Full version: Gnäll för alla 2007
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Cathis
Vill också gnälla lite idag. Sitter alldeles själv på jobbet å det är såååå trist.
Suck bara klockan blev 5 så man fick gå hem sad.gif
skogstroll
CITAT (Cathis @ 24-10-2007, 14:01) *
Vill också gnälla lite idag. Sitter alldeles själv på jobbet å det är såååå trist.
Suck bara klockan blev 5 så man fick gå hem sad.gif

....suck den som var själv på jobbet ändå (gnäll)
Alba
CITAT (Gillan @ 24-10-2007, 08:51) *
Det där tycker jag är ett väldigt bra initiativ Berith tummenupp.gif . Kan du inte lägga till att knappen ändrar färg också när nån har anmält? Då se man ju att det redan är gjort och behöver således inte trycka själv. Kanske kan bli lite många anmälningar annars dunno.gif

Det där var ju en riktigt bra grej. Risken är ju att stackars Gören/Ingemar blir överöst av meddelanden i samma ämne.
Pia L
Telia är otroliga, jag fick nycklarna till min nya lägenhet förra veckan och dagen efter var telefonen inkopplad, skitbra yahoo.gif
Men säg den glädje som varar unsure.gif när dom väl fått fingrarna ur arslet och fått in bredbandet, vad händer då?? dunno.gif Jo, då tar dom bort telefonen för mig och säger att det är en fax blink.gif wacko.gif duh.gif Jag HAR ingen fax.
Nu "kanske" dom kan ordna telefonen och bredbandet till den 29:e.
KAN något jävlas så SKA det jävlas ordentligt, inget verkar ju gå rätt just nu, mer än att jag bor själv........utan både telefon, bredband och TV -cry-.gif däremot så har jag video och DVD, vad jag nu ska med det till just nu.
Piccante
CITAT (Pia L @ 24-10-2007, 14:48) *
Telia är otroliga, jag fick nycklarna till min nya lägenhet förra veckan och dagen efter var telefonen inkopplad, skitbra yahoo.gif
Men säg den glädje som varar unsure.gif när dom väl fått fingrarna ur arslet och fått in bredbandet, vad händer då?? dunno.gif Jo, då tar dom bort telefonen för mig och säger att det är en fax blink.gif wacko.gif duh.gif Jag HAR ingen fax.
Nu "kanske" dom kan ordna telefonen och bredbandet till den 29:e.
KAN något jävlas så SKA det jävlas ordentligt, inget verkar ju gå rätt just nu, mer än att jag bor själv........utan både telefon, bredband och TV -cry-.gif däremot så har jag video och DVD, vad jag nu ska med det till just nu.

Vilken bredbands leverantör har du? Låter som du har ComBort... förlåt ComHem heter de visst innocent.gif Men det kommer ordna sig. Ring eller maila till dem och säg att du inte betalar en räkning till förrän allt fungerar som det ska så kommer det gå fort. rtfm.gif trostar.gif

läser som en tok ju blush.gif stod ju att du hade Telia duh.gif Men det funkar säkert med dem oxå att hota med att inte betala.
Pia L
Om det vore så väl ändå, det är telias egna, jag undrar om det inte hade fungerat bättre med något annat bolag just nu.
Att sen ens försöka att kpmma fram på telefonen för att KUNNA felanmäla, jisses!! blink.gif Jag var mest rädd hela tiden att jag skulle få slut på batterierna i mobilen, och jag HATAR röststyrda ställen att ringa på, missar man vad dom sagt så är det bara att börja om från början.
Så egentligen så vet dom väl inte om bredbandet fungerar eller inte eftersom dom klippte telefonen dom nötterna.
pejori
CITAT (Berith @ 24-10-2007, 08:14) *
Öppnar en tråd i Support med önskan om en sån knapp.

håller tummarna då att vi får en sådan tummenupp.gif
Rossi
Grr! Vad irriterad jag är. Jag höll precis på att fixa middag - fyllda lövbiffar. En viktig ingrediens i fyllningen är inlagd gurka. Jag tog en helt ny burk och FÅR INTE UPP DEN!!!! Jag är vuxen kvinna som tycker att jag är ganska stark men jag får inte upp en gurkburk.

Min man kommer inte hem förrän sent ikväll. Äsch, det får bli något från frysen istället. Suck!
kerstin z5-6
tag en vanlig bordskniv -bänd locket med den,så luft kommer in -eller till du hör ett klick -skruva upp ...

Lätt som en plätt även med värkleder:)
Rossi
CITAT (kerstin z5-6 @ 24-10-2007, 17:00) *
tag en vanlig bordskniv -bänd locket med den,så luft kommer in -eller till du hör ett klick -skruva upp ...

Lätt som en plätt även med värkleder:)

Ja, hur är det - med våld går allting, eller? rolleyes.gif

Det borde finnas någon enkel pysventil på sådana här vakuum-lock tycker jag, så det så!

Nu ska jag linka nerför trappan och koka mig en kopp te och fortsätta att läsa.
vindspel
CITAT (Rossi @ 24-10-2007, 16:33) *
Grr! Vad irriterad jag är. Jag höll precis på att fixa middag - fyllda lövbiffar. En viktig ingrediens i fyllningen är inlagd gurka. Jag tog en helt ny burk och FÅR INTE UPP DEN!!!! Jag är vuxen kvinna som tycker att jag är ganska stark men jag får inte upp en gurkburk.

Min man kommer inte hem förrän sent ikväll. Äsch, det får bli något från frysen istället. Suck!

Mitt tips som alltid funkar; gör ett hål på locket med en kniv så går det lätt som en plätt att öppna den tummenupp.gif

Oj då, du hade redan fått tips wub.gif
Rossi
CITAT (vindspel @ 24-10-2007, 17:12) *
Mitt tips som alltid funkar; gör ett hål på locket med en kniv så går det lätt som en plätt att öppna den tummenupp.gif

Men är det inte svårt att göra hål på ett så tjockt och hårt lock? Känns som om det är lätt att slinta med kniven.

Hälsningar från Rossi
som har gett upp hoppet om gurkan för tillfället
*Stintan*
Hammare och spik kanske inte funkar smile.gif
Själv brukar jag använda skaftet på en kaffesked.

ja inte att göra hål me förståss fniss
Tosan
CITAT (Rossi @ 24-10-2007, 17:14) *
Men är det inte svårt att göra hål på ett så tjockt och hårt lock? Känns som om det är lätt att slinta med kniven.

Hälsningar från Rossi
som har gett upp hoppet om gurkan för tillfället

Ett hugg med morakniven bara
/en som gjort massvis med maskburkar i sina dar.
Netha
CITAT (Rossi @ 24-10-2007, 16:33) *

JARKEY... sån har jag haft i många år. Vi kallar den "klicken", den finns att köpa på ICA & Coop m.fl[attachment=8761:jarkey2.jpg]
[attachment=8760:jarkey1.jpg]

Ett annat tips är att hålla burken upp o ner och "slå till" locket mot en bänkskiva el annat stadigt underlag.

Rossi
Tack Netha! En sån liten hjälpreda ska jag hålla utkik efter nästa gång jag kommer till affären.
|Birgitta|
*raderat*
Betty
CITAT (Netha @ 24-10-2007, 18:24) *
JARKEY... sån har jag haft i många år. Vi kallar den "klicken", den finns att köpa på ICA & Coop m.fl[attachment=8761:jarkey2.jpg]
[attachment=8760:jarkey1.jpg]

Ett annat tips är att hålla burken upp o ner och "slå till" locket mot en bänkskiva el annat stadigt underlag.

Sån har jag med sen många år tillbaka, skulle inte viljat vara utan den! tummenupp.gif
Tidigare körde jag med samma bändar-pys-knep som Kerstin men Jarkey är bättre.
Magdis
Lilleman har flunsa!! sad.gif Den lille stackaren har gråtit var 10:e minut hela natten och varit stekhet som en kamin. Nu är han helt spak och bara sitter som en docka i famnen (brukar va som en bläckfisk i famnen på en i vanliga fall) Snoret rinner i floder och snart kommer väl den förskräckliga hostan också. Vi som skulle ha gått o sett pappa o storasyrran medverka i musikalen Noahs ark idag, det kunde vi ju inte nu. sad.gif Pappa var Noah och storasyster var en kissekatt på båten.
Lady Hamilton
trostar.gif Usch vad tråkigt Hoppas att lilleman snart blir piggare Man känner sig så "hjälp lös" när små barn är sjuka blush.gif man kan ju bara "vänta" ut att det skall gå över
Snöflinga
Stackars Lilleman trostar.gif Hoppas det snart går över ...
Svante i Säve
Huga! Här sitter vi med en 5 månader kikhostebebis och det är inget jag ens skickat över till min värste ovän. 2 veckor nu och vi är helt slut....man får ta en dag och natt i taget.
anna_rispan
I dag vill jag gnälla på mig själv! Jag har bara hitta fel idag. Britneys nya video är ju rutten. Hon brukar ha bra koreografi men i den nya vidoen var det ju bara såååå tråkigt. Sen har jag ramlat över en krönika skriven av en rutinerad skribent som var det rörigaste jag sett. Dessutom är alla tv-serier dåliga. Radion har bara haft trista program. Förutom i fm då det kom en bra låt.
Dessutom är jag seg och vispig.
Fan vad jag är kass just nu.

Men jag ska ta tag i det.
Castea
anna_rispan
Castea: vilken bild! hahahahaha
Castea
ranting.gif devil.gif

wink.gif
Betty
CITAT (anna_rispan @ 29-10-2007, 17:26) *
I dag vill jag gnälla på mig själv! Jag har bara hitta fel idag. Britneys nya video är ju rutten. Hon brukar ha bra koreografi men i den nya vidoen var det ju bara såååå tråkigt. Sen har jag ramlat över en krönika skriven av en rutinerad skribent som var det rörigaste jag sett. Dessutom är alla tv-serier dåliga. Radion har bara haft trista program. Förutom i fm då det kom en bra låt.
Dessutom är jag seg och vispig.
Fan vad jag är kass just nu.

Men jag ska ta tag i det.

Det känns som om du behöver en sån här... smiley_small_hug.gif
MariaS
Sitter här och väntar.
Sedan 1½vecka har vi inget golv i köket, men var är snickaren?
De enda som gillar läget är mössen som springer gatlopp rakt in. Idag kom till och med det nya köket, men var är snickarna?
DAmmigt och trångt, kök överallt. Kallt blir det också.
Får man gå i ide nu?
anna_rispan
CITAT (Betty @ 29-10-2007, 18:19) *
Det känns som om du behöver en sån här... smiley_small_hug.gif

Tack Betty! Ja jag behöver en sån.
vindspel
CITAT (MariaS @ 29-10-2007, 18:24) *
Sitter här och väntar.
Sedan 1½vecka har vi inget golv i köket, men var är snickaren?
De enda som gillar läget är mössen som springer gatlopp rakt in. Idag kom till och med det nya köket, men var är snickarna?
DAmmigt och trångt, kök överallt. Kallt blir det också.
Får man gå i ide nu?

Fyyy för den lede. Jag liiider med dig....... Ljus och lykta för att få tag i snickaren....Låt han inte undkomma ditt greppp tummenupp.gif
MariaS
JAha ja. Igår sprang jag på snickaren inne på ÖB. Där stod han och talade i telefon. När han såg mig, blev han röd och visste inte riktigt vart han skulle ta vägen. Men jag var inte sämre än att jag väntade ut honom.
Då har han MAGE, att säga att han varit hos oss förra fredagen, men då var vi inte hemma. (Han hade inte ringt först! Vi var ju faktiskt och handlade mat.)
Sen säger han att han blivit oppererad för en vecka sedan och nu är han sjukskriven till 15/12.
JA MEN EN TELEFON DÅ KARL! ANVÄND DEN!!!
Har fortfarande varken kök, golv eller snickare. Så är det någon som vet en snickare i Lidköpingstrakten, SKICKA HIT HONOM
Magdis
Nej nu måste jag gnälla lite på att Lilleman är så himla ettrig efter mig hela dagarna....han är aldrig nöjd, bara kryper efter mig och grinar hela tiden. När man tar upp honom i famnen så vrider han sig och vill ner o sen står han där och grinar och sliter mig i byxbenen. Inte sover han på nätterna heller o inte på dan heller för den delen. Han måste hålla koll på mig verkar det som. Idag har jag faktiskt för första gången längtat efter att börja jobba och få lämna över till min man. Han kan gott få stå här vid spisen med en skrikande unge vid varje byxben istället för mig. shy.gif
netaave
CITAT (Magdis @ 18-12-2007, 15:22) *
Nej nu måste jag gnälla lite på att Lilleman är så himla ettrig efter mig hela dagarna....han är aldrig nöjd, bara kryper efter mig och grinar hela tiden. När man tar upp honom i famnen så vrider han sig och vill ner o sen står han där och grinar och sliter mig i byxbenen. Inte sover han på nätterna heller o inte på dan heller för den delen. Han måste hålla koll på mig verkar det som. Idag har jag faktiskt för första gången längtat efter att börja jobba och få lämna över till min man. Han kan gott få stå här vid spisen med en skrikande unge vid varje byxben istället för mig. shy.gif

Du behöver egen tid Magdis, du behöver inte jobba för att din man ska ta över någon dag då och då.
Kanske din son är ambivalent eller helt enkelt har tråkigt. Barn behöver ju ocks byta miljö och få göra andra saker.
Fly hem, man och barn några dar, gör något DU tycker är kul. Så kan ju maken och barnen också göra något dom inte gör så ofta på sitt håll.
Magdis
Egen tid, det skulle jag gärna ha mer av. Problemet är att min man aldrig är hemma nån gång. Jag har egentid när jag åker iväg och tränar 1-2 timmar 2 ggr i veckan. För att få till det måste vi pussla in absurdum. Snart är det jullov som tur är, då ska han ha pappaledigt för stora tjejens räkning. Då kan jag slippa ha lilleman i hasorna 24/7 iallafall. Att få sitta på toa utan att nån försöker stoppa ner handen i toaletten och dunkar toalocket i ryggen på en, det vore rena önskedrömmen.
Netha
CITAT (Magdis @ 18-12-2007, 16:11) *
Egen tid, det skulle jag gärna ha mer av. Problemet är att min man aldrig är hemma nån gång. Jag har egentid när jag åker iväg och tränar 1-2 timmar 2 ggr i veckan. För att få till det måste vi pussla in absurdum. Snart är det jullov som tur är, då ska han ha pappaledigt för stora tjejens räkning. Då kan jag slippa ha lilleman i hasorna 24/7 iallafall. Att få sitta på toa utan att nån försöker stoppa ner handen i toaletten och dunkar toalocket i ryggen på en, det vore rena önskedrömmen.

laugh.gif Ursäkta ... men jag skrattar när jag läser dina inlägg. Jag vet att man kan bli halvt tokig ibland när man inte får en minut
för sig själv ... men ... snart är han stor och vill inte ens sitta i din famn och bli kramad och pussad.
Tiden går sååå fort.

Så brukar jag säga till dotter och svärson (han är pappaledig sen 1 april) när tvillingarna 1 år 11 mån och storasyster 3 år 9 mån
är i "värsta tagen".

Tröst ... om än liten... vet jag som hade två med 1 år 9 mån mellan. yes.gif Enskilda toabesök fick man vänta med tills den yngsta var 2 år.

Förstår också att det är extra jobbigt för dig som har make som sällan är hemma.
Jag var ändå bortskämd med en som kom hem samma tid på em varje arbetsdag.
Tosan
CITAT (Netha @ 18-12-2007, 21:03) *
laugh.gif Ursäkta ... men jag skrattar när jag läser dina inlägg. Jag vet att man kan bli halvt tokig ibland när man inte får en minut
för sig själv ... men ... snart är han stor och vill inte ens sitta i din famn och bli kramad och pussad.
Tiden går sååå fort.

Så brukar jag säga till dotter och svärson (han är pappaledig sen 1 april) när tvillingarna 1 år 11 mån och storasyster 3 år 9 mån
är i "värsta tagen".

Tröst ... om än liten... vet jag som hade två med 1 år 9 mån mellan. yes.gif Enskilda toabesök fick man vänta med tills den yngsta var 2 år.

Förstår också att det är extra jobbigt för dig som har make som sällan är hemma.
Jag var ändå bortskämd med en som kom hem samma tid på em varje arbetsdag.

Va!!! Menar du att man får gå på toa ifred när de är 2 år? fear.gif Det måste jag berätta för min son... Iofs, nu är problemet mest att så fort man dragit ner brallorna och satt sig så kommer nån som har vansinnigt bråttom för att han redan har hållit sig precis så länge han kan. Och att gå en trappa upp då är nästan förenat med panik...

Men jag förstår dig Magdis, en del dagar kryper de nästan under skinnet på en, och man funderar allvarligt på att bara gå ut genom dörrn och inte komma tillbaks nåt mer förrn i nästa vecka nån gång. trostar.gif
netaave
CITAT (Magdis @ 18-12-2007, 16:11) *

Farmor?
Mormor?
Vänner?
Finns ingen som kan avlasta dig?
Och vet du gumman det kommer att komma en tid då du saknar allt detta, du tror mig förmodligen inte just nu men så är det iaf wink.gif
Magdis
CITAT (Netha @ 18-12-2007, 21:03) *
Tiden går sååå fort.

Du är ursäktad! biggrin.gif Jag skrattar åt det själv också för det mesta. Lilleman är bara såååå snabb och sååå på allting så det är helt tokigt. Igår hade vi en episod då jag skulle byta en bajsblöja på honom och han ligger ju aldrig still utan är på fötter på en sekund....sprider ut skiten över hela badrummet, kissar på golvet, kiss o bajs på all bråte som inte borde ligga på badrumsgolvet...... när jag försöker att paniksnabbt få en tvättlapp o svabba av det värsta så ligger det en massa bråte på tvättstället som inte borde ligga där o det ramlar ner i skitvattnet förstås....försöker desperat skölja av snorsugen som ramlat ner där o upptäcker att nån stoppat en pennjävel i den som åxå följer med ner i vattnet...et.c et.c. crazy.gif

CITAT (netaave @ 18-12-2007, 21:28) *
Farmor?
Mormor?
Vänner?
Finns ingen som kan avlasta dig?
Och vet du gumman det kommer att komma en tid då du saknar allt detta, du tror mig förmodligen inte just nu men så är det iaf wink.gif

De bor alldeles för långt bort tyvärr. Så det finns ingen. Men som du säger, det är ju bara för en kort tid och det tröstar jag mig med. Tack för stödet! kompiskram.gif
Netha
CITAT (Magdis @ 18-12-2007, 21:31) *
Du är ursäktad! biggrin.gif Jag skrattar åt det själv också för det mesta. Lilleman är bara såååå snabb och sååå på allting så det är helt tokigt. Igår hade vi en episod då jag skulle byta en bajsblöja på honom och han ligger ju aldrig still utan är på fötter på en sekund....sprider ut skiten över hela badrummet, kissar på golvet, kiss o bajs på all bråte som inte borde ligga på badrumsgolvet...... när jag försöker att paniksnabbt få en tvättlapp o svabba av det värsta så ligger det en massa bråte på tvättstället som inte borde ligga där o det ramlar ner i skitvattnet förstås....försöker desperat skölja av snorsugen som ramlat ner där o upptäcker att nån stoppat en pennjävel i den som åxå följer med ner i vattnet...et.c et.c. crazy.gif

Ja herreje ... det är just när jag tänker på såna stunder som vi ju alla som har barn varit med om...
och då beundrar jag svärson som från tvillingarnas födsel tog halvledigt, jobbade bara 4 tim/dag och nu i 9 månader varit pappaledig, ensam tagit hand om tre töser födda mars 2004 och jan 2006 (medan mamma jobbat) och klarar det galant.
Dessutom har han samtidigt läst en del kurser på distans mot Umeå universitet. wub.gif
cic
Vill gnälla över hur trist det ska bli att behöva jobba imorgon.. Hatar att jobba inom handeln i jultider. thumbdown.gif (Dessutom ska jag på fest i kväll och kommer vara lite trött i morgon.. whist.gif )

Och så vill jag gnälla över hur utomordentligt tråkigt det är att flyttpacka och FLYTTSTÄDA! Visserligen lite trevligt att flytta till min nya fina lägenhet, men jag har fan ingen lust att städa. thumbdown.gif
Aqvakul
Nu har jag varit jätteförkyld och småfebrig sen julaftons morgon. Hur kul är det på en skala....
thumbdown.gif
skogstroll
nej ingen hit att packa o städa, som tur är gör man det ju inte sådär jätteofta. Jag är innerligt trött på att flytta och ska suga mig kvar här ett tag smile.gif
Netha
Kan väl eg inte gnälla men småfebrig är jag ...hoppas att det inte blir värre
En som var med på julaftonsfirandet ligger idag sjuk i 40° feber. sad.gif
Bee
Här är en till med feber och snuva. Det är nog den vanligaste julklappen jag har gett bort iår . Snufs snufs.

Och så har jag ett stort brännmärke på magen. Vill varna folk som skall göra om sina kök att tänka en extra gång hur ni brukar använda mikron innan in ställer den högt upp ovanför ugnen (som står i maghöjd). Jag brukar koka lutfisk i mikron, det brukar funka finfint. Igår när jag skulle lyfta ut karotten med den heta lutfisken råkade jag vippa åt fel hål och fick kokande lutfiskvatten över mig sad.gif Blä! Fy vad ont det gjorde! Fick sitta med ispåse tryckt mot magen resten av kvällen... Tog på Aloe Vera jelly innan jag gick och la mig + en Ipren och idag är det mycket bättre. Ett stort rött ömt märke mitt på solar plexus påminner mig om min egen dumhet.
Netha
Nu är jag riktigt iriterad på den lilla jäkeln som krafsar/knaprar under garderoberna som är bara ett par meter från min datorplats. angry.gif ranting.gif
H*n har hållit till där då o då de senaste veckorna.
På måndag morron ringer jag hyresvärden, förhoppningsvis skickar han hit Bravida som tar upp golvet i garderoberna
och tätar hermetiskt så vi slipper de små jä...a.

Usch... jag ryser när jag tänker på att den kanske skulle kunna ta sig in här. fear.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon