Full version: Gnäll för alla 2007
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Alexander-VG-zon3
jag vill med gnälla . dom räknar ju inte med test inlägg så trodde jag jag hade världens smartaste ide så gick det inte nähäpp finns inte mer att skriva i nu får väl vänta tills i morgon
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2007, 23:06)
Nu ska jag ta ner den här gnälltråden på sin rätta nivå igen och gnälla över att jag har antingen fått matförgiftning eller magsjuka! sad.gif sad.gif
Tror aldrig jag mått så illa i hela mitt liv. Ska inte gå in på detaljer nu va, men det här känns värre än när jag hade vinterkräksjukan i 37:e graviditetsveckan. sad.gif Man brukar ju inte bli yr och svimfärdig direkt annars men det blev jag nu. Försöker få i mig lite te...

Din stackare, bara det inte är vinterkräksjukan!

Krya på dig!!
Lady Hamilton
Hoppas att du mår bättre i dag Magdis wub.gif

Jag är lite ledsen idag............
Strax före jul så avled en arbetskompis till mig i cancer (hon vårdades o dog där vi jobbar. Hon ville ha det så på slutet wub.gif )
I allafall så ville hon att jag skulle ta hand om hennes vita Julros som hon hade på säng bordet. Jag tog hem den, srtällde den i uterummet o den blommade så fint. Sedan har jag sett att den börjat "sloka" och eftersom jag nog varit snål med vatten så trodde jag att det var det som var felet. Men nu i dag ser jag att den är FULL med löss! Och den verkar redan ha smittat ner "clementinträdet" sad.gif Jag har duschat/sprayat och hoppas att det skall bli bra. Men tror ni att jag vågar testa med provado pinnar i Julrosen? Som ni förstår så "kan" jag inte kasta Julrosen OM det inte nu blir absolut nödvändigt. Att plantera ut Julosen nu är inte läge till. Vi har -8* och 2 dm snö..............
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2007, 23:06)
Nu ska jag ta ner den här gnälltråden på sin rätta nivå igen och gnälla över att jag har antingen fått matförgiftning eller magsjuka! sad.gif sad.gif
Tror aldrig jag mått så illa i hela mitt liv. Ska inte gå in på detaljer nu va, men det här känns värre än när jag hade vinterkräksjukan i 37:e graviditetsveckan. sad.gif Man brukar ju inte bli yr och svimfärdig direkt annars men det blev jag nu. Försöker få i mig lite te...

Tror nog att din sömnbrist kan påverka allmäntillståndet kraftigt även vid en alldeles normal magsjuka.....vilket jag hoppas att det är för er allas skull. Krya på dig gumman och kör ordentligt med gubben nu wub.gif
Kathy
Usch........inget vidare, Magdis. Krya på dig. wub.gif
Kathy
Ont i nacken, ont i halsen...hängig. Strul med en smörig, omöjlig chef. wacko.gif wacko.gif mad.gif mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
pejori
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 11:06)
Ont i nacken, ont i halsen...hängig. Strul med en smörig, omöjlig chef. wacko.gif wacko.gif mad.gif mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

dags att gå hem och kurrera sig kanske? wub.gif
krya på dej smile.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 11:08)
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 11:06)
Ont i nacken, ont i halsen...hängig. Strul med en smörig, omöjlig chef. wacko.gif  :wacko:  :angry:  :angry:  :angry:  :(  :(  :(

dags att gå hem och kurrera sig kanske? wub.gif
krya på dej smile.gif

biggrin.gif Jag är redan hemma...ledig idag.
Har inte tid att vara sjuk sad.gif ........ska iväg imorgon eftermiddag.
pejori
då så...drick mycket C-vitamin så blir du bättre tills imorgon ska du se smile.gif
anna_rispan
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 11:13)
då så...drick mycket C-vitamin så blir du bättre tills imorgon ska du se smile.gif

eller sov! det fick jag som råd en gång o det hjälper. man måste ge kroppen en chans att läka ut.
Kathy
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 11:18)
eller sov! det fick jag som råd en gång o det hjälper. man måste ge kroppen en chans att läka ut.

Ja....om jag hade tiden.... biggrin.gif
Har sovit nästan hela helgen eftersom det här började i förra veckan.....
Idag har jag andra saker...förberedelser, packa, stryka, tvätta......hålla nerverna i styr......
anna_rispan
Illa med tidsbrist. Får du vila när du åker iväg då?? Eller ska du sitta o köra eller så??
Reserv
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 11:20)

Idag har jag andra saker...förberedelser, packa, stryka, tvätta......hålla nerverna i styr......

Du får väl trycka i dig den beryktade vitlöksmackan rolleyes.gif
Krya på dig gumman, håll dig varm och sov ut ordentligt wub.gif
Kathy
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 11:21)
Illa med tidsbrist. Får du vila när du åker iväg då?? Eller ska du sitta o köra eller så??

Vi sticker vid 16-tiden imorgon (3 timmars bilkörning) , sen kommer det vara fullt upp fram till lördag kväll alt söndag eftermiddag - lite beroende på om vi åker hem redan på lördag kväll eller söndag förmiddag. (här är det hur trötta vi kommer vara, som styr....jag ogillar att tvingas köra bil trött...)
malin72
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 11:20)

låter som att vi råkade ut för liknande sak...det vill inte gå över,ena stunden känner jag mig piggare sen värre igen sad.gif feber då och då...
halsen ibland sen ont i huvvve sen ont i kroppen sen hosta om igen

inte jätte sjuk så man tvingas att ligga och känner sig helt slut med papper vid sängkanten...men dålig ändå
Kathy
CITAT (malin72 @ 18-01-2007, 11:25)
inte jätte sjuk så man tvingas att ligga och känner sig helt slut med papper vid sängkanten...men dålig ändå

Sånt där är otroligt jobbigt..... sad.gif
Magdis
Min magsjuka eller vad det var är över. Jag ska aldrig mer laga stekt makrill!! När jag hade magsjuka sist hade vi också ätit makrill och nu var det som att bara makrillen hade kommit ut och fullständigt lämnat min kropp så blev jag frisk. Och jag som älskar makrill! sad.gif
Biggan_
Krya-på-er-kramar till alla er som känner er skruttiga! wub.gif wub.gif wub.gif
Stussi
Jag vill gnälla på vägföreningen! Vi ska betala dyra pengar till dem men trots
att det har varit glashalt hur länge som helst så kommer dom inte och sandar!! mad.gif
Snart kommer dom att få ett mycket argt samtal om det inte blir bättre!
pejori
måste gnälla på alla dessa strömavbrott mad.gif mad.gif
tre gånger idag har strömmen gått här mad.gif mad.gif
blir så trött blink.gif
Kathy
Åååånnnejjj....mannen har en begynnande bihåleinflammation. ohmy.gif sad.gif sad.gif wacko.gif Håll tummarna för att han inte blir sämre och får stanna hemma imorgon.
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 21:07)
Åååånnnejjj....mannen har en begynnande bihåleinflammation. ohmy.gif sad.gif sad.gif wacko.gif Håll tummarna för att han inte blir sämre och får stanna hemma imorgon.

Det var ju trist sad.gif
Håller tummarna för att han känner sig piggare i morgon.
Betty
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 21:07)
Åååånnnejjj....mannen har en begynnande bihåleinflammation.  :o  :(  :(  :wacko: Håll tummarna för att han inte blir sämre och får stanna hemma imorgon.

Håller tummen hårt... smile.gif
Kathy
Jösses, en sån söt tumhållning!! wub.gif wub.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
sååå nu ni ska jag gnälla så det hörs ända upp till kiruna .

hata blötsnö . det tyngder ner mina roser,min kamelia och mina palmer .
hoppas bara mina palmer klara detta lite försent att gräva upp dom nu .

hata hata detta väder mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif
kommer skratta ihjäl mig när det smälter bort
Snöflinga
Jag är lessen för att förmaksflimret har börjat igen sad.gif och att hela proceduren med Waran, elkonvertering osv måst tas om igen ...
askar
CITAT (Snöflinga @ 18-01-2007, 21:57)
Jag är lessen för att förmaksflimret har börjat igen sad.gif och att hela proceduren med Waran, elkonvertering osv måst tas om igen ...

Åh så tråkigt sad.gif Hoppas att det går att rätta till utan att det blir
alltför jobbigt. wub.gif
FixaIgenväxtTrädgård
Passopp här kan ni få gnällap oliktänkande. jag gillar inte blötan längre jag vill ha en lång kall och snörik vinter!! Till början av april minsann. Och jag menar att det inte är försent än!

biggrin.gif
Kathy

Åh....så tråkigt. Låter tufft.
Hoppas det ordnar upp sig till det bästa. wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 22:04)
Jag är lessen för att förmaksflimret har börjat igen  :(  och att hela proceduren med Waran, elkonvertering osv måst tas om igen ...

hoppas med det löser sig wub.gif
tröst kram
Alexander-VG-zon3
CITAT (FixaIgenväxtTrädgård @ 18-01-2007, 22:02)
Passopp här kan ni få gnällap oliktänkande. jag gillar inte blötan längre jag vill ha en lång kall och snörik vinter!! Till början av april minsann. Och jag menar att det inte är försent än!

biggrin.gif

neee nu lugnar vi ner oss . jag vill ha vår i mars plus ingen för kall vinter helst snö fri . inga sånna här tankar
Reserv
Snart utför jag en egen hemmagjord kastrering av den jä**la katthanen som markerat in hela huset här blink.gif wacko.gif Det stinker i alla rum.....får jag tag i den ......... mad.gif
Snöflinga
CITAT (flaxss @ 18-01-2007, 23:01)
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 22:04)
Jag är lessen för att förmaksflimret har börjat igen  sad.gif  och att hela proceduren med Waran, elkonvertering osv måst tas om igen ...

hoppas med det löser sig wub.gif
tröst kram

Tack för omtanken ... jobbigast är väl att äta Waran i c:a 4 mån. eftersom man blir så begränsad och ta blodprover varje vecka (spruträdd) ... själva elkonverteringen känns inte eftersom man blir sövd ...
AnitaO
CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 10:42)
Snart utför jag en egen hemmagjord kastrering av den jä**la katthanen som markerat in hela huset här blink.gif wacko.gif Det stinker i alla rum.....får jag tag i den ......... mad.gif

*blä* .... sad.gif Kattpiss stinker verkligen.
Biggan_
CITAT (AnitaGg @ 19-01-2007, 11:55)
Snart utför jag en egen hemmagjord kastrering av den jä**la katthanen som markerat in hela huset här blink.gif  :wacko:  Det stinker i alla rum.....får jag tag i den ......... mad.gif

*blä* .... sad.gif Kattpiss stinker verkligen.

Nästan omöjligt att få bort osen! sad.gif
AnitaO
Varför håller katter på sådär förresten?
Inte gör hundar det.
Biggan_
CITAT (AnitaGg @ 19-01-2007, 12:01)
Inte gör hundar det.

Hundar är kanske mer civilicerade, klok som en pudel säger man ju! laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Birgitta P @ 19-01-2007, 12:04)
CITAT (AnitaGg @ 19-01-2007, 12:01)
Inte gör hundar det.

Hundar är kanske mer civilicerade, klok som en pudel säger man ju! laugh.gif laugh.gif

Ja, så kanske det är.
Katter har mer ur-instinkter kvar som vi avlat bort hos hundarna.
Reserv
Joho då, nog markerar hanhundar också, varenda liten snödriva dom ser så det ser så äckligt ut wacko.gif för inte fasen pinkar dom 15-20 gånger per runda heller. Runt hela huset är det inpinkat nu och hur får man bort det på snabbaste sättet, doften har avtagit något, men det kan bero på att det fryst på blink.gif
Inga från Närke
CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 13:49)
Joho då, nog markerar hanhundar också, varenda liten snödriva dom ser så det ser så äckligt ut wacko.gif för inte fasen pinkar dom 15-20 gånger per runda heller. Runt hela huset är det inpinkat nu och hur får man bort det på snabbaste sättet, doften har avtagit något, men det kan bero på att det fryst på blink.gif

Inomhus tvätta med ättika har jag hört. Katten tycker nog inte om det heller.
Kanske kan prova med lite tabaco utspädd där det är inpinkat efter rengöring. För har de väl börjat pinka någonstans så känner de av lukten och vill fortsätta där.
Kastrera katten en annan lösning brukar inte markera så mycket då.
Reserv
CITAT (Inga från Närke @ 19-01-2007, 17:51)
Joho då, nog markerar hanhundar också, varenda liten snödriva dom ser så det  ser så äckligt ut wacko.gif  för inte fasen pinkar dom 15-20 gånger per runda heller. Runt hela huset är det inpinkat nu och hur får man bort det på snabbaste sättet, doften har avtagit något, men det kan bero på att det fryst på blink.gif

Inomhus tvätta med ättika har jag hört. Katten tycker nog inte om det heller.
Kanske kan prova med lite tabaco utspädd där det är inpinkat efter rengöring. För har de väl börjat pinka någonstans så känner de av lukten och vill fortsätta där.
Kastrera katten en annan lösning brukar inte markera så mycket då.

Nu är det varken min katt eller inne, hela huset utvändigt är inpinkat... blink.gif ...och hur dumt lät inte det där då?? wacko.gif Jaja, det stinker i alla fall för dom har markerat runtom på grunden så det riktigt suuuuger in mad.gif kanska kan spraya ättika på ändå?? unsure.gif
Gillan
Ren, outspädd ättika fungerar alldeles utmärkt enligt mina erfarenheter.
I alla fall inomhus. Och det kan väl aldrig skada att testa utomhus också rolleyes.gif

Lycka till! ......värre lukt än kattpiss finns väl inte wacko.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 19-01-2007, 18:14)
I alla fall inomhus. Och det kan väl aldrig skada att testa utomhus också rolleyes.gif

Vore det kattpiss skulle jag vart glad, det är kattmarkering, det är en vesäntlig skillnad det, det är markeringen man nästan inte kan få bort wacko.gif
Inga från Närke
CITAT (Reserv @ 19-01-2007, 18:17)

Vore det kattpiss skulle jag vart glad, det är kattmarkering, det är en vesäntlig skillnad det, det är markeringen man nästan inte kan få bort wacko.gif

Prova då med ättika ändå och sedan amoniak för det gillar inte katter och förhoppningsvis går de inte i närheten av ditt hus. Kan prova tabaco med som är nog mera miljövänligt. Då kommer det att lukta starkt och de vill inte gå dit. Gäller även rådjuren senare i vår de gillar inte heller lukten.
Gillan
CITAT (Inga från Närke @ 19-01-2007, 18:25)

Prova då med ättika ändå och sedan amoniak för det gillar inte katter och förhoppningsvis går de inte i närheten av ditt hus. Kan prova tabaco med som är nog mera miljövänligt. Då kommer det att lukta starkt och de vill inte gå dit. Gäller även rådjuren senare i vår de gillar inte heller lukten.

Jag håller definitivt med Inga, det skadar inte att prova, men precis som hon säger..........Ammoniak borde ju vara det bästa, eftersom deras eget kiss innehåller så mycket av just det wub.gif
Reserv
ska testa diverse metoder i morron rolleyes.gif tack för tipsen wub.gif
Anma

Ett tips jag fick lära mig i "bondelandet": Stoppa ner kräket med huvudet före i en stövel, sen är det bara att ta saxen... huh.gif blink.gif

OBS! Detta är ett skämt och bör ej testas hemma...
Reserv
CITAT (Anne R @ 19-01-2007, 20:58)
Snart utför jag en egen hemmagjord kastrering av den jä**la katthanen som markerat in hela huset här blink.gif  :wacko:  Det stinker i alla rum.....får jag tag i den ......... mad.gif

Ett tips jag fick lära mig i "bondelandet": Stoppa ner kräket med huvudet före i en stövel, sen är det bara att ta saxen... huh.gif blink.gif

OBS! Detta är ett skämt och bör ej testas hemma...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (Inga från Närke @ 19-01-2007, 18:25)

Jag har hört att man inte skall använda amoniak just för att det luktar som kiss. Fast ättika tror jag är bra!
Fast just markeringarna är ett hellskotta att få bort wacko.gif
AnitaO

Jo, nog markerar dom också. Men inomhus tänkte jag på. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon