Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347
hattstugan

Idag har jag haft en 7-åring på em! Vi har planterat en massa frön och haft riktigt roligt med det!

Nu väntar vi på att fadern ska hämta upp!
Motti
Jag har haft mitt äldsta barnbarn här i en vecka hon åkte hem i lördagskväll motvilligt :)men jag skulle ju ha 60 årskalas så jag tyckte inte hon skulle vara här då .Fick en gryta som man ska använda ute den hänger i en kedja och på tre ben den ska vi bla koka Ungers Gulach i ,den fick jag av mina barn barnbarn och sonens svärföräldrar :)plus sex skålar till att äta ur .Så nu ser vi fram emot lite bra väder så vi kan laga mat ute tummenupp.gif ska bli så häfftigt ! Barnbarnet och jag hade julgransplundring i fredags också ,skönt att få ut den .
hattstugan

Ska fixa lite middag sen duscha och efter det plantera Pelargonfrön!

Har varit iväg med en massa till Återbruket, varit på Second Hand butiken och köpt 2 böcker, en hängare för småtvätt och 2 st lökhållare som jag lämnat till grannen som letat förtvivlat efter sådana!
gunsta
Hattstugan -Lökhållare - är det en sådan där 'mojäng' som ser ut som en 'kam' - som man ska använda den när man skär och hackar lök? smile.gif
Klint
Här blev det så konstigt,i fredags åkte alla tomtar in i lådor i garderoben nästan alla gardiner byttes på lördag var det storstädning här.Men av nån anledning hamnade stjärnor och stakar i gästrummet,åh vad tråkigt det är varför kan man aldrig lära sej? Ja nu är det på gång iallafall, men märker att det behövs städas i garderoberna också.Ja det får bli nån annan gång in me "skiten" nu så slipper man se det.Jo hur gör ni lägger ni era adventsaker i förpackningarna? Det gör jag och de är ju så precis kunde de inte vara en aning större!
Jag köpte en ny ljusstake och där var man tvungen att skruva av ljusen för att kunna stänga.
Nu ska jag sitta här en stund sen plocka ur och i diskmaskin:Ikväll blir det Inkognito halvbra kortserie på 4an
Eva i Skåne
Klint - Ja, jag förvarar mina adventsstakar i förpackningarna. Det är så mycket lättare att förvara dom så tycker jag. Jag har också haft en sådan ljusstake där man fick skruva av översta lampan för att få den i lådan. Det känns lite snålt med så liten kartong wink.gif Jag undrar förresten var den ljusstaken blivit av... Antingen har sönerna fått den eller så har den strejkat och blivit kastad. Många har ju inte så lång livslängd.

Här har jullådorna hamnat i källaren idag och nya dukar kommit fram. Det är så skönt att ha det undan.
Jag trodde att jag skulle hunnit baka bröd också idag, men det kommer fler dagar.
Klint
Javisst gör det!
(kommer fler dar alltså!)
Monarda
Hade förberett mig för storstädning efter jobbet men när jag kom in i hallen kände jag den ljuva doften av nytorkade golv. Maken hade slutat tidigare idag; nu ligger han på plus! kram1.gif Men jag plockade i alla fall undan julpyntet.
hattstugan

gunsta! Helt rätt ang lökhållaren den ser ut som en "kam" men med vassa piggar i stål!

Fick göra en akututryckning och hämta min kompis med hundar då hennes man blitt utringd att köra Taxi hastigt!

Men nu så har jag satt ca 40 pelargonfrön! Spännande då jag aldrig testat förr!
Motti
Håller på att plocka ner alla advetsljustakar och annat julpynt nu ,väntar på nya gardiner också som jag skickat efter .
hattstugan

Ska straxt lägga mig och läsa!

Har idag torkat ca 700 kvm golv så kroppen värker och ropar efter vila! Har tagit värktablett och tänker låta den göra sitt nu!
Eva i Skåne
700 kvm!!! Du är väl värd att vila resten av kvällen och imorgon också om jag får tycka till biggrin.gif
Natur liv
Ja, jag ska inte klaga mer när jag städar. Jag tycker att det är tillräckligt med mina 35 kvadratmeter i torpet och 86 hemma. Vila upp dig ordentligt nu, Hattstugan.
Skruttis
Har en usel dag idag då hela kroppen sätter sig på tvären. Suttit mycket vid datorn och tittat igenom bilder från ett kattforum. Börjat med lite sammanställning av statistik från förra året som min man vill ha.
Men då det är stiltje i hjärnan så får jag antagligen göra om det någon annan dag, när jag vet vad jag gör. crazy.gif

Husse och jag har i a f busat gemensamt med Stella för att se om hon kan komma i balans igen.
Det här året började så bra för henne men av någon anledning så är hon sedan igår orolig och har sagt ifrån åt mig flera gånger. Vet tyvärr inte varför. Märks att hon vill gosa men törs inte riktigt.
Jag bär med henne till sängen ikväll få se om hon kan tänkas vilja gosa magen. wub.gif

Ska snart rycka upp mig och laga lite kvällsmat.
gunsta
CITAT (Skruttis @ 11-01-2013, 15:45) *
Husse och jag har i a f busat gemensamt med Stella för att se om hon kan komma i balans igen.
Det här året började så bra för henne men av någon anledning så är hon sedan igår orolig och har sagt ifrån åt mig flera gånger. Vet tyvärr inte varför. Märks att hon vill gosa men törs inte riktigt.
Jag bär med henne till sängen ikväll få se om hon kan tänkas vilja gosa magen. wub.gif

Skruttis - hoppas Stella kommer i balans - tänk om katter kunde berätta i ord om vad som finns inom dom, svårt när man inte vet vad som felas och om man själv gör något som man inte är medveten om. Håller tummarna för Stella smile.gif
Skruttis
CITAT (gunsta @ 11-01-2013, 16:19) *
Skruttis - hoppas Stella kommer i balans - tänk om katter kunde berätta i ord om vad som finns inom dom, svårt när man inte vet vad som felas och om man själv gör något som man inte är medveten om. Håller tummarna för Stella smile.gif

Tack snälla du! smiley_small_hug.gif
Vi tycker så himla synd om henne, särskilt när vi inte förstår vad hon vill/känner/blir rädd för.
Det märks att hon blir frustrerad när vi inte förstår, hon säger ifrån, blir ledsen för hon känner sig taskig mot oss och vi försöker trösta henne. crying.gif
Som sagt - tänk om vi kunde prata samma språk....
Eva i Skåne
Känner ni doften?

[attachment=74325:027__2___640x480_.jpg]

Inget luktar som mammas bak, vet ni väl laugh.gif
Lokan
Vilket härligt berg Eva! smile.gif Ska du frysa in?
Eva i Skåne
Ja, det blir allt några påsar till frysen.
Monarda
Härlig bild Eva!
Maken är fena på att baka och när jag träffade honom för 25 år sedan (oj, vad tiden går!) bakade han allt matbröd. Kommer ihåg när han bjöd mig på en hembakad macka och jag tänkte att jag måste ju säga något snällt så jag drog till med: Oj, vad gott! Det smakar precis som köpt! slap.gif
Trots det fortsatte han att uppvakta mig och i stället för blommor kunde jag få en påse nybakade briocher. Vem kan säga nej till sånt?

hattstugan

Den här dagen har gått åt till att skjutsa föräldrarna till Björndammen och en 80-årsuppvaktning!
Fars barndomskamrat fyller 80 idag så det har varit en eftermiddag med god mat och tårta! En glädje också att se de här 2 gubbarna med huvuden ihop över en tidning med gamla traktorer! Tänk er själva en vänskap som spänner över 70 år!!

Nu blir det en mugg kaffe och slappa lite!
Eva i Skåne
CITAT (Monarda @ 11-01-2013, 19:47) *
Maken är fena på att baka och när jag träffade honom för 25 år sedan (oj, vad tiden går!) bakade han allt matbröd. Kommer ihåg när han bjöd mig på en hembakad macka och jag tänkte att jag måste ju säga något snällt så jag drog till med: Oj, vad gott! Det smakar precis som köpt! slap.gif
Trots det fortsatte han att uppvakta mig och i stället för blommor kunde jag få en påse nybakade briocher. Vem kan säga nej till sånt?

Ibland blir det fel giggle.gif Tur han inte tog illa upp

När mina barn växte upp var dom superglada när dom fick äta hos kompisar som hade köpelimpa och kompisarna älskade vårt hembakade
Wilmer
CITAT (hattstugan @ 02-01-2013, 11:32) *
Ska iväg och jobba på em och fått jobb imorrn också!! yahoo.gif ! så nu hoppas jag att det rullar på igen med jobb ngr dagar/vecka så jag kan slippa söka soc-bidrag!

smiley_small_hug.gif undrade just hur det gått! Hoppas det fortsätter så!
Motti
Slängde ut hela julen i dag ! för jag inbillar mig att våren kommer fortare då rolleyes.gif
Aqvakul
Handlade en ny vinterjacka på rea. Uppmuntrande ord från sambon: "Du ser ut som en Michelingubbe"! wink.gif
Skruttis
Den här dagen började väldigt bra med att Stella hoppade upp i sängen tidigt i morse och ville mysa. Så jag fick "gosa magen" i en dryg timme och under den tiden så somnade hon till flera gånger. wub.gif
Sen har det blivit en iskall blåsig promenad, en låååång sovstund på em d010.gif och därefter byte av några luftfilter i ena bilen.
Nu är det snart matlagning och slöande framför tv:n kvar. Skulle vilja rulla ihop mig bredvid Stella i tvättkorgen men jag får nog inte plats...
hattstugan

Ska nog lägga mig och läsa! Inget intressant på TV så....

Har hastigt haft lilla 7-åringen här på em! Så vi fortsatte med att så fröer idag! Hon gillar det här med blommor och tycker det är så spännande att få så frö! Vi sådde bla Månadssmultron som hon fick ta med sig hem! Hon älskar Smultron och Jordgubbar så då tycker jag att hon får eget ansvar om den sådden! Ska nog så lite till av smultronen om inte hennes tar sig!
Monarda
Nyss hemkommen efter att ha skjutsat sonen tillbaka till studierna efter jullovet så nu är han 20 mil bort igen, fy vad det känns tomt. sad.gif Samtidigt är jag glad att han trivs och att det går bra, så det är verkligen blandade känslor.
Eva i Skåne
Det är tufft Monarda, men man vänjer sig - delvis

Just nu ser jag på filmen om Cornelis. Har sett den på bio tidigare och tycker den är värd att se igen.
gunsta
Jag köpte en julskinka på 2,5 kg för 50 kr - kunde inte motstå - och 4 hg ischoklad för en tia - Coop hade julrea.
Eva i Skåne
Fynd Gunsta! T o m jag hade kunnat offra mig på en skinka till till det priset.
gunsta
CITAT (Eva i Skåne @ 12-01-2013, 23:12) *
Fynd Gunsta! T o m jag hade kunnat offra mig på en skinka till till det priset.

smile.gif - två och ett halvt kg skinka för två personer, känns lite lite mycket, men jag ångrar mig inte - men man kan göra mycket gott på en skinka - örtgriljera, eller bara värma skivor i spad, pizza, sallad ...
Eva i Skåne
Idag ska vi köra och hälsa på brorsan på Österlen. Han behöver lite sällskap sedan sambon dog före jul.
Mina föräldrar är inte så pigga på att köra några längre sträckor numera så vi hämtar dem idag så de också får komma dit.
hattstugan

Ska snart sätt mig och resa lite frön!

HAr handlat och diskat idag! Annars blir det inte så mycket gjort här!
Skruttis
Har plockat ihop julsakerna och placerat ut julgranen där den hör hemma, i skogen.
Stella tyckte det var intressant att titta på.

När jag satt på huk med huvudet i ett hörn vid ett skrivbord och försökte plugga i en lampa så plötsligt kände jag något mjukt kittlande mot handen och en nos dök upp. crazy.gif
Jag hade ingen aning om att det ens fanns en glipa mellan väggen och baksidan på skrivbordet, men det visste tydligen Stella.
Hon tycker det är jättekul att skrämmas lite. Kunde hon fnissa så skulle hon gjort det när hon såg vad rädd jag blev.

Jag ska döpa om henne till Busfrö tror jag. yes.gif
Eva i Skåne
Säg till om jag blir tjatig eller skrytsam, men jag bakar bröd idag igen. Måste passa på så länge baklusten håller i sig.
Har tre grova bröd (filmjölksbröd) i ugnen och deg till rågbullar som står och jäser.
Klint
Jadu Skruttis att Stella Busfrö busar är skönt,då trivs hon!

Nej Eva inte skryter du du Ä ju duktig,det var jättelängesen jag bakade,men det ser ju så gott ut när du visar fast man tyvärr inte känner doften men man kan förnimma den Mmmmm

Jag planerar för en liten födelsedagsfest på lördag,så jag har kikat en del i mat&receptavd,
Jag kommer att bjuda på Potgratäng.grillade revben, grillade kycklinglår,coleslaw,nån annan sallad,bröd och ost,men skulle kanske vara något mer kan inte komma på nåt bara
Svärmor kommer med tårta!
ninnisky
CITAT (Eva i Skåne @ 16-01-2013, 13:54) *
Säg till om jag blir tjatig eller skrytsam, men jag bakar bröd idag igen. Måste passa på så länge baklusten håller i sig.
Har tre grova bröd (filmjölksbröd) i ugnen och deg till rågbullar som står och jäser.

Du är inte det minsta tjatig eller skrytsam, så det så :smiley smiley_small_hug.gif jag tycker att du är väldigt duktig bara. Passa på när du har lust smiley_small_hug.gif Det fanns en tid i mitt liv där jag jobbade väldigt mycket och bakade nästan varje söndag. Så jag trivdes biggrin.gif Nu blir det varken det ena eller andra!
Eva i Skåne
Tack Klint och Ninnisky. Skulle bjudit er på lite nybakat om ni funnits i närheten flirting.gif

[attachment=74389:009__640x480_.jpg]

(Jag kan ju berätta att jag har en 23-årig son som bor hemma. Han är hungrig när han vaknar, när han kommer hem och innan han går och lägger sig så det finns en viss åtgång)
Skruttis
CITAT (Klint @ 16-01-2013, 14:47) *
Jadu Skruttis att Stella Busfrö busar är skönt,då trivs hon!

Nej Eva inte skryter du du Ä ju duktig,det var jättelängesen jag bakade,men det ser ju så gott ut när du visar fast man tyvärr inte känner doften men man kan förnimma den Mmmmm

Jag planerar för en liten födelsedagsfest på lördag,så jag har kikat en del i mat&receptavd,
Jag kommer att bjuda på Potgratäng.grillade revben, grillade kycklinglår,coleslaw,nån annan sallad,bröd och ost,men skulle kanske vara något mer kan inte komma på nåt bara
Svärmor kommer med tårta!

Tack Klint, jag hoppas verkligen att hon trivs. Hon förtjänar allt hon kan få och mer därtill. wub.gif

Har du någon plats över till mig på lördag (hoppfull)? flirting.gif Grillade revben och potatisgratäng, snålvattnet rinner..... tongue.gif
Inte behöver du något mer än så. Jag är 100 på att dina gäster blir mer än jättenöjda med den smaskiga menyn.

Eva, jag är jättenära dig, bara kanske 60 mil eller så. yes.gif Kan känna doften ända hit.
Får du någon brödbulle över så kan du vara jättegullig att kasta hit den.....Snälla.....

Idag har jag uppgraderat några gamla hårsnoddar genom att sy in ny "gummigutta" i dem. Begriper inte varför jag inte gjort det för flera år sedan när det är så enkelt.

Så fick jag ett brev från mitt försäkringsbolag ang en personskada. rtfm.gif Jag avskyr att hålla på och krångla med sådant här.
Varför kan det aldrig vara enkelt så man kan lägga saker och ting bakom sig. crying.gif

Nu ska jag sluta gnälla och stoppa in huvudet i frysen för att se vad det blir till kvällsmat.

Klint
Du är så välkommen Skruttis!

Kan du inte ringa ditt försäkringsbolag? Jag tycker de är bra att prata med bara man kommer till rätt person. Men jag kan förstå att du tycker det är jobbigt när det krånglar kompiskram.gif

Skruttis
CITAT (Klint @ 16-01-2013, 17:07) *
Du är så välkommen Skruttis!

Kan du inte ringa ditt försäkringsbolag? Jag tycker de är bra att prata med bara man kommer till rätt person. Men jag kan förstå att du tycker det är jobbigt när det krånglar kompiskram.gif

Tack, vad snäll du är Klint! smiley_small_hug.gif

Jag skulle gärna ringa men tyvärr har jag stora problem med att höra något alls i telefon och att då försöka med en - för mig - främmande röst, det är ingen idé. Det skulle bara skapa mer förvirring. Tack och lov så har de, om än mycket motvilligt, börjat använda sig av mailkontakt också. Det känns så tungjobbat bara och tar så himla lång tid att få klart. Men visst, det är egentligen småsaker och jag borde inte haka upp mig på det.

Igår kväll så blev det ofrivillig storstädning av köksgolvet samt mattor då jag lyckades tappa en stekpanna full med buljong på golvet. duh.gif
Det blev ju rent så småningom i a f. sleep.gif
Idag ska jag försöka laga ett par byxor som blivit liggandes ett tag. Annars får det bli en lugn dag.

hattstugan

Ska om en stund ge Tuffing middag! Sen ska jag fixa till lite mat åt mig själv också!

Har idag inhandlat en del grönsaker för att göra lite goda råkostsallader bla!
Hämtade ut 3 böcker så nu har jag inte tid att jobba på säkert en vecka giggle.gif
Ken Foletts böcker är ju tegelstenar! Svärdet och Spiran är på drygt 1000 sidor och En värld utan slut på drygt 1200!!!
Sen har jag Nora Roberts Svart Ros på "bara" 342 sidor!
Klint
Jag har ingen bok på gång,kanske lika bra för då blir inget annat gjort!
I ärlighetens namn blir det inte så mycket gjort iallafall.
Idag har jag iallafall städat badrummet och sovrummet,nu är det resten kvar!
Imorgon ska jag handla för kalas på lördag,vet inteprecis vad jag ska ha men det ordnar sej nog med det.
Biggan_
Andra kommer ut från garderoben, men jag skall gå in i garderoben! blink.gif

Skämt åsido, men jag måste in i garderoben och sätta julgrejslådorna på plats. Jag öste bara lådorna in om dörren när jag plockat ner grejerna eftersom jag skulle iväg och jobba och hade bråttom och sedan har dom bara stått där och inte kommit på plats. Sedan blir det dusch och göra sej lite fin. Jag är bjuden på fredagsmys hos barn o barnbarn i kväll!
Skruttis
CITAT (Biggan_ @ 18-01-2013, 15:42) *
Andra kommer ut från garderoben, men jag skall gå in i garderoben! blink.gif

Skämt åsido, men jag måste in i garderoben och sätta julgrejslådorna på plats. Jag öste bara lådorna in om dörren när jag plockat ner grejerna eftersom jag skulle iväg och jobba och hade bråttom och sedan har dom bara stått där och inte kommit på plats. Sedan blir det dusch och göra sej lite fin. Jag är bjuden på fredagsmys hos barn o barnbarn i kväll!

Hurdan blir man då, när man går in i garderoben? crazy.gif Instängd.....eller?

Ha det jättemysigt ikväll Biggan!

Själv ska jag fylla i en undersökning för att tjäna lite pengar åt Djurskyddet.
Sen hade jag tänkt mig att stryka köksgardinerna och hänga upp, men det går inte längre. Jag lade gardinerna i en hög på köksbordet och satte mig här en stund. Nu ligger Stella överst på högen och sover. wub.gif
gunsta
CITAT (Skruttis @ 18-01-2013, 16:19) *
Sen hade jag tänkt mig att stryka köksgardinerna och hänga upp, men det går inte längre. Jag lade gardinerna i en hög på köksbordet och satte mig här en stund. Nu ligger Stella överst på högen och sover. wub.gif

Gardinerna kan du fixa en annan dag Skruttis - Stella måste få sin skönhetssömn smile.gif - hälsa henne när hon behagar vakna.
Skruttis
CITAT (gunsta @ 18-01-2013, 16:40) *
Gardinerna kan du fixa en annan dag Skruttis - Stella måste få sin skönhetssömn smile.gif - hälsa henne när hon behagar vakna.

Oki, tack snälla, jag hälsar henne om ett par minuter. Hon har nämligen bytt plats till sin mysiga tvättkorg.
Inte för jag tycker hon behöver skönhetssömn, hon är tillräckligt söt ändå, men självklart kan jag inte väcka henne för en sådan trivialitet. flirting.gif
Klint
Idag var jag och handlade mat och vin till gubbens födelsedagsfest i morgon.
Först körde jag gubben till jobbet,han skulle på en utbildning.
För det första fanns ingen parkering,till slut gav jag upp och "gjorde" en.
Väl inne i affären stod folk i kö för att få en kundvagn!!
Jag till slut hade jag handlat.Nu skulle jag hämta en affish som vi lämnat in för inramning.
Den var inte klar.
Sen hämta blommor som skulle levereras hem men eftersom ingen var hemma fick jag hämta dem.
In i nästa affär där gick det aningen fortare.
Planen var att hinna dammsuga,och byta en gardin innan jobb men fick stuva in varorna och kasta mej iväg till jobb.
Vi jobbar båda till 22 och har bjudit hem några imorgon istället.
Nu smsar mannen och undrar om det finns groggvirke hemma nån har hört rykten att några gamla kompisar sen skoltiden var på ingång.
Ja va säjer man inte så mycket att säja!
hattstugan

Efter mors besök i morse traskade jag till grannen och upptäcker efter vägen till mig fina runda tasspår!! Ett Lodjur har passerat här efter att snöandet upphörde i natt!
Så nu har Tuffing utegångsförbud till hans stora förtret!
Har varit och hjälpt grannen idag med bla byte av gardiner!
I kväll har dotter och dotterdotter varit på besök! Fick flera kort av alla barnbarnen av dottern också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon