|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Crêpes med champinjonstuvning eller tonfiskröra i hade vi ikväll.
I morgon blir det raggmunk o fläsk. Svärmor o svärfar kommer på middag. Rabarberkräm till efterrätt.
Mat som de gillar skarpt. Vi med. Kräm har vi inte så ofta ........men bra att tömma frysen innan säsongens grönt ska in.
Idag stekt fläsk, potatis och löksås
Glömde äta lunch  men till middag bjöds fullkornspasta med köttfärssås.
Chamomille
21-03-2008, 10:13
Tunnbrödsvrap med hemlagat mos, korv, räksallad lök, tomat.... Till frukost.
skogstroll
21-03-2008, 10:37
tja här blir det lammfiol, paj, janssons, köttbullar, korv, nybakt bröd, sillar, potatis, tårta, lax... urp...
rahmat2
21-03-2008, 10:42
CITAT (skogstroll @ 21-03-2008, 10:37)  tja här blir det lammfiol, paj, janssons, köttbullar, korv, nybakt bröd, sillar, potatis, tårta, lax... urp...  Föreslår att du bokar en tid hos akuten. För efter att man ättit allt detta kommer man inte överleva!
Chamomille
21-03-2008, 10:42
CITAT (skogstroll @ 21-03-2008, 10:37)  tja här blir det lammfiol, paj, janssons, köttbullar, korv, nybakt bröd, sillar, potatis, tårta, lax... urp...  Uj va mycket gott! Min sambo ska göra en "ny" fiskrätt av sej (alltså inte av sig själv utan av fisken Sej...). Med sockerärtor, morötter, äpple, curry, cocosmjölk mm. Det blir middag idag.
Stekt Jokkmokkskorv och stekt potatis, snittgurka till frukost. Påskskinka m potatis ... lunch Kycklingsallad ... middag
Chamomille
22-03-2008, 00:13
CITAT (Netha @ 21-03-2008, 22:43)  Stekt Jokkmokkskorv och stekt potatis, snittgurka till frukost. Påskskinka m potatis ... lunch Kycklingsallad ... middag Viss ere gott med nåt annat än "te och smööööörgås till frukost"!!!
Vi blir så bortskämda här i Härjedalen vi har ätitit hela dagen senast: helstekt lax med god sås och sallad.
på påskaftonen ska vi ha grillade pilgrimsmusslor med parmesan och lime till förrätt, sedan helstekt fläskfile med massor av olika citrusfrukter och äpple i stekpåse, till det potatisgratäng och sås gjord på bla charlottenlök och citrusavkoket. Efterrätt med botten av hackade nötter och honung tillsammans med fromage av cirton, grädde.och ägg. Har aldrig prövat förut, ska bli spännande att höra gästernas reaktioner...
mamamaggan
28-03-2008, 02:13
I dag blev det fisk i ugn till middag. La ett fiskblock i en ugnsform och sedan gjorde jag en vit sås med räkor i som jag hällde på och så in i ugnen sådär 40 min i 150 - 175 grader.
Idag blir det hemgjord kycklingrulle (som kebabrulle fast med kyckling istället).
Färska räkor med rostat bröd.
Hemlagade hamburgare av butiksmald nötfärs stekt lök bröd egen dressing med pfefferoni
och oliver........smaskens......lite räkor till kvällen är utlovat.........
skogstroll
28-03-2008, 16:21
kalops är det sagt
herkules
28-03-2008, 18:08
CITAT (skogstroll @ 28-03-2008, 16:21)  kalops är det sagt  samma här! i morgon blir det hämtmat (kina)
Åsa, mälardalen zon 2
28-03-2008, 22:31
Åt hos mina föräldrar ugnsbakade rotsaker + älgkött + supergod sås med färsk grön svartpeppar i (jag gav farsan påsen med färsk grön svartpeppar jag hittade i en asiatisk butik han gillar att experimentera med nya saker).
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 28-03-2008, 22:31)  Åt hos mina föräldrar ugnsbakade rotsaker + älgkött + supergod sås med färsk grön svartpeppar i (jag gav farsan påsen med färsk grön svartpeppar jag hittade i en asiatisk butik han gillar att experimentera med nya saker). Oj, det där lät intressant. Kanske måste vara till asiatiska butiken och se om de har den färska svartpepparn. Jag har svartpeppar i all mat ... mycket.
Här blir det Burgundisk köttgryta.
Åsa, mälardalen zon 2
29-03-2008, 11:35
CITAT (Mollis @ 29-03-2008, 10:58)  Här blir det Burgundisk köttgryta. Det blir det på söndag här, grytan är redan gjord den blir ju bara bättre av att stå några dagar. Denna gång var det även burgundiskt vin i.
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 29-03-2008, 11:35)  Det blir det på söndag här, grytan är redan gjord den blir ju bara bättre av att stå några dagar. Denna gång var det även burgundiskt vin i. Gott! Ja den blir mycket mustigare och godare nån dag efter. Jag har en 10 liters järngryta så jag gör en jätteladdning så det räcker i flera dagar.
Idag blir det köttfärslimpa, med pepparrotssås till, och släta fina Hisingepotatis - köpta på torget.
I dag serverades hänt i veckan - egen pytt i panna stekta ägg och goa rödbetor............och minsann dök det upp en öl också.........
Skruttis
29-03-2008, 15:17
Kyckling i woken med thaigrönsaker och sås av vatten, kycklingbuljong, sambal olek, ljus soya och cashewnötter. Serveras med basmatiris och ett gott rödvin. Mums!
Kokt laxfilé m dillsås och kokt potatis till lunch
Grillspett m fläskfilé, paprika och chalottenlök plus grillad kokt potatis till middag.
Solstorm
30-03-2008, 12:18
Gjorde något jättegott igår. Skalade potatis och skar i centimetertjocka skivor och friterade. De ska ligga i vatten en stund, torkas torra med handduk och friteras två gånger. SMAKAR POTATIS till skillnad från köpt pommes frites.
Till det fläskfilé, kryddsmör och grönsaker.
Lunch = Laxsoppa
Middag = Kalops
Pannbiff med en jättebod sallad till.
Slog påstort idag och stekte på en varsin hamburgare med div gott emellan
ska resa bort några dar, så det blev ngt slags kylskåpstömning - ett hopfräs av selleri, lök, rucola, tomat, skinkpålägg och över alltihop omellettsmet. Inte så dumt ändå. Lite parmesan att riva över hittade jag också.
Strimlad lövbiff stekt i sås med lök, champinjoner, grädde och lite dijonsenap.
skogstroll
04-04-2008, 13:05
slurp va gott  för mig vet jag inte vad det blir ikväll men i morron ska jag göra pizza!!
Idag hemgjorda hamburgare med bröd
Idag blev det nybakt painriche, räkor, ägg, sallad, majonnäs och en liten röra med skinka, ägg, majonnäs...
Revbensspjäll på g i ugnen kokta potatis med god sås och grönsaker o äpplemos blir det idag
Idag blir det spagetti och köttfärssås som sonen håller på med nu
Solstorm
05-04-2008, 15:53
Här blir det kycklingssallad idag.
Lisbeth zon2
05-04-2008, 16:11
Jag kände mig lat och längtade efter blodkorv, färsk apelsin till efterrätt.
Chamomille
05-04-2008, 16:51
Blodkorv... Vad är det egentligen? Här blir det fisk igen, med sambons sås...Och potatis.... Åh mums va gott!
Köttbullar, potatis och gräddsås
Igår: wokgrönsaker thai, strimlad kycklingfilé, påse woksås Red hot curry (Santa Maria), coccosmjölk, jasminris och ananas till. Så gott!
Solstorm
07-04-2008, 22:07
Vi åt paella igår och resterna idag. Jag vet ju att den alltid är godast dagen efter man gjort den. Nästa gång ska jag göra den dagen innan vi ska äta den.
Här blir det en tonfisksås/röra med vitlök, purjolök, basilika och svarta oliver, pasta till det. CITAT (Mollis @ 08-04-2008, 11:05)  Här blir det en tonfisksås/röra med vitlök, purjolök, basilika och svarta oliver, pasta till det. Och ja tomaterna förstås...
Vi skall ha hel kottlettrad i lergrytan med massa kryddor.
skogstroll
08-04-2008, 14:18
I afton stekt strömming med potatismos mums!
Idag blir det en färdiggrillad kyckling.
Skulle inte fixa middag idag utan vi tänkte äta rester men i affären fanns det nybakade rustikbaugetter så det var det kört. Balanserade och plockade på mej ingred. till skagenröra plus jättelånga baugetter och ett paket. Skulle ju bara ha frimärken så jag hade ingen korg. Glömde dillen eller kunde inte bära något mer.
Cr. fraiche, majonäs, citronsaft, en påse räkor, cayennepeppar, lök, salt, sv.peppar till röran. I brödet la vi skivade kokta ägg, paprika och tomater. Tänk att det gick bra utan dill.
Stuvade makaroner med knaperstekt bacon till lunch. Laxlåda till middag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|