Full version: Gnäll för alla 2007
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 23-01-2007, 17:24)
*stoppar om Reserv med varm yllefilt*

Tack snälla du, det va´säkert därför frossan tillfälligt släppte rolleyes.gif wub.gif Du får stoppa om mig sen igen om den kommer tillbaks rolleyes.gif
pejori
någon som vill adoptera ett snöfall av mej? sad.gif sad.gif sad.gif
börjar bli lite föör mycket här nu sad.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 23-01-2007, 17:45)
någon som vill adoptera ett snöfall av mej? sad.gif sad.gif sad.gif

Nej tack, njut så länge du kan av det istället, snart regnar det där igen och allt är bara grått wacko.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 23-01-2007, 17:48)
CITAT (pejori @ 23-01-2007, 17:45)
någon som vill adoptera ett snöfall av mej? sad.gif  :(  :(

Nej tack, njut så länge du kan av det istället, snart regnar det där igen och allt är bara grått wacko.gif

vadå njut...vill inte ha skiten ju ohmy.gif ohmy.gif
AnitaO
Behöver gnälla lite om radonet sad.gif
På fredag kommer en firma och gör en besiktning till det facila priset av 3450:-.
Sen får vi se vad sanering och åtgärder kostar.
malin72
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 11:00)
Behöver gnälla lite om radonet sad.gif
På fredag kommer en firma och gör en besiktning till det facila priset av 3450:-.
Sen får vi se vad sanering och åtgärder kostar.

usch usch och fy inte bra sad.gif sad.gif
pejori
jag ska gnälla på snöröjningen här mad.gif mad.gif mad.gif
är såå förbannad över att dom kommer kl tre på matten och drar plogen över gatorna här mad.gif mad.gif
väcker hela kvarteret och plogar dess utom in alla bilarna wacko.gif wacko.gif
hatar att behöva graäva fram bilen wacko.gif wink.gif mad.gif sad.gif
AnitaO
CITAT (pejori @ 24-01-2007, 11:17)
jag ska gnälla på snöröjningen här mad.gif mad.gif mad.gif
är såå förbannad över att dom kommer kl tre på matten och drar plogen över gatorna här mad.gif mad.gif
väcker hela kvarteret och plogar dess utom in alla bilarna wacko.gif wacko.gif
hatar att behöva graäva fram bilen wacko.gif wink.gif mad.gif sad.gif

Fast det finns ju egentligen inget alternativ.
Dom måste ju ploga när det är tomt på gatorna, annars blir det ju kaos i morgontrafiken.
malin72
och jag gnäller över att det dånar i hela området när dom bilar hos mig...och över allt äckligt damm som finns överallt nu där hemma sad.gif sad.gif trots att dom tejpar igen så kryper det in blääääääääää mad.gif mad.gif
pejori
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 11:19)
jag ska gnälla på snöröjningen här mad.gif  :angry:  :angry:
är såå förbannad över att dom kommer kl tre på matten och drar plogen över gatorna här mad.gif  :angry:
väcker hela kvarteret och plogar dess utom in alla bilarna wacko.gif  :wacko:
hatar att behöva graäva fram bilen wacko.gif  ;)  :angry:  :(

Dom måste ju ploga när det är tomt på gatorna, annars blir det ju kaos i morgontrafiken.

här är det iofs. fullt på gatorna nattetid, med alla parkerade bilar...dagtid är det tomt smile.gif smile.gif
fast det kanske är tvärt om hos dej rolleyes.gif
och inne på gården kan dom köra dagtid wub.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 24-01-2007, 11:19)
och jag gnäller över att det dånar i hela området när dom bilar hos mig...och över allt äckligt damm som finns överallt nu där hemma sad.gif sad.gif trots att dom tejpar igen så kryper det in blääääääääää mad.gif mad.gif

det är inte kul nää. sad.gif sad.gif
känns som tänderna skulle skallra ut när dom bilade badrummsgolvet här unsure.gif blink.gif
AnitaO
CITAT (pejori @ 24-01-2007, 11:22)
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 11:19)
jag ska gnälla på snöröjningen här mad.gif  mad.gif  mad.gif
är såå förbannad över att dom kommer kl tre på matten och drar plogen över gatorna här mad.gif  mad.gif
väcker hela kvarteret och plogar dess utom in alla bilarna wacko.gif  wacko.gif
hatar att behöva graäva fram bilen wacko.gif  wink.gif  mad.gif  sad.gif

här är det iofs. fullt på gatorna nattetid, med alla parkerade bilar...dagtid är det tomt smile.gif smile.gif
fast det kanske är tvärt om hos dej rolleyes.gif
och inne på gården kan dom köra dagtid wub.gif

Jo, det kan ju variera från plats till plats, men när det snöar mycket så måste dom nog köra dygnet runt för att det ska fungera.
Kör dom på gatorna på nätterna så stör dom väl nån som bor där också, så ändalykten sitter väl bak hur man än vänder sig gissar jag biggrin.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif vet vad du menar...jag sitter nu i radhuset som kommer efter oss och hör hur det dånar sad.gif
Anma
Jag gnäller över min värk idag, brukar inte göra det för den blir ju inte bättre för det... men idag kommer det att sluta med migränattack om det inte släpper lite snart... sad.gif
Alba
CITAT (Anne R @ 24-01-2007, 11:38)
Jag gnäller över min värk idag, brukar inte göra det för den blir ju inte bättre för det... men idag kommer det att sluta med migränattack om det inte släpper lite snart... sad.gif

Menar du att värken utlöser migrän ?
När jag var till en sjukgymnast sa han - gå hem och ta alvedon nu (hade jätteont) så du inte får migrän.
Är det så ?
Anma
CITAT (Alba @ 24-01-2007, 12:18)
CITAT (Anne R @ 24-01-2007, 11:38)

Menar du att värken utlöser migrän ?
När jag var till en sjukgymnast sa han - gå hem och ta alvedon nu (hade jätteont) så du inte får migrän.
Är det så ?

Ja, värken utlöser migränattack, typ iallafall, vet inte om det är "riktig" migrän, men kräks om jag inte lägger mig ner och vilar tillslut... Klarar inte av ljud och definitivt inga basljud...
Nu har jag legat ett tag så det är lite bättre, men tror att det blir några jobbiga dagar här framöver, känns så. Har whiplash, och det ser lite olika ut på olika människor vad som blir symptomen.
21/1 var det exakt 4 år sedan jag senast inte hade ont i huvudet... fast styrkan beror på vad jag gjort och inte gjort... Sen är det domningar och nervvärk ner i armarna + en massa annat jox, men alt det andra står jag ut med men inte detta när det blir så här. Det värsta är att normalt vet jag varför smärtorna ökat, men nu har jag ingen aning. När man vet är det lätare o stå ut. Hade tvättstugan i måndags, men det kan det inte vara... Kanske det e kylan fast jag inte reagerat på den förr? Jaja, idag ska jag gnälla, sen ska jag bli mitt vanliga jag ingen... smile.gif
Alba
Jag frågar därför att jag har själv problem med nacken - diskbråck.

Som det verkar är det den värken som utlöser migrän för mig. Läkarna har dock varit tveksamma till det. Man brukar inte få migrän sa en läkare.

Till sist kom jag till en läkare som tog det på allvar och jag bad om migräntabletter. Nu har jag dem som reserv och mår mycket bättre. Förr kunde jag må illa och spy upp til 10 timmar - med intervaller på 15 -30 min.

Kylan påverkas jag av - om nacken blir kall. Går med en mjuk krage som väms upp av kroppsvärmen.
Anma
CITAT (Alba @ 24-01-2007, 14:59)
Jag frågar därför att jag har själv problem med nacken - diskbråck.

Som det verkar är det den värken som utlöser migrän för mig. Läkarna har dock varit tveksamma till det. Man brukar inte få migrän sa en läkare.

Till sist kom jag till en läkare som tog det på allvar och jag bad om migräntabletter. Nu har jag dem som reserv och mår mycket bättre. Förr kunde jag må illa och spyupp til 10 timmar - med intervaller på 15 min-30 min.

Som vanligt är läkare okunniga... inte för att jag är expert mer än på min egen kropp, men visst sjutton får man alla möjliga saker av att ha diskbråck i nackkotorna, har det jag också, efter olyckan, föutom söndertöjda nervtrådar. Min migrän eller vad det nu är kom efter min skada, innan hade jag aldrig ont i huvudet och hade jag det var det spänningshuvudvärk framme i huvudet. Nu sitter värken mer i bakhuvudet och när den ökar kryper den upp mot tinningarna och upp på huvudet.
I nacken går massor med nervtrådar i märgen, alla nerver ska ju upp i huvudet och tala om vad som händer i kroppen... Så migrän och diskbråck i nacken hör självklart i hop, iaf i min värld...
Malvia
CITAT (Anne R @ 24-01-2007, 14:53)
Har whiplash, och det ser lite olika ut på olika människor vad som blir symptomen.
21/1 var det exakt 4 år sedan jag senast inte hade ont i huvudet... fast styrkan beror på vad jag gjort och inte gjort... Sen är det domningar och nervvärk ner i armarna + en massa annat jox, men alt det andra står jag ut med men inte detta när det blir så här. Det värsta är att normalt vet jag varför smärtorna ökat, men nu har jag ingen aning. När man vet är det lätare o stå ut. Hade tvättstugan i måndags, men det kan det inte vara... Kanske det e kylan fast jag inte reagerat på den förr? Jaja, idag ska jag gnälla, sen ska jag bli mitt vanliga jag ingen... smile.gif

Maken har också Whiplash, och mår inte alls bra nu när det är kallt. Spänner sig och drar upp axlarna.
Sen är det ju dagsformen och vad han har gjort förståss.
Illa är det när han nyser, om han hinner så försöker han hålla i huvudet samtidigt.
Domningar, nervvärk, ljudkänslighet känns igen ja.
Alba
Först fick jag tabletter - Citodon men de spydda jag av när det var som värst. Då fick jag suppar och det går bättre. Numera klarar jag av att äta tabletter.
Har du inte provat migräntabletter så är det värt ett försök.
Anma
CITAT (Malvia @ 24-01-2007, 15:07)
CITAT (Anne R @ 24-01-2007, 14:53)
Har whiplash, och det ser lite olika ut på olika människor vad som blir symptomen.

Maken har också Whiplash, och mår inte alls bra nu när det är kallt. Spänner sig och drar upp axlarna.
Sen är det ju dagsformen och vad han har gjort förståss.
Illa är det när han nyser, om han hinner så försöker han hålla i huvudet samtidigt.
Domningar, nervvärk, ljudkänslighet känns igen ja.

Nysa ja... de slipper jag helst om det går! Och gäspa... Varför måste käkarna bråka och öppnas så mycket när man gäspar?? Alltså, räcker det inte med bara liitegranna? Jag kan smärtfritt öppna munnen 2,3cm (mellan tänderna) så det gäller att trycka upp hakan med våld när gäspningarna kommer... huh.gif blink.gif
Och tandlkaren sen... tur att jag tillslut hittade en som inte blir sur när man rycker grejerna ur munnen och stänger den... Och som inte tvingar en och tokgapa, utan låter mig ha en bitkloss i i minsta storleken munnen så jag kan slappna av så gott det går ändå, tandisen får krångla i det trånga istllet för att jag ska lida mer än nödvändigt.... Behöver jag tillägga att min tandläkarens dotter har whiplash? smile.gif

Ja, de kanske är kylan, denna vinter har ju kroppen inte fått vänja sig heller med kyla. Men till slutet av veckan skulle det väl bli mildare igen.. wub.gif
Anma
CITAT (Alba @ 24-01-2007, 15:08)
Först fick jag tabletter - Citodon men de spydda jag av när det var som värst. Då fick jag suppar och det går bättre. Numera klarar jag av att äta tabletter.
Har du inte provat migräntabletter så är det värt ett försök.

Har provat det mesta i tablettväg första åren som skadad... Hittade inget som hjälper, bara sånna man blir full av och struntar i värken, hahahaa... Men de va inte så kul och gå omkring och vara full hela dagarna, så det var inte värt det.
Så det gäller för mig att lyssna påkroppen och ta signalerna på allvar. Funkar för det mesta, men ibland så... ja, man e inte mer än människa... sad.gif smile.gif
Malvia
CITAT (Anne R @ 24-01-2007, 15:33)
Har provat det mesta i tablettväg första åren som skadad... Hittade inget som hjälper, bara sånna man blir full av och struntar i värken, hahahaa... Men de va inte så kul och gå omkring och vara full hela dagarna, så det var inte värt det.
Så det gäller för mig att lyssna påkroppen och ta signalerna på allvar. Funkar för det mesta, men ibland så... ja, man e inte mer än människa... sad.gif smile.gif

Maken åt 10-15 Distalgesiq om dan i två år, fattar inte att en läkare kan skriva ut den så länge.
Inte undra på att han kunde jobba som vanligt och hur långa dagar som helst, hade inga sömnbehov det var bara att ta en tablett till.

Sen fick han komma till Mälargården på rehab i 4 veckor och blev avprogrammerad och fick lära känna sin kropp.

Väldigt olika hur dessa skador bemöts.
askar
CITAT (Malvia @ 24-01-2007, 15:38)
CITAT (Anne R @ 24-01-2007, 15:33)

Så det gäller för mig att lyssna påkroppen och ta signalerna på allvar. Funkar för det mesta, men ibland så... ja, man e inte mer än människa... sad.gif  :)

Maken åt 10-15 Distalgesiq om dan i två år, fattar inte att en läkare kan skriva ut den så länge.
Inte undra på att han kunde jobba som vanligt och hur långa dagar som helst, hade inga sömnbehov det var bara att ta en tablett till.

Sen fick han komma till Mälargården på rehab i 4 veckor och blev avprogrammerad och fick lära känna sin kropp.

Väldigt olika hur dessa skador bemöts.

Jag åt Distalgesic 9 -12 tabl/dygn i många år... (minst 5)
Sedan byttes det ut till Doloxen + Alvedon...1 doloxen, 2 alvedon var dosen
och det fick jag ta 3 -4 ggr/dygn.
Dessa två är ju samma preparat... det såg jag senare.

När jag märkte att jag inte riktigt kom ihåg
vilken väg jag kört när jag varit ut med bilen... då slutade jag tvärt.
Inte var det lätt, men jag klarade (klarar) mig med receptfria.

Jag fick alltid ut 100 st Distalgesic åt gången, fast det är ett
morfinliknande preparat och inte bör skrivas ut i större doser.
Anma
Distalgesiq och doloxen med alvedon... ja, det är värsta billiga fyllan det för mig!
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Panocod var nog ändå det värsta. Har aldrig provat på droger, men jag lovar, behöver inte det efter 2 st Panocod, det var som värsta LSD trippen det, det var snudd på att det sprang små gröna gubbar framför ögonen...
Tror att jag är lite känslig för sådana mediciner jag. unsure.gif
askar
CITAT (Anne R @ 24-01-2007, 15:56)
Distalgesiq och doloxen med alvedon... ja, det är värsta billiga fyllan det för mig!
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Panocod var nog ändå det värsta. Har aldrig provat på droger, men jag lovar, behöver inte det efter 2 st Panocod, det var som värsta LSD trippen det, det var snudd på att det sprang små gröna gubbar framför ögonen...
Tror att jag är lite känslig för sådana mediciner jag. unsure.gif

Nej full var inte jag av dem, men lite dimmig ändå.
Allt funkade ju... inte ont någonstans biggrin.gif
Tills jag märkte att hjärnan kanske inte var med vid alla tillfällen sad.gif mad.gif

Maken skadade handen svårt och fick på kvällen en Distalgesic mot svåra smärtor.
Han blev jättedålig ... var nära kollaps... svetten bara droppade från hela kroppen och huvudet,.
Doktorn sa att han ALDRIG NÅGONSIN fick ta det preparatet... det kunde vara livsfarligt för honom eftersom han blev så dålig.
AnitaO
Man vänjer sig vid morfinet har jag märkt.
Tar utan vidare 2 panocod numera och blir knappt trött ens.
Fungerar i stort sett som vanligt och kan köra bil utan vidare.
askar
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 16:25)

Precis så var det för mig i många år...tills det sa stopp.

Jag har nog aldrig varit så rädd som då när jag förstod att jag kunde
fast ha kört på nån människa.
AnitaO
CITAT (askar @ 24-01-2007, 16:28)

Vad hände när det "tog stopp"? unsure.gif
askar
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 16:31)

Jag kom hem med bilen efter att ha varit på stan och handlat
men visste inte vilka vägar jag kört
och så kom jag på att vid varje gupp tittade jag i backspegeln
för att se om jag kört på någon.

Den dagen hade jag ändå bara tagit en dos ännu, för det var tidigt.
AnitaO
CITAT (askar @ 24-01-2007, 16:35)

Fast jag äter inte detta dagligen, det får jag inte för min doktor.
Jag har en begränsad dos på 50 tabletter per månad, så det kanske är lite skillnad då.
askar
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 16:38)
CITAT (askar @ 24-01-2007, 16:35)

Fast jag äter inte detta dagligen, det får jag inte för min doktor.
Jag har en begränsad dos på 50 tabletter per månad, så det kanske är lite skillnad då.

Jag tog mina doser dagligen... tror inte att jag klarade mig utan en endaste dag.
Och så fick jag ju recept på 100st åt gången. Förnyades per tel om jag
inte hade återbesökstid. sad.gif mad.gif
Snöflinga
Är det ingen röd trekant på tablettförpackningen som visar att man inte skall köra bil huh.gif
AnitaO
CITAT (Snöflinga @ 24-01-2007, 17:00)
Är det ingen röd trekant på tablettförpackningen som visar att man inte skall köra bil huh.gif

Det systemet finns inte kvar längre. Det är så olika hur medeciner påverkar människor, så det är ett eget ansvar man måste ta.
askar
Är det ingen röd trekant på tablettförpackningen som visar att man inte skall köra bil   huh.gif

Tror inte att det fanns någon röd triangel på förp.
Nu finns inte ens Distalgesic längre... och Doloxen ska skrivas ut på
särskild receptblankett.

Klipp från ... Läkemedelsvärlden...

Läkemedel som innehåller dextropropoxifen har länge varit omdebatterade och anses ha orsakat många dödsfall. Sedan 1976 finns en varningstext på förpackningarna om att dosen inte ska överskridas, och att samtidigt bruk av alkohol bör undvikas. Förskrivningsreglerna skärptes 2001.

- Enligt våra uppskattningar är Distalgesic det enskilda läkemedlet som orsakat flest dödsfall någonsin i Sverige och i många andra länder i världen. Enligt våra beräkningar kan de olika DXP-preparaten från åren 1982-2003 förorsakat så många som 3 700 dödliga förgiftningar bara i Sverige, säger Ulf Jonasson, forskare i Uppsala som tillsammans med Birgitta Jonasson bidragit till att utreda preparatens risker.

I vår kommun har minst 6 -7 personer dött när de tagit distalgesic
tillsammans med alkohol. sad.gif
AnitaO
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 17:01)
Är det ingen röd trekant på tablettförpackningen som visar att man inte skall köra bil   huh.gif

Det systemet finns inte kvar längre. Det är så olika hur medeciner påverkar människor, så det är ett eget ansvar man måste ta.

Ett förtydligande kanske ....
Iofs är triangeln borttagen, men dess enda betydelse var ju att medecinen "kunde påverka koncentrationsförmågan".
Det har alltid varit på eget ansvar om man är lämplig bilförare eller inte.
Nån lag eller nåt sätt att kontrollera detta finns ju inte.
evelina
Nu måste jag gnälla,jag har varit på sjukhuset och fått cortison sprutor igen i tummarna, det gör så oooooooont!! sad.gif
Och blir det inte bättre efter den här gången så blir det operation i vår. Precis som om det inte räckte med all annan värk jag har.
Blir så sur för då kan jag inte förgro och gräva i trädgården!!

Dumma tummar jag har!! wink.gif
Kathy
CITAT (evelina @ 25-01-2007, 12:41)
Nu måste jag gnälla,jag har varit på sjukhuset och fått cortison sprutor igen i tummarna, det gör så oooooooont!! sad.gif
Och blir det inte bättre efter den här gången så blir det operation i vår. Precis som om det inte räckte med all annan värk jag har.

Jäklars, det måste göra ont att få sprutor i tummarna. sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Stackare. wub.gif wub.gif wub.gif Hoppas det blir bättre och att du slipper operation.
Reserv
CITAT (evelina @ 25-01-2007, 12:41)

Uscha sad.gif Och just till våren...är det inget som kan vänta till hösten med så du kan få nya sprutor till våren istället?? Lider med dig wub.gif
askar
Usch då! Stackars dig... Evelina.
Hoppas sprutorna hjälper nu så du slipper op. wub.gif
AnitaO
Jag ska gnälla på att min man blivit försenad med tåget.
Nån ledning som låg över spåret sad.gif sad.gif
Alexander-VG-zon3
åhhh är så irrterad , jag startde datan i morse sen när jag kom hem va den av stägnd blink.gif blink.gif wacko.gif
sen nu satte jag på den och alla mina favoritrer va borta mad.gif mad.gif
och mozzilla är ehlt fuckt up och mitt stavnings program har helt plötsligt blivit att den rättar engelska ord huh.gif huh.gif

my englishes is the best its alway correct how fun don't ya all think see if i can write a hard word hmm , antechamber reverberate architecture
AnitaO
Shit sad.gif Hade en tid för en efterlängtad massage i dag 15.30.
Massören ringde och fått förhinder och bokade om till torsdag i stället sad.gif sad.gif sad.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 06-02-2007, 13:37)
Massören ringde och fått förhinder och bokade om till torsdag i stället sad.gif sad.gif sad.gif

Näe... sad.gif sad.gif ska jag massera åt dig?? rolleyes.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 13:39)
Shit  :(  Hade en tid för en efterlängtad massage i dag 15.30.
Massören ringde och fått förhinder och bokade om till torsdag i stället  :(  :(  :(

Näe... sad.gif sad.gif ska jag massera åt dig?? rolleyes.gif wub.gif

Ja tack rolleyes.gif tongue.gif wub.gif
Leia

Åh, vad irriterande!

Själv har jag sprungit runt på stan och letat efter en speciell typ av "nyckelhållare". Hade en mycket tydlig bild av hur den skulle se ut och vara. 7 butiker nere på stan var jag till och ingen hade.... sad.gif Åker sedan till ett inomhuscentrum här i u-a med många affärer i, provade på 3 ställen till där, men icke.. mad.gif
Två av butikerna lovade att beställa hem men kunde inte säga när det skulle komma. Halva dagen bortkastad mad.gif sad.gif
askar
Måste bara få gnälla...har råkat ut för så jobbig förkylning- influensa
att jag nästan hållit på att ducka under.
Inte sen hösten 2004 har jag varit så sjuk som nu.
Ikväll är jag fullproppad med diverse mediciner, bl.a dubbeldos antibiotika
som jag ska ta en tid och som ger paus från hostan
och ork att logga in här och läsa litegrann och skriva.

Det är såna här dagar man är tacksam för att man öht orkar andas och leva vidare.smile.gif
stennie
Låter jobbigt! Hoppas du kryar på dig snart wub.gif
askar
CITAT (stennie @ 06-02-2007, 22:19)
Låter jobbigt! Hoppas du kryar på dig snart wub.gif

Tack! wub.gif

Pratade med syrra ikväll... hon hade råkat ut för liknande... hostar ännu efter drygt 4 veckor. Men jag hoppas slippa undan lite billigare. smile.gif
Eva i Skåne
Krya på dig Agneta! wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon