Full version: Alla Män
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
eden
Hej alla män, läs tråden Alla Damer, och fundera, skriv sedan ngra. rader här! confused.gif
Måste det vara ytterligheter för att ge en blomma till den man tycker om blomma.gif
Kvinnan är värd det, bara så där, och jag är övertygad om, att du blir överraskad själv.
Lilla Birka
Det finns också kvinnor som ger sin man en bukett utan att det är något att fira! Jag t.ex har några gånger kommit hem med en bukett rosor bara för att jag ville göra honom glad. Han blev glad och överraskad!
eden
CITAT (Lilla Birka @ 11-07-2008, 21:46) *
Det finns också kvinnor som ger sin man en bukett utan att det är något att fira! Jag t.ex har några gånger kommit hem med en bukett rosor bara för att jag ville göra honom glad. Han blev glad och överraskad!

Dom finns säkert, men är nog väldigt sällsynta. Ett stort plus till dom! bravo.gif
eden
Jag trodde i min enfald att det skulle finnas ngn. man som tordes kommentera dessa rader. rolleyes.gif Vet inte om det träffade för mkt. mitt i prick? sweatingbullets.gif Jag bara undrar? confused.gif
HelenJ
CITAT (eden @ 06-08-2008, 12:21) *
Jag trodde i min enfald att det skulle finnas ngn. man som tordes kommentera dessa rader. rolleyes.gif Vet inte om det träffade för mkt. mitt i prick? sweatingbullets.gif Jag bara undrar? confused.gif

Jag tror faktiskt det gjorde det, eden... giggle.gif
Nostalgia

Mitt i prick wink.gif
Azur
Påminns om ett citat ur Arne Anka:
"Det är märkligt att kvinnor tycker så mycket om blommor. Man kan slå dem, bedra dem, förnedra dem, men ger man dem blommor är allt förlåtet."
henriks

Våga kommentera.... hur länge sedan är det ni kvinnor gav en blomma till en man?

Det finns väl inget att kommentera?
Grå
CITAT (henriks @ 06-08-2008, 17:54) *
hur länge sedan är det ni kvinnor gav en blomma till en man?

Ni ska jävlar inga blommor ha heller, ni ska vara glada om ni får komma till. Basta!

wink.gif
AndersKbg
CITAT (Grå @ 06-08-2008, 18:16) *
Ni ska jävlar inga blommor ha heller, ni ska vara glada om ni får komma till. Basta!
wink.gif

Detta kan ju vara en av anledningarna till att ni aldrig får blommor...

För den delen så dör bara blommorna ändå, det är ju bättre om vi ger er kärlek hela livet.
Fint va?

Wtf...detta är ett trädgårdsforum.
Ni kan odla era blommor själva...
Gossen Ruda
Har mängder av blommor men ingen att ge dom till...
Grå
Då har jag en fråga som jag mycket gärna skulle vilja (många) svar på, för det är sällan man får chansen att fråga.
Vad innebär "kärlek hela livet" som en gåva från män?

För när vi lite grinigare kvinnor pratar med varandra om detta så innebär "kärlek hela livet" från en man ett enträget tjatande om sex och så en slentrianmässig snabbis i sänghalmen klockan 21 varje kväll i 30 års tid..?
AndersKbg
Det handlar till stor del om att vårda sitt förhållande. Från båda håll ska tilläggas.
Förr eller senare kommer vardagen och det är då det gäller att hänga i och visa vad man tycker om varann.
Löser man det i tid innan båda tappar intresset så kan man ha det hur bra som helst hela livet.

Synkar man inte ihop, man kanske har olika intressen eller olika behov av sex eller vad du vill, så måste båda anpassa sig.
Jag tror att det är upp till båda att se till att man kommer överens så att det funkar.
Sluta aldrig att ha kul ihop.

Felet många gör är att de låter det gå slentrian i ett förhållande, ofta märker man det inte själv när det smyger sig på. Jag vet...tro mig...jag håller just nu på att lappa ihop det med kvinnan i mitt liv, det vet jag att hon är, men vi lät det gå för långt. Det ska det inte få göra denna gången.

Ja, jag ska köpa en blomma till henne...
HelenJ
CITAT (AndersKbg @ 06-08-2008, 18:19) *
För den delen så dör bara blommorna ändå,

Jag kan nog hålla med...

Varför lägga pengar på en dyr bukett som ändå vissnar bort medan man är på jobb eller sover? Man har ju ändå aldrig tid att njuta av den.

Jag blir mycket gladare för andra små överraskningar, som att köket har blivit storstädat när man kommer hem en dag, eller att han lagat en överraskningsmiddag med lite extra gott en dag mitt i veckan, eller att berget med stryktvätt bara är borta en dag, eller att det ligger en enda ynka liten ros på kudden när man ska lägga sig på kvällen, eller att man får ett presentkort på en massage, eller...
Det finns massor att välja på, små glädjeämnen i vardagen som inte kostar så mycket men som ger ett bestående minne på ett helt annat sätt än en blombukett...
Och det gäller förstås på båda håll!
Netha
CITAT (Grå @ 06-08-2008, 18:29) *
Då har jag en fråga som jag mycket gärna skulle vilja (många) svar på, för det är sällan man får chansen att fråga.

För när vi lite grinigare kvinnor pratar med varandra om detta så innebär "kärlek hela livet" från en man ett enträget tjatande om sex och så en slentrianmässig snabbis i sänghalmen klockan 21 varje kväll i 30 års tid..?

ohmy.gif
Stackars trostar.gif

CITAT (AndersKbg @ 06-08-2008, 18:41) *
Det handlar till stor del om att vårda sitt förhållande. Från båda håll ska tilläggas.
Förr eller senare kommer vardagen och det är då det gäller att hänga i och visa vad man tycker om varann.
Löser man det i tid innan båda tappar intresset så kan man ha det hur bra som helst hela livet.

Synkar man inte ihop, man kanske har olika intressen eller olika behov av sex eller vad du vill, så måste båda anpassa sig.
Jag tror att det är upp till båda att se till att man kommer överens så att det funkar.
Sluta aldrig att ha kul ihop. (markerat av mig)

yes.gif tummenupp.gif
Azur

Jag tror att du hellre än att prata om "alla män" pratar om en viss, specifik, man.
pejori
w00t.gif

varje dag!!!! crying.gif crying.gif
Vad du än gör grå...släpp aldrig den mannen!!!!!

CITAT (AndersKbg @ 06-08-2008, 18:41) *

Sluta aldrig att ha kul ihop.

Felet många gör är att de låter det gå slentrian i ett förhållande, ofta märker man det inte själv när det smyger sig på. Jag vet...tro mig...jag håller just nu på att lappa ihop det med kvinnan i mitt liv, det vet jag att hon är, men vi lät det gå för långt. Det ska det inte få göra denna gången.

Ja, jag ska köpa en blomma till henne...

tummenupp.gif helt rätt...Synd bara att det ska nästan spricka innan man kommer tillsans tummenupp.gif
Tänk också på, att det är i bådas intresse att det fungerar. flirting.gif
Man är två om kärleken och man är två om slentrianen. kompiskram.gif
Grå
CITAT (pejori @ 07-08-2008, 00:16) *
w00t.gif
varje dag!!!! crying.gif crying.gif
Vad du än gör grå...släpp aldrig den mannen!!!!!

biggrin.gif Växer de inte på träd, den sorten? Man har bättre sex med sig själv än med en sån. Ingen nämnd ingen glömd, men vem det är vet man väl inte förrän efter 30 års äktenskap då tongue.gif
Grå
CITAT (Azur @ 06-08-2008, 23:31) *
Jag tror att du hellre än att prata om "alla män" pratar om en viss, specifik, man.

? Och varför ger du dig på honom, har han gjort dig något?

Nix, jag pratar om "alla män" och till dem räknar jag alla dem som även jag själv varit sambo/förlovad/gift med. De flesta kvinnor jag träffar omtalar också er män på det sättet, så jag skulle gärna vilja veta vad "livslång kärlek" innebär för män, mer en ständig önskan om att få lätta på trycket?
En ärlig fråga som förtjänar ett ärligt svar utan ett behov från missunsamma typer att Henrik ska behöva få skit för det.
Pia L
Grå: Är det inte bättre med en villig man som vill ha en snabbis varje kväll än en man som i drygt 9 års tid inte vill ha sex alls?
Vill du inte "bara" ha en snabbis så får du väl ta komandot lite själv, det är inte bara männen som styr hur länge en sexakt varar, använd fantasin så slipper du snabbisar flirting.gif
*Stintan*
CITAT (Pia L @ 07-08-2008, 07:39) *
Grå: Är det inte bättre med en villig man som vill ha en snabbis varje kväll än en man som i drygt 9 års tid inte vill ha sex alls?
Vill du inte "bara" ha en snabbis så får du väl ta komandot lite själv, det är inte bara männen som styr hur länge en sexakt varar, använd fantasin så slipper du snabbisar flirting.gif

Min erfarenhet säger mig att den variant av män som Grå talar om är betydligt vanligare än den du beskriver Pia. Förmodligen finns en förklaring till att en man inte skulle vilja ha sex på så lång tid, impotens eller något annat. Vem sjutton står ut i ett förhållande där sex är det enda viktiga och man inte har några gemensamma värderingar i övrigt. Kärlek är väl inte bara sex. Och hur kul kan det vara att ha sex år ut och år in med någon som egentligen inte vill? Men sånt frågar sig inte de egoistiska männen eftersom det enda dom tänker på är att dom själva blir tillfredsställda. Hur många kvinnor har inte fejkat orgasm för att få det hela överstökat?
Felicia
Å andra sidan är väl kvinnorna som aldrig vill också egoistiska..

*Stintan*
Om orsaken är att det är det enda kvinnan är till för i ett förhållande så tycker jag absolut inte att hon är egoistisk.
Felicia
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2008, 11:38) *
Om orsaken är att det är det enda kvinnan är till för i ett förhållande så tycker jag absolut inte att hon är egoistisk.

Om det är så då tycker jag dom skulle separera. Låter inte sunt att ha det så..
*Stintan*
CITAT (Felicia @ 07-08-2008, 11:42) *
Om det är så då tycker jag dom skulle separera. Låter inte sunt att ha det så..

Inte sunt nej men tyvärr alltför vanligt.
Azur
CITAT (Grå @ 07-08-2008, 06:12) *
? Och varför ger du dig på honom, har han gjort dig något?

Nix, jag pratar om "alla män" och till dem räknar jag alla dem som även jag själv varit sambo/förlovad/gift med.

Du talar om "alla män" men likförbannat är det en viss person du talar om & till. Det är garanterat inte mig i alla fall. OK, du är missnöjd med din kille/man, lös det med honom, försök inte dra in oss andra i det.
Felicia
A och O i ett bra förhållande är ju att man både ger och tar och bryr sig om varandra. Man ska ju tycka om att glädja varandra, vare sig det nu handlar om sex, blommor, presenter, att man städat, fixat nåt hemma, säga nåt gulligt mm mm.
skogstroll
tummenupp.gif sant, är man inte nöjd med sin partner så har man ju faktiskt valmöjligheter, man kan försöka lösa det eller gå vidare. har också träffat några genom åren, en del vill mer av "det ena" än det andra men jaha det är väl såna de är helt enkelt och man får väl acceptera det, de är människor.
*Stintan*
CITAT (Azur @ 07-08-2008, 12:56) *
Du talar om "alla män" men likförbannat är det en viss person du talar om & till. Det är garanterat inte mig i alla fall. OK, du är missnöjd med din kille/man, lös det med honom, försök inte dra in oss andra i det.

Var i hela friden kan du läsa att det Grå säger gäller en viss person? Tror inte alls att detta har något att göra med hennes partner. Tyvärr finns det många män som är just som Grå beskriver och därför är det ju intressant att få höra hur dom som inte är det tänker och ser på "livslång kärlek". Jag är lika nyfiken jag.
Pia L
Jag tänker inte spekulera i huruvida Grå syftar på en specifik man eller inte, själv uppfattar jag henne bara som allmänt mansfientlig, det är inte många trådar som man läser där hon inte har agg till någon/några manspersoner här inne.
Sorgligt att hon hittat så fel män att hon måste dömma alla män efter hennes mallar
Azur
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2008, 13:36) *
Var i hela friden kan du läsa att det Grå säger gäller en viss person? Tror inte alls att detta har något att göra med hennes partner.

Hon tror antagligen själv på vad hon skriver, men självklart är det hennes partner hon baserar sin åsikt om "alla män" på. Det är bara det att "alla män" inte är som hennes partner.

Det är lika fel som när Pia Boethius anklagade "alla män" för att vara våldtäktsmän, eller en kompis jag har anklagade "alla kvinnor" för att bara välja killar efter hur mycket pengar de har.

Att alla män är som Grås partner är en svepande generalisering som inte håller, och eftersom det inte stämmer för mig så tänker jag vare sig ta åt mig eller försöka försvara de det stämmer på.
henriks
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2008, 13:36) *
Var i hela friden kan du läsa att det Grå säger gäller en viss person? Tror inte alls att detta har något att göra med hennes partner. Tyvärr finns det många män som är just som Grå beskriver och därför är det ju intressant att få höra hur dom som inte är det tänker och ser på "livslång kärlek". Jag är lika nyfiken jag.

Tack stintan för att det är någon i den här tråden som inte tror att jag är en sexgalning och allmän svinpäls.

CITAT (Azur @ 07-08-2008, 14:41) *
Att alla män är som Grås partner är en svepande generalisering som inte håller, och eftersom det inte stämmer för mig så tänker jag vare sig ta åt mig eller försöka försvara de det stämmer på.

Och eftersom du inte tar åt dig, så kastar du all skit på mig istället? tack för det! ranting.gif
Azur
CITAT (henriks @ 07-08-2008, 16:24) *
Och eftersom du inte tar åt dig, så kastar du all skit på mig istället? tack för det! ranting.gif

Jag kastar ingen skit på nån; jag vägrar ta åt mig av skit som Grå kastar blint. Men helt klart har ni grejor ni behöver reda ut.
henriks
CITAT (Azur @ 07-08-2008, 16:35) *
Jag kastar ingen skit på nån; jag vägrar ta åt mig av skit som Grå kastar blint. Men helt klart har ni grejor ni behöver reda ut.

Kan hålla med om att Grå generaliserar, men den som anklagar - det är du, inte Grå
AndersKbg
Men hörni, behövs det inte mer än detta för att det ska gå överstyr på odla?

OnT:
Har man en partner som inte vill ha sex så beror det ju säkert på att man har låtit slentrianen gå för långt.
Då blir det ofta diskussioner om att det är så kass, om man inte själv är likgiltig vill säga.

Standardargumentet är ju att "man vill ha det som förr".
Vilken tabbe. Det är inte det man hade som förr som man ska tillbaka till, man ska hitta nåt nytt som för en samman istället. Varför ska man dra tillbaka tiden? Jag har åtminstone aldrig träffat någon som blir yngre med åren.

Ta en brejk från vardagen, åk på en weekendresa, gå på bio, gå ut och ät, slösa bort en natt på hotell....det finns hur mkt som helst att hitta på bara man vill.
Skicka ut ungarna och gör nåt kul... wink.gif Ställ inga krav och låt allt komma per automatik, kommer inte automatiken så sparkar ni lite på den.

Jag har haft alldeles för mkt slentrian i förhållanden för att jag ska låta det hända igen.
henriks
Kärlek är för mig alldeles oerhört mycket mer än bara sex. Långt viktigare är ömhet, en kram eller en puss var som helst, när som helst.

Det handlar om att ha någon att dela vardagen med, någon att tycka om och vilja dela med sig till av de glädjeämnen som livet ger, någon att komma hem till, någon att pyssla om, någon som bryr sig om en. Någon att prata med. Någon att planera framtiden med.

Hur vet man att man är kär då? Det känns, att man blir knäsvag bara av att titta på sin partner, att inte kunna sluta tänka på henne när hon inte finns i närheten, Att man vill vara tillsammans även om det bara innebär att man sitter i var sitt hörn av soffan och pysslar med var sin sak.
Ingrid Zon3
Undrar hur det skulle bli om folk la mer energi och intresse på sina egna relationer än på andras?

Obs att detta är ett generellt uttalande som inte är riktat mot någon person specifikt. Jag vet inte hur ni har det med era partners, och är inte särskilt intresserad av att bli informerad heller, tack! wink.gif

Funderar just på vilka som ska få blommor av mig, de som gjort sig förtjänt av dem eller de som behöver dem. Kanske både och? En kvast gullris kan man ju alltid offra biggrin.gif
*Stintan*
Hon tror antagligen själv på vad hon skriver, men självklart är det hennes partner hon baserar sin åsikt om "alla män" på. Det är bara det att "alla män" inte är som hennes partner.

Det är lika fel som när Pia Boethius anklagade "alla män" för att vara våldtäktsmän, eller en kompis jag har anklagade "alla kvinnor" för att bara välja killar efter hur mycket pengar de har.

Ok att det är fel att generalisera men fortfarande kan jag inte se eller få det till att Grå skulle syfta på sin partner. Snacka om förutfattade meningar. Det jag kan utläsa är att hon har erfarenhet av dylika män precis som jag och många andra kvinnor. Dessutom tror jag mig veta att Grå inte skulle stanna en minut längre än nödvändigt i ett förhållande med en sådan man. Den enda som i den här tråden pekat ut en annan person för att tillhöra denna grupp av män är du. Det kanske är så att alla män faktiskt borde vara som hennes partner.
AndersKbg
CITAT (Ingrid Zon3 @ 07-08-2008, 16:49) *
Undrar hur det skulle bli om folk la mer energi och intresse på sina egna relationer än på andras?

Obs att detta är ett generellt uttalande som inte är riktat mot någon person specifikt. Jag vet inte hur ni har det med era partners, och är inte särskilt intresserad av att bli informerad heller, tack! wink.gif

Det står dig fullständigt fritt att välja vilka trådar du vill läsa.
Det där var ju dagens minsta problem.

Är det inte detta ett forum är till för? Att man ska utbyta erfarenheter och lära av varann?
Återgå till den där "hur länge kan man...bla bla bla-som inte ger ett jävla skit-tråden" istället.
*Stintan*
CITAT (AndersKbg @ 07-08-2008, 17:03) *

Är det inte detta ett forum är till för? Att man ska utbyta erfarenheter och lära av varann?
Återgå till den där "hur länge kan man...bla bla bla-som inte ger ett jävla skit-tråden" istället.

rotfl.gif
Farbror Blå

Vadå kommentera? Finns det nåt att tillägga, eller?
Klart man kan ge henne blommor när man vill, men det trodde jag var sjävklart.
Ingrid Zon3
CITAT (AndersKbg @ 07-08-2008, 17:03) *

Det blev allt lite motsägelsefullt det där. Både välja fritt och sen bli kommenderad till en viss tråd...

Men bortsett ifrån det så har jag ungefär samma uppfattning som du, ägna tid åt varandra.
pejori
CITAT (henriks @ 07-08-2008, 16:24) *
Tack stintan för att det är någon i den här tråden som inte tror att jag är en sexgalning och allmän svinpäls.

./. ranting.gif

Jag tror inte det. tummenupp.gif tummenupp.gif
Visst generaliserar grå, men det är väl det minsta bekymret.
Generaliserar gör alla mer eller mindre.

Tror snarare att Grå uttalar sig om tidigare erfarenheter, samt vad som framkommer när man pratar med väninnor och hör i fikarumen på jobbet.
Kruxet med att hålla en relation på rätt köl, med jobb, skola, ungar, pressen och stressen är ...tror jag...bristen på tid och ork att hitta på saker som är bra för själen.
Att försöka säga och göra småsaker i vardagen som ens partner blir glad av.

Sen till alla män giggle.gif
Förspelet börjar inte i sängen, det börjar på morgonen redan, med en klapp på kinden och en morgonpuss flirting.gif giggle.gif

edit...får tillägga att det var ett skämt
Grå
CITAT (Azur @ 07-08-2008, 12:56) *

a0a.gif Det var då fan vad grinig du är. Har du varit utan länge eller? biggrin.gif
skogstroll
det är nog lätt att bli bitter om man träffat några "apor" men man gör sig nog ingen tjänst att älta det. herregud finns väl tjejer också som bara vill ha en sak. Själv borde jag nog ge min sambo blommor lite oftare och jag tycker de flesta killar är jättebra på att uppskatta sin dam.
Grå
CITAT (Pia L @ 07-08-2008, 07:39) *

Nej tack Pia! smile.gif Jag vill inte ha en man som nöjer sig med sitt. Tar jag kommandot så hinner de ju inte ens få av sig brallorna innan det är över. Tycker det skulle vara strålande skönt att vara gift med en man som klarar sig utan sex i nio år och ändå kan bevisa att han älskar mig, utan riskera att han springer iväg och är otrogen för att "av naturen måste".
Grå
CITAT (Pia L @ 07-08-2008, 13:46) *
Jag tänker inte spekulera i huruvida Grå syftar på en specifik man eller inte, själv uppfattar jag henne bara som allmänt mansfientlig, det är inte många trådar som man läser där hon inte har agg till någon/några manspersoner här inne.
Sorgligt att hon hittat så fel män att hon måste dömma alla män efter hennes mallar

Ja du Pia, om du bara visste hur mansfientlig jag är så skulle du börja gråta och vilja springa hem till pappa.
Så mycket män som jag desstom träffat i mitt yrkesverksamma liv och så mycket skit man får höra och se från dem, så tycker jag nog inte att jag generaliserar så värst mycket.
Men frågan kvarstår dock, för än så länge är det bara AndersGbg som vågat svara på frågan - de andra kanske inte kan svara så att det låter bra?
Pia L
Grå: Det finns män som klarar sig utan sex i 9 år utan att för den skull vara otrogna.....hur dom sen "bedyrar" sin kärlek när dom är kallare än den arktiska isen var ju en anan sak.
Grå

Att du inte skulle ta åt dig... det är så det kokar i bokstäverna rotfl.gif
henriks
CITAT (Grå @ 07-08-2008, 18:51) *
Men frågan kvarstår dock, för än så länge är det bara AndersGbg som vågat svara på frågan - de andra kanske inte kan svara så att det låter bra?

Nej, det är just det. Hur sätter man ord på känslor?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon