|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Alexander-VG-zon3
18-01-2007, 00:28
jag vill med gnälla . dom räknar ju inte med test inlägg så trodde jag jag hade världens smartaste ide så gick det inte nähäpp finns inte mer att skriva i nu får väl vänta tills i morgon
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2007, 23:06) Nu ska jag ta ner den här gnälltråden på sin rätta nivå igen och gnälla över att jag har antingen fått matförgiftning eller magsjuka! Tror aldrig jag mått så illa i hela mitt liv. Ska inte gå in på detaljer nu va, men det här känns värre än när jag hade vinterkräksjukan i 37:e graviditetsveckan.  Man brukar ju inte bli yr och svimfärdig direkt annars men det blev jag nu. Försöker få i mig lite te... Din stackare, bara det inte är vinterkräksjukan! Krya på dig!!
Lady Hamilton
18-01-2007, 06:35
Hoppas att du mår bättre i dag Magdis Jag är lite ledsen idag............ Strax före jul så avled en arbetskompis till mig i cancer (hon vårdades o dog där vi jobbar. Hon ville ha det så på slutet  ) I allafall så ville hon att jag skulle ta hand om hennes vita Julros som hon hade på säng bordet. Jag tog hem den, srtällde den i uterummet o den blommade så fint. Sedan har jag sett att den börjat "sloka" och eftersom jag nog varit snål med vatten så trodde jag att det var det som var felet. Men nu i dag ser jag att den är FULL med löss! Och den verkar redan ha smittat ner "clementinträdet"  Jag har duschat/sprayat och hoppas att det skall bli bra. Men tror ni att jag vågar testa med provado pinnar i Julrosen? Som ni förstår så "kan" jag inte kasta Julrosen OM det inte nu blir absolut nödvändigt. Att plantera ut Julosen nu är inte läge till. Vi har -8* och 2 dm snö..............
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2007, 23:06) Nu ska jag ta ner den här gnälltråden på sin rätta nivå igen och gnälla över att jag har antingen fått matförgiftning eller magsjuka! Tror aldrig jag mått så illa i hela mitt liv. Ska inte gå in på detaljer nu va, men det här känns värre än när jag hade vinterkräksjukan i 37:e graviditetsveckan.  Man brukar ju inte bli yr och svimfärdig direkt annars men det blev jag nu. Försöker få i mig lite te... Tror nog att din sömnbrist kan påverka allmäntillståndet kraftigt även vid en alldeles normal magsjuka.....vilket jag hoppas att det är för er allas skull. Krya på dig gumman och kör ordentligt med gubben nu
Usch........inget vidare, Magdis. Krya på dig.
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 11:06) dags att gå hem och kurrera sig kanske? krya på dej
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 11:08) CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 11:06) Ont i nacken, ont i halsen...hängig. Strul med en smörig, omöjlig chef.  :wacko: :angry: :angry: :angry: :( :( :( dags att gå hem och kurrera sig kanske? krya på dej   Jag är redan hemma...ledig idag. Har inte tid att vara sjuk  ........ska iväg imorgon eftermiddag.
då så...drick mycket C-vitamin så blir du bättre tills imorgon ska du se
anna_rispan
18-01-2007, 11:18
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 11:13) då så...drick mycket C-vitamin så blir du bättre tills imorgon ska du se  eller sov! det fick jag som råd en gång o det hjälper. man måste ge kroppen en chans att läka ut.
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 11:18) eller sov! det fick jag som råd en gång o det hjälper. man måste ge kroppen en chans att läka ut. Ja....om jag hade tiden.... Har sovit nästan hela helgen eftersom det här började i förra veckan..... Idag har jag andra saker...förberedelser, packa, stryka, tvätta......hålla nerverna i styr......
anna_rispan
18-01-2007, 11:21
Illa med tidsbrist. Får du vila när du åker iväg då?? Eller ska du sitta o köra eller så??
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 11:20) CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 11:18) eller sov! det fick jag som råd en gång o det hjälper. man måste ge kroppen en chans att läka ut.
Ja....om jag hade tiden.... Har sovit nästan hela helgen eftersom det här började i förra veckan..... Idag har jag andra saker...förberedelser, packa, stryka, tvätta......hålla nerverna i styr...... Du får väl trycka i dig den beryktade vitlöksmackan Krya på dig gumman, håll dig varm och sov ut ordentligt
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 11:21) Illa med tidsbrist. Får du vila när du åker iväg då?? Eller ska du sitta o köra eller så?? Vi sticker vid 16-tiden imorgon (3 timmars bilkörning) , sen kommer det vara fullt upp fram till lördag kväll alt söndag eftermiddag - lite beroende på om vi åker hem redan på lördag kväll eller söndag förmiddag. (här är det hur trötta vi kommer vara, som styr....jag ogillar att tvingas köra bil trött...)
malin72
18-01-2007, 11:25
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 11:20) CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 11:18) eller sov! det fick jag som råd en gång o det hjälper. man måste ge kroppen en chans att läka ut.
Ja....om jag hade tiden.... Har sovit nästan hela helgen eftersom det här började i förra veckan..... Idag har jag andra saker...förberedelser, packa, stryka, tvätta......hålla nerverna i styr...... låter som att vi råkade ut för liknande sak...det vill inte gå över,ena stunden känner jag mig piggare sen värre igen  feber då och då... halsen ibland sen ont i huvvve sen ont i kroppen sen hosta om igen inte jätte sjuk så man tvingas att ligga och känner sig helt slut med papper vid sängkanten...men dålig ändå
CITAT (malin72 @ 18-01-2007, 11:25) inte jätte sjuk så man tvingas att ligga och känner sig helt slut med papper vid sängkanten...men dålig ändå Sånt där är otroligt jobbigt.....
Min magsjuka eller vad det var är över. Jag ska aldrig mer laga stekt makrill!! När jag hade magsjuka sist hade vi också ätit makrill och nu var det som att bara makrillen hade kommit ut och fullständigt lämnat min kropp så blev jag frisk. Och jag som älskar makrill!
Biggan_
18-01-2007, 13:01
Jag vill gnälla på vägföreningen! Vi ska betala dyra pengar till dem men trots att det har varit glashalt hur länge som helst så kommer dom inte och sandar!! Snart kommer dom att få ett mycket argt samtal om det inte blir bättre!
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 21:07) Det var ju trist Håller tummarna för att han känner sig piggare i morgon.
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 21:07) Åååånnnejjj....mannen har en begynnande bihåleinflammation. :o :( :( :wacko: Håll tummarna för att han inte blir sämre och får stanna hemma imorgon.  Håller tummen hårt...
Alexander-VG-zon3
18-01-2007, 21:47
sååå nu ni ska jag gnälla så det hörs ända upp till kiruna . hata blötsnö . det tyngder ner mina roser,min kamelia och mina palmer . hoppas bara mina palmer klara detta lite försent att gräva upp dom nu . hata hata detta väder kommer skratta ihjäl mig när det smälter bort
Snöflinga
18-01-2007, 21:57
Jag är lessen för att förmaksflimret har börjat igen  och att hela proceduren med Waran, elkonvertering osv måst tas om igen ...
CITAT (Snöflinga @ 18-01-2007, 21:57) Jag är lessen för att förmaksflimret har börjat igen  och att hela proceduren med Waran, elkonvertering osv måst tas om igen ... Åh så tråkigt  Hoppas att det går att rätta till utan att det blir alltför jobbigt.
FixaIgenväxtTrädgård
18-01-2007, 22:02
Passopp här kan ni få gnällap oliktänkande. jag gillar inte blötan längre jag vill ha en lång kall och snörik vinter!! Till början av april minsann. Och jag menar att det inte är försent än!
CITAT (Snöflinga @ 18-01-2007, 21:57) Jag är lessen för att förmaksflimret har börjat igen  och att hela proceduren med Waran, elkonvertering osv måst tas om igen ... Åh....så tråkigt. Låter tufft. Hoppas det ordnar upp sig till det bästa.
Alexander-VG-zon3
18-01-2007, 23:01
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 22:04) CITAT (Snöflinga @ 18-01-2007, 21:57) Jag är lessen för att förmaksflimret har börjat igen :( och att hela proceduren med Waran, elkonvertering osv måst tas om igen ... Åh....så tråkigt. Låter tufft. Hoppas det ordnar upp sig till det bästa.  hoppas med det löser sig tröst kram
Alexander-VG-zon3
18-01-2007, 23:03
CITAT (FixaIgenväxtTrädgård @ 18-01-2007, 22:02) Passopp här kan ni få gnällap oliktänkande. jag gillar inte blötan längre jag vill ha en lång kall och snörik vinter!! Till början av april minsann. Och jag menar att det inte är försent än!  neee nu lugnar vi ner oss . jag vill ha vår i mars plus ingen för kall vinter helst snö fri . inga sånna här tankar
Snart utför jag en egen hemmagjord kastrering av den jä**la katthanen som markerat in hela huset här  Det stinker i alla rum.....får jag tag i den .........
Snöflinga
19-01-2007, 11:28
CITAT (flaxss @ 18-01-2007, 23:01) CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 22:04) CITAT (Snöflinga @ 18-01-2007, 21:57) Jag är lessen för att förmaksflimret har börjat igen  och att hela proceduren med Waran, elkonvertering osv måst tas om igen ... Åh....så tråkigt. Låter tufft. Hoppas det ordnar upp sig till det bästa.  hoppas med det löser sig tröst kram Tack för omtanken ... jobbigast är väl att äta Waran i c:a 4 mån. eftersom man blir så begränsad och ta blodprover varje vecka (spruträdd) ... själva elkonverteringen känns inte eftersom man blir sövd ...
CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 10:42) Snart utför jag en egen hemmagjord kastrering av den jä**la katthanen som markerat in hela huset här  Det stinker i alla rum.....får jag tag i den .........  *blä* ....  Kattpiss stinker verkligen.
Biggan_
19-01-2007, 11:57
CITAT (AnitaGg @ 19-01-2007, 11:55) CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 10:42) Snart utför jag en egen hemmagjord kastrering av den jä**la katthanen som markerat in hela huset här  :wacko: Det stinker i alla rum.....får jag tag i den .........  *blä* ....  Kattpiss stinker verkligen. Nästan omöjligt att få bort osen!
Varför håller katter på sådär förresten? Inte gör hundar det.
Biggan_
19-01-2007, 12:04
CITAT (AnitaGg @ 19-01-2007, 12:01) Varför håller katter på sådär förresten? Inte gör hundar det. Hundar är kanske mer civilicerade, klok som en pudel säger man ju!
CITAT (Birgitta P @ 19-01-2007, 12:04) CITAT (AnitaGg @ 19-01-2007, 12:01) Varför håller katter på sådär förresten? Inte gör hundar det. Hundar är kanske mer civilicerade, klok som en pudel säger man ju!  Ja, så kanske det är. Katter har mer ur-instinkter kvar som vi avlat bort hos hundarna.
Joho då, nog markerar hanhundar också, varenda liten snödriva dom ser så det ser så äckligt ut  för inte fasen pinkar dom 15-20 gånger per runda heller. Runt hela huset är det inpinkat nu och hur får man bort det på snabbaste sättet, doften har avtagit något, men det kan bero på att det fryst på
Inga från Närke
19-01-2007, 17:51
CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 13:49) Joho då, nog markerar hanhundar också, varenda liten snödriva dom ser så det ser så äckligt ut  för inte fasen pinkar dom 15-20 gånger per runda heller. Runt hela huset är det inpinkat nu och hur får man bort det på snabbaste sättet, doften har avtagit något, men det kan bero på att det fryst på  Inomhus tvätta med ättika har jag hört. Katten tycker nog inte om det heller. Kanske kan prova med lite tabaco utspädd där det är inpinkat efter rengöring. För har de väl börjat pinka någonstans så känner de av lukten och vill fortsätta där. Kastrera katten en annan lösning brukar inte markera så mycket då.
CITAT (Inga från Närke @ 19-01-2007, 17:51) CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 13:49) Joho då, nog markerar hanhundar också, varenda liten snödriva dom ser så det ser så äckligt ut  för inte fasen pinkar dom 15-20 gånger per runda heller. Runt hela huset är det inpinkat nu och hur får man bort det på snabbaste sättet, doften har avtagit något, men det kan bero på att det fryst på  Inomhus tvätta med ättika har jag hört. Katten tycker nog inte om det heller. Kanske kan prova med lite tabaco utspädd där det är inpinkat efter rengöring. För har de väl börjat pinka någonstans så känner de av lukten och vill fortsätta där. Kastrera katten en annan lösning brukar inte markera så mycket då. Nu är det varken min katt eller inne, hela huset utvändigt är inpinkat...  ...och hur dumt lät inte det där då??  Jaja, det stinker i alla fall för dom har markerat runtom på grunden så det riktigt suuuuger in  kanska kan spraya ättika på ändå??
Ren, outspädd ättika fungerar alldeles utmärkt enligt mina erfarenheter. I alla fall inomhus. Och det kan väl aldrig skada att testa utomhus också Lycka till! ......värre lukt än kattpiss finns väl inte
CITAT (Evgeni @ 19-01-2007, 18:14) Ren, outspädd ättika fungerar alldeles utmärkt enligt mina erfarenheter. I alla fall inomhus. Och det kan väl aldrig skada att testa utomhus också Lycka till! ......värre lukt än kattpiss finns väl inte  Vore det kattpiss skulle jag vart glad, det är kattmarkering, det är en vesäntlig skillnad det, det är markeringen man nästan inte kan få bort
Inga från Närke
19-01-2007, 18:25
CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 18:17) CITAT (Evgeni @ 19-01-2007, 18:14) Ren, outspädd ättika fungerar alldeles utmärkt enligt mina erfarenheter. I alla fall inomhus. Och det kan väl aldrig skada att testa utomhus också Lycka till! ......värre lukt än kattpiss finns väl inte  Vore det kattpiss skulle jag vart glad, det är kattmarkering, det är en vesäntlig skillnad det, det är markeringen man nästan inte kan få bort  Prova då med ättika ändå och sedan amoniak för det gillar inte katter och förhoppningsvis går de inte i närheten av ditt hus. Kan prova tabaco med som är nog mera miljövänligt. Då kommer det att lukta starkt och de vill inte gå dit. Gäller även rådjuren senare i vår de gillar inte heller lukten.
CITAT (Inga från Närke @ 19-01-2007, 18:25) CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 18:17) CITAT (Evgeni @ 19-01-2007, 18:14) Ren, outspädd ättika fungerar alldeles utmärkt enligt mina erfarenheter. I alla fall inomhus. Och det kan väl aldrig skada att testa utomhus också Lycka till! ......värre lukt än kattpiss finns väl inte  Vore det kattpiss skulle jag vart glad, det är kattmarkering, det är en vesäntlig skillnad det, det är markeringen man nästan inte kan få bort  Prova då med ättika ändå och sedan amoniak för det gillar inte katter och förhoppningsvis går de inte i närheten av ditt hus. Kan prova tabaco med som är nog mera miljövänligt. Då kommer det att lukta starkt och de vill inte gå dit. Gäller även rådjuren senare i vår de gillar inte heller lukten. Jag håller definitivt med Inga, det skadar inte att prova, men precis som hon säger..........Ammoniak borde ju vara det bästa, eftersom deras eget kiss innehåller så mycket av just det
ska testa diverse metoder i morron  tack för tipsen
CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 10:42) Snart utför jag en egen hemmagjord kastrering av den jä**la katthanen som markerat in hela huset här  Det stinker i alla rum.....får jag tag i den .........  Ett tips jag fick lära mig i "bondelandet": Stoppa ner kräket med huvudet före i en stövel, sen är det bara att ta saxen... OBS! Detta är ett skämt och bör ej testas hemma...
CITAT (Anne R @ 19-01-2007, 20:58) CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 10:42) Snart utför jag en egen hemmagjord kastrering av den jä**la katthanen som markerat in hela huset här  :wacko: Det stinker i alla rum.....får jag tag i den .........  Ett tips jag fick lära mig i "bondelandet": Stoppa ner kräket med huvudet före i en stövel, sen är det bara att ta saxen... OBS! Detta är ett skämt och bör ej testas hemma...
CITAT (Inga från Närke @ 19-01-2007, 18:25) CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 18:17) CITAT (Evgeni @ 19-01-2007, 18:14) Ren, outspädd ättika fungerar alldeles utmärkt enligt mina erfarenheter. I alla fall inomhus. Och det kan väl aldrig skada att testa utomhus också Lycka till! ......värre lukt än kattpiss finns väl inte  Vore det kattpiss skulle jag vart glad, det är kattmarkering, det är en vesäntlig skillnad det, det är markeringen man nästan inte kan få bort  Prova då med ättika ändå och sedan amoniak för det gillar inte katter och förhoppningsvis går de inte i närheten av ditt hus. Kan prova tabaco med som är nog mera miljövänligt. Då kommer det att lukta starkt och de vill inte gå dit. Gäller även rådjuren senare i vår de gillar inte heller lukten. Jag har hört att man inte skall använda amoniak just för att det luktar som kiss. Fast ättika tror jag är bra! Fast just markeringarna är ett hellskotta att få bort
CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 13:49) Joho då, nog markerar hanhundar också, varenda liten snödriva dom ser så det ser så äckligt ut  för inte fasen pinkar dom 15-20 gånger per runda heller. Runt hela huset är det inpinkat nu och hur får man bort det på snabbaste sättet, doften har avtagit något, men det kan bero på att det fryst på  Jo, nog markerar dom också. Men inomhus tänkte jag på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|