Full version: 2010 års
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91
hattstugan

Enköping: -4,5 soldis men det snöar och blåser!!!!
Betty
...och längs med norrbottenskusten är det snöstorm [attachment=47729:snow.gif]

...fast det där var kanske att ta i litegrann... en klass1-varning är utfärdad i alla fall Lokaltidningen
Biggan_
CITAT (Betty @ 02-03-2010, 16:19) *
...och längs med norrbottenskusten är det snöstorm [attachment=47729:snow.gif]

Jag skickar lite värmande filtar Betty! kompiskram.gif Här har varit soligt o fint idag och flera plusgrader, men tempen har sjunkit nu till +0,6°
Betty
Gulligt Biggan! thanks.gif Det blir lite kyligare innomhus med när det blåser så här mycket, fjärrvärmen hänger inte riktigt med i svängarna.
Inga från Närke
Har varit en underbar vinterdag med sol och just nu är det -2,2 grader. Ser lovande ut imorgon också med en sol nästan hela landet.
gnon49
Det känns som våren knackar på dörren, men var är min tomt? Djupt nere under snön misstänker jag. Tänk att få sätta foten på riktig barmark, se lite gräsmatta, kunna gå i annat än smala skottade stigar. Jag vill gå en runda på tomten nu. Se dom första vårtecknen, känna hur intresset o kreativiteten börjar pulsa i kroppen. Få vårkänslor helt enkelt. Fåglarna verkar ha fått det i alla fall. Just nu dominerar Domherrar matbordet. Svårt att få tag på föda misstänker jag.
Aqvakul
Lund: - 1,9
Hej igen
mulen dag ... just nu - 10° har blåst lite ikväll
Myosotis
CITAT (gnon49 @ 02-03-2010, 20:37) *
...Just nu dominerar Domherrar matbordet. Svårt att få tag på föda misstänker jag.

Såg idag 10 domherrar på en äng, de satt på snön och åt frön av växter som stack upp genom snön, tror det var rölleka.
Red Top
Just nu är det -7,9o i södra Stockholm och natten dröjer kvar. Känns långt till våren, trots solen och värmen i går.

Aqvakul
Lund/Eslöv: nollgradigt...
Berith
-10° och strålande sol.

Hur sjutton ska snön hinna smälta innan det blir sommar??? Som det ser ut nu med så djup snö så hinner det inte bli några vårblommor heller innan sommaren... crying.gif Jag vill ju att det ska vara massor med vitsippor under dom alldeles ljusljusgröna björkarna. Vill jag....
Uggi
Även här är det en stor sol och det bästa av allt, det är ingen blåst. tummenupp.gif
Eva i Höga
CITAT (Uggi @ 03-03-2010, 08:55) *
Även här är det en stor sol och det bästa av allt, det är ingen blåst. tummenupp.gif

Håller med föregående talare! tummenupp.gif En fantastisk dag!
hattstugan

Enköping: - 7 och strålande sol
Alba
Det snöar och blåser även idag -2.1°
Meriona
Sol och minus 9. Blir nog varmare på dan gissar jag.
sqrulan
help.gif Kan någon skicka en traktor till mej eller en snöslunga här är det en fruktansvärd snödrev, var nyss ute och kunde knappt hitta vägen ut från huset upp till storavägen. Skottade så att jag kan tränga mej igenom med bilen men fytusan vad det blåser kallt, snön blåser i ansiktet och det svider som tusan!
Snälla vår, kom NUUUU!!! rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
vädret här; -1c och strålande sol. lägst i natt -10,8c.

nattens lägsta från smhi

Norra Norrland

Plats °C

Gielas -29,0
Stora Sjöfallet -20,4
Mierkenis -19,4
Katterjåkk-A -17,5
Stekenjokk -17,0
Ritsem -16,3
Hemavans flygpla -15,6

Götaland

Plats °C

Hällum -17,5
Horn -16,4
Åsbräcka-Torpabr -15,3
Ulricehamn -14,5
Skara -14,3
Såtenäs-A -14,2
Fägerhult -13,4
hattstugan

Nu är det - 4,4 och solen strålar ff men det blåser en elak kall nordan!!
Aqvakul
Eslöv: Strålande sol och två plusgrader..
Betty
Väldigt blåsigt idag, ca 9 m/s. Snöade vertikalt på morgonen och förmiddagen, nu har det slutat snöa och solen tittar fram mellan molnen smile.gif -3 grader just nu men som sagt, det blåser nåt alldeles förskräckligt!
Hej igen
idag också

- 7° på em ....just nu - 12°
Alexander-VG-zon3
klart och -6c.
Aqvakul
Lund: -3,3 och stjärnklart
Red Top
Södra Stockholm -6,6o och det ser ut att bli en alldeles strålande solig dag.
Aqvakul
Lund/Eslöv: minus 5 grader, klart och soligt..
hattstugan

Enköping: - 7,3 och soldis och det blåser lite!
Uggi
CITAT (hattstugan @ 04-03-2010, 08:13) *
Enköping: - 7,3 och soldis och det blåser lite!

Samma här i Falköping, ingen riktig sol.
Alba
Solen gör tappra försök att visa sig....jag hoppas den lyckas .... -5.4°.
Det har i alla fall slutat snöa så det kan man vara glad över.
Myosotis
-14,7° i morse, -4,6° nu. Strålande sol och tjock skare på snön, så vackert det är!! wub.gif yahoo.gif
Meriona
-9 i morse, nu vet jag inte när solen strålar. Det vindar lite kyligt.
Aqvakul
Lund: Vi har haft en solig dag med några minus - just nu minus 6 grader och stjärnklart...
Hej igen
Sol på morronen men sedan mulet just nu - 5,3°
Aqvakul
Lund/Eslöv: minus 9 grader och solsken...
Huggorm
-18,3, var det mars nu sa ni?
Myosotis
-19,3, undrar jag också.
hattstugan

Enköping: -13 med sol och blå himmel
Uggi
Falköping: som kallast -18.5, men nu har termometern stigit till -11 grader, det blir säkert en fin dag.
Red Top
-1,1o och strålande sol i södra Stockholm. I natt kröp temperaturen ner till -7,9o och det var ju inte så farligt.
Alba
Klar himmel och sol -6.9°
Meriona
Sol och minus 14 för två timmar sedan, hoppas det är på väg uppåt!
Eva i Höga
Norr Göteborg: -17 grader kl 7 i morse. Nu är det strålande sol, vindstilla och fortfarande kallt. Det är en fantastisk vinterdag!
sqrulan
bravo.gif Äntligen så lyser solen och det har slutat att blåsa/storma.
Jag kommer nog aldrig att fatta varför man inte är redo för vintern i södra sverige.
Igår så skottade jag delar av hustaket och det är ett vanligt förekommande göromål här i norr, vinterdäck är också ett måste!
Pia L
-3,4 grader och nästan vindstilla, solen försöker sig igenom molnen

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Betty
Kanonfint väder både igår och idag, blå himmel och strålande sol, temp. -4 igår och -5 idag. coolgleam.gif
Hej igen

- 1,5°
på solsidan + 10,2,
Aqvakul
CITAT (Hej igen @ 05-03-2010, 13:31) *

- 1,5°
på solsidan + 10,2,

precis samma här i Skåne...
Alexander-VG-zon3
vädret här i nord/östra skåne -2,1c och strålande sol.
Simplicity
Tre grader varmt och skinande strålsken!
Snart kanske snön brjar rasa från taket även här!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon