Full version: Tycker ni om hästar?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Myosotis
Underbar uteritt igårkväll, bokskogen slår ut på åsen, det är så vackert och grönsångarna sjöng. Det blir inte sämre av att tölta genom det vackra landskapet!
Meriona
Det där lät helt underbart Myo! wub.gif
Olle A
Att jag gillar motljusbilder har ni nog sett förut. Här är det grannens ponny som är modell.

[attachment=49561:Ponny.jpg]

Olle
Samsara
CITAT (Wilmer @ 29-04-2010, 11:43) *
Wrigg tackar för gratulationer...

Det kan gå upp och ner fort med hästarna, men Majeur kan bli bra med konvalecens? Så tråkigt när de missar betes och utegångs säsongen, den är ju alltid uppskattad! Om de inte har eksem då. Vad var det med Prinsessan? Så tråkigt att förlora kampen, men det är inte alltid det går trostar.gif trots all välvilja.

Han har 80% chans att bli helt återställd, han får sluta vara en klumpeduns bara och komma ihåg sin ålder whistling.gif Nästa månad så får vi reda på hur läget ser ut hos Majeur men förhoppningsvis ser det bra ut smile.gif Utesäsongen är alltid uppskattat hos oss, dem vet exakt när det är dags smile.gif
Lilla Prinsessan blivit utsliten i bakbenen och det fanns ingen återvändo efter 2 behandlingar, vi kunde inte ens sälja henne som promenadshäst för hon skulle inte ens klara av det.

Här kommer en bild på den sjukskrivna

[attachment=49563:27_mars_011.JPG]
Wilmer
Härligt Myo! Jag har inte haft häst i helgen, utlånad så jag kunde grejja med annat..

En så söt lurveponny Olle!! Och fotografen fångade den fint flirting.gif

Samsara, det var en blank pålle!! Hoppas nu då benet läker. Kan de inte ens gå som promenadhäst/ eller skrota i en hage utan att ha ont tycker jag också det är sjystast att låta dem somna in, som er prinsessa. Även om det känns trist. De är ju så stora och tunga djur!
Samsara
Han blir mycket ompysslad och sparkar på boxdörren om en annan häst får för mycket uppmärksamhet, dem andra sa ju max ha 30 sekunder enligt han. Så bortskämd blir han smile.gif wub.gif
Ja, det är lika bra att få dem somna in om dem inte ens kan vara promenad/sällskapshäst utan att ha ont, det är det enda humana att göra. Igår miste vi minstingen hastigt efter en bakterieinfektion i magen som kom plötsligt, mycket går emot oss just nu i hästväg crying.gif Det enda positiva vi har nu är vårt nya stall som blir klart nu i maj och att nykomlingarna har anpassat sig.
Wilmer
Bakterieinfektion i magen -fear-.gif det lät verkligen otäckt!

Min pålle var pigg och busig i dag, jag höll på att åka av närvi var längst bort. Hade blivit en lång promenad hem.. Skönt att han har vårkänslor och är glad dock giggle.gif Busig häst.
Myosotis
Nu kom hästarna! yaay.gif 5 st unghingstar som ska beta här hela sommaren. yahoo.gif Hoppas jag slipper fånga in dem i natt som jag fick göra första natten i fjor... unsure.gif
Meriona
Rätt åt dig om de rymmer och håller dig vaken. Tornseglarna har kommit hit så jag lär inte heller kunna sova. Då är det rättvist kanske? blink.gif
Samsara
Gräset är grönare på andra sidan innocent.gif
Myosotis
njaa... det var inte därför. 8 ha med massor av gräs och inte så mkt gräs utanför. Första natten blev de nog skrämda av vildsvin. Senare var det ju någon som red förbi med ett brunstigt sto varpå hingstarna sprang efter så då var det inte heller gräsets fel.
fuchsian
CITAT (Lilla Birka @ 10-02-2008, 23:55) *
Egenhändigt snidade? Eller har du någon Rättvikshäst?

Jaaa, äntligen hästar som jag slipper vara rädd för!!! Fina snidade hästar, det gillas! slipper allergin och risken att skada sig som en medlem skrev i denna tråd. Visst är djuren fina, men har blivit skrämt och biten av dem i min barndom, så det räcker att se, men inte röra ...... angel_not.gif ... Fuchian ..
malcolm
Hamburgerkött på smörgås är gott, annars bits hästar där fram, sparkas där bak och är obekväma på mitten. giggle.gif
bergvallmo
Har alltid drömt om att rida. Tycker hästhoppning ser fantastiskt kul ut. Men jag har aldrig provat dock...
fuchsian

Hästar, jaa... jag håller nog mig utanför staketet, även att jag är uppväxt med dem i hushållet, men den hästf...n som bet mig i häcken när jag sprang som 5-åring till staketet som jag skulle klättra över, har satt sina spår i mitt liv.
Rädslan finns kvar, men jag behöver inte befatta mig med dom för jag är allergisk bl.a. häst.
Annars tycker att vissa hästar är så vackra djur, så min tanke är inte att de inte borde finnas, utan att ni som har era kusar nära och kära, såsom jag har min lilla hund........ tummenupp.gif ... Fuchian ...
mbn
CITAT (160kvm stort hus @ 03-06-2009, 16:03) *
Nu är det sent... *s*

Iallfall... Går ner med hästarna till vattnet för att dom ska plaska av sig lite. hade haft galoppträning dagen före så det skulle vara bli lugn skritt. varmt som f.. vad det med.

Iallfall i med häst och allt i vattnet. Stog väl upp till knäna. Jana började plask plask plask med vänster fram. Stannade, bytte, plask plask plask med höger. Fundera lite....
( här är ju jag hela tiden beredd att parera med skänklar ifall hon ska lägga sig. Vanilga hästar lägger sig ju alltid med bogen först )

Plask plask plask plask med vänster igen. Plask plask med höger. Står still.

Helt plötsligt är det enda jag ser hennes två öron som tittar upp från vattenytan, resten av hästen är nere. Hon har alltså inte lagt sig med bogen som vanliga hästar, hon har dykt... ( jag borde ju iofs ha fattat att jana inte är som andra hästar... )

När jag väl får upp huvudet på henne försöker hon sätta sig istället. Hästskrälle. Lyckligtvis lyckades hon inte, men jag var blöt upp till midjan.

och tur i oturen lyckades min kompis ta en bild i precis rätt ögonblick.

naughty.gif thanks.gif rotfl.gif bravo.gif yahoo.gif Roligaste bilden jag sett, tror jag!!!
mbn
Familjen har tre hästar. rolleyes.gif
Används som dressyrhästar, utom shettisen då. laugh.gif Han är bara sällskapshäst men funkar ungefär som en hund, promeneras och lite vardagslydnad.

[attachment=52253:299.jpg]

Sally heter detta monster! Ingen som kan tro att hon är en ganska duktig dressyrhäst, eller hur? Hon har en mamma som är travare/tinker och en pappa som är fullblodskorsning.
mbn
[attachment=52254:Sally_fin.JPG]

Här är vi på tävling!

[attachment=52255:263.JPG]

Ras Dashan, travare och första storhästen i familjen! Han kan som synes också! smile.gif
mbn
[attachment=52256:176.jpg]

Detta är Bamse, shettis och den första av våra hästar! Innan dessa tre har det förekommit några foderhästar och innan dess såklart ridskola! kompiskram.gif
Myosotis
Så fina hästar alla tre! Härligt med så välutbildade dressyrhästar bravo.gif
Meriona
Jag håller med Myo, vilka snyggingar mbn!
Hade du inte nämnt travare så hade man aldrig kunnat gissa det!
Fin sits du har förresten! bravo.gif
Wilmer
Kul med läckerbitar i hästtråden wub.gif Önskar jag hade sådan sits giggle.gif Det är väl bara att skärpa sig, men hrm, det gör jag visst sällan...

Min pålle mår bra men väntar på hovis - SÅ OVANLIGT!! Haha...
mbn
CITAT (Meriona @ 15-07-2010, 18:27) *
Jag håller med Myo, vilka snyggingar mbn!
Hade du inte nämnt travare så hade man aldrig kunnat gissa det!
Fin sits du har förresten! bravo.gif

Tackar så mycket! kram2.gif
Samtliga inköpta "gröna", dvs oridna, så de har blivit utbildade här hos oss.
Nä, det är inte jag som rider, det är min mellandotter! Och hon har jobbat mycket med sin sits så det är ju kul att det syns! Jag slutade rida själv när vi köpte vår första egna, för jag ville inte konkurrera med barnen om rid-tiden. rolleyes.gif
Olle A
Ett par bilder på grannens arbetshästar.

[attachment=53844:H_star1.jpg]
[attachment=53845:H_star2.jpg]

Olle
mbn
CITAT (Olle A @ 14-08-2010, 16:32) *
Ett par bilder på grannens arbetshästar.

[attachment=53844:H_star1.jpg]
[attachment=53845:H_star2.jpg]

Olle

Vilka sötnosar! smiley_small_hug.gif
Anki på Öland
Åh så vackra! Den på översta kortet till vänster var ju bara sååå söt! wub.gif (samma som den i mitten nere tror jag va?)
Meriona
Den i mitten verkar poppis! wub.gif
Vilka sötnosar, måste vara nordisar eller möjligen döle (fast knappast troligt). wub.gif
Olle A
Tack ska ni ha! Det är samma hästar på bilderna, förutom den vänstra på nedre bilden. Jag är ingen hästexpert, men gissar också att de är nordsvenskar.

Olle
xlxl67
Olle: Underbara bilder. Kan inte få nog av hästar. Stannar ofta bilen när jag kör förbi ngn lättåtkomlig hage. De är så vackra, majestätiska, trygga med sådan stark integritet för att inte tala om alla färgkombinationer.
Myosotis
Så vackra! Tycker nog att de är lite väl grova för att vara nordsvenskar? unsure.gif Men det finns ju olika typer.
ängsvädd
Underbara bilder på hästarna Olle <3
Olle A
Tack ska ni ha! Jag pratade nyss med ägaren, och visst är det nordsvenskar han har.

Olle
Myosotis
Okej, då tar jag tillbaka det jag sa!
Jan Lindgren
Hej!
Svala är död. En liten, nyfiken, smart, gullig, långhårig häst som visste hur lätt det var att ta sig igenom ett elstängsel. Hon lämnade den stora hästflocken för att ta sig en titt på omgivningarna och blev påkörd av en bil i natt. Hade stängslet varit av taggtråd hade hon förmodligen levt nu. Förbudet mot taggtråd är ett idiotiskt beslut av överheten. Vi hästägare är helt kompetenta att själva avgöra vilket stängsel som är bäst för våra husdjur.
Jag har förlorat några hästar tidigare genom sjukdomar och ålder men det här var första gången som kompisen förlorade en häst så hennes sorg är stor och det var inte lätt att åka till jobbet i morse. Det blir inte lätt för henne att ta hand patienter idag.
MVH
Jan Lindgren
Myosotis
-cry-.gif trostar.gif
Meriona
Usch vad tråkigt med Svala! sad.gif

(Även om jag inte riktigt håller med om taggtråden, men jag förstår din ilska)
Samsara
Här är vår nya ponnystjärna på stallet, den sexåriga ponnyn Prins.
[attachment=56828:prins.jpg]

Han är sååå söt <3
Meriona
WOW! Vilken läckerbit Samsara! Är den den Welsh tro?
wub.gif
Samsara
Han är snygg och mycket busig. Det kanske är welsh i han, han är en korsningsponny på 133 cm och är e. Idom Aadahl´s Blue Thunder ue. okänd. Vet inte om Idom är eventuellt welsh.
amaira
Bidrar med en vinterbild. Härliga hafflingerstoet Livia i min hage i går.

Wilmer
Vilka härliga vinterbilder Amaira! Vår hage är lite mer upptrampad, i allafall halva hagen. Tror min Bulle skulle uppskatta damsällskapet även om han helst är ensam då det vanaks mat... Då håller han sin nuvarande dam kort och ponny Pontus på säkert avstånd.

Julmorgon i stallet;

julmys i hagen.jpg

CITAT (Samsara @ 14-12-2010, 19:47) *
Här är vår nya ponnystjärna på stallet, den sexåriga ponnyn Prins.
[attachment=56828:prins.jpg]

Han är sååå söt <3

w00t.gif
Meriona
Åh så läcker han är oklippt Wilmer! Nu är han "min" igen! wub.gif wub.gif
Olle A
Ja, det var härliga vinterbilder. Jag bidrar med en också. smile.gif

[attachment=56990:H_st.jpg]

Olle
Meriona
Det var en härlig nordis Olle! wub.gif

Apropå nordisar:
Jag såg en underbar dokumentär om Järvsöfaks i förrgår på TV4plus (eller nåt), om den går i repris så rekommenderar jag er att se den, oavsett om ni gillar travsport eller inte. Den var så finstämd att man fick tårar i ögonen. Vilken häst! w00t.gif

Lokan
Gubben har två islänningar.... Här en övredel och en nedredel på den ljusa.... rolleyes.gif

[attachment=56994:IMG_5207...erad_1_0.jpg]
[attachment=56995:IMG_5209...erad_1_0.jpg]
Wilmer
Mysiga vinterbilder! Härligt att slippa leran bravo.gif

Har tyvärr inte Järvsöfaxkanalen Meriona angry.gif
Samsara
Tyvärr har jag inte hunnit ta några vinterbilder på hästarna, jag tänkte göra det den 2 jan eller den 6 jan.
Här kommer den andra nya stjärnhästen, femåriga Fancy Girl som vi håller på att rida in. Bilden är lite suddig

[attachment=57022:DSC00030.JPG]

Men jag hann fotografera vårt fullblod som jag har haft julmys med under helgen.
[attachment=57023:DSC00056.JPG]
Wilmer
Tihi Samsara, vilka smala hästar. De ser lite feminina ut framifrån jämfört med kolossen Wrigg. Vilken rolig bläs Fancy Girl har. Julmys i stallet blev det inte så mycket av, lite för kallt för att stå stilla, men grejjade lite extra gjorde jag i allafall. Nu är snösulor på plats i hovarna inför tö-säsongen.
Samsara
Hihi, galopphästar är så smala dessvärre, men vi försöker öka hans vikt lite. Han är ju valack så han får väl va lite feminim tongue.gif fancy's bläs är hur gullig som helst smile.gif jag tror ingen av våra hästar kan mäta sig med wrigg wink.gif kanske bravo som är 178 cm i manken och endast tre år gammal kan det!
Wilmer
Samsara, tur det finns olika sorter! Det ser så sött ut när de är så "smala" fram giggle.gif Wrigg är inte hög, bara 150-155. I kväll hade vi mystur med ponny på släp, jätteglada hästar. De tycker det är mysigt att vara ute ihop tror jag, annars är det Wrigg ute själv för det mesta.

178!!!!! Jag tycker fjording i stallet är lagom, Wrigg börjar kännas stor whistling.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon