|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 28-08-2009, 17:01)  Låter som ett framtidsyrke, hovslagare. Speciellt om det är en person som kan almanackan o klockan. Du får inte ditt examensbevis från hovslagarskolan om du inte visar att du vet vad dagens datum och klockaslag är och sedan kan visa hur du helt ologiskt planerar dina arbetsveckor efter ett fiktivt 567 timmar per dygn schema. Utan att förlora kunder eftersom de inget har att välja på
Meriona
06-10-2009, 18:47
CITAT (Wilmer @ 06-10-2009, 00:54)  INga andra hästar på en månad, detta måste avhjälpas med lite Wrigg igen för att lyfta tråden. pappa wrigg.jpg högsommar i hagen.jpg Lite mysbilder från hagen.. Gud vad längesen det känns som det var sommar!  Han kommer sakna kossorna sen när han han flyttar "hem", han kanske jagar bort varenda hästskrälle i hagen!
Javisst känns solen och värmen avlägsen! I kväll har jag lite dåligt samvete när regnet och blåsten ramlade in över oss och jag sitter med brasa och pålle är ute.. Men jag vet att han njuter, så länge det var ljust såg jag att han stog mitt på fältet i blåsten och vilade- det finns lä och regnskydd om han ville dit!
Meriona
06-10-2009, 20:05
Dåså, det går inte nån nöd på honom, han har ju chansen att sätta fin vinterpäls. Som du sen får klippa, ridhuset började få väggar såg jag idag! och alla ston utan en liten vit ponny hade tjocka täcken....
Det är visst bara Wriggs matte som har ett hjärta av stål.. Eller också är det bara han som är född med päls?? Pållarna där hade täcke i juni också, inget förvånar mig. KUL att de jobbar på ridhuset, jag vill börja använda det snart. Men innan dess måste nog lite av lurvet rakas av så hästen överlever ett träningspass.
Meriona
06-10-2009, 20:18
Undrar vad det blir för underlag...
Det skulle komma en expert och lägga något dyrt modernt underlag med fårull och stenmjöl med lång livslängd. Vi måste vara extranoga och mocka efter hästarna och sådär.
varghem
06-10-2009, 21:14
Här har vi var sin. Båda blandras Varmblod/Halvblod. Rara lugna kreatur
Härligt med lugna hästar.. Fast de flesta kan få fart ibland  Så kul med fler hästmänniskor i tråden. Bilder? Vad gör ni med era hästar? Så kul att ha varsin! Jag kör min pålle, det är enda sättet att få med pojkvännen, men det fungerar.
varghem
07-10-2009, 05:51
Får leta bilder för allt är så fint lagt efter datum på cd Visst får dom sina stolleryck.. men aldrig med ryttare.. sommarsläppet är roligt att skåda och vi tackar alltid gudarna att vi inte sitter på då
varghem
07-10-2009, 07:54
Här kommer två bilder på våra sötisar, om jag nu klarar lägga in 2 på en gång  Som ni kanske gissar så är det westernridning som gäller
Å, nu blev jag lite avis, det måste vara helmysigt.. Är era hästar sådär superlyhörda för hjälperna? Jag har en vän som rider western, hon är lyrisk. Jag har själv aldrig provat på mer än själva sadeln och det räknas nog inte  . Jag har haft häst i samma stall som westernryttare dock, de har hållt på med olika grenar och tävlat. Vi har tävlingar här på Ängensgård- ridskolan ibland, har fått tips här i tråden - men inte hunnit dit.
varghem
07-10-2009, 09:33
Men Wilmer... då är du härifrån då??  Nja är väl lite sisådär med utbildningen... mest att vi rider det lite mera omtänksamma sättet för hästarnas skull. Ingen av oss är särskilt inne på hoppning eller dressyr.
Jupp, jag är gammal fd Ängensgårdsryttare  Visserligen kanske 20 år sedan jag red lektion där sist, men det var där jag började rida en gång i tiden. Kul med en grann-ryttare på odla
varghem
07-10-2009, 21:30
*vinkar* mot alla håll  hej granne
Jag har normalt sett hästen på Brättehaga. vinka däråt nästa vecka
varghem
10-10-2009, 15:09
Vet ni hur det känns när blixten slår ner bakom pannbenet? Men Wilmer, fick du nånsin tag i ett pannband som passar "lillhästen"??  Vi har pratats vid en del för några år sen då Gävletjejen hade sin morganhäst på Brättehaga. Gissa om jag gick i tankar ett par dagar för att komma på var jag hade sett dig förut
Meriona
10-10-2009, 19:26
Jag har varit på Ängens Gård idag och kollat min andra bästis (Inte Wilmer alltså) som red lektion på sin goe pålle. OJ vad duktiga de var!!!!
CITAT (varghem @ 10-10-2009, 16:09)  Vet ni hur det känns när blixten slår ner bakom pannbenet? Men Wilmer, fick du nånsin tag i ett pannband som passar "lillhästen"??  Vi har pratats vid en del för några år sen då Gävletjejen hade sin morganhäst på Brättehaga. Gissa om jag gick i tankar ett par dagar för att komma på var jag hade sett dig förut   Tjena tjena mittbena!! Visst minns jag dig du stog ju i boxen bredvid  (eller din häst gjorde). Jag fick tag i pannband tillslut, har hittat några efter hand som passar hans breda panna. Då är du så välkommen att hälsa på igen  Wrigg bor kvar, men en box längre till höger för att ha vägg på ena sidan. Jag har precis varit och skurat boxen för vi kör hem Wriggen i morgon. Kul att det var du
varghem
11-10-2009, 20:56
Härligt att se hur djuren beter sig mot varann. Hästminne heter det och det märks nog på våra pållar. Wilmer, ett litet missförstånd  är kompis med Ladys ägare, men var ute i Brättehaga ofta med henne. Ska hälsa henne när vi pratas vid nästa gång. Hon bor i Gävle igen och Lady finns tyvärr inte mer
Jamen då vet jag ju tillochmed var du bor  Undrade just hur hon kunde minnas pannbandet. Lady var väl rätt gammal redan då hon bode i boxen bredvid? Fin liten häst  Hälsa!!
Meriona
12-10-2009, 19:32
WOW! VIlken välkomnande Wrigg fick! Hoppas de är snälla med honom!
Meriona
19-10-2009, 11:26
Lugn bara lugn, inte en skråma på lillkillen. De andra verkar hela de också, så allt gick fint till. Nu busar han i hagen med sina gamla polare som aldrig förr. I söndags hade vi besök av Wriggs förra matte med familj. Oj så kul att de tog sig tiden att komma hela vägen till oss, 30 mil är det väl minst. Jag fick också en förklaring till varför Wrigg är så snabb på att hålla sig undan elaka märrar... I sin barndom bode han i ett stall med en dylik sak, det otäcka minnet har inte svikit! Han har kollen på deras minspel och hoppar undan flera meter när de surar, då är han minsan lätt på foten. Bättre fly än ILLA fäkta  I vårt stall går han med valackar, det är han mer än nöjd med, men när vi rider ut ihop märks det.
160kvm stort hus
22-10-2009, 10:26
Oh härligt! Själv har det inte blivit så mycket stallet på sista tiden. Mycket att föra på jobbet och sen har jag varit sjuk i omgångar. Men nu i helgen blir det äntligen en ordentlig tripp ut. Längtar verkligen!! Förra helgen när jag var ute började det smådugga. Tänkte att äh, lite regn har inte skadat någon.. Precis när jag är som längst från stallet börjar det ösregna.... Det vart full rulle hem, men trots det så var jag blöt ända in på kroppen. In med hästen i boxen, på med filt. Sprang in till hagen, hämtade två blöta hästar samtidigt ( dom ville verkligen gå in ) in i boxarna, på med filtar... Phu. Bytte om till torra kläder, ge hästarna mat. Byta filt från blöta till torra. Fika lite, ta av täcken. Ta hand om sadel och träns, Kvällsfodra. Lite mysigt att höra regnet smattra mot taket samtidigt som man lyssnar på att hästarna tuggar.... Nästa helg ska vi rida bus eller godis, klä ut oss till nåt. Funderar på typ djävul. Horn på hjälmen, lång svart kappa och målad i ansiktet. Skita ner hästen med lera istället för att rykta den. Vad tror ni? Eller har ni några andra / fler ideer?
Meriona
22-10-2009, 11:42
FY SJUTTON! Jag skulle inte vilja möta såna otäcka ryttare....
160kvm stort hus
22-10-2009, 12:02
Hi hi hi.. bara du har godis redo så lovar vi att inte busa för mycket....
Menar du på fullt allvar att DU måste skita ner hästen med lera  Är den frivilligt ren  Wow... Visst är det lite av tjusningen, leran regnet... Sedan är de första solstrålarna på våren sååååå sköna efter lera o regn o rusk I morse fick jag åka till stallet, pålle hade ont i magen  Det var en vissen Bulle som tog emot, men när veterinären anlände måde han fint igen  Det är jag IOFS glad för, men det känns som om jag ringt in henne i onödan.. Men han hade gaskolik en gång utan att visa att han hade ont och i dag visade han tydligt hur ont det gjorde, så jag befarade det värsta. Nu ska jag dit och natta och ta en lugn promenix.
Meriona
22-10-2009, 20:32
Skönt att det var övergående denna gång.... ojoj jag minns hur dålig han var den där gången när vi fick nattvakta honom...  Mysko att det var helt andra symptom, tur får Bullen att han har en väldigt ansvarstagande matte!
 Jag har funderat på om det satt i kisseriet istället, eftersom det släppte en sekund efter han kissat  Sist han hade kolik visade han ju inte ett tecken på att ha ont, nu såg han döende ut.
160kvm stort hus
23-10-2009, 08:44
Stackars lilla pollen... Kan hästar få njursten? Tänkte om det släppte när han kissade. Fast då borde man ju kanske se stenarna? Nja, hon brukar rulla sig i leran, speciellt efter ridningen, men leran får ju bara vara på speciella ställen, ex inte under sadel och lite mer "artistiskt påsmetat" Så det blir rykta häst, sadla, tränsa och sen skita ner häst igen.. Ha ha. Ska gå ner till buttriks idag och kolla vad dom har. Kanske även horn i pannan på hästan. ( det skulle iofs passa henne alldeles utmärkt...  )
Det kan säkert ha varit ngn slags sten, vet i bakhuvudet andra hästar som haft sådant. Väntar på att vet. ska ringa tillbaka... Jag tvättade skapet med såpa o varmt vatten, vad nu det kan hjälpa, men han var itne äöm eller svullen där iallafall.. Så kul, du måste fota er det begriper du väl  Hornen kan nog passa på diverse pållar  det borde finnas att köpa.... Artistisk lera, det hävdar Wrigg att det är på hans kropp varje dag
160kvm stort hus
27-10-2009, 15:02
Det är därför han är så snygg.. Värsta spat i hagen varje dag.. *fniss*
Det värsta är ju att skorna ryker hela tiden. Jävla suglera... tack och lov har jag tappskokompetens och hovis här slår på gratis. Men snart finns det ingen hov att slå på skorna på... Det kan väl torka upp litegrann iallafall. Snälla?
*tittar uppåt med bedjande ögon*
Jo, jag lovar att skicka in bilder. Om ni vågar titta, hi hi.
Sug lera suger  Jag har tur, för skorna sitter kvar på Wriggen, förutom i somras när hovis aldrig kom o skodde, då ramlade de av trots att det var torrt i backen Tappskokompetens, det måste vara bra när man har problem med att skorna åker av  Snart är det utklädningsdags
Meriona
28-10-2009, 21:12
jag vet - Wrigg kan klä ut sig till ett halvblod!
 Riktigt skrämmande  Hur ska han lyckas med det??? Veterinären sa att det är helt olika symptom med kisseribesvär, så det måste ha varit magen. "Alla" hästarna har tydligen varit lösa i magen, så det var inte bara han..
Meriona
29-10-2009, 21:15
Va bra, kissproblem låter svårare att komma tillrätta med! Förresten har jag kommit på ett användningsområde för mig i stallet, det är om Bullen behöver betas - det är jag bra på!  Och klarar fortfarande av..... Säg till när våren nalkas.
*Noterar i filofaxen att Meriona kan beta wrigg i april 2010* Tror du det, vet du hur han drar mellan tuvorna
Meriona
31-10-2009, 09:16
CITAT (Wilmer @ 30-10-2009, 12:33)  *Noterar i filofaxen att Meriona kan beta wrigg i april 2010* Tror du det, vet du hur han drar mellan tuvorna  Longerlina vet jag att du har....
160kvm stort hus
02-11-2009, 08:49
[attachment=43954:Buuuu.jpg]Buuuuu!!!!
Jag döden längst till vänster , djävulen brevé, sen nån läskig typ och till slut dracula med talsvårigheter. ( inte lätt att prata med huggtänder tydligen )
Så fina ni var!! Hur många civilister fick infarkt?? Dracula, jag undrade just vad hon höll på med med munnen
160kvm stort hus
02-11-2009, 13:03
ett par stycken, hi hi. Fast det var svårt att inte fnissa... Men vi fick en hel del godis. Inte för att vi hade förväntat oss något, men folk sprang in i huset och hämtade när vi red förbi.
Kanske inte vågade annat? ha ha ha.
JAG HADE INTE CHANSAT, HADE HAFT EN SÄCK MORÖTTER TILL PÅLLARNA. Oj caps lock...
Meriona
03-11-2009, 10:43
Jätte"söta" små monster....  Tur det inte är Halloween så ofta...
 Tycker i allafall den t.v ser läskigast ut  Vad tyckte föresten hästarna??
För några helger sedan var Wriggs förra matte med familj på besök, det var jättekul! Synd att de bor så långt bort, men de är alltid hjärtligt välkomna  Jag fick mig en rejäl promenis så lill-matte fick rida dagen till ära (tio år yngre än mig  ) wrigg o första matten.jpg
Meriona
10-11-2009, 12:43
 Oh vilken fin bild, Wilmer! Jag tror jag vet var den är tagen! Strax efter kröken var där jag ramlade av honom den enda gången (barbacka). Ajajaj....
Var det där du dunsade av  det är alldeles efter flygklubbens flygplan tv. utanförbild, med järnvägen th. utanför bild. Det var en otroligt vacker höstdag! Perfekt, tänk om det hade varit regn och rusk denna enda dag de var på besök.
Meriona
10-11-2009, 19:40
Just där ja, bakom kröken framför ekipaget på bilden, vad det nåt livsfarligt. En pinne kanske?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|