Full version: Iochroma
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Maggan H
Grattis till finfina blommande ex! Blå o vit blommar här men inte den röda, och den lila frös bort tyvärr.
sqrulan
Nåt som verkligen har irriterat mej är namnet: Klockviol, miniänglatrumpet, Pipviolbuske, m.m...?
Hur som helst så lever mina eländiga fula ????? och som förra året så är dom fulla med spinn!!!! Jag är allvarligt super less på denna skitväxt (förlåt) och då jag ser vad folk betalar för en ynka stickling så blir jag förskräckt!!! confused.gif
Lycka till kan jag bara säga, mina får denna sommar på sig men inte en dag mera för att visa vad dom går för! Dom tar upp en himla massa plats och njutningen har jag inte fått ännu! grrr!!!
(pipviol)????
blomkronan
CITAT (Lady Hamilton @ 07-05-2010, 10:33) *
Helt klart vågar du klippa ner den

Då ska jag göra det crying.gif men det är svårt... jag är så rädd att den ska dö.
Men jag väntar någon vecka, har precis i dagarna planterat om den biggrin.gif

Flera skott på grenen har förvedat sig, men jag ska försöka ta hand om dom ändå.
rotkuber har jag biggrin.gif

CITAT (sqrulan @ 07-05-2010, 22:40) *
Jag är allvarligt super less på denna skitväxt (förlåt)

Du är förlåten wink.gif det är bara synd att du känner så. Spinn är ju ingen lätt ohyra att bli av med.
Men innan du kastar bort hela plantan, ta ett par skott, ett litet skott är lättare att besprutas grundligt än en hel planta, kanske du lyckas med den biggrin.gif
tigrella
Undrar när man ska toppa dessa?
Sådde förra året och de är ca 30- 40 cm höga, hur mycket ska jag toppa dem?
Tacksam för svar!
Maggan H
Har du dem inne o ljust så kan du toppa nu. Lämna minst ett bladpar kvar, ju längre ner du klipper ju fler stjälkar kommer att finnas om du fortsätter att toppa några gånger till. Nästa toppning lämnar du kvar lite mer stjälk.
Maggan H
Hur går det med era klockvioler? Jag har skott av den röda, de är de enda jag har kvar, dom blir så skrymmande och man ska ha plats med allt annat också. Men dom växer på och när det mörknar fäller dom ihop sina blad lite, har ni sett det, ni som har?
Crazy4Flowers
Ohh , den röda har inte jag, men den blå o lila pipviolen. Köpte en på tradera som jag vårdade ömt, men det visade sig vara en chili ranting.gif

Jag har köpt spidermite, den ska vara bra mot spinn.
sqrulan
Min röda lever och mina änglar har fått en ordentlig dos av Spidermite, den blå som har bara torra grenar står kvar i källaren och jag vet inte om det är nån
ide att ta upp den ens!
Förra året var jag dödligt less på dom men hör och häpna....jag har sått nya!! giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon