Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347
Klint
Det var roligt att läsa om allt ni gjort! Eva nog har du slitit nog utan att ta den sista städningen,jag ligger steget efter men gläds med dej!Åsa det enda man inte kan ändra på är läget Grattis!!
Själv har jag storstädat i stugan tvättat mattor diskat allt porslin jag tog hem allt och körde i maskin! Vi har varit i stugan ända till igår kväll. Vi trivs fantastiskt bra Har haft lite spontangäster på fre kväll och hälften kom tillbaks på lör och vi drog massa ris och kapa träd nu är det så fin sjöutsikt där det tidigare var skog!
Tog faktiskt ett bad också hela 12gr.Sen har det varit grillning öl och prat en helt perfekt helg!!
Ps jo det låg ju en liten eka på tomten den skurade jag och vaxade gubben lagade relingen så nu ligger den så fint i sjökanten än så länge blir det till att ro men det är ok!!
Aqvakul
Lite vilsen på jobbet efter en dryg veckas ledighet..
merlin68
Har precis glesat ur den sista av våra Rose de Rescht. Vilka hemska taggar aj ohmy.gif
ninnisky
Känns skönt att vara hemma igen efter en jobbig påsk! "Stylade" mors hus och rensade maskrosor och kirskål i trädgården. Nu är det fotat och klart för försäljning.
gnon49
Har precis städat innandömet på datorn. Den blev lite varm och lät lite från fläktarna. En skitigare dator fick man nog leta efter. Men nu är den rengjord och går relativt tyst igen samt gått ner på mer normala temperaturer.
mamamaggan
Hade planerat att köpa nya " gympaskor " i dag och det gjorde jag också . Köpte också sulor som är specialgjorda för mig och vilken ställning jag har på fötterna när jag står resp går.

Ska testa dem första gången i morgon när jag ska på rehab och träna lite. Blir man inte nöjd med sulorna så får man lämna tillbaks dem inom en månad och få pengarna tillbaka alt nya sulor.
malcolm
Jag har sovit och skall ta mig tusan göra det igen.
Bettis
Tagit bort 1 ton maskrosor ur gräsmattan fast det är nog 1 ton kvar crying.gif
Mollis
Har jagat "Supermusen" här hemma hela dan, den är så jäkla slug, hoppar över en halvmeter rakt upp, äter och dricker ur katternas skålar och är bara omöjlig att fånga....och mina tre katter ligger och latar sig i solen för att ställa till med riktigt kattrace inatt istället.
malcolm
CITAT (Mollis @ 27-04-2011, 15:12) *
Har jagat "Supermusen" här hemma hela dan, den är så jäkla slug, hoppar över en halvmeter rakt upp, äter och dricker ur katternas skålar och är bara omöjlig att fånga....och mina tre katter ligger och latar sig i solen för att ställa till med riktigt kattrace inatt istället.

Jag har samma problem med en mus/råtta som inte går att få tag i, agnat burfällor med allt från choklad till prinskorv men den vägrar att bli fångad. Enligt sonen har katten fångat den vid ett par tillfällen men den är kanske för stor för att missen skall lyckas ta död på den. Skrev till "info@musfritt.nu" alldeles nyss och väntar på svar. Jag kan ju inte riva en hel vägg för att bli av med eländet men går det inte på annat sätt så...

Anki på Öland
CITAT (Mollis @ 27-04-2011, 15:12) *

Har samma problem - fast utan katt i huset. Den kommer bara fram på natten och tar allt som ligger på köksbänken (om jag glömt något, frukt eller grönt, framme) i soppåsen och slaskar i sig alla mina matrester, gnager sönder gräddtetror och äter upp siste slatten - grädden är nog favoriträtten.... Det kan ligga muslortar ett par cm från fällan men det hjälper inte vad jag lägger i den, in går den inte....

merlin68
Har precis sopat gården och sprutat ogräsättika på ogräset i stensättningen. Planterat om tagetesen har ag också hunnit med och äntligen hittat en plats för körsbärskornellen smile.gif Ska nog gå och lägga mig tidigt idag är jättetrött sleeping.gif
Aqvakul
strax dags för bokcirkeln..
Meriona
Bokcirkel låter trevligt! smile.gif

Jag har varit med fastern till banken, och klippt mig dessutom. Bokat veterinärtid och servicetid för bilen. Samt ringt och bett om en skiss över en lägenhet som jag vill ha. Hoppas den kommer redan imorgon!
Eva i Skåne
Oj, vad jag är trött på flyttlådor! Jag tycker inte det minskar mycket bland dem trots att vi tömmer.
Igår fick vi upp våra över tusen böcker, som min man absolut inte vill göra sig av med. Jag har också varit boksamlare, men har kommit till slutsatsen att det inte är mycket att spara på för jag läser inte om dom, men maken säger att han ska läsa dom igen när han blir pensionär.
Idag kom tvättmaskin och tumlare på plats i badrummet så imorgon blir det till att tvätta igen smile.gif. Lite trångt blev det, men jag är så glad att det går att ha dom alls. Innan hade vi grovkök så det var inga problem, men det sista jag skulle vilja är att börja boka tvättstuga och dra iväg med tvätten till huset sidan om.
Sönerna har satt upp gardinstänger och jag har strukit gardiner. Jag avskyr att stryka, men för gardiner är det ett måste. Nu är gardinerna uppe, trots att dom är en decimeter för korta, men det får vara så för tillfället. Jag trodde jag skulle hängt upp gardinerna för flera dagar sen, men det gäller att hitta rätt bland lådorna först shy.gif
Tikka
Det är bra malcolm, sova e bra o absolut ska du göra det igen wink.gif

Det där med möss...nu har inte jag det i lägenheten men min svägerska hade i huset...tills dom köpte en slags dosa som de satte i eluttaget så va det något högt ljud som bara möss hör från dosan. Nu har de inga möss längre smile.gif
De köpte en billig sådan på ullared som funkade bra.
Kan tänka mig att det var nåt sådant här...fast priset va ju inte det bästa men kanske går det att hitta billigare på nätet.

http://www.skadedjursfri.se/mus-rattfri-50-mbatteri

Jag ska betala räkningar...nu kikar jag på tv en stund först smile.gif
Anki på Öland
Har en sån dosa Tikka, i skräpskåpet men i början av vintern byter mössen strategi och springen bänkarna istället och efter ett tag vänjer dom sig och bryr sig inte. Jag har också en billig sort men man ska kanske satsa på en lite dyrare där man kan byta frekvens då och då så det inte är samma ljud hela tiden.
*Stintan*
Ska sätta de små plantorna jag fick från Odla igår i amplar som förhoppningsvis ska pryda min balkong framöver.
Huggorm
CITAT (Tikka @ 27-04-2011, 20:10) *
Det är bra malcolm, sova e bra o absolut ska du göra det igen wink.gif

Det där med möss...nu har inte jag det i lägenheten men min svägerska hade i huset...tills dom köpte en slags dosa som de satte i eluttaget så va det något högt ljud som bara möss hör från dosan. Nu har de inga möss längre smile.gif
De köpte en billig sådan på ullared som funkade bra.
Kan tänka mig att det var nåt sådant här...fast priset va ju inte det bästa men kanske går det att hitta billigare på nätet.

http://www.skadedjursfri.se/mus-rattfri-50-mbatteri

Jag ska betala räkningar...nu kikar jag på tv en stund först smile.gif

Det är ju inte bara möss som hör sånt där, utan många olika djur. Får du besök av en hundägare någon gång och hunden beter sig märkligt så har du förklaringen rolleyes.gif
Anki på Öland
CITAT (Huggorm @ 28-04-2011, 10:39) *
Det är ju inte bara möss som hör sånt där, utan många olika djur. Får du besök av en hundägare någon gång och hunden beter sig märkligt så har du förklaringen rolleyes.gif

Det beror nog på frekvensen den sänder ut. Min reagerar inte mina hundar på, men när vi kom in i min dotters kolonistuga vände dom sig alla direkt mot deras och stod och vred på huvudena. Den dom hade hörde t.o.m. jag svagt.
Meriona
jag köpte en sorkskrämma till mamma i julklapp som man ska trycka ner i jorden, den hör man pipa lite svagt faktiskt.

I eftermiddag ska jag med Chili till veterinären. Alla får gärna hjälpa till att hålla tummarna. help.gif
Olle A
Meriona, jag håller alla tummar! Så mycket jag nu orkar, för jag ligger hemma och är sjuk sedan igår.

Olle
Aqvakul
Håller tummarna för Chili! tummenupp.gif
Meriona
Tack Olle och AQ, besöket gick bra, jag fick veterinären att skriva ut det preparat som uppfödaren rekommenderat. Om det sedan hjälper är en annan sak, men om ni fortsätter hålla tummarna lite till så.... thanks.gif wub.gif

Olle är du krasslig nu igen? Krya på dig! trostar.gif

Idag har jag fått en skiss över min lägenhet-to-be i väntan på titten imorgon. Så nu har jag mätt och jämfört med min nuvarande. Nu blir det en spännande planering med att försöka möblera den på pappret och se vad som måste ersättas. sweatingbullets.gif
ninnisky
CITAT (Meriona @ 28-04-2011, 17:13) *
Tack Olle och AQ, besöket gick bra, jag fick veterinären att skriva ut det preparat som uppfödaren rekommenderat. Om det sedan hjälper är en annan sak, men om ni fortsätter hålla tummarna lite till så.... thanks.gif wub.gif
Olle är du krasslig nu igen? Krya på dig! trostar.gif
Idag har jag fått en skiss över min lägenhet-to-be i väntan på titten imorgon. Så nu har jag mätt och jämfört med min nuvarande. Nu blir det en spännande planering med att försöka möblera den på pappret och se vad som måste ersättas. sweatingbullets.gif

Håller alla tummarna och tårna jag också smiley_small_hug.gif

Så spännande med ny lägenhet och så roligt att planera! jag blir så avundsjuk.....
Meriona
Du får komma och hälsa på sen Ninnisky. smiley_small_hug.gif Mitt blivande sovrum är ett gammalt pigrum, men den egna ingången och toan är borta. Synd annars hade jag kunnat vara superhemlig. whist.gif
Aqvakul
Handlat jättefina dagliljor hos Anette i Sonnarp..

Spelat bridge med Inger..
Klint
Här har det rallatsgrus i flera dagar och flyttats på jordhögar phu! Det börjar se nägorlunda ut ute nu men långtifrån klart,inne står det helt still eftersom allt ute varit en lervälling men nu snart...blir det hårdkörning Ha en bra helg alla odlaiter som lever ett "normalliv"
Aqvakul
Ett lektionspass kvar - sen blir det Blekinge med plantering av dagliljor och gräsklippning mm
Eva i Skåne
CITAT (Aqvakul @ 29-04-2011, 11:06) *
Ett lektionspass kvar - sen blir det Blekinge med plantering av dagliljor och gräsklippning mm

Låter härligt! Hoppas vädret håller i sig. Ha det så skönt
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 29-04-2011, 11:47) *
Låter härligt! Hoppas vädret håller i sig. Ha det så skönt

Tack, tack!
kompiskram.gif
Meriona
Hoppas att ni allihop får en härlig solig Valborgshelg. Jag har varit och hämta ut medicin till Chili och snart ska jag gå och kolla in nya lyan. smile.gif
ninnisky
Varit inne på Saluhallen och handlat marinerad lammrostbiff, grön sparris, färskpotatis och jordgubbar. Gissa om det blir en god middag i helgen!?!
Lite gott rödvin inhandlades det förstås också.
Eva i Skåne
Idag har jag sytt ett överdrag till en gammal mysig fåtölj. En gammal ärvd fåtölj med hög rundad rygg, som är så bekväm, men tyget av helt utslitet. Klä om den skulle jag inte ge mig på och färdiga överdrag har helt fel modell. Jag hade ett möbeltyg som jag köpt för några år sedan för att sy ett tjockt draperi av, men som jag aldrig kom igång med. Nu kom det till användning.
Jag hade tänkt göra det lite enkelt för mig och utgå från ryggen och sy en överdrag med samma rundning och sedan låta det hänga runt fåtöljen. Nu hade jag en son till hjälp och han är nitisk så det blev ett heldagsjobb med ett nästan figuranpassat överdrag. En gammal bäddmadrass offrades och klipptes till för att göra sittdynan mjukare.
En nygammal fåtölj för några tjugor (och ett antal timmars jobb) biggrin.gif
anne-li i olofstorp
NU är jag glad!!!!!! Jag har för första gången i mitt liv, diskat min disk i en diskmaskin!!! Äntligen har jag tagit mitt förnuft tillfånga och inhandlat en maskin som gör det tråkigaste jag vet,,,, diska!!!! För en "ringa" penning fick jag den dessutom installerad!!! Sedan var jag hos mamma och gav henne de nya glasögonen som är samma glas som de som någon stal från henne!!!! Så nu har hon ett par som hon ser med på håll...... Dessutom Gröna, som hon ville ha.... Nöjd ikväll!!! tummenupp.gif bravo.gif
Eva i Skåne
Grattis Anne-li! Det är toppen med diskmaskin. Just nu är jag utan efter vår flytt i påsk och det är döö-tråkigt att diska. Jag ska snarast köpa en bänkdisk, har inte plats med annat, men det har gått så mycket pengar till annat i samband med flytten.
omk
Tänk, jag tycker att det är rätt rofyllt att diska !! (Åker jag på däng nu ?? wacko.gif )
Man står och såsar för sig själv, kollar ut gm fönstret och funderar ... Ganska mysigt ... Men nu blir det ju inte så mkt disk med bara 2 pers. 4 katter genererar mera disk än 2 mänskor !

Idag har jag jobbat, imorron blir det BARA trädgård och på söndag makens firmapapper. Ska även försöka hinna med att plocka bort inner-fönsterna och tvätta enkelglasen som blir "kvar". OCH byta till "sommargardiner" ! yahoo.gif
Bettis
Ska strax iväg till klubben där det är lydnadstävlingar idag, vilken tur vi har med vädret i år, förra året ösregnade det men i år ska vi bara njuta!
Krolliljan
Det ser ut att bli en underbar dag. Jag ska omskola och så fröer jag fått [attachment=60175:tilounepoil.gif]
Aqvakul
Vaknade mitt i en mycket levande dröm. Jag sökte frenetiskt få in en fot som forskare och lärare på ett anrikt brittiskt universitet. Kanske inte så realistiskt i min ålder, men det var spännande miljöer befolkade med märkliga människor..
Uggi
Skall vara hemma hos sonen kl 10.30 och hjälpa honom med ett altanbygge.
I eftermiddag skall jag klippa gräset för första gången, sedan är det dags att lysna på sångkören.
Meriona
Jag har legat vaket ett par timmar inatt och möblerat i tankarna. tongue.gif

Idag ska jag hälsa på min pappa, annars står nog inget särskilt på schemat. Valborg firar jag INTE.
ninnisky
Tänker ha en skön dag på altanen med min nyaste quiltbok (lapptäcke). Lite köksarbete blir det kanske fram emot kvällen.

Hade tänkt ta en tur in till stan och trädgårdsföreningen med mösspåtagning i eftermiddag men mitt artrosknä vill sitta hemma och lata sig!
Tikka
CITAT (Meriona @ 30-04-2011, 09:54) *
Jag har legat vaket ett par timmar inatt och möblerat i tankarna. tongue.gif

Idag ska jag hälsa på min pappa, annars står nog inget särskilt på schemat. Valborg firar jag INTE.

Oj men vad spännande o roligt för dig! Är det klart nu? Får du lägenheten? Tror jag missat lite i att läsa eller så blush.gif

Själv vaknade jag 6,30 o åkte till Varberg för att hämta mina beställda linnen på Sköna Plagg smile.gif Tog en sväng runt fästningen där o sen min medhavda frukost på Getteröns naturrum o kikade lite på fågel oxå. Fick se bla skärfläcka o storspov smile.gif
Nu hoppas jag att vi ska rymma från stan o chalmerscortegen o ungdomsfyllan...ut på havet med grill o fiskespön wink.gif
Meriona
Hoppas ni har en trevlig dag på havet, Tikka! yes.gif
Efter maten ska jag göra iordning den stora buren så att "små"-gerbilerna får komma tillbaka dit.
mamamaggan
Har sovit i flera perioder i dag , ska äta nu och så sova igen så jag kan vara vaken och se lite på TV i kväll.
malcolm
Har kämpat i flera dagar med att få igång mitt bredband/telefon/Tv men ikväll gav jag upp, kopplade in mitt gamla modem igen och då fungerar det mesta utom telefon. En tekniker från Telia kommer hit på tisdag för att undersöka vad som är fel och det ser jag fram emot. Har suttit flera timmar i telefonkö till support men inte ¨fått något vettigt svar, de vill ha det till att det är mina grejor och mina sladdar det är fel på men varför fungerar då det mesta när jag kopplar in den gamla utrustningen...?
Eva i Skåne
Idag har vi varit i sommarstugan med lite saker som inte fick plats i nya lägenheten. Om dom får plats i stugan??? confused.gif
Där finns åtminstone vedbodar och annat att lagra saker i. En del saker ska vi faktiskt använda där uppe.

Det var så underbart att komma dit wub.gif Vi har knappt haft tid att vara där tidigare i vår, men nu ska vi hinna med igen. Bokskogen var lika underbar som alla år. Det är bland det vackraste jag kan se när den ljust lagit ut. Vi satt några timmar ute på gräset och njöt av allt vackert, vitsippor i mängd, bollvivor i full prakt och allt fågelkvitter.
Sen passade jag på att gå ett varv med maskrosjärnet och drog upp ett 50-tal och så vattnade jag mina pelargoner som ännu står inne, men nästa helg ska dom ut. Dahlior, begonior och annat jag förgrott hade kommit upp bra och jag bara längtar efter ledighet att ta hand om allt.

När vi kom hem igen har jag fått hjälp av ena sonen att montera en hylla på balkongen och nu står mina frösådder fint där i väntan på omskolning för en del och bara väntan på transport till sommarstugan för plantering för andra. När inte brätten står på överallt på balkongen så blev det riktigt inbjudande att ställa upp bord och stolar där. Bättre möbler ska komma, men just nu tar vi vad som finns.

Oh, vad jag är glad över den sköna maj som är på gång! yahoo.gif
Biggan_
Härligt att ni börjar komma till ro nu!
....och visst är bokskogen alldeles, alldeles underbar nu när den slagit ut!
ylvahi
Kom på att det skulle ju deklareras i år också !! Nu är det gjort.

Ska slänga ihop tårtan till sonen och sen blir det 22 års kalas hos honom.
Känns konstigt att slippa stressa , han skulle fixa resten själv tummenupp.gif .

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon