|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Farväl?
Hittar du ett konfliktfritt forum ska jag bli den första att gratulera. (Med tulpaner)
AndersKbg
09-08-2008, 23:26
CITAT (Grå @ 10-08-2008, 00:22)  Farväl?
Hittar du ett konfliktfritt forum ska jag bli den första att gratulera. (Med tulpaner) Helt okej, tycker ni att det är mer värt med konflikter och värdelösa skittrådar så okej... Jag har en annan syn på ett forum. De enda trådarna här som är värt nåt slutar med en konflikt. Konfliktfritt forum? Prova www.flashback.info så får du se på moderering... Ha ett underbart liv.
Nostalgia
09-08-2008, 23:27
CITAT (AndersKbg @ 10-08-2008, 00:00)  Varför krigar kvinnor i denna tråden som ska besvaras av män?
Men vi kan säga såhär för att vara mer rak:
Odla är ett sånt jävla skitforum, fullt med konflikter. Jag har läst igenom en massa trådar, flertalet slutar med konflikter. Det enda som startas här är listtrådar, "vad tycker du om", "vad skulle du göra", "hur länge kan man"...VAD ÄR DET FÖR JÄVLA FORUM?
Meningslöst dravel...det finns en hel del användare här och så skriver man bara skit.
Finns det någon som håller med mig om detta eller ska man dra? Nu håller jag nog inte riktigt med dig men tycker heller inte för den skull att du ska dra, utan starta gärna upp några nya trådar själv
Solstorm
09-08-2008, 23:34
TS bad om åsikter från män. Och så kom det en massa käringar och kladdade, det flippar ur i trådarna ibland. Tycker inte du ska lämna forumet AndersKbg, uppenbarligen så behövs här fler män på forumet.
Aqvakul
10-08-2008, 07:38
CITAT (Solstorm @ 10-08-2008, 00:34)  TS bad om åsikter från män. Och så kom det en massa käringar och kladdade, det flippar ur i trådarna ibland. Tycker inte du ska lämna forumet AndersKbg, uppenbarligen så behövs här fler män på forumet.
skogstroll
10-08-2008, 07:53
absolut  så jag ska ta på mig storstövlarna och gå ut och utforska min lilla skog, grannen hittade kantareller häromdan. Så jag kacklar nog inte så mycket idag iaf
CITAT (AndersKbg @ 10-08-2008, 00:26)  Helt okej, tycker ni att det är mer värt med konflikter och värdelösa skittrådar så okej...
Jag har en annan syn på ett forum. De enda trådarna här som är värt nåt slutar med en konflikt. Konfliktfritt forum? Prova www.flashback.info så får du se på moderering...
Ha ett underbart liv. Tack, jag reder mig. Du kanske skulle utforska trådarna utanför småprat? Om man nu är intresserad av växter och odling så är faktiskt odlingsforumet oslagbart, men där kanske du aldrig haft något anledning att klicka? ... och solstorm... när det ställs frågor till er s.k män är det ganska tyst för enligt en del har ni ju svårt att hitta tangentbordet p.g.a ert kön... kolla datumet när TS startade tråden och kolla datumen när de första svaren skrevs. Och sedan har jag märkt att man måste ställa enkla och kvinnligt klädsamma och lite duttenuttiga frågor för att ni ska svara, för om man lägger fingret på eggen så vågar ni inte. Det har hänt flera gånger nu. Den ende som gav ett svar på min fråga om "evig kärlek" utan att blinka var AndersKbg eftersom han är lite pratsugen - ni andra bara gömmer er och gnäller sen när det blir tillfälle att gnälla, när ni får lov att kasta lite skit på "kärringarna".
*Stintan*
10-08-2008, 08:47
CITAT (AndersKbg @ 10-08-2008, 00:00)  Varför krigar kvinnor i denna tråden som ska besvaras av män?
Men vi kan säga såhär för att vara mer rak:
Odla är ett sånt jävla skitforum, fullt med konflikter. Jag har läst igenom en massa trådar, flertalet slutar med konflikter. Det enda som startas här är listtrådar, "vad tycker du om", "vad skulle du göra", "hur länge kan man"...VAD ÄR DET FÖR JÄVLA FORUM?
Meningslöst dravel...det finns en hel del användare här och så skriver man bara skit.
Finns det någon som håller med mig om detta eller ska man dra? Du får ju tycka vad du vill men jag håller inte med dig. Var är förresten alla intressanta trådar du själv skapat? Visst det hade varit kul om fler män svarat i den här tråden men var står det att det är förbjudet för kvinnor att säga sin mening också? Är det krig och konflikter så fort folk har olika åsikter eller vad menar du? Inte ser då jag mycket till krig i den här tråden. Jag trodde forum var till för diskussioner men jag kanske har missuppfattat det hela. Hur kul skulle det vara om alla bara höll med varandra hela tiden, det finns förresten trådar för sånt också, allt för mångfallden. Tycker man att allt som skrivs på Odla är meningslöst dravel och skit har man det nog inte inte så lätt.
Huggorm
10-08-2008, 08:52
Är man ute efter ett konfliktfritt forum får man nog söka sig utanför internet, förmodligen utanför alla platser där mer än en människa vistats. Folk har olika åsikter, och eftersom forum är till för att diskutera så kommer det finnas motsättningar. Det är själva grundtanken med ett diskussiosforum, om alla var av samma åsikt skulle ingen ha anledning att komma hit. Odla är nog det mest konfliktfria forumet jag vistats på i alla fall, och jag är aktiv medlem på dussintals. Att ens nämna Flashback som konfliktfritt är ju löjligt. Där är det mer konflikt, skarpa åsikter och motsättningar i 99% av trådarna än vad det är i den här.
AndersKbg
10-08-2008, 09:58
Okej.
CITAT (Huggorm @ 09-08-2008, 23:42)  Tror du man mår bra av att vara bitter och gå omkring och titta snett på sina medmänniskor? Nej, är du blåögd och ser gott hos folk vare sig det finns eller inte så kommer du ha mycket mera frid inombords. Sen blir man väl nästan alltid bemött såsom man bemöter, bemöter man som en bitterkärring blir man väl oftast behandlad som en sådan. Bemöter man människor på ett bra sätt så blir oftast man bemött på samma sätt tillbaka, det gäller i relationer till män och även till andra kvinnor. Dessutom tycker jag absolut inte att man kallas ett naivt våp för att man "lyckats" i sina relationer till män, tvärtom tyder det väl på att man är en stark och fri kvinna. Gita
Tack Gita, kunde inte sagt det bättre själv
Aqvakul
10-08-2008, 10:53
CITAT (Gita @ 10-08-2008, 11:48)  Dessutom tycker jag absolut inte att man kallas ett naivt våp för att man "lyckats" i sina relationer till män, tvärtom tyder det väl på att man är en stark och fri kvinna. Gita Helt riktigt, men det är det väl förhoppningsvis ingen som uttryckt heller...
CITAT (Gita @ 10-08-2008, 11:48)  Sen blir man väl nästan alltid bemött såsom man bemöter, bemöter man som en bitterkärring blir man väl oftast behandlad som en sådan. Bemöter man människor på ett bra sätt så blir oftast man bemött på samma sätt tillbaka, det gäller i relationer till män och även till andra kvinnor. Dessutom tycker jag absolut inte att man kallas ett naivt våp för att man "lyckats" i sina relationer till män, tvärtom tyder det väl på att man är en stark och fri kvinna. Gita Så när män ideligen ställer privata frågor till dig och uppvaktar dig - förhoppningsvis mot din vilja samtidigt som de gnäller som fan på sina fruar hemma så tar du det som en komplimang för att du tror att de ser dig som en stark och fri kvinna? Kanske är det så Gita att du tror att du är en stark och fri kvinna medan alla andra fruar är jättetråkiga och det är jättesynd om de stackars männen? För min del har jag god lust att klubba ihjäl och gräva ner sådana män, men det är ju jag - bitterkärringen. "Vad säger din man om att du jobbar som svetslärare?" (då brukar jag ljuga och låtsas att jag har en man) "Han tycker det är bra" "Är du lycklig med din man?" "Mycket" "Brukar du ha kjol?" "Nej" "Vad tycker du om att din man gör med dig?" "Det ska du skita i" och så drar de en massa fräckisar och tror att de är såååå roliga och när de märker att jag inte bryr mig, eftersom jag är ganska van vid skiten så börjar de berätta om historier ur livet istället, om när deras kompisar blir gökade i röven med sina flickvänners dildos. När jag då säger ifrån att jag inte vill veta, att de får pyssla med vad de vill ber de om ursäkt. "Det är lugnt" svarar jag. Då ber de om ursäkt ännu mer och vill bli kallade vänner, bjuda på middag och börjar skicka blommor med bud. "Jag bara måste ha dig" är en ganska vanlig fras som brukar förvåna mig ofta eftersom jag inte gör någonting alls för att uppmuntra dem. Jag kan verkligen inte bemöta dem mer avhållsamt än vad jag gör, för isåfall får jag sluta gå ut. Detta handlar alltså inte om en enda arbetsplats eftersom jag rör mig mellan olika arbetsplatser och träffar nya människor ideligen. Männen i fråga är gifta och ogifta mellan 20 - 65 år. Äcklad? Ja. Trivs? Nej, men jag är jävligt bra på mitt yrke.
Huggorm
10-08-2008, 11:23
Då kan jag kanske förstå om du blivit en aning bitter...
CITAT (Grå @ 10-08-2008, 12:10)  Så när män ideligen ställer privata frågor till dig och uppvaktar dig - förhoppningsvis mot din vilja samtidigt som de gnäller som fan på sina fruar hemma så tar du det som en komplimang för att du tror att de ser dig som en stark och fri kvinna? Kanske är det så Gita att du tror att du är en stark och fri kvinna medan alla andra fruar är jättetråkiga och det är jättesynd om de stackars männen? För min del har jag god lust att klubba ihjäl och gräva ner sådana män, men det är ju jag - bitterkärringen. "Vad säger din man om att du jobbar som svetslärare?" (då brukar jag ljuga och låtsas att jag har en man) "Han tycker det är bra" "Är du lycklig med din man?" "Mycket" "Brukar du ha kjol?" "Nej" "Vad tycker du om att din man gör med dig?" "Det ska du skita i" och så drar de en massa fräckisar och tror att de är såååå roliga och när de märker att jag inte bryr mig, eftersom jag är ganska van vid skiten så börjar de berätta om historier ur livet istället, om när deras kompisar blir gökade i röven med sina flickvänners dildos. När jag då säger ifrån att jag inte vill veta, att de får pyssla med vad de vill ber de om ursäkt. "Det är lugnt" svarar jag. Då ber de om ursäkt ännu mer och vill bli kallade vänner, bjuda på middag och börjar skicka blommor med bud. "Jag bara måste ha dig" är en ganska vanlig fras som brukar förvåna mig ofta eftersom jag inte gör någonting alls för att uppmuntra dem. Jag kan verkligen inte bemöta dem mer avhållsamt än vad jag gör, för isåfall får jag sluta gå ut. Detta handlar alltså inte om en enda arbetsplats eftersom jag rör mig mellan olika arbetsplatser och träffar nya människor ideligen. Männen i fråga är gifta och ogifta mellan 20 - 65 år. Äcklad? Ja. Trivs? Nej, men jag är jävligt bra på mitt yrke. Jag delar inte alls dina erfarenheter och det är ju trist att du så ofta blir respektlöst behandlad, de kommentarer du återger skulle vara helt osannolika på min arbetsplats och ett sådant beteende skulle anses fullständigt oproffesionellt. Jag tycker dock fortfarande att du gör fel som generaliserar och dömer alla män efter dina tråkiga erfarenheter, jag tror nog att mina erfarenheter är minst lika giltiga. Och jag tycker inte att jag är dum, blåögd och naiv för att jag tycker att de flesta, såväl män som kvinnor, är bra människor. Gita
skogstroll
10-08-2008, 12:41
CITAT (Grå @ 10-08-2008, 12:10)  "Jag bara måste ha dig" är en ganska vanlig fras som brukar förvåna mig ofta eftersom jag inte gör någonting alls för att uppmuntra dem. Jag kan verkligen inte bemöta dem mer avhållsamt än vad jag gör, för isåfall får jag sluta gå ut. "Old trick in the book". Grå, jag har svårt att tro att du är så naiv
CITAT (Gita @ 10-08-2008, 13:41)  Jag delar inte alls dina erfarenheter och det är ju trist att du så ofta blir respektlöst behandlad, de kommentarer du återger skulle vara helt osannolika på min arbetsplats och ett sådant beteende skulle anses fullständigt oproffesionellt. Nej, jag tror dig. Jag är själv ihop med en ingenjör som omtalar sin kvinnliga ingenjörskollega som en fullständig idiot när hon inte hör, för att hon gör enstaka fel och förmodligen har mer betalt än honom. Samlade erfarenheter. Vill man inte se så håller man för ögonen, vill man inte höra så håller man för öronen och vill man inte få stryk av sin gubbe så försvarar man hans beteende till tänderna och ställer inga krav på hans personliga utveckling. Dessutom kan det vara behändigt med en plånbok och en som hivar sten eller vadå? Det är männen själva som skapar kvinnor som hatar dem, men det vill de ju inte kännas vid för det är bekvämt att rulla på som de alltid har gjort. Skogstroll - utveckla det du skrev, tack.
skogstroll
10-08-2008, 12:54
du verkar ganska verklighetsnära bara...
CITAT (skogstroll @ 10-08-2008, 13:54)  du verkar ganska verklighetsnära bara... utveckla tack. Korta gliringar kan du annars lägga i min brevlåda.
henriks
10-08-2008, 13:26
CITAT (Grå @ 10-08-2008, 13:53)  Nej, jag tror dig. Jag är själv ihop med en ingenjör som omtalar sin kvinnliga ingenjörskollega som en fullständig idiot när hon inte hör, för att hon gör enstaka fel och förmodligen har mer betalt än honom. Nu kan jag inte låta bli att blanda mig i längre... Den kollega du syftar på är till att börja med inte ingenjör, jobbar deltid med lönebidrag från staten. Men jag förstår inte alls vad det har här att göra? hurdana mina kollegor är?
Platinum
10-08-2008, 13:29
Fattade jag det rätt Grå om du jobbar inom en mansdominerad bransch?
Här på landet där jag bor är det ofta rå jargong bland herrar i vissa branscher. Fast i många fall så tror jag det är så att en del är herrarna är "mjukisar" som liksom halkar med i jargongen för att inte hamna utanför, för här där jag bor behövs inte mycket för att man ska vara "märkvärdig".
Jag tror nog att de flesta människor har bra sidor, fast vissa kanske döljer dom väldigt bra. Den sista kommentaren är inte könsberoende förresten.
Aqvakul
10-08-2008, 13:32
CITAT (Platinum @ 10-08-2008, 14:29)  Fattade jag det rätt Grå om du jobbar inom en mansdominerad bransch?
Här på landet där jag bor är det ofta rå jargong bland herrar i vissa branscher. Fast i många fall så tror jag det är så att en del är herrarna är "mjukisar" som liksom halkar med i jargongen för att inte hamna utanför, för här där jag bor behövs inte mycket för att man ska vara "märkvärdig".
Jag tror nog att de flesta människor har bra sidor, fast vissa kanske döljer dom väldigt bra. Den sista kommentaren är inte könsberoende förresten.
Eva-Helene
10-08-2008, 13:52
Jag förstår Grå. Är själv utbildad till och har jobbat som verkstadsmekaniker. Snacket på verkstadsgolvet är rått och direkt-på och när jag började min yrkesbana som väldigt blyg 17-åring fick jag en smärre chock! Även fastän det skojas friskt om både det ena och det andra i min famiilj. Man fick snabbt skaffa sig några extra skinn på näsan - sedan välja att ge respons eller inte. Om man valde att inte "haka på" så blev vissa ännu ivrigare att försöka få en att reagera som dom ville. Det är många som jag bett flyga och fara! På min första arbetsplats var vi ca 40% kvinnor och alla blev vi utsatta för männens "uppvaktning". Nu var det långt ifrån alla män som betedde sig så men det räckte och blev över med dom som gjorde det!
Huggorm
10-08-2008, 14:16
Undrar hur de enstaka män man stöter på inom tex. vården har det bland alla kvinnor?
CITAT (Huggorm @ 10-08-2008, 15:16)  Undrar hur de enstaka män man stöter på inom tex. vården har det bland alla kvinnor? Jag tror att de har det bara bra, slipper leva upp till nån sorts bild av den store tuffe hannen. Det finns ju inte så många hannar att behöva mäta sig med på såna ställen... Män inom vården t.ex. har en mjukare framtoning, det skulle inte funka att ta sig fram med nån sorts "rå verkstadsjargong" i en såpass kvinnodominerad verksamhet.
CITAT (henriks @ 10-08-2008, 14:26)  Nu kan jag inte låta bli att blanda mig i längre... Den kollega du syftar på är till att börja med inte ingenjör, jobbar deltid med lönebidrag från staten. Men jag förstår inte alls vad det har här att göra? hurdana mina kollegor är? Det har inte att göra med dina kollegor, det har att göra med dig och det vet du att jag sa till dig när du berättade om henne, för det var ett herrans gnällande på hennes inkompetens kontra din lön. Konstigt att du inte sa något då om att hon inte hade samma utbildning som du?
CITAT (Betty @ 10-08-2008, 15:42)  Män inom vården t.ex. har en mjukare framtoning, det skulle inte funka att ta sig fram med nån sorts "rå verkstadsjargong" i en såpass kvinnodominerad verksamhet. Stämmer väldigt bra tycker jag.  Det är väl därför jag inte alls känner igen Grå´s beskrivning av männen. Det finns skitstövlar till män (och kvinnor) men för den sakens skull är inte alla likadana.
Platinum
10-08-2008, 14:52
CITAT (Huggorm @ 10-08-2008, 15:16)  Undrar hur de enstaka män man stöter på inom tex. vården har det bland alla kvinnor? Gentemot kollegor vet jag inte hur det funkar, men jag tycker bättre om manliga läkare än kvinnliga. Och det är inte frågan om att männen vet bättre, mer att de är mer sympatiska mot vårdtagare. Kvinnliga gynekologer t.ex är inte roliga säger jag som kvinna.
Huggorm
10-08-2008, 14:57
Rykten inom min manliga umgängeskrets säger att kvinnor kan vara riktigt fula i mun också, när de är i majoritet. Snacket i fikarummet eller omklädningsrummet på kvinnodominerade arbetsplatser kan vara nog så rått. Allt flera män påstår sig ha blivit mer eller mindre antastade av äldre kvinnor, men kanske mest på krogen. Min tro är att detta kommer bli allt vanligare i takt med att utvecklingen går mot mera jämställdhet. Ännu vågar kvinnorna mest släppa lös när de är berusade eller bland andra kvinnor, men behovet och viljan finns. Det är inte männens mörka sida, det är mänsklighetens.
Kanske enskilda kvinnor här inte känner igen sig i detta? Jag känner heller inte igen mig i den bild av män som bla. Grå målar upp.
Grå och henriks, varför håller ni inte erat privata gnabb just privat? Som jag har uppfattat det hela så bor ni ju under samma tak, varför ventilera era uppfattningar om vad den ena eller andra sagt hemma? Jag som inte är van vid att ens gnabba på hemmaplan tycker att det känns olustigt att ni tar upp privatlivet ni har tillsammans här.
Och jag VET, jag väljer själv om jag vill läsa trådarna, och jag tycker att allas åsikter är intressanta att läsa, utom erat privata gnabb
Men spelar det någon roll då? För när ska män lära sig att det inte är upp till dem att diktera villkor för beteendemönster? Är det ok att bete sig som ett svin bara för att man kallar sig man och befinner sig på en viss plats eller i en viss situation? Är det ok att vara otrogen för att man är man och tycker att man har behov?
Skogstroll, du anser att jag ljuger eller? En av "måste-ha" männen lämnade sin hustru och två barn med ett 18-årigt äktenskap och förlovade sig med mig. Skälet? De hade inte sex längre och därmed tyckte han inte att de hade gemensamma intressen. När det visade sig att han inte fick ha speciellt mycket sex med mig heller eftersom jag inte är intresserad av "klockantjugoettsnabbisar" blev han otrevlig och då fick han en timme på sig att packa och flytta.
Efter det förhållandet och två andra äktenskap bakom betsämde jag mig för att aldrig mer släppa in en karl innanför dörren. Sen kom Henrik, och hur bra det går vet vi ju inte förrän vi antingen har gjort slut eller en av oss har dött, eller hur? Men några små rosa moln ser jag inte skymten av, de har förångats för många år sedan.
Huggorm
10-08-2008, 15:01
CITAT (Platinum @ 10-08-2008, 15:52)  Kvinnliga gynekologer t.ex är inte roliga säger jag som kvinna. Jag kan tänka mig att en manlig gynekolog tar det mycket försiktigt i sitt yrkesutövande, då han vet hur bräcklig hans situation är. Endast en idiot skulle säga eller göra något som skulle kunna misstolkas när han har ett sådant yrke. Edit: Och Henrik är nog i en liknande situation
CITAT (Pia L @ 10-08-2008, 15:58)  Grå och henriks, varför håller ni inte erat privata gnabb just privat? Som jag har uppfattat det hela så bor ni ju under samma tak, varför ventilera era uppfattningar om vad den ena eller andra sagt hemma? Jag som inte är van vid att ens gnabba på hemmaplan tycker att det känns olustigt att ni tar upp privatlivet ni har tillsammans här.
Och jag VET, jag väljer själv om jag vill läsa trådarna, och jag tycker att allas åsikter är intressanta att läsa, utom erat privata gnabb In your head Pia. Vi befinner oss på ett diskussionsforum och diskuterar ämnet. Henrik sitter för tillfället i Västergötland och jag i Småland, att vi råkar känna varandra privat gör inte mer skillnad än att du och jag diskuterar faktum om vad som sagts eller inte. Eller ska vi införa "samboförbud" på forumet så att de som känner varandra inte får diskutera i samma trådar? CITAT (Huggorm @ 10-08-2008, 16:01)  Jag kan tänka mig att en manlig gynekolog tar det mycket försiktigt i sitt yrkesutövande, då han vet hur bräcklig hans situation är. Endast en idiot skulle säga eller göra något som skulle kunna misstolkas när han har ett sådant yrke. Edit: Och Henrik är nog i en liknande situation  Vad hette den där våldtäktgynekologen som fick så mycket uppmärksamhet? Grolle? Prolle? I vilket fall som helst så var han ju tydligen inte så försiktig av sig...
CITAT (Platinum @ 10-08-2008, 15:52)  Gentemot kollegor vet jag inte hur det funkar, men jag tycker bättre om manliga läkare än kvinnliga. Och det är inte frågan om att männen vet bättre, mer att de är mer sympatiska mot vårdtagare.
Kvinnliga gynekologer t.ex är inte roliga säger jag som kvinna. Jag tror inte alls att det handlar om att manliga läkare generellt skulle vara mer sympatiska än kvinnliga dito. Jag tror att du bara haft oturen att stöta på fler otrevliga läkare av kvinnligt kön. Jag har som vårdtagare som har rätt ofta behov av läkarkontakt, upplevt lika delar av osympatiska läkare oavsett kön. Tack och lov så överväger andelen sympatiska.
Huggorm
10-08-2008, 15:27
Jag har bara varit i kontakt med läkare en enda gång, och då var det en kvinnlig. Hon var något hårdhänt, men i övrigt inget att klaga på
CITAT (Grå @ 10-08-2008, 16:08)  Vad hette den där våldtäktgynekologen som fick så mycket uppmärksamhet? Grolle? Prolle? I vilket fall som helst så var han ju tydligen inte så försiktig av sig... Carl Trollius Han var inte bara oförsiktig, han var inte heller gynekolog.
Huggorms inlägg 15.57 kan jag bara instämma med. Skillnaden när männen och kvinnorna blir "antastade" är att det är ett jä**la gnäll på kvinnorna och männen säger ingenting, eller så skrattar dom bara åt det....men inte går dom omkring och gnäller för att fruntimmer bjuder ut sig och beter sig som värsta ludren i olika situationer. Fulla fruntimmer ska man bara inte tala om, eller kvinnor i "skock", jag har hört flera incidenter berättade både från min plattsättande pappa och min Taxikörande ex. make. Det sker nog lika mycket otrohet och fula flirter bland kvinnor som bland män. Men det vill inte dom bittra erkänna, för deras del så är männen alltid svin och skithögar....möjligtvis att dom kan backa när motsatsen bevisas. Jag tycker ändå att det är dubbelmoral i tråden....och det är MIN åsikt, varför ska alltid männen ta skit för sitt beteende, ofta har dom faktiskt uppmuntrats att bete sig som dom gör för att kvinnorna betett sig mer eller mindre lösaktigt. JAG har aldrig haft någon man i mitt liv som tilltvingat sig sex, inte heller någon som jag skulle ha riskerat att få däng av om jag inte varit av samma åsikt som honom. Att vara sur och bitter för enstaka erfarenheter gör nog snarare att man råkar ut för flera såna istället för att ge alla chansen att visa att dom är normala och trevliga.
Grå! Jag får för mig att du är en vacker kvinna. Det räcker för somliga av motsatta könet för att få hormonerna utanpå skinnet. Du har nog en inverkan på män som många av oss avundas. Vi kan inte påverka naturlagarna. Män tänker på sex många ggr mer än kvinnor varje dag enl. undersökningar(kommer inte ihåg siffran) och det är nog inte bara sina fruar de tänker på. "När skönheten kom till byn, gick visdomen ut" eller hur nu visan löd. Jag har iallafall full förståelse för att du tycker det är jobbigt och äckligt. Jag tycker också att det är fånigt att låtsas att det inte förekommer. Sitter man i närheten av en skönhet på ett utefik, kan man spana på gubbarna som går förbi.
henriks
10-08-2008, 16:16
CITAT (Grå @ 10-08-2008, 15:47)  Det har inte att göra med dina kollegor, det har att göra med dig och det vet du att jag sa till dig när du berättade om henne, för det var ett herrans gnällande på hennes inkompetens kontra din lön. Konstigt att du inte sa något då om att hon inte hade samma utbildning som du? Jag vet inte vilken av mina kollegor du pratar om, det verkar vara flera stycken i samma skepnad. Men som sagt, det har inte här att göra.
CITAT (AstLar @ 10-08-2008, 17:01)  Vi kan inte påverka naturlagarna. Män tänker på sex många ggr mer än kvinnor varje dag enl. undersökningar(kommer inte ihåg siffran) och det är nog inte bara sina fruar de tänker på. Jag tror siffran är 400 ggr/dag för män och hälften för kvinnor - men kan det verkligen stämma? Hur hinner man få nånting gjort överhuvud taget då?
CITAT (HelenJ @ 10-08-2008, 17:17)  Jag tror siffran är 400 ggr/dag för män och hälften för kvinnor - men kan det verkligen stämma? Hur hinner man få nånting gjort överhuvud taget då?  2 saker samtidigt?
Och så påstås det att männen saknar simultankapacitet
*Stintan*
10-08-2008, 16:42
CITAT (AstLar @ 10-08-2008, 17:01)  Grå! Jag får för mig att du är en vacker kvinna. Det räcker för somliga av motsatta könet för att få hormonerna utanpå skinnet. Du har nog en inverkan på män som många av oss avundas. Vi kan inte påverka naturlagarna. Män tänker på sex många ggr mer än kvinnor varje dag enl. undersökningar(kommer inte ihåg siffran) och det är nog inte bara sina fruar de tänker på. "När skönheten kom till byn, gick visdomen ut" eller hur nu visan löd. Jag har iallafall full förståelse för att du tycker det är jobbigt och äckligt. Jag tycker också att det är fånigt att låtsas att det inte förekommer. Sitter man i närheten av en skönhet på ett utefik, kan man spana på gubbarna som går förbi.  Instämmer! Jag tycker också att det är märkligt att en del påstår att bara för att man inte själv upplevt samma sak så förekommer det inte. Eller så skyler man över det genom att påstå att kvinnorna får skylla sig själva. Vem vinner på att man förnekar att det finns en hel del svin i stian. Dessutom finns det ingen automatisk koppling mellan att ha varit med om sådant Grå beskriver och att vara en bitter kärring.
Det är ingen i den här tråden som har sagt att det inte existerar, däremot så är det ju bara män som pekas ut som svin här....det finns minst lika många "suggor" i vårat avlånga land som beter sig minst lika vidrigt. Jag för min del har väl mera erfarenhet av kvinnor vars beteende jag gärna tar avstånd ifrån, dom män jag träffat på ute på krogen t.ex. som överensstämmer med svinaktiga beteenden är det ju bara att säga till att man inte är intresserad. Men kvinnorna är förbaske mig inga jä**la änglar om ni tror det, jag tycker synd om männen som "avkrävs" en förklaring till varför det ska till ytterligheter för att ge en blomma.
CITAT (Grå @ 10-08-2008, 13:53)  Nej, jag tror dig. Jag är själv ihop med en ingenjör som omtalar sin kvinnliga ingenjörskollega som en fullständig idiot när hon inte hör, för att hon gör enstaka fel och förmodligen har mer betalt än honom. Låter som din man inte är särskilt smart om han talar på det sättet om sin kollega. Gita
CITAT (Gita @ 10-08-2008, 17:58)  Låter som din man inte är särskilt smart om han talar på det sättet om sin kollega. Gita Han är mycket intelligent, men vad jag ville ha sagt var att höga studieskulder inte ger någon fribiljett även om det kanske är kutym att kvinnor inom de yrkena inte behöver "skylla sig själva att de är där", därför talas det tystare bakom ryggen istället. Men du Gita... de där White Trash-kvinnorna på partyfärjorna du var så bekymrad för...? Inte var du väl orolig för att din man skulle...? Nej, jag trodde inte det, men var ju tvungen att fråga.
Grå: Jag vill bara påpeka att Gita knappast är ensam om att tycka det hon gjorde om dom kvinnorna, och det har inget att göra med om vi är rädda att våra egna män skulle falla för en sån. Ingen av dom män jag haft har varit otrogen, och det är inte alla män som har den läggningen för otrohet, även om du nu tror att majoriteten av alla män är såna.
CITAT (*Stintan* @ 10-08-2008, 17:42)  Vem vinner på att man förnekar att det finns en hel del svin i stian. Fast suggorna är nog ungefär lika många: Gita
CITAT (Grå @ 10-08-2008, 18:04)  Men du Gita... de där White Trash-kvinnorna på partyfärjorna du var så bekymrad för...? Inte var du väl orolig för att din man skulle...? Nej, jag trodde inte det, men var ju tvungen att fråga.  Tror mig ha hört att det är en oskriven forumregel att inte dra upp urgamla trådar igen och det är andra gången du tar upp just den här...... Nåja, du ska få samma svar som förra gången, att jag tycker att mitt ordval var mindre lyckat men att jag står för sakinnehållet. Sen ditt exempel om mannen som bröt upp ur ett 18-årigt förhållande, där var väl din del i det hela lika stor som hans. Kvinnosolidaritet??? Betr. min man så är jag inte ett dugg orolig, han är väldigt kvalitetsmedveten och dessutom älskar han mig. Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|