITAT (Biggan_ @ 01-02-2010, 23:15)  Det är ju inte OT. Fackföreningarna har ju i allra högsta grad med detta att göra! Inte i hemliga mötena mellan Alliansregeringen och SAF.
CITAT (vitavargen @ 01-02-2010, 23:34)  Inte i hemliga mötena mellan Alliansregeringen och SAF. Och det har du såklart klara bevis för... lägg då fram dom bevisen nu Bring your PROOF if you are truthful
CITAT (*Stintan* @ 01-02-2010, 21:24)  och du fortsätter mala...  Fortsätt blunda du! Gita CITAT (*Stintan* @ 01-02-2010, 21:31)  "Slirade lite"? Han körde ju i diket rejält. Nåja, värre vurpor har vi sett! Jag behöver väl inte nämna något namn, Gita CITAT (vitavargen @ 01-02-2010, 21:31)  Hur arbetare definieras kanske kan tas i en relevant tråd.  Eftersom du du tar upp begreppet "arbetare" i var och varannat inlägg så är det i högsta grad relevant att du definierar vad du menar . Gita
Aqvakul
02-02-2010, 07:15
CITAT (Gita @ 02-02-2010, 05:53)  Nåja, värre vurpor har vi sett! Jag behöver väl inte nämna något namn, Gita Men nu gällde det statsministerns vurpa i senaste debatten. Blir den mindre för att andra har gjort dumheter tidigare. Det är i så fall ett väldigt märkligt sätt att argumentera..
Red Top
02-02-2010, 07:29
Om 100.000 "arbetslösa" medborgare är en bagatellartad felsägning;  då är det inte konstigt om alliansen och dess påhejare tycker att 50.000 sjuka medborgare, som utförsäkras, är en försumbar bieffekt av de nya sjuksrivningsreglerna.
Helt klart sossarna eftersom jag anser att det alliansen sysslar med inte är förenligt med människokärlek, omsorg och empati.
CITAT (embees @ 02-02-2010, 07:54)  Helt klart sossarna eftersom jag anser att det alliansen sysslar med inte är förenligt med människokärlek, omsorg och empati. Jag har fixat en omröstning om valfrågan.
*Stintan*
02-02-2010, 10:26
CITAT (Red Top @ 02-02-2010, 07:29)  Om 100.000 "arbetslösa" medborgare är en bagatellartad felsägning;  då är det inte konstigt om alliansen och dess påhejare tycker att 50.000 sjuka medborgare, som utförsäkras, är en försumbar bieffekt av de nya sjuksrivningsreglerna.  Liten rättning kanske: Han sa att det var 100.000 fler i arbete men i verkligheten var det bara 11.000. Han glömde också nämna att arbetskraften dvs de som kan ta ett jobb ökat med 300.000 sedan förra valet.
Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand verkar vara ovanligt positiv till cannabis.
På en fråga som ställdes i en intervju: "Gräs, Ja eller Nej?" svarade Wetterstrand Ja!
Är Miljöpartiet ett drogliberalt parti som förespråkar droger eller är det bara Maria Wetterstrand?
Aqvakul
02-02-2010, 10:50
CITAT (dahla @ 02-02-2010, 10:49)  Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand verkar vara ovanligt positiv till cannabis.
På en fråga som ställdes i en intervju: "Gräs, Ja eller Nej?" svarade Wetterstrand Ja!
Är Miljöpartiet ett drogliberalt parti som förespråkar droger eller är det bara Maria Wetterstrand? Det finns olika slags gräs. Inte tänker jag på hasch i första hand...
CITAT Det finns olika slags gräs. Inte tänker jag på hasch i första hand... Aquakul det är nog litet dubellbottnat det svaret................. För mig menar hon nog hasch. Att jag inte skulle tänka mig att rösta på henne har i alla fall inget att göra med att röka hasch eller inte ..har själv gjort det. Snarare en orealistisk inställning till verkligheten. Men det har ju de flesta politiker innan de skall börja fatta beslut. Det brukar ordna sig med tiden..................
Aqvakul
02-02-2010, 11:17
De gröna partierna längre söderut i Europa är ofta väldigt drogliberala, vilket ställer till lite problem för Mp i EU-parlamentet.
CITAT (Aqvakul @ 02-02-2010, 11:17)  De gröna partierna längre söderut i Europa är ofta väldigt drogliberala, vilket ställer till lite problem för Mp i EU-parlamentet. Ok, så miljöpartiet i Sverige är emot användandet av hasch?
CITAT De gröna partierna längre söderut i Europa är ofta väldigt drogliberala, vilket ställer till lite problem för Mp i EU-parlamentet. De gröna partierna här i söder är väldigt små och saknar inflytande. Däremot så är flera av de andra traditionella partierna typ socialdemokraterna betydligt mer drogliberala än sossarna i Sverige. Jag tror uppriktigt sagt inte att Mp får några problem från detta håll med sin drogpolitik. Hat Du testat hasch Aquakul?
Aqvakul
02-02-2010, 11:24
CITAT (dahla @ 02-02-2010, 11:19)  Ok, så miljöpartiet i Sverige är emot användandet av hasch? Det finns inga dokument som säger att de skulle vara för användning av hasch. http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=167526
CITAT (Aqvakul @ 02-02-2010, 07:15)  Men nu gällde det statsministerns vurpa i senaste debatten. Blir den mindre för att andra har gjort dumheter tidigare. Det är i så fall ett väldigt märkligt sätt att argumentera.. Att jämföra graden av dumhet mellan de två statsministerkandidaterna är väl inte märkligt, då är det väl märkligare att se en lätt dikeskörning hos den ene och att blunda för mängder av totalkrasher hos den andra. Gita
CITAT (Aqvakul @ 02-02-2010, 11:24)  Det finns inga dokument som säger att de skulle vara för användning av hasch. http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=167526Nej, jag blev bara lite nyfiken... jag funderade lite över vänner och arbetskamrater jag haft genom tiderna och hur dom är som människor... det slog mig att alla dom jag känner som röstar på miljöpartiet röker hasch då och då... men jag kan inte påminna mig om att någon av dom andra brukar droger...
*Stintan*
02-02-2010, 12:56
CITAT (dahla @ 02-02-2010, 12:51)  Nej, jag blev bara lite nyfiken... jag funderade lite över vänner och arbetskamrater jag haft genom tiderna och hur dom är som människor... det slog mig att alla dom jag känner som röstar på miljöpartiet röker hasch då och då... men jag kan inte påminna mig om att någon av dom andra brukar droger... Jag känner rätt många miljöpartister men ingen som röker hasch eller som är det minsta drogliberal. Det känns som om du bara är ute efter att smutskasta miljöpartiet.
CITAT (*Stintan* @ 02-02-2010, 12:56)  Det känns som om du bara är ute efter att smutskasta miljöpartiet. Det får ju stå för dig då. Jag var uppriktigt nyfiken bara så därför frågade jag... men det får man tydligen nte göra här...
*Stintan*
02-02-2010, 13:08
CITAT (dahla @ 02-02-2010, 12:59)  Det får ju stå för dig då. Jag var uppriktigt nyfiken bara så därför frågade jag... men det får man tydligen nte göra här... Jodå och jag svarade men det får man tydligen inte heller göra här. Vi kanske ska be Admin lägga ner forumet.
herkules
02-02-2010, 13:08
CITAT (dahla @ 02-02-2010, 12:59)  Det får ju stå för dig då. Jag var uppriktigt nyfiken bara så därför frågade jag... men det får man tydligen nte göra här... klart du får fråga vad du vill. jag har massor av aktiva miljöpartivänner, ingen av dem röker på
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|