Full version: Rådjurstråd 2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Tiana
Vilka fina bilder!!

Själv har jag ingen bild, men väl en historia att dela med mig av. Jag flyttade ut på landet nu på vårkanten, har tidigare bott i villakvarter och högt upp i hyreshus. Så döm min förvåning när jag en eftermiddag står i köket och gör pannkakssmet, tittar upp och på andra sidan glaset står en rådjursdam och tittar in på mig!!

Efter att hon skrämt mig på det här viset går hon lugnt upp på den lilla träddunge som finns i trädgården och lägger sig i en buske. Jag lever fortfarande på den här upplevelsen!
Flemming
Tiana: Din första men absolut inte sista upplevelse på landet...
Kan det vara så att förra husägaren har matat rådjuren och då hoppas rådjursdamen att du har ett lika gott hjärta ?
En fin berättelse från dig och nu väntar forumet på bilder från kommande upplevelser tummenupp.gif
silos
CITAT (Olle A @ 05-01-2011, 13:06) *
Nu snöar det på henne.

[attachment=57319:R_get.jpg]

Olle

Hej Olle!
Kan du se dessa vackra djur från ditt hem?
Du har verkligen tagit underbara bilder....jag blir nästan avundsjuk!

CITAT (Olle A @ 01-06-2011, 06:46) *
Tack Lokan! smile.gif

Här är en dräktig get nu på morgonen.

[attachment=61173:R_get2.jpg]

Olle

Ååå så fin bild på den blivande "mamman"
silos
Det har varit en fröjd för mig att se alla bilder och att läsa alla berättelse!
PeterDeleter
Hej hopp

Som kanske några av er kommer i håg sände jag med webcam mina rådjur när jag matade dom i vintras. Efter jag slutade mata dom har jag inte sett ett enda rådjur i trädgården. Och för första gången på åratal så har jag fått ha mina lökar och blommor i fred från glupska rådjur. Helskumt, känns nästan som att dom tackar för matningen och låter mina blomster vara i fred biggrin.gif

/PeterDeleter
Flemming
CITAT (PeterDeleter @ 25-07-2011, 21:38) *
Hej hopp

Som kanske några av er kommer i håg sände jag med webcam mina rådjur när jag matade dom i vintras. Efter jag slutade mata dom har jag inte sett ett enda rådjur i trädgården. Och för första gången på åratal så har jag fått ha mina lökar och blommor i fred från glupska rådjur. Helskumt, känns nästan som att dom tackar för matningen och låter mina blomster vara i fred biggrin.gif

/PeterDeleter

Hmmm,någon gav dom foder till frukost,lunch och kvällsmat...
Jag tror du hittar dom vid Granngården eller något annat ställe som serverar "riktigt krubb" tongue.gif
Flemming
Denna bild tog jag i morse när jag skulle till jobbet...
Djuret stod på vägen när jag kom körande men den promenerade snällt ut på åkern...
Bilden är beskuren då det finns en "gödselhög" strax till höger...
Lokan
Såg ett rådjur idag i skogen när jag plockade kantareller.... flirting.gif

[attachment=64154:IMG_0112...erad_1_0.jpg]
Flemming
Ledsen att säga det Lokan, men den är död trostar.gif
Har nog legat väldigt länge...
En riktig "rälig" svampskog.
http://sv.wiktionary.org/wiki/r%C3%A4lig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon