Full version: Gnäll för alla 2007
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
anna_rispan
Fy attans Stina. Vilken rutten mathandling du fick. Men nu har du hunnit städa undan o sköljt ur kläderna o så va?? smiley_small_hug.gif
stina
Japp, nu är tvättmaskinen körd, jag är mätt och kan faktiskt fnissa lite åt det så här i efterhand. Snacka om maxotur! giggle.gif
gardenwitch
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-04-2007, 15:50) *
Nu måste jag också gnälla lite. Nej jag skall inte gnälla, jag är bar rätt så ledsen just nu.

För några dagar sedan skulle jhag öppna den inglasade balkonen. Dömn om min förvåning när jag hade rutan i händerna.

På något underligt sätt så fattas det 0.7 cm till glidskena. Så vi ringde galsmästaren som gjorde balkongen. Han kommer nu på torsdagen. Innan dess måste vi ta bor tallt på vår 7,5 meter långa balkong. Och där finns allt mellan himmel och jord. Och det värsta, jag måste flytta alla växter därifrån till loftgången. Och det måst ejag göra imorgon för att vi skall kunna fortsätta med att ta ner persiennerna o.s.v.

Och det ä rklart, hela mras var varmt och nu är det frost och t.o.m. snöar det.

Och så pratade jag med mina barn i södra Tyskland. Den äldsta ligger till sängs.Mår mycket dåligt. Hon ha rju psoriasis artrit och får sprutor som hon inte tål.

min lilla tös, som har gård, har lunginflammation. Men en gård skall skötas oavsett om man har lunginflammation eller inte. Jag vet det, har gjort det själv i 20 år.

Och här sitter jag, som är rädd att en inglasning rammlar in i fönsterfronten i vardagsrummet och samtidigt kann knappt gå p.g.a. ryggproblem ochmycket annat.

Just nu vill jag bara sätta mig i ett hörn och storgråta, men vad skall jag göra?

Elisabeth

Jag lider med er!
men din dotter ska inte göra annat än vila och äta medicin om hon har lunginflammation! Det är jättefarligt med den infektionen, tro mig, min mamma gick bort på nyårsafton endast 55 år gammal och hon var inte sjuk innan, så fick hon lunginflammation med hög feber som resulterade i blödningar i binjurarna och blodförgifning.Hon vaknade aldrig efter att hon lagt sig på kvällen......
Jag vill inte skrämmas men.....bättre en gång för ofta till doktorn!
Magdis
Ja nu måste jag gnälla lite som motvikt till att jag var så glad förut idag. När jag kom hem från träningen satt jäntan med en spyhink bredvid sig och mådde illa. Efter en stund spydde hon och det var såklart jag som fick ta hand om det. Jag har haft magsjuka tre gånger bara det senaste året och jag tycker det räcker nu. sad.gif Hoppas inte Lilleman blir smittad.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Mina flickor mår ju fortfarande inte så där bra men idag skall jag gnälla på annat.

Varför skall man så oft behöva logga in sig på nytt?

Elisabeth
anna_rispan
Jag tycker inte jag behöver logga in mig ofta. ibland glömmer jag visst att logga ut o då är jag vips inloggad när jag sätter på datorn igen.
Gillan
Hmm, det var längesen jag hade anledning att skriva i gnälltråden, men idag började det inte särskilt bra! Först kom det en massa felmeddelanden " IPS,nåt.....ERROR " , efter ca var tredje klick. Sen blev jag utslängd från chatten varje gång jag skrev att jag var upptagen???. Det har inte hänt ofta, så jag blev fundersam och satte mig att vänta ( på bättre tider giggle.gif ), och så upptäcker jag att vårt bredband talar om att " internetkopplingen " fungerar dåligt eller inte alls just nu!!!! ranting.gif

.....,Äsch, det är ju bara bagateller som retar en när det händer, men lik förbenat, så är det frustrerande crazy.gif -fear-.gif coolgleam.gif
Biggan_
CITAT (Gillan @ 18-04-2007, 22:08) *
Hmm, det var längesen jag hade anledning att skriva i gnälltråden, men idag började det inte särskilt bra! Först kom det en massa felmeddelanden " IPS,nåt.....ERROR " , efter ca var tredje klick. Sen blev jag utslängd från chatten varje gång jag skrev att jag var upptagen???. Det har inte hänt ofta, så jag blev fundersam och satte mig att vänta ( på bättre tider giggle.gif ), och så upptäcker jag att vårt bredband talar om att " internetkopplingen " fungerar dåligt eller inte alls just nu!!!! ranting.gif

.....,Äsch, det är ju bara bagateller som retar en när det händer, men lik förbenat, så är det frustrerande crazy.gif -fear-.gif coolgleam.gif

Det där är ju mobbing Gillan! w00t.gif giggle.gif kram2.gif
Bee
Det är i och för sig glädjande att Gnälltråden återfanns på sid 3!

Dock. Jag vill Gnälla! Och jag vill gnälla över mig själv. För att jag inte lagt möda på att lära mig hur jag stoppar in en dvd och spelar upp i vår anläggning i vardagsrummet (har inget med tv att göra - enbart audio (med monitor)) Jag blir arg på mig själv! ranting.gif

Varför har jag inte lagt ner tiden på att lära mig hur alla fjärrarna fungerar ihop med varandra? Det är ju en fjärrkontroll för varje pryl - monitorn, dvd-spelaren, förstärkaren. Jag fattar bara inte samspelet och vad som skall tryckas på vilken fjärr !! Det är så komplicerat för mig. Till skillnad från maken som bara glider in som en hjälte (när det är reklampaus på tv:n) och trycker lite här o där och så funkar det som jag vill. Hur gör jag om han är bortrest?

GRRR - Jag blir så arg på mig själv!! ranting.gif Varför lär jag mig inte en gång för alla?
anna_rispan
CITAT (Bee @ 27-04-2007, 22:42) *
Det är i och för sig glädjande att Gnälltråden återfanns på sid 3!

Dock. Jag vill Gnälla! Och jag vill gnälla över mig själv. För att jag inte lagt möda på att lära mig hur jag stoppar in en dvd och spelar upp i vår anläggning i vardagsrummet (har inget med tv att göra - enbart audio (med monitor)) Jag blir arg på mig själv! ranting.gif

Varför har jag inte lagt ner tiden på att lära mig hur alla fjärrarna fungerar ihop med varandra? Det är ju en fjärrkontroll för varje pryl - monitorn, dvd-spelaren, förstärkaren. Jag fattar bara inte samspelet och vad som skall tryckas på vilken fjärr !! Det är så komplicerat för mig. Till skillnad från maken som bara glider in som en hjälte (när det är reklampaus på tv:n) och trycker lite här o där och så funkar det som jag vill. Hur gör jag om han är bortrest?

GRRR - Jag blir så arg på mig själv!! ranting.gif Varför lär jag mig inte en gång för alla?

jag vet precis hur du känner det. i början med den nya anläggningen sambon köpt så var jag tvungen o ringa o fårga!!! men nu har jag koll på det...

o så vill jag gnälla!

det är helt hopplöst att plugga samtidigt som jag ska sköta tvättstuga och laga lunch. grrr. varför ska det köra ihop sig så här??!!
Pia L
Och jag vill gnälla crying.gif jag skulle inspektera hur det kommit upp i rabatterna, och vad hittar jag? Jo, Liljebaggarnas kärleksnäste, rena porrklubben, och nästan uppätna krolliljor -cry-.gif
Varför kan dom inte ta Kirsen istället? crying.gif
Rose
*raderat*
Alba
Vågar man klaga lite på värmen utan att bli utslängd. giggle.gif

Vi har haft mellan 20-30° och klar himmel nästan 2 veckor. coolgleam.gif

Jag längtar efter regn. Det gör mina växter också.
Jag blir rent fysiskt trött då det är så varmt.

Men........jag är lycklig över solen. Det känns lite bättre nu när jag har klagat lite. yes.gif
Malvia

Gnäller också på värmen!

Körde nyss svärmor till Läkarbesök.

5 mil i plåtlådan Nissan Micra utan AC. Fullkomligt rann svett från hårfästet.

Inget regn i sikte
sweatingbullets.gif
Magdis
Jag vill gnälla på att jag blivit förkyld mitt i sommarvärmen. sad.gif Halsen känns som ett öppet sår och jag har svårt att svälja. Bihålorna börjar dunka redan. Jäntan blev förkyld först och har nu en ihärdig hosta. Måtte inte Lilleman behöva få så ont i halsen som jag har nu. crying.gif
anna_rispan
och jag har så hemskt ont i höger pekfinger. det blossar upp varje gång jag arbetat länge med handen. o det gör mest ont när jag böjer fingret. usch!! o jagf som ska arbeta ute fem veckor. vad ska jag göra?? sad.gif
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 10-06-2007, 12:54) *
och jag har så hemskt ont i höger pekfinger. det blossar upp varje gång jag arbetat länge med handen. o det gör mest ont när jag böjer fingret. usch!! o jagf som ska arbeta ute fem veckor. vad ska jag göra?? sad.gif

Anti-inflammatoriska tabletter kanske kan lindra åtminstone. trostar.gif

Jag måste gnälla ännu mer på förkylningen som bara blir värre. Hela skallen e helt inflammerad, luftvägar o bihålor och alltihop. Jag har redan snutit sönder näsan och till på köpet fick jag nån allergireaktion så att överläppen svullnade upp. Nu känner jag febern komma smygande, jag börjar frysa o huttra. Jag hade en sån här hemsk sommarförkylning för flera år sen o jag får panik när jag tänker på hur dålig jag blev då. Satt i fåtöljen hela natten o hostade så det lät som att man slängde en plåtbricka med en massa plåtskräp på i golvet. sad.gif

Det är bra att få gnälla o tycka riktigt synd om sig då o då! smile.gif
Alba
Magdis ...lite tröst trostar.gif
Magdis
CITAT (Alba @ 11-06-2007, 12:13) *
Magdis ...lite tröst trostar.gif

Tack Alba, det känns genast lite bättre. smile.gif kompiskram.gif
Biggan_
Jag måste få gnälla av mej lite nu! alien.gif
Jag hinner inte med! -fear-.gif -fear-.gif -fear-.gif
Så mycket som skall göras ute i trädgården och huset behöver målas och allt vill man ha färdigt på stubinen.
Håller på att klippa häckar, ta bort buskar, ta bort sådant som spridit sej hejdlöst och försöka hålla liv i det som man planterat i våras, och så skall gavlar, fönster o dörrar, garage o uterum målas. Hinner inte med det som skall göras inne iheller, och värst av allt, jag hinner inte med Odla -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Biggan_
Nu är det dags att gnälla igen! Semestern är slut och jag börjar jobba idag.Jag tror att det har varit tre eller fyra dagar på mina fyra semesterveckor som det inte har regnat, och nu pratas det om att augusti skall bli jättefin -cry-.gif Jag säger förstås grattis till dom som skall ha ledigt i augusti och kanske får fint väder.
Vi har inte fått målat vårt hus, har inte hunnit mellan skurarna och trädgården har tidvis stått under vatten och är så lerig så man kan knappt gå i den.
Eva i Skåne
CITAT (Biggan_ @ 30-07-2007, 12:29) *
Nu är det dags att gnälla igen! Semestern är slut och jag börjar jobba idag.Jag tror att det har varit tre eller fyra dagar på mina fyra semesterveckor som det inte har regnat, och nu pratas det om att augusti skall bli jättefin -cry-.gif Jag säger förstås grattis till dom som skall ha ledigt i augusti och kanske får fint väder.
Vi har inte fått målat vårt hus, har inte hunnit mellan skurarna och trädgården har tidvis stått under vatten och är så lerig så man kan knappt gå i den.

Det är synd om dig och alla andra som haft semester och varit drabbade av blötan.
Samtidigt säger jag tack till ditt grattis. Jag börjar nämligen min semester nästa vecka biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 30-07-2007, 13:05) *
Det är synd om dig och alla andra som haft semester och varit drabbade av blötan.
Samtidigt säger jag tack till ditt grattis. Jag börjar nämligen min semester nästa vecka biggrin.gif

Tack för medlidandet och ha en trevlig semester Eva!
Gillan
CITAT (Biggan_ @ 30-07-2007, 12:29) *

Jag tycker också så hemskt synd om alla som fått sin semester bortregnad i år. Lider med dig Biggan trostar.gif .
Själva har vi "bara" haft en ständigt grå himmel. Utom den veckan vi var uppåt landet då förstårs whist.gif giggle.gif . Frågan blir ju lite grann varifrån man ska få den behövliga energin ifrån som behövs för att överleva till nästa vår/sommar?
Biggan_
Tack Gillan, nu känns det redan bättre! biggrin.gif
Lady Hamilton
mad.gif Och jag vill gnälla över att vi ALDRIG får något regn............bara sol å sol Och så har det varit i princip varje dag sedan midsommar. Fär vi inte regn snart så kommer alla mina växter att torka bort Och det kommer inte finnas vatten att vattna dem med i vinter.............
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 30-07-2007, 20:46) *
mad.gif Och jag vill gnälla över att vi ALDRIG får något regn............bara sol å sol Och så har det varit i princip varje dag sedan midsommar. Fär vi inte regn snart så kommer alla mina växter att torka bort Och det kommer inte finnas vatten att vattna dem med i vinter.............

Det är liiiite svårt att tycka synd om nån som haft sol en hel sommar....................och jag försöker verkligen att uppbåda all min simultankapacitet för att känna lite medlidande med er, men det är svårt........ blush.gif

Glömde ju säga ...........Att ni har ju vatten i stort sett överallt!!!!!!..................... giggle.gif
Lady Hamilton
fint Gillan tummenupp.gif Då är det du som kommer upp i vinter Och gräver dig ner i 1.5 m djup snö å knackar hål på isen Och bär upp vatten till mig sweatingbullets.gif
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 30-07-2007, 21:20) *
fint Gillan tummenupp.gif Då är det du som kommer upp i vinter Och gräver dig ner i 1.5 m djup snö å knackar hål på isen Och bär upp vatten till mig sweatingbullets.gif

F´låt, men jag hade missat att ni måste vattna även mitt i vintern wub.gif ............................För det är väl blommorna vi pratar om nu??? För du/ni dricker väl inte vatten thumbdown.gif ?...........eller?
Elihe
tummenupp.gif Här är en till som börjar sin semester i morgon. Yes!!!!!!!! O vädret lär bli bättre!!? Annars kan man verkligen gnälla på den sommaren? som varit. När jag cyklade hem från jobbet i morse så var det bara 13 grader. Brrrrrr. crying.gif
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 30-07-2007, 21:27) *
F´låt, men jag hade missat att ni måste vattna även mitt i vintern wub.gif ............................För det är väl blommorna vi pratar om nu??? För du/ni dricker väl inte vatten thumbdown.gif ?...........eller?

Du är ursäktad sleep.gif ............och ja det behövs vatten även på vintern hemma hos mig........... laugh.gif
cic
Jag vill gnälla på att min opererade (tennis)-armbåge kanske inte kommer bli så värst mycket bättre.. Tyvärr. Det visste jag ju innan, men jag hade hoppats på nåt mirakel eller nåt.

Sen vill jag gnälla på att jag är singel. Hatar att tänka/känna att jag inte är älskvärd.

crying.gif
Berith
Det är du visst det!!! kompiskram.gif Det finns många där ute som vill ha dej, dom har bara inte fått syn på dej än. yes.gif

Så synd att din arm inte blir bättre, hörrudu. crying.gif
Betty
CITAT (cic @ 31-07-2007, 10:00) *
Jag vill gnälla på att min opererade (tennis)-armbåge kanske inte kommer bli så värst mycket bättre.. Tyvärr. Det visste jag ju innan, men jag hade hoppats på nåt mirakel eller nåt.

Sen vill jag gnälla på att jag är singel. Hatar att tänka/känna att jag inte är älskvärd.

crying.gif

Tråkigt att tennisarmbågen inte blev bättre trostar.gif men tappa inte hoppet, finns det liv så finns det hopp!

Att vara singel kan ha sina sidor... både bra och dåliga. Men inte får du tro att du inte är älskvärd! Självklart att du är älskvärd smiley_small_hug.gif , det är bara det att den riktigt rätte inte har dykt upp ännu. Misströsta inte, rätt vad det är så står han där. kompiskram.gif
cic
Tack Berith och Betty! wub.gif

Ikväll ska jag och en kompis älta över en flaska vin. Känns lite bra när man får vrida och vända på allt hundra gånger och gråta en skvätt. Gör man det så kommer man på att det som hände kanske ändå var det bästa. Och ältar man lite så kan man lättare lägga det bakom sig. Men några veckor kan man väl få "sörja"?
Betty
Absolut! Man måste både få älta och få sörja lite så att man får ut karlsloken helt och hållet ur sitt system - Sen kan man gå vidare, när han är ett helt totalt avslutat kapitel. wink.gif
skogstroll
ja jag vill gnälla på skatten på trafikförsäkringen. Försäkringen ska täcka just det som skatten säger att den nu ska täcka, snacka om dubbelbetalning... 2000 på en sketen moped... ranting.gif
cic
CITAT (skogstroll @ 02-08-2007, 11:16) *
ja jag vill gnälla på skatten på trafikförsäkringen. Försäkringen ska täcka just det som skatten säger att den nu ska täcka, snacka om dubbelbetalning... 2000 på en sketen moped... ranting.gif

Ja visst är det härligt vad en borgelig regering kan förbättra för alla.

Det älskar jag att gnälla på nästan varje dag för övrigt.. rolleyes.gif
Magdis
Bomber och granater också, det var en njursten kvar därinne!! Var på datortomografi igår och fick svaret idag...hade trott att det räckte med Sten & Stanley men tydligen sitter deras trillingbrorsa kvar i uretären, just så stor att det är ett gränsfall om han kan komma ut av sig själv. Väntar nu på att få höra från urologmottagningen. sad.gif sos.gif
Alba
Nää......fy så otur. Detta blir ju rena Rolling Stones.
vindspel
Idag vill jag gnälla.
Hela dagen ett h-e. Besiktigade bilen - obesiktning. Bromsrör som skall bytas, stötdämpare och allt vad det för med sig plus att jag vet att remmarna och spänndosa skall bytas ut.
Resten av dagen också pest men det behöver jag inte gå in på. BLÄ
Magdis
CITAT (vindspel @ 28-08-2007, 17:56) *
Idag vill jag gnälla.
Hela dagen ett h-e. Besiktigade bilen - obesiktning. Bromsrör som skall bytas, stötdämpare och allt vad det för med sig plus att jag vet att remmarna och spänndosa skall bytas ut.

trostar.gif
Chamomille
Jag vill gnälla på dessa fantastiska leder som byggts i Stockholm. Uj va bra det blev a0a.gif . Jag har aldrig varit med på maken till köer angry.gif . Första dagen jag skulle till jobbet kom jag 20 minuter försent... Det tog mig 2 timmar att åka 4 mil ranting.gif !!! Jag "åkte i en tunnel i 1 timme d010.gif . Trodde jag va ute i god tid men rotfl.gif -cry-.gif . Fy för faan säger jag!
vindspel
Tack Magdis det värmde. smile.gif
Sailor Pluto
Jag vill gnälla på allt möjligt just nu crazy.gif . Bl.a att min sambo hade sönder doppvärmaren i sköldpaddans akvarium (hade han varit mer uppmärksam så hade den varit hel fortfarande!). Plus att mina blommor inte får plats i fönstren *saknar en smiley som lipar så att tungan fladdrar och gör pruttljud*. Och sist men inte minst: det är 1 1/2 timme kvar till Kyle XY börjar sos.gif . Dagens i-landsproblem, va?
Chamomille
CITAT (Sailor Pluto @ 28-08-2007, 18:24) *
Jag vill gnälla på allt möjligt just nu crazy.gif . Bl.a att min sambo hade sönder doppvärmaren i sköldpaddans akvarium (hade han varit mer uppmärksam så hade den varit hel fortfarande!). Plus att mina blommor inte får plats i fönstren *saknar en smiley som lipar så att tungan fladdrar och gör pruttljud*. Och sist men inte minst: det är 1 1/2 timme kvar till Kyle XY börjar sos.gif . Dagens i-landsproblem, va?

a0a.gif
Sailor Pluto
CITAT (Chamomille @ 28-08-2007, 18:29) *
a0a.gif

Men hallå där, sitter du och skrattar åt mina fruktansvärda kval nono.gif laugh.gif laugh.gif !
Chamomille
CITAT (Magdis @ 08-08-2007, 18:16) *
Bomber och granater också, det var en njursten kvar därinne!! Var på datortomografi igår och fick svaret idag...hade trott att det räckte med Sten & Stanley men tydligen sitter deras trillingbrorsa kvar i uretären, just så stor att det är ett gränsfall om han kan komma ut av sig själv. Väntar nu på att få höra från urologmottagningen. sad.gif sos.gif

sad.gif
Krolliljan
CITAT (vindspel @ 28-08-2007, 17:56) *
Idag vill jag gnälla.

smiley_small_hug.gif trostar.gif
vindspel
Tack dagliljan. smile.gif för din omtanke.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon