Full version: 2010 års
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91
Amaryllis
Och jag har inte fått något ännu. Det var så nära men nu håller det på och klarnar upp sad.gif
fuchsian

Äntligen kom regnet hit, även om det är lite tungt i luften, men gräsmattan börjar "le" av fröjd, maken gödslade den innan regnet.

Hoppas på att det blir lite svalare, inte bara av egoism, men jag tänker på alla växterna och djuren som behöver vattnet.
....Fuchian ...
gnon49
Nu får gärna lilla solen titta fram igen. yes.gif Ingen mer åska ellr regn på ett tag tack. På ställen i trädgården med dålig avrinning har växterna badat i vatten. Men naturen i övrigt kanske behöver mer väta. men lite egoist får man ju va.
fuchsian
Ja visst, det hjälper till ibland att vara lite egoistisk.
Det var ju synd med dina växter, inte ska de bada, men har du kunnat få nån avrinning från dem som du är mest rädd om?
här är det molningt ännu, men inget mer regn, men det är så kvavt att maken och jag drar till båten, där brukar det vara svalare och det gör inget om det skulle komma en skur, för vi bara "bryggseglar", ger inte ut från bryggan.
hoppas du får ordning i dina vattenpölar, inget roligt med sånt, men det är som att man ber ocn ber och inget kommer, men helt plötsligt kommer allt. .... smiley_small_hug.gif Fuchian ...
Aqvakul
Just kört tvärsöver Skåne från Båstad - molnigt och en hel del regn.
Hust nu här på lister 22,2 grader och duggregn - 10 mm i regnmätaren...
Alexander-VG-zon3
+21c och soligt.
gnon49
CITAT (fuchian @ 17-07-2010, 15:13) *
Ja visst, det hjälper till ibland att vara lite egoistisk.
Det var ju synd med dina växter, inte ska de bada, men har du kunnat få nån avrinning från dem som du är mest rädd om?
här är det molningt ännu, men inget mer regn, men det är så kvavt att maken och jag drar till båten, där brukar det vara svalare och det gör inget om det skulle komma en skur, för vi bara "bryggseglar", ger inte ut från bryggan.
hoppas du får ordning i dina vattenpölar, inget roligt med sånt, men det är som att man ber ocn ber och inget kommer, men helt plötsligt kommer allt. .... smiley_small_hug.gif Fuchian ...

Får skylla mig själv. Jag vet var det är dålig avrinning, ända chansar jaq.
Aqvakul
22,2 grader och sol..
Myosotis
CITAT (Gunilla T @ 17-07-2010, 14:30) *
Här har det slutat nu..1mm.. sad.gif senast det regnade var helgen innan midsommar...

Hjälp vad torrt det måste vara hos dig, hur klarar du din fina trädgård?! trostar.gif
Amaryllis
Regn! Massor! yahoo.gif
Aqvakul
V Blekinge: 18,3 grader och halvmulet..
fuchsian
CITAT (gnon49 @ 17-07-2010, 18:17) *
Får skylla mig själv. Jag vet var det är dålig avrinning, ända chansar jaq.

Det kan bli fel med planering, men man lär sig till nästa gång. hoppas ändå att du får behålla dina älsklingar och att ev. kommande regn inte förvärrar det för din del. ..... tummenupp.gif Fuchian ....
Alexander-VG-zon3
+19,4c och soligt, lägst inatt +9,5c.
Aqvakul
Det har varit en svensk sommardag när den är som bäst. Temperaturen har legat runt 23 grader och en hel del sol men också lite skyigt ibland.

Just nu är det 19,0 grader och sol..
Alexander-VG-zon3
+18,3c och strålande sol.
hattstugan
Enköping: 20,8 sol från en klar himmel!
netha
Dagens högsta + 15,6° ... regn hela natten och fortsatt nästan hela dan idag.
Stundvis åska och mycket hård blåst ... känns nästan som september.
Aqvakul
V Blekinge: Solen skiner från en klarblå himmel efter en kylig natt, 15,6 grader...
Myosotis
Tänk att man kan vara ute mitt på dagen just nu! Hade sommar varit så här hade jag kanske rent av tyckt om den lite grann. Härligt sval natt, bara 6,6° yahoo.gif Soligt men ingen tryckande värme.
Huggorm
CITAT (Myosotis @ 19-07-2010, 09:13) *
Tänk att man kan vara ute mitt på dagen just nu! Hade sommar varit så här hade jag kanske rent av tyckt om den lite grann. Härligt sval natt, bara 6,6° yahoo.gif Soligt men ingen tryckande värme.

Det var otroligt kallt faktiskt, det börjar ju närma sig frostgrader
Myosotis
Juli är den enda månaden då jag aldrig har haft frost här, så det hoppas jag verkligen inte.
hattstugan
Enköping: 20,6 grader sol och blåst!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 19-07-2010, 09:13) *

här var det +9c som lägst. lägsta den månaden har varit +6,5c. sov faktiskt ganska bra i natt imed att det var svalt ute.

-------------------------------------------

vädret nu - +20c och mulet och blåser lite.
Aqvakul
V Blekinge: 26,3 grader och soool...
Alexander-VG-zon3
+19c och hel mulet kom lite duggregn innan.
Malvia
CITAT (hattstugan @ 19-07-2010, 10:24) *
Enköping: 20,6 grader sol och blåst!

Ja , jag tänkte det imorse när jag var ute och vattnade. Det blåser hela tiden, mina amplar kan jag inte ha hängande för då blåser de sönder.
Aqvakul
V Blekinge: 22,1 grader och det har mulnat på rejält (kanske regn på G??)
Alexander-VG-zon3
+19c och soligt.
ninnisky
Hising Island : inte en solglimt på hela dagen - +21.5
ylvahi
Molnen började dra ihop sej på eftermiddagen, men försvann igen.
Blåser lite i björkarna 23 grader just nu
hattstugan
Enköping: 18 grader och det är mulet men blir nog inte nåt regn nu heller!
Aqvakul
V Blekinge: 17,9 grader, halvklart och svag vind..
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 20-07-2010, 06:27) *
V Blekinge: 17,9 grader, halvklart och svag vind..

22,3 grader, strålande sol och 19 grader i böljan... wub.gif
hattstugan
Enköping: 20,9 grader halvklart och blåsigt! Inget regn i sikte heller! Nu är det 4,5 vecka sedan det regnade senast här!
Alexander-VG-zon3
lägst inatt +17c, just nu +25c och strålande sol.
Aqvakul
även här 25 grader och strålande sol... wub.gif
Biggan_
26,8° , strålande sol här!
Alexander-VG-zon3
soligt och +26c.
hattstugan
Enköping: 25,6 grader och soligt! Ännu en varm dag utan regn!
Aqvakul
V Blekinge: 18,3 grader och strålande sol..
hattstugan
Enköping: 19,9 grader och halvklart med svag vind!
Aqvakul
V Blekinge: 25,6 grader och strålande sol
mamamaggan
C.a 30 grader och soldis .
Alexander-VG-zon3
+23c och soligt, blåser lite och lite soldis. lägst inatt +13,6c.
fuchsian

Här är det kvavt och molnigt och lite blåser det + 28 nu på em. ...... sweatingbullets.gif Fuchian ...
Alexander-VG-zon3
+27c och soligt. blåser lite.
Alexander-VG-zon3
oj här är det just nu ett kraftigt oväder, tempen sjönk från 25grader till 20. kraftiga kastvindar med kraftig slagregn och det forsar vatten från gatorna.
Noak
Morgon 25, em 29. Disigt och väldigt "tung" luft.
Nu vill jag gärna få hit ett dundrande åskväder med massor av regn....
Alexander-VG-zon3
nu slutade det tvärt efter ca 10min. regnmätaren visar 13-14mm.
Bengalow
+28° inne på gården. Någon som vill ha en extra skätt saltvatten(svett) Jag har ett par liter över! Detta skall man tänka på in vinterhalv året...I morgon lär det komma regn. Det regnade 13 mm den 11:e och 4 mm den 16:e , det är allt Det brukar regna mycket i juli!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon