Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Noak
kyckling-gryta med ris. Och hemodlad gurka, den första!
ystadhelen
Pasta med kräftstjärtar i gräddsås med morötter, lök och dill.
mamamaggan
Grovt surdegsbröd med coleslaw, skivade tomater med flingsalt och malen kryddpeppar, lufttorkad skinka i små bitar . Till det ett glas mjölk.
Chamomille
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 00:34) *
Grovt surdegsbröd med coleslaw, skivade tomater med flingsalt och malen kryddpeppar, lufttorkad skinka i små bitar . Till det ett glas mjölk.

Men gud va gott!! Å mitt i natten. Var bor du laugh.gif
mamamaggan
CITAT (Chamomille @ 11-08-2010, 01:12) *
Men gud va gott!! Å mitt i natten. Var bor du laugh.gif



I Mälardalen , du är varmt välkommen hit , det finns mat kvar. yes.gif
Chamomille
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 01:21) *
I Mälardalen , du är varmt välkommen hit , det finns mat kvar. yes.gif

Jag ilar!!!
Mollis
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 00:34) *
Grovt surdegsbröd med coleslaw, skivade tomater med flingsalt och malen kryddpeppar, lufttorkad skinka i små bitar . Till det ett glas mjölk.


Oj gud så gott! Det där surdegsbrödet och coleslaw'en känner jag på mig att jag bara skulle älska. Du har inte möjligtvis ork någongång att lägga in recepten?
ninnisky
korv stroganoff med ris och grönsallad
mamamaggan
CITAT (Mollis @ 11-08-2010, 16:42) *
Oj gud så gott! Det där surdegsbrödet och coleslaw'en känner jag på mig att jag bara skulle älska. Du har inte möjligtvis ork någongång att lägga in recepten?



Det sulle inte vara några recept men ......................

Den här gången använde jag färdigköpt bröd ( från bageri där man inte har i en massa tillsatser ) , färdigköpt coleslaw och sedan var det bara att skiva tomaterna , krydda och på med skinkan. Klart !

I dag blir det grillade tunna spjäll med tomatsallad ( tomater ,tunt skivad rödlök , salt , svartpeppar och lite olivolja ).
Klint
Usch vilken dum tråd jag blir "görhungri"
Här finns bara kaffe,vatten.Musli o youghurt visserligen med björnbärssmak,verkade vara en bra ide när jag åkte till jobbet men nu... thumbdown.gif
Aqvakul
stektfläsk och raggmunk....
Överbölingen
Mitt ansvar i dag, firade hustruns återkomst efter frissabesök i jämtlandsmetropolen.

Det blev älgfilét med egen pera, sockerärtor och sommarkyndelfrån kökslandet, hemgjord aioli, tzaziki på egna gurkor och tomater från växthuset.
Dunkvinet blev Podium.
Motti
I dag blev det Hajmalsfile med egenodlade Vaxbönor och morötter slungade i smör.
malcolm
Kyckling i lergryta ala 70-tal med kokt potatis och gräddsås redd av skyn.
Överbölingen
Paltbröd och fläsk.
hattstugan


spaghetti och köttfärssås
Aqvakul
Det blev en vällagad tjock med mos och gurkmajo på Vickys i Eslöv....
ninnisky
Vi åt fläskotlett med råstekt potatis på Älvsborgs fästning. Görgött!
Tikka
Gratinerad löksoppa smile.gif
Anki på Öland
Fisk- och skaldjurssoppa! Sååå gott!
Anki
netaave
Fiskpaket från grillen, filébit av hälleflundra, citronskiva, dill, färsk rödlöksskiva och lite kantareller samt en smörklick i folie. Färska potatisar till.
Motti
i dag blev det pullvermos gröna ärtor på burk och Choritzo korv,bästa enkla tänkbara,det var fint väder här :)int vill man växa fast vid spisen då confused.gif
Skruttis
Ville inte heller stå vid spisen igår. Blev korvstroganoff (från frysen), ris och sallad.

Ikväll blir det tandoorikyckling och tabbouleh. Så himskans gott! yahoo.gif
netha
Blev nötskav i gräddsås m kokt färskpotatis till.

Idag ... ja det vete gudarna ... beror på vad jag blir sugen på. smile.gif
Överbölingen
Idag blir det klassisk grillad karré. Grillad på björkglöd. I morgon kväll dinerar vi på kinesiska kräftor. Skulle bivit surströmming men vi hade för storburk till två hemma. På grund av nypremiär är allla burkar borta från diskarna.
Mollis
Honungsglacerade revbensspjäll med hemgjord stepsallad
hattstugan
Köttfärspaj
malcolm
Kassler med kokt potatis och svampsås.
Meriona
CITAT (Klint @ 11-08-2010, 17:19) *
Usch vilken dum tråd jag blir "görhungri"
Här finns bara kaffe,vatten.Musli o youghurt visserligen med björnbärssmak,verkade vara en bra ide när jag åkte till jobbet men nu... thumbdown.gif


giggle.gif Stackare!
Aqvakul
lammfilé och bakad potatis...
ninnisky
CITAT (Aqvakul @ 13-08-2010, 17:11) *
lammfilé och bakad potatis...


och visst fick du rödvin till, eller hur?

------

grillad lax med citronsås och spenat - därtill kokt potatis

hallon med gräddvisp till efterrätt
Meriona
Efterrätt varje dag, hur ska detta sluta? flirting.gif När jag var liten fick vi efterrätt på söndagar, jag serverar det aldrig. blush.gif
malcolm
CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 19:48) *
Efterrätt varje dag, hur ska detta sluta? flirting.gif När jag var liten fick vi efterrätt på söndagar, jag serverar det aldrig. blush.gif

Saftkräm med mjölk var en vanlig efterrätt på söndagar när jag växte upp på 60-talet.
Meriona
Det har jag aldrig nånsin fått. Men jag är uppväxt mer på sjuttiotalet. Persikor och päron och fruktcocktail på burk och till det vispad grädde. Gott för stunden men ganska trist.
ninnisky
CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 17:48) *
Efterrätt varje dag, hur ska detta sluta? flirting.gif När jag var liten fick vi efterrätt på söndagar, jag serverar det aldrig. blush.gif


Efterrätt serverar vi bara under de veckor/dagar vi har barnbarn i huset - den yngste behöver äta upp sig lite...
Helst av allt lagar jag ingen mat alls.

Meriona
CITAT (ninnisky @ 13-08-2010, 20:11) *
Efterrätt serverar vi bara under de veckor/dagar vi har barnbarn i huset - den yngste behöver äta upp sig lite...
Helst av allt lagar jag ingen mat alls.

Det var då för väl, jag såg framför mig en sån där präktig husfru som aldrig har damm nånstans och serverar trerätters varje dag. crazy.gif Det stämde inte helt med den busiga bilden jag hade. blush.gif
ninnisky
CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 18:14) *
Det var då för väl, jag såg framför mig en sån där präktig husfru som aldrig har damm nånstans och serverar trerätters varje dag. crazy.gif Det stämde inte helt med den busiga bilden jag hade. blush.gif


det var då för väl säger jag också biggrin.gif
Biggan_
Råstekt potatis, bräckta kasslerskivor, stekt ägg och sallad.
Tikka
Jag har städat mitt skafferi idag o hittade pulver till att göra våfflor så det blev våfflor först med svampstuvning o sen med grädde o hallonsylt smile.gif
Meriona
Jaha, nu vågar jag ju inte ens skriva att jag bara gjorde varma mackor. Jag tycker det är trist att laga mat till mig själv, sonen är inte hemma. sad.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 20:49) *
Jaha, nu vågar jag ju inte ens skriva att jag bara gjorde varma mackor. Jag tycker det är trist att laga mat till mig själv, sonen är inte hemma. sad.gif

Jag älskar varma mackor med skinka, ananas eller tomat och ost och lite pizzakrydda på toppen!
Tikka
CITAT (Meriona @ 13-08-2010, 20:49) *
Jaha, nu vågar jag ju inte ens skriva att jag bara gjorde varma mackor. Jag tycker det är trist att laga mat till mig själv, sonen är inte hemma. sad.gif


Men varma mackor som är så gott smile.gif Varför tror du jag gjorde våfflor, enkelt lätt o gott o så ingen gubba hemma wink.gif
Meriona
Tomater istället för ananas... blush.gif
Aqvakul
CITAT (ninnisky @ 13-08-2010, 19:15) *
och visst fick du rödvin till, eller hur?


Absolut och gino till efterrätt... wub.gif
Överbölingen
Bakad hempera med kryddor, lite olja, tomatsallad, tzatziki och feggrillad karré i stekpanna. Förrätt blev smörpotatis och några härliga tunna skivor ägfilé med mycket pepparrot från gårdagen. Dessert blev portionspaj med röda och svarta vinbär med vaniljsås. Irich coffee vid tärningen.

Gud vad jag längtar till ärtsoppa och pannkakor, kokkött med pepparrotssås, stekfläsk med löksås och kroppkakor.
Meriona
jag ska nog sätta igång med min skinkpaj, annars blir det för sent.
malcolm
Kalops med jasmineris idag, majskorn till.
malcolm
CITAT (ninnisky @ 13-08-2010, 20:11) *
Helst av allt lagar jag ingen mat alls.

Jag har heller ingen större lust att laga mat längre men gör det ändå eftersom sonen (21 år) gärna vill ha lagad mat till middag. Är annars rätt duktig på matlagning och skötte all planering, hemhandling och tillagning som gift och sammanboende och fortsatte med det när jag blev ensamstående med tre barn (4, 8 o. 11). Det är dock inte lika roligt längre sedan döttrarna flyttat ut eftersom sonen inte bryr sig så mycket om vad han får bara det är nå´t att stoppa i huve´t. Behöver sällan titta i en kokbok och kan laga äkta bearnaisesås från grunden, det enda jag har problem med är tunnpannkakor. Kan inte få dem så där tunna och fina som min fd. hustru och min pappa kunde eftersom de går sönder hela tiden.
Klint
Thaiinsp.kyckling jasminris och Mjölk
Aqvakul
Fyllda lövbiffar och potatisgratäng
Glass med melon och färska björnbär
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon