Full version: Ny tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Netha
Pasta m köttfärssås ... haft barnbarn här på em och hon fick sin favvorätt. smile.gif
LadyG
Igår helstekt fläskfilé, kantarellsås och kokt potatis.
Idag kycklingwok med sötsur sås och ris.
Imorgon något med räkor tror jag. Kanske skaldjurspaj med chokladdoppade frukter till efterrätt, dagen till ära.
moriana
I dag blir det brockoligratäng.
Netha
Kokt kycklingfilé m currysås och ris.
mamamaggan
Dillstuvad potatis och rökt lax.
Gunill@
CITAT (Kathy @ 10-02-2008, 18:52) *
Igår blev det ugnsgratinerad kassler med fyllning av soltorkade tomater, färsk basilika och riven Västerbottenost. Till det ugnssgrillade grönsaker: broccoli, röd lök, gul och röd paprika.

Det där ska jag testa, låter jättegott....

Idag ska vi äta ungsstekt fläskfile med wokade grönsaker, mums

//Gunilla
estet
Visste inte vad jag skulle göra förrän jag fick se sambal oelek burken...

Strimlad kassler, 2 små burkar champinjoner, 1 ½ tsk sambal, soya, lök, några körsbärstomater och en överbliven skvätt mellangrädde, jasminris till.
herkules
baconinlindade köttfärsrullar, ris, rödvinssås

(gör en vanlig köttbullesmet, rulla avlånga, linda bacon runt, lägg i form, in i ugnen 220 grader (man ser när de är klara)
Bettis
ett kilo havskräftor har jag just tyckt ner.
Mollis
Hjälp! Idag har jag inget planerat och har följande i kyl/frys:

Färska räkor
Frysta lövbiffskivor
Choritzokorvar
Rotfrukter(potatis,morot, selleri, palsternacka) o grönsaker (spenat,sallad, tomat, paprika)
Grädde, gräddfil, ost
Dill, basilika, persilja

alla basgrejor finns också typ dijonsenap, majonnäs, oljor, kryddor, ris etc

Vad ska jag laga? har fullkomlig idétorka...

//Mollis
herkules
CITAT (Mollis @ 15-02-2008, 17:24) *
Hjälp! Idag har jag inget planerat och har följande i kyl/frys:

Färska räkor
Frysta lövbiffskivor
Choritzokorvar
Rotfrukter(potatis,morot, selleri, palsternacka) o grönsaker (spenat,sallad, tomat, paprika)
Grädde, gräddfil, ost
Dill, basilika, persilja

alla basgrejor finns också typ dijonsenap, majonnäs, oljor, kryddor, ris etc

Vad ska jag laga? har fullkomlig idétorka...

//Mollis

skala och skiva (klyfta) rotfrukterna i samma storlek, lägg i långpanna, på med olja och kryddor, in i ugnen ca 1 timme. strimla lövbiffen, stek, salta o peppra, sen i med creme fraiche, fransk senap, soja, någon vinbärsgelé, en skivad vitlöksklyfta, ta lite av allt från början, smaka av och fyll på med det du vill ha mer smak av, låt koka ihop lite.
Mollis
Tack! låter hur gott som helst, det blev pizza igår men idag så ska jag laga detta!
bear
I dag blir det hemrullade köttbullar, av butiksmald blandfärs från "vår" icabutik undviker mer än gärna centralpaketerade atmosfärpackade

färsen med 8 dagars superlång hållbarhet............

sedan blir det nykokt potatis och faktiskt färdiglagade bruna bönor till det, lördagsöl och hockey Frölunda - Djurgår´n...............

Sedan vankas det god paj till kvällen och en bra film på DVD, är ju inget på TV i kväll...........

mamamaggan
Idag blir det stekt havskatt och min mans härliga fluffiga hemgjorda potatismos. Rå morot , citron och lingonsylt till förstås !
skogstroll
Sjömansbiff, potatis å sås smile.gif
pimpim
Hönssoppa idag.
mamamaggan
I kväll blir det lite extra gott , räkmacka!

Den består av ljust eller mörkt bröd ( valfritt coolgleam.gif ), stekt ägg , hemgjord legymsallad ( grädde , majonnäs, ärter och morötter på burk, rårivet syrligt äpple ) och så massor med räkor !!!!!!!!!!!!!
Netha
Revbensspjäll m potatismos till lunch.
Pasta m köttfärssås till middag.
Marina i Hällekis
Idag ska vi ha hemmagjorda falafel och tzatziki i pita + sallad och en öl i uterummet i solen.
Tosan
Idag blir det helstekt fläskfilé, kantarellsås och pommes
moriana
I dag ska det bli ugnstekt falukorv, potatis och grönsaker
bear
Besök i feskekörkan idag passade på och köpa en riktig god skaldjurs sallad med aioli sås utmärkt till middag idag.......
Mollis
Är galet sugen på pepparrotskött men inser att jag inte hinner få till det idag så det får bli till helgen... blir nog chinese take-away idag.
sqrulan
Här blev det tacopaj! bravo.gif Super gott!!!
bear
Idag blir det hemlagad halv special med sötstark senap och ketchup...... rörde visst ihop lite gurkmajonnäs också lite oliver åkte också ner i röran........

halv special = korv med bröd och gött mos men det visste ni väl redan .........ingen pucko får bli lite Frölunda- Timrå på tv i kväll....
estet
Palt på jobbet! smile.gif
Tosan
CITAT (estet @ 21-02-2008, 21:34) *
Palt på jobbet! smile.gif

Åh, jag måste koka palt nån dag, det var länge sen
Mollis
Idag blir det Yakiniki, tunt skivad entrecote (jag har en elektrisk skärmaskin så jag köper hel bit o skär tunna skivor själv) brässerad i en lag av buljong, soja och de kryddor man gillar, och massor av gul lök. Det är supergott och mört.
bear
I dag blir det inte...............

[attachment=13848:schlager...mage.asp.jpg]

utan det får bli Ryggbiff med lök friterad klyftpotatis go sås öl får det väl gärna bli oxså

lite hockey till dessert Frölunda - Brynäs

som lite kvällsgott vankas det lite räkor till det NHL-hockey Pittsburgh - Ottawa | NHL

direktsändning. Kommentator Anders Fredriksson. Expert Anders "Ankan" Parmström.

Mollis
Idag blir det äntligen Pepparrotskött som jag längtat efter hela veckan....med massor av sås och kokta grönsaker o potatis.

//Mollis
herkules
grillade fläskkotletter med bbqsås och hemlagad potatissallad.
senare i kväll - räkmacka.
Bettis
Räkor, kräftor, ostron och bröd
skogstroll
å jösses.... här vet jag inte vad det blir unsure.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Hemgjord lasagne med ett glas rödvin.
skogstroll
gud vad gott *slurrp*
Netha
Lunch ... grillade tunna spjäll och hembakt pain riche.
Middag ... Fläskkotlett kokt i gräddsås m kokt potatis och rödvinbärsgelé. } Grismat laugh.gif

Netha
Idag blir det chili con carne till lunch.
Grunden har jag alltid i frysen... bara tina och lägga till paprika och bönor.

Middagsmat .. ännu inte bestämt mig.
herkules
pizzahut-pizza
moriana
Idag blir det kokt hemkorv med senapssås och potatis.
skogstroll
Ikväll blir det farligkorv och makaroner smile.gif
Bettis
Rester giggle.gif
bear
Köttbullsdax kokt potatis sås med grönsaker.......lingon mm
Mollis
Efter allt pepparrotskött och entrecote vi smällt i oss i helgen så är jag sugen på en tonfisksallad med kokt ägg och svarta oliver i, en god vitlöksdressing till...mmm det får det bli...

//Mollis
mamamaggan
Rökt lax , stuvad spenat och en halv avokado!
Gåsis
Här blev det panerad abborrfilé, hemgjord potatismos och stuvad mangold från egen odling. Ska sanningen fram stog det nog en tub köpt remoladsås på bordet oxå blush.gif
estet
Ikväll blev det vad skåpen kunde erbjuda.
3 sorters pasta biggrin.gif , ½ liten burk solt. tomater, 1 lök, 1 burk svarta bönor, 3 vitlöksklyftor, ½ chili, 1 förpack. fetaost, oregano o sv. peppar. Allt utom fetaosten fräses ihop. När pastan är klar rör ned fetaosten och grönfräset, klart!

Edit: god vitlöksbaugette till!
herkules
fläskgryta (benfri fläskotlett skuren i bitar, paprika, lök frästes och kryddades med santa marias nya krydda apelsin/peppar, koka ihop i lite vatten, lite grädde i mot slutet) kokt potatis, mjölk, hård macka med smör.
Bettis
Ärtsoppa med köttkorv, det är ju torsdag giggle.gif
bear
Bandspagetti med köttfärssås blev det här..............hemfixad tårta till kvällens hockey grabben hemma vi firar hans födelsedag........
mamamaggan
Här blev det renskavsgryta med massor av kantareller i . Alltihop fick puttra i grädde på slutet .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon