Full version: 2010 års
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91
Alexander-VG-zon3
-2,1c och blåser mycket från nordöst, har snöat hela dagen och gör än.
Alphaville
- 2,3 grader, blåst och snö för andra dagen i rad. Undrar hur länge snön kommer att ligga? Vill inte ha regn och 5 plusgrader till jul... thumbdown.gif
hattstugan
Enköping: Här är det stormbyar och svinkallt trots att termometern visar endast -2,1 grader! Ännu inget snöande!
Gossen Ruda
Underbart väder, jag har det så varmt och gott i huset trots nån minusgrad och att vinden viner. Jag har vattenburen värme med en kombinationspanna så nu brinner veden där inne. Det måste vara ordentligt kallt för att det skall vara någon idé att elda, jag får ändå köra med braseldning. Dvs, när jag kommer hem vid 12-tiden slår jag av elen. Sen börjar jag elda när panntempen är nere i ca 50. Detta skedde idag ca kl 17 och sen har jag eldat och kan fortsätta en timme till, därefter börjar det annars koka i pannan.
Alexander-VG-zon3
har slutat snöa, men det blåser mycket från nordöst dånar och har sig där ute, tempen -3,2c.
Anki på Öland
Blåser så mycket att dom stängt av bron för all trafik - det händer inte ofta!
netha
Vi har 13 minusgrader, stjärnklart och helt vindstilla
Pia L
-5,5 grader och snön med tillhörande blåst har nått hit nu på kvällen

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Biggan_
Strax under nollan här nu, och det snöar!
evelina
Upplands kusten -4 grader blåser friskt och snöar.
Pia L
Så värst mycket snö innehöll inte halvstormen, men gud så det har knakat i huset i natt, just nu blåser det 19,4 sekundmeter och vi har -5,9 grader.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
hattstugan
Enköping: Här har det bedarrat under natten men blåser en dej gör det ju ff! - 1,4 grader och inga snömängder att tala om!
Aqvakul
Lund/Eslöv: - 2 grader, snöat, kraftig vind..
Bettis
Göteborg: -4,5 ingen snö att tala om, men det blåser en del.
fuchsian
Ytterligare mer snö och blåst. Även att man blåste rent garage infarten igår, sjönk jag till knäna i nysnön när jag hämtade morgontidningen till maken som inte själv orkade upp.
Varning att ge sig på vägarna även idag och snön den dalar ner oavbrutet, men mindre blåst just nu. ...Men det är vackert ute, nån plus i det hela. .... whistling.gif ...Fuchsian .....
malcolm
-2°C, snöfall men ingen blåst.
Alexander-VG-zon3
lägst inatt -4,4c, just nu -2,5c och uppehåll. har blåst hela natten men just nu är det lugnt.
gnon49
6 minusgrader och en himmel som lovar ännu mera snö. Men nu har jag bunkrat upp för minst en vecka framöver ifall snön gör det omöjligt att ta sig fram.

En rapport från Uddevalla med omnejd.
hattstugan
Enköping: - 1,4 grader och det blåser en hel del men vinden har ändrat riktning sedan igår så......
ylvahi
-1 grad och det blåser så jag tror rutorna kommer in ibland.
Flyger runt lite snö och ska fortsätta hela natten.
Spännande att dra upp rullgardinen i morgonbitti naughty.gif
netha
Stjärnklart - 22,4° ... tur man har varmt o gott inomhus ( 24°)
Bettis
Göteborg: -2,7 lite lite snö som yr lite, har nog kommit 1/2 cm i natt.
titti49zon6
Kalix -15 just nu,klart väder, ingen blåst
evelina
Upplands kusten -6 grader blåst massor med snö i drivor. Mina små hundar far omkring som ulltussar.
malcolm
-3,5°C, kommer nog snö under dagen.
Iren
Kinna, Marks kommun är det 1 dm snö, -2 och en riktigt kall nordostvind. Tur ändå med snön som skyddar växterna något...

Pia L
-8,5 grader och strålande sol från en klarblå himmel, vinden är inget att tala om efter senaste dagarnas halvstorm (9,7mps)

ca. 2 mil söder om Ö-vik
fuchsian
Snöat och blåst hela natten. Snöar fortfarande och yr omkring, med massor av snödrivor, några minusgrader, men känns svinkalt. Kommer inte ut, snön täckt trappan men det går på baksidan, fortf. stormvarning.
Maken ska ut och köra snömaskinen också idag. Det har behövts göras 2 ggr per dag för att inte bli för mycket på en gång.
Grannarnas bilar helt under snön. .... Fuchsian ......
skogstroll
I morse ca 05.30 Tyresö -2,5 och vita vägar där jag bor i alla fall. Stockholm Centralstation nu - några slött singlande snöflingor.
Alexander-VG-zon3
blåser ibland från nordöst, i natt -4,6c. just nu -3,3c och mulet.
netha
Sol - 23,9°
Aqvakul
Lun/Eslöv: ett par minusgrader och lätt men ihållande snöfall..
Alexander-VG-zon3
börjat blåsa mer, -4,4c och lite kornsnö som kommer.
Alexander-VG-zon3
just nu -6,5c och disigt.
Olle A
Här har det snöat hela dagen och gör det fortfarande. Temperaturen har inte varit över -3 grader, just nu -6,3.

Olle
Huggorm
-8,7 inne vid stugväggen, säkert -10 en bit från huset. Ett par centimeter snö på marken, men inget som kommit idag och det är fortfarande klart
Aqvakul
Lund: - 4,6 och nu har det faktiskt slutat snöa..
Aqvakul
Lund/Eslöv: - 5 grader och just nu uppehållsväder..
evelina
Upplands kusten -9 grader snöar lätt
Olle A
I södra Bohuslän är det -7,5 grader och fortfarande ymnigt snöfall.

Olle
malcolm
Sthlm:s södra förorter: var -7,8°C inatt, -5,5°C just nu och rätt klart.
Alexander-VG-zon3
inatt -8,9c, just nu -7,6c. och klart och lite sol.
fuchsian
Hos mig fortsätter snöstormen och tempen ute sjunker ytterligare. Det blåser dock mindre idag. .Fuchsian...
hattstugan
Enköping: Nu kommer kylan brrrrrr! Var -10,5 när jag åkte från jobbet för ett par timmar sedan! Nu är det "bara" -8,1!

Här har det snöat en del!
Uggi
Falköping: Här är det nu -10,8 grader, men det är fint då man kan titta ut genom fönstret.
Alexander-VG-zon3
vindstilla och halvklart och -9,9c.
evelina
Upplands kusten -10.5 grader det har kommit 1.5 dm snö inatt det blåser.
Det blir alltså ett träningspass med snöskottning igen.
Bettis
Göteborg: -9,5 men det ska iaf bli sol idag har dom lovat.
Alexander-VG-zon3
CITAT (flaxss @ 27-11-2010, 00:21) *
-9,9c.

vilket också blev nattens lägsta, just nu -8,4c och halvklart, solen är framme lite, några svaga solstrålar kommer in i rummet.
Alexander-VG-zon3
klart och strålande sol -6,4c.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon