Full version: Gnäll för alla 2007
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Betty
Krya på dig Agneta, säger jag med.
Brukar du inte ta influensavaccin på hösten? Om inte så kanske det är läge att fundera på det inför kommande vaccinationsperioder.
Hoppas du blir frisk snart, har saknat dig här. smile.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (askar @ 06-02-2007, 22:17)
Måste bara få gnälla...har råkat ut för så jobbig förkylning- influensa
att jag nästan hållit på att ducka under.
Inte sen hösten 2004 har jag varit så sjuk som nu.
Ikväll är jag fullproppad med diverse mediciner, bl.a dubbeldos antibiotika
som jag ska ta en tid och som  ger paus från hostan
och ork att logga in här och läsa litegrann och skriva.

Det är såna här dagar man är tacksam för att man öht orkar andas och leva vidare.smile.gif

Usch så tråkigt Agneta! Själv hade jag tänkt att gnälla över att jag är så in i h*****e trött men det är i allafall inget farligt.
Skickar dej en krya-på-dej-kram och en bukett blomster och hoppas på snar bättring! wub.gif
Fialotta
CITAT (askar @ 06-02-2007, 22:17)
Måste bara få gnälla...har råkat ut för så jobbig förkylning- influensa
att jag nästan hållit på att ducka under.
Inte sen hösten 2004 har jag varit så sjuk som nu.
Ikväll är jag fullproppad med diverse mediciner, bl.a dubbeldos antibiotika
som jag ska ta en tid och som ger paus från hostan
och ork att logga in här och läsa litegrann och skriva.

Det är såna här dagar man är tacksam för att man öht orkar andas och leva vidare.smile.gif

Krya på dig Agneta...kommer en bukett tulpisar från mig oxå o en kram wub.gif
AnitaO
Svenska Rallyt i helgen.
Vilket innebär att min man kommer att sitta med nåt frånvarande i blicken och lyssna på rallyradion hela helgen blink.gif
askar
Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
wub.gif

Medicinerna tycks inte göra någon större verkan... än
men jag hoppas ännu att det under helgen ska lätta lite till så att jag slipper
åka in till sjukhuset igen.

Betty... de tre senaste åren har jag varit svårt förkyld under vaccineringsperioden
så den har jag inte kunnat ta. sad.gif
Fialotta
CITAT (askar @ 09-02-2007, 20:21)
Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
wub.gif

Betty... de tre senaste åren har jag varit svårt förkyld under vaccineringsperioden

Nämen gumsan...hoppas verkligen att du kryar på dig...massor med kramar wub.gif
askar
CITAT (maudan @ 09-02-2007, 20:27)
Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan. wub.gif wub.gif  :wub:  :wub:
wub.gif

Det vet du att jag gör... ger aldrig upp. smile.gif wub.gif
malin72
CITAT (askar @ 09-02-2007, 20:28)
Det vet du att jag gör... ger aldrig upp. smile.gif  :wub:

jag som hoppades på att du var på väg att bli bättre nu,tänker på dig wub.gif wub.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (askar @ 09-02-2007, 20:28)
CITAT (maudan @ 09-02-2007, 20:27)
Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan. wub.gif wub.gif  wub.gif  wub.gif
wub.gif

Det vet du att jag gör... ger aldrig upp. smile.gif wub.gif

Är så imponerad av dig...du är verkligen en kämpe wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
AnitaO
Krya på dig Agneta wub.gif
askar
Tack allihopa wub.gif
I'll never give up! smile.gif
Eva i Skåne
Nej Agneta, ge upp får du aldrig göra!

Du är en kämpe med positiv inställning smile.gif wub.gif
Tack och lov för det.

Kramar i massor
wub.gif wub.gif
askar
CITAT (Eva i Skåne @ 09-02-2007, 21:56)
Nej Agneta, ge upp får du aldrig göra!

Du är en kämpe med positiv inställning smile.gif wub.gif
Tack och lov för det.

Kramar i massor
wub.gif wub.gif

Lovar smile.gif
wub.gif
Betty
Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan. wub.gif wub.gif  :wub:  :wub:
wub.gif

Åh så roligt att höra av dig igen! smile.gif Visste väl att du är en riktig kämpe! wub.gif Gör som jag brukar göra vetja, be dem lägga undan din portion vaccin tills du blir frisk och så åker du och sprutar när det passsar dig. biggrin.gif Det är bra att du kämpar på gumman, vi håller på dig! wub.gif wub.gif
askar
CITAT (Betty @ 09-02-2007, 22:06)
Tack stennie, Eva, Betty, Birgitta och Maudan. wub.gif wub.gif  wub.gif  wub.gif
wub.gif

Åh så roligt att höra av dig igen! smile.gif Visste väl att du är en riktig kämpe! wub.gif Gör som jag brukar göra vetja, be dem lägga undan din portion vaccin tills du blir frisk och så åker du och sprutar när det passsar dig. biggrin.gif Det är bra att du kämpar på gumman, vi håller på dig! wub.gif wub.gif

Tack Betty! wub.gif
Visst har de lagt undan doser... men jag har inte hunnit bli frisk.
Men.... nu jäklars ska jag lägga på ett extra kol så får ni se vem som kommer
springandes snart tongue.gif laugh.gif
sleep.gif laugh.gif
Betty
CITAT (askar @ 09-02-2007, 22:09)
Tack Betty! wub.gif
Visst har de lagt undan doser... men jag har inte hunnit bli frisk.
Men.... nu jäklars ska jag lägga på ett extra kol så får ni se vem som kommer
springandes snart tongue.gif  :lol:
sleep.gif  :lol:

Japp! Så ska det låta!:lol: wub.gif wub.gif
Reserv
Till att börja med ska jag inte gnälla, vill bara sälla mig till dom andra, du gör det så bra Agneta, ta vara på dig för du tillhör oss alla här och du är starkt saknad när du blir liggandes. Många krya-på-dig kramar från mig wub.gif wub.gif

Sen jädrar kommer gnället mad.gif Visst får man gnälla på sig själv?? Går man in i väggen, blir utbränd och allt va´det heter så är det inte nog med att man blir överkänslig för allt.......man tappar minnet också blink.gif ....skulle ha fixat nya piller till lillkatta.... unsure.gif ...istället får jag nu stå ut med en kattjäkel som försöker förföra kastrerade kattpojken wacko.gif och detta riktigt ljudligt....på natten , på dagarna sover nämnligen lilla prinsessan för hon är helt slut efter nattens jalmande.....vem f*n är inte trött???? blink.gif wacko.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 11:01)
....skulle ha fixat nya piller till lillkatta.... unsure.gif ...istället får jag nu stå ut med en kattjäkel som försöker förföra kastrerade kattpojken wacko.gif och detta riktigt ljudligt....på natten , på dagarna sover nämnligen lilla prinsessan för hon är helt slut efter nattens jalmande.....vem f*n är inte trött???? blink.gif wacko.gif

Var glad i alla fall för att det är katten hon försöker förföra.
Min dotters pilska katt försökte para sig med Therese pojkvän ohmy.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 11:07)
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 11:01)
....skulle ha fixat nya piller till lillkatta.... unsure.gif ...istället får jag nu stå ut med en kattjäkel som försöker förföra kastrerade kattpojken wacko.gif  och detta riktigt ljudligt....på natten , på dagarna sover nämnligen lilla prinsessan för hon är helt slut efter nattens jalmande.....vem f*n är inte trött???? blink.gif  :wacko:

Var glad i alla fall för att det är katten hon försöker förföra.
Min dotters pilska katt försökte para sig med Therese pojkvän ohmy.gif laugh.gif

Jojo, hon försöker med alla fötter hon kommer åt dagtid tongue.gif
AnitaO
Man kanske skulle kunna gnälla på att det är 2 gnälltrådar unsure.gif
Sorry ... kunde inte låta blir rolleyes.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 11:17)
Man kanske skulle kunna gnälla på att det är 2 gnälltrådar unsure.gif
Sorry ... kunde inte låta blir rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif Jag öppnade den här tråden för att skriva just det! laugh.gif rolleyes.gif
AnitaO
Två själar en tanke alltså laugh.gif wub.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2007, 11:21)
Två själar en tanke alltså laugh.gif wub.gif

tre själar, jag vill också va´med rolleyes.gif
Alba
Krya på dig Askar.

Det är ju inte utan anledning du kallade dig Agneta Optimist. Men varför kallade....... optimist är ju borta wink.gif
Gossen Ruda
Gnäll, gnäll. Knappt har migränen gått över så blommar herpesutslagen upp på underläppen. Fram med Vectavir. mad.gif
AnitaO
CITAT (Gossen Ruda @ 10-02-2007, 14:20)
Gnäll, gnäll. Knappt har migränen gått över så blommar herpesutslagen upp på underläppen. Fram med Vectavir. mad.gif

Ingen måtta på eländet idag sad.gif
Gnäll på du bara så känns det nog bättre wink.gif
malin72
och jag e surig över att jag inte kommer in till stan i tid idag tänkte köpa nemablom för inte har dom dött här inte sad.gif sad.gif sad.gif måste vara någon planta som jag inte har fattat unsure.gif unsure.gif unsure.gif

jag vill att dom ska DÖ rolleyes.gif ska sätta flugpapper idag sen ska det behandlas...grrrrrrrr mad.gif mad.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 10-02-2007, 14:30)
och jag e surig över att jag inte kommer in till stan i tid idag tänkte köpa nemablom för inte har dom dött här inte sad.gif sad.gif sad.gif måste vara någon planta som jag inte har fattat unsure.gif unsure.gif unsure.gif

jag vill att dom ska DÖ rolleyes.gif ska sätta flugpapper idag sen ska det behandlas...grrrrrrrr mad.gif mad.gif

Hmm...hur ska man tolka det där då?? Vill du att plantan ska dö är det bara att skicka hit på straffläger, garanterad död utlovas rolleyes.gif
malin72
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 14:58)
och jag e surig över att jag inte kommer in till stan i tid idag tänkte köpa nemablom för inte har dom dött här inte sad.gif  :(  :( måste vara någon planta som jag inte har fattat unsure.gif  :unsure:  :unsure:

jag vill att dom ska DÖ rolleyes.gif ska sätta flugpapper idag sen ska det behandlas...grrrrrrrr mad.gif  :angry:

Hmm...hur ska man tolka det där då?? Vill du att plantan ska dö är det bara att skicka hit på straffläger, garanterad död utlovas rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif flugorna ska ju dö ju.... tongue.gif tongue.gif inte mina småttingar wub.gif rolleyes.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 10-02-2007, 15:00)
CITAT (Reserv @ 10-02-2007, 14:58)
och jag e surig över att jag inte kommer in till stan i tid idag tänkte köpa nemablom för inte har dom dött här inte sad.gif  sad.gif  sad.gif måste vara någon planta som jag inte har fattat unsure.gif  unsure.gif  unsure.gif

jag vill att dom ska DÖ rolleyes.gif ska sätta flugpapper idag sen ska det behandlas...grrrrrrrr mad.gif  mad.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif flugorna ska ju dö ju.... tongue.gif tongue.gif inte mina småttingar wub.gif rolleyes.gif

Förlåt, kunde inte låta bli rolleyes.gif wub.gif
pejori
då får man fortsätta att gnälla här igen då... sad.gif
en timma hemma, och redan igång med gnället...jösses vad det ser ut efter några dagars frånvaro sad.gif sad.gif
nån som vet en bra och snabb städfirma runt Göteborg? unsure.gif unsure.gif
Ciczi
gnäll gnäll från lilla mej idag

det är ofantligt synd om mej eftersom jag ligger nerbäddad med feber och snuva. det känns som om nån hoppar jämfota på min stackars skalle... sad.gif

Ciczi
AnitaO
CITAT (ciczi @ 12-02-2007, 10:16)

det är ofantligt synd om mej eftersom jag ligger nerbäddad med feber och snuva. det känns som om nån hoppar jämfota på min stackars skalle... sad.gif

Ciczi

Usch då sad.gif
Ja, då är det jättesynd om dig.
*klappar om lite* wub.gif
Alexander-VG-zon3
ont i huet och hela dan har bara försvunnit ska typ lägga mig vid 22 och ska upp tidigt , plus jätte ont i huet och ska/måste nu städa och hela dagen bara puff .
Alexander-VG-zon3
inte någ med det så spillde jag ut en hel skål med mjölk över hela skrivbordet wacko.gif blink.gif
kommer säkerligen sova gott i natt
Magdis
Jag vill gnälla på att jag får så fasansfullt ont i ryggen när jag sitter och pysslar med alla mina projekt. Måste va nån nerv i kläm eller nåt..det känns som att det brinner i hela ryggen. sad.gif
askar

Ciczi

Stackars... Krya på dig. wub.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:06)
Jag vill gnälla på att jag får så fasansfullt ont i ryggen när jag sitter och pysslar med alla mina projekt. Måste va nån nerv i kläm eller nåt..det känns som att det brinner i hela ryggen. sad.gif

Nemen usch vad otäckt.
Du kanske sitter alldeles fel... det brukar ge en brännande känsla... iaf reagerar min rygg så.
Se till att ha en bra stol och sitt inte med kutad rygg när du skapar..
så kanske det lättar lite. wub.gif
Magdis
CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:13)
Jag vill gnälla på att jag får så fasansfullt ont i ryggen när jag sitter och pysslar med alla mina projekt. Måste va nån nerv i kläm eller nåt..det känns som att det brinner i hela ryggen.  :(

Nemen usch vad otäckt.
Du kanske sitter alldeles fel... det brukar ge en brännande känsla... iaf reagerar min rygg så.

Jag kan knappt böja ner nacken litegrann ens förrän det "börjar brinna" i ryggen. Elände att ha lång rygg...skulle ha haft ett höj-och sänkbart bord samt förstoringsglasögon egentligen. smile.gif

Dags att förära kiropraktorn med ett litet besök igen kanske. biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:11)

Ciczi

Stackars... Krya på dig. wub.gif

hoppas du blir bättre sånt är inte roligt

tröst och krya på dig kramar wub.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:23)
CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:13)
Jag vill gnälla på att jag får så fasansfullt ont i ryggen när jag sitter och pysslar med alla mina projekt. Måste va nån nerv i kläm eller nåt..det känns som att det brinner i hela ryggen.  sad.gif

Nemen usch vad otäckt.

Jag kan knappt böja ner nacken litegrann ens förrän det "börjar brinna" i ryggen. Elände att ha lång rygg...skulle ha haft ett höj-och sänkbart bord samt förstoringsglasögon egentligen. smile.gif

Dags att förära kiropraktorn med ett litet besök igen kanske. biggrin.gif

Kiropraktorn... minns jag med glädje och tacksamhet. wub.gif
Fixade fel och låsningar som jag trodde var för evigt.
Limeblossom
Magdis.....du kanske ska slå till på stolen från blocket som ni pratade om i svammeltråden? Kanske ryggen blir bra biggrin.gif biggrin.gif
Anma
Jag vill gnälla om att tvättmaskinen i tvättstugan är trasig. Hela planeringen blev blahaa för att bara en masikin fungerar som den ska... mad.gif Ska ner nu och hämta det sista.
AnitaO
CITAT (Limeblossom @ 12-02-2007, 23:17)
Magdis.....du kanske ska slå till på stolen från blocket som ni pratade om i svammeltråden? Kanske ryggen blir bra biggrin.gif biggrin.gif

Ja, det har du rätt i.
Det belastar ju inte ryggen i alla fall laugh.gif laugh.gif

Förresten verkar det som om ont i ryggen smittar.
Hade också väldigt ont i korsryggen hela dan igår.
Brukar inte ha problem vanligtvis sad.gif
Bee
Får jag ta upp ett riktigt äkta gnäll? Det handlar om åldersdiskriminering. Hur ser en 50+-människa ut? Nån som vet ?smile.gif
Tittar man i tidningar och på tv så ser 50+:are ut som 70+ !
Jag ser det så ofta i annonser och artiklar. Varje gång det skrivs om äldre så säger man 50-70 tex och illustrerar det hela med bilder på 70-åringar.
Senast igår på Fråga doktorn (ja, tom på ett sånt program!) så pratade man om kommande program som skulle handla om klimakteriet (brukar inträffa runt 50). Hur illustrerades dessa kvinnor? - Man hade bilder på ett glatt pensionärsgäng som var och simmade! Plus att man visade intervjusnuttar med kvinnor där ingen av dom var under 60!
Jag är inte den enda 50+-kvinnan här på jobbet. Ingen av oss ser ut som om vi hade fått folkpension för 10 år sen.
Jag tror jag smäller av! Har journalistynglen och deras fotografer ingen koll på läget alls! mad.gif
askar
CITAT (Bee @ 13-02-2007, 12:04)
Får jag ta upp ett riktigt äkta gnäll? Det handlar om åldersdiskriminering. Hur ser en 50+-människa ut? Nån som vet ?smile.gif
Jag ser det så ofta i annonser och artiklar. Varje gång det skrivs om äldre så säger man 50-70 tex och illustrerar det hela med bilder på 70-åringar.
Senast igår på Fråga doktorn (ja, tom på ett sånt program!) så pratade man om kommande program som skulle handla om klimakteriet (brukar inträffa runt 50). Hur illustrerades dessa kvinnor? - Man hade bilder på ett glatt pensionärsgäng som var och simmade! Plus att man visade intervjusnuttar med kvinnor där ingen av dom var under 60!
Jag är inte den enda 50+-kvinnan här på jobbet. Ingen av oss ser ut som om vi hade fått folkpension för 10 år sen.
Jag tror jag smäller av! Har journalistynglen och deras fotografer ingen koll på läget alls!  :angry:

Jag är 61... men ser inte heller ut som en pensionär...(tror jag)
hur nu en sån ser ut unsure.gif tongue.gif

Missade fråga doktorn igår... får se reprisen. smile.gif
Magdis
CITAT (Bee @ 13-02-2007, 12:04)

Oj, det kan vara olika det. Min mamma t.ex. är 59 år och hon är i bättre fysisk kondition än vad jag är. biggrin.gif Snygg och fräsch är hon också.

I tidningarna och TV kanske de känner att de verkligen måste ta i ordentligt så att man ska fatta att det är äldre människor det handlar om? tongue.gif
Anma
Men å andra sidan, i tidningar som Tara och Amelia till exempel ser alla över 60 år att vara max 40... huh.gif
Piccante
Jag vill gnälla över att jag tror jag är på väg att få, eller redan har bihåleinflammation sad.gif Det känns svullet och trycker i hela huvudet och näsan bara rinner. känner mig lätt febrig oxå. Ute är det bara kallt och besvärligt. Känner mig helt färdig efter att bara ha gått till affären och handlat och varit ute 20 minuter bläää!
Bee
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-02-2007, 12:58)
Oj, det kan vara olika det. Min mamma t.ex. är 59 år och hon är i bättre fysisk kondition än vad jag är. biggrin.gif Snygg och fräsch är hon också.

I tidningarna och TV kanske de känner att de verkligen måste ta i ordentligt så att man ska fatta att det är äldre människor det handlar om? tongue.gif

1. Exactemente! Precis så menar jag. Snygga fräscha damer i sin egen ålder, inte någon annans. Och så vill jag se det i bild.

2. Kan man tänka sig att illustrera 50-åringar med bilder på 35-åringar? Eller vice-versa? 15 år hit eller dit.... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon