Full version: 2010 års
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91
Huggorm
Mellersta Bohuslän: +2° och moln. Varmt och gott sweatingbullets.gif
Aqvakul
Lund: +5,6 grader och sol..
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 28-02-2010, 11:12) *
Lund: +5,6 grader och sol..

yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif Jaaaaaaaaaaaa.....det är våååååååååååår!

OBOY
Betty
CITAT (Biggan_ @ 28-02-2010, 11:55) *
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif Jaaaaaaaaaaaa.....det är våååååååååååår!

OBOY

Lugn och fin nu... är du alldeles säker på det? giggle.gif
Hittade det här ute på nätet:
"En ofta använd definition lyder att dygnsmedeltemperaturen är stabilt över noll grader. Stabilt betyder att det den varit det i åtminstone en vecka."

Låter jag avundsjuk? Jag? whist.gif Här uppe vid nordpolen snöar det och blåser rätt friskt, det är -8,4 grader just nu... Ingen vår i sikte här på minst en månad eller två... no.gif
Biggan_
CITAT (Betty @ 28-02-2010, 12:31) *
"En ofta använd definition lyder att dygnsmedeltemperaturen är stabilt över noll grader. Stabilt betyder att det den varit det i åtminstone en vecka."

Låter jag avundsjuk? Jag? whist.gif Här uppe vid nordpolen snöar det och blåser rätt friskt, det är -8,4 grader just nu... Ingen vår i sikte här på minst en månad eller två... no.gif

Jag är helt säker på att det är vår just nu! yahoo.gif ....och jag glädjer mej åt ögonblicken för tyvärr kan det ändra sej snabbt!
Jag är iallafall inte avundsjuk på dej Betty! smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Betty @ 28-02-2010, 12:31) *

Uj uj uj... trostar.gif trostar.gif smile.gif
Myosotis
Jag sitter faktiskt ute med min laptop. 32 cm blötsnö kvar, sol fast nu har det blivit lite disigt. Takdropp och +6,8°, ännu inget ras.
Alexander-VG-zon3
+3,7c och hel mulet.

CITAT (Myosotis @ 28-02-2010, 13:03) *
Jag sitter faktiskt ute med min laptop. 32 cm blötsnö kvar, sol fast nu har det blivit lite disigt. Takdropp och +6,8°, ännu inget ras.

åhhh vad härligt det låter. skulle med vilja sitta ute fast här är det för mulet och för kallt.
Betty
Tack för kramen och trösteklapparna Biggan och Pejjan. wub.gif Och dig Myo är jag riktigt, riktigt avis på! ohmy.gif
Myosotis
Nåja, solen är borta nu och jag bli kissnödig av att lyssna på droppet.
Betty
CITAT (Myosotis @ 28-02-2010, 13:20) *
Nåja, solen är borta nu och jag bli kissnödig av att lyssna på droppet.

giggle.gif
gnon49
Utanför Uddevalla är det just nu ymnigt snöfall, men ingen tung snö tack o lov. Men det är i sånt här nollgradigt väder som det där som värst. Lite frost på det här och jag kan ta skridskorna till brevlådan.
Aqvakul
Lund: + 3,1
Alexander-VG-zon3
mulet och +4c.
Alexander-VG-zon3
+3,6c och mulet.
Pia L
-6,5 grader, det har äntligen slutat snöa och tur är väl det för nu finns det ingenstans att göra av snön längre, rabatterna ligger begravda under ett par ton snö så något trädgårdsarbete behöver jag nog inte tänka på i år, det blir växthuset som jag möjligtvis får engagera mig i.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Red Top
I södra Stockholm är det mulet, +1,1o och det faller ett lätt, snöblandat, regn.
Olle A
DET SNÖAR!!! NU TAR VI METERN!!! yahoo.gif

Olle
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 2 grader och lätt duggregn - nu är snart all snö borta...
Gossen Ruda
Göteborg har nån plusgrad med lite snö då och då. Helgen har tack och lov varit mild med lite regn då och då så den eländiga vita sörjan som täcker marken har minskat ordentligt.
hattstugan

Enköping: - 2 och det snöar och blåser!!! -cry-.gif
Eva i Höga
Norr Göteborg: Ett par plusgrader, blåser lite och så kommer det lite blötsnö.
Fny
det snöar!!! crying.gif
Berith
CITAT (Olle A @ 01-03-2010, 07:04) *

Olle

Alltså...! slap.gif

Här sjönk snön ihop några cm under helgen så några blomstöd tittade fram igen. Nu har det redan snöat ikapp dom cm och mer ska det tydligen bli.
Alba
Mulet och -4.9°.
I helgen har snötäcket ökats på med ca 2-3 dm.
Alexander-VG-zon3
regnade i natt och plusgrader, nu -0,4c och snöar mycket.

nattens lägsta från smhi

Norra Norrland

Plats °C

Naimakka -27,4
Karesuando-A -24,0
Nikkaluokta -23,7
Karesuando -23,4
Vittangi -22,3
Katterjåkk-A -21,9
Rensjön -21,3

Götaland

Plats °C

Gårdsjö -3,6
Nordkoster -2,8
Kroppefjäll-Gran -2,4
Hud -2,1
Väderöarna -2,0
Naven -2,0
Såtenäs-D -1,7
Red Top
+1,3o i södra Stockholm. Snön har vräkt ner se'n kl 08.00 och nu är allt vitt och vackert igen. Ni, som inte bor i Stockholm eller ngn annan storstad, kan nog inte föreställa er hur skitigt det ser ut när snön börjar smälta. yes.gif
pejori
ranting.gif ranting.gif vitt är det, men det ska försvinna lika fort.
Om jag så ska elda upp skiten. ranting.gif rtfm.gif
Mina påskliljor fryser ju!!! help.gif
Simplicity
Äään så är det långt till vår...
Innan rönn i blomma står...

Här är det just nu -4,7 grader... det snöar sånt där smått som svider i skinnet...
EN dag förra veckan var det tö..
Nu är det midvinter och bottenfruset i mitt sinne igen...
pejori
Snart så är det dags. tummenupp.gif
[attachment=47695:vitsippa.jpg]
Simplicity
Åååhh...

*suckar längtande*
gnon49
1:a Mars. Ett minne att spara.

[attachment=47696:S5030674.JPG]
Hej igen

- 4,5°
Myosotis
CITAT (Red Top @ 01-03-2010, 10:20) *
Ni, som inte bor i Stockholm eller ngn annan storstad, kan nog inte föreställa er hur skitigt det ser ut när snön börjar smälta.

Det räcker med att ha bott i en stad, man glömmer det inte. Jag vet nog varför jag bor som jag bor mitt ute i ingenstans.

CITAT (Aqvakul @ 01-03-2010, 07:32) *
...nu är snart all snö borta...

Alltid lika fascinerande med skillnaderna inom Skåne. Här ligger det fortfarande 3dm. +0,2° och det snöar.
Aqvakul
Eslöv: nollgradigt, snålblåst och snöblandat regn..
Noak
Det snöar, och snöar och snöar....
-5 och snålblåst.
hattstugan

Enköping: -2,8 och det har kommit ca 1 dm snö och vinden tilltar!!!!!!!!! Brrrrr
Betty
CITAT (Olle A @ 01-03-2010, 07:04) *

Olle

Grattis! biggrin.gif Här uppe i Luleå har vi bara 60-70 cm.

Vi fick ett par cm igår men idag är det uppehåll och mulet, -7,5 grader just nu.
Inga från Närke
Vill inte ha mer snööööööööööö.

Här har det snöat sedan i går kväll och hela dagen idag. Tung snö tyvärr. Har skottat 2 ggr och ska väl ut om en stund igen så att det inte blir för tungt.
Den förbaskade snöplogen har lagt upp en stor tung vall utmed vår parkering så jag hoppas att någon av mina grannar hjälper mig för det är alldeles för tung för mig och jag vet inte var jag ska göra av den.

Tyvärr så blåster det också så det blir drivor över allt och packar ihop sig. I går kunde jag gå runt huset men inte idag, det har drivit igen helt all väg som vi skottat. Tur att bonussonen var här och skottade av altantaket annars har det nog blivit lite för tungt.
Olle A
CITAT (Betty @ 01-03-2010, 15:49) *
Grattis! biggrin.gif Här uppe i Luleå har vi bara 60-70 cm.

Vi fick ett par cm igår men idag är det uppehåll och mulet, -7,5 grader just nu.

Ungefär som här på Västkusten då. Nu är det ett par minusgrader och bara enstaka snöflingor i luften, så någon meter kommer vi nog inte upp i. sad.gif

Olle
ylvahi
Har snöat och blåst nordliga vindar hela dan. -5 grader
Usch va less man blir sad.gif
pejori
Här fryser det på.
Dom under dagen våta vägbanorna, är numera glashala... crying.gif
Red Top
Det har snöat c:a 1 dm sedan i går. Just nu är det -5,4o och det ser igenmulet ut i södra Stockholm.
Aqvakul
Lund/Eslöv: nollgradigt och väldigt halt..
Alexander-VG-zon3
klart och flödande sol och -5c.

nattens lägsta från smhi

Norra Norrland

Plats °C

Hemavans flygpla -26,9
Mierkenis -25,6
Gielas -25,5
Nikkaluokta -24,3
Ritsem -23,5
Naimakka -22,6
Stora Sjöfallet -22,5

Götaland

Plats °C

Erikstad-Bergaru -12,8
Naven -11,2
Åsbräcka-Torpabr -11,0
Fägerhult -10,9
Västerlösa -10,4
Kymbo -10,4
Skara -10,3
Eva i Höga
Norr Göteborg: Vilken strålande vacker dag! yahoo.gif
Aqvakul
Eslöv: + 1 grad och sol...
Simplicity
Å i dalarna är det -8 och solen skiner från en mycket blå himmel...
Ser ut att bli en mycket fin dag!
Red Top
Nu har vi -0,6o och strålande sol i s:a Stockholm. Det känns att våren är i antågande. Solen värmer!
Alexander-VG-zon3
0c och blå himmel strålande sol.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon