Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347
gnon49
Har varit och ätit julmiddag hos en släkting. Sedan satt vi och tittade på gamla filmer från min uppväxt och semestrar runt 1960-62. Allt var inte bättre förr men jag var def. yngre i alla fall.
Natur liv
Jobbardags ...
Ingela i Segersberg
Sängdags.... d010.gif
hattstugan

Ska påbörja en flyttstäd idag! Ev till sonhustrun på fika i kväll för hon fyller år!
Uggi
Skall snart vara barnvakt till vårt fyra år gamla barnbarn. tummenupp.gif
Gossen Ruda
Vad kan man göra med äggvitan från 4 ägg? I klenät(t)er används bara gulan så nu tar vitorna upp plats i kylskåpet. Något som även novisen vid spisen klarar.
Uggi
Stek dem och lägg på smörgåsen.
Gossen Ruda
CITAT (Uggi @ 27-12-2011, 09:30) *
Stek dem och lägg på smörgåsen.

Kan vara en idé. Nu fick jag en själv, omelett med bitar av julskinkan? Det borde väl gå bra även utan gulor? Lite färglös kanske men det struntar magen i.
Eva i Skåne
Omelett utan gulor låter andefattigt, men kanske om du tillsätter ett par hela ägg också, men det låter ändå inte helt inspirerande tycker jag.
Baka maränger är kanske utanför kunnandet? Annars är det enkelt, men man ska tycka om det.
Äggvitor håller länge i kylen, ett par månader tror jag, annars kan du frysa dem tills du kommer på nån användning.

Får jag nu gissa vad Rudan gör?
Lagar sin omelett i alla fall laugh.gif
Gossen Ruda
CITAT (Eva i Skåne @ 27-12-2011, 10:23) *
Omelett utan gulor låter andefattigt, men kanske om du tillsätter ett par hela ägg också, men det låter ändå inte helt inspirerande tycker jag.
Baka maränger är kanske utanför kunnandet? Annars är det enkelt, men man ska tycka om det.
Äggvitor håller länge i kylen, ett par månader tror jag, annars kan du frysa dem tills du kommer på nån användning.

Får jag nu gissa vad Rudan gör?
Lagar sin omelett i alla fall laugh.gif

Hmmm. Fast det blir nog med ett ägg till. biggrin.gif Maräng är nog överkurs för mig men jag hade funderingar först på det.
Ugglemormor
Har tänkt att åka till apoteket, men vet inte om det blir idag....... tummenupp.gif sedan finns det saker som ska plockas undan efter julen ,,,,, men saknar lite mer ork ......... sleeping.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 24-12-2011, 14:38) *
Nu är det beställt. Det blev korallrevsbilden. Clown Fisk

bravo.gif

Tack Biggan för länken! wub.gif

Den var ju jättefin! tummenupp.gif
Tikka
Va o kollade båten idag, o vad ledsen jag blev....någon hade varit o skurit sönder linor till presseningen o så hade de snott gasreglage o knop mätare sad.gif Det var många båtar som drabbade. Tydligen organiserade ligor som ligger bakom sa styrelsen när jag ringde o berättade detta.
För 2 år sedan stal dom våran eka då köpte vi denna styrpulpet o tja nu har vi lärt oss att vi måste montera ner den i microdelar varje höst sad.gif
Klint
Men Ticka trostar.gif Först trodde jag det var blåsten som ställt till med båten illa nog! Men vad arg och ledsen jag skulle blivit om jag var du. Sno är inte bra,men att förstöra det är vedervärdigt!! Usch o Fy!! ranting.gif

Jag har gjort en massa sista tiden fast jag bara hade tänkt ligga i soffan o lata mej!
Vi har nu bott i huset sen den 16/12 och bilder kommer.Bara en sån sak som att sätta upp gardinstänger sweatingbullets.gif De sista hissgardinerna i köket kom på plats natten till julafton och det var ett sjå efter att ha sytt om dem prövat olika stångalternativ bla duschstänger bestämde jag mej för att det blir nog hissgardiner där för "all" framtid.Vi har ju bott i stugan sen i juni det är högst 5min gångväg.Våra täcken hade vi där, ett la jag runt dataskärmen det andra på en stol.första nätterna hade vi vårt "nykärtäcke alltså ett stort som var nytvättat men efter några nätters slitningar hämta jag ett till nytvättat men påslakan var nedpackat.Tvättade det ena riktiga täcket men det andra var och har förblivit borta wacko.gif ??
Men sen firade vi en riktigt bra jul först med god middag och julklappsutdelning med släkten Det är ju barnens jul men de sliter upp paketen och vet inte var det kommer ifrån "hit me nästa!" det blir så stirrigt.Men det är väl så.Det var skönt att åka hem till vårt lilla hus sen,vi tände marschaller och levande ljus hemma och ringde mamma för att önska god jul! Sen hade vi vår egen julklappsutdelning där vi lämnade över våra paket ett och ett och öppnade och tittade ordentligt på klapparna,det var en skön stämmning och "stressen"gav vika sen lyssna vi på skön musik,åt godis och drack kaffe med konjak wub.gif
På juldagen var det lite slappt med en promenad och när jag lagade mat på induktionshällen använde jag en lite för stor gryta då pep hällen och flyttade markören till en större platta!! giggle.gif
Nu har vi städat i magasinet där gick bokstavligt inte att komma in och vi är nästan färdiga med stugstädningen! Sen är det "bara" ett 20tal lådor kvar med böcker,köksföremål gardiner mmmm!
Sen ska jag ligga i soffan och lata mej! därför har jag varit dålig på att önska God jul och ganska inaktiv på forumet,men ni finns med i mina tankar smiley_small_hug.gif
Natur liv
CITAT (Klint @ 28-12-2011, 07:39) *
Sen ska jag ligga i soffan och lata mej! därför har jag varit dålig på att önska God jul och ganska inaktiv på forumet,men ni finns med i mina tankar smiley_small_hug.gif

Ibland har man en verklighet att leva i också, inte bara i cyberspace. Om jag förstår det rätt som du skrev, så kommer du antagligen inte ligga i soffan och lata dig så länge. Man blir oftast som mest sugen på att göra något när man har bestämt sig för att låta bli.

Själv hade jag tur och fick "sovmorgon" från jobbet, så jag hinner tvätta upp kläder. Då kan vi fira nyår i stugan, det ska bli spännande. Jag far ut och värmer upp torpet imorgon, så ansluter sambon när det är varmt och gott på fredag. Ullkläderna är packade ... det lär vara rätt kylslaget när jag kommer dit.
Uggi
Efter elvakaffet skall jag ta en riktigt lång cykeltur, för mycket stillasittande under juldagarna.
ninnisky
CITAT (Tikka @ 27-12-2011, 22:36) *
Va o kollade båten idag, o vad ledsen jag blev....någon hade varit o skurit sönder linor till presseningen o så hade de snott gasreglage o knop mätare sad.gif Det var många båtar som drabbade. Tydligen organiserade ligor som ligger bakom sa styrelsen när jag ringde o berättade detta.
För 2 år sedan stal dom våran eka då köpte vi denna styrpulpet o tja nu har vi lärt oss att vi måste montera ner den i microdelar varje höst sad.gif

Nej, fy för den.... måste det ständigt ske stölder i alla våra båthamnar??? När vi låg på Krossholmen med vår båt hade vi organsiserad vakt och inte ens det hjälpte trostar.gif
Det är inte så himla lätt att ha båten i sovrummet sweatingbullets.gif
Uggi
CITAT (Uggi @ 28-12-2011, 09:10) *
Efter elvakaffet skall jag ta en riktigt lång cykeltur, för mycket stillasittande under juldagarna.

Det blev en bra runda på cykel, kom lite duggregn men det gjorde inget.
Eva i Skåne
Ingen väder som lockar ut. Var just ute en liten sväng med hunden, men annars är det typiskt inneväder. En grå dag igen. sad.gif
Idag är det dessutom den där tråkiga dagen i månaden när det är dags att sätta sig med räkningarna. Ännu en orsak till att dagen är grå...

Så här skriver Uggi:
Nu väntar jag på nytt år och VINTER.
men jag säger:

Nu väntar jag på nytt år och VÅR

laugh.gif
Skruttis
Jag blir alltid glad när jag ser dina härliga kossor, Eva i Skåne. smile.gif

Jag ska ta och formatera datorn som börjar bli lite seeeeg och halvknäpp. Håller på att rensa bland mail, säkerhetskopiera filer etc.
Sen kommer det väl att ta sju evigheter att återställa med alla småprogram - som man aldrig tänker på och glömt av att de behövs - som ska laddas hem igen och installeras. wink.gif Passar utmärkt en gråvädersdag som denna.
malcolm
Jag har inte vågat sammanställe mina räkningar ännu då jag inte vet om pengarna kommer att räcka till alla. sweatingbullets.gif
Uggi
Nu väntar jag på nytt år och VÅR
Det rimmar riktigt bra.
rolleyes.gif
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 28-12-2011, 15:31) *
Jag har inte vågat sammanställe mina räkningar ännu då jag inte vet om pengarna kommer att räcka till alla. sweatingbullets.gif

Ett tufft liv att bara ha en inkomst smiley_small_hug.gif

Att titta på glada kossor gör även mig glad biggrin.gif
omk
ÄNTLIGEN ENSAMMA !!
Sista gästen lämnade huset kl 06:00 i morse.

Idag har jag inte gjort nånting, mer än att röja upp i gästrummet samt på de andra improviserade sovplatserna. Har även diskat och röjt i kylskåpet. Det blev inte SÅ mkt mat kvar faktiskt. Ett halvt vörtbröd, några köttbullar, lite brunkål och en skinkskalk.
(Jag hittade även patén, som vi skulle bjudit på på julafton, allra längst in bakom allting annat. Men det blir gottigott till bara mig själv och maken på fredagkväll ...)

Har även förberett för strömavbrott samt stormsäkrat tomten och flyttat på soptunnan för sjuttioelfte gången denna höst. Den blåser ALLTID omkull och iväg. Ska försöka få maken att hjälpa mig att bygga ett litet stormskydd till den ...

Imorron är det jobb. Tur att jag inte börjar förrän 14, så att jag har dagsljus när jag åker dit. På kvällen, när jag ska hem igen, ska det visst mojna.

Meriona
Igår var vi på bio igen. Girl with Dragon Tattoo. Jag tyckte att den var jättebra, möjligen kunde den varit lite kortare. 2,40 är lite långt i min smak.
Idag har jag haft en mycket trevlig dag i en god väns sällskap. smile.gif
merlin68
dammat hela övervåningen sweatingbullets.gif
Gossen Ruda
CITAT (omk @ 28-12-2011, 18:58) *
Har även förberett för strömavbrott samt stormsäkrat tomten och flyttat på soptunnan för sjuttioelfte gången denna höst. Den blåser ALLTID omkull och iväg. Ska försöka få maken att hjälpa mig att bygga ett litet stormskydd till den ...

Har haft samma problem men nu är det löst. Har slagit ner två stolpar vid sidan om och sen en tvärslå emellan dem. Därefter har jag knutit fast ett snöre där bak som jag sen drar runt tunnan och knyter på framsidan. NU kan den försöka rymma! biggrin.gif
Tikka
Men Ticka trostar.gif Först trodde jag det var blåsten som ställt till med båten illa nog! Men vad arg och ledsen jag skulle blivit om jag var du. Sno är inte bra,men att förstöra det är vedervärdigt!! Usch o Fy!! ranting.gif

Tack för tröstandet smile.gif
Om det ändå hade varit blåsten då hade man förstått men stöld o skadegörelse nä fy sad.gif

CITAT (ninnisky @ 28-12-2011, 09:36) *
Nej, fy för den.... måste det ständigt ske stölder i alla våra båthamnar??? När vi låg på Krossholmen med vår båt hade vi organsiserad vakt och inte ens det hjälpte trostar.gif

Vi har vakt sommartid i hamnen varje natt men inte på vintern. Där båtar står uppställda har vi en bom in till planen men det verkar inte hjälpa.

Hade det varit en liiiten båt kunde man haft den som säng i sovrummet wink.gif biggrin.gif
gnon49
Egendomsbrott är väl på uppgång och klaras ytterst sällan upp. Ligorna är oftast ute ur landet innan polis hinner agera. Det bästa skyddet i dagsläget är nog privata lösaningar typ grannsamverkan o annan övervakning. Polisen kan man glömma. Jag förstår faktiskt dom som vill ta lagen i egna händer. Inte bra men inbrott i ens privata "sfär" är ju mer än själva inbrottet. Som ju dessutom verkar bli allt grövre o brutalare. Småbåtshamnar under vintern är nog som en magnet på slöddret.
Biggan_
CITAT (Tikka @ 27-12-2011, 22:36) *

trostar.gif Så tråkigt att inte få ha sina saker ifred! Förstår att du blev både ledsen och förbannad! trostar.gif

CITAT (ninnisky @ 28-12-2011, 09:36) *

Fast då får man ro! angel_not.gif
Biggan_

Jag har gjort en massa sista tiden fast jag bara hade tänkt ligga i soffan o lata mej!
Vi har nu bott i huset sen den 16/12 och bilder kommer.Bara en sån sak som att sätta upp gardinstänger sweatingbullets.gif De sista hissgardinerna i köket kom på plats natten till julafton och det var ett sjå efter att ha sytt om dem prövat olika stångalternativ bla duschstänger bestämde jag mej för att det blir nog hissgardiner där för "all" framtid.Vi har ju bott i stugan sen i juni det är högst 5min gångväg.Våra täcken hade vi där, ett la jag runt dataskärmen det andra på en stol.första nätterna hade vi vårt "nykärtäcke alltså ett stort som var nytvättat men efter några nätters slitningar hämta jag ett till nytvättat men påslakan var nedpackat.Tvättade det ena riktiga täcket men det andra var och har förblivit borta wacko.gif ??
Men sen firade vi en riktigt bra jul först med god middag och julklappsutdelning med släkten Det är ju barnens jul men de sliter upp paketen och vet inte var det kommer ifrån "hit me nästa!" det blir så stirrigt.Men det är väl så.Det var skönt att åka hem till vårt lilla hus sen,vi tände marschaller och levande ljus hemma och ringde mamma för att önska god jul! Sen hade vi vår egen julklappsutdelning där vi lämnade över våra paket ett och ett och öppnade och tittade ordentligt på klapparna,det var en skön stämmning och "stressen"gav vika sen lyssna vi på skön musik,åt godis och drack kaffe med konjak wub.gif
På juldagen var det lite slappt med en promenad och när jag lagade mat på induktionshällen använde jag en lite för stor gryta då pep hällen och flyttade markören till en större platta!! giggle.gif
Nu har vi städat i magasinet där gick bokstavligt inte att komma in och vi är nästan färdiga med stugstädningen! Sen är det "bara" ett 20tal lådor kvar med böcker,köksföremål gardiner mmmm!

Ni är väl värda lite "slappande" efter allt slit ni gått igenom! smiley_small_hug.gif ...och det där täcket dyker nog upp när ni sätter grejorna på plats!
Ugglemormor
Det var ju jättesynd med din båt, ......... thumbdown.gif
Det är orkanicerade ligor som går runt och gör sånt, det har hänt också i vår båthamn. Därför har vi ett regält båthus och larm på den under vintern. Larmet kan kopplas i olika sätt --- är vi hemma så går den till makens telefon. ....... tummenupp.gif
Som tur är så är hela den båthuslängan larmad och det finns nu kameror över hamnen så än så länge har man fått ha sitt ifred.
Men 2/3 av båtarna är ute i det fria, det finns inte båthus så det räcker till och nya får inte byggas pga att det finns känslig naturområde precis bakom. .......... whistling.gif
Fy attan att man inte kan få ha sitt ifred!!!!! thumbdown.gif
Tikka
Surt sa räven helt klart men nu har vi gjort polisanmälan o anmält till båtförsäkringen o informerat vår båtförening. Ja visst är det synd man inte kan få ha sina grejer i fred!!!

Nu är det en ny dag o idag blåser det halvstorm ute, kanske blir det en promenad annars blir det att plocka fram boken o läsa lite idag smile.gif Slappa är skönt!
Ugglemormor
Så synd att det behövde hända, Tikka ....... smiley_small_hug.gif
Det känns inget vidare att veta att någon främmande har rotat/tagit med sig från ens privata område ..... så om det är hemmet eller båten så vill man inte att sådant sker........... kompiskram.gif

Jag ska skicka maken att handla och titta inspelad på TV under tiden, det är verkligen ett busväder här! .... ranting.gif
Meriona
Varit ute nån timme i blåst och regn. Paraplyet gick åt helskotta nånstans ganska tidigt. tongue.gif Sprungit och gjort en del ärenden också, sista dagarna på city-kortet, gäller att inte missa en massa bra rabatter. biggrin.gif

Förresten kommer visst Wilmer förbi en sväng sen, det ska bli trevligt. kompiskram.gif
Natur liv
Så har man kommit till torpet. Här har det inte farit fram lika starka vindar som söderut, men ett träd precis utanför staketet har rasat och hänger mot staketet. Som tur är, annars skulle husvagnen vara platt. Det blir att såga loss trädet så gott det går. Man vill ju inte gå över till andra sidan där det är avgrundsdjupt rakt ned i ett gruvschakt.

Nu har jag satt på mig ullunderställ, mjukiskläder, ulltröja och svept in mig i en flecce-filt ... hoppas att det snart blir varmt. Det är nästan omöjligt att skriva på datorn med vantar.
Klint
Jaa hoppas du snart blir varm smiley_small_hug.gif
Vi har hängt upp lite tavlor idag gick ganska bra fast vi har inte alttid lika smak.Burit in bokhyllor och gubben har sorterat han är sorterad själv vet jag inte riktigt vart mina böcker är hos svärmor tror jag.Vi köpte ett litet pkt raketer och jag la ner dem i soffan som står i hallen yahoo.gif och där äntligen mitt täcke som jag har letat på samma ställen om och om igen....det underliga är att soffan fanns inte i huset när täcket försvann unsure.gif Skit samma nu är jag glad tummenupp.gif
gnon49
Kört alla trasmattor i tvättmaskinen idag. Tog en repa med dammsugaren och våtmoppade golven. Provade även ett knep jag såg i TV:n, ett fuktigt lakan över soffan och sedan mattpiska. Verkade fungera faktiskt. Sitter och skissar på ett utebord till sommaren. Ett riktigt stabilt i trä.
hattstugan

Har just fått hit sonens stora hund som ska vara här under dagen så Kisse är förvisad till sovrummet då det inte funkar att ha båda i samma rum!
Så min lediga dag är räddad!! rolleyes.gif
Natur liv
CITAT (gnon49 @ 29-12-2011, 22:43) *
Sitter och skissar på ett utebord till sommaren. Ett riktigt stabilt i trä.

De bästa möblerna kommer man ofta på själv. Ska du snickra ihop det själv också? De enklaste borden jag gjort var till en fest då vi tog långa plank och lade på benbockar. Fungerade utmärkt, men inte så stabilt.

Här i torpet har det blivit varmt och skönt. Bara att trivas och lyssna på tystnaden. Läsa en bok, se en film och när ljuset kommer är det dags att gå ut. Jag hoppas på sol.
skånepåg
CITAT (Meriona @ 28-12-2011, 19:51) *
Igår var vi på bio igen. Girl with Dragon Tattoo. Jag tyckte att den var jättebra, möjligen kunde den varit lite kortare. 2,40 är lite långt i min smak.
Idag har jag haft en mycket trevlig dag i en god väns sällskap. smile.gif

Filmer ska vara långa =) Så man får med mycket av handlingen men läst om andra som sett den och de säger man måste läsa boken innan för att förstå allt?
Därför jag gillar serier biggrin.gif
Games of thrones måste ni se och den 12 Januari börjar Once upon a time på Kanal 5 och den måste ni följa! wub.gif
gnon49
CITAT (Natur liv @ 30-12-2011, 07:44) *
De bästa möblerna kommer man ofta på själv. Ska du snickra ihop det själv också? De enklaste borden jag gjort var till en fest då vi tog långa plank och lade på benbockar. Fungerade utmärkt, men inte så stabilt.

Här i torpet har det blivit varmt och skönt. Bara att trivas och lyssna på tystnaden. Läsa en bok, se en film och när ljuset kommer är det dags att gå ut. Jag hoppas på sol.

Ja även om jag har tummen mitt i handen så skall jag försöka snickra ett själv. Är så trött på dessa plastbord.
Ugglemormor
Det gör du rätt i, det är svårt att hitta "rikstiga" möbler än dessa av plast och det har jag inte ens i det rummet vi har i båthuset....... tummenupp.gif
Har gått igenom mina övervintriga plantor, vissa börjar visst tro att det är redan vår ......... fear.gif ska krypa ihop i min soffhörna och se lite inbandad tills maken har gjort sitt.......... yes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Städar och tvättar, inte gjort det på några veckor, var så stressigt på mitt "riktiga jobb" i slutet med prov att rätta, omdömen att sätta etc. och sedan har jag jobbat långa dagar på mitt extrajobb på systembolaget och det har varit roliga men hektiska dagar där. Fick en trappstege i julklapp och nu ser jag hur skitigt det är ovanpå skåp och sånt men när jag är klar tänkte jag sätta mig i soffan och titta på nån film och bara koppla av, har en hel vecka ledigt innan mitt "riktiga jobb" startar igen.
Meriona
Jag har varit hos min faster och hjälpt henne få iväg räkningarna, sprungit lite på stan, haft tvättstugan, nu är det snart dags att släpa ut täckena och se om de hinner torka på 1,5 timme. Trodde att det skulle vara ledigt imorgon bitti så att det kunde hänga kvar, men näääää, det finns visst morgontidiga människor, huvvaligen! tongue.gif

Uggi
Nu skall jag ta en cykeltur innan middagen, måste röra på mig lite, vi kanske syns i em.
Ugglemormor
Sov rätt länge, men har hunnit sätta på tvätt och duschat Gojan. Svarat på en del samtal fr. vänner och mejlat till resten av dem....... tummenupp.gif
Skickat iväg min filmönskelista och nu blir det nog inte mer vettigt gjort idag ....... whistling.gif
Natur liv
Så har vi varit på upptäcktsfärd i omgivningarna. Hittade två murar, en brunn. nedlagd järnväg och en massa stenkol. Murarna var konstiga, kanske fungerade de som vindskydd vid kolmilan. En massa grusvägar (snarare isvägar idag) också som inte fanns med på GPS. Spännande att tänka sig hur livet kunde vara en gång i tiden när gruvan var igång. Tufft liv kan jag tänka mig.
hattstugan

Nu ska jag börja göra mig iordnig och packa det jag ska ta med mig till kompisen i HEby!!
Meriona
Matat de söta änderna i älven med allt som inte fick plats i frysen, och tagit en prommis i det fina vädret. Städat, fy fanken vad damm det finns i världen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon