Full version: 2010 års
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91
Sussie F-Flower
Oj, vad det känns som att många har "varma" temperaturer" idag...
Här är det just nu -12,5.
När jag kom hem från mitt nattjobb så hade jag 16 grader inne, då var det -13 ute.
Nu har jag varit vaken och eldat så nu är den uppe i 18,5 grader. yahoo.gif
Dags att gå och sova...
God natt allihopa! smiley_small_hug.gif
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 19-11-2010, 07:30) *
Eslöv: nollgradigt och ymnigt snöfall..

Norra Skåne: snöar bara lite grann, +0,6°
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 19-11-2010, 07:30) *
Snön vräker ner tiddelipom, alltmer ju mer tiddelipom, alltmer ju mer tiddelipom det snöar..

I mina tår tiddelipom, känns kylan svår tiddelipom, men nästa vår tiddilepom det töar..
Eslöv: nollgradigt och ymnigt snöfall..

Behåll det därnere, jag är inte klar med höstarbetet i trädgården.
Olle A
Nej, skicka den norrut! Kanske med en liten krok runt Götet då. biggrin.gif

Olle
Gossen Ruda
CITAT (Olle A @ 19-11-2010, 14:54) *
Nej, skicka den norrut! Kanske med en liten krok runt Götet då. biggrin.gif

Olle

Runt Landvetter också, tack. rolleyes.gif
hattstugan
Enköping: Mulet och en elakt kall vind och - 0,3 grader! Ser ut som att det vill börja snöa angry.gif
skogstroll
Stockholms central, klart väder med några små molntussar. Temperatur vet jag inte crazy.gif
Meriona
De hotar med himla massa snöblask hela helgen här i södra Sverige... BLÄ!
Gossen Ruda
Satan, satan, satan, fint änglamjäll över Götet.
Meriona
Behåll skiten om den ändå ska vara blöt. rtfm.gif
Gossen Ruda
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 20:56) *
Behåll skiten om den ändå ska vara blöt. rtfm.gif

Än så länge är den torr och lägger sig i drivor, jag såg en som var 2 mm hög. biggrin.gif
Meriona
mm-drivor låter trevligt. smile.gif Det går bra med meter-drivor också om de ju är bara drivor, vid sidan och gator och gångvägar.
Gossen Ruda
Usch, vaknade vid 5-tiden och tittade ut. Snö, snö, snö. Snö som kom drivande i vinden, jag gick och la mig igen. Strax före 7 tittade jag ut igen, samma sak. Lyssnade på vädret och han sa att snön skulle dra bort från nordvästra Götaland. Tittade ut, det hade slutat snöa!!! Tänk vad duktiga de är på SMHI.

Lite svårt att se men det har nog kommit lite drygt en halv dm. Det är acceptabelt så jag sticker ut till stugan senare, jag måste få hem det sista vedlasset. Det skall dessutom bli varmare så snön är utrotningshotad. Lika bra det, det är för tidigt på vintersäsongen för att snön skall lägga sig. Västerhavet är fortfarande uppvärmt så blir det västvind hoppar tempen lätt upp över 5 plus.
Aqvakul
Lund: +1,6 grader, gråväder och snö fläckvis på marken...
hattstugan
Enköping: Snöar fint med en temperatur på - 0,2 grader och bara svag vind!
evelina
Upplands kusten - 2 grader det snöar massor bravo.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Det snöar igen......
Uggi
Falköping: -1,5 grader, blåsigt och det far lite snö i luften.
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 19-11-2010, 21:26) *
Än så länge är den torr och lägger sig i drivor, jag såg en som var 2 mm hög. biggrin.gif

rotfl.gif

Snöade mycket från middagstid igår och slutade i natt någon gång, 11 mm i smält form men det ligger inte mycket kvar då det hela tiden varit lite över noll.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 20-11-2010, 07:14) *
Lite svårt att se men det har nog kommit lite drygt en halv dm.

Hoppsan, det var rejält. Här, 10 mil norrut, har det snöat i stort sett konstant sedan torsdag kväll, men det ligger fortfarande bara två centimeter. Finkornig snö som liksom bara försvinner.
malcolm
+2,7°C och ett par centimeter blötsnö på backen.
Aqvakul
Lund: +4,9 grader och molnigt
malcolm
+2,7°C, mulet, blött och ruggigt.
hattstugan
Enköping: Gråväder och det har regnat men just nu är det uppehåll! Det blåser lite och är + 2 grader!
netha
2 minusgrader har vi haft på dan ... SMHI lovade - 13 thumbdown.gif
Alexander-VG-zon3
+1,1c, innan regnade det vet inte om det gör det än.
hattstugan
Enköping: -1 grad och blåser en isig nordan vind! Det har även snöat lite!
Pia L
Efter en stjärnklar natt så ligger temperaturen just nu på -13,9 grader

ca 2 mil söder om Ö-vik
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 3 grader och gråmulet
titti49zon6
Vacker morgonrodnad och -7,5 grader,blir en fin vinterdag!
Gossen Ruda
Tussesnön virvlar utanför fönstret, tänk om kunde gå i ide. d010.gif
skogstroll
här inne i Stockholms centrala delar är det grått grått grått, grå moln, morgonskumt och så betonghus också... skoj....

Edit: ja nu kommer det lite fåniga snöflingor också.... mad.gif
Uggi
Falköping: -2 grader och ett fint snöande, kan bli bra till första advent.
malcolm
+1°C, mulet och enstaka snöflingor som dalar ner.
gnon49
Runt Uddevalla är det ymnigt snöfall och några minusgrader. Var ute o skottade fram översnöad fågelmat. Idag blir det till att häcka inne.
Alexander-VG-zon3
+1,3c innan kom det lite duggregn. annars ingen snö som faller vad jag kan se men det kommer kanske. här är bara uppplogad snö kvar resten har smält från helgens snöfall.
hattstugan
Enköping: Det snöar här nu och är + 0,5 grader!
skogstroll
jaha nu är det 50-öringsstora snöflingor vid Stockolms Central. Bådar inte gott för hemresan
Alexander-VG-zon3
nu har snön nått hit, +1c.
Aqvakul
Lund/Eslöv: + 1 grad och regn (ev. snö i em.)
Gossen Ruda
Vaknade till ett par cm blötsnö, tempen strax över 0. Inga större problem i trafiken för min del.
Elisabeth-Västkustkolonisten
även om det bara är o grader så är det svinkalt och otrevligt ute.
Olle A
Här ligger temperaturen under noll och det snöar ganska ordentligt. Efter 20 minuters väntan hade bussen fortfarande inte kommit, men som väl var lyckades jag stoppa en bil och få lift till jobbet.

Olle
Solstorm
Snöstorm här i södra Bohuslän. Körde bil vid 7-tiden, det blev att krypa på tvåan genom snön som lägger sig i drivor. När jag kommit en bit hemifrån var det tö vid på marken under snön. Svinhalt!

Nu är här -1, blåser och snöar. Funderar på om det ska bli dags att ladda för elavbrott. Tappa upp dricksvatten, fylla badkaret med vatten, ta in gasolkök och gasollampa. Har gott om värmeljus hemma men dåligt med vanliga stearinljus. Ta in ved naturligtvis men det gör jag ju ändå.
Uggi
Falköping: -2 grader och hård blåst med lite snö i luften, det blir nog en busvädersdag.
Alexander-VG-zon3
blåser mycket från norr, och har börjat snöa mycket även om det tog tid på sig att komma. ligger väl ca 7-10cm. +0,8c. inatt -3,4c.
Aqvakul
Eslöv: +2 grader och regn
Pia L
-10,1 grad och himlen blev blå straxt innan det var dags för solen att gå ner igen :-(

ca. 2 mil söder om Ö-vik
fuchsian
Ett himla storm sen igår, några minusgrader gör det att det snöar i massor. Förrädiskt och folk uppmanas att stanna hemma. Denna nya snön kommer på den våta och det är ordentligt halt.... crying.gif
Mitt i detta gick larmet i vårt båthus 10 min. sen och maken fick ta med sig ett gevär och åka ner till hamnen.
Stormen har inte orsakat detta, möjligen om båtgrannen har sökt något. ... ninja.gif himla obehagligt med det hela för det görs stöldraider dit varje vinter. .... devil.gif ... Fuchsian .....
gnon49
Här runt Uddevalla är det snö och åter snö. Nu har det avtagit något men det snöar fint i alla fall, knappt man ser det. Idag har jag lyxat till det och låtit kupevärmaren gå, bara för att torka ut fukten i bilen. 5 minusgrader är det och vindbyar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon