Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347
Aqvakul
Ska hämta barnbarnen på dagis för några timmars samvaro...
Ugglemormor
Har skött om mina växter, sedan till sjukgymn och sedan skulle jag ha en klient, men det blidde 2 st, och det ser ut att jag får ta mig an dessa ytterligare några gånger ........ kompiskram.gif
Det blir både egenvård och sedan att börja hjälpa andra ....... trostar.gif och jag känner för att ta mitt ansvar och deras behov som nödvändigt ...... kompiskram.gif
Ska försöka plantera färdigt nu till helgen och flytta det mesta ut till växthuset ....... whist.gif
hattstugan

Har varit ute hela dagen! Började klippa gräset men klipparen la av och vägrade starta igen! Typiskt! Jahaja vad göra då! Jo fram med kantklippssaxen och klippa där det inte går att köra! Dessa ytor kommer att ta mig flera dagar att klippa!
Nu har sonen lagat klipparen och gräset är klippt!
Just avslutat middagen och ska se på TV nu!
Natur liv
Vad glad jag blev när jag kom till torpet, gräsmattan är full med vårblommor, gullvivor(röda och gula), pärlhyacinter, scilla, klöverblommor (tror jag), vitsippor och en okänd blå-småblommig marktäckare. Liljekonvaljblad i massor också, så nästa gång blir det antagligen ännu fler blommor. Att jag slipper gräsklippningen är en bonus (det borde väl egentligen skrivas i en tråd över "vad har ni inte gjort")
Skeppsråttan
Suttit och hållit ITteknikern sällskap halva dagen medan han fortsatt att rensa min jobbdator på trojaner.
Pillimojat och fixat med min nya leksak, frilufts-GPS:en. Måste ut och testa imorgon där den kan läsa in lite satelliter, här är tydigen för mycket sten och tegel......

Tikka
Vi bestämde oss just för att gå upp tidigt i morgon o åka till Rabbalshede på marknad där smile.gif
gnon49
Rabbalshede marknad har man besökt ett antal gånger. Alltid en torsdag har jag för mig.
Tikka
Det är första gången vi ska dit smile.gif
Uggi
Vi skall åka till våran dotter i Skövde och äta middag och dricka em-kaffe.
ninnisky
Tänkte roa mig med lite städning och tvätt idag i väntan på bättre väder. Blir nog någon timma vid symaskinen också... har ett jätteroligt projekt på gång!
Aqvakul
Städa och ta det lite lugnt. Vädret inbjuder inte till några uteaktiviteter...
Eva i Skåne
Jag skulle verkligen behöva tvätta, men här i stugan torkar jag tvätten ute och det är inte en chans. Hoppas verkligen det blir bättre väder resten av långhelgen. Jag har massor jag vill/behöver göra ute. Nu i regnet sitter jag här framför datorn och slappar.
Ugglemormor
Även jag har en full tvättkorg som väntar, men hade tänkt att plantera mina småplantor och mina rosor kommer i morgon, så de ska också i jorden, men känner mig såååå trött i kroppen att jag kommer nog inte igång fullt ut idag ...... sick.gif .. och i morgon är det gymn igen ..... sick.gif sick.gif idea.gif

Regnet hänger här och vad hinner man då .....?
Klint
Nu var det längesen jag var inne på odla.Kul att läsa vad ni gjort och att denna tråd fortfarande håller en trevlig ton! Jag har väl mest jobbat och varit trött,gubben jobbade xtra hela helgen så i lördags klippte jag allt gräs jobbigt även om jag åkte på de stora områdena.Jag har börjat fixa i trädgården men inte alls hunnit med det jag tänkt anlägga 2 rabatter och rensa rensat hälften och nästan klat med en ny.Själv jobbade jag xtra mån och tisdag,var trött för förra veckan när vi jobbade natt var vi i Skövde och tittade på en bil var inte alls i det skick som de utlovat thumbdown.gif men på torsadag hittade vi en fin V70 -05 i Uddevalla det var en liten spricka i framrutan men annars var den jättefin och automat,gud va de ä skönt! Men man får aldrig vara helt nöjd idag 1 vecka efter köpet hade sprickan gett sej iväg rutan måste bytas.Nu håller jag på att tvätta tvätten får ju hänga inne och jag har bara ett ihopfällbart grejs så det får inte plats så mycket.Städar huset byter påskbegoniorna mot pelargoner som gubben varit och köpt nu på fm.Till helgen kommer min bror,svägerska och mamma det ska bli kul mamma har ju inte sett vårt hus i färdigt skick så då vill man ju ha det städatannars hade det nog gått att vara ute mellan skurarna idag.Gårdagen gick åt till att sy båtgardiner det är konstigt vad lång tid det tar ibland,första gardinen fick jag tänka ut och prova hela tiden eftersom jag inte fick tag på nya krokar så det blev lite mockligt,den andra skulle jag sy på ett kick då sydde jag helt fel 2ggr Antagligen är jag väl dum eller så syr jag för sällan eller...kan det vara båda?
Har även kollat in lite på fb och reggat mej men tycker det är svårt att hitta några disskutioner på odla,kanske är på fel ställe? Nu ska jag betala en räkning,stryka,hänga tvätt och städa....kommer nog att kolla lite här också!
ninnisky
CITAT (Klint @ 17-05-2012, 10:04) *
Nu var det längesen jag var inne på odla.Kul att läsa vad ni gjort och att denna tråd fortfarande håller en trevlig ton! Jag har väl mest jobbat och varit trött,gubben jobbade xtra hela helgen så i lördags klippte jag allt gräs jobbigt även om jag åkte på de stora områdena.Jag har börjat fixa i trädgården men inte alls hunnit med det jag tänkt anlägga 2 rabatter och rensa rensat hälften och nästan klat med en ny.Själv jobbade jag xtra mån och tisdag,var trött för förra veckan när vi jobbade natt var vi i Skövde och tittade på en bil var inte alls i det skick som de utlovat thumbdown.gif men på torsadag hittade vi en fin V70 -05 i Uddevalla det var en liten spricka i framrutan men annars var den jättefin och automat,gud va de ä skönt! Men man får aldrig vara helt nöjd idag 1 vecka efter köpet hade sprickan gett sej iväg rutan måste bytas.Nu håller jag på att tvätta tvätten får ju hänga inne och jag har bara ett ihopfällbart grejs så det får inte plats så mycket.Städar huset byter påskbegoniorna mot pelargoner som gubben varit och köpt nu på fm.Till helgen kommer min bror,svägerska och mamma det ska bli kul mamma har ju inte sett vårt hus i färdigt skick så då vill man ju ha det städatannars hade det nog gått att vara ute mellan skurarna idag.Gårdagen gick åt till att sy båtgardiner det är konstigt vad lång tid det tar ibland,första gardinen fick jag tänka ut och prova hela tiden eftersom jag inte fick tag på nya krokar så det blev lite mockligt,den andra skulle jag sy på ett kick då sydde jag helt fel 2ggr Antagligen är jag väl dum eller så syr jag för sällan eller...kan det vara båda?
Har även kollat in lite på fb och reggat mej men tycker det är svårt att hitta några disskutioner på odla,kanske är på fel ställe? Nu ska jag betala en räkning,stryka,hänga tvätt och städa....kommer nog att kolla lite här också!

Kul också att läsa vad gjort, Klint biggrin.gif Ha en trevlig helg med familjen!
Mollis
Angående flicknamn så är mina favoritnamn sen länge, Melissa och Lovisa. När det gäller killar så tycker jag att Torsten, Malcolm och Ellis är lite kul, fast det finaste är Jonathan.
Anki på Öland
Har klippt ytterligare en bit av gräsmattan - kan man säga att "många bäckar små blir en stor gräsmatta....." ?? biggrin.gif
Krolliljan
Har varit ute och spanat på var man kan gräva upp lite gräsmatta till och bilda ett buskland. g.gif Har ett par buskar och ett träd som man nog kan knyta ihop till ett land.
Tikka
Marknaden i Rebbalshede va roligt smile.gif Fick en härlig utflykt o kaffe o bullar intogs mellan regnskurarna wink.gif
Fick med mig fina makrilldrag, en härlig kudde, rökt kött, ostar o en underbart mörkröd poncho i ylle biggrin.gif
Nu har ostarna smakats av i samband med hockeyn på tv wink.gif
Natur liv
Igår satte vi all potatis, vi fick gräva upp ett par kvadratmeter land till för att få plats. Fast antagligen har jag satt potatisen för tätt ändå. Idag åker vi och shoppar i handelsträdgården, granngården, fiskebutiken och så ska vi söka efter någon slags list eller väv som fungerar på dasstaket. Kanske blir det äntligen någon rabarberplanta ... fast nu har jag ju satt potatis i det tänkta rabarberlandet.
Uggi
Följa med frugan och veckohandla och göra det sista på släpkärran.
hattstugan

Ska snart ut och forsätta göra spaljeer och buskstöd av sly! Perfekt att använda när man ändå måste ta bort!
Ugglemormor
Har varit på sjukgymn. och fick gå dit ...... lite tufft men det gick ...... maken fixade lavendelplantor åt mig och hämtade fr. posten mina rosor ..... Tänker gräva ner dem i morgon ...... tummenupp.gif
Har flyttat ut några växter till växthuset, men nu blir det vila under em ....... yahoo.gif
merlin68
CITAT (hattstugan @ 18-05-2012, 10:26) *
Ska snart ut och forsätta göra spaljeer och buskstöd av sly! Perfekt att använda när man ändå måste ta bort!

Det har jag också gjort idag smile.gif Nu ramlar förhoppningsvis inte vallmoblommorna tvärs över trädgårdsgången.. Har även varit ute i skogen med hunden och lagt nytt kitt på tre fönster, vilket har visat sig vara en konst i sig men till slut fick jag till det sweatingbullets.gif Ska fortsätta med fönstren imorgon som då ska målas. En av altandörrarna behöver en ny "spegel" för den gamla går inte att fixa mera och några fönster behöver byta en del av träet så det lär bli mitt "fritidsnöje" de närmaste veckorna... sad.gif
Uggi
Vilken skön em det blev, har fått riktigt mycket gjort i trädgården, men nu känns det bra att komma in.
Krolliljan
Har först fösökt tömma två pallkragar på små plantor. Hittade rätt bra platser för dem i olika land.
Sen har varit ute och tagit hand om självsådder.
När vi flyttade hit för två år sedan stod det en JÄTTEstor daggkåpa vid entrén som jag grävde upp och gav bort. Sen ångrade jag mig men det behövde jag inte göra jag fick hur många självsådder som helst förra året och i år med.
Och så nävor, kungsljus, purpurklätt, blåklockor och aklejor. Så nu är pallkragarna fulla igen.[attachment=69997:tilounepoil.gif]
Eva i Skåne
I förmiddags jagade vi runt efter sättpotatis, men de var slut överallt i grannskapet. Vi brukar inte ha potatis, men maken hade fått för sig att vi skulle ha några i säckar. Det kunde ju varit gott till semestern i augusti...
I eftermiddag har det blivit en del utearbete. Jag har grävt ner mina dahlior, planterat ut en del från barnkammarpallkragen och några lejongap som jag köpte förra helgen.
Imorgon ska gräset klippas för första gången och så hoppas jag få hjälp att ställa i ordning på uteplatserna. nu är det så att jag lätt kan sitta där själv i röran, men det är ju trevligt om man vågar släppa in bekanta också utan att behöva röja en plats först yes.gif
Rebecca
Nu popcorn och tv. Resten av helgen ägnas åt den förbannade C-uppsatsen... jag orkar inte. ranting.gif
merlin68
CITAT (Rebecca @ 18-05-2012, 21:44) *
Nu popcorn och tv. Resten av helgen ägnas åt den förbannade C-uppsatsen... jag orkar inte. ranting.gif

Känner med dig Rebecca och du orkar visst !!! smiley_small_hug.gif Det är tufft med C-uppsatser. När jag skrev min slet jag med den i månader. Höll på att stupa av utmattning för jag kunde inte släppa ämnet ens när jag låg och sov sweatingbullets.gif Men....kommer aldrig att glömma den underbara känslan när det var klart och oppositionen var över...vilken glädje och så var man inte så lite stolt över det man åstadkommit blush.gif
hattstugan

Ska snart gå ut och gräva upp lite växter som sedan ska planteras på min kompis balkong! Vi ska fira våra föselsedagar idag!
Senare idag blir det fortsatt fixande med växtstöd och spaljeer! Plantera lita blötlagda frön hinns nog med det med innan mat behövs! I kväll ska jag ev till en kompis och ta ngr öl! (om jag orkar)
Uggi
Skall hyra en vertikalskärare och gå över min gräsmatta, det känns så bra då det är gjort, m.a.o trädgårdsarbete.
ninnisky
Ska ha barn och barnbarn på middag så det blir en del köksarbete men troligen också en stund i trädgården.
Krolliljan
Har delat ett par svärmorstungor och rensat i planteringshörnan. Nu kommer snart regnet så det blir väl till att städa fågelburen. yes.gif
Eva i Skåne
Jag har planterat en del krukor och amplar, men som vanligt så tog jorden slut. Att det ska vara så svårt att köpa hem tillräckligt confused.gif
Kanske för att det är tungt med säckarna...
Maken handlade fyra säckar kogödsel till mig tidigare idag så jag vågar inte fresta hans tålamod med att krukjorden tagit slut giggle.gif
merlin68
Stor runda med hunden och sen har jag målat fönster och målat fönster och målat ... wacko.gif Behöver jag säga att jag avskyr att måla fönster? Finns inget tråkigare thumbdown.gif Imorgon ska jag såga till en ny dörrspegel till en altandörr för den gamla var murken och jag fick ta bort den. Sen är jag i a f klar med fönstren på en sida av huset sweatingbullets.gif Tur att vädret var så fint fast jag hade solen i ryggen hela tiden så jag blev bara solbränd på baksidan av kroppen giggle.gif
Rebecca
CITAT (merlin68 @ 19-05-2012, 00:07) *
Känner med dig Rebecca och du orkar visst !!! smiley_small_hug.gif Det är tufft med C-uppsatser. När jag skrev min slet jag med den i månader. Höll på att stupa av utmattning för jag kunde inte släppa ämnet ens när jag låg och sov sweatingbullets.gif Men....kommer aldrig att glömma den underbara känslan när det var klart och oppositionen var över...vilken glädje och så var man inte så lite stolt över det man åstadkommit blush.gif

Åh, tack för peppen! Det värmde. smile.gif Idag har jag fått undan en del vilket känns skönt. Fast i mitten var det lite kaos - nu är inte riktigt rätt läge att strukturera om 38 sidor text... wacko.gif Nu ska jag släppa uppsatsen för ikväll. Åtminstone datorn... som du säger är det ju svårt att släppa ämnet när man egentligen borde. smile.gif Snart snart snart är det över, slutinlämning på onsdag och sedan presentation och opponering veckan efter. Snart!

Edit: Jag kan gärna byta med dig och måla fönster istället! wink.gif
Motti
Jag har gjort så mycket nu så jag vet inte vad jag gjort giggle.gif men mycket plantering av gurkor har det blivit som ska in i växtthuset !
merlin68
CITAT (Rebecca @ 19-05-2012, 20:57) *
Åh, tack för peppen! Det värmde. smile.gif Idag har jag fått undan en del vilket känns skönt. Fast i mitten var det lite kaos - nu är inte riktigt rätt läge att strukturera om 38 sidor text... wacko.gif Nu ska jag släppa uppsatsen för ikväll. Åtminstone datorn... som du säger är det ju svårt att släppa ämnet när man egentligen borde. smile.gif Snart snart snart är det över, slutinlämning på onsdag och sedan presentation och opponering veckan efter. Snart!

Edit: Jag kan gärna byta med dig och måla fönster istället! wink.gif

Håller tummarna att du blir klar i tid och att opponeringen går bra! Det är just i mitten det brukar köra ihop sig, ofta vill man för mycket...Jag fick för mig att jag skulle göra en blandning av kvantitativ och kvalitativ analys vilket ställde till det ganska rejält slap.gif samt att jag i ett anfall av hybris valt ett jobbigare ämnesområde än vad jag hade behövt egentligen yaay.gif

CITAT (Motti @ 20-05-2012, 00:00) *
Jag har gjort så mycket nu så jag vet inte vad jag gjort giggle.gif men mycket plantering av gurkor har det blivit som ska in i växtthuset !

Oj ska du ställa ut dem redan? Du har kanske uppvärmning i ditt växthus? Själv har jag aldrig vågat ställa ut mina gurkplantor i mitt kallväxthus innan juni månad unsure.gif
Uggi
Skall strax ta en cykelrunda runt Mösseberg, skall bli så skönt.
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 20-05-2012, 09:10) *
Skall strax ta en cykelrunda runt Mösseberg, skall bli så skönt.

Du är en friskus! tummenupp.gif

Edit: Blev "dubbelt!
Ugglemormor
Har plockat efter mig det som blev kvar efter igårdagens planteringsdag i rabatterna ....... satt upp stöd och även planterat om en del av inneväxter ........ tummenupp.gif --- att det ska göra så j... ranting.gif ont i ryggen även att jag vilar mellanåt ........ devil.gif --- men ok, nu är det färdigt, endast flytten till växthuset är inte klar ........
merlin68
CITAT (Ugglemormor @ 20-05-2012, 15:21) *
Har plockat efter mig det som blev kvar efter igårdagens planteringsdag i rabatterna ....... satt upp stöd och även planterat om en del av inneväxter ........ tummenupp.gif --- att det ska göra så j... ranting.gif ont i ryggen även att jag vilar mellanåt ........ devil.gif --- men ok, nu är det färdigt, endast flytten till växthuset är inte klar ........

Stackars dej trostar.gif

Har precis bakat årets första rabarbersmulpaj som serveras med vaniljsås och kaffe om fem minuter smile.gif
malcolm
Har varit till återvinningen med ett lass skräp idag och om en liten stund skall jag grilla fläskkarré i solskenet. biggrin.gif
Uggi
Skall göra en ny trappa till altan.
Krolliljan
I morse städade vi färdigt i planteringshörnan( innan värmen kom).
Alltid lika skönt när alla krukorna är tvättade.
Har just varit ute och inspekterat blåregnet. Hyfsat många knoppar.
omk
Jösses, vet inte var jag ska börja. Har varit ledig fr jobbet i 10 dar och det har verkligen varit en blandning av grejer som blivit gjorda.

Vinterveden färdigkluven, ska bara bäras in i vedboden.

Två 1750-talsrockar färdigsydda, ska bara på 35 knappar VARDERA !! Kommer förmodligen att avsky knapphålssömnad ... biggrin.gif

Två dagars uppvisning i Ängelholm (fre-lör) med en historisk förening. Jättekul ! Men SÅ trött i fötterna efteråt ...

Chiliplantor omplanterade. Pelargoner utplanterade. Sått dill.
Rensning av torrt 2011-års skräp på en slags "äng". Eldat upp detsamma plus en massa annat trädgårdsavfall.

Nedmontering av ett gammalt bösigt skjul, samt sortering av dess olika beståndsdelar.

Heldag hos en kompis som gör egen korv ! Vi kommer att få en del av den ! tummenupp.gif
Krolliljan
Idag ska jag nog bara lukta på syrenerna. wub.gif ( en underbar tid)
Eva i Skåne
Igår kväll var jag hemma hos en kompis. Vilken kväll det var!!! Som en högsommarkväll. Vi satt ute till halv tio och inte en jacka eller kofta behövdes. Kanon biggrin.gif
Uggi
Skall fortsätta med altantrappan och sedan gräsklippning.
Ugglemormor
Ska iväg till badet, men i morgon blir det ett läkarbesök pga. att det är något som inte ligger rätt till kring operarionsstället i ryggen ....... Ja vill ha det röntgat på en gång för att undvika ev. komplikationer ..... tummenupp.gif
Värken ger sig inte och nu värker det direkt när jag stiger upp på morgonen ..... så har det inte varit innan och detta har nu pågått ca. 3 veckor o blivit värre ........ trostar.gif

Jag har pratat med andra i liknande situation och de klagar över smärtor och en del går på morfin sen flera år tillbaka. Jag vill inte hamna i ett sådant läge, har endast 1 alvedon morgon o kväll och har inte ökat det pga att kunna mota Olle i grind .......... ranting.gif -- jag har ju varit smärtfri därifrån ändå tills nyligen ..... confused.gif
( sjukgymn. trodde att det kanske finns någon nerv som är i klämm för tillfället för att det är ju inte färdigläkt ännu ...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon