Full version: 2010 års
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91
Betty
Men så kallt ni har det söderöver! Här uppe hos mig är det bara -4.
Eva i Höga
CITAT (Betty @ 25-01-2010, 10:39) *
Men så kallt ni har det söderöver! Här uppe hos mig är det bara -4.

Ja, olika falla ödets lotter.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Betty @ 25-01-2010, 10:39) *
Men så kallt ni har det söderöver!

i söder är det just nu ett högtryck och i norr ett lågtryck med ostadigtväder. vilket gör att det blir kallt i söder och milt i norr.
Betty
CITAT (flaxss @ 25-01-2010, 11:12) *
i söder är det just nu ett högtryck och i norr ett lågtryck med ostadigtväder. vilket gör att det blir kallt i söder och milt i norr.

Tack för upplysningen Linus! Jag har inte kollat på någon väderleksrapport de senaste dagarna - därav min förvåning. smile.gif
Alexander-VG-zon3
-6c och molnen lättnar s¨å solen skiner.
Eva i Höga
Norr Göteborg: Just nu strålande solsken och ett härligt takdropp vid solväggen!
Aqvakul
Eslöv: minus 4 och sol...
hattstugan

Enköping: -6,3 och halvklart!! Solen visade sig en liten stund innan den sänkte sig bak träden!!
hattstugan

Enköping: -6,9
Red Top
S:a Stockholm -10,2o
Aqvakul
Lund/Eslöv: varierande temperaturer mellan 9 och 14 minusgrader
Gossen Ruda
Jag är TRÖTT på kylan. Hoppas bara att den tar knäcken på alla slemmiga sniglar. Upptäckte vid vedförrådet på landet att jag har en tjälskjutning uppåt på 15 cm så jag under hur djupt tjälen gått. Just nu är det ca 8 grader i Götet. MINUS. Fast dat skall bli varmare i morgon. Och snöstorm. laugh.gif
Eva i Höga
Norr Göteborg i morse: -12,3 grader. Lugnt, mulet. Men solen ska visst komma fram lite idag innan snöovädret sätter igång. Säger som Gossen - jag är trött på kylan!
Berith
Men visst är det väl bra att den dm snö som tydligen ska vräka ner i morron inte smälter bort direkt utan ligger kvar med hjälp av dom utlovade 20 minusgraderna till helgen??! w00t.gif

Not! thumbdown.gif
Alba
Verkar som den blå färgen tagit slut - himlen är lika grå i dag -2.1° - den där gula bollen som jag såg för länge sen lyser giggle.gif med sin frånvaro.
Eva i Höga
Igår hade vi både gult och blått här men idag är det som hos Alba - GRÅTT! Fast de lovade att solen skulle titta fram en stund innan snöovädret drog in, men det tror jag inte på. no.gif
Alexander-VG-zon3
vädret här; i natt som lägst -17c här och nu -8,1c och mulet.

lägsta från smhi

Norra Norrland

Plats °C

Naimakka -22,0
Nikkaluokta -21,5
Rensjön -21,5
Katterjåkk-A -18,2
Katterjåkk -17,3
Saxnäs -16,5
Dikanäs -15,4

Götaland

Plats °C

Horn -24,5
Hagshult -21,0
Kymbo -20,5
Hällum -20,2
Ljungby-A -19,9
Jönköpings flygp -19,4
Åsbräcka-Torpabr -19,3
Alexander-VG-zon3
hela Sverige är väderutsatt, snö, storm (25m/s), underkylt regn.

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/Varningar
Myosotis
Skåne: 1043,3hPa, sol och -21,4°
Betty
CITAT (flaxss @ 26-01-2010, 11:12) *
hela Sverige är väderutsatt, snö, storm (25m/s), underkylt regn.

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/Varningar

Ja det där ser ju inget vidare ut... ohmy.gif Norrbottens läns kustland: "Varning klass 2: Väderutveckling väntas som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på Internet, radio eller TV."

Nåja än så länge är det ingen fara, mulet och -3,3 grader.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Betty @ 26-01-2010, 12:48) *
Ja det där ser ju inget vidare ut... ohmy.gif Norrbottens läns kustland: "Varning klass 2: Väderutveckling väntas som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på Internet, radio eller TV."

Nåja än så länge är det ingen fara, mulet och -3,3 grader.

ja det var en himla massa varningar överallt, jag/vi får väl se vad natten och morgondagen ger, just nu är det lugnt och -6,2c och mulet.

edit ; dom har tydligen ändrat till att sätta ut en varning på samtliga farvatten. som sagt får se hur det blir inatt och i morgon.
KRT
Nu är det Klass 2 varnat över hela landet....

Molnen börja rulla in från nordväst nu.... Temperaturen ligger på -9,1 (rekordet från i natt var -14,3!). Undrar hur det blir i morron, jag ska ju köra till IKEA smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (KRT @ 26-01-2010, 17:16) *
Nu är det Klass 2 varnat över hela landet....

nee det är fortfarande klass 1. och klass 2 i Norrland.

vädret här; -6c och dimma och lätt lätt snöfall.
Eva i Höga
Inte kul när det är utfärdat varningar, hoppas att det inte blir så farligt, jag måste ju till jobbet imorgon. Just nu är det mulet, lugnt och temperaturen vet jag inte riktigt, tippar på 6-7 minusgrader. Norr Göteborg var det.
Aqvakul
Lund: -6,3
Alexander-VG-zon3
mulet och dimma och -4c och uppehåll.
Myosotis
CITAT (Myosotis @ 26-01-2010, 12:08) *
-21,4°

Temperaturen har nu stigit till -6,5°, och det där som jag trodde var snö verkar vara underkylt regn istället... blink.gif Det är redan nu halt på stenar etc. Kan det verkligen regna när det är så kallt?!
Red Top
CITAT (flaxss @ 26-01-2010, 11:00) *
vädret här; i natt som lägst -17c här och nu -8,1c och mulet.
lägsta från smhi

Norra Norrland

Götaland

Jag undrar varför flaxss konsekvent utelämnar Svealands temperaturer i sin rapportering om kallast i Sverige. unsure.gif

S:a Stockholm -7,7o. Ännu ingen snö.
Aqvakul
Lund/Eslöv: - 4 grader, snorhalt - inväntar på snöovädret
Gossen Ruda
Lite lätt snöfall över Götet, strax under 0.
Gillan
Hmm, vi har inte haft ens i närheten av nollan sen i början av december. Däremot har vi haft mellan -7 och - 28 i flera veckors tid. För tillfället har vi faktiskt så varmt som -5 och snöstormen väntar vi på nu ( vi har "bara" 1/2m innan )
Eva i Höga
Norr Göteborg: Minus 1 grad, när jag åkte hemifrån kom det bara några snökorn och lite blåst men på vägen till jobbet ökade snöfallet och blåsten. Nu yr det rejält och jag har skottat ingången till jobbet. Vad ska det bli av detta? confused.gif
Alba
Busväder .... snö och kuling -2.6°
Alexander-VG-zon3
CITAT (Red Top @ 27-01-2010, 06:47) *
Jag undrar varför flaxss konsekvent utelämnar Svealands temperaturer i sin rapportering om kallast i Sverige. unsure.gif

S:a Stockholm -7,7o. Ännu ingen snö.

för att det blir väldigt mycket att skriva in därför tar jag det sydligaste och nordligaste. men jag kan kopiera in det istället så får jag med allt smiley_small_hug.gif

Norra Norrland

Plats°C

Risträsk-8,5
Haparanda-8,2
Fredrika-7,9
Haparanda-A-7,9
Glommersträsk-7,7
Åsele-7,7
Stekenjokk-7,6

Södra Norrland

Plats°C

Gävle-10,7
Söderhamns flygp-10,7
Eggegrund-10,3
Åmot-10,2
Hudiksvall-10,0
Ljusnedal-9,9
Kuggören-9,4

Svealand

Plats°C

Kerstinbo-11,8
Kloten-11,3
Brattmon-11,3
Idre-Storbo-11,1
Brovallen-10,9
Sala-10,9
Stora Spånsberge-10,8

Götaland

Plats°C

Kalmar flygplats-12,4
Målilla-D-12,2
Ronneby/Kallinge-12,2
Kosta-12,2
Oskarshamn-11,8
Karlshamn-11,1
Målilla-A-11,1

vädret här; snöfall och mulet och -1c men blåser inget.
Aqvakul
Eslöv: - 3 grader, blåsigt och ymnigt snöfall..
Myosotis
CITAT (Red Top @ 27-01-2010, 06:47) *

Svealand är ju oviktigt. Norra Norrland är intressant för att där brukar vara denn allra lägsta temperaturen, och Götaland är intressant för att se om jag själv haft kallare.
hattstugan

Enköping: -5,3 och det snöar rejält sedan 2 timmar och det blåser också med följd att det driver ordentligt!!!!!
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 27-01-2010, 12:17) *
Svealand är ju oviktigt. Norra Norrland är intressant för att där brukar vara denn allra lägsta temperaturen, och Götaland är intressant för att se om jag själv haft kallare.

Svealand är väl viktigt för dem som bor där!
Alexander-VG-zon3
-0,4c och snöar mycket, blåser lite lite lite.
skogstroll
jaha nu börjar det...

snöandet alltså... då vet vi ju hur det blir i Stockholm (=TRAFIKKAOS)
Gunilla T
Svealand -5,4 grader med kraftigt snöfall och hård blåst...och jag som skall in till stan ikväll för att lyssna på ett föredrag om Saxifraga!....stackars mina fåglar just nu, snön täcker maten omgående fast jag springer och fyller på.

Snart är vi nog insnöade här....bara inte strömmen försvinner, har fyllt baljor med vatten så vi har till djuren i alla fall.
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 27-01-2010, 12:36) *
Svealand är väl viktigt för dem som bor där!

Äh, de är inte så många! coolgleam.gif

CITAT (Gunilla T @ 27-01-2010, 13:09) *
Svealand ... insnöade

Dessutom är de insnöade flirting.gif
Alexander-VG-zon3
Tromb i Borås (eller va i måndes)

http://www.bt.se/nyheter/boras/tromb-over-...icleimage-popup
skogstroll
jaha spam.gif jag är en såndär svea
Myosotis
CITAT (skogstroll @ 27-01-2010, 13:16) *
jaha spam.gif jag är en såndär svea

trostar.gif Det är ju inte ditt fel. Och du är ju riktigt trevlig ändå. flirting.gif

CITAT (flaxss @ 27-01-2010, 13:16) *

Häftigt! Tänk att få så bra bilder också! Jag har aldrig sett en tromb.
Alexander-VG-zon3
varmast i Sverige i går VAR

Katterjåkk-A
+3,4 och Katterjåkk +2,6
vilka bägge ligger i norra norra norrland , häftigt
bravo.gif

CITAT (Myosotis @ 27-01-2010, 13:20) *
Häftigt! Tänk att få så bra bilder också! Jag har aldrig sett en tromb.

det var ju ingen jätte stor men ändå häftiga/bra bilder.
Myosotis
Ja, sånt är häftigt. Och så var det -21,4 här!
KRT
Det snöar och snöar och snöar..... Och så har det gjort sedan halv 9 i morse. Böåsten märker vi inte så mycket av här inne i byn, men jag är glad att jag inte ska köra på Österlen eller ens mellan Lund/malmö idag.
Ca 3 minusgrader, så det är iaf inte blötsnö.... Men i morse var det glashalt, kom in regn eller dimma i natt och lade sig på iskalla vägar -> halka. Maken såg 3 bilar i diket på väg till jobb (knappt 1 mil) kl 10 i 7 i morse, när ska folk lära sig???
Aqvakul
CITAT (KRT @ 27-01-2010, 14:17) *
Det snöar och snöar och snöar..... Och så har det gjort sedan halv 9 i morse. Böåsten märker vi inte så mycket av här inne i byn, men jag är glad att jag inte ska köra på Österlen eller ens mellan Lund/malmö idag.
Ca 3 minusgrader, så det är iaf inte blötsnö.... Men i morse var det glashalt, kom in regn eller dimma i natt och lade sig på iskalla vägar -> halka. Maken såg 3 bilar i diket på väg till jobb (knappt 1 mil) kl 10 i 7 i morse, när ska folk lära sig???

Jo, det var jobbigt att ta sig mellan Lund och Eslöv idag. Ishalka i morse och drivande snö nu efter lunch.

Jag hade möjlighet att åka hem lite tidigare då jag inte hade några lektioner på eftermiddagen. Nu blåser och snöar det än värre...
Alexander-VG-zon3
snö snö snö och åter mera snö kommer det, men blåser lite och tempen ligger stadigt på ca -1c.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon