Full version: 2010 års
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91
Alphaville
Nu regnar det! Äntligen! Va skönt! tummenupp.gif

Det har varit varmt och torrt så jag är glad att det kommer lite regn. Och så kan jag passa på att vädra.
Alexander-VG-zon3
+22c och mulet, blåser en hel del. regnar ibland. idag har det kommit hittills 12mm.
Alexander-VG-zon3
+19c, kastvindar och åska och skyfall.

13.54 åskan är rakt över och det åskar mycket, höga smällar. kastvindar och regnar mycket.
Chamomille
Va det regnar överallt... Men inte här sad.gif 24 grader i vattnet igår. Det är ju varmare än va ni har i luften smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 15-07-2010, 13:54) *
Va det regnar överallt... Men inte här sad.gif 24 grader i vattnet igår. Det är ju varmare än va ni har i luften smile.gif

ja tack och lov för svalkan och regnet och åskan! det var verkligen vad jag har velat ha dom senaste dagarna. nu regnar det ner en vattenbuffert i jorden.
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 15-07-2010, 13:54) *

nä vi får gå på torken ett tag till sad.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 15-07-2010, 14:01) *
nä vi får gå på torken ett tag till sad.gif

Ja, på lördag har dom hotat med moln i alla fall. Regnskurar inåt Stockholm.
fuchsian

Väldigt stilla, ingen blåst, helt målnigt och + 24 ute.
Det var skönt att det kom en del regn, så idag rensar jag buskaset runt om fontänen innan det blir hett igen. Gott för gräsmattan, maken strödde gödsel innan regnet på gräsmattan.

Det känns bara så himla gott! ... fuchian ...
gnon49
Efter att ha regnat verkar himmlen bli allt ljusare över Uddevalla med omnejd. Nu får det ha regnat o åskat färdigt för den här gången tycker jag.Hoppas även den intensiva hettan inte återkommer. Hoppsan, nu visar sig solen.
Alexander-VG-zon3
även här klarnar det upp efter regnet och åskan, just nu +19c och soligt. 17mm hittills idag.
Aqvakul
V. Blekinge: 27,2 grader - solen gassar - regnskurarna drar förbi precis väster om oss...
hattstugan
Enköping: Hårda vindar och en gassande sol! 29,1 grader i skuggan!
Alexander-VG-zon3
+23c och strålande sol. blev en fin eftermiddag.
Aqvakul
yahoo.gif tempen sjönk just under 20 grader..
hattstugan
Enköping: 22,2 grader mulet och det blåser en del men det är kvavt och kladdigt! Skulle vara skönt med ett rejält oväder nu!!
Huggorm
Munkedal: 14,8 grader och mulet, ännu en dag med trevligt och omväxlande väder
Olle A
Samma några mil söderut, just nu 15,0 grader.

Olle
Alexander-VG-zon3
+16,1c och klart.
Chamomille
CITAT (flaxss @ 15-07-2010, 23:56) *
+16,1c och klart.

Ser du stjärnor smile.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 16-07-2010, 00:10) *

Jag var tvungen att gå ut och titta efter fast det inte var mej du frågade! Jo, här är stjärnor och 19,2°
Chamomille
Trevligt. smile.gif Jag ser inga. Förmodligen för att det är för mörkt biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 16-07-2010, 00:10) *

stjärnorna syns... flirting.gif
mamamaggan
Här har det varit varmt igen , nästan 48 grader i solen och 35 i skuggan, som vanligt med andra ord. Men , i kväll fick vi 5 mm regn och det blev svalare. Just nu är det c:a 20 grader ute och 24 - 25 inne. Har alla fönster som går på vid gavel.
Alexander-VG-zon3
klart ute (inte ett moln syns) och solen kommer upp, just nu +12c. lägst in att +6,5c. det blev tydligen en väldigt kall natt.
Aqvakul
V Blekinge: 22,1 grader och sol...
Myosotis
CITAT (Myosotis @ 15-07-2010, 08:21) *
20,8° och regn! yahoo.gif

Det kom bara 1mm. rolleyes.gif Men natten har varit sval, 10,2° i morse! yahoo.gif
hattstugan
Enköping: Växlande molnighet och den ständigt närvarande vinden är med! Temp: 25 grader i skuggan!
Alexander-VG-zon3
just nu +25c och halvklart, varit soligt och fint idag varmast +27,1c.
netha
Det talas om värmerekord, människor svettas och klagar på värmen ... men vi i nordligaste delen av landet har haft kallaste ostadigaste juni -juli så långt jag kan minnas.
Inte många nätter som temperaturen orkat hålla sig över 10°.
Dagens maxtemp + 14°

Sverige ÄR avlångt.

Alexander-VG-zon3
+17c och klart.

CITAT (netha @ 16-07-2010, 22:12) *
Det talas om värmerekord, människor svettas och klagar på värmen ... men vi i nordligaste delen av landet har haft kallaste ostadigaste juni -juli så långt jag kan minnas.
Inte många nätter som temperaturen orkat hålla sig över 10°.
Dagens maxtemp + 14°

Sverige ÄR avlångt.

jag läste på smhi att tarfala hade haft +1,5c (eller nåt) i veckan dock vet jag inte riktigt vart i Norrland det ligger . det är kallt. själv hade jag ju +6,5c i går natt.
Huggorm
CITAT (flaxss @ 17-07-2010, 00:06) *
+17c och klart.
jag läste på smhi att tarfala hade haft +1,5c (eller nåt) i veckan dock vet jag inte riktigt vart i Norrland det ligger . det är kallt. själv hade jag ju +6,5c i går natt.

Tarfala ligger riktigt högt upp i Lapplandsfjällen, ovan trädgränsen om jag inte kommer ihåg fel. Det finns en fjällstuga eller något sådant där tror jag. Det borde vara en av Sveriges kallaste platser.
Alexander-VG-zon3
lägst inatt +14,2c. just nu +15c och skyfall med kastvindar och åskar mycket.
Myosotis
Åska och regn, men tyvärr en varm natt
hattstugan
Enköping: 25,2 grader soligt och det blåser som vanligt denna sommar! Skulle vilja ha ett ordentligt åskväder nu!
Alexander-VG-zon3
skyfall och slagregn, blåser och åskar emellan åt även om det nu varit tyst en stund. tempen +18,3c.
Alphaville
17,5 grader och mulet. Uppehåll i regnandet men det kommer nog mer.

Strömmen har just kommit tillbaka efter åskknallen för snart 2 timmar sedan...
Huggorm
Regn och 17,3 grader varmt
Noak
Gassande sol, 28 på termometern (har den fastnat?), men regn är -äntligen- utlovat till kvällen.
Brandrisk= red alert även här nu.
Alexander-VG-zon3
+20,2c och soligt och halvklart, men vad kvavt det blev efter regnet.
Myosotis
Rätt okej här nu trots att det är 23,2°. Det kom 10½ mm regn.
Amaryllis
Enligt väderstationerna är det 27 grader klart här, men jag ser 26 grader på min termometer och det är mulet, ganska grått. Och vi ska få kraftig åska och regn under eftermiddagen yahoo.gif Hoppas!
Huggorm
Här hos mig har det kommit såpass mycket regn nu att jag faktiskt gärna kan vara utan några dagar nu
skogstroll
sitter och trummar med fingrarna och väntar på regn.... hur högt upp i landet har det kommit tro? hur dansar man regndans?
Gunilla T
Har jag gjort hela dagen - väntat på regnet och nu börjar det droppa här i Eskilstuna så snart är det hos dig skogstroll!
Amaryllis
CITAT (Gunilla T @ 17-07-2010, 13:42) *
Har jag gjort hela dagen - väntat på regnet och nu börjar det droppa här i Eskilstuna så snart är det hos dig skogstroll!

Då är det väldigt nära kan jag säga coolgleam.gif
skogstroll
underbart!
ninnisky
Göteborg Hisingen: efter en regning förmiddag bravo.gif så har solen kommit fram igen. Just nu +26.2
skogstroll
undrar om det blir nån åska tro... skräckblandad förtjusning...
Alexander-VG-zon3
35mm har det kommit idag. soligt och +22c.
Gunilla T
Här har det slutat nu..1mm.. sad.gif senast det regnade var helgen innan midsommar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon