Full version: 2010 års
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91
Olle A
CITAT (Berith @ 25-02-2010, 09:51) *
Men Olle!! Nu var det nog nån vädernisse som trodde att vi uppskattar snö så nu kommer det här också! Varför sa du så?! -cry-.gif

Uppskattar du inte snö??? Jag bara väntar på härligheten som är på väg! biggrin.gif

Olle
skogstroll
jag vill se tulipanerna och vintergäcken titta upp nu -cry-.gif
Gossen Ruda
Förbaskade Olle, nu är snön här.
gnon49
Uppi allt eländet så kan jag i alla fall konstatera att jag haft ovanligt få el o teleavbrott i vinter. Varför vet jag inte men det är ett faktum. Man får vara glad för det lilla.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 25-02-2010, 10:59) *
Uppi allt eländet så kan jag i alla fall konstatera att jag haft ovanligt få el o teleavbrott i vinter. Varför vet jag inte men det är ett faktum. Man får vara glad för det lilla.

Teleavbrotten kommer till våren, när alla tjälskadade kablar blir fuktindränkta.
Red Top
Strålande sol och +0,2o. I södra Stockholm.

Droppen Dripp och droppen Drapp......

Alexander-VG-zon3
BLÄÄÄÄÄ nu har det börjat att snöa kraftigt här tempen -0,6c.
Myosotis
Kom 7cm i natt, fast det var blött, så 47+7=50. Nollgradigt och mulet. Skyll inte allt på Olle, jag gillar också snö wink.gif Ni kan väl sätta upp en tratt här med, jag har alltid önskat mig 2m snö så jag kan bygga tunnlar smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 25-02-2010, 12:28) *
jag har alltid önskat mig 2m snö så jag kan bygga tunnlar smile.gif

2m skulle faktiskt vara häftigt, det kan även jag tänka mig att få. bara för det känns så extremt.
Gossen Ruda
Jodå, allt är Olles fel. Nu vräker det ner, hoppas han blir helt insnöad. devil.gif rolleyes.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 25-02-2010, 12:44) *
Jodå, allt är Olles fel. Nu vräker det ner, hoppas han blir helt insnöad. devil.gif rolleyes.gif

rotfl.gif rotfl.gif Snön har taskigt lokalsinne, vi har fått hans snö här... giggle.gif
Det vräker ner just nu...
Olle A
Insnöad blir jag säkert, om jag inte är det i vanliga fall. Nu vräker det ner här också, helt underbart. Det skulle allt vara mesigt om vi inte passerade åtminstone en meter med god marginal, när vi nu är så nära! naughty.gif

Olle
Eva i Höga
Det var stort hål i Olles tratt, det vräker ner här! Men bara Olle blir nöjd så ..... flirting.gif
gnon49
Undrar hur mång simbassänger man har på tomten. Förr eller senare skall det ju rinna bort och då övergår tråden i "hur mycket vatten har ni". Misstänker att många växter som klarat vinter dukar under av för mycket vatten istället. Nu var jag riktigt pessimistisk. fear.gif
Eva i Höga
Jo, det är lite gnäll här i tråden men humorn överstiger gnället. Och man måste få gnälla ibland, gör man det med lite humor också blir det inte fel. tummenupp.gif
pejori
CITAT (Eva i Höga @ 25-02-2010, 13:46) *
Jo, det är lite gnäll här i tråden men humorn överstiger gnället. Och man måste få gnälla ibland, gör man det med lite humor också blir det inte fel. tummenupp.gif

Det är väl bra, att det bara är snö vi behöver gnälla om... giggle.gif
En meter snö Olle, det lär vi slå med råge inom det närmaste dygnet... bravo.gif
Tänk positivt, det är massor av åkare på gränsen till konkurs, som överlever nu, tack vare snön.. tummenupp.gif
gnon49
Ja, riktigt kalla vintrar och härligt varma somrar, det skulle gynna många företagare som är beroende av vädret. Alla skulle vara glada, ja förutom bönderna förstås. Vilket väder dom föredrar har jag ingen aning om. w00t.gif
Berith
CITAT (Olle A @ 25-02-2010, 10:27) *
Uppskattar du inte snö??? Jag bara väntar på härligheten som är på väg! biggrin.gif

Olle

Hm! whistling.gif

Bra att ni förstod att det bara var lite skojande med Olle. Vi kanske skulle skriva ihop en hejjaramsa till honom så här i hejjaramsatider?

Olle A
nu kan du ta'
å stänga a'
snöandet!

dunno.gif
pejori
CITAT (Berith @ 25-02-2010, 14:40) *
Hm! whistling.gif

Bra att ni förstod att det bara var lite skojande med Olle. Vi kanske skulle skriva ihop en hejjaramsa till honom så här i hejjaramsatider?

Olle A
nu kan du ta'
å stänga a'
snöandet!

dunno.gif

rotfl.gif rotfl.gif Man kanske ska skicka ett billass med snö, så han når sin metersgräns. giggle.gif
Jag har mycket att avvara. rolleyes.gif
Olle A
Inget fusk här, en meter på naturlig väg är vad som gäller! nono.gif Sedan kan det möjligen bli tal om att stänga a´smile.gif

Olle
pejori
CITAT (Olle A @ 25-02-2010, 14:52) *
Inget fusk här, en meter på naturlig väg är vad som gäller! nono.gif Sedan kan det möjligen bli tal om att stänga a´ smile.gif

Olle

HM..Okay, då gick inte det heller. g.gif

Får snart lägga eländet i badkaret. crying.gif
Alla ytor är upptagna redan. laugh.gif
Eva i Höga
Berith, versen var kul! Ja, vi måste skämta, då blir allt så mycket lättare! Undrar om Olle ska cykla hem i sin kära snö idag? g.gif Eller går bussarna?

(Var rädd om dig om du är ute på cykel, Olle!)
Betty
Soligt idag med. I morse var det bara -27 men nu är det lite "varmare", -20...
Olle A
Jag tror inte att cykeln har varit framme sedan julen, nu är det buss som gäller. Bussarna går som de ska, det har bara varit småförseningar på ca 10 minuter vissa mornar. Ibland har jag 10 kg solrosfrön och lika mycket äpplen att släpa hem, då är det en fördel att slippa cykla.

Olle
Alexander-VG-zon3
+0,1c och mulet det har slutat att snöa.
Eva i Höga
Norr Göteborg: nu är snön riktigt blöt!
skogstroll
synd man måste gå genom det där slaskiga innan våren smile.gif
Myosotis
CITAT (pejori @ 25-02-2010, 15:03) *
Får snart lägga eländet i badkaret.

Det har jag redan gjort dunno.gif

[attachment=47563:Badewanne.jpg]

Badkar i hästhagen
Gossen Ruda
Nu är det uppåt, en halv plus i Götet, och det stiger hela tiden. Jag har lite mer men min avläsning är lite senare.
Alexander-VG-zon3
+1,4c och små regnar. snön droppar.
Berith
CITAT (Olle A @ 25-02-2010, 14:52) *
Inget fusk här, en meter på naturlig väg är vad som gäller! nono.gif Sedan kan det möjligen bli tal om att stänga a´smile.gif

Olle

En meter. Ok, men där går gränsen. tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
whooo hoo +1,8c såå glad. va varmt det känns ute. och nu slängde jag ut några (köld)tåliga palmer på balkongen. nu får dom stå där tills det blir 0c igen.

[attachment=47567:DSC_0005.JPG]
gnon49
Pust, vilken värme. Bara 5 minus utanför Uddevalla.
Olle A
Tre mil söderut är det noll! ohmy.gif

Olle
Huggorm
Och två mil norrut är det -2
Eva i Höga
CITAT (flaxss @ 25-02-2010, 18:41) *
+1,4c och små regnar. snön droppar.

Läste först snödroppar - önsketänkande. Men nu dröjer det nog inte länge innan vi har dem här! crazy.gif
Gossen Ruda
Är precis inkommen efter att ha skottat bort snön som kom tidigare idag. Med ett leende, för det regnar.
gnon49
Fast jag har -5 grader så räcker det att höra med grannen en o en halv km bort för att inse att jag bor i ett köldhål. Dom har oftast flera grader varmare än jag. Kanske är det mossarna som lokalt kan ställa till med kyligare väder. Fast det är bara min teori. Jaja snön rasar väl inte av taket på ett tag ännu. Men då gäller att hålla sig ur vägen.
Alexander-VG-zon3
mulet och +1,7c och regnar lite.

CITAT (Eva i Höga @ 25-02-2010, 20:10) *
Läste först snödroppar - önsketänkande. Men nu dröjer det nog inte länge innan vi har dem här! crazy.gif

snödropparna har kommit men bara bladen inga blommor. och snön droppar än därute.
hattstugan

Enköping: 0 gradigt och det snöar
Red Top
+0,3o och himlen har öppnat sig för att dränka södra Fjollträsk i snöblandat regn.

Stackars all ni som måste ge er ut i detta fruktansvärda väder.

Platinum
Rena vårvärmen -2,8 yahoo.gif men snö då igen blink.gif

Blir nog till att skotta av växthustaket igen till helgen för vilken gång i ordningen minns jag inte.
Berith
+0.2°. Än så länge myggfritt....
Huggorm
+0,4° yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
+2,8c och mulet och uppehåll men har regnat innan. ska visst bli upp till +5c idag.

nattens lägsta från smhi

Plats °C

Ylinenjärvi -33,7
Nattavaara -33,7
Pajala -33,6
Vittangi -33,5
Kvikkjokk-Årrenj -32,8
Karesuando-A -32,7
Karesuando -32,5

Götaland

Plats °C

Kroppefjäll-Gran -4,2
Erikstad-Bergaru -3,1
Nordkoster -3,0
Hud -3,0
Gårdsjö -2,7
Väderöarna -2,4
Såtenäs-D -2,0
Eva i Höga
Norr Göteborg: Glömde kolla temperaturen imorse men det är rejält blött och halt. Snön rasar från taken med dån.
Olle A
Samma här, med +2 grader. Det blir inte roligt när det här fryser på. no.gif

Olle
Eva i Höga
Nej, och svårt för de små rådjursbenen!
Olle A
Usch ja! Gammelbocken haltar inte längre, hoppas verkligen att både han och de andra får vara ifred och kan ta det lugnt. no.gif

Olle
Huggorm
Det är ju nu på våren som rådjuren kommer ha det svårast, inte under vintern som man kunde tro
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon