|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
CITAT (Anne R @ 13-02-2007, 13:04) Men å andra sidan, i tidningar som Tara och Amelia till exempel ser alla över 60 år att vara max 40...  Precis. Och jag tror dom tidningarna speglar verkligheten. Problemet är att läsekretsen är väldigt smal.
CITAT (Leocarpus @ 13-02-2007, 13:10) Jag vill gnälla över att jag tror jag är på väg att få, eller redan har bihåleinflammation  Det känns svullet och trycker i hela huvudet och näsan bara rinner. känner mig lätt febrig oxå. Ute är det bara kallt och besvärligt. Känner mig helt färdig efter att bara ha gått till affären och handlat och varit ute 20 minuter  bläää! Aj då... snabba å ta nässpray och ett par alvedon och badda ansiktet med varmt vatten så kanske du hinner stoppa innan det blir alltför ont. Krya på dig!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:23) CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:13) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:06) Jag vill gnälla på att jag får så fasansfullt ont i ryggen när jag sitter och pysslar med alla mina projekt. Måste va nån nerv i kläm eller nåt..det känns som att det brinner i hela ryggen.  Nemen usch vad otäckt. Du kanske sitter alldeles fel... det brukar ge en brännande känsla... iaf reagerar min rygg så. Se till att ha en bra stol och sitt inte med kutad rygg när du skapar.. så kanske det lättar lite.  Jag kan knappt böja ner nacken litegrann ens förrän det "börjar brinna" i ryggen. Elände att ha lång rygg...skulle ha haft ett höj-och sänkbart bord samt förstoringsglasögon egentligen. Dags att förära kiropraktorn med ett litet besök igen kanske.  Det kan ju också sitta i mjukdelarna så du behöver bra massage. Har du testat någon sjukgymnast eller rent av bara en bra massör.
Jag vill gnälla för att få gnälla lite, inte för att jag egentligen förtjänar att få gnälla men jag gnäller ändå. Efetrsom mitt gnäll gäller något självförvållat så är jag dessutom gnällig för att jag är gnällig. Jag har musklevärk lite överallt, antagligen träningsvärk i vardande från igår men inte i magen där jag ville ha träningsvärk.
Frustrerande!
CITAT (Alba @ 13-02-2007, 13:18) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:23) CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:13) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:06) Jag vill gnälla på att jag får så fasansfullt ont i ryggen när jag sitter och pysslar med alla mina projekt. Måste va nån nerv i kläm eller nåt..det känns som att det brinner i hela ryggen.  Nemen usch vad otäckt. Du kanske sitter alldeles fel... det brukar ge en brännande känsla... iaf reagerar min rygg så. Se till att ha en bra stol och sitt inte med kutad rygg när du skapar.. så kanske det lättar lite.  Jag kan knappt böja ner nacken litegrann ens förrän det "börjar brinna" i ryggen. Elände att ha lång rygg...skulle ha haft ett höj-och sänkbart bord samt förstoringsglasögon egentligen. Dags att förära kiropraktorn med ett litet besök igen kanske.  Det kan ju också sitta i mjukdelarna så du behöver bra massage. Har du testat någon sjukgymnast eller rent av bara en bra massör. Jag har faktiskt aldrig varit på massage men det borde jag nog göra. Sjukgymnast har jag träffat förut i samband med mina utslitna axlar så jag vet att det jag egentligen borde göra nu är att träna  Men jag hinner lixom inte..eller också är det bara latmasken som spökar. Lady G: Det är väl klart att du förtjänar att få gnälla, det måste alla få göra ibland. Ta ett varmt bad och lite Ipren så känns det nog bättre!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-02-2007, 22:36) Lady G: Det är väl klart att du förtjänar att få gnälla, det måste alla få göra ibland. Ta ett varmt bad och lite Ipren så känns det nog bättre!  Så snäll du är, trots att det är jag själv som är skulden till att jag är gnällig (jag vet att jag blir ämmlig när jag är öm i musklerna)  Varmt bad låter otroligt lockande
CITAT (LadyG @ 13-02-2007, 22:40) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-02-2007, 22:36) Lady G: Det är väl klart att du förtjänar att få gnälla, det måste alla få göra ibland. Ta ett varmt bad och lite Ipren så känns det nog bättre! :) Så snäll du är, trots att det är jag själv som är skulden till att jag är gnällig (jag vet att jag blir ämmlig när jag är öm i musklerna)  Varmt bad låter otroligt lockande  Jag är också ofta orsaken till mitt eget gnällande...t.ex slutar jag inte att sitta och klistra små minimala indianpärlor på mina "konstverk" trots att jag har så ont i ryggen att jag sänder ut klagorop varannan minut typ.  Jag tror tamejsjutton jag ska kalla mina alster för konstvärk hädanefter!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-02-2007, 22:44) CITAT (LadyG @ 13-02-2007, 22:40) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-02-2007, 22:36) Lady G: Det är väl klart att du förtjänar att få gnälla, det måste alla få göra ibland. Ta ett varmt bad och lite Ipren så känns det nog bättre!  Så snäll du är, trots att det är jag själv som är skulden till att jag är gnällig (jag vet att jag blir ämmlig när jag är öm i musklerna)  Varmt bad låter otroligt lockande  Jag är också ofta orsaken till mitt eget gnällande...t.ex slutar jag inte att sitta och klistra små minimala indianpärlor på mina "konstverk" trots att jag har så ont i ryggen att jag sänder ut klagorop varannan minut typ.  Jag tror tamejsjutton jag ska kalla mina alster för konstvärk hädanefter!  Perfekt, då sätter du egen prägel till och med på namnet  Jag skulle bara få ont i ögonen av att försöka fokusera på yttepyttesmå pärlor, de bara rullar och har sig!
malin72
14-02-2007, 14:56
usch och blä...vaknade kl 05 inatt med jobbiga magsmärtor och illamående frossa samt senare svetnignar mådde lite bättre efter ett glas samarin och en brödbit...sen vaknade jag igen ...och har hållt på så sen ringde dom och sa att dom skulle komma och jobba i lägenheten och jag sa helst inte idag för jag mår dåligt,men icke då...dom måste promt slipa golvet i badrummet idag sen jobbar sambon kväll i veckan och kommer hem 24.00 och jag mår illa bara på tanken att man måste stå och laga mat....blääääääääää så nu var jag klar
Usch vad dum man kan vara... kände mig ganska pigg och följde med och handlade lite mat. Totalt slut... nästan nära döden upplevelse blev det.  Fy på mig!  Men nu... efter några timmars vila är jag pigg igen.
CITAT (askar @ 14-02-2007, 21:13) Usch vad dum man kan vara... kände mig ganska pigg och följde med och handlade lite mat. Totalt slut... nästan nära döden upplevelse blev det.  Fy på mig!  Men nu... efter några timmars vila är jag pigg igen.  Det är du som ska hålla nattöppet i trådarna inatt då??  Du ska va´rädd om dig Agneta
CITAT (Reserv @ 14-02-2007, 21:16) CITAT (askar @ 14-02-2007, 21:13) Usch vad dum man kan vara... kände mig ganska pigg och följde med och handlade lite mat. Totalt slut... nästan nära döden upplevelse blev det.  Fy på mig!  Men nu... efter några timmars vila är jag pigg igen.  Det är du som ska hålla nattöppet i trådarna inatt då??  Du ska va´rädd om dig Agneta  Nej inget nattöppet... ligger nog under täcket vid elva.
Hur vanligt kan det va´med två uppsättningar visdomständer?? Eller så har rötterna slagit knut på sig själva och är på väg ut bredvid visdomstanden...  Som om inte det räckte så hade jag som en knuta runt skulderbladet igår som inte gick att åtgärda på nåt sätt, den va´stenhård....idag känns det som man har nackspärr.....fast i hela ryggen......Åhh, vilken underbar morgon...åhhh, vilken underbar dag  ....  Näe, dra täcket över huvet och hålla käft resten av dan. Kram på er alla  en fördel i eländet.....jag känner att jag lever
CITAT (Reserv @ 16-02-2007, 09:25) Hur vanligt kan det va´med två uppsättningar visdomständer?? Inte speciellt vanligt....men det förekommer. Min pappa har haft två uppsättningar visdomständer i både över och underkäken. Tungt att dra ut fyra visdomständer.
CITAT (Scrollan @ 16-02-2007, 09:51) CITAT (Reserv @ 16-02-2007, 09:25) Hur vanligt kan det va´med två uppsättningar visdomständer?? Inte speciellt vanligt....men det förekommer. Min pappa har haft två uppsättningar visdomständer i både över och underkäken. Tungt att dra ut fyra visdomständer. Tack för uppmuntran gumman  dagen är räddad  Men jag gillar dig ändå
netaave
16-02-2007, 10:41
CITAT (Reserv @ 16-02-2007, 09:25) Hur vanligt kan det va´med två uppsättningar visdomständer?? Eller så har rötterna slagit knut på sig själva och är på väg ut bredvid visdomstanden...  Som om inte det räckte så hade jag som en knuta runt skulderbladet igår som inte gick att åtgärda på nåt sätt, den va´stenhård....idag känns det som man har nackspärr.....fast i hela ryggen......Åhh, vilken underbar morgon...åhhh, vilken underbar dag  ....  Näe, dra täcket över huvet och hålla käft resten av dan. Kram på er alla  en fördel i eländet.....jag känner att jag lever  Bättre födelsedag kunde du väl fått! *kramar*
Vad menar ni med dubbla uppsättningar visdomständer? Är det två visdomständer precis bredvid varandra på samma sida av käken eller?  Då skulle det med andra ord bli ÅTTA stycken om man hade dubbla uppsättningar på varje ställe? Stackars dig Reserv som har ont i ryggen också  jag tror att vad du behöver är en rejäl omgång med brödkaveln och sen en liten ryggpromenad...jag kan komma över o fixa det senare!
ingen lyssnar på vad jag säger  när jag ringer helpdesk så hinner jag inte prata till punkt innnan besserwisser försöker svara på något helt annat.  när ska helpdesk personal lära sig att lyssna klart på kunden innan de försöker "köra över en"? klart man blir sur kund om man inte får en syl i vädret ...
Monica i Nässjö
21-02-2007, 10:15
Idag när jag vaknade så var jag världens sämsta människa. Ful och tråkig, förstår inte att någon överhuvudtaget orkar lyssna på mig. Min trädgård är fantasilös och tråkig, den kommer aldrig att bli lika fin som alla andras. Allting är grått, grått, grått. SUCK. Ingen ide´att klä på sig en gång. (fast det känns liite bättre nu när jag fick skriva ner detta)
herkules
21-02-2007, 10:18
CITAT (monka @ 21-02-2007, 10:15) Idag när jag vaknade så var jag världens sämsta människa. Ful och tråkig, förstår inte att någon överhuvudtaget orkar lyssna på mig. Min trädgård är fantasilös och tråkig, den kommer aldrig att bli lika fin som alla andras. Allting är grått, grått, grått. SUCK. Ingen ide´att klä på sig en gång. (fast det känns liite bättre nu när jag fick skriva ner detta) jag orkar lyssna på dig!
CITAT (monka @ 21-02-2007, 10:15) Idag när jag vaknade så var jag världens sämsta människa. Ful och tråkig, förstår inte att någon överhuvudtaget orkar lyssna på mig. Min trädgård är fantasilös och tråkig, den kommer aldrig att bli lika fin som alla andras. Allting är grått, grått, grått. SUCK. Ingen ide´att klä på sig en gång. (fast det känns liite bättre nu när jag fick skriva ner detta) Här får du en  av mig, du verkar behöva en sån idag...
Monica i Nässjö
21-02-2007, 10:19
CITAT (herkules @ 21-02-2007, 10:18) CITAT (monka @ 21-02-2007, 10:15) Idag när jag vaknade så var jag världens sämsta människa. Ful och tråkig, förstår inte att någon överhuvudtaget orkar lyssna på mig. Min trädgård är fantasilös och tråkig, den kommer aldrig att bli lika fin som alla andras. Allting är grått, grått, grått. SUCK. Ingen ide´att klä på sig en gång. (fast det känns liite bättre nu när jag fick skriva ner detta) jag orkar lyssna på dig!  Tack! Nu känns det genast mycket mindre grått
herkules
21-02-2007, 10:20
fast visst ja - det är ju en gnälltråd. jag vill gnälla om att jag inte har något att gnälla om..
CITAT (herkules @ 21-02-2007, 10:20) fast visst ja - det är ju en gnälltråd. jag vill gnälla om att jag inte har något att gnälla om.. Fy vad du är gnällig  förlåt ... sura gubbar var det ju här
CITAT (Reserv @ 16-02-2007, 09:57) CITAT (Scrollan @ 16-02-2007, 09:51) CITAT (Reserv @ 16-02-2007, 09:25) Hur vanligt kan det va´med två uppsättningar visdomständer?? Inte speciellt vanligt....men det förekommer. Min pappa har haft två uppsättningar visdomständer i både över och underkäken. Tungt att dra ut fyra visdomständer. Tack för uppmuntran gumman  dagen är räddad  Men jag gillar dig ändå   F'låt....
CITAT (Scrollan @ 21-02-2007, 10:55) CITAT (Reserv @ 16-02-2007, 09:57) CITAT (Scrollan @ 16-02-2007, 09:51) CITAT (Reserv @ 16-02-2007, 09:25) Hur vanligt kan det va´med två uppsättningar visdomständer?? Inte speciellt vanligt....men det förekommer. Min pappa har haft två uppsättningar visdomständer i både över och underkäken. Tungt att dra ut fyra visdomständer. Tack för uppmuntran gumman  dagen är räddad  Men jag gillar dig ändå   F'låt....  Jag har dragit ut alla mina visdomständer i unga år. Dom ställer bara till problem. Jobbigt var det, men när det är gjort är det skönt
CITAT (AnitaGg @ 21-02-2007, 10:57) Jag har dragit ut alla mina visdomständer i unga år. Dom ställer bara till problem. Jobbigt var det, men när det är gjort är det skönt  Jag har dragit ut 1 visdomstand....................tro mig, det var ingen kul upplevelse alls. Dessutom så måste man betala för "upplevelsen".
CITAT (Scrollan @ 21-02-2007, 10:58) CITAT (AnitaGg @ 21-02-2007, 10:57) Jag har dragit ut alla mina visdomständer i unga år. Dom ställer bara till problem. Jobbigt var det, men när det är gjort är det skönt :)
Jag har dragit ut 1 visdomstand....................tro mig, det var ingen kul upplevelse alls. Dessutom så måste man betala för "upplevelsen". 
Jag har dragit ut en visdomstand men det gick jättelätt. Det var värre när jag skulle dra ut en vanlig kindtand. Nu är det bara tre visdomständer kvar då...får se hur länge de får sitta! Jag har inget att gnälla på idag tror jag....skulle i så fall va att vi är snuviga här allihop o jäntan har en rejäl hosta o är hemma från dagis. Lilleman vaknade och var så täppt i näsan att det bara snorklade om honom. Tur att det finns Näs-Frida, jag tror jag har använt den i stort sett varje dag på honom sen han föddes.
stennie
21-02-2007, 11:19
Får jag också lov att gnälla lite? för jag är sååå förkyld
Piccante
01-03-2007, 12:34
Ursäkta att jag drar upp en gammal gnällig tråd men i går kväll blev jag bara så  När jag ville kolla in nya odla och lära mig de nya funktionerna, och höll på att uppdatera min profil då bara "puff" försvinner min anslutning och jag fick ingen kontakt med servern mer. Var inne på odla, msn och skulle kolla av min epost innan jag gick och lade mig så bara totalstrejkar bredbandet. nu var det andra gången på kort tid som det händer  Ska försöka kontakta kundtjänst hos min bredbandsleverantör Combort och säga dem så får de för  inte hålla på!
Snöflinga
01-03-2007, 16:35
Jag gnäller för att jag oroar mig för morgondagen ... skall nämligen el-konverteras, vilket innebär någon form av elchock för att hjärtat skall slå rätt igen ... visserligen blir jag sövd men tänk om jag inte vaknar igen  Visserligen gick det bra förra gången, men ändå .... håll tummarna
CITAT (Snöflinga @ 01-03-2007, 16:35)  Jag gnäller för att jag oroar mig för morgondagen ... skall nämligen el-konverteras, vilket innebär någon form av elchock för att hjärtat skall slå rätt igen ... visserligen blir jag sövd men tänk om jag inte vaknar igen  Visserligen gick det bra förra gången, men ändå .... håll tummarna  Förstår att du oroar dig  Det kommer givetvis att gå jättebra
CITAT (Snöflinga @ 01-03-2007, 16:35)  Jag gnäller för att jag oroar mig för morgondagen ... skall nämligen el-konverteras, vilket innebär någon form av elchock för att hjärtat skall slå rätt igen ... visserligen blir jag sövd men tänk om jag inte vaknar igen  Visserligen gick det bra förra gången, men ändå .... håll tummarna  Min svåger har gjort det 3 gånger och det har gått så bra. Men orolig är man ju alltid när man ska göra någon form av ingrepp på kroppen. Det kommer att gå bra. Lycka till i morgon. CITAT (stennie @ 21-02-2007, 11:19)  Får jag också lov att gnälla lite? för jag är sååå förkyld  Vi tar vandra i hand Stennie. Jag är också förkyld, feber och utmattad i kroppen.
Jag upptäckte idag att facket dragit för mycket i autogiro både i januari och i februari. Så mycket som 150 kr för mycket varje månad. Så imorgon ska jag ringa och fråga dem hur de kommit fram till att de ska dra just det beloppet. Går jag in på fackets hemsida finns en lista över olika medlemsgruppers avgifter och ingenstans finns det beloppet med som de dragit för mig. Sedan tar jag bort möjligheten för dem att dra via autogiro, när de inte kan sköta det ska de inte heller ha förtroendet.
CITAT (Snöflinga @ 01-03-2007, 16:35)  Jag gnäller för att jag oroar mig för morgondagen ... skall nämligen el-konverteras, vilket innebär någon form av elchock för att hjärtat skall slå rätt igen ... visserligen blir jag sövd men tänk om jag inte vaknar igen  Visserligen gick det bra förra gången, men ändå .... håll tummarna  Det kommer att gå jättebra!  Självklart vaknar du igen! aldrig nånsin är man ju så välövervakad som när man ligger på op.bordet. Jag ska hålla tummarna hela dagen iallafall.
Snöflinga
01-03-2007, 19:37
Tack alla för tröst ... det värmer
Gnäller idag på j...a Connex och är allmänt irriterad. Var på läkarbesök igår. Tåget har tekniskt fel pga kyla. Det var FEM minusgrader.... fick byta till buss sista sträckan, stå och frysa i snålblåst och lätt snöfall. Tror ni att de fick bort tåget till kvällen... Näe! Samma procedur, om än ännu jobbigare på hemresan-.... FY F..n!!!!!! Ingen info förrän man står och väntar på tåget då anmodas man gå till busshållplats istället. For 05.20 på morronen... var hemma kl 21.45. 1 tim försenade. Första klass hade vi betalat för... tror ni att det var första klass? Nähädå... skitigt, trasiga säten... kalldrag så lederna sprängvärkte och gör så ännu. Hängde jackan på krok vid fönstret... vad tror ni hade hänt... Jo, snöret till huvan hade frusit fast och fick slitas loss. Det var ett par cm tjock is runt fönstret. Restaurangvagnen "tekniskt fel"... hämta frukost i cafékiosk. På hemresan... samma visa... man brukar få pastasallad, bröd o dryck. Nu en äcklig baguette och kaffe el te. Såja... nu har jag gnällt färdigt och Connex kommer aldrig mer att se mig på något av deras tåg.
Jösses! Vilken pärs! Inte underligt att du gnäller, eller är arg!
Fialotta
02-03-2007, 08:34
CITAT (Netha @ 02-03-2007, 08:20)  Gnäller idag på j...a Connex och är allmänt irriterad. Var på läkarbesök igår. Tåget har tekniskt fel pga kyla. Det var FEM minusgrader.... fick byta till buss sista sträckan, stå och frysa i snålblåst och lätt snöfall. Tror ni att de fick bort tåget till kvällen... Näe! Samma procedur, om än ännu jobbigare på hemresan-.... FY F..n!!!!!! Ingen info förrän man står och väntar på tåget då anmodas man gå till busshållplats istället. For 05.20 på morronen... var hemma kl 21.45. 1 tim försenade. Första klass hade vi betalat för... tror ni att det var första klass? Nähädå... skitigt, trasiga säten... kalldrag så lederna sprängvärkte och gör så ännu. Hängde jackan på krok vid fönstret... vad tror ni hade hänt... Jo, snöret till huvan hade frusit fast och fick slitas loss. Det var ett par cm tjock is runt fönstret. Restaurangvagnen "tekniskt fel"... hämta frukost i cafékiosk. På hemresan... samma visa... man brukar få pastasallad, bröd o dryck. Nu en äcklig baguette och kaffe el te. Såja... nu har jag gnällt färdigt och Connex kommer aldrig mer att se mig på något av deras tåg.  Vilken skräckdag och jag förstår du är förbannad
I dagens NSD finns denna insändare... en till av hopen missnöjda Connex- resenärer. Han som är frisk människa... läkare... är glad att ha överlevt transporten... Inte så underligt kanske då att jag upplevde det som skräckresa. Läs i länken http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=5...&uuid=netha
Jag vill gnälla bara liiite liite över min förkylning!
Å jag vill gnälla för att jag har så lite ork. Jag har ringt flera jobbiga men ack så viktiga samtal nu på morgonen och det känns som om jag redan förbrukat dagens ork.
CITAT (Netha @ 02-03-2007, 08:20)  Gnäller idag på j...a Connex och är allmänt irriterad. Var på läkarbesök igår. Tåget har tekniskt fel pga kyla. Det var FEM minusgrader.... fick byta till buss sista sträckan, stå och frysa i snålblåst och lätt snöfall. Tror ni att de fick bort tåget till kvällen... Näe! Samma procedur, om än ännu jobbigare på hemresan-.... FY F..n!!!!!! Ingen info förrän man står och väntar på tåget då anmodas man gå till busshållplats istället. For 05.20 på morronen... var hemma kl 21.45. 1 tim försenade. Första klass hade vi betalat för... tror ni att det var första klass? Nähädå... skitigt, trasiga säten... kalldrag så lederna sprängvärkte och gör så ännu. Hängde jackan på krok vid fönstret... vad tror ni hade hänt... Jo, snöret till huvan hade frusit fast och fick slitas loss. Det var ett par cm tjock is runt fönstret. Restaurangvagnen "tekniskt fel"... hämta frukost i cafékiosk. På hemresan... samma visa... man brukar få pastasallad, bröd o dryck. Nu en äcklig baguette och kaffe el te. Såja... nu har jag gnällt färdigt och Connex kommer aldrig mer att se mig på något av deras tåg.  Nej men usch så tråkigt, vilken eländig resa du fick! Hoppas det gick bra hos doktorn. Jag åker aldrig tåg - inte om det finns andra alternativ, tåg är det tristaste jag vet...
Helen i Skåne
02-03-2007, 17:45
CITAT (Helen i Skåne @ 02-03-2007, 17:45)  Jag förstår dig mer än väl;eftersom så blir det för mig med efter städandet!
KarinWikman
02-03-2007, 19:03
 Inte lätt att gnälla om man inte har något att gnälla över  Återkommer när det finns något eländes elände...
Fialotta
02-03-2007, 19:20
Gick in här för o gnälla lite...men va sjutton ...glömde var det var på väg in här
Måste få gnälla på min vänstra stortå som är öm, stel och ful. Jag vet inte när jag gjorde något med den eller vad jag i så fall kan ha gjort men det känns som om den är stukad eller kanske vrickad. Det är svårt att gå på foten, flexibiliteten i foten är så gott som ingen innan det gör ont.
Om jag bara visste vad det var jag gjort skulle jag inte sura så mycket, men nu vet jag inte ens när det hände. Än mindre vad.
Måste gnälla lite, eller beklaga mig är kanske ordet. Jag ska till tandläkaren kl 13 och undersöka om jag har några hål. Förhoppningsvis får jag skriva i glad-tråden senare idag, men det finns alltid en risk att jag får återkomma hit till gnäll-tråden också. Jag hatar att gå till tandläkaren, tur är att tandläkaren i alla fall är snäll och har humor. Ajajaj...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|