|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
morellen
21-04-2006, 13:19
du skyller på mig - jag skyller på Sonja... det var hon som smittade mig med hoyanoja (fast jag får hålla med henne om att jag var lättsmittad). jag har ett par byten kvar att vänta in bara och så mitt paket från botanova... Undrar hur vädret i Umeå är? Få se om sticklingarna kommer före, efter eller samtidigt som bebisen *S* gäller att hålla sig sysselsatt!
Men räkna... det vågar jag inte ännu!
Linda_A
21-04-2006, 13:38
CITAT (morellen @ 21-04-2006, 14:19) du skyller på mig - jag skyller på Sonja... det var hon som smittade mig med hoyanoja (fast jag får hålla med henne om att jag var lättsmittad). jag har ett par byten kvar att vänta in bara och så mitt paket från botanova... Undrar hur vädret i Umeå är? Få se om sticklingarna kommer före, efter eller samtidigt som bebisen *S* gäller att hålla sig sysselsatt!
Men räkna... det vågar jag inte ännu! Seriöst skyller jag inte på någon alls.  Jag var inte ovillig. Jag kommer inte ihåg vem som hade uppe en bild på en multiflora. Och har man inte kul..  Nä jag säger som grodan, jag vet att det är kört för mig men jag ÄLSKAR det. Jag har inte räknat heller det var en upppskattning.
*Grodan*
21-04-2006, 14:23
Jag har just räknat mina - 66 olika och 5 till på väg!Inte så farligt, jag måste nog skaffa några till! Kom igen och räkna nu tjejer!
Linda_A
21-04-2006, 15:03
CITAT (*Grodan* @ 21-04-2006, 15:23) Jag har just räknat mina - 66 olika och 5 till på väg!Inte så farligt, jag måste nog skaffa några till! Kom igen och räkna nu tjejer!  Totalt eller på väg? Jag är uppe i 103 totalt nu enligt min lista.  Men jag kan ha missat några.
Linda_A
21-04-2006, 17:01
CITAT (pejori @ 21-04-2006, 17:41) haha härmapa.
morellen
21-04-2006, 17:10
bara 66 stycken olika (inklusive det som står på rotning)... det var ju inte SÅ illa  Fast jag tror tyvärr att Rauschin jag fick av Pejori håller på att ge upp. Den ena av grodans louise boies tog en titt på mig och la sig ner och dog men den andra verkar lite vänligare inställd till sin nya matte. Skall skicka iväg en del paket till nästa vecka så får man se vad som droppar in. Är nog bara tio nya sticklingar så det är nästan normalt?
Jag ligger garanterat i lä ser jag...  Jag har bara 30 st (31 nästa vecka) Fast jag försöker hitta sånna som inte doftar eller doftar väldigt lite... så en o annan har jag garanterat som så smånigom faller bort. (fast jag tänkte nog låta de blomma åtminstone en gång så jag märker hur jag klarar doften)
CITAT (yenny @ 21-04-2006, 19:18) Jag ligger garanterat i lä ser jag...  Jag har bara 30 st (31 nästa vecka) Fast jag försöker hitta sånna som inte doftar eller doftar väldigt lite... så en o annan har jag garanterat som så smånigom faller bort. (fast jag tänkte nog låta de blomma åtminstone en gång så jag märker hur jag klarar doften) betar av mina som blommar också...så jag vet vilka jag kan skicka till dej yenny
CITAT (pejori @ 21-04-2006, 19:26) CITAT (yenny @ 21-04-2006, 19:18) Jag ligger garanterat i lä ser jag...  Jag har bara 30 st (31 nästa vecka) Fast jag försöker hitta sånna som inte doftar eller doftar väldigt lite... så en o annan har jag garanterat som så smånigom faller bort. (fast jag tänkte nog låta de blomma åtminstone en gång så jag märker hur jag klarar doften) betar av mina som blommar också...så jag vet vilka jag kan skicka till dej yenny  Du är verkligen super gullig  Kanobra att ha någon som hjälper mej att kolla vilka som man överlever av att ha
morellen
21-04-2006, 19:47
uppdaterar... Hade gömt två stycken sticklingar på tillväxt bakom datorn så 68 stycken är det nu....  edit: det är fullkomligt normalt att ha sticklingar på skrivbordet bakom datorn... eller?
Linda_A
21-04-2006, 21:18
Och jag gör tvärt emot Jenny, jag bara längtar tills jag känner av någon hoya. Jag avskyr att ha så dåligt luktsinne. Jag har inte kännt något av Kentiana, lacunosa, bella, carnosa och picta. Calycinan kände jag inget av men blommorna var i stort sätt överblommade så jag räknar inte riktigt den.
*Grodan*
21-04-2006, 21:43
CITAT (morellen @ 21-04-2006, 18:10) Den ena av grodans louise boies tog en titt på mig och la sig ner och dog men den andra verkar lite vänligare inställd till sin nya matte. Näää, skrämde du ihjäl sticklingen?!  Jag som tycker du ser så snäll ut på din avatar! Vi provar med en till, jag skickar en ny på måndag. Det är ju inte meningen att de små rackarna ska tvärdö när de kommer fram!
morellen
22-04-2006, 10:28
CITAT (*Grodan* @ 21-04-2006, 22:43) CITAT (morellen @ 21-04-2006, 18:10) Den ena av grodans louise boies tog en titt på mig och la sig ner och dog men den andra verkar lite vänligare inställd till sin nya matte. Näää, skrämde du ihjäl sticklingen?!  Jag som tycker du ser så snäll ut på din avatar! Vi provar med en till, jag skickar en ny på måndag. Det är ju inte meningen att de små rackarna ska tvärdö när de kommer fram!  snäll ut på avataren? - måste vara falsk marknadsföring då? Gulle dig! Det var faktiskt inte meningen att tigga men om din stackars planta klarar att avvara en bit till så ja tack! Får du ordning på multifloran tror du?
vintern har gått hårt åt mina hoyor, har bara kvar 18, men det börjar växa iallafall, mathilde, macgillivrayi 'pandanus creek' och ciliata växer riktigt bra sedan så har jag skickat efter 12 sticklingar den här veckan macgillivrayi 'coen river' och 'rainforest', mindorensis, meliflua, onychoides, pottsi 'McIlwraith Ra Qld', lambii, megalaster, lauterbachii, chlorantha, affinis 'nova', samoensis och sedan har jag en lasiantha som står på rotning till mig  (tusen tack till dig!) så samlingen börjar växa igen
CITAT (pejori @ 20-04-2006, 22:29) det löser sig norpy... jag skickar dej en på måndag...  har du någon lobbii kvar? norpy...
*Grodan*
22-04-2006, 12:18
CITAT (morellen @ 22-04-2006, 11:28) om din stackars planta klarar att avvara en bit till så ja tack! Får du ordning på multifloran tror du? Ingen fara, jag kan tvinga av plantan en stickling till!  Multifloran mår fint, den håller på att få rötter i minidrivhuset.
CITAT (Zazu @ 22-04-2006, 12:54) vintern har gått hårt åt mina hoyor, har bara kvar 18, men det börjar växa iallafall, mathilde, macgillivrayi 'pandanus creek' och ciliata växer riktigt bra sedan så har jag skickat efter 12 sticklingar den här veckan macgillivrayi 'coen river' och 'rainforest', mindorensis, meliflua, onychoides, pottsi 'McIlwraith Ra Qld', lambii, megalaster, lauterbachii, chlorantha, affinis 'nova', samoensis och sedan har jag en lasiantha som står på rotning till mig  (tusen tack till dig!) så samlingen börjar växa igen  Jisses.. du måste ju vara miljonär.  Du har typ precis alla sorter jag VILL ha, men aldrig har råd med. Var har du skickat efter alla fina hoyor om man får fråga?  Sen har jag en liten fråga till, min syster ska ge mig en macgillivrayi i födelsedagspresent, men hon är inte blomintresserad ett dugg så jag ska fixa den själv. Finns det någon vänlig själ som vill sälja mig en stickling? Vilken sort spelar ingen större roll, jag har ju ingen alls för tillfället. Emma
CITAT (Emma_ @ 22-04-2006, 15:04) CITAT (Zazu @ 22-04-2006, 12:54) vintern har gått hårt åt mina hoyor, har bara kvar 18, men det börjar växa iallafall, mathilde, macgillivrayi 'pandanus creek' och ciliata växer riktigt bra sedan så har jag skickat efter 12 sticklingar den här veckan macgillivrayi 'coen river' och 'rainforest', mindorensis, meliflua, onychoides, pottsi 'McIlwraith Ra Qld', lambii, megalaster, lauterbachii, chlorantha, affinis 'nova', samoensis och sedan har jag en lasiantha som står på rotning till mig  (tusen tack till dig!) så samlingen börjar växa igen  Jisses.. du måste ju vara miljonär.  Du har typ precis alla sorter jag VILL ha, men aldrig har råd med. Var har du skickat efter alla fina hoyor om man får fråga?  Sen har jag en liten fråga till, min syster ska ge mig en macgillivrayi i födelsedagspresent, men hon är inte blomintresserad ett dugg så jag ska fixa den själv. Finns det någon vänlig själ som vill sälja mig en stickling? Vilken sort spelar ingen större roll, jag har ju ingen alls för tillfället. Emma  det är inte så dyrt, ungefär 700:- kommer alla de där att kosta, jag har skickat efter från privatpersoner  lasianthan kommer från en här på odla http://www.swedishhoyasociety.com/gjestbok.htm
CITAT (Zazu @ 22-04-2006, 16:06) CITAT (Emma_ @ 22-04-2006, 15:04) CITAT (Zazu @ 22-04-2006, 12:54) vintern har gått hårt åt mina hoyor, har bara kvar 18, men det börjar växa iallafall, mathilde, macgillivrayi 'pandanus creek' och ciliata växer riktigt bra sedan så har jag skickat efter 12 sticklingar den här veckan macgillivrayi 'coen river' och 'rainforest', mindorensis, meliflua, onychoides, pottsi 'McIlwraith Ra Qld', lambii, megalaster, lauterbachii, chlorantha, affinis 'nova', samoensis och sedan har jag en lasiantha som står på rotning till mig  (tusen tack till dig!) så samlingen börjar växa igen  Jisses.. du måste ju vara miljonär.  Du har typ precis alla sorter jag VILL ha, men aldrig har råd med. Var har du skickat efter alla fina hoyor om man får fråga?  Sen har jag en liten fråga till, min syster ska ge mig en macgillivrayi i födelsedagspresent, men hon är inte blomintresserad ett dugg så jag ska fixa den själv. Finns det någon vänlig själ som vill sälja mig en stickling? Vilken sort spelar ingen större roll, jag har ju ingen alls för tillfället. Emma  det är inte så dyrt, ungefär 700:- kommer alla de där att kosta, jag har skickat efter från privatpersoner  lasianthan kommer från en här på odla http://www.swedishhoyasociety.com/gjestbok.htm Hmm.. nej, det var ju inte så farligt faktiskt. Fast med tanke på att min enda inkomst är studiebidraget på 950 i månaden så är det för mycket för mig i alla fall.  Men man kan ju dela upp det lite.  Usch, hoyor är livsfarliga, det hade varit bättre för mig om jag aldrig hade hittat hit. Emma
Linda_A
23-04-2006, 03:41
Skönt att vara hemma igen trots tiden som jag är vaken på. Var helt underbart att komma hem och se kentiana!! Det mesta ser helt okej ut. Och det mesta ha vuxit på bra. Bara Calycinans blad som ser lite tråkiga ut efter för lite vatten. Ska gå genom allt idag när det börja ljusna lite mera. Så återkommer jag om det skulle vara något som jag verkligen inte kan ta av. Sambon har skött sig bra efter allt.
Linda_A
23-04-2006, 11:59
Nu har jag titta genom allt och klippt i det som jag inte hade klippt innan. Det enda som jag verkligen inte kan ta av/ och det som jag redan hade klippit såg riktigt dåligt ut var Kuhliin.  Ser nästan ut som att hela plantan ska ge upp.  Ni som ska ha kuhliin av mig, ni kanske vill ha något annat av mig istället? Men annars verkar allt gå bra.  Just det, calycina kanske jag borde vänta lite med oxå. Den ser inte dålig ut i det stora men ja bladen ser lite rynkade ut. Ser redan bättre ut sen igår. Men ja. Sen kan jag säga att jag hittade "stora" knoppar i min callistophylla på ett annat ställe innan tidigare. Större än jag haft innan!!
*Grodan*
23-04-2006, 12:17
CITAT (Linda_A @ 23-04-2006, 12:59) Ni som ska ha kuhliin av mig, ni kanske vill ha något annat av mig istället? Jadå, då tar jag gärna heuschkeliana istället, om det går bra. Du fick väl någon heuschkeliana över för några sidor sedan har jag för mig?
Linda_A
23-04-2006, 12:19
CITAT (*Grodan* @ 23-04-2006, 13:17) CITAT (Linda_A @ 23-04-2006, 12:59) Ni som ska ha kuhliin av mig, ni kanske vill ha något annat av mig istället? Jadå, då tar jag gärna heuschkeliana istället, om det går bra. Du fick väl någon heuschkeliana över för några sidor sedan har jag för mig? Visst då tar vi det istället.
Jag postar ditt paket ikväll Linda! Blomstertantens och Annelies också, funkar det? Och blomstertanten, skulle du verkligen inte ha något mer än Lindas serpens tillbaka? Emma
CITAT (morellen @ 22-04-2006, 12:28) CITAT (*Grodan* @ 21-04-2006, 22:43) CITAT (morellen @ 21-04-2006, 18:10) Den ena av grodans louise boies tog en titt på mig och la sig ner och dog men den andra verkar lite vänligare inställd till sin nya matte. Näää, skrämde du ihjäl sticklingen?!  Jag som tycker du ser så snäll ut på din avatar! Vi provar med en till, jag skickar en ny på måndag. Det är ju inte meningen att de små rackarna ska tvärdö när de kommer fram!  snäll ut på avataren? - måste vara falsk marknadsföring då? Gulle dig! Det var faktiskt inte meningen att tigga men om din stackars planta klarar att avvara en bit till så ja tack! Får du ordning på multifloran tror du? ny imp. på väg......den gillar lite kalk i vattnet, men det kanske du redan vet?...
Linda_A
23-04-2006, 13:14
CITAT (Emma_ @ 23-04-2006, 13:40) Jag postar ditt paket ikväll Linda! Super!  Jag poster ert senast tisdag.
morellen
23-04-2006, 13:42
CITAT (pejori @ 23-04-2006, 13:53) ny imp. på väg......den gillar lite kalk i vattnet, men det kanske du redan vet?...  OJ vad snällt - jag har ju inte ens behövt kvittra (bara gapa  ) jag har ju precis lyckats ta död på min gardenia för att jag glömde att vi satt in vattenfilter som bla ger hårdare vatten med kalk så impen borde väl vara nöjd då? Skall jag kanske blanda lite snäckskal i jorden till den?
CITAT (morellen @ 23-04-2006, 15:42) CITAT (pejori @ 23-04-2006, 13:53) ny imp. på väg......den gillar lite kalk i vattnet, men det kanske du redan vet?...  OJ vad snällt - jag har ju inte ens behövt kvittra (bara gapa  ) jag har ju precis lyckats ta död på min gardenia för att jag glömde att vi satt in vattenfilter som bla ger hårdare vatten med kalk så impen borde väl vara nöjd då? Skall jag kanske blanda lite snäckskal i jorden till den? ja det är bra...och den tål inte att torka...då stendör den...
norpydorp
23-04-2006, 14:31
CITAT (pejori @ 22-04-2006, 12:34) CITAT (pejori @ 20-04-2006, 22:29) det löser sig norpy... jag skickar dej en på måndag...  har du någon lobbii kvar? norpy...  det ska nog gå  jag bara varnar igen för dom fula bladen!!
morellen
23-04-2006, 14:32
Skall försöka göra allt rätt - blev så snopen när den inte ville vara med...
CITAT (morellen @ 23-04-2006, 16:32) Skall försöka göra allt rätt - blev så snopen när den inte ville vara med... nu kommer en väl rotad planta med en tillväxt också..... spark spark
CITAT (norpydorp @ 23-04-2006, 16:31) CITAT (pejori @ 22-04-2006, 12:34) CITAT (pejori @ 20-04-2006, 22:29) det löser sig norpy... jag skickar dej en på måndag...  har du någon lobbii kvar? norpy...  det ska nog gå  jag bara varnar igen för dom fula bladen!! låter jättetoppen... nu är dom ivägskickade...
Blomstertanten
24-04-2006, 07:42
CITAT (Emma_ @ 23-04-2006, 14:40) Jag postar ditt paket ikväll Linda! Blomstertantens och Annelies också, funkar det? Och blomstertanten, skulle du verkligen inte ha något mer än Lindas serpens tillbaka? Emma  Nä, det tror jag inte i alla fall ! Men antar att Linda blir glad om jag kan skicka hennes beställda serpens Nu ska vi se om jag är med på vad du vill ha : Dimorpha Vittelina Nummularoides Calycina Och kanske en Limmoniaca Rätt ?
Blomstertanten
24-04-2006, 08:28
Någon som vet var Lillies of the Valley tagit vägen ? Har ju en stickling som väntar på henne , men har inte hört ifrån henne !
CITAT (Blomstertanten @ 24-04-2006, 09:42) CITAT (Emma_ @ 23-04-2006, 14:40) Jag postar ditt paket ikväll Linda! Blomstertantens och Annelies också, funkar det? Och blomstertanten, skulle du verkligen inte ha något mer än Lindas serpens tillbaka? Emma  Nä, det tror jag inte i alla fall ! Men antar att Linda blir glad om jag kan skicka hennes beställda serpens Nu ska vi se om jag är med på vad du vill ha : Dimorpha Vittelina Nummularoides Calycina Och kanske en Limmoniaca Rätt ?  Blomstertanten och Linda! Jag har inte skickat paketen än, jag kom nämligen på en grej igår när jag packade dem... Jag kan ju skicka med serpens i MITT paket till Linda så slipper du krångla med det. Om jag inte har fått några invändningar innan halv 6 så lägger jag på det på brevlådan, för annars kommer det inte med posten idag.  Dimorpha Vittelina Nummularoides Calycina Och kanske en Limmoniaca (+curtisii) Stämmer alldeles utmärkt, men om det blir trångt i paketet kan du strunta i limoniaca. Hur mycket blir jag skyldig?  Tack!  Emma
Blomstertanten
24-04-2006, 12:04
Om du ändå ska skicka till Linda så är det ju enklare att serpens får åka raka vägen till henne ! Herregud !!! Nu höll jag på att missa din Curtisii ! Pmar dej !
Det finns risk för att det blir ett paket till.  Stackars lilla curtisii!
Linda_A
24-04-2006, 13:07
Blomstertanten
24-04-2006, 13:12
Curtisiin som är så lätt och växer som ogräs !!! I alla fall sedan jag satte den i akvariet. Där trivs den jättebra !!! Säkert att du inte vill ha lite ?  Går du i taket om jag smuglar med en liten curtisii bland dina andra sticklingar ?
morellen
24-04-2006, 13:19
Tänk vad konstigt de tittar på en när man kommer med en kasse konstfärdigt (nåja) inslagna paket som skall iväg kors och tvärs över landet... Totalt skickade jag iväg sex olika paket. det är väl normalt beteende? *viskar till Linda; Får du curtisii i paketet så skicka den vidare till mig i smyg... Jag väntar visserligen på en liten sån men jag kan adoptera flera om nån försöker lura på dig ...  *
Linda_A
24-04-2006, 14:13
CITAT (Blomstertanten @ 24-04-2006, 14:12) Curtisiin som är så lätt och växer som ogräs !!! I alla fall sedan jag satte den i akvariet. Där trivs den jättebra !!! Säkert att du inte vill ha lite ? :rolleyes: Går du i taket om jag smuglar med en liten curtisii bland dina andra sticklingar ?  Vågar du verkligen det??  Jag som lyckats ta död på en vuxen planta. Kanske det som behövs ett akvarium för att lyckas?? Går i taket tror jag inte att jag gör, men får den att överleva det skulle jag inte lägga min sista kronor på. Morellen: Där var du snabb va?  Menar du att du inte är kändis på lokala posten? Jag tror att mina tror att jag smugglar knark eller något sånt med alla paket som jag skickar och får.
CITAT (Linda_A @ 24-04-2006, 16:13) CITAT (Blomstertanten @ 24-04-2006, 14:12) Curtisiin som är så lätt och växer som ogräs !!! I alla fall sedan jag satte den i akvariet. Där trivs den jättebra !!! Säkert att du inte vill ha lite ?  Går du i taket om jag smuglar med en liten curtisii bland dina andra sticklingar ?  Vågar du verkligen det??  Jag som lyckats ta död på en vuxen planta. Kanske det som behövs ett akvarium för att lyckas?? Går i taket tror jag inte att jag gör, men får den att överleva det skulle jag inte lägga min sista kronor på. Morellen: Där var du snabb va?  Menar du att du inte är kändis på lokala posten? Jag tror att mina tror att jag smugglar knark eller något sånt med alla paket som jag skickar och får.  minpost frågade vad jag höll på med....när det kom en frankerad fiskgratäng så kunde dom inte hålla sig längre....
CITAT (morellen @ 24-04-2006, 15:19) Totalt skickade jag iväg sex olika paket. det är väl normalt beteende? :P helt normalt i hoyavärden.... kommer också med bärkassar med lådor och paket mellan varven...  har skickat en stickling i ett pennfodral...tror inte det kom fram....
Nu ska jag iväg och posta paket! Ska smyga så ingen ser mig, för jag har också kommit igång med en del paketskickning-mottagning, och man vill ju inte bli beskylld för att smuggla knark.  Då blir det 2 serpens, 1 välrotad carnosa, 1 välrotad pubicalyx som jag brutalt fick halshugga för att få ner alltihop. Huvudet (bestående av en liten stickling med endast ett blad, fick också följa med i paketet. )  Det blev trångt, men det gick ner i 11 kronor! Hoppas nu det klarar resan också. Och till Carola (Annelie32): En liten Bella "Louis Bouis", kerri och serpens. Hoppas nu allt blir rätt  Emma
morellen
24-04-2006, 14:49
jag är inte riktigt ökänd där ännu - beroende på att brevbäraren här oftast lyckas få ner paketen i lådan så jag har kunnat vitja den utan publik... Roligt blev det när grannen hämtade post samtidigt och fick en veckotidning medan jag lirkade ut tre paket som kommit *S* Olika falla ödets lotter Pejori - vilken fin stickling, tack så hemskt mycket! Skall rota fram snäckskalskrosset som jag haft till akvarierna med så kanske den blir lite nöjdare med livet?
Linda_A
24-04-2006, 15:14
Så nu är hela bordet full av era hoyor som ska iväg. Märkta och allt. *S* Är några kvar som jag måste klippa men det får jag ta i morgon när det ska skickas iväg. Lite nervöst det är allt.
Therese.3z
24-04-2006, 15:41
Är det någon som har någon/några av dessa hoyor att dela med sig av? Hoya hypolasia Hoya litoralis hoya onychoides .. äh, jag vill ha tag i allt som jag inte redan har!  Nedan är min lista på mina hoyor: (Jag kan dock inte ta av alla! Men fråga gärna!) ------------------------------------ anulata archboldiana arnottiana australis australis ssp rupicola australis ssp sanae bilobata bella bella 'Albomarginata' bella (från botan) bella 'lois bois' benquetensis bhutanica brevialata buotii buotii 'white form' callistophylla calycina camphorifolia cardiophylla carnosa carnosa 'grey ghost' carnosa 'krinkle-8' carnosa 'picta' carnosa 'variegata' caudata ("sort 1") caudata ("sort 2") chlorantha chlorantha var tutuilense ciliata collina commsii coriacea cumingiana curtisii (liten klon) curtisii (stor klon) cv 'chouke' cv 'golden eye' cv 'gold star' cv 'holliana' cv 'iris-marie' cv 'mathilde' cv 'sunrise' cv 'metallica' cv 'Minibelle' cystiantha davidcummingii dennisii densifolia diptera dischorensis diversifolia diversifolia ssp el-nidicus dolichosparte eitapensis erythrina erythrostemma engleriana finlaysonii 'nova' fischeriana flavida fraterna fungii gigantanganensis golamcoana globulosa gonolobuide gracilis graveolens heuschkeliana (gul) imbricata imperialis “Rauschii” imperialis 'Borneo Red' incrassata incurvula ischnopus kanyakumariana kentiana kerrii kerrii (luden) kuhlii lacunosa lanceolata lasiantha lauterbachii leucorhoda limoniaca linearis lobbii loheri longifolia macgillivrayi macgillivrayi ‘pandanus creek qld’ macrophylla magnifica meliflua meredithii 'hogh' meredithii Ipps 3546 meredithii Ipps 3576 merrillii micrantha mindorensis mitrata montana motoskei multiflora multiflora 'speckled leaf' neo-ebudica nicholsoniae nummularioides obovata obscura odorata / cembra ovalifolia padangensis pallida pallilimba parviflora pauciflora paziae pentaphlebia picta / puber pimenteliana plicata plicata 'frazier hill' polyneura polystachya pubecens pubicalyx 'pink silver' pubicalyx 'red bottons' purpureo-fusca pusilla retusa rigida salweenica schneei serpens shepherdii sigillatis solaniflora sp aff flagellata sp bogor sp cmf 8 sp daveo phill 90202 gps 10068 sp from ambon sp haraku ipps 3759 sp ipps 8845 sp karina enekulla sp kuching iml 232 sp kunming kina sp new guinea bifakenis sp hanne1 sp svia 02:7 sp palawan 1995 sp pallidflora sp sarawak 97002 sp. Sulawesi ipps 8842 sp Sumatra sp tanna sp. Thai 3 sp vietnam sp vl 1 subcalva sussuela teretifolia telosmoides (sp. 20313, Mt. Kinabalu) thomsonii tsangii verticillata verticillata 'Albomarginata' verticillata 'Borneo 1' verticillata 'green' verticillata 'Lemon' verticillata 'red' vitellina vitiensis vittelinoides wallichii (f.d campanulata) wayetii waymaniae wee bella wibergiae wightii ssp palniensis ------------------------------------ Övriga växter: aloe variegata - aloe vera begonia boweri - tigerbegonia ceropegia woodii - lyktranka (hjärtan-på-tråd) chlorophytum comosum - ampellilja (helgrön) chlorophytum comosum variegata - ampellilja (vitrandig) cissus rhombifolia 'ellen danica' - kungscissus cissus antarctica - Cissus epipremnum pinnata - gullranka ficus benjamina 'danielle' - benjaminfikus ficus benjamina 'starlight' - benjaminfikus (variegerad) peperomia prostrata 'turtle' peperomia verdeliana philodendron scandens - klätterkalla schefflera arboricola - paraplyaralia schlumbergera truncata - novemberkaktus scindapsus pictus - silverranka sedum morganianum - apsvans senecio rowleyanus - ärtor-på-tråd spathiphyllum wallisi - fredskalla tradescantia albiflora - vandrande jude (ljuslilarandig) tradescantia pallida ‘purple queen’ - vandrande jude (lila, avlånga blad) nepenthes alata - Kannranka ------------------------------------ Maila helst på vanliga mailen, jag glömmer oftast att titta in på detta forum! Therese.3z@gmail.com Glada hälsningar från Therese!
Blomstertanten
24-04-2006, 15:42
Ditt paket ligger på posten nu Linda ! Vågade inte smuggla med nån curtisii , men hojta om du ångrat dig och vill göra ett försök ändå. Emma , ditt paket kom inte iväg i dag. ( frimärkena tog slut och det gjorde pengarna också, tur det är löning i morgon  ) Lägger på lådan i morgon så har du det på onsdag morgon. Lillies of the valley , paket på väg till dej ! Pejori !!!!!  Tack för det lite överraskande paketet. Ok, Pandanus Creek visste jag ju om  Men bilobata !? Säkert att den inte kom fel ? Men inte kan det väl vara en Bilobata på villovägar nu också Stackars vilsekomna serpens kanske ville ha sällskap  Försöker få iväg din Keysii i morgon. Är det någon jag glömt nu eller ? Skulle inte förvåna mej ett dugg !  Skrik i så fall !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|