|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Therese.3z
28-04-2006, 17:23
Äh, nu har jag knåpat ihop en "önske-lista" istället. Om det är någon som har någon av dessa hoyor och är pigga på att byta lite så är det bara att maila till Therese.3z@gmail.com !
Dessa hoyor (bland annat) vill jag ha!
affinis albiflora IPPS 10020 aldrichii ariadna australis 'Lisa' bella var. Paxtonii bicolor bilobata blashearnazii burtoniae cagayanensis campanulata carnosa 'Freckles' caudata 'gul' chunii cinnamomifolia citrina clemensiorum compacta compacta 'Albomarginata' compacta 'Regalis' coronaria 'Jerai' cv 'Christine' (pottsii x subquintuplinervis) darwinii deykei Deykeii dimorpha diptera (med tunna blad) elliptica endauensis flavescens fragrance fusco-marginata gildingii greenii guppyii heuschkeliana (rosa) Hoya/Absolmia spartioides HSI-037 (”polkagrisen”) hypolasia imperialis '42 Hoyalane, Palawan' imperialis 'Alba' inconspicua juannguoiana kenejiana kerrii 'albomarbinata' kerrii 'reverse' Lacunosa ’Tove’ lacunosa 'Tove' lacunosa var. pallidiflora lambii latifolia leytensis litoralis macgillivrayi 'Coen River' macgillivrayi cv 'Rainforest' macgillivrayi IML 458 macgillivrayi IML 696 macgillivrayi 'Iron Range' macgillivrayi 'Lang Kelly Creek' macgillivrayi 'Massey River' macgillivrayi 'Mount Tozer' macgillivrayi 'Pandanus Creek' macgillywrayii 'Lankelly Creek' memoria microphylla multiflora 'Variegata" Multiflora variegated myrmecopa naumanii nyhuusiae obscura 'Large flower clone' onychoides oreogena pachyclada pachyklada patella Polyneura spräcklig pottsii Pubicalyc ’Little Leaf’ pubicalyx 'Fresno Beauty' pubicalyx 'Little Leaf' pubicalyx 'Philippine Black' pubicalyx 'Pink Riverkii' pubicalyx 'Red Button' pubicalyx 'Red Buttons' pubicalyx 'Reva' pubicalyx 'Royal Hawian Purple' pubicalyx 'Umetant' Quinqinerva ruscifolia scortechinii siamica siariae sp. aff. glabra sp. aff. pottsii sp. EG00897 sp. ETS86 sp. flecked leaf sp. from Bulusan sp. från Kastbergs sp. Gold Star sp. GPS 10052 sp. GPS 81079 sp. Honey Pot sp. Jungle Garden sp. Nagabon Hills sp. Sulawesi sp. Wee-bella I sp. Wee-bella II subquintuplinervis verticillata 'Albomarginata' verticilliata/parasitica/acuta (lite ovanliga sorter önskas) villosa
Lotta150
28-04-2006, 18:52
CITAT (Therese.3z @ 28-04-2006, 19:23) Äh, nu har jag knåpat ihop en "önske-lista" istället. Om det är någon som har någon av dessa hoyor och är pigga på att byta lite så är det bara att maila till Therese.3z@gmail.com ! har mailat dig...
norpydorp
28-04-2006, 19:01
jag kan ju inte det här med bilder så här kommer adressen till en cebu den e bara så söt!!!!! http://www.hoyaplants.com/hoyaplants.htmingen som har en????? Nån som kan klippa i mathilde? skulle vilja göra en påfyllning i den krukan...
Therese! Jag mailade dig för några dagar sedan, och du svarade ju och så, men sa att du skulle återkomma, är det min mail det är fel på, eller har du inte återkommit än?
Tack för den fina sticklingen Pejori!  Den hade blivit lite slapp i bladen, men jag hoppas att den ska återhämta sig och bilda rötter. Emma
CITAT (Emma_ @ 29-04-2006, 01:50) Tack för den fina sticklingen Pejori!  Den hade blivit lite slapp i bladen, men jag hoppas att den ska återhämta sig och bilda rötter. Emma  den kommer sig...
CITAT (Pejori @ 28-04-2006, 17:41) CITAT (Blomstertanten @ 28-04-2006, 11:23) CITAT (Zazu @ 27-04-2006, 14:58) någon som har en liten stickling av caudata och/eller sp. new guinea biakensis?  :rolleyes: :rolleyes: Jag har båda två !!! Fick visst en N G Biacensis över (ingen som väntar på en hoppas jag:unsure:) och caudata har jag att klippa av.  det var ju jag ju... då får du ta den pejori, så tar jag bara caudatan från BT
Therese.3z
29-04-2006, 15:34
CITAT (Emma_ @ 29-04-2006, 00:23) Therese! Jag mailade dig för några dagar sedan, och du svarade ju och så, men sa att du skulle återkomma, är det min mail det är fel på, eller har du inte återkommit än?  Det var min sambo, den skurken, som hade råkat klicka på mailet (då vart det ju markerat som läst!) och sedan glömt tala om det för mig att jag fått det! : D Nu ska jag maila dig ett svar!
CITAT (Therese.3z @ 29-04-2006, 16:34) CITAT (Emma_ @ 29-04-2006, 00:23) Therese! Jag mailade dig för några dagar sedan, och du svarade ju och så, men sa att du skulle återkomma, är det min mail det är fel på, eller har du inte återkommit än?  Det var min sambo, den skurken, som hade råkat klicka på mailet (då vart det ju markerat som läst!) och sedan glömt tala om det för mig att jag fått det! : D Nu ska jag maila dig ett svar! Aha.. då förstår jag.. Jag har varit med om samma incident fast med en nyfiken syster i stället.  Emma
Blomstertanten
30-04-2006, 20:13
CITAT (pejori @ 28-04-2006, 16:41) CITAT (Blomstertanten @ 28-04-2006, 11:23) CITAT (Zazu @ 27-04-2006, 14:58) någon som har en liten stickling av caudata och/eller sp. new guinea biakensis?  :rolleyes: :rolleyes: Jag har båda två !!! Fick visst en N G Biacensis över (ingen som väntar på en hoppas jag:unsure:) och caudata har jag att klippa av.  det var ju jag ju...   Oj, har jag missat Klart du ska få din biacensis Pejori. Sorry !!!
Blomstertanten
30-04-2006, 20:52
Jag har alltså glömt att skicka o du har inte sagt nått förut ? Kommer på posten !
CITAT (Blomstertanten @ 30-04-2006, 22:52) Jag har alltså glömt att skicka o du har inte sagt nått förut ? Kommer på posten !  visste att det var nått, men kom inte på det.... tråden har för många sidor för att man ska hitta nått....
Linda_A
04-05-2006, 17:31
Har en Australis lisa stickling som gärna vill flytta hemifrån. Orotad men rätt stor. (6 bladpar)
Byter gärna mot vitiensis eller kom med förslag.
Annelie32
04-05-2006, 17:39
hoya carnosa crinkle 8 Variegata Köpt från Paul Shirley att byta mot nåot skoj en stickling på 4-6 blad.
Linda_A
04-05-2006, 18:39
CITAT (Annelie32 @ 04-05-2006, 18:39) hoya carnosa crinkle 8 Variegata Köpt från Paul Shirley att byta mot nåot skoj en stickling på 4-6 blad. Kom ni fram till om det var en compacta eller inte? Med tanke på denna tråden? http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...4ee7637f22d7202Eller din kanske inte ser ut så?
Annelie32
04-05-2006, 19:01
Jag tycker den inte ser ut som min compacta men den är väldigt lik men den här har mer färg mitt i bladen än runt om kring och alla blad är inte jättekrulliga som min compacta är tror inte att det är samma. Men det skulle då förståss inte förvåna mig om det är samma bara för att jag säger så där
Annelie32
06-05-2006, 11:33
Har era Regalis vitt i mitten av bladen eller är det bara runt om ?? min krinkle 8 var som jag köpte av paul har i mitten och runt om och lite random och bladen är inte helt ihopkrullade som min compacta som jag har.
Blomstertanten! Har din caudata vita eller gula blommor? Jag har ju en stickling från den, den lever fortfarande, och börjar faktiskt tuffa till sig trots att den var lite klen i början.  Mvh Emma
Annelie32: Kikade igenom min hoyalista idag och upptäckte att jag inte har fått några sticklingar från dig än. Jag skickade mitt paket till dig måndagen den 24, det står lite längre bak i tråden. *Hoppas bara att du har glömt bort det*  Emma
Annelie32
07-05-2006, 20:58
Hej hmm jag har fått en massa sticklingar haha får nog kolla upp , måste ha missat jag pm dig om vilka det va och så får du säga vilka du har skickat så kan jag kolla upp  fick 10 byten på samma dag så mycket troligt att jag missade någon :
Blomstertanten
08-05-2006, 09:51
CITAT (Emma_ @ 06-05-2006, 17:55) Blomstertanten! Har din caudata vita eller gula blommor? Jag har ju en stickling från den, den lever fortfarande, och börjar faktiskt tuffa till sig trots att den var lite klen i början.  Mvh Emma  Ingen aning Emma ! Den har inte behagat blomma
CITAT (Annelie32 @ 07-05-2006, 21:58) Hej hmm jag har fått en massa sticklingar haha får nog kolla upp , måste ha missat jag pm dig om vilka det va och så får du säga vilka du har skickat så kan jag kolla upp  fick 10 byten på samma dag så mycket troligt att jag missade någon :  Vad bra att det löste sig.  Emma
CITAT (Blomstertanten @ 08-05-2006, 10:51) CITAT (Emma_ @ 06-05-2006, 17:55) Blomstertanten! Har din caudata vita eller gula blommor? Jag har ju en stickling från den, den lever fortfarande, och börjar faktiskt tuffa till sig trots att den var lite klen i början.  Mvh Emma  Ingen aning Emma ! Den har inte behagat blomma  Haha.. sicken en! Hoppas den har vita för jag är väldigt sugen på att beställa en med gula blommor. Fast det gör ju inte så mycket om jag får dubletter, de är ju så vackra.  Tack för svaret! Emma
Blomstertanten
09-05-2006, 08:08
Jag har en till caudata i akvariet (en liten rackare, köpt som stickling på tradera) och den ser annorlunda ut. Mycket tjockare blad och nästan helt grönt, inte alls lika fläckiga blad. Det värsta är att min ärthjärna inte kommer ihåg vem jag köpte av och vilken färg blommorna skulle ha ! Har jag tur kanske det är en gulblommande  Eller så kanske det är min andra fläckiga som är gulblommande
Annelie32
10-05-2006, 07:22
Jag bytte till mig en som skulle vara Gul och bladen på den är inte fläckiga bara sporadiska små silverstänk här och där mycket lite
Blomstertanten
10-05-2006, 11:02
 Men zazu nu höll jag på att glömma bort att du ville ha caudata !!!!! Sorry !  *skäms* Har du något att byta med ? Hör av dej om du inte ångrat dig
Daniel/Zazu! Såg ditt inlägg på SHS's hemsida idag, jag har några rotade sp. biakensis över. Eller har du fått det från annat håll?
Emma
norpydorp
12-05-2006, 14:29
CITAT (Emma_ @ 12-05-2006, 15:20) Daniel/Zazu! Såg ditt inlägg på SHS's hemsida idag, jag har några rotade sp. biakensis över. Eller har du fått det från annat håll?
Emma jag vill gärna ha om du har över....
CITAT (Emma_ @ 12-05-2006, 16:20) Daniel/Zazu! Såg ditt inlägg på SHS's hemsida idag, jag har några rotade sp. biakensis över. Eller har du fått det från annat håll?
Emma har jag inte fått tag i än, vad vill du ha i utbyte? mvh zazu
Hmm.. ni får en var? Är det okej?
Jag byter gärna, så säg vad har ni att erbjuda mig!
Emma
norpydorp
12-05-2006, 16:52
CITAT (Emma_ @ 12-05-2006, 17:44) Hmm.. ni får en var? Är det okej?
Emma ska inventera.....  har ju bara hoyor...nästan..
CITAT (norpydorp @ 12-05-2006, 17:52) CITAT (Emma_ @ 12-05-2006, 17:44) Hmm.. ni får en var? Är det okej?
Emma ska inventera.....  har ju bara hoyor...nästan.. Haha, men det är ju jättebra. Det är ju bara hoyor man vill ha, nästan.  Emma
CITAT (Emma_ @ 12-05-2006, 18:44) Hmm.. ni får en var? Är det okej?
Emma helt okej ska kolla vad jag kan byta mot...
CITAT (Zazu @ 12-05-2006, 19:01) CITAT (Emma_ @ 12-05-2006, 18:44) Hmm.. ni får en var? Är det okej?
Emma helt okej ska kolla vad jag kan byta mot... Jättebra, jag springer och äter middag så länge! Emma
norpydorp
12-05-2006, 18:20
Läste precis om din lacunosas bortgång beklagar sorgen! kan klippa i min om du vill ha ny...annars har jag en liten rotad planta oxå...  . nu har jag kollat: carnosa, tricolor,fungii,australis,dipteria,lacunosa kanske en liten i tove... gonolobuide kan klippa mycket!! linearis, diversifolia, multiflora, thomsonii, anulata, pub. pink silver, salweenica, coronaria? purpurea-fusca, motoskei, limoniaca, nummularioides......kan det vara nåt?? Annars får jag gå o kika om jag kan klippa i nåt mer....
CITAT (norpydorp @ 12-05-2006, 19:20) Läste precis om din lacunosas bortgång beklagar sorgen! kan klippa i min om du vill ha ny...annars har jag en liten rotad planta oxå...  . nu har jag kollat: carnosa, tricolor,fungii,australis,dipteria,lacunosa kanske en liten i tove... gonolobuide kan klippa mycket!! linearis, diversifolia, multiflora, thomsonii, anulata, pub. pink silver, salweenica, coronaria? purpurea-fusca, motoskei, limoniaca, nummularioides......kan det vara nåt?? Annars får jag gå o kika om jag kan klippa i nåt mer.... Åh, än så länge är lacunosan inte riktigt död.. men den är lite dassig.  Men jag har en helt frisk stickling av den också, så det ska nog gå bra, men tack för det vänliga erbjudandet! Nä, men du behöver inte kolla mer, här var ju en massa fint.  Jag har rätt många av dem, men dipteria, anulata och diversifolia är jag lite sugen på. Du kan välja själv vilken som är bäst att klippa i! Mvh Emma  Ps. Ni gör mig lite gladare på min dåliga växtdag. Tack! Ds.
norpydorp
12-05-2006, 19:25
då klipper jag i dipteria eller diversifolian...kan klippa lite mera av dom en anulatan Toppen pmar adress
Blue_Jean
13-05-2006, 14:38
hej... nu är i och för sig det här en bytestråd, men jag tänkte att jag kanske kunda lägga upp en liten önskelista ändå? har ännu ingenting i hoyaväg som är stort nog att klippa i...men tror och hoppas att det måste finnas någon här som är villig, att för en rimlig summa, hjälpa en nybörjare sorterna jag är ute efter är främst Caudata och Calycina..men även pubescens, fraterna, excavata, glabra, lambii, vitellina pubicalyx red button, umetant och splash, pachyclada... hoppas att någon nappar nu..tack för ordet
Linda_A
13-05-2006, 17:10
CITAT (Blue_Jean @ 13-05-2006, 15:38) Caudata och Calycina Om ingen annan kan fixa dessa två till dig fortare än jag så kan du höra av dig så kan jag klippa i dem båda om ett tag. Jag har lyckas samla på mig lite dubletter som jag tänkte att kanske någon annan har större nytta av än mig. Så jag tänkte kolla genom allt noga och lägga upp dem här om ett par dagar när jag har tid/ork.
Blue_Jean
13-05-2006, 18:00
CITAT (Linda_A @ 13-05-2006, 18:10) Caudata och Calycina Om ingen annan kan fixa dessa två till dig fortare än jag så kan du höra av dig så kan jag klippa i dem båda om ett tag. :wub: aww....  nejdå, det är inte bråttom på något vis, väntar mer än gärna på din tid o lust ;-)
Zazu! Min dator vill helt enkelt inte skicka PM till dig, så jag skriver här istället. Jag vill gärna ha pelargonen, Mr Stripey. Och så kom jag på att vi bestämde tidigare i vår att vi skulle byta lite växter, är du fortfarande intresserad av det? Ska testa att PM:a min adress till dig om en liten stund, och jag behöver din också för den har jag slarvat bort.  Skickar idag eller imorgon. Emma
Mr. stripey är din fortfarande intresserad av tidigare byte  ska kolla vad det var vi skulle byta min adress kommer i PM skickar nog idag jag med... mvh zazu
Linda_A
14-05-2006, 16:08
Det är dessa som jag vill bli av med just nu. Ang namnen så låter namn som de blivit inköpta med stå kvar. (handlar om rotade sticklingar, om inget annat står) Verticillata Parasitica northabli två sticklingar med nytillväxt Gonolobuide en stickling som har vuxit på en hel del Carnosa Krinkle 8 stickling rotad Carnosa Exotica stickling rotad Dimorpha två sticklingar (kommer inte ihåg just nu om de är rotade) Och vad kan jag tänka mig i utbyte då. Allt som jag inte har? Inga småbladiga dock.
CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 17:08) Det är dessa som jag vill bli av med just nu. Ang namnen så låter namn som de blivit inköpta med stå kvar. (handlar om rotade sticklingar, om inget annat står) Verticillata Parasitica northabli två sticklingar med nytillväxt Gonolobuide en stickling som har vuxit på en hel del Carnosa Krinkle 8 stickling rotad Carnosa Exotica stickling rotad Dimorpha två sticklingar (kommer inte ihåg just nu om de är rotade) Och vad kan jag tänka mig i utbyte då. Allt som jag inte har? Inga småbladiga dock. Jag är nog lite intresserad av den ena parasitica northablin, och krinkle 8. Ska gå och kika vad jag har, återkommer strax.
Hmm.. inget småbladigt sa du... Räknas sp. New Guinea biakensis som småbladig? Har en liten bit kvar av den. Annars har jag ju hemskt gott om pubicalyx, men det har du redan fått av mig. Obovata, shepherdii eller graveolens kankse? Ariadna har jag en ennodsstickling av också. Hm.. cembra och sp. bogor, fast de är nog småbladiga.  Nu kommer jag inte på fler, bara småbladiga.  Emma
Joho! Det fanns visst en stickling kvar av kerrii också, med tillväxt och två blad. Kikade ner i en plastpåse, och där stod den.  Hade totalt glömt bort den! Fast den hade inte rotat sig, skumt.  Den har silverfläckade blad. Emma
Linda_A
14-05-2006, 16:56
CITAT (Emma_ @ 14-05-2006, 17:40) Hmm.. inget småbladigt sa du... Räknas sp. New Guinea biakensis som småbladig? Har en liten bit kvar av den. Annars har jag ju hemskt gott om pubicalyx, men det har du redan fått av mig. Obovata, shepherdii eller graveolens kankse? Ariadna har jag en ennodsstickling av också. Hm.. cembra och sp. bogor, fast de är nog småbladiga.  Nu kommer jag inte på fler, bara småbladiga.  Emma  Den enda som jag inte redan har där är graveolens så den tar jag gärna.  Du har inga pellisar? I vilket fall som helst så kan du få båda ändå.
CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 17:56) CITAT (Emma_ @ 14-05-2006, 17:40) Hmm.. inget småbladigt sa du... Räknas sp. New Guinea biakensis som småbladig? Har en liten bit kvar av den. Annars har jag ju hemskt gott om pubicalyx, men det har du redan fått av mig. Obovata, shepherdii eller graveolens kankse? Ariadna har jag en ennodsstickling av också. Hm.. cembra och sp. bogor, fast de är nog småbladiga.  Nu kommer jag inte på fler, bara småbladiga.  Emma  Den enda som jag inte redan har där är graveolens så den tar jag gärna.  Du har inga pellisar? I vilket fall som helst så kan du få båda ändå.  Graveolens är bokad på dig! Hmm, jag har en bild på en av mina pellisar i mitt album, fast den blommar ju nu och är bara en liten stickling själv, men lite senare i år kan du få en bit av den.  Och så har jag en lite större stickling från en doftpellis, jag har för mig att den blommade i rosa med mörkare stråk... Fast jag är inte säker, men den kan jag i alla fall dela, och den biten du får i så fall har blommor på gång.  Och jag kan inga namn! Det är först nu jag har börjat gilla pellisar litegrann.  Edit: Bladen som syns i förgrunden på pellisbilden i albumet tillhör doftisen. Emma
Linda_A
14-05-2006, 18:15
CITAT (Emma_ @ 14-05-2006, 18:15) CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 17:56) CITAT (Emma_ @ 14-05-2006, 17:40) Hmm.. inget småbladigt sa du... Räknas sp. New Guinea biakensis som småbladig? Har en liten bit kvar av den. Annars har jag ju hemskt gott om pubicalyx, men det har du redan fått av mig. Obovata, shepherdii eller graveolens kankse? Ariadna har jag en ennodsstickling av också. Hm.. cembra och sp. bogor, fast de är nog småbladiga.  Nu kommer jag inte på fler, bara småbladiga.  Emma  Den enda som jag inte redan har där är graveolens så den tar jag gärna.  Du har inga pellisar? I vilket fall som helst så kan du få båda ändå.  Graveolens är bokad på dig! Hmm, jag har en bild på en av mina pellisar i mitt album, fast den blommar ju nu och är bara en liten stickling själv, men lite senare i år kan du få en bit av den.  Och så har jag en lite större stickling från en doftpellis, jag har för mig att den blommade i rosa med mörkare stråk... Fast jag är inte säker, men den kan jag i alla fall dela, och den biten du får i så fall har blommor på gång.  Och jag kan inga namn! Det är först nu jag har börjat gilla pellisar litegrann.  Edit: Bladen som syns i förgrunden på pellisbilden i albumet tillhör doftisen. Emma Jag tar gärna en bit av den blommande pellisen senare.  Jag kan inte lova att jag skickar iväg den denna veckan dock. Väntar på koden till mitt nya bankkort. Den verkar skickas överallt utom hit.  Har väntat på den snart 2 veckor.  (måste få klaga lite ju)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|