|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
CITAT (*Grodan* @ 17-02-2006, 11:24) CITAT (pejori @ 17-02-2006, 11:13) CITAT (*Grodan* @ 17-02-2006, 11:05) vad ville du ha av mej istället för alban? vittelinan och minibellen är fortfarande intressant  Hi hi, det är inte jag som har vitellina och minibelle, vi pratade ju om memoria och parasitica variegata. Nu har jag hunnit kolla din lista och skulle gärna vilja ha micrantha och camphorifolia om du har kvar av dem.  ja dom är kvar.....då skriver jag dom på dej. parasitica var. och memoria vad det jag ville ha
Linda_A
17-02-2006, 12:20
CITAT (pejori @ 17-02-2006, 13:16) hehe.. Jag är mera modern serru.
*Grodan*
17-02-2006, 12:30
CITAT (pejori @ 17-02-2006, 12:18) CITAT (*Grodan* @ 17-02-2006, 11:24) CITAT (pejori @ 17-02-2006, 11:13) CITAT (*Grodan* @ 17-02-2006, 11:05) vad ville du ha av mej istället för alban? vittelinan och minibellen är fortfarande intressant  Hi hi, det är inte jag som har vitellina och minibelle, vi pratade ju om memoria och parasitica variegata. Nu har jag hunnit kolla din lista och skulle gärna vilja ha micrantha och camphorifolia om du har kvar av dem.  ja dom är kvar..... parasitica var. och memoria vad det jag ville ha  Oki Pejori! Jag skriver också i ett block men kommer att lägga in allt i excel för papperslappar är jag expert på att göra av med.
*Grodan*
17-02-2006, 12:37
CITAT (norpydorp @ 17-02-2006, 11:56) jag har minibelle som jag kan klippa rätt mycket i... Ska kika på kanyakumariana har satt några små på rotning, måste se om dom klarar sig innan jag vill klippa mer... Det börjar bli jobbigt att gå igenom listan jag minns inte vem som hade vad  Norpydorp, då vill jag gärna ha minibelle och så hoppas jag på en liten kanyakumariana. Är det något på min lilla lista som du vill ha? H. carnosa variegata H. caudata, rotade med nytillväxt H. compacta H. erythrostemma H. memoria H. sp Haraku H. parasitica variegata H. plicata har jag förresten också
Är det nån som skulle kunna tänka sig att byta en hoya tsangii med mig? (Jag vill alltså ha en tsangii.) Problemet är bara att jag är så ny i Hoya-branschen att jag inga hoyor har att byta med, utom en Hoya carnosa tricolor (har jag fått den som iallafall). En hel del annat har jag dock att byta med om någon skulle vara intresserad. Överhuvudtaget skulle jag gärna byta till mig relativt lättskötta hoyor som passar i ampel (fullt på fönsterposterna  Fast helst tsangii. Hälsar Åbo
glabra en kvar carnosa kompakta multiflora lacunosa pub. pink silver parasitica lao meliflua bali malaysia micranta meliflua parasitica mac.gregori sp. ambon finlansonyi kerrii stor rotad planta sulawesii champorifolia neoebudica wayetti ordorata obscura parasitica nord. bali densifolia cembra en stickling kvar polyneura carnosa carnosa trikolor en kvar carnosa exotica en kvar limoniaca purpurea fusca pub. cv. chimera (royal hawaian purple) kentiana linearis pausiflora diptera bella eitapensis grasilis padagensis en kvar cardiophylla sulawesii carnosa brown serpens vertisilliata acuta green. en pyttestickling nu har jag uppdaterat igen
Linda_A
17-02-2006, 14:52
Hoya: Bella Carnosa Red Carnosa Variegata Heuschkeliana (troligen i alla fall, alltså inte namnet utan att jag kan ta av den) Merilli Purpureofusca Sp Molukken Thomsonii Wayettii Uppdeterade lista Plus att jag har satt alla sticklingar på rotning nu.  Testar akvarievägen.
morellen
17-02-2006, 15:07
Men Linda - skall du ha blommor i akvariet? får fiskarna bo i badkaret så länge? ;-)
Linda_A
17-02-2006, 15:12
Morellen: Nä då min firrar simmar tryggt kvar i deras hem. Så hoyanojig är jag inte ännu.  Tog ett litet platsakvarium på 15 liter för ändamålet.  Får se hur länge det är hoyakar dock. *S*
CITAT (Linda_A @ 17-02-2006, 15:12) Morellen: Nä då min firrar simmar tryggt kvar i deras hem. Så hoyanojig är jag inte ännu.  Tog ett litet platsakvarium på 15 liter för ändamålet.  Får se hur länge det är hoyakar dock. *S* 15. liters!!!!! jösses, mitt är 360 liters till hoyasticklingar (trasigt)
Linda_A
17-02-2006, 15:28
pejori: Haha, jag tyckte att det var duktig av mig. Jag hade ju kunnat haft lite räkor där eller lite annat kul.
norpydorp
17-02-2006, 15:37
Grodan:erythrostemma och caudata, rotade med nytillväxt bokar minibelle och kanya åt dig.
pejori: finlansonyi och globulosa har du nåt av dom kvar? vad var det du var sugen på då?
O ni som vill byta... påminn mig till våren så jag inte glömmer!!!
ja...finlandsonyin och globulosan finns kvar...så dom håller jag. jag var intresserad av affinis och lobby. även salvenica ochparasitican var. var jag nyfiken på.
*Grodan*
17-02-2006, 19:51
CITAT (norpydorp @ 17-02-2006, 15:37) Grodan:erythrostemma och caudata, rotade med nytillväxt bokar minibelle och kanya åt dig.
pejori: finlansonyi och globulosa har du nåt av dom kvar? vad var det du var sugen på då?
O ni som vill byta... påminn mig till våren så jag inte glömmer!!! Erythrostemman sätter jag på rotning nu och caudatan får växa vidare så länge, tills det blir dags.
zaaritha
17-02-2006, 23:35
Purpureofusca Skulle gärna köpa ett rotat skott!
mammafia
18-02-2006, 08:19
jag skulle gärna köpa skott av bella"louis buis" om någon har kvar det. sen skulle jag även vilja köpa Hoya archboldiana om det är nån som har det. jag har inte nåt att byta med för tillfället så jag hoppas att nån vill sälja,helst rotat.
norpydorp
18-02-2006, 12:24
Grodan: bokar dom åt dig! Pejori: Bokar dom åt dig...vad är det för skillnad på meliflua och meliflua bali? (Jag ska fundera lite till på champorifolia och cardiphylla eller kanske en lao)
norpydorp
18-02-2006, 12:28
ingen som har en cebu, obtusifolia, megalaster eller en macrophylla variegata jag kan få lägga vantarna på
Blomstertanten
18-02-2006, 12:57
CITAT (zaaritha @ 17-02-2006, 23:35) Purpureofusca Skulle gärna köpa ett rotat skott!  Har ett rotat skott purpureofusca !
CITAT (norpydorp @ 18-02-2006, 12:24) Pejori: Bokar dom åt dig...vad är det för skillnad på meliflua och meliflua bali? (Jag ska fundera lite till på champorifolia och cardiphylla eller kanske en lao)  meliflua har långa breda blad ca 15cm. och mörka blad,medan balin har kortare ca10 cm. och ser mer ut som "vanliga hoyablad.
Linda_A
18-02-2006, 16:41
Det är verkligen svårt att vänta just nu på alla hoyorna som man vill. Speciellt när snön verkligen bara ökar för var dag som går.
lilla mamma
18-02-2006, 16:52
jag röstar på att vi åker till Pejori, binder henne i dörrkarmen och norpar skott och öser våra egna över henne..  Nej Man blir så frestad så fort ni drar i gång, men har lovat mig själv att hålla igen, orken tryter men fortsätt så har vi ickehoyatokar ngt att läsa
Linda_A
18-02-2006, 18:21
CITAT (lilla mamma @ 18-02-2006, 17:52) jag röstar på att vi åker till Pejori, binder henne i dörrkarmen och norpar skott och öser våra egna över henne..  Nej Man blir så frestad så fort ni drar i gång, men har lovat mig själv att hålla igen, orken tryter men fortsätt så har vi ickehoyatokar ngt att läsa Vilken smart idée! 
Blomstertanten
18-02-2006, 18:34
Jag hänger på direkt !
morellen
18-02-2006, 18:35
nedra synd att man inte kan skicka skott med mail!
norpydorp
18-02-2006, 18:38
eller sms
norpydorp
19-02-2006, 15:48
Pejori: hade du nåt av domhära kvar: champorifolia och cardiphylla? Morellen: Har du nån bit vittelina kvar? Jag har nu inventerat subben och jag kan klippa till dig oxå...har jag nåt mer du elite sugen på?? Fresta..fresta  Blomstertanten: Nu vill jag se din lista!!!
CITAT (norpydorp @ 19-02-2006, 15:48) Pejori: hade du nåt av domhära kvar: champorifolia och cardiphylla? ja det har jag...viker dom till dej norpy du ville ha finlandsonyi och globylosan också?
CITAT (norpydorp @ 19-02-2006, 15:48) Blomstertanten: Nu vill jag se din lista!!!  jag med!!!!
flåt..norpy... men är inte subben samma som Pachyclada? HM...
morellen
19-02-2006, 18:33
CITAT (norpydorp @ 19-02-2006, 15:48) Morellen: Har du nån bit vittelina kvar? Jag har nu inventerat subben och jag kan klippa till dig oxå...har jag nåt mer du elite sugen på?? Fresta..fresta  vittelinan försöker rymma med en låååååååång utlöpare så där skall jag nog kunna klippa. Vad jag vill ha? ALLT!  Men en bit av din lobbi kanske? då är det vittelina mot den och subben? *försöker tyda anteckningarna*
norpydorp
19-02-2006, 18:51
CITAT (pejori @ 19-02-2006, 17:39) CITAT (norpydorp @ 19-02-2006, 15:48) Pejori: hade du nåt av domhära kvar: champorifolia och cardiphylla? ja det har jag...viker dom till dej norpy du ville ha finlandsonyi och globylosan också? jajamen..det e kul med tillökning och subben vs pachyclada vet jag inte riktigt hur det är för jag har läst att det är 2 olika sorter o så har jag läst att det är samma. har även läst att sorten hette pachyclade förut men nu subb hade tacksamt tagit emot en översättningslista på alla synonymer och vem som bytt namn till vad  eller en stickling pachyclada så jag kan jämföra...hm Morellen: det låter fin fint!! Har lobbii på rotning hoppas att det blir rötter. Vill bara varna för bladen...dom är inte fina, men blomman, vicken skönhet!!! Blomstertanten: LISTA, LISTA, LISTA! väntar ivrigt
CITAT (norpydorp @ 19-02-2006, 18:51) CITAT (pejori @ 19-02-2006, 17:39) CITAT (norpydorp @ 19-02-2006, 15:48) Pejori: hade du nåt av domhära kvar: champorifolia och cardiphylla? ja det har jag...viker dom till dej norpy du ville ha finlandsonyi och globylosan också? jajamen..det e kul med tillökning och subben vs pachyclada vet jag inte riktigt hur det är för jag har läst att det är 2 olika sorter o så har jag läst att det är samma. har även läst att sorten hette pachyclade förut men nu subb hade tacksamt tagit emot en översättningslista på alla synonymer och vem som bytt namn till vad  eller en stickling pachyclada så jag kan jämföra...hm Morellen: det låter fin fint!! Har lobbii på rotning hoppas att det blir rötter. Vill bara varna för bladen...dom är inte fina, men blomman, vicken skönhet!!! Blomstertanten: LISTA, LISTA, LISTA! väntar ivrigt  håller med dej har precis fått reda på att malaysia är vanlig carnosa... blir så trött på alla namnbyten men pachyclada är lättare att säga
norpydorp
19-02-2006, 18:58
tycker du inte att subben låter mycket tjusigare så undrar jag om inte det finns några där ute som bara hittar på nåt namn på nåt som redan finns för att tjäna lite mer pengar
CITAT (norpydorp @ 19-02-2006, 18:58) tycker du inte att subben låter mycket tjusigare så undrar jag om inte det finns några där ute som bara hittar på nåt namn på nåt som redan finns för att tjäna lite mer pengar  tror jag med subbens namn går ju inte att uttala ju... men visst låter det tjusigt... kollade blommorna på en länk...visst var dom väääldigt lika
Annelie32
19-02-2006, 19:12
Jag är ute efter publicalyx jag har dessa redan Hoya pubicalyx 'Fresno Beauty' Hoya pubicalyx 'Little Leaf' Hoya pubicalyx 'Pink Riverkii' Hoya pubicalyx 'Philippine Black' Hoya pubicalyx 'Red Button' Hoya pubicalyx 'Reva' Hoya pubicalyx 'Royal Hawian Purple' Hoya pubicalyx 'Umetant' Hoya pubicalyx silver pink Hoya pubicalyx Black eye pubicalyx leenie IML-461 (den första pubicalyxen ) är det någon som har någon jag ej har så är jag mycket intresserad av byte eller köpes. jag ska göra min lista klar efter jag har planterat om alla och kollat hur alla mår. dvs snart  när jag orkar
Linda_A
19-02-2006, 21:12
vad är skillnaden mellan de båda P.Silver pink?
Annelie32
19-02-2006, 21:30
haha jag som skrev dubbelt sorry
Linda_A
19-02-2006, 21:40
CITAT (Annelie32 @ 19-02-2006, 22:30) haha jag som skrev dubbelt sorry  hehe..  Jag funderade först på om det fanns två olika sorter.  Fast jag tänkte att då skulle det stått något mera bakom troligen.
Blomtokan
20-02-2006, 09:19
Hej ! Här kommer min lista som jag kan ta: Lacunosa Heuschkeliana incurvula "sulawesi " picta obscura bilobata camphorifolia shepherdii longifolia australis carnosa "R. Brown" pachyclada cembra=odorata wayetii carnosa "picta " freckles fungii limonicaea caudata purpureo-fusca phentablia carnosa variegate ovalifolia söker följande: lobbii lambii cv. matilde imperialis alba griffithii greenii eller kom med något förslag.
Lillies of the Valley
20-02-2006, 12:19
Hej! Jag vill också vara med.... Dessa kan jag ta av, archboldiana boutii callistophylla calycina compacta var cembra coronaria imperialis rauschii lacunosa lacunosa tove lauterbachii lobbii macgillivrayii langkelly creek macrophylla variegata megalaster meredithii/vittelinoides 1105 mitrata motoskei obovata obscura parasitica lao 1 parasitica var citrina polyneura purepureo fusca retusa wallichii cv joy cv minibell sp haraku sp molukken Dessa söker jag, kanyakumariana patella imperialis borneo red imperialis palawan cv chouke
norpydorp
20-02-2006, 13:34
Lillies of the Valley: jag har kanyakumariana jag tar gärna macrophylla var..... är lite sugen på megalaster oxå..finns det nåt jag kan fresta dig med? Eller kan jag köpa? Blomtokan: vad är freckles för nåt??
Linda_A
20-02-2006, 14:38
Undrar Maria ifrån hbg håller hus.  Hon borde ju ha lite rolig hoyor att dela med sig av.
norpydorp
20-02-2006, 14:44
CITAT (Linda_A @ 20-02-2006, 14:38) Undrar Maria ifrån hbg håller hus.  Hon borde ju ha lite rolig hoyor att dela med sig av.  håller med
Annelie32
20-02-2006, 18:08
affinis Ariadna Australis benguetensis Bilobata från calysina Camphorifolia carnosa "Krinkle 8 carnosa ’Grey Ghost’ Carnosa Compacta Carnosa Compacta Variegerad regalis carnosa Carnosa Rubra carnosa Tricolor carnosa variegata Coronaria cv goldeneye cv 'Mathilde' liten stickling dimorpha Diptera Dischorensis… Diversifolia Finlanysonii nova Globulosa gonoloboides Imperialis borneo red imperialis "42 hoyalane palawan Imperialis RAUCHII imperialis vet ej vilken / okänd Incurvula Ischnopus Kanyakumariana LACUNOSA LASIANTHA Longifolia macgillivrayi "Kamuki macgillivrayi 15 Langkelly Creek Qld ej ta skott macgillivrayi 16 'Coen River Qld' ej ta skott macgillivrayi 449 'Pandanus Creek Qld' ej ta skott Macrophylla Merrilli Mindorensis obscura odorata dog i vintras onychoides Ovalifolia padangensis Parasitica Picta Pubicalyx "Fresno beaty" pubicalyx "Royal Hawaiian purple pubicalyx ’ Red Buttons pubicalyx leenie IML-461 (den första pubicalyxen ) pubicalyx, cv. 'Little Leaf' pubicalyx’ Jungle Garden pubicalyx’ Silver pink Publicalyx Splash stor stickling ( stor nu ) publicalyx sv var chimera Publicalyx Umetant Purpurea Fusca Serpens Shepherdii Sp Bogor sp. Thai 3 subscala tsangii Wayetii vitellina Vitiensis carnosa dapple Australis Australis lisa Hoya compacta `Lura Lei Hoya verticiliata albomarginata Carnosa RED salweenica parasitica leo cumingiana Hoya pubicalyx 'Fresno Beauty' Hoya pubicalyx 'Little Leaf' Hoya pubicalyx 'Pink Riverkii' Hoya pubicalyx 'Philippine Black' Hoya pubicalyx 'Red Button' Hoya pubicalyx 'Reva' Hoya pubicalyx 'Royal Hawian Purple' Hoya pubicalyx 'Umetant' Hoya pubicalyx silver pink Hoya pubicalyx Black eye pubicalyx leenie IML-461 (den första pubicalyxen jag har även motoski och hoya polyneura Vet att en del står två gånger , jag ska sortera och fixa detta när jag får tid över jag är mest ute efter såna som jag ej har redan förståss så om ni hittar något av intresse kan jag kolla om jag kan ta av just den hoyan och så får du säga vad du har att erbjuda mig  jag kan ej ta av alla , man dom flesta är stora växter nu och inte sticklingar längre. men en del växer så långsamt och dom törs jag inte ta av alla än.
morellen
20-02-2006, 18:39
CITAT (Annelie32 @ 20-02-2006, 18:08) Imperialis borneo red
Australis lisa de där två är jag sugen på, speciellt den sistnämnda efter att Linda la upp en läskande bild *s* Du verkar ha det mesta jag har men kanske en bit på Kentianan vore något? Multifloran var inte heller med på din lista tror jag?
Annelie32
20-02-2006, 19:26
CITAT (morellen @ 20-02-2006, 18:39) CITAT (Annelie32 @ 20-02-2006, 18:08) Imperialis borneo red
Australis lisa
de där två är jag sugen på, speciellt den sistnämnda efter att Linda la upp en läskande bild *s* Du verkar ha det mesta jag har men kanske en bit på Kentianan vore något? Multifloran var inte heller med på din lista tror jag? Typiskt va dom där två är så småa än att jag törs inte ta av dom lisan har två blad och står still .. grrr och imperialisen har börjat få blad och växa till sig men fick gula blad under . så jag törs då inte ens röra den just nu , den får stå mitt i bordet med extra belysning ovan , sån där dyr grej jag köpte för några år sedan som lyser extremt mycket. verkar må bättre där iaf.
norpydorp
20-02-2006, 19:37
CITAT (pejori @ 19-02-2006, 19:04) kollade blommorna på en länk...visst var dom väääldigt lika  :) så här står det i en bok skriven av dom som har Botanova: H pachyclada har ett kompakt till klängande växtsätt. Stammen är tjock ca 1cm. Bladen är tjocka, ljusgröna med tydliga nerver ca 9X5 cm. Blommorna är stjärnformigt tillbakaböjda ca 0,8cm och vita. H subquintuplinervis har ett slingrande växtsätt. Stammen är tjock och styv,ca 0,5 cm. Bladen är tjocka, glänsande ljusgröna ca 13 X 9cm ned tydliga nerver. Blommorna är bakåtböjda ca 1,2 cm och vit. Efter jag har varit och mätt, jämfört med bilderna så är det nog en sub ändå....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|