|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Biggan_
05-03-2007, 12:19
CITAT (faith @ 05-03-2007, 10:44)  Måste gnälla lite, eller beklaga mig är kanske ordet. Jag ska till tandläkaren kl 13 och undersöka om jag har några hål. Förhoppningsvis får jag skriva i glad-tråden senare idag, men det finns alltid en risk att jag får återkomma hit till gnäll-tråden också. Jag hatar att gå till tandläkaren, tur är att tandläkaren i alla fall är snäll och har humor. Ajajaj...  Inget kul att gå till tandläkaren!  Hoppas få se dej i gladtråden senare!
aanderss
05-03-2007, 12:38
de blir snart regn
Jösses! Här tar man en liten paus.. Har entligen en EGEN dator och nu också. MEN, vad tusan har hänt här då? Är det inte meningen att man ska känna igen sig kanske?! Hur länge har det varit så här? Finns det en massa nya "oskrivna" regler?? (Bra med en massa nya söta smileys dock..  )
CITAT (cic @ 06-03-2007, 20:14)  Jösses! Här tar man en liten paus.. Har entligen en EGEN dator och nu också. MEN, vad tusan har hänt här då? Är det inte meningen att man ska känna igen sig kanske?! Hur länge har det varit så här? Finns det en massa nya "oskrivna" regler?? (Bra med en massa nya söta smileys dock..  ) Egen dator.. då kanske man får se dig här lite oftare. .) Nya regler.. oskrivna el inte... nej jag har inte utforskatt detta ännu.. det tar nog en tid innan allt är på plats.
Japp!  Nu blir ni inte kvitt mig igen så lätt!
CITAT (cic @ 06-03-2007, 22:04)  Japp!  Nu blir ni inte kvitt mig igen så lätt!  Men.... om du varit borta så länge för att det fattades en dator kunde du väl sagt det. Du hade gärna fått min ena...
Ophelia
07-03-2007, 07:11
CITAT (Berith @ 07-03-2007, 06:58)  Men.... om du varit borta så länge för att det fattades en dator kunde du väl sagt det. Du hade gärna fått min ena...  Cic...dig vill vi inte bli av med  Bertih....... Nu ska jag bara gnälla på skoskavet jag fått och som gör att jag inte kan promenera
Jag säger bara en sak, bihålorna...
Betty, varför inte försöka med ett ansiktsbad bestående av 3 msk färska eukalyptusblad eller 3 msk färska rosmarinblad hackade eller 3 msk färska pepparmyntsblad, lägg valfritt i en värmetålig skål och slå i 2 dl kokande vatten, lägg en handduk över huvudet och andas in ångorna genom näsan minst 10 minuter. Krya på dig
CITAT (Pia L @ 07-03-2007, 07:58)  Betty, varför inte försöka med ett ansiktsbad bestående av 3 msk färska eukalyptusblad eller 3 msk färska rosmarinblad hackade eller 3 msk färska pepparmyntsblad, lägg valfritt i en värmetålig skål och slå i 2 dl kokande vatten, lägg en handduk över huvudet och andas in ångorna genom näsan minst 10 minuter. Krya på dig  Tack för det tipset Pia! Eukalyptusblad blir nog inte alltför enkelt att få tag på - men rosmarin eller mynta har dom kanske på affären, ska kolla sen när vi åker och handlar ikväll.
Eukalyptus brukar dom ha på blomaffärerna för att dekorera buketter med  Det doftar dessutom trevligare än Rosmarin, men mynta brukar finnas färsk i kruka annars som du sa.
CITAT (Pia L @ 07-03-2007, 08:12)  Eukalyptus brukar dom ha på blomaffärerna för att dekorera buketter med  Det doftar dessutom trevligare än Rosmarin, men mynta brukar finnas färsk i kruka annars som du sa.  Oki!
evelina
07-03-2007, 08:29
Krya på dig!!
Gossen Ruda
07-03-2007, 08:29
Min tur att gnälla. I lördags blommade det upp ett sår i munhålan uppe i gommen. Samtidigt svullnade näsan igen och hela huvet värkte. Det mesta har lugnat ner sig men såret finns kvar och gör ont när jag äter, det är omöjligt att undvika det när jag tuggar och sväljer. För säkerhets skull sköljer jag munnen med antiseptiskt munvatten för att ta död på ev bakterier, jag får ofta stafylokockinfektioner i sår.
Tack Evelina!  Och krya på dig Åke, staffer är inte att leka med...
Stackars er som av en eller annan anledning inte mår bra ! Krya på er!
Själv har jag bara sovit på en brädgård i full aktivitet inför sommarens alla byggen inatt , vad det än var som var på gång så var det högljutt
Ophelia och Berith! Va goa ni e´! Just det.. Det är ju en gnälltråd.. Varför berättade du inte från början att du hade en extra dator Berith?!
CITAT (cic @ 07-03-2007, 08:43)  Ophelia och Berith! Va goa ni e´! Just det.. Det är ju en gnälltråd.. Varför berättade du inte från början att du hade en extra dator Berith?!   Ja man kan ju undra - usch och fy på mej! den står ju bara där på golvet och samlar damm. Nästa gång jag hittar nåt som jag har en för mycket av skickar jag dej ett PM.
Biggan_
07-03-2007, 12:19
En bukett vårblommor som tröst till alla sjuka!  Krya på er Betty och Gossen och alla ni andra som också är krassliga!
inga blommor i gnälltråden tack äsch skojar bara lite man kan väl skicka en vårbuket till alla sjuka som friska...
CITAT (Biggan_ @ 07-03-2007, 12:19)  En bukett vårblommor som tröst till alla sjuka!  Krya på er Betty och Gossen och alla ni andra som också är krassliga!  Tack Biggan, det värmer.
Krya på er alla ni som är sjuka!
Jag har precis ätit så mycket godis att jag mår illa. Och det börjar mulna på, vi hade ju kalasväder tidigare idag. Och.. uhm. Jag återkommer när jag kommer på något mer som är dåligt. Jag är gnällig.
jag också gnällig....  brände mig precis på stekjärnet.... *stekjärnet är dumt...* ciczi
Idag kan jag gnälla på att min ena gummistövel har fått ett hål.
*Stintan*
09-03-2007, 10:30
Och jag gnäller för att jag är så gnällig
Måste bara få gnälla över min förkylning igen. Igår var jag så pigg men vad tror ni - i dag är det &%#"=?/ igen.
Nu vill jag gnälla lite. Jag har huvudvärk och har haft hela dagen, är illamående, svettas.. Usch..
Snöflinga
09-03-2007, 18:09
Gnäller på alla sjukdomar som gör folk så gnälliga
CITAT (Gossen Ruda @ 07-03-2007, 08:29)  Min tur att gnälla. I lördags blommade det upp ett sår i munhålan uppe i gommen. Samtidigt svullnade näsan igen och hela huvet värkte. Det mesta har lugnat ner sig men såret finns kvar och gör ont när jag äter, det är omöjligt att undvika det när jag tuggar och sväljer. För säkerhets skull sköljer jag munnen med antiseptiskt munvatten för att ta död på ev bakterier, jag får ofta stafylokockinfektioner i sår.  Sår eller snarare sagt bulor (som finnar) kan man få i hårda gommen om man har en kronisk bihåleinflammation. Det är bra att du sköljer med antiseptiskt munvatten men ett råd är att börja skölja näsan med koksaltlösning (näskanna och koksaltlösning finns på apoteket) om det härrör från en bihåleinfektion vill säga. Efter viss invänjning tycker man faktiskt att det är jätteskönt med nässköljning  Det är även bra om man lider av pollenallergi - man sköljer bort pollen samtidigt som svullnaden går ner
Vill gnälla på att jag har världens största inåtgående finne på kinden. Ganska nära mungipan. Gör ont som fan rent ut sagt.
CITAT (cic @ 09-03-2007, 19:22)  Vill gnälla på att jag har världens största inåtgående finne på kinden. Ganska nära mungipan. Gör ont som fan rent ut sagt. Stackars dig!!!  Vill också gnälla......jag målade badrumsgolvet med tvåkomponentsfärg härom dagen (eller snarare sagt på natten den enda tid där badrummet inte är upptagen av ungdomar  ) och vet ni vad den otacksamma familjen säger: "Det liknar ett industrigolv" och "Det ser ut som en ommålad källarlokal". Gissa om jag blev ledsen...dom har nog rätt egentligen det är det som svider mest  men alternativet hade varit att lägga ner en massa tusenlappar på golv  Så nu får vi leva med "industrigolvet" ett tag  innan dess var det orangespräckligt 70-tal urk
Inget gnäll... men jag/vi är ledsen idag... för makens brorsson var hit och berättade att han varit på Akuten igår. Diagnos... liten hjärtinfarkt.  Han ska snart fylla 41 år. Vi har alltid varit som "extra föräldrar" till han efter det hans mamma dog när han var blott tonårig.
CITAT (Netha @ 09-03-2007, 21:39)  Inget gnäll... men jag/vi är ledsen idag... för makens brorsson var hit och berättade att han varit på Akuten igår. Diagnos... liten hjärtinfarkt.  Han ska snart fylla 41 år. Vi har alltid varit som "extra föräldrar" till han efter det hans mamma dog när han var blott tonårig. tråkigt när sånt händer ...kram
Snöflinga
09-03-2007, 22:09
CITAT (Netha @ 09-03-2007, 21:39)  Inget gnäll... men jag/vi är ledsen idag... för makens brorsson var hit och berättade att han varit på Akuten igår. Diagnos... liten hjärtinfarkt.  Han ska snart fylla 41 år. Vi har alltid varit som "extra föräldrar" till han efter det hans mamma dog när han var blott tonårig. Så sorgligt ... verkar vara så att hjärtinfarkterna drabbar allt yngre individer. Hoppas att han återhämtar sig snart ...
Måste få gnälla på att jag är uppe så tidigt en lördag
anna_rispan
10-03-2007, 11:08
CITAT (Merlin @ 09-03-2007, 19:45)  Stackars dig!!!  Vill också gnälla......jag målade badrumsgolvet med tvåkomponentsfärg härom dagen (eller snarare sagt på natten den enda tid där badrummet inte är upptagen av ungdomar  ) och vet ni vad den otacksamma familjen säger: "Det liknar ett industrigolv" och "Det ser ut som en ommålad källarlokal". Gissa om jag blev ledsen...dom har nog rätt egentligen det är det som svider mest  men alternativet hade varit att lägga ner en massa tusenlappar på golv  Så nu får vi leva med "industrigolvet" ett tag  innan dess var det orangespräckligt 70-tal urk  vad är tvåkomponentfärg? är det det som gör att det ser ut så där eller vad? helt säkert snyggare än det orangea...
anna_rispan
11-03-2007, 17:24
nu ska jag gnälla över x för det är så tråkigt när x inte möter upp förväntningar. eller inte ens verkar vilja acceptera hur något ska fungera. x eller ev y borde göra ett försök..... fy fan vad jag känner mig trött o gnällig.....
anna_rispan
11-03-2007, 17:29
ja men y är nog inte missnöjd med x beteende för de verkar likadana från min synvinkel. men visst a borde ta upp det med x o y o fråga vad som hände senast....
tack för stödet!!!
anna_rispan
11-03-2007, 17:36
x hörde precis av sig o sa att det var y....okej.
CITAT (anna_rispan @ 11-03-2007, 17:29)  ja men y är nog inte missnöjd med x beteende för de verkar likadana från min synvinkel. men visst a borde ta upp det med x o y o fråga vad som hände senast....
tack för stödet!!! precis...a kan ju försöka att möta både x och y och sätta dom mitt emot varandra och så får dom två minuter var åt gången att prata igenom det utan att bli avbrutna... fungerar jättebra
anna_rispan
11-03-2007, 18:07
mm, nåt måste jag göra åt det....
Jag vill gnälla för jag är snorig!!!
anna_rispan
11-03-2007, 19:26
CITAT (pejori @ 11-03-2007, 18:30)  men du kommer nog snart på det hoppas jag...var det inte nåt med att kolla egenskaper o klistar in???
CITAT (anna_rispan @ 11-03-2007, 19:26)  men du kommer nog snart på det hoppas jag...var det inte nåt med att kolla egenskaper o klistar in??? jo...fick leta i djupaste minnet och försöka hitta bildikonen ...det gick
anna_rispan
11-03-2007, 21:30
y hörde av sig. i sista minuten får jag lov att säga. men nu kan jag inte gnälla längre.
CITAT (anna_rispan @ 11-03-2007, 21:30)  y hörde av sig. i sista minuten får jag lov att säga. men nu kan jag inte gnälla längre.  bra...då ordnar det sig nog nu
usch nu har min dotter åkt till bretange inte ett dugg kul, även om det bara är två veckor. nu får jag vara kattvakt istället
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|