|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Samsara
06-01-2011, 21:58
Jag vet han är gigantisk den "lille" Bravo, dessutom så är han inne i en växperiod  nu också så jag undrar hur stor han kommer att bli. Jag håller mig till hästarna som är max 165 cm i manke för dem vet jag att jag kan rida och ha koll på ifall något händer. Tänk och sitta på den stora och han får för sig att han är på en galopptävling  för han är en före detta galopphäst som fick avsluta sin korta tävlingskarriär för att han inte fick plats i startspiltan
Ah, jisses, hjälp, katapult... Jag har handtag på MIN sadel, haha. "Det känns tryggt". (Han kan bocka, då böjer han nacken säger iiih och ruskar på huvudet). Wrigg har också stegrat sig, han reste sig nog 20 cm.. Men han kan faktiskt sjåpa sig han med, så handtaget sitter kvar.
Rider ni med säkerhetsväst? Jag vet att jag borde, verkligen, men det blir inte av.. De första som kom passade itne min kropp, men nu, jag har inga skäl att inte amvända det.
Meriona
06-01-2011, 22:31
Om jag inte minns alldeles fel så har jag för mig att Karin (med medhjälpare?) mätte upp honom till 156. 155 är han absolut. 178 är sjukt, det borde vara olagligt.
Myosotis
06-01-2011, 22:59
CITAT (Wilmer @ 06-01-2011, 22:29)  (Han kan bocka, då böjer han nacken säger iiih och ruskar på huvudet) Åååh  bockning light CITAT (Meriona @ 06-01-2011, 22:31)  178 är sjukt, det borde vara olagligt.  Ja. Islandhästar är alldeles lagom stora.
Ja, vad gulligt, bocking light  Men isisar är för små, jag tror de ska välta, hrm... Inget att ramla frammåt på heller.. Blir nervös när jag rider "normala" hästar, de är så vingliga. Isisar är dessutom korta. Meriona, 155 var det nog.. Eller var det 155-160 hon mätte? Får nog göra om det en vacker dag.
Myosotis
06-01-2011, 23:14
Du ska inte ramla framåt, du ska sitta i sadeln.  Islänningar är ju så kompakta och starka så de brukar inte välta, fast vissa kan kännas så där smala. Jag red en gång en sån direkt efter att ha ridit en nordsvensk, men det var mest höjdskillnaden som man tänkte på.
Det blir lite som effektena av att titta i kölvattnet från en stor båt " du måste hoppa du måååste hoppa" Fast du måste ramla frammåt, du måste...
Samsara
07-01-2011, 16:23
CITAT (Wilmer @ 06-01-2011, 22:29)  Rider ni med säkerhetsväst? Jag vet att jag borde, verkligen, men det blir inte av.. De första som kom passade itne min kropp, men nu, jag har inga skäl att inte amvända det. Jag ska låna ett foto på Bravo från ägarens sida  så kan ni få se han. Säkerhetsväst *host* är ju att rekommendera, men jag använder den endast under hopplektioner och fälttävlansträningarna. Men jag borde använda den i dressyren också eftersom det kan hända olyckor också där, men jag gör det bara inte.
Samsara
21-01-2011, 10:07
[attachment=57654:januari_2011_037.JPG] Jag tog ett dåligt foto på jätten i stallet, men man får ett hum om hur stor han är.
Stoor , min häst är också stor nu, hrm, bädden växer. Jag har möjligheten att prova en väst men har ändå inte fått på den.. Dålig ryttare...
Samsara
22-01-2011, 17:01
*Host* Jag ska använda min väst på måndag *host* för att det är hoppning, är väldigt dålig med västen på dressyren. Fast just nu rider jag en häst som är 133 cm i manke så jag tycker inte det är långt ner =/ men man slår sig ändå illa om man har otur
Samsara
24-01-2011, 13:13
Lägger in en bild på min älskade Toffé som tyvärr gick bort för exakt fyra år sen när hon var ute i hagen och lekte med sina kompisar.
[attachment=57711:toffe.jpg]
1989 - 2007
Nu har dottern köpt 2 islänningar en till sig och en till barnbarnen så i helgen fick vi ner stolpar till hagen och idag har vi målat stallet, det är lite bråttom för hästarna kommer till helgen
Så fin Samsara, så hemskt när de går bort så plötsligt - eller så är det så det ska går?
Bettis, då fick ni väl använda borr, eller är det så lite tjäle? Inte roligaste årstiden att göra hag. Så spännande, visst var det islänningar du haft också? Så kul för dotter och barnbarn, för mormor också?
Nu är jag redan trött på isen, men inte vill jag ha lera och ruttna hovar heller. Snön hade allt kunnat få vara kvar feb. ut!
CITAT (Wilmer @ 24-01-2011, 22:59)  Bettis, då fick ni väl använda borr, eller är det så lite tjäle? Inte roligaste årstiden att göra hag. Så spännande, visst var det islänningar du haft också? Så kul för dotter och barnbarn, för mormor också? Japp vi fick använda borr, jag sålde min islänning för ett par år sedan men nu får man ju tillgång till häst igen när man känner för det
Samsara
25-01-2011, 10:55
CITAT (Wilmer @ 24-01-2011, 22:59)  Så fin Samsara, så hemskt när de går bort så plötsligt - eller så är det så det ska går? Nej, jag hade ridit henne måndagen den 22 jan-07 och hon var ovanligt trött. På tisdagen hade hon varit aggressiv och inte velat lämna sin spilta och på onsdagen så la hon sig ner för att vila i hagen och somnade in. Hon dog på grund av en propp mellan lunga och hjärta alternativ hjärtproblem. CITAT (Bettis @ 24-01-2011, 15:31)  Nu har dottern köpt 2 islänningar en till sig och en till barnbarnen så i helgen fick vi ner stolpar till hagen och idag har vi målat stallet, det är lite bråttom för hästarna kommer till helgen  Gud vad kul med islänningar, du får lägga upp en bild på dem sen när dem har kommit =)
Samsara
25-01-2011, 12:08
[attachment=57722:kym_001.JPG] Här kommer min sötnos som jag arbetade med igår =)
Samsara
12-02-2011, 20:39
[attachment=58118:12_feb_003.JPG]
Lägger upp en bild på Majonette som jag tog innan vi skulle ut på en promenad =)
CITAT (Samsara @ 25-01-2011, 12:08)  [attachment=57722:kym_001.JPG] Här kommer min sötnos som jag arbetade med igår =) Mer min storlek  Jag ska vara hästledigt två dagar, oj så skönt!! Sedan är det dags för vår.. Kanske kan hitta någon som vill vara hästskötare/medryttare då ljuset återvänder det brukar vara lättare..
Samsara
20-02-2011, 20:01
CITAT (Wilmer @ 18-02-2011, 23:17)  Sedan är det dags för vår.. Kanske kan hitta någon som vill vara hästskötare/medryttare då ljuset återvänder det brukar vara lättare.. På torsdag ska jag provrida en häst som jag eventuellt ska bli medryttare till =) Jag hoppas det kommer gå bra då ägaren säger att hon är väldigt lik min favorithäst =) [attachment=58282:isak_feb_11_004.JPG] Lägger upp lite bilder på Maja som jag har hållit på att promenera med. Man har fått mycket motion =)
Hur gick det med medryttarhäst? Här är min pålle som njuter i februarisolen och filosoferar över när gräset ska börja spira. mums.jpg
Samsara
23-02-2011, 12:43
CITAT (Wilmer @ 22-02-2011, 21:35)  Hur gick det med medryttarhäst? Vad mysigt det ser ut i solskenet =) Jag ska provrida damen imorgon, och eventuellt rida ut med en kompis efter provridningen, med henne. Men enligt ägaren som jag känner så är hon lik min favorithäst så det kommer nog gå bra =) Ägaren tyckte det var jättebra att jag var intresserad då jag vet hennes och hästens historia så samarbetet mellan oss kommer nog också gå bra.
Samsara
04-03-2011, 19:15
[attachment=58569:4_mars_2011_013.JPG] CITAT (Wilmer @ 22-02-2011, 21:35)  Hur gick det med medryttarhäst? Jag ska vara medryttare nu ett par veckor som prov för att se om det fungerar. Skickar med en bild men hon var svår att fotografera.
Hoppas det går bra då Samsara! Ser ut som ett litet sto I morgon ska jag gå kurs med Sven Forsström, NH tror jag det är om jag läst på rätt. Kompisen ordnar så jag tänkte det skulle vara lite inspirerande att hänga på. Kul! Tror jag. Snart kan jag flytta hästen med blicken
Samsara
05-03-2011, 10:20
Det är en fin liten dam men som har humör ska jag säga dig. Och så är hon rätt nervös av sig, så man får absolut inte vara stressad, nervös eller rädd för det känner hon av direkt. Flytta hästen med blicken hade varit bra att kunna, hade varit så lättare
Meriona
21-04-2011, 19:41
malcolm
21-04-2011, 19:50
Jag gillar inte hästar, sparkas där bak, bits där fram och är obekväma på mitten men det kan bli gott pålägg av dem.
Grattis till goe pojken Wrigg, vi firade i dag med morot och äpple. Han har varit i vår ägo i tio år i dag, därför har vi bestämt "flyttdagen" till födelsedag. wrigg 15 år.jpg Mumsar... kallar på kompisar.jpg var är dom?? stilig pöjk.jpg Där kommer kompisarna!
Meriona
22-04-2011, 07:09
Anki på Öland
22-04-2011, 08:04
"stilig pöjk" var verkligen en fin kille!!
Myosotis
22-04-2011, 10:02
Grattis! Vad fint han har ställt upp sig för sista bilden!
Flemming
22-04-2011, 15:53
CITAT (Meriona @ 21-04-2011, 20:41)  Sällar mig till gratulanterna Gick förbi en hage intill en ridskola häromdagen och den här ville gärna vara med på bild...
Han ställde upp sig för att spana efter kompisarna som kom på vägen. I dag gick de på storhage, oj så lyckliga hästar! De rullade sig så håren stänkte och flög..
Stilig häst Flemming!
Flemming
25-04-2011, 22:23
Tack Wilmer! Fråga mig inte om det är en han eller hon, det enda jag är säker på är höjden, den är HÖG mycket HÖG
Samsara
08-05-2011, 17:16
Vilka fina bilder på Wrigg! Hos mig har det hänt mycket, på grund av att jag har flyttat och fått jobb har jag inte kunnat ha kvar medryttarhästen fast jag fortfarande är på samma stall. Istället blev det att ta hand om en travarhäst hos min pappa som jag ska utbilda till ridhäst och så småningom flytta ner henne till mig om hon håller för sin nya uppgift. Tänkte ladda upp lite bilder på henne senare när jag har kameran i närheten.
Myosotis
03-06-2011, 12:30
Mina sommargrannar
Skruttis
03-06-2011, 12:48
Vilken härlig bild och snygga hästar Myosotis! Har du mutat med äpplen för att få dem att posera så där snyggt?
Meriona
03-06-2011, 13:26
Den till höger var en riktig läckerbit Myo, är det samma killar som förra året?
Myosotis
03-06-2011, 14:11
Nej småttingarna till vänster är nog inte ett år än, små bebisar som undrar vart mamma tagit vägen. Han till höger är samma som de senaste två somrarna, så han måste vara 3 nu. De tittar på min granne som står på vägen och pratar med dem, och jag sprang ut med kameran när jag såg hur fint de stod.
Meriona
04-06-2011, 13:17
Då hade jag lite rätt då när jag tyckte att den högra såg bekant ut, jag vill minnas att vi dreglade över honom redan förra året, jag och Wilmer.  Så mysigt med hästgrannar!
 Dreglar.. Ja, så fin T.H är T.V ser sådär vilsen ut, mammahjärtat vill krama. De är vackra allihopa givetvis!
jag har en hästhalva som e helt underbar! hon ska föla om nån vecka, o e god o rund  fölet blir inte mitt,utan den andra ägarens.men spännande är det iallafall! det blir hennes 4 föl.  här 2,5 veckor kvar..
Roligt med alla fina hästbilder i den här tråden! Här är ett par kompisar i en hage här i närheten. [attachment=61857:H_star1.jpg] [attachment=61858:H_star2.jpg] [attachment=61859:F_l.jpg] Olle
mamamaggan
18-06-2011, 23:40
De är så fina men jag har en väldig respekt för dem .
Samsara
22-06-2011, 11:58
Vilket sött föl
Skruttis
22-06-2011, 16:17
Vilka härliga bilder Olle A! Gillar verkligen bild 2, med den stolta modern övervakandes över sin trötta avkomma.
Tack ska ni ha!  Olle
Meriona
22-06-2011, 19:28
Nordisföl är så oerhört fina, deras kraftiga ben och massa syns redan när de är såna där små kryp.  Fantastiska bilder, Olle!
Tack Meriona!  Olle
lilldrake
23-06-2011, 08:24
hästar är det bästa jag vet! på min ridskola, där jag är väldigt aktiv, är dessvärre alla hästar på sommarbete nu, men jag ska åka och hälsa på dom snart. tills vidare får jag gå och snacka med grannens hästar, de är fina de också, fast de inte är "mina".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|