|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Stella-Polaris
29-02-2008, 06:32
Hemkommen från affären fann jag mig stående med över 7 kg fd fryst benfri karre (29kr/kg). Måste tillagas alltså.
Det blev en 8-9 liter Ärtsoppa samt en stor stek med massvis av sås....
Färska räkor och rostat bröd
Högoktanig pannkaka (pizza) ungdomarna fixar till nu i köket.........ska bli gött........
CITAT (bear @ 29-02-2008, 18:10)  Högoktanig pannkaka (pizza)
mamamaggan
29-02-2008, 18:58
Kräftor blir det i kväll , mums !
Solstorm
29-02-2008, 19:42
CITAT Hemkommen från affären fann jag mig stående med över 7 kg fd fryst benfri karre (29kr/kg). Måste tillagas alltså.
Det blev en 8-9 liter Ärtsoppa samt en stor stek med massvis av sås.... Hur många är ni i familjen egentligen?
Rensadelkotlett m kokt potatis och lingonsylt. Imorron Jokkmokkskorv m stuvade makaroner till lunch. En korv som inte innehåller en massa restprodukter, bara rent kött. Kostar visserligen 94kr/kg men smakar också därefter.
Jag köpte jokkmokkskorven för att laga till men den hamnade på smörgåsar i stället! Den är så god och ser 100 gånger trevligare ut än alla andra sorter!
Igår hittade jag på en fiskgratäng: 4 port.bitar lax, 2 purjo, 1 burk krossade tomater, 1 paprika, 3 vitlöksklyftor, massor av curry, mellangrädde, salt o peppar, lite riven ost och citronsaft. Laxen i botten, vätskan i, allt grönt och osten på som ett täcke, 225 grader, ris och bröd till. Mycket gott!
Idag blir det helstekt fläskkarré med gräddsås o äppelmos..
mamamaggan
01-03-2008, 11:58
Håller på och " äter ur " frysen . Så i dag blir det rådjursstek med potatisgratäng. Köpte köttet för att ha till högtidligare tillfälle men det "frös inne " och nu hara det legat ett bra tag så..........
CITAT (mamamaggan @ 01-03-2008, 11:58)  Håller på och " äter ur " frysen . Så i dag blir det rådjursstek med potatisgratäng. Köpte köttet för att ha till högtidligare tillfälle men det "frös inne " och nu hara det legat ett bra tag så.......... Ååå, lyllosar! Min man jagar men just nu har vi inget vilt alls i frysen, det hade passat så bra till all svamp jag har, några hundra liter sådär...
ystadhelen
02-03-2008, 16:44
Ikväll blir det tandoorikyckling med ris, mango chutney, sallad och matlagningsyoghurt. Mvh: Helen
Helstekt rostbiff m gräddsås och kokt potatis.
fisksoppa med riktigt stark aioli som inte skar sig.
Soppa blev det här med, musselsoppa med vitlök och fänkål och efter det en paj med tomat, mozzarella och basilika.
Rotmos (hemmagjort) och fläsklägg
Vi ska åxå ha fläsklägg, men vi äter sôlan till...
Här blir det pyttipanna av helgsteken som blev över, med stekt ägg, rödbetor och HP-sås till.
CITAT (Tosan @ 03-03-2008, 16:21)  sôlan  vad är det
CITAT (Bettis @ 03-03-2008, 16:25)   vad är det  Typ dopp i gryta, fast vi använder tunnbröd. Å så ska det va ett speciellt tunnbröd som bakas i Släppträsk utanför Malå
Här blir det potmos m chorizo .........
CITAT (Tosan @ 03-03-2008, 16:29)  Typ dopp i gryta, fast vi använder tunnbröd. Å så ska det va ett speciellt tunnbröd som bakas i Släppträsk utanför Malå   jaha dopp i grytan äter jag till jul, med vörtbröd, men där ser man det finns annat också
Biggan_
03-03-2008, 17:10
Jag kokte 2 kg nöthögrev häromdagen och gjorde pepparrotskött på ena hälften och dillkött på andra. Bra att ha i frysen. Blir nog pepparrotskött i dag.
Lilla Birka
03-03-2008, 17:49
CITAT (Tosan @ 03-03-2008, 16:21)  Vi ska åxå ha fläsklägg, men vi äter sôlan till... Tosan, vad är sôlan? Förklara för en oinvigd sörlänning.....
CITAT (Lilla Birka @ 03-03-2008, 17:49)  Tosan, vad är sôlan? Förklara för en oinvigd sörlänning.....  Typ dopp i gryta, fast vi använder tunnbröd. Å så ska det va ett speciellt tunnbröd som bakas i Släppträsk utanför Malå JAg kan ju tillägga att det blir nästan godare på spadet från fläskläggen än på skinkspadet. Världens enklaste middag, men det tar ju tyvärr lite tid.
Pannbiff m lök och gräddsås, kokt potatis till.
stekt fläsk och potatismos
Bruna bönor och stekt fläsk.
Chamomille
04-03-2008, 10:56
Köttfärsbiffar (köttfärs, hackad jalapeno, ägg, chili, salt, peppar, lite texmexkrydda, vitlökspulver) med tomatsås (krossade tomater, tomatpure, grädde, oregano, en bit buljong, salt, socker) och råstekt potatis. Fett och gott!!
Ugnsstekta baconlindade kesellafyllda kycklingfileer med jasminris stod på bordet idag...........
herkules
04-03-2008, 17:28
kokt korv med bröd.
Finska grillkorvar och pommes, bearnaisesås, tomater, paprika och passionsfrukt
Felicia
04-03-2008, 20:06
Ensam hemma och då blir det som det blir - Bullens pilsnerkorv och en blandning av varm broccoli, hackad tomat, lök, kryddor (starka) och lite balsamvinäger och olja.
Lisbeth zon2
04-03-2008, 20:24
Ungsfisk med dillsås.
ystadhelen
04-03-2008, 21:06
makaronpudding och rivna morötter
Fläskpannkaka, rivna morötter och lingon.
Strax makaronvälling, knäckebrödsmacka m jokkmokkskorv till lunch.
Kokt torsk m dillsås och kokt potatis till middag.
skogstroll
05-03-2008, 11:04
Här är det risk för en extremt tråkig mötessallad
Gjutjärnsstekta hemrullade köttbullar med kokt potatis sås o majs.......lingon........ fyllde alltid någon rynka idag............
Felicia
05-03-2008, 20:22
Chili-biffar med svamp och grönsaker till middag. Blev inget över till lunchlådan imorrn så det får bli tonfisk-röra med sallad. Snabbt, enkelt och gott!
CITAT (bear @ 05-03-2008, 16:44)  Gjutjärnsstekta hemrullade köttbullar med kokt potatis sås o majs.......lingon........ fyllde alltid någon rynka idag............ Gjutjärnsstekta hemrullade köttbullar ... finns väl inge godare.
moriana
06-03-2008, 12:05
Inget mer spännande än en kycklingsallad, men gott.
CITAT (moriana @ 06-03-2008, 12:05)  Inget mer spännande än en kycklingsallad, men gott. Samma här idag!
Tog vara på det soliga vädret några timmar idag, fika vid stugan och 21 små fulingar från spanien finns
inte mer.........
Stekt bröd o ägg lite bacon och några av gårdagens köttbullar fick bli dagens snabbemedda.......snart
blir det fika och till kvällen vankas det hockey Frölunda-Färjesta.......gött
skogstroll
06-03-2008, 16:54
har blivit lovad en mustig köttgryta med potatis
Pastagratäng med köttfärs ... typ lasagne men med bandspagetti.
Felicia
07-03-2008, 07:52
Ugnstekta örings-filéer med varvad med västerbottensost, röd lök och grädde.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|