Full version: Ny tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Stella-Polaris
Hemkommen från affären fann jag mig stående med över 7 kg fd fryst benfri karre (29kr/kg). Måste tillagas alltså.

Det blev en 8-9 liter Ärtsoppa samt en stor stek med massvis av sås....
Bettis
Färska räkor och rostat bröd
bear
Högoktanig pannkaka (pizza) ungdomarna fixar till nu i köket.........ska bli gött........
Bettis
CITAT (bear @ 29-02-2008, 18:10) *
Högoktanig pannkaka (pizza)

rotfl.gif rotfl.gif
mamamaggan
Kräftor blir det i kväll , mums !
Solstorm
CITAT
Hemkommen från affären fann jag mig stående med över 7 kg fd fryst benfri karre (29kr/kg). Måste tillagas alltså.

Det blev en 8-9 liter Ärtsoppa samt en stor stek med massvis av sås....

Hur många är ni i familjen egentligen?
Netha
Rensadelkotlett m kokt potatis och lingonsylt.

Imorron Jokkmokkskorv m stuvade makaroner till lunch.
En korv som inte innehåller en massa restprodukter, bara rent kött.
Kostar visserligen 94kr/kg men smakar också därefter. tummenupp.gif
estet
Jag köpte jokkmokkskorven för att laga till men den hamnade på smörgåsar i stället!
Den är så god och ser 100 gånger trevligare ut än alla andra sorter!

Igår hittade jag på en fiskgratäng:
4 port.bitar lax, 2 purjo, 1 burk krossade tomater, 1 paprika, 3 vitlöksklyftor, massor av curry, mellangrädde, salt o peppar, lite riven ost och citronsaft.
Laxen i botten, vätskan i, allt grönt och osten på som ett täcke, 225 grader, ris och bröd till. Mycket gott!
Mollis
Idag blir det helstekt fläskkarré med gräddsås o äppelmos..
mamamaggan
Håller på och " äter ur " frysen . Så i dag blir det rådjursstek med potatisgratäng. Köpte köttet för att ha till högtidligare tillfälle men det "frös inne " och nu hara det legat ett bra tag så..........
Mollis
CITAT (mamamaggan @ 01-03-2008, 11:58) *
Håller på och " äter ur " frysen . Så i dag blir det rådjursstek med potatisgratäng. Köpte köttet för att ha till högtidligare tillfälle men det "frös inne " och nu hara det legat ett bra tag så..........

Ååå, lyllosar! Min man jagar men just nu har vi inget vilt alls i frysen, det hade passat så bra till all svamp jag har, några hundra liter sådär...
ystadhelen
Ikväll blir det tandoorikyckling med ris, mango chutney, sallad och matlagningsyoghurt.
Mvh: Helen
Bettis
Fiskgratäng
Netha
Helstekt rostbiff m gräddsås och kokt potatis.
estet
fisksoppa med riktigt stark aioli som inte skar sig. biggrin.gif
Gåsis
Soppa blev det här med, musselsoppa med vitlök och fänkål och efter det en paj med tomat, mozzarella och basilika.
pimpim
Lasagne ska vi ha idag.
Bettis
Rotmos (hemmagjort) och fläsklägg
Tosan
Vi ska åxå ha fläsklägg, men vi äter sôlan till...
Mollis
Här blir det pyttipanna av helgsteken som blev över, med stekt ägg, rödbetor och HP-sås till.
Bettis
CITAT (Tosan @ 03-03-2008, 16:21) *
sôlan

confused.gif vad är det confused.gif
Tosan
CITAT (Bettis @ 03-03-2008, 16:25) *
confused.gif vad är det confused.gif

Typ dopp i gryta, fast vi använder tunnbröd. Å så ska det va ett speciellt tunnbröd som bakas i Släppträsk utanför Malå biggrin.gif
bear
Här blir det potmos m chorizo .........
Bettis
CITAT (Tosan @ 03-03-2008, 16:29) *
Typ dopp i gryta, fast vi använder tunnbröd. Å så ska det va ett speciellt tunnbröd som bakas i Släppträsk utanför Malå biggrin.gif

whist.gif jaha dopp i grytan äter jag till jul, med vörtbröd, men där ser man det finns annat också giggle.gif
Biggan_
Jag kokte 2 kg nöthögrev häromdagen och gjorde pepparrotskött på ena hälften och dillkött på andra. Bra att ha i frysen. Blir nog pepparrotskött i dag.
Lilla Birka
CITAT (Tosan @ 03-03-2008, 16:21) *
Vi ska åxå ha fläsklägg, men vi äter sôlan till...

Tosan, vad är sôlan? Förklara för en oinvigd sörlänning..... confused.gif
Tosan
CITAT (Lilla Birka @ 03-03-2008, 17:49) *
Tosan, vad är sôlan? Förklara för en oinvigd sörlänning..... confused.gif

Typ dopp i gryta, fast vi använder tunnbröd. Å så ska det va ett speciellt tunnbröd som bakas i Släppträsk utanför Malå

JAg kan ju tillägga att det blir nästan godare på spadet från fläskläggen än på skinkspadet.
Världens enklaste middag, men det tar ju tyvärr lite tid.
Netha
Pannbiff m lök och gräddsås, kokt potatis till.
pimpim
stekt fläsk och potatismos
Netha
Bruna bönor och stekt fläsk.
Chamomille
Köttfärsbiffar (köttfärs, hackad jalapeno, ägg, chili, salt, peppar, lite texmexkrydda, vitlökspulver) med tomatsås (krossade tomater, tomatpure, grädde, oregano, en bit buljong, salt, socker) och råstekt potatis. Fett och gott!! whistling.gif
bear
Ugnsstekta baconlindade kesellafyllda kycklingfileer med jasminris stod på bordet idag...........
herkules
kokt korv med bröd.
Tosan
Finska grillkorvar och pommes, bearnaisesås, tomater, paprika och passionsfrukt
Felicia
Ensam hemma och då blir det som det blir - Bullens pilsnerkorv och en blandning av varm broccoli, hackad tomat, lök, kryddor (starka) och lite balsamvinäger och olja.
Lisbeth zon2
Ungsfisk med dillsås.
ystadhelen
makaronpudding och rivna morötter
pimpim
Fläskpannkaka, rivna morötter och lingon.
Netha
Strax makaronvälling, knäckebrödsmacka m jokkmokkskorv till lunch.

Kokt torsk m dillsås och kokt potatis till middag.
skogstroll
Här är det risk för en extremt tråkig mötessallad wacko.gif
bear

Gjutjärnsstekta hemrullade köttbullar med kokt potatis sås o majs.......lingon........ fyllde alltid någon rynka idag............
Felicia
Chili-biffar med svamp och grönsaker till middag.
Blev inget över till lunchlådan imorrn så det får bli tonfisk-röra med sallad. Snabbt, enkelt och gott!
Netha
CITAT (bear @ 05-03-2008, 16:44) *
Gjutjärnsstekta hemrullade köttbullar med kokt potatis sås o majs.......lingon........ fyllde alltid någon rynka idag............

Gjutjärnsstekta hemrullade köttbullar ... finns väl inge godare. smile.gif
moriana
Inget mer spännande än en kycklingsallad, men gott.
Tosan
Palt!
Bettis
CITAT (moriana @ 06-03-2008, 12:05) *
Inget mer spännande än en kycklingsallad, men gott.

Samma här idag!
bear
Tog vara på det soliga vädret några timmar idag, fika vid stugan och 21 små fulingar från spanien finns

inte mer.........

Stekt bröd o ägg lite bacon och några av gårdagens köttbullar fick bli dagens snabbemedda.......snart

blir det fika och till kvällen vankas det hockey Frölunda-Färjesta.......gött
skogstroll
har blivit lovad en mustig köttgryta med potatis smile.gif
Netha
Pastagratäng med köttfärs ... typ lasagne men med bandspagetti.
Felicia
Ugnstekta örings-filéer med varvad med västerbottensost, röd lök och grädde.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon