|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Linda_A
16-02-2006, 19:07
CITAT (norpydorp @ 16-02-2006, 20:01) jag vill ha en callistophylla, vem var det som hade den? ingen som har chlorantha till övers, min dog ju  Jag har en sån med.  Jag ville ju ha några av dig men du sa aldrig vad du ville byta mot den.
Linda_A
16-02-2006, 19:09
CITAT (morellen @ 16-02-2006, 20:06)  Så går det när man skall vara snabb och hinna maila inan man måste gå och jobba... Jag menade carnosa red. Har du någon bit kvar på Callistophyllan att avvara med? jag tror det nog. Den verkar vara poppis. Men jag fixar det på något sätt alltid. Jenny: Jag stjäl något av dig senare istället. Om du inte har några andra sticklingar som du vill bli av med?
norpydorp
16-02-2006, 19:10
jag blir så till mig att jag glömmer svara hade du callistophylla och en chlorantha eller önskedrömmer jag nu??
morellen
16-02-2006, 19:10
kan kanske fixa chloranta, beror på om den jag bröt av av misstag går med på att börja växa (har den på rotning nu)
Linda_A
16-02-2006, 19:12
CITAT (norpydorp @ 16-02-2006, 20:10) jag blir så till mig att jag glömmer svara hade du callistophylla och en chlorantha eller önskedrömmer jag nu??  första JA andra nej.
norpydorp
16-02-2006, 19:18
linda: hade du kvar nån merilli oxå? jag vill nog göra ett nytt försök på den.Har haft 2 st som dött för mig. 3e gången gillt?? morellen: du kan väl kolla hur det går med chlorantan, vad vill du ha i stället då??
Linda_A
16-02-2006, 19:22
CITAT (norpydorp @ 16-02-2006, 20:18) linda: hade du kvar nån merilli oxå? jag vill nog göra ett nytt försök på den.Har haft 2 st som dött för mig. 3e gången gillt?? Japp det har jag.
CITAT (Linda_A @ 16-02-2006, 19:09) Jenny: Jag stjäl något av dig senare istället. Om du inte har några andra sticklingar som du vill bli av med? Okej det låter bra det  Det enda jag har som växer som bara den är hjärtan på tråd och ödesträd.
norpydorp
16-02-2006, 19:25
fiint!! pmar adress bokar subben och kanyakumariana till dig. Lovar ingen rotning har lite dåligt med plats.....
Linda_A
16-02-2006, 19:27
CITAT (yenny @ 16-02-2006, 20:23) CITAT (Linda_A @ 16-02-2006, 19:09)
Jenny: Jag stjäl något av dig senare istället. Om du inte har några andra sticklingar som du vill bli av med?
Okej det låter bra det  Det enda jag har som växer som bara den är hjärtan på tråd och ödesträd. Jag tar gärna ödesträdet, min mormors verkar leva lite osäkert, så det är bra med en extra till henne.
Linda_A
16-02-2006, 19:29
CITAT (norpydorp @ 16-02-2006, 20:25) fiint!! pmar adress bokar subben och kanyakumariana till dig. Lovar ingen rotning har lite dåligt med plats..... haha du fuskar med namnet. fast vi skickar inte riktigt ännu va? Så att jag inte missuppfattar något. Tur att jag har varit duktig och sparat gamla såspaket och så.
Linda_A
16-02-2006, 19:33
Ni som jag ska byta med vill ni att vi ska byta adresser nu eller vänta lite? *vår, vill ha vår NUUUUU*
norpydorp
16-02-2006, 19:37
stennie
16-02-2006, 19:38
Jag tycker att vi kan vänta...vi hörs när det blir dags... Nu ska jag gå och klippa, plantera och namna...så jag inte glömmer vem som skulle ha vad (har ju minne som en teflonpanna)
norpydorp
16-02-2006, 19:39
CITAT (Linda_A @ 16-02-2006, 19:33) Ni som jag ska byta med vill ni att vi ska byta adresser nu eller vänta lite? *vår, vill ha vår NUUUUU* vi kan byta adresser nu om du vill... så kan jag sätta ödesträd på rotning på en gång.
morellen
16-02-2006, 19:54
CITAT (norpydorp @ 16-02-2006, 19:18) morellen: du kan väl kolla hur det går med chlorantan, vad vill du ha i stället då??  Nu har jag kikat lite till på chlorantan, om den avbrutna rankan inte tar sig så törs jag nog klippa en liten stickling åt dig iaf. subquintulipnervis verkar spännande.
morellen
16-02-2006, 19:58
CITAT (Linda_A @ 16-02-2006, 19:33) Ni som jag ska byta med vill ni att vi ska byta adresser nu eller vänta lite? *vår, vill ha vår NUUUUU* borde ha din adress någonstans men det är nog bäst att du skickar den till mig igen. Kanske bäst att vänta lite dockj så jag inte hinner slarva bort den en gång till. Har inte bara teflonminne utan även både hjärnbrist och järnbrist. Barnmorskan beodrade äckliga järntabletter mot det sistnämnda men det förstnämnda är det inte mkt som biter på.... Vill ni att jag skall försöka rota eller vill ni att jag klipper när jag skall skicka? Håller med om att jag vill ha vår NU!
stennie
16-02-2006, 20:10
Linda_A
16-02-2006, 20:23
CITAT (morellen @ 16-02-2006, 20:58) CITAT (Linda_A @ 16-02-2006, 19:33) Ni som jag ska byta med vill ni att vi ska byta adresser nu eller vänta lite? *vår, vill ha vår NUUUUU* borde ha din adress någonstans men det är nog bäst att du skickar den till mig igen. Kanske bäst att vänta lite dockj så jag inte hinner slarva bort den en gång till. Har inte bara teflonminne utan även både hjärnbrist och järnbrist. Barnmorskan beodrade äckliga järntabletter mot det sistnämnda men det förstnämnda är det inte mkt som biter på.... Vill ni att jag skall försöka rota eller vill ni att jag klipper när jag skall skicka? Håller med om att jag vill ha vår NU! Vi tar det längre fram. Jag glömmer inga hoyor jag. Har superhjärna ju.  Det får du göra efter platstillgång! Stennie sånt vill jag med hitta.  tur att jag har min callistophylla knopp.  Min multiflora ville inte hela vägen.
eftersom mina hoyasticklingar inte vill växa så har jag inget att byta med(än) men jag letar efter: macgregorii finlaysonii bella australis lisa archboldiana calycina chlorantha coriacea cumingiana davidcumingii dennisii glabra hypolasia(min dog  ) imp. alba incrassata magnifica padangensis siariae vitiensis wallichii cv. joy/cv. metallica cv. ruthie sp. phillipinerna('hoya blå' som inte var blå) jag har andra krukväxter att byta med isåfall... mvh zazu
CITAT (Zazu @ 16-02-2006, 21:59) eftersom mina hoyasticklingar inte vill växa så har jag inget att byta med(än) men jag letar efter: macgregorii den har jag finlaysonii den har jag bella australis lisa har en liten på den archboldiana calycina chlorantha coriacea cumingiana tror jag har den davidcumingii dennisii glabra den har jag hypolasia(min dog  ) imp. alba incrassata magnifica den har jag padangensis den har jag siariae vitiensis wallichii cv. joy/cv. metallica cv. ruthie sp. phillipinerna('hoya blå' som inte var blå) jag har andra krukväxter att byta med isåfall... mvh zazu jag har pillat på din lista zazu, så jag läger med dom jag skrivit dit att jag har också.
till mej får ni gärna skriva adressen nu, och vilka vi kommit överrens om... så slipper jag gå igenom hela tråden när det blir dags  är det någon mer ni vill ha så kan jag sälja dom för en tjuga st.
Linda_A
17-02-2006, 07:59
Zazu: Av mig får du inget alls förens du har skickat dem som du redan är skydlig mig. Bara över ett halvår nu eller så..
CITAT (Linda_A @ 17-02-2006, 07:59) Zazu: Av mig får du inget alls förens du har skickat dem som du redan är skydlig mig. Bara över ett halvår nu eller så.. jomenvisst, jag kan ju skicka dom nu när det är 10 minusgrader ute om du vill det  och min retusa har tyvärr dött, men jag ska kolla om jag har någon annan
Linda_A
17-02-2006, 09:12
CITAT (Zazu @ 17-02-2006, 09:19) CITAT (Linda_A @ 17-02-2006, 07:59) Zazu: Av mig får du inget alls förens du har skickat dem som du redan är skydlig mig. Bara över ett halvår nu eller så.. jomenvisst, jag kan ju skicka dom nu när det är 10 minusgrader ute om du vill det  och min retusa har tyvärr dött, men jag ska kolla om jag har någon annan  Tar bort detta då det inte hör hemma på forumet. Jag som är på dålig humör pga av en händelse med maya och knappt sovit i natt hellre. Zazu: Jag hade ingen rätt att gnälla på dig öppet. Lessen för det.
Blomstertanten
17-02-2006, 09:28
CITAT (pejori @ 16-02-2006, 18:31) CITAT (Blomstertanten @ 16-02-2006, 16:58) Men Pejori !!!! Jag vill ju ha en Guppy och jag har dimorpha. Men nu var jag visst för sent ute Eller ? :P *Flörtar lite* okay... gupyi mot dimorpha vad det.  Du är väl en riktig raring du Pejori Jag ska äntligen bli med en Guppyi !!!
jag har inte lagt något alls på dig! jag vet mycket väl att det är mitt eget fel eftersom jag är slarvig och glömmer lätt. jag har inte påstått att det var 10 minus då, jag sa att det är det NU och eftersom det har dröjt så himla länge så satte jag en cv. mathilde på rotning till dig idag... EDIT:såg att du redigerat ditt inlägg, så jag gör samma sak det gör inget att du gnäller öppet på mig, ibland behöver jag en liten spark i ändan
CITAT (Blomstertanten @ 17-02-2006, 09:28) Eller ?  *Flörtar lite* okay... gupyi mot dimorpha vad det.  Du är väl en riktig raring du Pejori Jag ska äntligen bli med en Guppyi !!!  har du några fler roliga hoyor nu.. BT..? gillar du med små eller stora blad? får tänka ut nått nu när jag "stal" din guppyi framför näsan på dej
Linda_A
17-02-2006, 09:58
CITAT (Zazu @ 17-02-2006, 10:33) jag har inte lagt något alls på dig! jag vet mycket väl att det är mitt eget fel eftersom jag är slarvig och glömmer lätt. jag har inte påstått att det var 10 minus då, jag sa att det är det NU och eftersom det har dröjt så himla länge så satte jag en cv. mathilde på rotning till dig idag... EDIT:såg att du redigerat ditt inlägg, så jag gör samma sak det gör inget att du gnäller öppet på mig, ibland behöver jag en liten spark i ändan  Nä nu skäms jag istället.
Vill också vara med på ett hörn, har inte så många men några. Byter gärna mot nått jag inte har.
Min lista:
h.publicalyx"silver pink" h.australis h.heuschelikana h.sp sumatra (kan endast ta en liten stickling) h.carnosa h.diptera h.bilobata (en stickling) h.shepherdii h.bella h.incurvula h.lacunosa h.tsangii h.multiflora ( en stickling) h.obovata (en stickling)
SKicka gärna ett pm, är inte här så ofta.
Blomstertanten
17-02-2006, 10:35
CITAT (pejori @ 17-02-2006, 09:44) har du några fler roliga hoyor nu.. BT..? gillar du med små eller stora blad? får tänka ut nått nu när jag "stal" din guppyi framför näsan på dej  Får ta o göra en liten inventering. Jag samlar på alla hoyor, både småbladiga och storbladiga. Bara det är hoyor så Ska se till att få ändan ur vagnen och skriva en lista i helgen. Sparka på mej om jag skulle glömma
*Grodan*
17-02-2006, 10:47
CITAT (stennie @ 16-02-2006, 12:42) CITAT (*Grodan* @ 16-02-2006, 09:45) Detta finns mycket av hos mig just nu: H. bella 'luis bois' H. carnosa H. carnosa variegata H. caudata, rotade med nytillväxt H. compacta H. erythrostemma H. memoria H. sp Haraku H. parasitica variegata Linda och Stennie, bella 'luis bois' lever alltså ännu!  Vad vill du att jag ska sätta på rotning åt dej  Jag skulle gärna vilja ha H. eitapensis.
*Grodan*
17-02-2006, 10:56
CITAT (morellen @ 16-02-2006, 14:25) Stennie; jag är intresserad av en H calycina
Grodan; av dina är jag sugen på H bella "luis bois"
har jag något ni vill byta till er? Oj vilken fart det är på den här tråden! Ni har varit flitiga sedan jag var här inne igår fm.  Det är så kul med byte!  Synd att det snöar för fullt, vill ju att det ska bli vår NU! Morellen, av dina skulle jag gärna vilja ha H. multiflora och H. minibelle. Är det någon mer av mina du vill ha?
Linda_A
17-02-2006, 10:56
Detta har jag redan som väntar på mig hos en kompis. Någon som frågar sig hur de ska få plats med allt?
morellen
17-02-2006, 11:01
Linda; VAD är det för spännande i vänstra hörnet? (den med två gröna nyanser på bladen) *drägglar* Jag är inte så orolig för platsbrist som för tidsbrist. Har beställt ett par från Botanova med och hoppas att inte alla sticklingar skall komma samtidigt som bebisen bestämmer sig för att det är dags att komma. Har legat vaken och funderat över hur jag skall få sambon att plantera hoyaskott åt mig i nödfall Grodan; Jag skickade ett PM till dig förut... skall kolla din lista igen för säkerhets skull Hoyor får man aldrig nog av *s*
*Grodan*
17-02-2006, 11:05
morellen
17-02-2006, 11:07
CITAT (morellen @ 16-02-2006, 14:08) Nu har jag inventerat, efter massdöden i vinter har jag "bara" 23 olika hoyor. Följande kan jag ta sticklingar av: H Multiflora H Kentiana
H pubicalyx "silver pink" H Vittelina H Globulosa samt någon okänd varigerad som jag tror är en carnossavariant. plockar bort Minibelle från min lista, törs inte klippa mer i den nu än de jag redan lovat bort.
Linda_A
17-02-2006, 11:10
CITAT (morellen @ 17-02-2006, 12:01) Linda; VAD är det för spännande i vänstra hörnet? (den med två gröna nyanser på bladen) *drägglar* H. australis Lisa menar du den med runda gröna blad? En bättre bild på lisan http://www.zoopet.com/forum/attachment.php...24&d=1140169628
*Grodan*
17-02-2006, 11:13
CITAT (*Grodan* @ 16-02-2006, 09:45) Detta finns mycket av hos mig just nu: H. bella 'luis bois' H. carnosa H. carnosa variegata H. caudata, rotade med nytillväxt H. compacta H. erythrostemma H. memoria H. sp Haraku H. parasitica variegata Linda och Stennie, bella 'luis bois' lever alltså ännu!  Min H. bella 'luis bois' är det inte heller mycket kvar av så den får kliva av min lista. Är det någon annan som vill byta bort en H. minibelle?
CITAT (*Grodan* @ 17-02-2006, 11:05) vad ville du ha av mej istället för alban? vittelinan och minibellen är fortfarande intressant
morellen
17-02-2006, 11:22
CITAT (pejori @ 17-02-2006, 11:13) vittelinan och minibellen är fortfarande intressant  De har jag vikt för dig, menade bara att jag inte kan ta fler sticklingar än de två jag lovat bort av minibelle. Linda; precis den menade jag, fullständigt underbar!
*Grodan*
17-02-2006, 11:24
CITAT (pejori @ 17-02-2006, 11:13) CITAT (*Grodan* @ 17-02-2006, 11:05) Här är platsbristen total! Jag har fullt i fönstren, och då menar jag FULLT.  Nåja, det får bli en senare fråga. Ordnar sig alltid på något sätt.  :) :) vad ville du ha av mej istället för alban? vittelinan och minibellen är fortfarande intressant  Hi hi, det är inte jag som har vitellina och minibelle, vi pratade ju om memoria och parasitica variegata. Nu har jag hunnit kolla din lista och skulle gärna vilja ha micrantha och camphorifolia om du har kvar av dem.
*Grodan*
17-02-2006, 11:33
CITAT (norpydorp @ 16-02-2006, 14:29) dreggel..dreggel Jag kan klippa i: minibelle gonolobuide carnosa vanliga tricolor serpens salweenica lobbii nummulariodes en pytteliten i cagayanensis limoniaca pink silver australis vitensis (nåt smått) parasitica variegata parasitica verticillata/acuta kanyakumariana fungii thomsonii anulata subquintulipnervis har rotad micranta har rotad affinis Finns fungii planta ca 10 blad finns en multifloraplanta med knopp det e vad jag kommer på just nu  Åh... har du kvar någon kanyakumariana?
norpydorp
17-02-2006, 11:56
jag har minibelle som jag kan klippa rätt mycket i... Ska kika på kanyakumariana har satt några små på rotning, måste se om dom klarar sig innan jag vill klippa mer... Det börjar bli jobbigt att gå igenom listan jag minns inte vem som hade vad
CITAT (morellen @ 17-02-2006, 11:22) CITAT (pejori @ 17-02-2006, 11:13) vittelinan och minibellen är fortfarande intressant  De har jag vikt för dig, menade bara att jag inte kan ta fler sticklingar än de två jag lovat bort av minibelle. Linda; precis den menade jag, fullständigt underbar! bra morellen..det är antecknat
norpydorp.... hittar du inget spännande hos mej? du har några jag skulle tänka mej att byta med
norpydorp
17-02-2006, 12:08
morellen: jag ska titta på subben (har lovat en stickling redan till Linda) men tillvårkanten kanske jag klippa en bit till...det är inget annat som du vill ha på lut?
grodan: jag har eitapensis oxå...
norpydorp
17-02-2006, 12:11
åh, jag önskar att jag hade en skrivare så jag kunde skriva ut vad ni hade så jag slipper bläddra fram o tebax!! Jag ska kolla på din lista igen Pejori
Linda_A
17-02-2006, 12:14
TIPS till alla. Gör ett excelblad om vilka som ni ska byta med och vad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|