|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Nu tänker jag sticka ut hakan ordentligt här......................genom att säga att jag faktiskt inte ens förstår vad du pratar om Grå????? Vadå män som ( underförstått ) bestämmer!!!!! Aldrig någonsin att en man eller kvinna skulle få tillåtelsen att bestämma över mig. ( om det inte visar sig att denne är min chef så klart, men det är en helt annan femma som inte hör till disskussionen................) Eller menar du att du tillåter att andra än dig själv bestämmer över huvudet på dig? Jag bestämmer över mig själv, så enkelt är det  ...........Gör inte du/ni andra kvinnor/män det?............ Jag har aldrig någonsin kännt mig underlägsen en man eller kvinna. Varför skulle jag? Jag är jag och jag är förbaskat bra på det jag är...........jag är människa  .............Det hoppas jag att ni är allihop
skogstroll
31-08-2008, 13:00
det låter härligt tycker jag! jag är också den jag är och bryr mig inte om ifall nån surpotta försöker trycka ner mig, det går inte särskilt bra. Alldeles för många bryr sig om vad andra tycker om en. Gör det du trivs med och njut av det. Livet är för kort
CITAT (Gillan @ 31-08-2008, 13:28)  Nu tänker jag sticka ut hakan ordentligt här......................genom att säga att jag faktiskt inte ens förstår vad du pratar om Grå????? Vadå män som ( underförstått ) bestämmer!!!!! Vadå underförstått? Jag kan tyvärr inte svara för vad som försigår i ditt huvud Gillan, är det så att du vill diskutera med mig så funkar det nog bäst om du diskuterar det som jag faktiskt skriver. CITAT (Magdis @ 31-08-2008, 11:28)  Det var samma sak då, jag minns hur glad hon var över jobbet. Hon var 38 år då. Ok. Är det hennes minnen från arbetslivet vi diskuterar eller dina minnen från hennes arbetsliv? Bara så jag vet...
CITAT (Anma @ 31-08-2008, 11:31)  Har vänner som suttit i skitförhållanden med misshandel och notoriskt otrogenhet.
Så erfarenhet av män som är idioter har jag så det räcker.
Trots det anser jag inte att alla män är svin och sexistiska idioter. Vissa av dem är det. Vissa av osskvinnor är det också. Men det stora flertalet är faktiskt ganska ok. Ja , jag vet inte men jag blir så jäkla trött, förbannad och ledsen när jag hör talas om skiten från alla håll och många gånger de mest oväntade för varje gång det händer är en gång för mycket, och det händer varje dag, i varje ort, i hela världen. Det är rätt många män det.
CITAT (Grå @ 31-08-2008, 14:04)  Vadå underförstått? Jag kan tyvärr inte svara för vad som försigår i ditt huvud Gillan, är det så att du vill diskutera med mig så funkar det nog bäst om du diskuterar det som jag faktiskt skriver. Okej, men är det inte så att du tråden igenom har talat om hur män är? Vad de vill och hur de behandlat dig? Har jag missförstått något?...............Om jag inte missförstått, så är min undran hur ända in i helskotta en tjej med sååå mycket skinn på näsan som du verkar ha, kan tillåta sig att bli behandlad på det viset? Jag kan inte förstå hur någon människa kan tillåta sig att bli så nervärderad ( jag vet hur hemskt många av våra medmänniskor blir behandlade, men vad jag vänder mig emot är generalisering och nervärderande ord)........(ledsen om mina ord inte räcker till för att du/ni ska förstå vad jag menar) Jag hoppas vi ( allihop ) kan hjälpas åt att få bort all form av nervärderande gent emot varandra............det har inte ett dugg med kön att göra. Det har med medmännsklighet att göra
CITAT (Gillan @ 31-08-2008, 14:20)  Okej, men är det inte så att du tråden igenom har talat om hur män är? Vad de vill och hur de behandlat dig? Har jag missförstått något?...............Om jag inte missförstått, så är min undran hur ända in i helskotta en tjej med sååå mycket skinn på näsan som du verkar ha, kan tillåta sig att bli behandlad på det viset? Jag kan inte förstå hur någon människa kan tillåta sig att bli så nervärderad ( jag vet hur hemskt många av våra medmänniskor blir behandlade, men vad jag vänder mig emot är generalisering och nervärderande ord)........(ledsen om mina ord inte räcker till för att du/ni ska förstå vad jag menar)
Jag hoppas vi ( allihop ) kan hjälpas åt att få bort all form av nervärderande gent emot varandra............det har inte ett dugg med kön att göra. Det har med medmännsklighet att göra Bra, då ska jag förklara, för som jag förstod det, eftersom du redan varit och "svarat" mig tidigare i tråden, eller rättare sagt tillskrivit mig egenskaper, så trodde jag att det var det senaste inlägget du menade. Grejen är den Gillan, tro't eller ej, att jag just inte tillåter någon att behandla mig på det vis jag blir. Du läser mina inlägg om fan läser bibeln för faktum är den att det är människor som tiger still och i tysthet "tycker synd om" som tillåter sig själva att bli behandlade på ett visst sätt, bara att de lurar sig själva. Och om de upplåter sig själva så ger de per automatik en fribiljett till andra människor (kvinnor) att bli behandlade på samma sätt. Låter inte det logiskt, eller har du något att säga emot i det? Produktionsledarjobbet hade inneburit en lönehöjning på ca 7000 kr per månad och visst hade jag kunnat tacka ja till det och ansett mig lycklig och en frontfigur för kvinnor i mansdominerande yrken, men nej tack. Det är inte med könet vi arbetar inom tillverkningsindustrin och det är heller inte det som ska avgöra huruvida du är kompetent till en befattning eller inte, vare sig du är kvinna eller man. Inser du hur snett det är? har du själv varit med om en liknande situation där du erbjöds jobbet på liknande premisser? Hur resonerade du då? Jag vet inget annat sätt än att berätta om incidenter för att försöka få er att förstå hur oerhört trött man kan bli på inviter från vuxna män på olika arbetsplatser som bara inte kan acceptera att man endast och enbart är där för att utföra ett jobb och inte har något som helst intresse av att lära känna dem privat. Man gör ingenting alls för att uppmuntra dem, man gör bara sitt jobb och tackar nej till telefonnummer och e-postadresser och undviker att lämna ut sina egna. Det är bara på mitt lilla utbildningsföretag som jag får vara ifred, för där är vi så få och mer som en familj, men våra kunder kan inte hålla fingrarna borta. Det finns alltid någon på varje ställe som bara inte kan inse att det inte ringer några klockor och det är ruskigt tröttsamt i längden. VAD är det som stör er så pass, så att ni i nte kan diskutera ämnet utan att tillskriva mig en massa egenskaper? Är det för att ni innerst inne vet att det är så här det funkar, men att det inte låter etiskt rätt för att era män och söner inte bär er åt på det viset? Egentligen har jag god lust att skriva att ni faktiskt inte vet hur era män och söner bär sig åt, och det gjorde jag nu, men jag tar tillbaka det för jag vet med mig själv att jag kommer aldrig att kunna tro något sådant om min egen son när han växer upp. Det är ju så det är, så varför försöka trycka ner mig med en massa tillmälen och skriva in en massa mellan raderna som egentligen bara är en produkt av er egen föreställningsvärld? Istället för att skriva romaner om hurdan jag är och vad jag gör för fel, så kan ni ju beskriva hur det faktiskt fungerar i mansvärlden - överbevisa mig om att jag har fel. Det Gillan, kan du ta som en utmaning.
Gunilla T
31-08-2008, 13:49
[quote name='Grå' date='31-08-2008, 14:38' post='890120']
Grejen är den Gillan, tro't eller ej, att jag just inte tillåter någon att behandla mig på det vis jag blir. Du läser mina inlägg om fan läser bibeln för faktum är den att det är människor som tiger still och i tysthet "tycker synd om" som tillåter sig själva att bli behandlade på ett visst sätt, bara att de lurar sig själva. Och om de upplåter sig själva så ger de per automatik en fribiljett till andra människor (kvinnor) att bli behandlade på samma sätt. Låter inte det logiskt, eller har du något att säga emot i det?
Nu måste jag protestera Grå - våga inte skylla på offren! Det finns bara en som har ansvar för våld, trakasserier och övergrepp och det är den som utövar våldet!
[quote name='Gillan' date='31-08-2008, 13:28' post='890090'] Nu tänker jag sticka ut hakan ordentligt här......................genom att säga att jag faktiskt inte ens förstår vad du pratar om Grå????? Vadå män som ( underförstått ) bestämmer!!!!!
Hej alla män, läs tråden Alla Damer, och fundera, skriv sedan ngra. rader här! Måste det vara ytterligheter för att ge en blomma till den man tycker om Kvinnan är värd det, bara så där, och jag är övertygad om, att du blir överraskad själv.
Vart någonstans i trådens begynnelse finn ens en antydan av det översta citatet. Det är många som inte förstår detta av andra medlemmar i detta forum! Man kan ju fudera över en del inlägg i denna tråd, vad har det har att göra med MANNENS UPPSKATTNING av en kvinna , när det skrivs av, tror jag, kvinnor.
Jag ber er som skriver om männens vara eller icke vara att inse, vi är alla beroende av varandra och jämstäldhet kan alldrig uppnås fören en man kan föda barn.
Respektera frågeställningen i tråden./eden.
Gunilla T
31-08-2008, 15:11
Eden, jag tror du menar väl men måste ändå protestera .. igen..
jämställdhet har aldrig handlat om att vara lika utan att ha lika värde - det är skillnad det.. Olikheterna är viktiga för där finns attraktionen - hurra för den!
CITAT (Gunilla T @ 31-08-2008, 16:11)  Eden, jag tror du menar väl men måste ändå protestera .. igen..
jämställdhet har aldrig handlat om att vara lika utan att ha lika värde - det är skillnad det.. Olikheterna är viktiga för där finns attraktionen - hurra för den! Jag håller helt med dig, Gunilla T,inte desto mindre har, tyvärr, denna tråden spårat ur från den urspungliga frågan. Rätta mig om jag har fel. Min start på tråden har inte det minsta att göra med, förtyck, misshandel, våldtäkt eller annat våld mot en kvinna. EN KVINNA SKALL ALLTID RESPEKTERAS, detta är för mig självklart Har inget med frågan i starten att göra  ./eden
Ok Eden, jag respekterar att du vill ha svar från männen och deras blomsterinköp i denna tråd. Jag hoppas att du får det och ska inte skriva mer - här.
Gunilla, du har rätt, naturligtvis. Men ska man hårdra det till denna tråden så ska offren som väljer att tiga still inte heller (skylla) på oss som vrålar högljutt.
Edit: De ska inte kräva att jag/vi/någon annan ska tiga i stillhet.
herkules
31-08-2008, 15:41
CITAT (Grå @ 31-08-2008, 16:37)  /..../ Men ska man hårdra det till denna tråden så ska offren som väljer att tiga still inte heller skylla på oss som vrålar högljutt. så de som i denna tråd tycker män är rätt ok är offer eller hur tänker du? eller är det de som inte skrivit i tråden som är offer?
CITAT (herkules @ 31-08-2008, 16:41)  så de som i denna tråd tycker män är rätt ok är offer eller hur tänker du? eller är det de som inte skrivit i tråden som är offer? ... Ta på dig glasögonen för en gångs skull och LÄS.
herkules
31-08-2008, 15:51
CITAT (Grå @ 31-08-2008, 16:43)  ... Ta på dig glasögonen för en gångs skull och LÄS. jag har glasögonen på, burberrybåge med utmärkta läsglas i. jag läste det du skrev och blev fundersam, därav frågorna. istället för att svara spydigt så kan du ju förklara hur du menar nu när jag gör mig omaket att försöka förstå vad du menar.
CITAT (Grå @ 31-08-2008, 16:37)  Ok Eden, jag respekterar att du vill ha svar från männen och deras blomsterinköp i denna tråd. Jag hoppas att du får det och ska inte skriva mer - här.
Gunilla, du har rätt, naturligtvis. Men ska man hårdra det till denna tråden så ska offren som väljer att tiga still inte heller (skylla) på oss som vrålar högljutt.
Edit: De ska inte kräva att jag/vi/någon annan ska tiga i stillhet. Hej Grå. Jag, vill inte, kan inte, ska inte avgöra vad som skrivs i en tråd,(denna). Men du måste hålla med om att det som skrivs i tråden, är en bra bit ifrån min fråga. Skriv gärna, men om sakfrågan, oavsett tråd./eden.
CITAT (herkules @ 31-08-2008, 16:51)  jag har glasögonen på, burberrybåge med utmärkta läsglas i. jag läste det du skrev och blev fundersam, därav frågorna. istället för att svara spydigt så kan du ju förklara hur du menar nu när jag gör mig omaket att försöka förstå vad du menar. Problemet är ju att det är det du minst av allt gör. Försöka förstå? Då skulle du inte ens försöka inbilla dig att det är kvinnor som tycker att män är ok som är offer, när jag faktiskt skriver om kvinnor som blir antastade av män som hellre håller tyst och tycker synd om dem istället. Huruvida du är ett offer eller inte kan ingen mer än du själv bedömma. Inte av oss här på odla iallafall. Nu skriver jag inte mer här just för att Eden uttryckligen bett om det. Kanske startar jag en egen tråd, men den är det väl stor risk att Admin tar bort också, eftersom man inte får rikta strålkastarna mot sig själv för att det är högrisk för kollektivt mindervärdeskomplex bland er andra. Ha en skön kväll Herkules. CITAT (eden @ 31-08-2008, 16:53)  Hej Grå. Jag, vill inte, kan inte, ska inte avgöra vad som skrivs i en tråd,(denna). Men du måste hålla med om att det som skrivs i tråden, är en bra bit ifrån min fråga. Skriv gärna, men om sakfrågan, oavsett tråd./eden. Eden, eftersom jag är kvinna kan jag lika lite svara på din fråga som de andra kvinnorna har kunnat svara på min fråga om vad män anser om livslång kärlek.
CITAT (Grå @ 31-08-2008, 16:57)  Eden, eftersom jag är kvinna kan jag lika lite svara på din fråga som de andra kvinnorna har kunnat svara på min fråga om vad män anser om livslång kärlek. Det finns ett par som firade ATOM-bröllop för ngn. dag sedan. Där har du svaret./eden
CITAT (eden @ 31-08-2008, 17:10)  Det finns ett par som firade ATOM-bröllop för ngn. dag sedan. Där har du svaret./eden Tack. Jag trodde det var 42 annars...
CITAT (Grå @ 31-08-2008, 14:04)  Är det hennes minnen från arbetslivet vi diskuterar eller dina minnen från hennes arbetsliv? Bara så jag vet... Minnena är desamma för oss båda, eftersom jag känner min mor så vet jag att hon inte skulle komma hem och vara kvittrande glad om det inte vore så att hon hade det bra på sin arbetsplats. Nu skriver jag inget mer om det här med hänsyn till eden.
Thomas Wahlqvist
31-08-2008, 17:39
Uj vilken lång tråd.
Heja GRÅ, ät upp den där rackarn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|