Full version: Alla Män
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
mamamaggan
Så du menar Grå att alla män som tänker på sex egentligen är ute efter att begå övergrepp?
Grå
CITAT (Gita @ 15-08-2008, 23:21) *
Nu tänker jag avsluta denna ordväxling, så du får väl fortsätta slänga din skit på någon annan.
Gita

biggrin.gif Schack matt. God natt och sov gott Gita. Dröm söta drömmar.

CITAT (mamamaggan @ 15-08-2008, 23:23) *
Så du menar Grå att alla män som tänker på sex egentligen är ute efter att begå övergrepp?

Nej jag säger att de män som begår övergrepp, vilka är fler än man oftast vågar tro, gör det med ursäkten "Jag är man och behöver sex".
Gita
CITAT (Platinum @ 15-08-2008, 16:36) *
Det svarar jag på. Säga vad man vill, sex är upphetsande, trevligt, rogivande och bland det intimaste man kan dela med nån om det sker på en nivå där båda parter är på samma våglängd.

Och nä kärleken tar inte slut om andra intressen tar över. Med lite tur så har man både gemensamma och ogemensamma intressen. Ogemensamma för egentid och gemensamma för mertid.

Och jag kan tillägga att sex inte blir sämre och mindre givande för man är äldre och levt länge tillsammans.
Jag tror att det är viktigt att hålla attraktionen levande i ett förhållande, även om det skall till många andra bitar för att göra ett förhållande riktigt bra.
Visst går det att leva asexuellt, men för mig skulle det kännas torftigt och så missar man den alldeles speciella närhet som bara sex ger.
Gita
mamamaggan
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:26) *
Nej jag säger att de män som begår övergrepp, vilka är fler än man oftast vågar tro, gör det med ursäkten "Jag är man och behöver sex".

Så du har aldrig läst om att sexuella övergrepp inte har med behov av sex att göra? Det hela är bara fråga om makt.

Sådan makt som de män du råkat ut för tydligen njuter av att ha över dig fast de inte begår fysiska övergrepp. Synd att du inte kan bryta den makten . De har den ju dagligen och stundligen eftersom du är så uppretad . Varför inte försöka visa att de inte har den makten över dig?
Grå
CITAT (mamamaggan @ 15-08-2008, 23:43) *
Varför inte försöka visa att de inte har den makten över dig?

Genom att läsa den här tråden gissar jag att du menar att man gör det genom att spreta med benen och vråla "KOM OCH TA MIG!!!" ?

Jag reder mig och kommer inte att ändra min åsikt i frågan, men tack ändå.

Men eh... jag har en alldeles ny fråga som jag kom på bara så där.

Vad innebär frasen "livslång kärlek" för er män?

?
Gita
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:48) *
Genom att läsa den här tråden gissar jag att du menar att man gör det genom att spreta med benen och vråla "KOM OCH TA MIG!!!" ?

Stackars, stackars dig!
Grå
CITAT (Gita @ 15-08-2008, 23:51) *
Stackars, stackars dig!

God natt Gita!

På en båååt
på ett haaaav
lilla Gita har kryssat
med sin maaan
just i fäääärd
med att maten ut krysta
Och just dååå
såg de juu
alla kvinnorna där
festa pååå
och ha kuuuul
Gita tjöt av förfär.....an.

(mel. Nu i ro slumra in)
mamamaggan
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:51) *

Vilken åsikt är det du ska ändra på? Du förstod nog mycket väl vad jag menade men jag kom nog sanningen för nära.

Det var du som sa att du skulle ta ifrån dem makten genom erbjuda dem att ha sex med dem medan jag menade att du skulle sluta var uppretad och älta hur genomruttna ALLA män är enligt dig. Det var makten jag menade.

Det har alltså aldrig fallit dig in att de män som retar upp dig gör det för att njuta av att ha makt över dig och dina tankar?!!!!

Magdis
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 17:12) *
Men erferenheten säger att man måste mata sin man med sex (Gita och Azur - jag pratar fortfarande inte om min sambo) för att han ska hålla sig hemma och lugn och fin i byxan.

Ytterligare nåt som jag helt har missat! Jag har aldrig haft en kille som tyckt att sex är nåt han är berättigad till. Såna män som du berättar om har jag aldrig stiftat bekantskap med. Att såna finns, det tror jag absolut. Att de är i majoritet tror jag dock inte.
Min ex-sambo höll jag på att slita ut i början. rolleyes.gif Han meddelade att han inte orkade med i mitt tempo och det godtog jag förstås, om än med viss bitterhet. biggrin.gif

Gillan
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:53) *
God natt Gita!

På en båååt
på ett haaaav
lilla Gita har kryssat
med sin maaan
just i fäääärd
med att maten ut krysta
Och just dååå
såg de juu
alla kvinnorna där
festa pååå
och ha kuuuul

(mel. Nu i ro slumra in)

Jag vet inte om jag någonsin stött på en så respektlös person som dig Grå?! Du slår i min värld alla rekord.

Vill man bli respekterad får man också ge respekt...................har du någonsin tänkt på det?

Är det nåt Gita gör, så är det att respektera andras åsikter ( även om jag oftast inte håller med henne, men det händer ), det gör inte du och jag tycker det är sorgligt att du inte blir motsagd av fler som törs säga vad de tycker.....
Netha
CITAT (Gillan @ 16-08-2008, 03:47) *
Jag vet inte om jag någonsin stött på en så respektlös person som dig Grå?! Du slår i min värld alla rekord.

Vill man bli respekterad får man också ge respekt...................har du någonsin tänkt på det?

Är det nåt Gita gör, så är det att respektera andras åsikter ( även om jag oftast inte håller med henne, men det händer ), det gör inte du och jag tycker det är sorgligt att du inte blir motsagd av fler som törs säga vad de tycker.....

Håller med i det du säger.
Grå
CITAT (mamamaggan @ 16-08-2008, 00:11) *
Det har alltså aldrig fallit dig in att de män som retar upp dig gör det för att njuta av att ha makt över dig och dina tankar?!!!!

Nja, bara för att vi har trådar på forumet där vi diskuterar män och deras förehavanden och där ger mina åsikter om hur det faktiskt ser ut och fungerar i praktiken betyder ju inte att jag går och tänker på det jämt. Män upptar faktiskt den allra minsta delen av mina funderingar och intresserar mig inte speciellt mycket alls.
Har du verkligen aldrig hört talas om män med stark libido?

rotfl.gif Du är för rolig du Gillan. Låt mig gissa, du har som vanligt inte läst, utan bara tycker?
Gita
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:53) *
God natt Gita!
På en båååt
på ett haaaav
lilla Gita har kryssat
med sin maaan
just i fäääärd
med att maten ut krysta
Och just dååå
såg de juu
alla kvinnorna där
festa pååå
och ha kuuuul

(mel. Nu i ro slumra in)

Det där Grå tolkar jag som ett grovt personligt påhopp, ett grovt brott mot alla forumregler, och borde mer än väl räcka för att få dig avstängd.
Men för min del får du gärna fortsätta, jag har nämligen aldrig fäst mig vid små, patetiska människor som inte klarar av att respektera andras åsikter, jag har nämligen aldrig tagit sådana människor på allvar.
Tycker bara att du gör dig löjlig!
Gita
Grå
CITAT (Gita @ 16-08-2008, 09:13) *
Det där Grå tolkar jag som ett grovt personligt påhopp, ett grovt brott mot alla forumregler, och borde mer än väl räcka för att få dig avstängd.
Men för min del får du gärna fortsätta, jag har nämligen aldrig fäst mig vid små, patetiska människor som inte klarar av att respektera andras åsikter, jag har nämligen aldrig tagit sådana människor på allvar.
Tycker bara att du gör dig löjlig!
Gita

God morgon Gita! Du har avslutat ordväxlingen med mig, har du redan glömt det?
Ha en bra dag, nu ska jag läsa lite i gamla trådar...
herkules
CITAT (Grå @ 16-08-2008, 09:02) *
Du är för rolig du Gillan. Låt mig gissa, du har som vanligt inte läst, utan bara tycker?

jag har läst hela tråden och tycker ganska precis som gillan, du är respektlös, rabiat och tämligen gapig i ditt sätt att skriva här på forumet, det finns liksom ingen anledning att ha den tonen.
det måste vara jobbigt att ränna runt ute i spenaten och vara skitförbannad jämt.

det är inte ok att trakassera gita som du gör.
Grå
CITAT (herkules @ 16-08-2008, 09:23) *
jag har läst hela tråden och tycker ganska precis som gillan, du är respektlös, rabiat och tämligen gapig i ditt sätt att skriva här på forumet, det finns liksom ingen anledning att ha den tonen.
det måste vara jobbigt att ränna runt ute i spenaten och vara skitförbannad jämt.

det är inte ok att trakassera gita som du gör.

Jo det är det, för om hon inte pallar så ska hon ge fan i att trakassera mig.

Fortfarande undrar jag:

Vad anser män att frasen "livslång kärlek" innebär?
Gillan
CITAT (Grå @ 16-08-2008, 09:02) *
Nja, bara för att vi har trådar på forumet där vi diskuterar män och deras förehavanden och där ger mina åsikter om hur det faktiskt ser ut och fungerar i praktiken betyder ju inte att jag går och tänker på det jämt. Män upptar faktiskt den allra minsta delen av mina funderingar och intresserar mig inte speciellt mycket alls.
Har du verkligen aldrig hört talas om män med stark libido?

rotfl.gif Du är för rolig du Gillan. Låt mig gissa, du har som vanligt inte läst, utan bara tycker?

Lustigt att du tycker att jag är rolig, det är defenitivt inte ömsesidigt, det kan jag lova. Vad menar du "som vanligt"? Jag läser mycket här på Odla, inte allt, men som sagt, det mesta. Ibland så missar jag en tråd här och där, men, är du involverad så följer jag det med spänning. Varför? Jo, jag väntar hela tiden på att folk ska få upp ögonen för hur totalt respektlös du är och hur du generaliserar folk till höger och vänster, allt i ditt eget sätt att se på saken. Jag har då aldrig sett att du är öppen för andra människors synsätt. Men det är mitt sätt att se på dig, jag vet att det finns andra och det tycker jag är okej så länge jag får ha min åsikt tummenupp.gif ..................Förresten! Vet du vem som lärde mig att respektera andra människors åsikter? Jo, det var min far wub.gif
Grå
CITAT (Gillan @ 16-08-2008, 09:47) *
Lustigt att du tycker att jag är rolig, det är defenitivt inte ömsesidigt, det kan jag lova. Vad menar du "som vanligt"? Jag läser mycket här på Odla, inte allt, men som sagt, det mesta. Ibland så missar jag en tråd här och där, men, är du involverad så följer jag det med spänning. Varför? Jo, jag väntar hela tiden på att folk ska få upp ögonen för hur totalt respektlös du är och hur du generaliserar folk till höger och vänster, allt i ditt eget sätt att se på saken. Jag har då aldrig sett att du är öppen för andra människors synsätt. Men det är mitt sätt att se på dig, jag vet att det finns andra och det tycker jag är okej så länge jag får ha min åsikt tummenupp.gif ..................Förresten! Vet du vem som lärde mig att respektera andra människors åsikter? Jo, det var min far wub.gif

Jag säger inget om din fars försök så har jag inget sagt.

Du och andra får tycka precis vad ni vill om mig Gillan, jag har aldrig hindrat någon och så får du gärna tala om för mig exakt var någonstans jag hindrar andra från att ha en annan åsikt än min egen?

Sedan kan du gärna ta en titt och kolla var någonstans ni andra försöker hindra mig från att ha en annan åsikt än er.

Och när du ändå är igång så kan du ju räkna antalet inlägg som slår ner på mig som person och mitt privatliv, från Gita och andra och jämföra det med antalet inlägg där jag slår ner på andras person och privatliv. Gitas ja, men det är på beställning från frun själv.

DÄREFTER kan vi ta en diskussion om respektlöshet du och jag Gillan. Ha det gott!
Anders zon 1
Jag föreslår att den här tråden avslutas. Det var länge sedan diskussionen tillförde något och det börjar bli väl mycket personangrepp. Provokatörer bemöts bäst med tystnad.
Gita
CITAT (Grå @ 16-08-2008, 09:27) *
Jo det är det, för om hon inte pallar så ska hon ge fan i att trakassera mig.

Fast det är en ganska stor skillnad mellan trakasserier och att ha en annan åsikt i sak.
För, förstår du, ditt sätt att se på dina medmänniskor, olika företeelser i livet m.m är inte den enda givna sanningen och om du känner dig trakasserad av protester mot bl.a din människosyn så är ju det tråkigt för dig.
Men ditt sätt att hela tiden försöka förlöjliga och håna dem som inte tycker som du, ligger väldigt nära rena trakasserier och dessutom ger det inte ett särskilt intelligent intryck.
Gita
Grå
CITAT (Gita @ 16-08-2008, 09:55) *
Fast det är en ganska stor skillnad mellan trakasserier och att ha en annan åsikt i sak.
För, förstår du, ditt sätt att se på dina medmänniskor, olika företeelser i livet m.m är inte den enda givna sanningen och om du känner dig trakasserad av protester mot bl.a din människosyn så är ju det tråkigt för dig.
Men ditt sätt att hela tiden försöka förlöjliga och håna dem som inte tycker som du, ligger väldigt nära rena trakasserier och dessutom ger det inte ett särskilt intelligent intryck.
Gita

Vad du babblar.. och vilka fantasier du har biggrin.gif

Vad anser ni män att frasen "livslång kärlek" innebär?

Några har svarat, andra inte. Frasen borde betyda något för alla, men vad?
*Stintan*

Lägger mig inte i Gitas och Grås personliga vendetta, det är nog mer som ligger bakom den än vi kan utläsa i den här tråden.
En fråga bara Gillan. Menar du då att man är feg bara för att man inte håller med er andra och säger emot Grå? Jag säger inte emot henne tvärtom, men jag anser inte att jag för den skull är feg, mina åsikter står jag för och dom grundar sig på vad livet lärt mig.

Vad jag inte förstår det är varför en del verkar bli så provocerade så fort Grå öppnar munnen. Själv tycker jag det är ganska underhållande med trådar där folk faktiskt har lite olika åsikter.
Gillan
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2008, 10:06) *
Lägger mig inte i Gitas och Grås personliga vendetta, det är nog mer som ligger bakom den än vi kan utläsa i den här tråden.
En fråga bara Gillan. Menar du då att man är feg bara för att man inte håller med er andra och säger emot Grå? Jag säger inte emot henne tvärtom, men jag anser inte att jag för den skull är feg, mina åsikter står jag för och dom grundar sig på vad livet lärt mig.

Vad jag inte förstår det är varför en del verkar bli så provocerade så fort Grå öppnar munnen. Själv tycker jag det är ganska underhållande med trådar där folk faktiskt har lite olika åsikter.

Nej stintan, och definitivt inte du. Det händer titt som tätt att jag inte håller med dig heller, men det finns en, i mina ögon, vesäntlig skillnad i ditt och Grås sätt att skriva. Ditt sätt inger respekt hos mig, medans jag inte kan respektera någon som nödvändigtvis är tvungen att tillgripa "allehanda tillhyggen" för att göra sin röst hörd.

Och där kanske du har svaret på din sista fråga, alla kanske inte tycker att det är underhållande dunno.gif

Nu pratade jag över huvudet på dig Grå och det är inte heller nåt jag gillar..................
Grå
CITAT (Gillan @ 16-08-2008, 10:25) *
Nu pratade jag över huvudet på dig Grå och det är inte heller nåt jag gillar..................

Det åfr bli ditt bekymmer, mig stör det inte det minsta såvida det inte handlar om diverse "bevisning" som Berith och Bettsson höll på med i våras när jag inte var här. Men det är en annan historia.
*Stintan*
Tack för svaret Gillan och njae tycker väl inte att just "tillhyggena" är speciellt roande heller men mycket annat. happy.gif
Pirum
"Det är tur att män inte är lika aggressiva som kvinnor, för då hade det kunnat sluta riktigt illa för världen."

(Jag tror iofs det kan sluta rätt illa för världen ändå, trots att jag försöker ha en positiv grundsyn på människor och mänskligheten)
Gita
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2008, 10:06) *

Olika åsikter, debatter och meningsutbyten med intelligenta, kvicka och fyndiga formuleringar är underhållande, intressant och många gånger väldigt givande. När man däremot börjar slå vilt och använda sig av någon slags sluggerteknik där bl.a förlöjligande av motparten, personangrepp m,m ingår är det inte längre särskilt kul och ger inte heller någonting i sak.
Nu skall jag gå på loppis och leta femtiotalsprylar.
Gita
*Stintan*
Gita se mitt svart till Gillan ovan!
Grå
Livslång kärlek? Någon?
skogstroll
nuförtiden verkar det ju mer accepterat att dejta runt så man har väl lite fler valmöjligheter som väl inte alltid är till ens eget bästa. tar bara längre tid att hitta rätt.
henriks
CITAT (Pirum @ 16-08-2008, 10:48) *
(Jag tror iofs det kan sluta rätt illa för världen ändå, trots att jag försöker ha en positiv grundsyn på människor och mänskligheten)

Jag tror inte att det slutar illa för världen i den skepnad vi känner den idag, det är jag övertygad om, förr eller senare. Att ha en positiv grundsyn på människor har jag för länge sedan slutat med, brukar gå in med inställningen att de flesta är "idioter" tills de bevisat motsatsen. (Vilket en del klarar av MYCKET snabbt att bevisa, andra klarar det aldrig!
Gunilla T
Något förenklat kan man säga att det finns fyra sätt att förhålla sig till sina medmänniskor;

- jag är okay men du är inte okay

- jag är inte okay men du är okay

- jag är inte okay och du är inte heller okay

- jag är okay och du är okay

Det handlar sällan om hur andra människor är utan hur vi själva förhåller oss - inte svårt att inse vem som mår bra och är harmonisk utifrån de olika exemplen eller hur?
skogstroll
ja brukar försöka inte ha några förutfattade meningar om folk förräns jag upptäckt något annat. Tyvärr har jag upptäckt något hos en del.
Gita
CITAT (henriks @ 16-08-2008, 16:06) *
brukar gå in med inställningen att de flesta är "idioter" tills de bevisat motsatsen. (Vilket en del klarar av MYCKET snabbt att bevisa, andra klarar det aldrig!

För min del går jag med inställningen att alla är OK, vilket också visa sig stämma med den absoluta majoriten
Gita

CITAT (Gunilla T @ 16-08-2008, 17:09) *
Något förenklat kan man säga att det finns fyra sätt att förhålla sig till sina medmänniskor;

Det handlar sällan om hur andra människor är utan hur vi själva förhåller oss - inte svårt att inse vem som mår bra och är harmonisk utifrån de olika exemplen eller hur?

Jättebra formulerat!
Gita
henriks
CITAT (Gunilla T @ 16-08-2008, 17:09) *

Förenklingen består i att du tagit bort ett femte:

- Jag är ok, och det är fullt möjligt att du är det också, men det vill jag gärna se först.
Gunilla T
Nix Henrik - det synsättet är den första punkten.
henriks
CITAT (Gunilla T @ 16-08-2008, 19:41) *
Nix Henrik - det synsättet är den första punkten.

Inte alls - Det finns många människor som är helt ok, till och med beundransvärda, både här på odla och annars ute i samhället.

Jag menar inte att jag idiotförklarar alla jag träffar och talar om det för dem, inte alls. Det jag menar är att jag kan vara ganska kritisk mot en människa som jag inte känner. Att en person bevisat sig vara OK är alls inte samma sak som att vederbörande har samma åsikter som jag, men det är en person som klarar av att argumentera för sin sak och har vettiga synpunkter att komma med.

Sen skiljer jag STORT på yrkesliv och privatliv vad gäller mina "värderingar" Det finns folk som jag beundrar yrkesmässigt som jag aldig i h-ete skulle umgås med så mycket som en minut privat.
juliette
CITAT (Grå @ 15-08-2008, 23:01) *
Inte lika lågt som Glocalnet, dina white trash spöken kommer att förfölja dig tills du säger förlåt, och det gills inte om det inte är i mikrofon på scen på båten.

Nej Gita, jag har inte alls svårt för att det finns helt vanliga små grå arbetarsvin som trivs med sina liv, ni behövs också, så att vi starka och blodtörstiga amazonkvinnor kan lysa starkare på himlavalvet. En dag är universum vårat och då är det tack vare sådana som dig Gita, som nöjer sig med mindre.
Puss!

Motsatsen?

Tja.. vänta lite så ska jag se vad du flosklade ut dig...

Jag är ju faktiskt väldigt ovanlig, några centimeter längre än genomsnittet med en 10-15 kilo övervikt och taskigt BMI och ett ganska trevligt utseende, hyfsat välutbildad i livets hårda skola med ett mycket varierande avlönat jobb, lever i en spartansk miljö som urskogseremit och spottar tuggad bark på dem som vågar sig komma nära huset. Har en sambosärbo som jag känt i mindre än ett år och som jag tycker kan vara väl efterhängsen ibland men som annars är en schysst karl med oftast bra värderingar. Har inte alls något behov av att han skapar hela sin existens i beroende av min närvaro, det går mig på nerverna. Har två osnutna tonårsungar som det nog blir folk av såsmåningom, gillar meditationer,spåkonst och allsköns underligheter, avskyr att resa, men älskar trädgård och friluftsliv, mina två hundar (men inte dina), mina nio katter katter (kattungar inkluderade) Slutligen så är jag faktiskt mycket nöjd med mitt liv som det är, förutom att jag skulle gärna vilja kunna få vara ifred lite mer, men det får jag väl när jag blir gammal och alla man känner har dött.

Om min sambo skulle tåla att bli omtalad offentligt på det sätt du gör, så skulle jag tycka att han vore ett riktigt mähä och jag skulle inte kunna fortsätta med honom. Så jag hoppas han säger stopp och belägg! Du är som andra skriver mycket respektlös mot andra människor och det är bara att läsa i dina gamla trådar hur du beter dig. Ett j-la liv blev det när en, säjer en person skrev något du inte gillade i din blogg: du kallade det för stalking, precis som om du skulle vara en världskändis och gnölade här om den saken! När andra säjer något emot dej och argumenten tryter då kommer det i stil med : `Vad du babblar!´ eller andra nedgörande kommentarer. Har du aldrig funderat över varför dina förhållanden går i kras? Det kanske ligger en hel del hos dej som har för vana att kalla andra människor svin etc. Ful i mun är du också, verkar inte veta vad hyfs är.
Och Stintan behöver inte gå i svaromål som hon annars gör så snart någon säjer emot dej, det är lite löjligt att genast gå in och svara istället för en som svarar ganska bra med råsopar hit och dit!
eden
Eftersom det var jag som startade denna tråden men en adekvat fråga som inte berörts särskilt mkt. ber jag er att inte använda tråden till personliga påhopp utan att tänka lite på forummoral och lite etik. Detta ber jag er alla att respektera oavsett tråd!/eden thanks.gif
alle
Åh vad jag är glad över att min man är helt normal som inte vill ha mig kvar bara för att "dra över mig en kort stund varje kväll". Jo, det finns faktiskt män som inte tänker med snorren.

Grå, du har inte funderat på samtalsterapi? Det låter som om du har varit med om många traumatiska upplevelser i ditt förgångna eftersom det skapat så mycket aggression inom dig. Ingen människa kan gå omkring med så mycket negativa känslor utan att det tär på henne och hennes omgivning. Eller är det bara teater alltihop?
Netha
CITAT (henriks @ 16-08-2008, 16:06) *
Att ha en positiv grundsyn på människor har jag för länge sedan slutat med, brukar gå in med inställningen att de flesta är "idioter" tills de bevisat motsatsen. (Vilket en del klarar av MYCKET snabbt att bevisa, andra klarar det aldrig!

...
CITAT (henriks @ 16-08-2008, 20:51) *
Jag menar inte att jag idiotförklarar alla jag träffar och talar om det för dem, inte alls. Det jag menar är att jag kan vara ganska kritisk mot en människa som jag inte känner. Att en person bevisat sig vara OK är alls inte samma sak som att vederbörande har samma åsikter som jag, men det är en person som klarar av att argumentera för sin sak och har vettiga synpunkter att komma med.

Sen skiljer jag STORT på yrkesliv och privatliv vad gäller mina "värderingar" Det finns folk som jag beundrar yrkesmässigt som jag aldig i h-ete skulle umgås med så mycket som en minut privat.

Ja, ja .. är man själv en femplussare som är bäst i alla läger så ....

I övrigt så håller jag med juliette, Gunilla T och Gita
HelenJ
CITAT (eden @ 16-08-2008, 23:13) *
ber jag er att inte använda tråden till personliga påhopp utan att tänka lite på forummoral och lite etik.

Tycks inte funka så bra eden unsure.gif
Netha
CITAT (HelenJ @ 16-08-2008, 23:32) *
Tycks inte funka så bra eden unsure.gif

Jag som inte läst tillnärmelsevis alla inlägg i tråden, undrar var de personliga påhoppen kommit?
Kanske för mycket begärt, men jag hoppas ...
Snöflinga
CITAT (juliette @ 16-08-2008, 23:05) *
Om min sambo skulle tåla att bli omtalad offentligt på det sätt du gör, så skulle jag tycka att han vore ett riktigt mähä och jag skulle inte kunna fortsätta med honom. Så jag hoppas han säger stopp och belägg! Du är som andra skriver mycket respektlös mot andra människor och det är bara att läsa i dina gamla trådar hur du beter dig. Ett j-la liv blev det när en, säjer en person skrev något du inte gillade i din blogg: du kallade det för stalking, precis som om du skulle vara en världskändis och gnölade här om den saken! När andra säjer något emot dej och argumenten tryter då kommer det i stil med : `Vad du babblar!´ eller andra nedgörande kommentarer. Har du aldrig funderat över varför dina förhållanden går i kras? Det kanske ligger en hel del hos dej som har för vana att kalla andra människor svin etc. Ful i mun är du också, verkar inte veta vad hyfs är.
Och Stintan behöver inte gå i svaromål som hon annars gör så snart någon säjer emot dej, det är lite löjligt att genast gå in och svara istället för en som svarar ganska bra med råsopar hit och dit!

tummenupp.gif Absolut ... sedan kan jag inte förstå de som tycker att Grå är rolig blink.gif och en frisk fläkt duh.gif , när hon bara är elak och självcentrerad ....
Netha
CITAT (Snöflinga @ 16-08-2008, 23:38) *
tummenupp.gif Absolut ... sedan kan jag inte förstå de som tycker att Grå är rolig blink.gif och en frisk fläkt duh.gif , när hon bara är elak och självcentrerad ....

tummenupp.gif
*Stintan*
Hallå där juliette du har naturligtvis väldigt svårt att tänka dig att jag kanske faktiskt säger vad jag tycker i mina inlägg. Att jag råkar ha samma åsikter som Grå om vissa saker (inte i allt) innebär inte att jag svarar istället för henne det klarar hon så bra själv så. Men det är kanske bara tillåtet att tycka som dom som säger sig leva i livslånga kärleksförhållanden. Jag har faktiskt mina egna åsikter och förbehåller mig rätten att få uttrycka dom även om det inte passar alla andra.

Var du nu fick luft ifrån att hoppa in och vara lika otrevlig själv som du tycker att andra är vet jag inte men det är väl ändå inte du som bestämmer vem som får säga sin åsikt i trådarna på Odla.

Eftersom jag är så långsam att när jag skriver inlägg så har det kommit en massa andra inlägg emellan ser jag och det är väldigt påtagligt hur mobben går tyvärr och Edens vädjan hade tydligen ingen effekt.
Grå
Men dååå Juliette, Alle och Snöflinga nu vaknade ju ni till liv iallafall, det finns något positivt med allt!

Hur har jag omtalat min sambo offentligt? Jag beskriver hurdan jag är på begäran av Fru Offer själv?
Och som jag brukar få hävda i alla andra trådar där forummedlemmar vaknar till liv först efter att ledarkossan har pinglat med koskällan - jag är faktiskt mycket nöjd men min tillvaro och behöver varken lära mig onanera eller gå i samtalsterapi. Däremot så vet jag vad jag tycker om saker och ting och står för dem. Att mina åsikter sedan ger er rysningar och obehag är ju kanske mer er uppgift att fundera över vad det beror på.

Ha det gott!
aqualis
Hej Grå

Du frågar efter vad män anser frasen ”livslång kärlek” innebär.

Din fråga visar att du undrar om män kan ha en annan uppfattning än kvinnor.

Jag för min del är övertygad om att eventuella skillnader i förståelsen av begreppet knappast har med kön att skaffa.

Är det möjligen så att du gett begreppet en vidare rama än brukligt och underförstått blandat in libido i dina funderingar?

Att mäns libido skiljer sig från kvinnors är väl någorlunda allmänt accepterat, men av något svårbegripligt skäl så betraktar kvinnor sin libido som renare och ädlare än mäns som ofta beskrivs som låg och smutsig, något som av dina inlägg att döma förefaller vara din åsikt.

Kvinnors uppfattning av sexualitet är enligt min erfarenhet beroende på kvinnans ålder. Unga kvinnor uppfattar oftare än äldre sin sexualitet positiv och spännande i samspelet med män.

Vad detta kan bero på kanske du själv har svaret på.

Med vänlig hälsning
Grå
Tak för sakligt svar Aqualis! Jag är inte ute efter det ultimata svaret (som ju alla vet är 42) utan undrar mest överlag hur män ser på frasen "livslång kärlek" eftersom de gärna talar om det (= säger frasen) men oftast har svårt att leva upp till det då det ligger väldigt nära till hands att vara otrogen i ett äktenskap utan sex.
Ställer man en man mot väggen i det läget så är svaret nästan hugget i sten:
"Vad begär du av mig, jag är ju man. Män behöver sex."

Detta oavsett om man ställer sin egen eller någon annans partner mot väggen när de försökt stoppa fingrarna i syltburken.

aqualis
Hej Grå

Ditt svar väcker ju ett mycket intrikat spörsmål.

Vilka försakelser är rimliga att begära av sin partner?

Att den som av något skäl är mindre intresserad av sex även har mindre förståelse än sin partner varför skulle detta vara etiskt mer riktigt ur någon aspekt?

Kärleken övervinner väl allt eller?

Vad är riktigast? Att partnern ständigt går mår dåligt och går och suktar eller at båda får efter sitt behov?

Med vänlig hälsning
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon