|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Linda_A
23-03-2006, 09:01
CITAT (Linda_A @ 23-03-2006, 09:01) är inte alla träskmonster det? sitter man i skiten, så gör man
*Grodan*
23-03-2006, 09:18
CITAT (Blomstertanten @ 23-03-2006, 08:54) CRINKEL 8 LIMONIACA Finns några rotade Blomstertanten, jag skulle gärna vilja ha de två ovan. Har inte så mycket kvar som jag kan klippa i så jag betalar gärna. Detta finns: H. erythrostemma rotad H. memoria H. sp Haraku H. parasitica variegata rotad
*Grodan*
23-03-2006, 09:24
Linda_A
23-03-2006, 09:26
CITAT (pejori @ 23-03-2006, 09:10) CITAT (Linda_A @ 23-03-2006, 09:01) Så går det när man pratar med Hoyaguden man glömmer de små och trogna hoyaindianen  :lol: (ifall någon undrar så är jag rätt störd ja)   är inte alla träskmonster det? sitter man i skiten, så gör man  haha tur att jag inte är ensam i alla fall.  till dig!
Blomstertanten
23-03-2006, 09:36
Grodan , jag antecknar det ! Och sätter ditt namn på den finaste limoniacan:P Dessa vill jag gärna byta till mej : H. memoria och H. sp Haraku  Måste erkänna en sak ! Skäms faktiskt rätt mycket Har skrivit lite fel (inte så lite faktiskt ) SP B.N BIACENSIS Klipper inte mer av den Finns det ens någon som heter det ??? Naturligtvis ska det stå Sp N.G. Biacensis N.G står ju för Nya Guinea (reservation för felstavning) Snacka om totalt hjärnsläpp !
*Grodan*
23-03-2006, 09:47
CITAT (Blomstertanten @ 23-03-2006, 09:36) Grodan , jag antecknar det ! Och sätter ditt namn på den finaste limoniacan:P Dessa vill jag gärna byta till mej : H. memoria och H. sp Haraku Oki, jag sätter memoria och sp Haraku på rotning idag!
Blomstertanten
23-03-2006, 10:01
CITAT (norpydorp @ 22-03-2006, 18:12) blomstertanten: vad är en SP B.N BIACENSIS storbladig/små bladig färg på blomman?
är det stora klonen av curtisii som du har? Är inte helt säker när det gäller curtisiin men tror att det är den stora. Biacensis är inte storbladig, dom är inte pyttesmå heller  Blommorna ska vara gula om jag inte minns fel, men min har inte blommat ännu LINDA !!!!!!! dom här vill jag ha om du har något kvar Heuschkeliana (troligen i alla fall, alltså inte namnet utan att jag kan ta av den) Macgregorii (vit)
Linda_A
23-03-2006, 10:25
Blomstertanten: Det ska vi kunna fixa.
norpydorp
23-03-2006, 12:02
jag skulle vlija ha en curtisii (min lilla curtisi av den större klonen dog i vintras:( ) finns det nåt på min lista du är intresserad av.....
Blomstertanten
23-03-2006, 12:31
En curtisii tingad av norpydorp ! Jag vill ha kanyakumariana eller möjligtvis lobbii
norpydorp
23-03-2006, 12:54
har en lobbii på rotning.....du väljer
Blomstertanten
23-03-2006, 16:04
CITAT (norpydorp @ 23-03-2006, 12:54) har en lobbii på rotning.....du väljer  Jag som har sååååå svårt att välja ! Men det får nog bli en lobbii ! Blir loobiin stor ? Kanske skulle ta den andra i stället Nä, bestämmer mej för lobbiin ! Se till att jag inte velar nått mer nu är ni snälla !
norpydorp
23-03-2006, 17:10
men jag kan kika om du har nåt mer spännande...ifall du vill ha båda Lobbiin har fula blad tycker jag men blommorna är så vackra!! mina blommor är mörkare än Christinas bild i bildtråden. Min växer i ampel. Kanyakumariana är helt klart en favorit med sina små blad och små väldoftande blommor
linda a har jag missat nån eller? du skulle ha:malaysia, finlandsoni, polyneura, diversifolia, micranta och bilobata. det var rätt va du har snurrat runt så jag vet snart inte vad som är vad
Linda_A
23-03-2006, 18:54
CITAT (pejori @ 23-03-2006, 18:14) linda a har jag missat nån eller? du skulle ha:malaysia, finlandsoni, polyneura, diversifolia, micranta och bilobata.  :) det var rätt va du har snurrat runt så jag vet snart inte vad som är vad  :lol: va?? Jag har inte sagt ett ljud nu om något av dem till någon annan? Fast micranta kommer jag inte ihåg men den går ner med. Men varför kom du och tänka mig? jag har inte sagt något sånt. Eller? Plus jag är inte alls virrig!!  Bara lite grann.. ibland.
CITAT (Linda_A @ 23-03-2006, 18:54) CITAT (pejori @ 23-03-2006, 18:14) linda a har jag missat nån eller? du skulle ha:malaysia, finlandsoni, polyneura, diversifolia, micranta och bilobata. det var rätt va du har snurrat runt så jag vet snart inte vad som är vad  va?? Jag har inte sagt ett ljud nu om något av dem till någon annan? Fast micranta kommer jag inte ihåg men den går ner med. Men varför kom du och tänka mig? jag har inte sagt något sånt. Eller? Plus jag är inte alls virrig!!  Bara lite grann.. ibland.  nä..jag håller på att renskriva min lista bara... den var överstruken och tillskrivet både här och där. hur var det med densifolian? skulle du ha den också? håller vädret i sig, så blir det nog snart till att börja packa paket
Linda_A
23-03-2006, 19:15
Låter super, med allt som du räknade upp. (undrar om min sambo håller med dock,  ) Hur gör vi med betalningen av dem som var extra? Detta skulle du få av mig. heushcelian,mac.gregorii, molukken, Ariadna (?!) Jag trodde först att jag hade gjort något knasigt igen. Är lite extra virrig idag, du ska vara glad att du inte träffade mig idag när jag hade en annan hoyagalning på besök. Visste knappt vad jag hette. Fast jag åker ju nästa helg till sthlm och jag vet inte när jag kommer hem alls.  Vet inte om det blir något problem? (förutom att ni alla kommer att sakna ihjäl er efter mig.  )
CITAT (Linda_A @ 23-03-2006, 19:15) Låter super, med allt som du räknade upp. (undrar om min sambo håller med dock,  ) Hur gör vi med betalningen av dem som var extra? Detta skulle du få av mig. heushcelian,mac.gregorii, molukken, Ariadna (?!) Jag trodde först att jag hade gjort något knasigt igen. Är lite extra virrig idag, du ska vara glad att du inte träffade mig idag när jag hade en annan hoyagalning på besök. Visste knappt vad jag hette. Fast jag åker ju nästa helg till sthlm och jag vet inte när jag kommer hem alls.  Vet inte om det blir något problem? (förutom att ni alla kommer att sakna ihjäl er efter mig.  ) inga problem...jag kan avvakta med dina tills du är hemma dom som blir över, kan jag ha innestående tills du har något nytt som inte jag har. någonting säger mej att jag har glömt någon nämligen
Linda_A
23-03-2006, 19:33
pejori Du är en ängel! Jo det var ju pandalus creek som inte ville sig riktigt så vi skulle vänta med den. Annars vet jag inte.
CITAT (Linda_A @ 23-03-2006, 19:33) pejori Du är en ängel! Jo det var ju pandalus creek som inte ville sig riktigt så vi skulle vänta med den. Annars vet jag inte. ja just det...den var det ja...
Lillies of the Valley
23-03-2006, 23:53
CITAT (Blomstertanten @ 22-03-2006, 15:30) Nu äntligen !!!! Har jag fått ändan ur vagnen och skrivit en lista på vilka jag kan ta sticklingar av  Det trodde ni inte va ??? :rolleyes: ANNULATA CALYCINA CEMBRA/ODORATA CAUDATA CRINKEL 8 COMPACTA COMPACTA LURA LEI CORONARIA CHUNII CURTISII THOMSONII MALAYSIA DIMORPHA MOLUKKEN LINEARIS LIMONIACA GLOBULOSA MERRILLI OBSCURA PURPUREO FUSCA SERPENS KEYSII SP B.N BIACENSIS LACUNOSA TSANGII SHEPERDII NUMMULAROIDES PUBICALYX VITTELINA Pust !  Tror jag fått med alla ! :P (utom dom som jag inte vill klippa för då klipper jag bort pedunklarna ) Orkade inte sortera ordentligt i bokstavsordning :lol: så det får ni göra själva ! :P COMPACTA LURA LEI NUMMULAROIDES Sp Biakensis Är jag intresserad av, kan du ta mer av dem? Och vad är du intresserad av? Detta kan jag erbjuda, multiflora,mindorensis, glabra, tsangii, kerrii, compacta, cembra, polyneura, bella, lobbii, limoniaca, purpureo fusca, callistophylla, heuschkeliana, compacta variegata, dischidia ovata, dischidia ruscifolia, motoskeii, pubicalyx silver pink, penthalebia, coronaria, obovata.. Jag söker fortfarande efter dessa, imperialis 42 hoyalane, palawan imperialis mary´s cottage Vill någon byta? Jag kan ta av dessa då patella alba sp Phillipinerna (blå) megalaster magnifica macrophylla variegata onychoides macgillivrayii `kaimuki´ macgillivrayii `Langkelly creek´ macgillivrayii ` mt tozer´ macgillivrayii `iron range Qld´ macgillivrayii `rainforest´ *trött kan ha stavat fel*
Blomstertanten
27-03-2006, 09:00
CITAT (Lillies of the Valley @ 23-03-2006, 23:53) COMPACTA LURA LEI NUMMULAROIDES Sp Biakensis Är jag intresserad av, kan du ta mer av dem? Och vad är du intresserad av? Detta kan jag erbjuda, multiflora,mindorensis, glabra, tsangii, kerrii, compacta, cembra, polyneura, bella, lobbii, limoniaca, purpureo fusca, callistophylla, heuschkeliana, compacta variegata, dischidia ovata, dischidia ruscifolia, motoskeii, pubicalyx silver pink, penthalebia, coronaria, obovata.. Jag söker fortfarande efter dessa, imperialis 42 hoyalane, palawan imperialis mary´s cottage Vill någon byta? Jag kan ta av dessa då patella alba sp Phillipinerna (blå) megalaster magnifica macrophylla variegata onychoides macgillivrayii `kaimuki´ macgillivrayii `Langkelly creek´ macgillivrayii ` mt tozer´ macgillivrayii `iron range Qld´ macgillivrayii `rainforest´ *trött kan ha stavat fel*  Lura lein är snart inget kvar av tyvärr ! Så den kan jag inte ta av just nu, men ska säga åt den att sätta en himla fart och växa till sej Samma sak med sp N.G Biacensis ! Men Nummularoides kan jag nog ta en till av. Motoskeii låter intressant ! En sån vill jag ha !
hej på er! Nu har jag vaknat ur vinterdvalan också och vill såklart vara med och byta. Dock har vi fortfarande massa minus här i dalarna med jag tingar gärna så att det går att skicka när det blir varmare. Kan ta sticklingar av: australis callistophylla camphorifolia carnosa carnosa tricolor carnosa variegerad diptera globulosa kerrii lacunosa limoniaca linearis meliflua (bali) ovalifolia parasitica (india) puber pubicalyx ´Pink Silver´ sheperdii subquintuplinervis tsangii gracilis calycina Vill ha: Kerrii i ovanligare former tex variegerad, fuzzy leaf etc pauciflora lobbii multiflora variegerad serpens (verkar aldrig lyckas med dom små rackarna men ger inte upp) caudata patella carnosa ´krinkle 8´ Har säkert glömt hälften och får editera sen.
Linda_A
28-03-2006, 08:03
CITAT (iscah @ 28-03-2006, 00:24) hej på er! Nu har jag vaknat ur vinterdvalan också och vill såklart vara med och byta. Dock har vi fortfarande massa minus här i dalarna med jag tingar gärna så att det går att skicka när det blir varmare. Kan ta sticklingar av: variegerad parasitica (india) Vill ha: caudata Har säkert glömt hälften och får editera sen.  Jag kan ge caudata dig. Jag undrar bara vilken variegerad är. Vill ha parasitica indian som kanske syns.
CITAT (Linda_A @ 28-03-2006, 08:03) CITAT (iscah @ 28-03-2006, 00:24) hej på er! Nu har jag vaknat ur vinterdvalan också och vill såklart vara med och byta. Dock har vi fortfarande massa minus här i dalarna med jag tingar gärna så att det går att skicka när det blir varmare. Kan ta sticklingar av: variegerad parasitica (india) Vill ha: caudata Har säkert glömt hälften och får editera sen.  Jag kan ge caudata dig. Jag undrar bara vilken variegerad är. Vill ha parasitica indian som kanske syns.  Ojdå. syns det när jag skrev det där inatt?  uppenbarligen var jag alldeles för trött och kopierade åt skogen! Det finns ingen hoya veriegerad. Skall genast editera! En parasitica är din!
CITAT (Linda_A @ 14-03-2006, 11:20) Nu ska vi se. diversifolia, pandalus creek, polyneuran malaysiaheuschkeliana,mac.gregorii, molukken, Ariadna Blå ska jag få Röd ska du ge. den här förklaringen gillade jag... Blå ska jag få Röd ska du ge.
Sunesetter
31-03-2006, 13:30
Hej!
Någon som har lite sticklingar till salu?
Mvh Marcus
Lotta150
31-03-2006, 15:20
CITAT (Sunesetter @ 31-03-2006, 13:30) Hej!
Mvh Marcus Nå'n speciell du är ute efter? Hoya-art alltså....
Linda_A
01-04-2006, 20:16
CITAT (Lotta150 @ 31-03-2006, 15:20) CITAT (Sunesetter @ 31-03-2006, 13:30) Hej!
Mvh Marcus Nå'n speciell du är ute efter? Hoya-art alltså....  alla som du har??
kattenfindus
04-04-2006, 11:11
Jag vill också vara med och byta sticklingar! Vill ha: lanceolata, macgillivrayii, subcalva, lacunosa 'Borneo', inconspicua m fl (kom med förslag  ) Kan ge: (rotade) retusa, pottsi sv401, sp haraku IPPS 3759, cv iris marie, globulosa, cv sunrise, parasitica northabli, micrantha, sp ambon, salweenica (orotade) meliflua, diversifolia pahang, diptera, cembra, verticillata 'green form', pubicalyx 'pink silver', serpens, linearis
Ca_Milla
08-04-2006, 00:24
Hoy hoy =) Skickar här iväg mitt allra första inlägg på denna site. Jag är nybörjare på att samla hoyor och med våren i antågande är jag nu på jakt efter nya sticklingar Jag har inget att byta med förutom australis och två (för mig) okända hoyor som alla gedigna samlare redan har Så om det finns någon som är lite snäll och inte säljer allt för dyrt vore jag evigt tacksam. Är främst intresserad av småbladiga hoyor och har gjort en fin lista  Alla av dessa är ju inte småbladiga då.. Finns det fler förslag på små är jag tacksam! Thomsonii burtoniae carnosa 'Krinkle 8' carnosa Tricolor ciliata collina cumingiana curtisii cv mathilde BE 23 Dischidia ruschifolia eitapensis golamcioana kanyakumariana lacunosa nummularioides PACHYCLADA Pallida Parvifolia sp Wee-bella sussuela venusta Dischidia ovata Nu har jag dock hört att jag redan har en curtisii fast jag kallar den för serpens? Någon som vill reda ut detta åt mig? Bilder finns på min hemsida http://web.comhem.se/~u87016416/ under "hoya". Skulle även vilja ha hjälp med att identifiera dom två utan namn.. Min svärmor är pelargonfantast och har hela sitt omgjorda 4 familjshus (!) fullt så jag kan förmodligen skaffa pelargonskott (eller vad det heter  ) i slutet på denna månad om någon är intresserad. Jag vet dock inget om pelargoner så i så fall får ni nog hinta lite om vad ni vill ha fick jag med allt nu?
Din "serpens" är en curtisii.  Den sista okända med variegerade blad gissar jag är en carnosa variegata. Jag är precis som du nybörjare på det här, så jag har inget att byta med mer än vanliga sorter jag heller. Lycka till! Emma
en serpens har inte spräckiligablad....
CITAT (Emma_ @ 08-04-2006, 10:20) Din "serpens" är en curtisii.  Den sista okända med variegerade blad gissar jag är en carnosa variegata. nopp...det är en exotica carvosa var. har grön mitt med vita kanter...en exoticka har vit mitt med gröna kanter
CITAT (pejori @ 08-04-2006, 12:00) CITAT (Emma_ @ 08-04-2006, 10:20) Din "serpens" är en curtisii.  Den sista okända med variegerade blad gissar jag är en carnosa variegata. nopp...det är en exotica carvosa var. har grön mitt med vita kanter...en exoticka har vit mitt med gröna kanter  Så har man lärt sig något nytt idag. Tur att jag bara gissade.  Tack Pejori! Emma
Ca_Milla
08-04-2006, 12:27
Jag vet inte hur man gör citat Men iaf. Tack! =) När jag köpte min curtisii stod det serpens på lappen, men serpens är alltså en annan blomma? Så då vill jag ha en serpens ist Den sista bilden är alltså en carnosa exotica? eller bara hoya exotica? Haha gud, jag kommer iaf aldrig att lära mig
CITAT (Ca_Milla @ 08-04-2006, 13:27) Jag vet inte hur man gör citat Men iaf. Tack! =) När jag köpte min curtisii stod det serpens på lappen, men serpens är alltså en annan blomma? Så då vill jag ha en serpens ist Den sista bilden är alltså en carnosa exotica? eller bara hoya exotica? Haha gud, jag kommer iaf aldrig att lära mig  carnosa exotica
Ca_Milla
08-04-2006, 12:54
okej thanks. Nu är hemsidan uppdaterad med nya namn
niklaswik
08-04-2006, 13:18
Hur mycket får man(jag) punga ut med för 2-3 rotade eller orotade (helst rotade) sticklingar av H. macgillivrayi? Vågar nog inte ta bara en för den skulle säkert dö och då dör jag också av besvikelse.  Fast det är klart, kostar det för mycket så nöjer jag mig med en. Det är den jag allra helst vill ha, sen tar jag gärna en vardera av: australis cinnamomifolia multiflora om någon har. Om nån mot förmodan istället för pengar skulle vilja ha sticklingar av nån av mina (inte så ovanliga..) sorter så går det jättebra.  Jag har (stora nog för att ta av): pauciflora parasitica serpens carnosa (vanlig tror jag..)
CITAT (niklaswik @ 08-04-2006, 14:18) Hur mycket får man(jag) punga ut med för 2-3 rotade eller orotade (helst rotade) sticklingar av H. macgillivrayi? Vågar nog inte ta bara en för den skulle säkert dö och då dör jag också av besvikelse.  Fast det är klart, kostar det för mycket så nöjer jag mig med en. det beror på vilken sort...men runt 200-300 får du nog räkna med den är inte svår att ha och göra med...så du klarar dig nog med en stickling
niklaswik
08-04-2006, 14:48
Ca_Milla
08-04-2006, 15:02
Alltså hur gör man citat? Hur som helst så har jag australis och vill ha serpens!
CITAT (niklaswik @ 08-04-2006, 15:48) 200-300!!??!?! :blink: :wacko: :unsure: :( Det var det värsta, jag räknade med 100-150.  Jag får ta mig en funderare i sommar när jag tjänar lite pengar, innan det har jag inte råd att unna mig en sån.  EDIT: Ahhaaaaaa!! Nu trillade polletten ner, du menade alltså ca 100kr styck, 200-300 för 2-3 stycken?  *hoppas*  sorry men har du tur, får du napp här i bytestråden....  du kan ha tur, och hitta någon under hundringen på tradera.com...sök på hoya och bjud inte förän i slutet, annars trissar du bara upp priset
Ca_Milla
08-04-2006, 15:29
CITAT (niklaswik @ 08-04-2006, 14:48) Såg att det fanns en på tradera just nu iaf =) http://www.tradera.com/auction/aid_26927842Med risk för upprepning  men nu vet jag hur man gör citat  så har jag australis och kan gärna byta till mig en serpens
Jag måste bara visa min lilla serpens... inte för att den är så stor ännu... men man ser hur bladen ser ut i alla fall 
Ca_Milla
08-04-2006, 17:14
CITAT (yenny @ 08-04-2006, 16:07) Jag måste bara visa min lilla serpens... inte för att den är så stor ännu... men man ser hur bladen ser ut i alla fall   Åh tack! Vilken söt!  precis vad jag är ute efter & inte speciellt lik min curtisii *fniss* Meeen.. det var hon jag köpte av som sa att det var en serpens..
CITAT (niklaswik @ 08-04-2006, 14:18) Hur mycket får man(jag) punga ut med för 2-3 rotade eller orotade (helst rotade) sticklingar av H. macgillivrayi? Vågar nog inte ta bara en för den skulle säkert dö och då dör jag också av besvikelse.  Fast det är klart, kostar det för mycket så nöjer jag mig med en. Det är den jag allra helst vill ha, sen tar jag gärna en vardera av: australis cinnamomifolia multiflora om någon har. Om nån mot förmodan istället för pengar skulle vilja ha sticklingar av nån av mina (inte så ovanliga..) sorter så går det jättebra.  Jag har (stora nog för att ta av): pauciflora parasitica serpens carnosa (vanlig tror jag..) Jag har Australis.. Massvis, eftersom jag nyligen räddade två döende plantor och redan hade en välmående själv.  PM:ar dig. Emma
Ca_Milla
09-04-2006, 16:10
Idag har jag planterat om min exotica och min "Hoya Okänd"  Köpte dom på plantagen förra sommaren och har låtit dom stå i jorden som var när jag skaffade dom Här ska blommas! Nu ska jag nog läsa på lite hur dom vill stå..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|