|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 19:15) CITAT (Emma_ @ 14-05-2006, 18:15) CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 17:56) CITAT (Emma_ @ 14-05-2006, 17:40) Hmm.. inget småbladigt sa du... Räknas sp. New Guinea biakensis som småbladig? Har en liten bit kvar av den. Annars har jag ju hemskt gott om pubicalyx, men det har du redan fått av mig. Obovata, shepherdii eller graveolens kankse? Ariadna har jag en ennodsstickling av också. Hm.. cembra och sp. bogor, fast de är nog småbladiga.  Nu kommer jag inte på fler, bara småbladiga.  Emma  Den enda som jag inte redan har där är graveolens så den tar jag gärna.  Du har inga pellisar? I vilket fall som helst så kan du få båda ändå.  Graveolens är bokad på dig! Hmm, jag har en bild på en av mina pellisar i mitt album, fast den blommar ju nu och är bara en liten stickling själv, men lite senare i år kan du få en bit av den.  Och så har jag en lite större stickling från en doftpellis, jag har för mig att den blommade i rosa med mörkare stråk... Fast jag är inte säker, men den kan jag i alla fall dela, och den biten du får i så fall har blommor på gång.  Och jag kan inga namn! Det är först nu jag har börjat gilla pellisar litegrann.  Edit: Bladen som syns i förgrunden på pellisbilden i albumet tillhör doftisen. Emma Jag tar gärna en bit av den blommande pellisen senare.  Jag kan inte lova att jag skickar iväg den denna veckan dock. Väntar på koden till mitt nya bankkort. Den verkar skickas överallt utom hit.  Har väntat på den snart 2 veckor.  (måste få klaga lite ju) Haha, klaga på du. Det är ju inte så bra om alla utom du får reda på din kortkod.  Men vi kan ju avvakta lite? Vi kan se hur min pellis ser ut när du har fått din bankkod, de växer ju rätt så fort de små liven.  Emma
Linda_A
14-05-2006, 18:30
Låter bara bra. Posten är ändå trötta på mig vid det här laget.
CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 18:08) Verticillata Parasitica northabli Dimorpha de här tre vill jag gärna byta till mig, kan tyvärr inte byta mot någon hoya eftersom alla mina(utom australis) bara är sticklingar än... kanske kan byta mot några pellisar istället mvh zazu
Linda_A
14-05-2006, 18:37
CITAT (Zazu @ 14-05-2006, 19:32) CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 18:08) Verticillata Parasitica northabli Dimorpha de här tre vill jag gärna byta till mig, kan tyvärr inte byta mot någon hoya eftersom alla mina(utom australis) bara är sticklingar än... kanske kan byta mot några pellisar istället mvh zazu jopp vad har du att erbjuda då?
CITAT (Blue_Jean @ 13-05-2006, 15:38) hej... nu är i och för sig det här en bytestråd, men jag tänkte att jag kanske kunda lägga upp en liten önskelista ändå? har ännu ingenting i hoyaväg som är stort nog att klippa i...men tror och hoppas att det måste finnas någon här som är villig, att för en rimlig summa, hjälpa en nybörjare sorterna jag är ute efter är främst Caudata och Calycina..men även pubescens, fraterna, excavata, glabra, lambii, vitellina pubicalyx red button, umetant och splash, pachyclada... hoppas att någon nappar nu..tack för ordet  Här har du en nybörjare till.... jag har mest bara sticklingar. Men en glabra har jag som jag kan ta en bit av. Skicka mej ett pm så kan vi diskutera saken
CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 20:37) CITAT (Zazu @ 14-05-2006, 19:32) CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 18:08) Verticillata Parasitica northabli Dimorpha de här tre vill jag gärna byta till mig, kan tyvärr inte byta mot någon hoya eftersom alla mina(utom australis) bara är sticklingar än... kanske kan byta mot några pellisar istället mvh zazu jopp vad har du att erbjuda då?  Arctic star, Dresden pink, Frank headley, P. grossularoides vet jag att jag kan ta av, ska kolla i helgen om jag har någon mer... mvh zazu
Linda_A
15-05-2006, 09:19
CITAT (Zazu @ 15-05-2006, 08:59) CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 20:37) CITAT (Zazu @ 14-05-2006, 19:32) CITAT (Linda_A @ 14-05-2006, 18:08) Verticillata Parasitica northabli Dimorpha de här tre vill jag gärna byta till mig, kan tyvärr inte byta mot någon hoya eftersom alla mina(utom australis) bara är sticklingar än... kanske kan byta mot några pellisar istället mvh zazu jopp vad har du att erbjuda då?  Arctic star, Dresden pink, Frank headley, P. grossularoides vet jag att jag kan ta av, ska kolla i helgen om jag har någon mer... mvh zazu Är dessa rotade?
P. grossularoides är rotad(frösådd planta), om du är intresserad av någon av de andra så kan jag rota åt dig om du vill mvh zazu
Linda_A
15-05-2006, 15:31
CITAT (Zazu @ 15-05-2006, 15:50) P. grossularoides är rotad(frösådd planta), om du är intresserad av någon av de andra så kan jag rota åt dig om du vill mvh zazu Jag hoppar gärna över fröplantan. Lyckas inte så väl med dem. De andra tar jag gärna. Du kan rota dem om du vill och har tid.
CITAT (Linda_A @ 15-05-2006, 17:31) CITAT (Zazu @ 15-05-2006, 15:50) P. grossularoides är rotad(frösådd planta), om du är intresserad av någon av de andra så kan jag rota åt dig om du vill mvh zazu Jag hoppar gärna över fröplantan. Lyckas inte så väl med dem. De andra tar jag gärna. Du kan rota dem om du vill och har tid. det är ingen liten fröplanta, den har 6 blad och har kommit igång ordentligt  jag sätter de andra på rotning... mvh zazu
Linda_A
15-05-2006, 18:33
hehe..  Du kan bara ana hur mycket jag kan misslyckas. Låter bra i alla fall. Skickar iväg dem nästa vecka.
MyHoyas
20-05-2006, 12:00
En liten undran. Har alla en australis (den vanliga ssp. tenuipes)? Fick ett par meter över (i kortare bitar) när jag styckade en av mina bamseplantor. Vill helst inte slänga dem! Är någon intresserad av lite för en billig peng? Maila mig då: myhoyas@hotmail.com//Christina
Linda_A
20-05-2006, 13:31
CITAT (MyHoyas @ 20-05-2006, 13:00) En liten undran. Har alla en australis (den vanliga ssp. tenuipes)? Fick ett par meter över (i kortare bitar) när jag styckade en av mina bamseplantor. Vill helst inte slänga dem! Är någon intresserad av lite för en billig peng? Maila mig då: myhoyas@hotmail.com//Christina Humm jag lite sugen. Min växer inte på så bra. (även om den växer och verkar helt frisk) så det vore kanske bra med lite extra i krukan.
så... nu har även jag fattat tycke för Lasiantha och Multiflora!
I utbyte har jag en blommande, vuxen planta saintpaulia Smitten Kitten, en rotad liten Sinningia Danielle, en rotad delning av Saintpaulia Tsunami och vit bougainvillea som jag kan klippa ca 20-25 cm av (toppskott). Eller pengar :-)
Maila om ni kan klippa skott och säg hur långa de är samt vad ni skulle vilja ha i byte :-)
Annelie32
20-05-2006, 18:57
CITAT (Linda_A @ 20-05-2006, 14:31) CITAT (MyHoyas @ 20-05-2006, 13:00) En liten undran. Har alla en australis (den vanliga ssp. tenuipes)? Fick ett par meter över (i kortare bitar) när jag styckade en av mina bamseplantor. Vill helst inte slänga dem! Är någon intresserad av lite för en billig peng? Maila mig då: myhoyas@hotmail.com//Christina Humm jag lite sugen. Min växer inte på så bra. (även om den växer och verkar helt frisk) så det vore kanske bra med lite extra i krukan. Det är den med släta blad va  För den har jag redan i all fall.
Hej!
Jag har läänge längtat efter en hoya imperialis och undrar om någon skulle vilja tänka sig att sälja en sådan stickling? Likadant med hoya serpens... Hur mycket vill ni isf ha för sticklingarna?
mvh Linda
jag vill med ha en massa...  Har inget att byta med då mina få stackare bara är sticklingar än, men om det är nån som kan tänka sig att sälja så blir jag glad
CITAT (jennyp @ 22-05-2006, 21:48) jag vill med ha en massa...  Har inget att byta med då mina få stackare bara är sticklingar än, men om det är nån som kan tänka sig att sälja så blir jag glad  Vad vill du ha Jenny? Om det är lite vanligare hoyor kan jag nog bidra med något för en billig peng. PM:ar dig! Mvh Emma
Blomstertanten
23-05-2006, 08:22
CITAT (jennyp @ 22-05-2006, 21:48) jag vill med ha en massa... :wub: Har inget att byta med då mina få stackare bara är sticklingar än, men om det är nån som kan tänka sig att sälja så blir jag glad  Pma en liten önskelista så kan jag se vad jag ordna
Blue_Jean
23-05-2006, 10:34
måste bara inflika en liten kommentar.. vad snälla ni alla är här! här skänks det bort (eller för en väldigt liten peng) sticklingar till höger och vänster, ni verkar inte ens tänka två gånger... tycker det är så mysigt klimat, speciellt för alla oss nykomlingar säger bara en sak: vänta bara tills jag har tillräckligt stora plantor att klippa i....då jäklar ska här skänkas sticklingar!
CITAT (Blue_Jean @ 23-05-2006, 11:34) måste bara inflika en liten kommentar.. vad snälla ni alla är här! här skänks det bort (eller för en väldigt liten peng) sticklingar till höger och vänster, ni verkar inte ens tänka två gånger... tycker det är så mysigt klimat, speciellt för alla oss nykomlingar säger bara en sak: vänta bara tills jag har tillräckligt stora plantor att klippa i....då jäklar ska här skänkas sticklingar! Håller fullständigt med, på Odla och i det nya hoyaforumet befinner sig nog de vänligaste människorna i Sverige.  Emma
Linda_A
23-05-2006, 13:21
Jag kan bara tala för min egen del. Jag tycker inte att pengarna är det viktiga utan själva saken. Jag har sålt till två stycken här och då för inga större stummor. (och jag hoppas att de inte tycker de heller.) Jag byter helst om det går det är ju så mycket roligare. Och billigare.
CITAT (Linda_A @ 23-05-2006, 14:21) Jag kan bara tala för min egen del. Jag tycker inte att pengarna är det viktiga utan själva saken. Jag har sålt till två stycken här och då för inga större stummor. (och jag hoppas att de inte tycker de heller.) Jag byter helst om det går det är ju så mycket roligare. Och billigare.  håller med jag med... det är ju så roligt att byta också.... har väldigt svårt för att sälja, tycker alltid jag är för dyr....
hoyakatten
23-05-2006, 15:15
Finns det någon här som har någon av dessa hoyor och vill byta lite?  affinis albiflora IPPS 10020 aldrichii ariadna australis 'Lisa' bicolor burtoniae cagayanensis caudata 'gul' cinnamomifolia clemensiorum coronaria 'Jerai' cv 'Christine' (pottsii x subquintuplinervis) darwinii endauensis fragrance fusco-marginata (den riktiga, ej vitellina!) greenii hypolasia imperialis '42 Hoyalane, Palawan' imperialis 'Alba' kerrii 'albomarbinata' kerrii 'reverse' lambii latifolia leytensis litoralis longifolia macgillivrayi 'Coen River' macgillivrayi cv 'Rainforest' macgillivrayi IML 458 macgillivrayi IML 696 macgillivrayi 'Iron Range' macgillivrayi 'Lang Kelly Creek' macgillivrayi 'Massey River' macgillivrayi 'Mount Tozer' microphylla nyhuusiae onychoides oreogena patella pottsii pubicalyx 'Fresno Beauty' pubicalyx 'Little Leaf' pubicalyx 'Philippine Black' pubicalyx 'Pink Riverkii' pubicalyx 'Red Button' pubicalyx 'Reva' pubicalyx 'Royal Hawian Purple' pubicalyx 'Umetant' siariae sp HSI-037 sp. ETS86 sp. from Bulusan sp. från Kastbergs sp. Gold Star sp. GPS 10052 sp. GPS 81079 sp. Honey Pot sp. Jungle Garden sp. Sulawesi spartioides subquintuplinervis verticilliata/parasitica/acuta (ovanliga sorter) villosa ------------------------Jag kan byta mot dessa: australis bella buotii buotii white form campanulata carnosa carnosa 'Picta' ciliata curtisii (lilla klonen) cv 'Iris-Marie' cv 'Minibelle' diptera gonolobouide incurvula kentiana lacunosa limoniaca linearis meredithii IPPS 3546 obovata odorata paziae picta pubicalyx 'Pink Silver' shepherdii sp. KE sp. Sulawesi IPPS 8842 tsangii walichii wayetii --------------------------- Eventuellt kan jag ha något annat att byta mot också, skriv och säg vad du har och vad du önskar! hoyadb@gmail.com
Ca_Milla
25-05-2006, 23:01
Finns det någon som inte tycker att pengarna är det viktigaste som kan sälja till mig också? Det är ett elände att vara nybörjare och inte ha något att byta med och bara titta på alla som byter till höger och vänster
CITAT (Emma_ @ 23-05-2006, 13:44) CITAT (Blue_Jean @ 23-05-2006, 11:34) måste bara inflika en liten kommentar.. vad snälla ni alla är här! här skänks det bort (eller för en väldigt liten peng) sticklingar till höger och vänster, ni verkar inte ens tänka två gånger... tycker det är så mysigt klimat, speciellt för alla oss nykomlingar :wub: :wub: :wub:
säger bara en sak: vänta bara tills jag har tillräckligt stora plantor att klippa i....då jäklar ska här skänkas sticklingar! Håller fullständigt med, på Odla och i det nya hoyaforumet befinner sig nog de vänligaste människorna i Sverige.  Emma Kan inte annat än hålla med. Undarbara är ni
Blomstertanten
26-05-2006, 17:34
CITAT (Ca_Milla @ 26-05-2006, 00:01) Finns det någon som inte tycker att pengarna är det viktigaste som kan sälja till mig också? Det är ett elände att vara nybörjare och inte ha något att byta med och bara titta på alla som byter till höger och vänster  Kan tänkas att vi kan ordna något ! Vad önskas ? Dessa har jag redan på rotning : Obscura Tsangii Keyssii Meliflua Bali Har även en incurvula , som är en liten planta Pm:a önskemål !
Lotta150
26-05-2006, 18:02
CITAT (Ca_Milla @ 26-05-2006, 01:01) Finns det någon som inte tycker att pengarna är det viktigaste som kan sälja till mig också? Det är ett elände att vara nybörjare och inte ha något att byta med och bara titta på alla som byter till höger och vänster  Har rotad incrassata för en billig peng. PM:a om du är intresserad.
har alla bytt klart nu eller? jag kan säkert få plats med några till  jag har inte så mycket att byta med men lite grand i alla fall, bland annat incurvula och limoniaca tror jag om jag minns rätt...
CITAT (jennyp @ 26-06-2006, 20:47) har alla bytt klart nu eller? jag kan säkert få plats med några till  jag har inte så mycket att byta med men lite grand i alla fall, bland annat incurvula och limoniaca tror jag om jag minns rätt... Jag tror de flesta byter HÄR nu för tiden
CITAT (yenny @ 26-06-2006, 21:10) CITAT (jennyp @ 26-06-2006, 20:47) har alla bytt klart nu eller? jag kan säkert få plats med några till  jag har inte så mycket att byta med men lite grand i alla fall, bland annat incurvula och limoniaca tror jag om jag minns rätt... Jag tror de flesta byter HÄR nu för tiden  joo, det vet jag ju men man kan ju kolla här med
CITAT (jennyp @ 26-06-2006, 21:51) CITAT (yenny @ 26-06-2006, 21:10) CITAT (jennyp @ 26-06-2006, 20:47) har alla bytt klart nu eller? jag kan säkert få plats med några till  jag har inte så mycket att byta med men lite grand i alla fall, bland annat incurvula och limoniaca tror jag om jag minns rätt... Jag tror de flesta byter HÄR nu för tiden  joo, det vet jag ju men man kan ju kolla här med  jo det är ju sant... det kan ju vara en å annan som inte förvirrat sej till hoyaforumet ännu
CITAT (yenny @ 26-06-2006, 21:53) CITAT (jennyp @ 26-06-2006, 21:51) CITAT (yenny @ 26-06-2006, 21:10) CITAT (jennyp @ 26-06-2006, 20:47) har alla bytt klart nu eller? jag kan säkert få plats med några till  jag har inte så mycket att byta med men lite grand i alla fall, bland annat incurvula och limoniaca tror jag om jag minns rätt... Jag tror de flesta byter HÄR nu för tiden  joo, det vet jag ju men man kan ju kolla här med  jo det är ju sant... det kan ju vara en å annan som inte förvirrat sej till hoyaforumet ännu  preciiiiis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|