Full version: Hoya_bytestråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
pejori
kollade dom här sidorna...tycker dom är jättelika

hoyanoya.se och http://members.tripod.com/khedlund/hoyapdl/index.html
morellen
attans då, jag får beväpna mig med tålamod.... Nästa år kanske de börjat växa av bara katten? *s*

Ingen annan som kan avvara en stickling av Australis lisa ? (se vad du ställer till med Linda!)
norpydorp
Pejori:jag får inte länkarna att funka....den som jag fick till var på dina nyinköp..lyllos smile.gif

Morellen: Jag kanske kan klippa en liten liten Lisa till dig men då vill jag ha nåt riktigt spännande tongue.gif
pejori
jag köpte en diversifolia pahang, en anulata, en vittalina och en coronaria. laugh.gif laugh.gif
nu ska jag bara gå in på hoyanoya.se och kolla vad som stämmer med dom namnen och vilka som är omdöpta av dom... mad.gif
återkommer med svaret om en stund laugh.gif
morellen
riktigt spännande unsure.gif så det räcker inte med min odödliga själ i pant då? tongue.gif
det var vittelina och chloranta jag hade satt undan åt dig hitills va? *försöker tyda kråkfötterna*
norpydorp
CITAT (morellen @ 20-02-2006, 19:56)
riktigt spännande unsure.gif  så det räcker inte med min odödliga själ i pant då? tongue.gif
det var vittelina och chloranta jag hade satt undan åt dig hitills va? *försöker tyda kråkfötterna*

hm..njae om den är grön och får plats i kruka och växer bra och får fina hoyablommor så ok då laugh.gif laugh.gif

jo, vi hade bokat dom mot (nu ska vi se vart lappen är...)sub och lobbii
pejori
nu har jag kollat runt.
diversifolian hittade jag ingen info om.
anulatan är tydligen en pseudolitoralis mad.gif
vittelina är fuscomarginatha mad.gif
VARFÖR kan dom inte låta bli att byta namn på dom mad.gif mad.gif
Annelie32
Varför har dom bytt namn och gäller det alla , så man måste byta dom nu ??
asså det slutar ju bara med att massor sitter med två exakt likadana blommor och tror att det är två olika.
morellen
CITAT (norpydorp @ 20-02-2006, 20:02)
CITAT (morellen @ 20-02-2006, 19:56)
riktigt spännande unsure.gif  så det räcker inte med min odödliga själ i pant då? tongue.gif

hm..njae om den är grön och får plats i kruka och växer bra och får fina hoyablommor så ok då laugh.gif laugh.gif

jo, vi hade bokat dom mot (nu ska vi se vart lappen är...)sub och lobbii

kentiana mot lisa kanske? eller en globulosa fast den är väl lögn i h-vete att få blommor på? Men bladen är underbara tycker jag..
pejori
CITAT (Annelie32 @ 20-02-2006, 20:23)
Varför har dom bytt namn och gäller det alla , så man måste byta dom nu ??
asså det slutar ju bara med att massor sitter med två exakt likadana blommor och tror att det är två olika.

samma här...
jag blir galen på dom snart. sad.gif sad.gif
hittade en sida om hoyor, där dom tar hutlösa priser för dom. smile.gif
500 spänn för en imp. alba-blad sad.gif sad.gif
säljer snart skiten och börjar med saint paulor istället biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
Linda_A
Morellen: JAAAAGG? huh.gif laugh.gif Jag är oskydlig som ett lamm på grönbete. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
morellen
fast det tar ju lite tid iinnan man blir säker på att man har två likadana - eftersom de vägrar blomma de första fyrtio åren typ... (så känns det emellanåt iaf)
Linda_A
CITAT (pejori @ 20-02-2006, 21:33)
säljer snart skiten och börjar med saint paulor istället biggrin.gif  :D  :wub:

Nä inte innan du har varit med på göteborgarna hoya träffar så att jag kan byta(alla utan pejori kan läsa stjäla) till mig de hoyor som jag inte har hos dig. laugh.gif laugh.gif
morellen
CITAT (Linda_A @ 20-02-2006, 20:56)
Morellen: JAAAAGG? huh.gif laugh.gif Jag är oskydlig som ett lamm på grönbete. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ha! - Jag vet vad lamm på grönbete ställer till med rolleyes.gif
morellen
CITAT (pejori @ 20-02-2006, 20:33)

du kan ge bort dem till mig - jag har tre ledsna st Paulior du kan få i utbyte tongue.gif
Linda_A
CITAT (morellen @ 20-02-2006, 22:02)

du kan ge bort dem till mig - jag har tre ledsna st Paulior du kan få i utbyte tongue.gif

Gama inte så. wink.gif Jag hade förtur. laugh.gif laugh.gif
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif ja hoya-träffen ja laugh.gif laugh.gif laugh.gif
får spara dom tills dess laugh.gif laugh.gif laugh.gif
morellen
CITAT (Linda_A @ 20-02-2006, 21:18)

säljer snart skiten och börjar med saint paulor istället biggrin.gif  biggrin.gif  wub.gif

fast jag bor närmare tongue.gif biggrin.gif
morellen
Är det inte vår snart så man kan börja skicka sticklingar? wub.gif
pejori
lugn bara... laugh.gif laugh.gif
jag har 90 sorter...det räcker till båda tror jag laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Linda_A
CITAT (morellen @ 20-02-2006, 22:25)
CITAT (Linda_A @ 20-02-2006, 21:18)

fast jag bor närmare tongue.gif biggrin.gif

Nä det hade jag inte tänkt på. huh.gif Du får komma till träffen med så kan vi gama ihop. Du håller jag tar saxen. laugh.gif wub.gif

pejori: hehe visst är jag bra ibland? laugh.gif sleep.gif
pejori
japp...jättebra laugh.gif laugh.gif laugh.gif
men ni får INTE klippa min australis lisa, det säger jag bara.. laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Linda_A
CITAT (pejori @ 20-02-2006, 22:29)
japp...jättebra laugh.gif laugh.gif laugh.gif
men ni får INTE klippa min australis lisa, det säger jag bara.. laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

Du har tur, jag har en egen. Det är Morellen som du får akta dig för! laugh.gif
pejori
då slåss ni inte om den då.. laugh.gif laugh.gif

visst är den söt?
växer bra efter bara någon månad gammal stickling smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (pejori @ 20-02-2006, 21:45)
då slåss ni inte om den då.. laugh.gif laugh.gif

visst är den söt?
växer bra efter bara någon månad gammal stickling smile.gif

oj den var fin wub.gif wub.gif
morellen
se där, nu är det en till som drägglar över den *S*

Jag får sätta mitt hopp till att jag lyckas fresta Norpydorp till ett byte...

VAD är det för hoyaträff ni har på G, nu har jag uppenbarligen missat något här? *s*
Linda_A
Min Lisa.

Morellen: "vi" är ett gäng med de flesta runt göteborg som brukar samlas och byta hoyor och liknade.

Jag var vänlig nog och frågade om pejori ville hänga med när jag fick reda på hennes hemort. laugh.gif (nä ingen baktanke alls, wub.gif )

Om du har lust att hänga på så kan jag ordna det mot en hoya eller två. laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
morellen
hoyaträffar i göteborg... och det säger du NU när jag har en bulle i ugnen och inte tid med något *s*
Linda_A
CITAT (morellen @ 20-02-2006, 23:30)
hoyaträffar i göteborg... och det säger du NU när jag har en bulle i ugnen och inte tid med något *s*

Haha. Jag trodde du fattade det sen innan. laugh.gif

Jag har ju nämnt det sen förrut faktiskt. *menar* sleep.gif laugh.gif

Plus bullen måste läras upp och det tidigt. Akvarium och hoya! laugh.gif laugh.gif
Linda_A
Okej jag är hoyaglad men detta är lite magstark även för mig.
Dyr auktion.
pejori
CITAT (Linda_A @ 21-02-2006, 10:09)
Dyr auktion.

jag ska omedelbart anonnsera ut min laugh.gif laugh.gif
tar en liten stickling först.... laugh.gif
Linda_A
CITAT (pejori @ 21-02-2006, 11:42)
CITAT (Linda_A @ 21-02-2006, 10:09)
Dyr auktion.

jag ska omedelbart anonnsera ut min laugh.gif laugh.gif
tar en liten stickling först.... laugh.gif

Haha!! laugh.gif laugh.gif Tur att jag har köpt en med. *ser hur den växer en massa så att mamma Lindas plånbok växer* laugh.gif laugh.gif
Hoyaclownen
Hejsan!

Jag har en massa hoyor närmare bestämt 287st. Många av dem kan jag ta sticklingar av, har en del på rotning redan. Jag vill gärna byta till mig, megalaster, telesmoides, patella och lambii. Har du inget att byta med, så kan jag sälja.
Linda_A
CITAT (Hoyaclownen @ 21-02-2006, 11:49)
Hejsan!

Jag har en massa hoyor närmare bestämt 287st. Många av dem kan jag ta sticklingar av, har en del på rotning redan. Jag vill gärna byta till mig, megalaster, telesmoides, patella och lambii. Har du inget att byta med, så kan jag sälja.

Välkommen ylva! wub.gif
Hoyaclownen
Tack för välkomnandet!

Angående den dyra palawanen, budtrissning. Kan inte vara något annat.
pejori
välkommen hit säger jag också. smile.gif smile.gif
budtrissning ja...
eller lägg till ett nytt namn efter, så blir dom som galna på tradera.
vet inte....men så ser INTE min palawan ut, så antingen har hon fel eller jag.
med min otur är det nog jag. mad.gif mad.gif
Linda_A
heter den bara palawan eller heter den så här Hoya imperialis '42 Hoyalane, Palawan. Säkert jag som blandar ihop två olika.
Hoyaclownen
Hoya imperialis '42 Hoyalane och palawan är två helt olika Hoyor.
morellen
nog för att den hade vackra blad men det var lite väl entusiastisk budgivning... Skall visa det för sambon så han inser att jag inte alls köper för dyra växter *s*
Linda_A
Jag hittar inga bra bilder på den. blink.gif

Är detta rätt?
http://www.sitascorner.se/sppalawan1995s.htm
http://www.sitascorner.se/spbelowwaterfalls.htm

Sitter inte på min vanliga data så jag hittar inte mina vanliga länkar heller. sad.gif

Humm varför ville inte min H curtisii ser ut så här? Va?? Va?! *s* Den fick åka i komposten igår. http://www.sitascorner.se/curtisiis.htm
Åbo
Hoyaclownen!

Vad skulle du ta för en stickling av Hoya tsangii (om du har en sådan)?

Jag skulle så gärna vilja ha en sån, men har ingen annan hoya att byta med än carnosa tricolor (har fått den under det namnet) och sen en del andra krukväxter av olika slag.

åbo
pejori
CITAT (Linda_A @ 21-02-2006, 11:36)
Jag hittar inga bra bilder på den.  :blink:

Är detta rätt?
http://www.sitascorner.se/sppalawan1995s.htm
http://www.sitascorner.se/spbelowwaterfalls.htm

Sitter inte på min vanliga data så jag hittar inte mina vanliga länkar heller. sad.gif

Humm varför ville inte min H curtisii ser ut så här? Va?? Va?! *s* Den fick åka i komposten igår. http://www.sitascorner.se/curtisiis.htm

nej...det är fel hoya... smile.gif
denna är det smile.gif
pejori
CITAT (Linda_A @ 21-02-2006, 11:11)
heter den bara palawan eller heter den så här Hoya imperialis '42 Hoyalane, Palawan. Säkert jag som blandar ihop två olika.

den heter imperialis palawan laugh.gif laugh.gif
här finns den.

imp. palawan
Linda_A
pejori: visst är det bra att jag köper saker som jag inte vet hur de ser ut. biggrin.gif wub.gif
pejori
jaaa...visst är det? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
imp. palawan är sååå läcker med sin gula färg...
Alban är vit...men min är så liten, så den lär inte blomma förän jag är nergrävd smile.gif smile.gif wub.gif
norpydorp
CITAT (morellen @ 20-02-2006, 20:29)

kentiana mot lisa kanske? eller en globulosa fast den är väl lögn i h-vete att få blommor på? Men bladen är underbara tycker jag..

kentianan är jag väldigt allergisk mot och globulosan ska jag byta till mig från Pejori. tongue.gif
Egentligen är Lisan aldeles för liten att klippa i, men jag tänkte om du hade nåt kul kunde jag avvara en bit.
Linda_A
CITAT (pejori @ 21-02-2006, 16:32)
jaaa...visst är det? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
imp. palawan är sååå läcker med sin gula färg...
Alban är vit...men min är så liten, så den lär inte blomma förän jag är nergrävd smile.gif smile.gif wub.gif

Har du fått blom på din?!? ohmy.gif
pejori
smile.gif smile.gif smile.gif a.a smile.gif smile.gif smile.gif
morellen
CITAT (norpydorp @ 21-02-2006, 17:04)

kentianan är jag väldigt allergisk mot och globulosan ska jag byta till mig från Pejori. tongue.gif
Egentligen är Lisan aldeles för liten att klippa i, men jag tänkte om du hade nåt kul kunde jag avvara en bit.

får kanske lugna mig till nästa år då... Har jag tur har resten av samlingen växt till sig så man klippa av fler sorter då
Linda_A
CITAT (morellen @ 21-02-2006, 20:51)
CITAT (norpydorp @ 21-02-2006, 17:04)

får kanske lugna mig till nästa år då... Har jag tur har resten av samlingen växt till sig så man klippa av fler sorter då

morellen, en liten ledtråd, fråga hoyaclownen. Hon kan säkert lösa det åt dig. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon