Full version: Gnäll för alla 2007
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
cic
Vill gnälla på att jag fått urinvägsinfektion. Jättejobbigt, men jag ska till läkare i morgon.
Wilmer
Jag vill gnälla på att frosten är här nu. Alldeles för tidigt som vanligt ranting.gif

Wilma
cic
CITAT (cic @ 28-08-2007, 21:46) *
Vill gnälla på att jag fått urinvägsinfektion. Jättejobbigt, men jag ska till läkare i morgon.

Nu vill jag gnälla på att det INTE var urinvägsinfektion. Troligen katarr och det lär ta ett tag innan det går över. angry.gif
Berith
CITAT (cic @ 29-08-2007, 21:23) *
Nu vill jag gnälla på att det INTE var urinvägsinfektion. Troligen katarr och det lär ta ett tag innan det går över. angry.gif

Fyy vad orättvist. thumbdown.gif

...tänkte skriva o-nödigt först men nåt mer nödigt än sånt där finns nog inte. whist.gif
cic
CITAT (Berith @ 30-08-2007, 10:24) *
Fyy vad orättvist. thumbdown.gif

...tänkte skriva o-nödigt först men nåt mer nödigt än sånt där finns nog inte. whist.gif

laugh.gif

Du är så himla finurlig! giggle.gif
vindspel
Jag vill gnälla för att ingen svarade på min fråga i frågeleken. Ni sårar mina känslor no.gif no.gif
aanderss
CITAT (vindspel @ 05-09-2007, 22:16) *
Jag vill gnälla för att ingen svarade på min fråga i frågeleken. Ni sårar mina känslor no.gif no.gif

vilken fråga då rotfl.gif
vindspel
CITAT (aanderss @ 05-09-2007, 22:18) *
vilken fråga då rotfl.gif

Hänger du inte med i frågeleken???????
aanderss
CITAT (vindspel @ 05-09-2007, 22:19) *
Hänger du inte med i frågeleken???????

nu har man svarat tummenupp.gif
vindspel
Nu gnäller jag igen. Det var nog inte bra att sova på dagen, man blir gnällig.
Mitt i nummerleken sluta min internet att fungera mad.gif mad.gif wacko.gif
Men det är bra att den kan reparera sig själv. Den som kunde det. biggrin.gif
aanderss
CITAT (vindspel @ 05-09-2007, 22:44) *
Nu gnäller jag igen. Det var nog inte bra att sova på dagen, man blir gnällig.
Mitt i nummerleken sluta min internet att fungera mad.gif mad.gif wacko.gif
Men det är bra att den kan reparera sig själv. Den som kunde det. biggrin.gif

bravo.gif
vindspel
Nu gnäller jag igen.
Jag håller på och tvättar ännu. Tänkte jag kunde se på TV så länge men vad i h-e en stumfilm på TCM ranting.gif Är de riktigt kloka. Är inte den tiden förbi........
Magdis
Nu är jag gnällig igen! Jag har haft världens magsjuka inatt. sad.gif Idag känns det lite bättre men jag är fortfarande som en sladdrig trasdocka. Gubben flydde till jobbet fort som sjuttsingen för att slippa bli smittad. Stackars lillan fick inte gå till skolan bara för att jag är sjuk, hon skulle till badhuset idag med klassen så hon blev förstås lessen. sad.gif
mamamaggan
Måste gnälla av mig lite. Har i dag rensat lite bland papper och tagit tag i del saker som blivit liggande. Bl a ett långdraget ärende ang en vägbom vid vår sommarstuga.

Är så evinnerligt trött på detta som pågått nu i flera år. Några som har sommarstugor längre ner på vägen har satt upp en bom. Vi ville inte var med så då satte man bommen alldeles i " nederkant " av vår tomt. Men , man satte stolpen som man låser fast bommen i så nära vår tomt att man måste gå in på tomten för att kunna passera. Nu har jag i sommar även köpt granntomten och det visar sig att stolpen står på den tomten utan tillstånd. Den hindrar mig också att komma in med bil på tomten.

Vi har flera gånger skrivit till de som satt upp bommen och uppmanat dem att flytta stolpen. Fick svar , som var som goddag yxskaft , på första brevet . Sedan har det varit tyst trots att vi kontaktat dem igen.

I dag har jag åter igen varit i kontakt med Länsstyrelsen och där har man uppmanat oss att göra polisanmälan. Så här får man inte göra , det finns regler för hur man ska sätta upp bommar.

Skrev nyss ett nytt brev där jag talade om att nu gör vi polisanmälan.

Har tidigare två gånger polisanmält intrång och skadegörelse på vår tomt. När bommen är låst så finns det någon/några som åker med moped och fyrhjuling över tomten och förstör bl a vår häck. De som satt upp bommen parkerar på vår tomt när de glömt nyckeln och de m fl vänder genom att köra in på vår tomt eftersom man inte gjort någon vändplats.

OK vi kan sätta upp staket , taggtråd vad som helst men varför ska vi tvingas till det och dessutom vill definitivt inte vi stå för den kostnaden. Det har gått bra i över 40 år utan staket .

Usch vad trött jag är på detta ! ranting.gif
Betty
Behöver gnälla lite... sad.gif
Åkte på en förkylning för drygt en vecka sen, halsont, hosta, huvudvärk. Kände att jag var på bättringsvägen för några dar sen - men sen igår mår jag sämre igen. Nu har den torra rethostan tilltagit och jag har åkt på feber och jordens rinnsnuva. Tror jag går och lägger mig igen... d010.gif
Alba
CITAT (Betty @ 21-09-2007, 09:26) *
Åkte på en förkylning för drygt en vecka sen, halsont, hosta, huvudvärk. Kände att jag var på bättringsvägen för några dar sen - men sen igår mår jag sämre igen. Nu har den torra rethostan tilltagit och jag har åkt på feber och jordens rinnsnuva. Tror jag går och lägger mig igen... d010.gif

trostar.gif krya på dig.
Tobe3
Behöver gnälla lite.
1. VARFÖR måste de med friska ben, helst ny bil och INGA barn vara så lata, så att de måste parkera precis utanför ingången till mataffären????
Hadde dörrarna varit bredare, så hade de väl kört in också.
2. Hastighetskameror. Man FÅR köra i 90 på en 90 väg fastän man kör förbi en kamera! En del får skrämmselattacker o TVÄR BROMSAR när de ser en kamera.
3. PARAPLY. Kan inte de som har sina paraply uppfällda kolla lite vad de gör. Det är inte skönt att få en paraply i sitt huvud, när man går på stan.
Biggan_
CITAT (Betty @ 21-09-2007, 09:26) *

Krya på dej Betty! trostar.gif blomma.gif
Betty
CITAT (Alba @ 21-09-2007, 10:53) *
trostar.gif krya på dig.

CITAT (Biggan_ @ 21-09-2007, 11:44) *
Krya på dej Betty! trostar.gif blomma.gif

Tack ska ni ha kompiskram.gif ! Nu har jag sovit ett par timmar och känner mig lite mindre mosig i huvudet jämfört med i morse...
Kathy
crying.gif crying.gif crying.gif crying.gif crying.gif crying.gif crying.gif
Var och klippte mig tidigare ikväll. Bytte frisör strax innan sommaren och då tyckte jag hon var bra.
-Minns du mig och hur du klippte förra gången? Javisst!
Och hon klippte.

Och jag ser ut som en igelkott....alldeles för kort. crying.gif
Nöjd? Nääääe.....blir kanske det om 3 veckor då det har växt ut. Vitsen var att det skulle se okej ut när jag åker bort to-fre.....jojo.

Å inte går det bra att plugga heller, jag har kört fast och känner mig stressad eftersom jag kan sitta igen först på lördag. Har deadline på måndag. crying.gif

crying.gif crying.gif crying.gif crying.gif crying.gif crying.gif crying.gif
anna_rispan
O jag vill gnälla på människan som aldrig verkar få tummen ur. Jag har också en massa att göra men ser till att hinna det som är lovat.
Varför får människan inte tummen ur!!!???
Berith
CITAT (anna_rispan @ 25-09-2007, 19:02) *
O jag vill gnälla på människan som aldrig verkar få tummen ur. Jag har också en massa att göra men ser till att hinna det som är lovat.
Varför får människan inte tummen ur!!!???

Sånt där blir jag också förbaskad på - när andra använder min tid. nono.gif

Och jag vill klaga på alla lastbilar och långtradare som inte har skvättlappar. rtfm.gif Undrar hur många olyckor som beror på att mötande bilister inte ser ett dugg när dom möter lastbilar i regn?
anna_rispan
Eh, måste man inte använda vindrutetorkarna när man möter lastbilar o bilar??

Jag vill nu gnälla på att jag ha värk i nacke och axlar!! det går inte över trots att det började i går och jag har sovit och tagit värktablett och sitter nu med vetevärmare. Ta slut det onda nu!!

O ännu än gång ett gnäll om människan som sitter på tummen. Ta ur den nu för h---te!. Tur att den inte vet vad jag skriver.
vindspel
CITAT (anna_rispan @ 26-09-2007, 15:23) *

Jag vill nu gnälla på att jag ha värk i nacke och axlar!! det går inte över trots att det började i går och jag har sovit och tagit värktablett och sitter nu med vetevärmare. Ta slut det onda nu!!

O ännu än gång ett gnäll om människan som sitter på tummen. Ta ur den nu för h---te!. Tur att den inte vet vad jag skriver.

Om du säger till denna människan så kanske du slipper din värk i nacken och axlarna. Inte bra med förtryckt vrede nono.gif
anna_rispan
Intressant tanke
Berith
CITAT (anna_rispan @ 26-09-2007, 15:23) *
---

Naturligtvis använder jag vindrutetorkare när det regnar, men dom hinner inte med när man möter lastbilar utan skvättlappar. nono.gif

Jag tycker att man ska införa lag om skvättlappar igen! rtfm.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 27-09-2007, 06:23) *
Naturligtvis använder jag vindrutetorkare när det regnar, men dom hinner inte med när man möter lastbilar utan skvättlappar. nono.gif

Jag tycker att man ska införa lag om skvättlappar igen! rtfm.gif

Jaa! Va f*n tog dom bort den lagen för??? Urkorkat... sleeping.gif
Magdis
Nu är jag sur!! Det är typ tionde gången idag som jag får världens jobbigaste hicka. Varför blir det så? Har så gott som aldrig hicka annars....kanske tog igen allt på samma gång nu då.
aanderss
CITAT (Magdis @ 01-10-2007, 21:38) *
Nu är jag sur!! Det är typ tionde gången idag som jag får världens jobbigaste hicka. Varför blir det så? Har så gott som aldrig hicka annars....kanske tog igen allt på samma gång nu då.

ja de är aldrig kul att hicka
Inga från Närke
CITAT (Magdis @ 01-10-2007, 21:38) *

Min mamma sa alltid när någon hickade att nu tänker någon på dig. Det kan ju vara en bra anledning att hicka eller hur biggrin.gif
Mitt recept drick 7 små klunkar vatten utan att andas emellan. Lycka till.
Magdis
CITAT (Inga från Närke @ 01-10-2007, 21:50) *
Min mamma sa alltid när någon hickade att nu tänker någon på dig. Det kan ju vara en bra anledning att hicka eller hur biggrin.gif
Mitt recept drick 7 små klunkar vatten utan att andas emellan. Lycka till.

Å hjälp vad det måste tänkas på mig idag då! rolleyes.gif
Nej hjäääälp, nu börjar jag nysa sjuttioelva gånger efter varann också, vad är det här?! w00t.gif
Anma
USh! Jag måste bara få gnälla lite... vädret är hur fint som helst och vi har flyttat till stan! Bläää! Vill inte vara här! Vill vara ute på ön!

Kroppen värker för att jag bytt tillbaka till sängen här hemma, samma visa varje höst/vår, tar någon vecka att vänja sig. Hemma ser det ut som en tronado dragit fram. Alla kläder och grejer som man släpat ut till stugan ligger här och där ouppackade och jag har ingen ork att ta itu med det. ranting.gif

Nu vill jag att det ska vara april så att vi kan flytta ut igen! 6 månader kvar... wacko.gif
anna_rispan
jag vill gnälla för att jag är så lättfrustererad. jag försöke rmed olika medle att få mig att släppa sånt som gör mig irriteerad. men det går inte. kanske dags att gå på andakt elelr nåt.

Men! Jag minns för ca 10 år sedan då snackades det om att etiketten sa att ett vanligt brev räknade man med att det lästes inom en vecka. ett mail inom ett dygn. ett sms inom en timme.

Så varför kan inte folk se till att sköta sin mail??!! Kan de inte det borde de inte ha den som kontaktkälla tycker jag. Det verkar som att man behöver skicka bud som väntar på svar innan den går. suck
Pia L
Jag vill gnälla på influensatider som sinkar packningen till nya egna lägenheten, hur sjuk kan man bli på en skala alltså??
Som jag har känt mig idag så finns det bara en utveckling på eländet och det är till det bättre.
Hoppas ni alla klarar er ifrån influensan iår.
Eva i Skåne
Krya på dig Pia så du kan fixa med din flytt. smile.gif

Måste gnälla över att min dator lagt av. -cry-.gif Nu sitter jag i stugan med en riktigt gammal eländig sak, men allt är bättre än inget.
Sonen var hemma igår. Han skulle sätta i en ny brännare, den gamla har inte funkat på sju evigheter. När han gjort det och dammat 5-6års damm ur burken blush.gif så var apparaten nog i chocktillstånd och ville ingenting längre.
Alltså, den har krånglat och hängt sig väldigt ofta på sistone och nu var det omöjligt att göra någonting. Nu har sonen tagit den med sig hem och kan förhoppningsvis skrämma igång den igen, men det är inte alls säkert.
Jag har ju inte precis kalkylerat med att behöva lägga pengar på en ny... wacko.gif
Netha
Inte kul när datorn lägger av... är ju svårt att klara sig utan nuförtiden.

Min Benq- brännare höll inte ens i två år innan den la av.
Beställde ny från Komplett.se i augusti, minns inte vad den kostade (tror det var ca 5 -600kr)

Benq ska svärson testa om han får igång... isf får maken den till sin dator.
anna_rispan
confused.gif ranting.gif -fear-.gif devil.gif -cry-.gif crazy.gif wacko.gif ranting.gif

grrr. fan. skit. piss.

okej. hoppas att det är ute ur systemete nu då.

pust.
vindspel
CITAT (anna_rispan @ 22-10-2007, 14:59) *
confused.gif ranting.gif -fear-.gif devil.gif -cry-.gif crazy.gif wacko.gif ranting.gif

grrr. fan. skit. piss.
okej. hoppas att det är ute ur systemete nu då.
pust.

Bra gjort, ut med ilskan. Skaffa dig ett par boxhandskar och en sån där säck som de slår på. Då får du endorfiner (eller hur det nu stavas) kompiskram.gif
anna_rispan
CITAT (vindspel @ 22-10-2007, 15:08) *
Bra gjort, ut med ilskan. Skaffa dig ett par boxhandskar och en sån där säck som de slår på. Då får du endorfiner (eller hur det nu stavas) kompiskram.gif

mm, det vore nåt. jag ska ta en promenad senare idag. det brukar också lätta upp.
Netha
CITAT (anna_rispan @ 22-10-2007, 15:12) *
mm, det vore nåt. jag ska ta en promenad senare idag. det brukar också lätta upp.

Hoppas att det känns bättre nu. wub.gif
vindspel
Hade bestämt mig för att inte vara gnällig MEN idag ska jag vara det.
Det är sååååå trist att vara singel. Är inne på en kontaktsida på nätet. Band annat får jag massa mail från 20-åringar som vill bli min älskare -fear-.gif angry.gif . Har nu lagt till på min profil att 20-åringar inte ska kontakta mig. Fick ett mail där han skrev - jag fyller 30 år i december slap.gif . Kära nån..... Sen har vi en del trevliga men för gamla ( dvs 50-års åldern). Suck varför ser de ut som de vore 70 år. Sen har vi dem i 30-års ålder som jag först tyckte var för unga men jag får nog revidera min synpunkt. g.gif
Pratade med en jätte trevlig och vi skulle träffas på torsdag. Pratat i telefon och vi står på samma våglängd. MEN så råkade vi komma in på politik...... Han är moderat ohmy.gif Inte nog med det han har inga svar på mina politiska frågor, om han ändå hade haft det. Ja här kan jag tjata hela dagen så det får vara nog nu........
sad.gif
vindspel
Nu vill jag gnälla igen.
VEM HAR GETT AANDERSS SEMESTER FRÅN ODLA giggle.gif
Och inte har han flyttat fram nattuggletråden heller. Frångå rutinerna så whist.gif
Hoppas han har hittat en trevlig kontakt sajt bravo.gif
aanderss
CITAT (vindspel @ 23-10-2007, 19:57) *
Nu vill jag gnälla igen.
VEM HAR GETT AANDERSS SEMESTER FRÅN ODLA giggle.gif
Och inte har han flyttat fram nattuggletråden heller. Frångå rutinerna så whist.gif
Hoppas han har hittat en trevlig kontakt sajt bravo.gif

nä någon jätte jätte bra kontakt sida har jag inte hittat så jag lär bli singel ett bra tag till

jag svarade på en annons för ett tag sedan o hon rinde mig häromdagen men när hon hörde att jag hade gårr 2 år i förskolan och gått i skolan med de som var 1 år yngre så var jag inte intresant längre.
stina
Jag vill gnälla å det bestämdaste!

Min ipod har avlidit. I måndags sprang jag och hade glömt armhållaren till ipoden. Vad gör man.... Stoppar ipoden i bh-n naturligtvis och springer på. Och vad hände - ipoden kvävdes. sad.gif

Var och lämnade in den idag och det tar 3-4 veckor!!!!! tills jag får tillbaka den. -cry-.gif
pejori
CITAT (aanderss @ 23-10-2007, 20:25) *
nä någon jätte jätte bra kontakt sida har jag inte hittat så jag lär bli singel ett bra tag till

jag svarade på en annons för ett tag sedan o hon rinde mig häromdagen men när hon hörde att jag hade gårr 2 år i förskolan och gått i skolan med de som var 1 år yngre så var jag inte intresant längre.

va!!! confused.gif confused.gif då är jag också körd på datingsidorna crying.gif -cry-.gif
inga dåliga krav dom har... dunno.gif
vindspel
CITAT (aanderss @ 23-10-2007, 20:25) *

Tur du blev av med den maran snabbt och smärtfritt. Hon hade säkert hittat tusen fel på dig och alla andra också för den delen. Men det är ju de som har dåligt självförtroende som letar fel hos andra.
pejori
saknar fortfarande en "anmäl inlägg"-knapp rtfm.gif rtfm.gif rtfm.gif
appropå spaminläggen
Berith
Öppnar en tråd i Support med önskan om en sån knapp.
Gillan
CITAT (Berith @ 24-10-2007, 08:14) *
Öppnar en tråd i Support med önskan om en sån knapp.

Det där tycker jag är ett väldigt bra initiativ Berith tummenupp.gif . Kan du inte lägga till att knappen ändrar färg också när nån har anmält? Då se man ju att det redan är gjort och behöver således inte trycka själv. Kanske kan bli lite många anmälningar annars dunno.gif
vindspel
CITAT (pejori @ 24-10-2007, 06:56) *
saknar fortfarande en "anmäl inlägg"-knapp rtfm.gif rtfm.gif rtfm.gif
appropå spaminläggen

Jag mailar till Göran Carlsson. Han fixar det snabbt. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon