Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347
bergvallmo
Är kvar på jobbet. Ska på intressant föreläsning av en kille med ADHD kl 18. Men det är ändå drygt med lååånga arbetsdagar. I morgon ska jag försöka gå lite tidigare och kanske hinna med en sväng i skogen, men nu måste man ju akta sig för älgjägare när man är där...
ylvahi
IDAG har jag äntligen börjat få lusten att göra något i trädgården. Lite sent påtänkt kanske,men.....

Har lagt ut en plattgång, men orkade inte gräva idag.

Har rensat fram alla rosor och börjat rensa i fulrabatten där ogräs och högt gräs tagit över helt

Har grävt ner en del växter som stått i krukor hela sommaren.

Känner mej "lite" nöjd med dagen. tummenupp.gif
Meriona
Ylva, du borde känna dig supernöjd med din dag! Duktig tjej! smile.gif

Jag viker bara tvätt och tvättar ny.
hattstugan
Har just fått hit yngsta dotterns lilla Dvärgschnauzer!! Jycken ska vara hos mig tom lördag!!

Ska lägga mig och läsa en tidning innan det blir kvällspromenad!
Uggi
Har haft två arbetsamma dagar med att ta ned en pelare, som nederst är en öppen spis, skall sedan mura upp endast en pelare.

[attachment=54763:002.JPG]
Meriona
Du kämpar och sliter Uggi! bravo.gif

Ikväll är det svampkurs igen!
fuchsian
Är på väg till min kiropraktor för kontroll så sedan blir det ett par dagarars pina och pest, men det står man ut med när man blir dedan ingen totalt smärtfri och rörlig. .... Fuchian...
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 07-09-2010, 18:37) *
Varför låter du inte den stackars hunden få somna in? Förstår inte hur man kan svära och klaga så mycket på sin gamla sjuka hund
som du gör.

Själv ska jag strax sätta mig i soffan och gosa med min lilla sötnos.

Det är också en fråga? Får man inte vara irriterad? det gick ändå inte nån nör på hunden och jag tvättade ur mattan. Det kvittar ju hur jag svär och glagar för hon hör det inte.
Ska man ta död på en hund som är något senil, döv och har spec.kost till mat som hon klarar av att ha.?

Det låter som man ska kasta in en gammal trasa när den inte funkar perfekt! Hon är visserligen lite stel i bena men hon älskar att snurra runt ute i gräset.
Skulle du ta livet av din hund bara av bekvämlighetsorsaker?

Tänk på detta när du gosar med din sötnos. Inte illa ment, Stintan, men reagerade bara på detta. du är ju också en hundägare. .... fuchian...
sqrulan
Idag har jag målat en altandörr, tvättat två maskintvättar, kokat fisk till kattorna, handlat mat och suttit framför datorn en stund. Vi har riktigt super härligt väder!!! smile.gif
Bettis
Handlat en jäkla massa mat, städar, bakar och gjort blomkålsoppa en vän kommer från Härjedalen idag och ska stanna några dagar så det blir full rulle som vanligt sweatingbullets.gif . I morgon ska den ena hunden göras i ordning (tar några timmar) för på lördag är det utställning på Sofiero, blir väl till att åka vid 5 tiden på lördag morgon wacko.gif
zissi
Min gamla far 81 år tog mig ut i lingonskogen idag. Det var inte så mycket lingon dit vi åkte, fick ihop 4 liter tillsammans men det räcker för vi har plockat förut också.
Men det fanns så mycket blåbär på ett ställe så pappa plockade en plockare full med blåbär som vi mumsade på till efterrätt. De var lite mer smaklösa än vanligt, men med lite strösocker på och lite mjölk så blev det en god efterrätt. Trodde blåbären var över för länge sen.
Meriona
Jag har varit med två kassar tenn och nysilver till RödaKorsets butik. Hoppas att de får en slant för det. smile.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 09-09-2010, 15:03) *
Jag har varit med två kassar tenn och nysilver till RödaKorsets butik. Hoppas att de får en slant för det. smile.gif

medan du naturligtvis behåller guldet och diamanterna.. crazy.gif
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 09-09-2010, 15:04) *
medan du naturligtvis behåller guldet och diamanterna.. crazy.gif

Jajamen, det finns väl gränser för givmildheten rolleyes.gif
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 09-09-2010, 13:10) *
Det är också en fråga? Får man inte vara irriterad? det gick ändå inte nån nör på hunden och jag tvättade ur mattan. Det kvittar ju hur jag svär och glagar för hon hör det inte.
Ska man ta död på en hund som är något senil, döv och har spec.kost till mat som hon klarar av att ha.?

Det låter som man ska kasta in en gammal trasa när den inte funkar perfekt! Hon är visserligen lite stel i bena men hon älskar att snurra runt ute i gräset.
Skulle du ta livet av din hund bara av bekvämlighetsorsaker?

Tänk på detta när du gosar med din sötnos. Inte illa ment, Stintan, men reagerade bara på detta. du är ju också en hundägare. .... fuchian...

Vadå bekvämlighetsskäl? Frågan är väl om hunden har ett värdigt och lyckligt hundliv. Man får faktiskt lägga sina egna känslor åt sidan när det gäller detta. Jag vet inte hur din hund har det men det enda man hört dig säga om den är klagomål, svordomar och allmänt besvär. Man kan väl inte bli irriterad för att man har en gammal sjuk hund som skiter på en matta! Det är väl inte hundens fel! Jag har haft många hundar genom åren men aldrig att jag skulle talat om dem på det sätt som du gör med din.
Biggan_
Dags att ta en svängom med gräsklipparen innan det blir regnperiod igen.
Pia L
Jag har letat den optimala doppresenten och ska packa för resa ner till Stockholm / Tyresö i morgon.
skogstroll
tyresö grattis till dig wink.gif tummenupp.gif
själv har jag arkiverat och fått sk dammlunga som jag kallat det och ska gå på lite utflyttningskalas + åka hem till just Tyresö
Pia L
skogstroll : har ni fint väder så behåll det gärna över helgen ;-)
Aqvakul
Trött man på väg mot krogen - fd kollega ska avtackas...
fuchsian
Nu är jag lagom mör i kroppen och tänkte lägga mig och titta på IDOL och den följande deckaren.
Maken vill se politik så han blir utkört till ett annat rum. nån måtta bör det vara? .... fuchian.....
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2010, 15:18) *
Vadå bekvämlighetsskäl? Frågan är väl om hunden har ett värdigt och lyckligt hundliv. Man får faktiskt lägga sina egna känslor åt sidan när det gäller detta. Jag vet inte hur din hund har det men det enda man hört dig säga om den är klagomål, svordomar och allmänt besvär. Man kan väl inte bli irriterad för att man har en gammal sjuk hund som skiter på en matta! Det är väl inte hundens fel! Jag har haft många hundar genom åren men aldrig att jag skulle talat om dem på det sätt som du gör med din.

OK, jag har mitt sätt och du ditt, så enkelt är det. Vår hund lider inget och om hon skulle höra, skulle jag inte skälla på henne, utan tillrättavisa som man gjorde när de skulle bli rumsrena. Sen när hon är borta, kan vi lämna in alla dessa mattor och få dem tvättade, det är ju bara mattor....tänk lite på det du...

Pratade med min väninna och igår hade det kommit 3 st polisbilar med var sin buttbill(eller vad heter de?) och lämpat i deras kennel.
Den ena var så ilsken att de fick binda honom innan de fick honom in på hundgården, den andre var något lugnare och fick sin box. sedan den 3, var så illa biten att det blev djursjukhuset på direkten, ena örat var borta och fullt med stora bitmärken.

Socialen skulle till familjen och ta bort barnen från föräldrar, men när de kom, fanns dessa tre bestar kvar i hemmet. Ingen vet vart familjen har flytt.
Dessa hundar kommer troligen avlivas och den som var illa åtgången kommer säkerligen att avlivas, eller har redan blivit.
Detta är ett exempel om ett hundliv och ofta förekommande för det går inte en vecka utan ett misshandlad, övergivet djur körs till dem.
lite annat att tänka på än min "senilo" till hund som glömmer att hon har redan slickat igenom mina fötter si så där fem sex gånger, men är fast besluten att göra om jobbet, som hon har glömt, och det får hon ju göra. ..... fuchian....
Olle A
Jag håller på att förbereda för helgens växtförsäljningar. I flera omgångar har jag tagit med mig växter från storskogen till civilisationen (Stenungsund) när jag har åkt till jobbet. I eftermiddag åkte ett lass till Kungälv (där det är trädgårdsfest i morgon) med en kompis från trädgårdsföreningen där. Ett par timmar innan han kom fick jag veta att han inte kan köra mig eller några växter tillbaka - alltså vågade jag bara skicka med ungefär hälften så mycket som jag hade tänkt, eftersom jag troligen får åka buss hem. På lördag, när Trädgårdsamatörerna har marknad utanför Uddevalla, kan jag ta med ett större lager för då får jag skjuts både fram och tillbaka. På söndag är det marknad i Stenungsund, och dit är det inte så långt att cykla. Det är lite pussligt när man inte kör bil själv, men på något sätt brukar det ordna sig ändå.

Olle
skogstroll
har gått till bussen, mött en havsörn på nära håll, in till stan (snacka om kontrast... havsörn och T-centralen....), skriver ut papper åt chefen, ska kolla skor på lunchen, hoppas få se en havsörn igen på väg hem smile.gif
fuchsian
Ytterligare en meningsslös och tråkig dag. Regnet hänger över öronen och det finns inget att göra, dottern kommer i morgon men hon ville inte visa mig hur jag gör mina bilder i datorn så nu lägger jag ner hela den delen. Hon bor ju i sin lägenhet som hon har kvar i stan sedan långt tillbaka, så hit hanns det visst inte med, särskillt som jag bad om hjälp. Pissunge!
Är det viktigare att ränna runt bland gamla kompissar och endast hinna ta en fika på Ikea, så då får hon ta den utan mig. ..... fuchian....
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 10-09-2010, 15:17) *
Ytterligare en meningsslös och tråkig dag. Regnet hänger över öronen och det finns inget att göra, dottern kommer i morgon men hon ville inte visa mig hur jag gör mina bilder i datorn så nu lägger jag ner hela den delen. Hon bor ju i sin lägenhet som hon har kvar i stan sedan långt tillbaka, så hit hanns det visst inte med, särskillt som jag bad om hjälp. Pissunge!
Är det viktigare att ränna runt bland gamla kompissar och endast hinna ta en fika på Ikea, så då får hon ta den utan mig. ..... fuchian....

Jag förstår henne sleep.gif
Meriona
Idag har jag varit en riktig bitch. Jag har ringt hyresvärden och frågat honom vad han tänkt göra åt all bröten i källaren. wink.gif
ylvahi
Jobbat och jobbat,,,,och jobbat. Inte har jag hunnit mycket för det, mest irrat fram och tillbaka. thumbdown.gif

Har drällt in försäljare hela veckan och alla vill "bara 5 - 10 min". Blir mååååånga minuter i slutet det.

Ser ut som en tromb gått genom lagret : crying.gif . Men man ska väl ha nåt att göra nästa vecka ocksåwhist.gif

Men nu är det helg och då ska jag bara göra det jag vill...eller inte. tummenupp.gif

I morgon kommer prästen hit inför "gubbens" mormors begravning.
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 10-09-2010, 15:21) *
Jag förstår henne sleep.gif

Nejdu, Stintan, hon är periodvis en jädrans bortskämmt unge, som bara vill ha och inte vill ställa upp. Hon lovade hjälpa mig med bilderna till forum, men nu finns visst inte tid och intresse. Jäkla unge, det har jag sagt till henne att här har jag väntat och du lovat, men sviker pga kompissar.
Du förstår inte henne, det gör nog ingen, men hon få ta sin fika med far sin, jag vet att hon kommer när jag sätter mig mot hennes ideer.
Tur att man slipper ha jul i år i Norge och få resa bort eller omkring där gör vi det.
Den lilla damen ska själv till långväga resa med gubben och kompissar. Gott, tycker om att ha det lugnt. F...
Aqvakul
På landet - klippt gräset och varit allmänt flitig i trädgården. I morgon ska det anläggas en dagliljerabatt...
ninnisky
Har varit och hälsat på sjuka mor och kört 35 mil i ösregn. I morgon ska jag nog bara lata mig (tror jag)!
Meriona
Låter som en god idé Ninnisky!
Ska nog också vara lite lat efter att jag kört tonåringar till golfbanan, och gjort lite ärenden. Men sen borde jag tota ihop en skiva med bilder från Mexico som jag lovat visa Myo länge. Om jag verkligen ger mig den på det så kanske jag får tummen ur! smile.gif
Aqvakul
planerar för sängen.. d010.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Stack hemifrån kl.7 till skolan och efter skolan gick jag till mitt extrajobb och jag kom hem runt kl.21 och det finns just inget att titta på på Tv så jag surfar runt lite.
Noak
Varit på marknad och köpt godis, getost och en vedkorg. Plus lite annat. Underbar kväll, nästan som sommar...
Motti
Har inte gjort något som jag inte redan gjort giggle.gif
Katie
Ska dra mig tillbaka för kvällen så jag orkar upp i morgon. Då ska det shoppas på en växtmarknad i Uddevalla. yahoo.gif
Får se om min bror som ska släpas med är lika glad. giggle.gif
Unghunden kommer iaf att bli glad över att få följa med.

Ser ni en Hosta-galning med en BC och trött bror i släptåg så är det bara jag. flirting.gif
herkules
har haft ont i skallen i 24 timmar nu, är trött på det här!

Uggi
Skall nog ta en runda till skogen på Hökensås och plocka lite svamp.
Aqvakul
Jag ska anlägga en dagliljerabatt, medan hustrun åker en tur till den lokala staden...
hattstugan
Har just fått en annan TV levererad av sonen med flickvän! Min andra TV hade slut på färg och gick inte att fylla på ny ju!!

Väntar på att mågen ska hämta "liten hund" som varit här sedan i onsdags när dottern åkte bort ngr dagar!
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 11-09-2010, 10:08) *
Jag ska anlägga en dagliljerabatt, medan hustrun åker en tur till den lokala staden...

och hur lyckat blev det på en skala -cry-.gif
När jag var nästan klar med att gräva bort en massa sand så tog jag sats med spaden för att kapa en rot och då plötsligt...
Världens fontän - inget fel på automatisk bevattning, men tyvärr innbar detta att jag grävt av vattenledningen till huset...
PVC22 mm svart, ej utmärkt... Detta blir en dyr rabatt! Rörmokaren svarar inte - troligen på golfbananan
OK, kallvatten tar vi från grannens utkastare oh svägerskan bjuder på middag och man kan ju bada i sjön... whist.gif
Varning utfärdas härmed för alltför ambitiöst trädgårdsarbete...
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 11-09-2010, 12:49) *
När jag var nästan klar med att gräva bort en massa sand så tog jag sats med spaden för att kapa en rot och då plötsligt...
Världens fontän - inget fel på automatisk bevattning, men tyvärr innbar detta att jag grävt av vattenledningen till huset...
PVC22 mm svart, ej utmärkt... Detta blir en dyr rabatt! Rörmokaren svarar inte - troligen på golfbananan
OK, kallvatten tar vi från grannens utkastare oh svägerskan bjuder på middag och man kan ju bada i sjön... whist.gif

trostar.gif Fy och usch, när det går åt h*****e!
Myosotis
trostar.gif
Aqvakul
Fyllt uteförråd med trädgårdsmöbler och annat

Packat in hammocken i en alldelels för stor pressenning, tur att hustrun är bättre på att slå in paket

På väg att köpa jord till den förbaskade rabatten..
Katie

rotfl.gif
Ursäkta asgarvet men när jag läste detta blev jag så full i skratt.
Min käre far och farfar gjorde en liknande grej fast med telefonledningen istället.
Tror inte jag sett nån av dem röra sig så fort nån gång som de gjorde när de studsade upp ur gropen. rotfl.gif

Så, beklagar din olycka men tackar för påminnelsen av att gammalt minne. flirting.gif

Har varit på växtmarknad. Fick konstaterat att undrens tid inte är förbi.

Jag köpte BARA två Hostor. Normalt sett brukar min bror, som jag alltid lurar med, få agera som Sherpa. biggrin.gif
Idag behövde han endast bära en enda växt.
fuchsian
Ja, du AQva,
Ibland verkar det som otacksamhet är lön för mödan, om man nu kan säga så, men det var ju attans otur du hadde! Hoppas det ordnar sig, men typiskt att just när helgen börjar ska det krångla till. ... smiley_small_hug.gif ger jag till dig som tröst.

Har träffat dottern i stan under ett par timmar. De stannar bara under helgen och i morgon är då vägen tillbaka till Norge.
Det var ju skit att hon inte hadde tid att hjälpa mig med bilderna, men det ska jag inte ta och gräma mig över, för hon lovade ta tid nästa gång, när det nu blir, vet ingen, men viljan fanns och det tackar jag henne för....... fuchian....
Krolliljan

Men usch då så det kan gå trostar.gif

Idag inköptes en klätterhortensia på rea hos Plantagen.
Det skulle ju inte grävas mer blush.gif men när vi ändå var i farten blev det ett nytt runt land crazy.gif med en järnek, en rhododendron, en rödbladig smällspirea och några rams.
Det går säkert att klämma in några växter till där, t ex hasselört.
mamamaggan
trostar.gif det ordnar sig ska du se aqva . Fast jag kan inte låta bli att le lite också , är så typiskt att det blir sådär när man nästan är färdig.

I dag har jag , och min man , helstekt en anka i ugnen för första gången. Resultatet blev bra , god anka , god sås. Nu har vi färdig mat som vi kan frysa in i portioner och bara ta fram en annan dag.
Meriona
Inte orkade jag fixa nån fotoskiva, jag var så trött efter långpromenaden att jag fastnade i en bok istället. Och nu måste jag ställa mig och steka svampen jag hittade. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon