|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
nä...saknar henne bara när hon inte gör stan osäker på cykeln ju man kan forska hemma istället
CITAT (pejori @ 12-03-2007, 11:46)  nä...saknar henne bara när hon inte gör stan osäker på cykeln ju man kan forska hemma istället  Okej då, du får en sån här då  ................och varför man ska åka dit och forska när man kan göra det hemma, kan man verkligen undra  ............ibland förstår man sig inte på dem  ...........har dom aldrig hört talas om Borta bra, men hemma bäst?  ......
Biggan_
12-03-2007, 12:50
Stackars Pejjan! Du får väl hålla tillgodo med oss så länge!
CITAT (Gillan @ 12-03-2007, 11:51)  Okej då, du får en sån här då  ................och varför man ska åka dit och forska när man kan göra det hemma, kan man verkligen undra  ............ibland förstår man sig inte på dem  ...........har dom aldrig hört talas om Borta bra, men hemma bäst?  ......  mmm...hemmets härd är guld värd ju  CITAT (Biggan_ @ 12-03-2007, 12:50)  Stackars Pejjan! Du får väl hålla tillgodo med oss så länge!  japp ni får duga i brist på annat
Min hemska inåtgående finne börjar ge med sig.. Men min armbåge gör ont som tusan. Väntar på operation, men det kommer ta tid..
Hm, måste gnälla lite. Vaknade 04 med feber och huvudvärk. Inte stort värre än att jag hade kunnat gå till jobbet om var tvungen, men jobbar med livsmedel så självklart stannar jag hemma när jag är sjuk. Vilket tyvärr inte alla gör, ofta av ekonomiska skäl, men vi har ju valt ett system där den sjuke straffas ekonomiskt så vi får väl skylla oss själva. Får hoppas det inte är influensan, men det tror jag inte. Tillägg : Fast det jag vill gnälla mest på är att när man ringer och sjukanmäler sig så får man ett lätt tyket svar med insinuerande ton : "Jaha, vad är det för fel på dig då?" innan jag ens hann säga vad som var galet.  Vilket var precis vad jag väntade mig, det är nästan att jag övervägde att gå till jobbet sjuk bara för att jag tycker det är så irriterande att ringa och sjukanmäla sig, man känner sig som skurk även om man faktiskt är sjuk. Fast det kanske är det som är tanken, det ska vara omständligt. Jag måste ringa 3 samtal första sjukdagen.
CITAT (cic @ 13-03-2007, 22:08)  Såna som jag! Som inte vill tränga mig fram med barnvagnen samtidigt som alla andra är där, dvs regniga lördagar..
CITAT (suddis @ 13-03-2007, 22:18)  Såna som jag! Som inte vill tränga mig fram med barnvagnen samtidigt som alla andra är där, dvs regniga lördagar..  Sant.. IKEA verkar vara ett populärt ställe för föräldralediga..  (men självklart vill jag ju ha kunder.. Det är ju det som får dagen att gå! Och jag förstår att man passar på att gå dit på vardagarna.. Ville bara gnälla lite.. Ville SÅ GÄRNA ta en promenad i vårsolen..)
Lovade (nästan) igår, att jag återkommer i gnälltråden när jag får veta vad nya glasögonen kommer att kosta.... summan slutade på 8.682 kr för mina och 9.265 för makens. Nog börjar man fundera på varför det ska vara så dyrt och varför inte rätten att se ingår i sjukvårdskostnaden?
Ja, det är märkligt att det görs skillnad på synen och hörseln.
evelina
15-03-2007, 07:00
CITAT (Netha @ 14-03-2007, 21:58)  Lovade (nästan) igår, att jag återkommer i gnälltråden när jag får veta vad nya glasögonen kommer att kosta.... summan slutade på 8.682 kr för mina och 9.265 för makens. Nog börjar man fundera på varför det ska vara så dyrt och varför inte rätten att se ingår i sjukvårdskostnaden? Ja det är inte klokt att det ska kosta så mycket,mina sista glasögon gick på 7500 kr och det är snart dags för nya,pga att lässynen förändras. Och då har det väl stigit med ett par tusen kan jag tänka,det blir ju nästan en hel månadslön som förtidspensionär som mig. Jag fick bältros när jag var 6 månader gammal och det satt sig på synen. Men mest synd är det för alla som har barn med glasögon,kommer ihåg mina söner som behövde byta och det blev ganska ofta för huvudet växer ju på barn och då måste dom ha större bågar hela tiden. På den tiden fick man hela 150 kr varannat år i bidrag. Jag har för mig att hörapparater får man bidrag till,rätta mig om jag har fel.
Snöflinga
15-03-2007, 19:47
CITAT (evelina @ 15-03-2007, 07:00)  Ja det är inte klokt att det ska kosta så mycket,mina sista glasögon gick på 7500 kr och det är snart dags för nya,pga att lässynen förändras. Och då har det väl stigit med ett par tusen kan jag tänka,det blir ju nästan en hel månadslön som förtidspensionär som mig. Jag fick bältros när jag var 6 månader gammal och det satt sig på synen. Men mest synd är det för alla som har barn med glasögon,kommer ihåg mina söner som behövde byta och det blev ganska ofta för huvudet växer ju på barn och då måste dom ha större bågar hela tiden. På den tiden fick man hela 150 kr varannat år i bidrag. Jag har för mig att hörapparater får man bidrag till,rätta mig om jag har fel. Angående hörapparater så är det gratis i vissa landsting och i andra inte ..... Trodde att glasögon var gratis för barn
Fy f*n för folk som slutar röka och inte kan hålla käften
anna_rispan
22-03-2007, 17:44
måste gnälla lite jag med nu jag har insett att dygnet har aldeles för lite timmar, vem har snott halva dygnet? behöver minst tolv timmar till, för att hinna med allt, gräva, så, vattna, gräva mera, ändra lite, bära ut sådder, bära in sådder. hinner ju inte gå in här och kolla ju hur bar jag mej åt när jag hade ett arbete?...det vette katten, men nu räcker inte dygnet till återgår snabbt till odlandet...
anna_rispan
22-03-2007, 20:17
CITAT (pejori @ 22-03-2007, 17:54)  måste gnälla lite jag med nu jag har insett att dygnet har aldeles för lite timmar, vem har snott halva dygnet? .../.../... jag vet precis vad du menar! då är det ett fenomen över hela Sverige alltså. jag trodde att det bara var här där jag bor som klockan går på dubbelhastighet o tidne bara flyger iväg!!!
Måste bara gnälla...fy f** snart är det fredag och då ska ungdomarna städa sitt våningsplan...vilket liv varje vecka...dom har milimeterrättvisa sinsemellan....orkar inte lyssna på deras tjafs varenda vecka
CITAT (cic @ 23-03-2007, 07:14)  Stackars dig cic , jag vet hur det är/var( inte kul alls  ). Men jag hade en släng av magsjukan i går ( mitt i konståkningen!) Och det var förbaske mig inte speciellt kul det heller!
Och jag har sån jäkla träningsvärk!!!!  Stapplar fram som en anka över golvet.... Och jag som ska klättra omkring på en klättervägg i 3 timmar idag med LadyG & Fizzgigg!!!!
Människor som saknar självinsikt!  *hoppar av frustration*
Gnäller över huvudvärk, magvärk och utslag. Snart måndag morgon igen... den hetsiga jobbjakten sätter igång på nytt. Och jag börjar veckan med läkarbesök + nya mediciner för alla stressympton jag bär på.
CITAT (Castea @ 25-03-2007, 20:53)  Gnäller över huvudvärk, magvärk och utslag. Snart måndag morgon igen... den hetsiga jobbjakten sätter igång på nytt. Och jag börjar veckan med läkarbesök + nya mediciner för alla stressympton jag bär på. 
Åh, nu måste jag gnälla lite.  Jag har Windows Update som varje dag kollar om det finns några aktuella uppdateringar. Ikväll kom ett meddelande om att en sådan fanns, det handlade om en säkerhetsuppdatering. Jag installerade och sedan startade jag om datorn. Då kom ett felmeddelande om att dll-filer flyttats och något var fel och jag skulle kontakta leverantören och bla bla bla... Jag förstod ingenting av det som stod,  det är ju inte skrivet för vanligt folk. Jag såg att ikonen för Realtek HD Audio Manager hade försvunnit. Åh, panik utbröt  och i såna stunder blir jag blind. När jag till slut gav upp och satte mig här för att skriva om vad som hänt och fråga om råd så såg jag att det stod att man kunde avinstallera uppdateringen.  Jag gjorde detta och nu funkar allt igen. Men jag förstår fortfarande inte vad som hände. Och ska jag inte kunna installera den här säkerhetsuppdateringen nu, en uppdatering Microsoft säger är viktig? Känner mig sån här nu Suck, nu ska jag sova.
Och jag vill gnälla på alla puckon som spammar med nonsensinlägg, kollabara i naturavdelningen igen... suck... vad är det för mening med det? Men som vanligt gäller öppna inte meddelandet....
Ciczi
Gossen Ruda
04-04-2007, 06:57
Jag har mailat Ingemar om inlägget. Ja, det i Naturavdelningen alltså.
Jag vill gnälla på att det är - 0,6 grader ute, det blåser som f-n och så kommer det ner sån där vit sk*t som hör vintern till Är det någon som har sett vart våren tog vägen?
Skulle nästan kunna kopiera Bettys inlägg......vi har +0.5
Här blåser det också som värsta Gudrun. Vita flingor dalar sakta.
Den vår vi fick smaka på har åkt lång, lång väg för nu är det kallt . Nu ärdet mössa och vantar som gäller.
CITAT (faith @ 04-04-2007, 03:49)  Åh, nu måste jag gnälla lite.  Jag har Windows Update som varje dag kollar om det finns några aktuella uppdateringar. Ikväll kom ett meddelande om att en sådan fanns, det handlade om en säkerhetsuppdatering. Jag installerade och sedan startade jag om datorn. Då kom ett felmeddelande om att dll-filer flyttats och något var fel och jag skulle kontakta leverantören och bla bla bla... Jag förstod ingenting av det som stod,  det är ju inte skrivet för vanligt folk. Jag såg att ikonen för Realtek HD Audio Manager hade försvunnit. Åh, panik utbröt  och i såna stunder blir jag blind. När jag till slut gav upp och satte mig här för att skriva om vad som hänt och fråga om råd så såg jag att det stod att man kunde avinstallera uppdateringen.  Jag gjorde detta och nu funkar allt igen. Men jag förstår fortfarande inte vad som hände. Och ska jag inte kunna installera den här säkerhetsuppdateringen nu, en uppdatering Microsoft säger är viktig? Känner mig sån här nu Suck, nu ska jag sova.  Och jag får fortsätta gnälla om samma sak. Nu för en stund sedan när jag startade datorn så kom samma felmeddelande upp igen, plus en varning om systemändring. När jag tittar så har säkerhetsuppdateringen installerat om sig själv!  Jag fick ringa Microsoft och pratade med en kille där, men han sa att jag skulle skriva ner mitt fel i ett meddelandeformulär på en sida han hänvisade till. Så nu har jag gjort det. Inom ett dygn ska jag ha svar. Som tur är är jag vis av erfarenhet så jag tog skärmdumpar på allt som hände som jag skickade med, annars är det ju hopplöst att förklara så någon förstår. Jag förstår ju inte själv ju..  Nu ska jag köra en virusscan, inte för att jag tror det behövs, men det skadar väl inte.
Blomstertanten
04-04-2007, 16:18
Deklarationspapperen kom i går  Inte blev jag direkt överraskad men man undrar ju Tjänade 115 000 kronor förra året och får en restskatt på 2500 kronor Kommer ju inte precis tjäna så mycket mer i år ! Undrar vad man ska leva av ? Har räknat ut att jag och sonen hade max 3000 kr i månaden kvar till mat och uppehälle när hyran var betald Hur sjutton bar jag mej åt ?
lena:-)
04-04-2007, 16:29
Men Blomstertanten , inte deppa nu, dom slopar ju fastighetsskatten och förmögenhetsskatten...!!! Tänk på det du.............. Själv har jag inte vågat öppna kuvertet än...... Så jag passar på att klaga på halsontet och att golvpolishen tog slut på halva golvet!
Blomstertanten
04-04-2007, 16:45
Vilken tur att jag slipper betala förmögenhetsksatt i alla fall ! Sänkt fastighetsskatt ? Undrar om dom sänker hyran då  Om jag har tur kanske senaste hyreshöjningen försvinner ! Man får vara glad åt det lilla ! Jag har i alla fall inte fått slut på golvpolishen. Men det kan ju bero på att jag inte ens haft råd att köpa nån
lena:-)
04-04-2007, 18:47
Nu har jag köpt Hårdglans! Jag avstod från helgsnapsen som jag aldrig köper annars och chipsen som jag heller aldrig köper. Nu är golven blanka och fina men HU de är halkiga...........! Jag har fortfarande inte öppnat kuvertet/plastpåsen
Jag vill gnälla över att det ska bli kallare nu bara för att det är påsk, jag är ledig och ska åka till landet. 0-4 plusgrader och blåsigt ska det bli.
Snöflinga
04-04-2007, 20:16
Bet tyvärr sönder en plomb och drabbades av tandvärk till tusen  Fick uppsöka akutjourtandläkare som gjorde en provisorisk fyllning .. tog en kvart som kostade mej 825 kronor Rena rövar-ocker priser !!!
marskattan
04-04-2007, 21:58
Och jag gnäller och våndas inför att jag ska på retroskopi imorgon bitti! Jag vill inte! Jag vill inte! Jag vill inte!!! Vilket dj-a trevligt sätt att börja påsken med *blä*
*tjurig och orolig Agge*
Elisabeth-Västkustkolonisten
08-04-2007, 16:50
Nu måste jag också gnälla lite. Nej jag skall inte gnälla, jag är bar rätt så ledsen just nu.
För några dagar sedan skulle jhag öppna den inglasade balkonen. Dömn om min förvåning när jag hade rutan i händerna.
På något underligt sätt så fattas det 0.7 cm till glidskena. Så vi ringde galsmästaren som gjorde balkongen. Han kommer nu på torsdagen. Innan dess måste vi ta bor tallt på vår 7,5 meter långa balkong. Och där finns allt mellan himmel och jord. Och det värsta, jag måste flytta alla växter därifrån till loftgången. Och det måst ejag göra imorgon för att vi skall kunna fortsätta med att ta ner persiennerna o.s.v.
Och det ä rklart, hela mras var varmt och nu är det frost och t.o.m. snöar det.
Och så pratade jag med mina barn i södra Tyskland. Den äldsta ligger till sängs.Mår mycket dåligt. Hon ha rju psoriasis artrit och får sprutor som hon inte tål.
min lilla tös, som har gård, har lunginflammation. Men en gård skall skötas oavsett om man har lunginflammation eller inte. Jag vet det, har gjort det själv i 20 år.
Och här sitter jag, som är rädd att en inglasning rammlar in i fönsterfronten i vardagsrummet och samtidigt kann knappt gå p.g.a. ryggproblem ochmycket annat.
Just nu vill jag bara sätta mig i ett hörn och storgråta, men vad skall jag göra?
Elisabeth
Åh ---ibland stämmer det att en olycka kommer sällan ensam.
Åh nu måste jag gnälla lite på mig själv. Flera växter i min nya blombänk har frusit bort. Jag är inte van att snön försvinner så snabbt. Om man då inte tänker lite så går det så här. Jag var så glad att de klarat vinter och så fryser den NU . Naturligtvis borde jag ha täckt men är huvet dumt får växterna lida.
anna_rispan
16-04-2007, 19:59
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrr fan fan fan fan fan fan fan!!!!! Splitspagat handgranat!!!
Men vad är det Anna???
CITAT (anna_rispan @ 16-04-2007, 20:59)  Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrr fan fan fan fan fan fan fan!!!!! Splitspagat handgranat!!! Ooooj!  Vad står på?
anna_rispan
16-04-2007, 20:15
Stina o Magdis: det är en skitdag!!!! jag bli trött o förbannad!! tack för de söta gubbarna
Isch då. Tur att den snart är slut och hoppas du får en bättre dag imorgon!
anna_rispan
16-04-2007, 20:34
Ja det hoppas sannerligen jag med att det blir en bättre dag i morgon! *suck*
Ikväll när jag var och handlade hade jag plockat på mej MASSOR av grejer. Jättelång kö till kassan. När det äntligen var min tur och jag lyfte upp saltsillen ur korgen var förpackningen trasig. Sillspad på alla grejer och över hela mej.... Hur kul var det på en skala???? Kom dessutom inte ihåg alla grejer jag kommit på att vi behövde hem så jag fick släpa runt på korgen med dom sillindränkta varorna och rekonstruera en ny likadan korg. När jag kom hem skulle jag fylla på lingonsyltsburken med sån där lingonsylt man köper på "korv". Då sprack den och det for ut lingonsylt över hela köket (inkl trasmattan)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|