|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Krya på dig Agneta, säger jag med. Brukar du inte ta influensavaccin på hösten? Om inte så kanske det är läge att fundera på det inför kommande vaccinationsperioder. Hoppas du blir frisk snart, har saknat dig här.
Biggan_
07-02-2007, 10:50
CITAT (askar @ 06-02-2007, 22:17) Måste bara få gnälla...har råkat ut för så jobbig förkylning- influensa att jag nästan hållit på att ducka under. Inte sen hösten 2004 har jag varit så sjuk som nu. Ikväll är jag fullproppad med diverse mediciner, bl.a dubbeldos antibiotika som jag ska ta en tid och som ger paus från hostan och ork att logga in här och läsa litegrann och skriva. Det är såna här dagar man är tacksam för att man öht orkar andas och leva vidare.  Usch så tråkigt Agneta! Själv hade jag tänkt att gnälla över att jag är så in i h*****e trött men det är i allafall inget farligt. Skickar dej en krya-på-dej-kram och en bukett blomster och hoppas på snar bättring!
Fialotta
07-02-2007, 11:08
CITAT (askar @ 06-02-2007, 22:17) Måste bara få gnälla...har råkat ut för så jobbig förkylning- influensa att jag nästan hållit på att ducka under. Inte sen hösten 2004 har jag varit så sjuk som nu. Ikväll är jag fullproppad med diverse mediciner, bl.a dubbeldos antibiotika som jag ska ta en tid och som ger paus från hostan och ork att logga in här och läsa litegrann och skriva. Det är såna här dagar man är tacksam för att man öht orkar andas och leva vidare.   Krya på dig Agneta...kommer en bukett tulpisar från mig oxå o en kram
Svenska Rallyt i helgen. Vilket innebär att min man kommer att sitta med nåt frånvarande i blicken och lyssna på rallyradion hela helgen
Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan. Medicinerna tycks inte göra någon större verkan... än men jag hoppas ännu att det under helgen ska lätta lite till så att jag slipper åka in till sjukhuset igen. Betty... de tre senaste åren har jag varit svårt förkyld under vaccineringsperioden så den har jag inte kunnat ta.
Fialotta
09-02-2007, 20:27
CITAT (askar @ 09-02-2007, 20:21) Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan. Medicinerna tycks inte göra någon större verkan... än men jag hoppas ännu att det under helgen ska lätta lite till så att jag slipper åka in till sjukhuset igen. Betty... de tre senaste åren har jag varit svårt förkyld under vaccineringsperioden så den har jag inte kunnat ta.  Nämen gumsan...hoppas verkligen att du kryar på dig...massor med kramar
CITAT (maudan @ 09-02-2007, 20:27) CITAT (askar @ 09-02-2007, 20:21) Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan.  :wub: :wub: Medicinerna tycks inte göra någon större verkan... än men jag hoppas ännu att det under helgen ska lätta lite till så att jag slipper åka in till sjukhuset igen. Betty... de tre senaste åren har jag varit svårt förkyld under vaccineringsperioden så den har jag inte kunnat ta.  Nämen gumsan...hoppas verkligen att du kryar på dig...massor med kramar  Det vet du att jag gör... ger aldrig upp.
malin72
09-02-2007, 20:53
CITAT (askar @ 09-02-2007, 20:28) Det vet du att jag gör... ger aldrig upp.  :wub:  jag som hoppades på att du var på väg att bli bättre nu,tänker på dig
Fialotta
09-02-2007, 21:05
CITAT (askar @ 09-02-2007, 20:28) CITAT (maudan @ 09-02-2007, 20:27) CITAT (askar @ 09-02-2007, 20:21) Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan. Medicinerna tycks inte göra någon större verkan... än men jag hoppas ännu att det under helgen ska lätta lite till så att jag slipper åka in till sjukhuset igen. Betty... de tre senaste åren har jag varit svårt förkyld under vaccineringsperioden så den har jag inte kunnat ta.  Nämen gumsan...hoppas verkligen att du kryar på dig...massor med kramar  Det vet du att jag gör... ger aldrig upp.  Är så imponerad av dig...du är verkligen en kämpe
Krya på dig Agneta
Tack allihopa I'll never give up!
Eva i Skåne
09-02-2007, 21:56
Nej Agneta, ge upp får du aldrig göra! Du är en kämpe med positiv inställning Tack och lov för det. Kramar i massor
CITAT (Eva i Skåne @ 09-02-2007, 21:56) Nej Agneta, ge upp får du aldrig göra! Du är en kämpe med positiv inställning Tack och lov för det. Kramar i massor  Lovar
CITAT (askar @ 09-02-2007, 20:21) Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan.  :wub: :wub: Medicinerna tycks inte göra någon större verkan... än men jag hoppas ännu att det under helgen ska lätta lite till så att jag slipper åka in till sjukhuset igen. Betty... de tre senaste åren har jag varit svårt förkyld under vaccineringsperioden så den har jag inte kunnat ta.  Åh så roligt att höra av dig igen!  Visste väl att du är en riktig kämpe!  Gör som jag brukar göra vetja, be dem lägga undan din portion vaccin tills du blir frisk och så åker du och sprutar när det passsar dig.  Det är bra att du kämpar på gumman, vi håller på dig!
CITAT (Betty @ 09-02-2007, 22:06) CITAT (askar @ 09-02-2007, 20:21) Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan. Medicinerna tycks inte göra någon större verkan... än men jag hoppas ännu att det under helgen ska lätta lite till så att jag slipper åka in till sjukhuset igen. Betty... de tre senaste åren har jag varit svårt förkyld under vaccineringsperioden så den har jag inte kunnat ta.  Åh så roligt att höra av dig igen!  Visste väl att du är en riktig kämpe!  Gör som jag brukar göra vetja, be dem lägga undan din portion vaccin tills du blir frisk och så åker du och sprutar när det passsar dig.  Det är bra att du kämpar på gumman, vi håller på dig!  Tack Betty! Visst har de lagt undan doser... men jag har inte hunnit bli frisk. Men.... nu jäklars ska jag lägga på ett extra kol så får ni se vem som kommer springandes snart
CITAT (askar @ 09-02-2007, 22:09) Tack Betty! Visst har de lagt undan doser... men jag har inte hunnit bli frisk. Men.... nu jäklars ska jag lägga på ett extra kol så får ni se vem som kommer springandes snart  :lol:  :lol: Japp! Så ska det låta!:lol:
Till att börja med ska jag inte gnälla, vill bara sälla mig till dom andra, du gör det så bra Agneta, ta vara på dig för du tillhör oss alla här och du är starkt saknad när du blir liggandes. Många krya-på-dig kramar från mig Sen jädrar kommer gnället  Visst får man gnälla på sig själv?? Går man in i väggen, blir utbränd och allt va´det heter så är det inte nog med att man blir överkänslig för allt.......man tappar minnet också  ....skulle ha fixat nya piller till lillkatta....  ...istället får jag nu stå ut med en kattjäkel som försöker förföra kastrerade kattpojken  och detta riktigt ljudligt.... på natten , på dagarna sover nämnligen lilla prinsessan för hon är helt slut efter nattens jalmande.....vem f*n är inte trött????
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 11:01) ....skulle ha fixat nya piller till lillkatta....  ...istället får jag nu stå ut med en kattjäkel som försöker förföra kastrerade kattpojken  och detta riktigt ljudligt.... på natten , på dagarna sover nämnligen lilla prinsessan för hon är helt slut efter nattens jalmande.....vem f*n är inte trött????  Var glad i alla fall för att det är katten hon försöker förföra. Min dotters pilska katt försökte para sig med Therese pojkvän
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 11:07) CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 11:01) ....skulle ha fixat nya piller till lillkatta....  ...istället får jag nu stå ut med en kattjäkel som försöker förföra kastrerade kattpojken  och detta riktigt ljudligt.... på natten , på dagarna sover nämnligen lilla prinsessan för hon är helt slut efter nattens jalmande.....vem f*n är inte trött????  :wacko: Var glad i alla fall för att det är katten hon försöker förföra. Min dotters pilska katt försökte para sig med Therese pojkvän  Jojo, hon försöker med alla fötter hon kommer åt dagtid
Man kanske skulle kunna gnälla på att det är 2 gnälltrådar Sorry ... kunde inte låta blir
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 11:17) Man kanske skulle kunna gnälla på att det är 2 gnälltrådar Sorry ... kunde inte låta blir   Jag öppnade den här tråden för att skriva just det!
Två själar en tanke alltså
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 11:21) Två själar en tanke alltså  tre själar, jag vill också va´med
Krya på dig Askar. Det är ju inte utan anledning du kallade dig Agneta Optimist. Men varför kallade....... optimist är ju borta
Gossen Ruda
10-02-2007, 14:20
Gnäll, gnäll. Knappt har migränen gått över så blommar herpesutslagen upp på underläppen. Fram med Vectavir.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-02-2007, 14:20) Gnäll, gnäll. Knappt har migränen gått över så blommar herpesutslagen upp på underläppen. Fram med Vectavir.  Ingen måtta på eländet idag Gnäll på du bara så känns det nog bättre
malin72
10-02-2007, 14:30
CITAT (malin72 @ 10-02-2007, 14:30) Hmm...hur ska man tolka det där då?? Vill du att plantan ska dö är det bara att skicka hit på straffläger, garanterad död utlovas
malin72
10-02-2007, 15:00
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 14:58) CITAT (malin72 @ 10-02-2007, 14:30) och jag e surig över att jag inte kommer in till stan i tid idag tänkte köpa nemablom för inte har dom dött här inte  :( :( måste vara någon planta som jag inte har fattat  :unsure: :unsure: jag vill att dom ska DÖ  ska sätta flugpapper idag sen ska det behandlas...grrrrrrrr  :angry: Hmm...hur ska man tolka det där då?? Vill du att plantan ska dö är det bara att skicka hit på straffläger, garanterad död utlovas   flugorna ska ju dö ju....  inte mina småttingar
CITAT (malin72 @ 10-02-2007, 15:00) Förlåt, kunde inte låta bli
gnäll gnäll från lilla mej idag det är ofantligt synd om mej eftersom jag ligger nerbäddad med feber och snuva. det känns som om nån hoppar jämfota på min stackars skalle... Ciczi
CITAT (ciczi @ 12-02-2007, 10:16) gnäll gnäll från lilla mej idag det är ofantligt synd om mej eftersom jag ligger nerbäddad med feber och snuva. det känns som om nån hoppar jämfota på min stackars skalle... Ciczi Usch då Ja, då är det jättesynd om dig. *klappar om lite*
Alexander-VG-zon3
12-02-2007, 19:43
ont i huet och hela dan har bara försvunnit ska typ lägga mig vid 22 och ska upp tidigt , plus jätte ont i huet och ska/måste nu städa och hela dagen bara puff .
Alexander-VG-zon3
12-02-2007, 19:48
inte någ med det så spillde jag ut en hel skål med mjölk över hela skrivbordet kommer säkerligen sova gott i natt
Jag vill gnälla på att jag får så fasansfullt ont i ryggen när jag sitter och pysslar med alla mina projekt. Måste va nån nerv i kläm eller nåt..det känns som att det brinner i hela ryggen.
CITAT (ciczi @ 12-02-2007, 10:16) gnäll gnäll från lilla mej idag det är ofantligt synd om mej eftersom jag ligger nerbäddad med feber och snuva. det känns som om nån hoppar jämfota på min stackars skalle... Ciczi Stackars... Krya på dig.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:06) Jag vill gnälla på att jag får så fasansfullt ont i ryggen när jag sitter och pysslar med alla mina projekt. Måste va nån nerv i kläm eller nåt..det känns som att det brinner i hela ryggen.  Nemen usch vad otäckt. Du kanske sitter alldeles fel... det brukar ge en brännande känsla... iaf reagerar min rygg så. Se till att ha en bra stol och sitt inte med kutad rygg när du skapar.. så kanske det lättar lite.
CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:13) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:06) Jag vill gnälla på att jag får så fasansfullt ont i ryggen när jag sitter och pysslar med alla mina projekt. Måste va nån nerv i kläm eller nåt..det känns som att det brinner i hela ryggen. :( Nemen usch vad otäckt. Du kanske sitter alldeles fel... det brukar ge en brännande känsla... iaf reagerar min rygg så. Se till att ha en bra stol och sitt inte med kutad rygg när du skapar.. så kanske det lättar lite.  Jag kan knappt böja ner nacken litegrann ens förrän det "börjar brinna" i ryggen. Elände att ha lång rygg...skulle ha haft ett höj-och sänkbart bord samt förstoringsglasögon egentligen. Dags att förära kiropraktorn med ett litet besök igen kanske.
Alexander-VG-zon3
12-02-2007, 22:25
CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:11) CITAT (ciczi @ 12-02-2007, 10:16) gnäll gnäll från lilla mej idag det är ofantligt synd om mej eftersom jag ligger nerbäddad med feber och snuva. det känns som om nån hoppar jämfota på min stackars skalle... Ciczi Stackars... Krya på dig.  hoppas du blir bättre sånt är inte roligt tröst och krya på dig kramar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:23) CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:13) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:06) Jag vill gnälla på att jag får så fasansfullt ont i ryggen när jag sitter och pysslar med alla mina projekt. Måste va nån nerv i kläm eller nåt..det känns som att det brinner i hela ryggen.  Nemen usch vad otäckt. Du kanske sitter alldeles fel... det brukar ge en brännande känsla... iaf reagerar min rygg så. Se till att ha en bra stol och sitt inte med kutad rygg när du skapar.. så kanske det lättar lite.  Jag kan knappt böja ner nacken litegrann ens förrän det "börjar brinna" i ryggen. Elände att ha lång rygg...skulle ha haft ett höj-och sänkbart bord samt förstoringsglasögon egentligen. Dags att förära kiropraktorn med ett litet besök igen kanske.  Kiropraktorn... minns jag med glädje och tacksamhet. Fixade fel och låsningar som jag trodde var för evigt.
Limeblossom
12-02-2007, 23:17
Magdis.....du kanske ska slå till på stolen från blocket som ni pratade om i svammeltråden? Kanske ryggen blir bra
Jag vill gnälla om att tvättmaskinen i tvättstugan är trasig. Hela planeringen blev blahaa för att bara en masikin fungerar som den ska...  Ska ner nu och hämta det sista.
CITAT (Limeblossom @ 12-02-2007, 23:17) Magdis.....du kanske ska slå till på stolen från blocket som ni pratade om i svammeltråden? Kanske ryggen blir bra  Ja, det har du rätt i. Det belastar ju inte ryggen i alla fall Förresten verkar det som om ont i ryggen smittar. Hade också väldigt ont i korsryggen hela dan igår. Brukar inte ha problem vanligtvis
Får jag ta upp ett riktigt äkta gnäll? Det handlar om åldersdiskriminering. Hur ser en 50+-människa ut? Nån som vet ?  Tittar man i tidningar och på tv så ser 50+:are ut som 70+ ! Jag ser det så ofta i annonser och artiklar. Varje gång det skrivs om äldre så säger man 50-70 tex och illustrerar det hela med bilder på 70-åringar. Senast igår på Fråga doktorn (ja, tom på ett sånt program!) så pratade man om kommande program som skulle handla om klimakteriet (brukar inträffa runt 50). Hur illustrerades dessa kvinnor? - Man hade bilder på ett glatt pensionärsgäng som var och simmade! Plus att man visade intervjusnuttar med kvinnor där ingen av dom var under 60! Jag är inte den enda 50+-kvinnan här på jobbet. Ingen av oss ser ut som om vi hade fått folkpension för 10 år sen. Jag tror jag smäller av! Har journalistynglen och deras fotografer ingen koll på läget alls!
CITAT (Bee @ 13-02-2007, 12:04) Får jag ta upp ett riktigt äkta gnäll? Det handlar om åldersdiskriminering. Hur ser en 50+-människa ut? Nån som vet ?  Tittar man i tidningar och på tv så ser 50+:are ut som 70+ ! Jag ser det så ofta i annonser och artiklar. Varje gång det skrivs om äldre så säger man 50-70 tex och illustrerar det hela med bilder på 70-åringar. Senast igår på Fråga doktorn (ja, tom på ett sånt program!) så pratade man om kommande program som skulle handla om klimakteriet (brukar inträffa runt 50). Hur illustrerades dessa kvinnor? - Man hade bilder på ett glatt pensionärsgäng som var och simmade! Plus att man visade intervjusnuttar med kvinnor där ingen av dom var under 60! Jag är inte den enda 50+-kvinnan här på jobbet. Ingen av oss ser ut som om vi hade fått folkpension för 10 år sen. Jag tror jag smäller av! Har journalistynglen och deras fotografer ingen koll på läget alls! :angry: Jag är 61... men ser inte heller ut som en pensionär...(tror jag) hur nu en sån ser ut Missade fråga doktorn igår... får se reprisen.
CITAT (Bee @ 13-02-2007, 12:04) Får jag ta upp ett riktigt äkta gnäll? Det handlar om åldersdiskriminering. Hur ser en 50+-människa ut? Nån som vet ?  Tittar man i tidningar och på tv så ser 50+:are ut som 70+ ! Oj, det kan vara olika det. Min mamma t.ex. är 59 år och hon är i bättre fysisk kondition än vad jag är.  Snygg och fräsch är hon också. I tidningarna och TV kanske de känner att de verkligen måste ta i ordentligt så att man ska fatta att det är äldre människor det handlar om?
Men å andra sidan, i tidningar som Tara och Amelia till exempel ser alla över 60 år att vara max 40...
Piccante
13-02-2007, 13:10
Jag vill gnälla över att jag tror jag är på väg att få, eller redan har bihåleinflammation  Det känns svullet och trycker i hela huvudet och näsan bara rinner. känner mig lätt febrig oxå. Ute är det bara kallt och besvärligt. Känner mig helt färdig efter att bara ha gått till affären och handlat och varit ute 20 minuter  bläää!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-02-2007, 12:58) Oj, det kan vara olika det. Min mamma t.ex. är 59 år och hon är i bättre fysisk kondition än vad jag är.  Snygg och fräsch är hon också. I tidningarna och TV kanske de känner att de verkligen måste ta i ordentligt så att man ska fatta att det är äldre människor det handlar om?  1. Exactemente! Precis så menar jag. Snygga fräscha damer i sin egen ålder, inte någon annans. Och så vill jag se det i bild. 2. Kan man tänka sig att illustrera 50-åringar med bilder på 35-åringar? Eller vice-versa? 15 år hit eller dit....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|