|
Full version: SD i Riksdagen
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 22:48)  `Jag har kontakter inom soc ,hur många invandrare tror du lever på bidrag i dag ?mer än du tror.Bättre att se till att få dom i jobb om det finns jobb istället för att bara förvara dom inte rätt alls?för vår ungdomsarbetslöshet är ju stor också eller hur,vem ska ha jobben ? Pensionärerna och de sjuka om jag förstått det hela rätt...
Meriona
21-09-2010, 21:54
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 22:48)  `Jag har kontakter inom soc ,hur många invandrare tror du lever på bidrag i dag ?mer än du tror.Bättre att se till att få dom i jobb om det finns jobb istället för att bara förvara dom inte rätt alls?för vår ungdomsarbetslöshet är ju stor också eller hur,vem ska ha jobben ? Men det är väl självklart att de lever på soc, ingen vill ju ge dem några jobb? Jo det är ju bättre att ge våra egna ungar jobb, men när folk kommer hit för att de inte får behålla livet annanstans så kanske du kan försöka ha lite förståelse? Empati? Nä inte jag!
Piccante
21-09-2010, 21:59
CITAT (Red Top @ 21-09-2010, 22:27)  Motti! Om du och dina vänner och bekanta och era åsikter, påståenden och "kunskaper om hur allt ligger till", skildrar merparten av den svenska småborgerligheten, ber jag en en stilla bön för Sveriges framtid.  Det lönar sig inte ens att gå i polemik med dig. Det vore lika effektivt, som att hälla vatten på en gås. Du läser ju inte ens andras inlägg innan du sprutar ur dig ett nytt eget inlägg med i stort sett samma innehåll, som det förra.
Men Meronia !när inte ungdomar får jobb hur ska då våra vänner invandrare få det ?vi måste lösa detta för allas bästa.Kan tala om nu här direkt att jag gillar inte alls att vi fått in SD det är rent ut sagt piss,men det beror på att alla lägger locket på när det gäller hurdan invandring vi ska ha,ingen vågar för alla är rädda för att bli kallade för rasister och nazzister.men jag vet att grytan kokar bland alla oavset partihörighet men som sagt ingen vill bli kallad rasist för att man tycker att det ska va koll på det.så fort man kritiserar innvandringen så skriker alla rasist,vi måste komma över det och ta diskustionen hur det ska bli och hur det ska vara.
Meriona
21-09-2010, 22:07
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 23:03)  Men Meronia !när inte ungdomar får jobb hur ska då våra vänner invandrare få det ?vi måste lösa detta för allas bästa.Kan tala om nu här direkt att jag gillar inte alls att vi fått in SD det är rent ut sagt piss,men det beror på att alla lägger locket på när det gäller hurdan invandring vi ska ha,ingen vågar för alla är rädda för att bli kallade för rasister och nazzister.men jag vet att grytan kokar bland alla oavset partihörighet men som sagt ingen vill bli kallad rasist för att man tycker att det ska va koll på det.så fort man kritiserar innvandringen så skriker alla rasist,vi måste komma över det och ta diskustionen hur det ska bli och hur det ska vara. Jag fattar inte varför ungdomar ska ställas mot invandrare överhuvudtaget? De ska väl beredas jobb allihop, varför ska ett led ha förtur framför det andra? NI får kalla er vad ni vill, men det är ett främlingsfientligt beteeende whatsoever. Gör man skillnad på folk beroende på ursprung så är man rasist punkt slut.
CITAT (Meriona @ 21-09-2010, 22:40)  Kanske, men då har de iallafall haft en chans. En chans som alla har rätt till tycker jag.  Namnge gärna, för det har jag INTE hört!  Malmös egen kung Repalu rapade ju grodor om judar för ett tag sedan. Han skämdes inte ens för sina rasistiska uttalanden. Han skapade spänningar i Malmö på grund av sina uttalanden. Visserligen kan han ha blivit missförstådd, men han leder dock malmö och får tänka på vad han säger o gör. Tror inte någon kommunalpolitiker skall sitta för länge, då finns alltid risken att man drabbas av högmod. Det gäller alla, oavsett ideologi.
Meriona
21-09-2010, 22:15
CITAT (gnon49 @ 21-09-2010, 23:07)  Malmös egen kung Repalu rapade ju grodor om judar för ett tag sedan. Han skämdes inte ens för sina rasistiska uttalanden. Han skapade spänningar i Malmö på grund av sina uttalanden. Visserligen kan han ha blivit missförstådd, men han leder dock malmö och får tänka på vad han säger o gör. Tror inte någon kommunalpolitiker skall sitta för länge, då finns alltid risken att man drabbas av högmod. Det gäller alla, oavsett ideologi. Har aldrig hört om den rapparen? Nu får ni frossa lite i SD för er själva, jag ska sussa. Om ni sover riktigt gott så kanske ni vaknar upp och inser att de borde förpassas till underjorden.
Men snälla Meronia !det finns ju inte jobb till svenska ungdomar det kan man ju läsa överalllt.Vi måste bestämma vad som är viktigt för oss här i Sverige,vi är dock ett puttelitet land vi kan inte vara världspoliktiker åt ALLA OCH TA HAND OM HELA VÄRLDEN,hur ska det då gå med våra gammla ?dom som byggde upp det sverige vi har i dag,ska de sitta där på hemmet och äta djupfrystmat SOM LAGADES FÖR 3 månder sedan för att vi ska frälsa världen ? visst ska man ta hand om dom som har det svårt men världen är stor och vi är bara en fläck på kartan,låt oss dela över hela världen ?
CITAT (Meriona @ 21-09-2010, 23:15)  Har aldrig hört om den rapparen? Nu får ni frossa lite i SD för er själva, jag ska sussa. Om ni sover riktigt gott så kanske ni vaknar upp och inser att de borde förpassas till underjorden.  Håller med. Bara det sker i sann demokratisk anda.
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 23:19)  Men snälla Meronia !det finns ju inte jobb till svenska ungdomar det kan man ju läsa överalllt.Vi måste bestämma vad som är viktigt för oss här i Sverige,vi är dock ett puttelitet land vi kan inte vara världspoliktiker åt ALLA OCH TA HAND OM HELA VÄRLDEN,hur ska det då gå med våra gammla ?dom som byggde upp det sverige vi har i dag,ska de sitta där på hemmet och äta djupfrystmat SOM LAGADES FÖR 3 månder sedan för att vi ska frälsa världen ? visst ska man ta hand om dom som har det svårt men världen är stor och vi är bara en fläck på kartan,låt oss dela över hela världen ? Du kan då inte mycket om vår historia eller nutid. Det märks tydligt.
Piccante
21-09-2010, 22:30
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 23:19)  Men snälla Meronia !det finns ju inte jobb till svenska ungdomar det kan man ju läsa överalllt.Vi måste bestämma vad som är viktigt för oss här i Sverige,vi är dock ett puttelitet land vi kan inte vara världspoliktiker åt ALLA OCH TA HAND OM HELA VÄRLDEN,hur ska det då gå med våra gammla ?dom som byggde upp det sverige vi har i dag,ska de sitta där på hemmet och äta djupfrystmat SOM LAGADES FÖR 3 månder sedan för att vi ska frälsa världen ? visst ska man ta hand om dom som har det svårt men världen är stor och vi är bara en fläck på kartan,låt oss dela över hela världen ? Med vår demografiska utveckling kommer de gamla bli ensamma på hemmet i många Norrlandskommuner framöver. Sveriges befolkning förväntas minska till under 9 miljoner år 2050.
det var det fräckaste !och hur tänker du då när det gäller våra uteliggare ?dom som inte har något än sin "kundvagn" som sover ute på vintern på parkbänkar under tidningshögar som har löss och svälter,borde vi inte se till dom så de får tak över huvudet och vård ?står invandrarna först på något sätt ?Jag är 57 år så jag vet en hel del,kan tala om att min Morbror har varir lägerschef för flera invandrarläger på 70 -80 talet med Ungrare Greker osv,vi hade flera bröllop med invandrare i vårt hem och många av dom blev vänner för livet.Dom invandrarer som kommer nu de har läst på om bidrag osv,ja inte alla men många.
CeciliaR
21-09-2010, 22:39
CITAT Men snälla Meronia !det finns ju inte jobb till svenska ungdomar det kan man ju läsa överalllt.Vi måste bestämma vad som är viktigt för oss här i Sverige,vi är dock ett puttelitet land vi kan inte vara världspoliktiker åt ALLA OCH TA HAND OM HELA VÄRLDEN,hur ska det då gå med våra gammla ?dom som byggde upp det sverige vi har i dag,ska de sitta där på hemmet och äta djupfrystmat SOM LAGADES FÖR 3 månder sedan för att vi ska frälsa världen ? visst ska man ta hand om dom som har det svårt men världen är stor och vi är bara en fläck på kartan,låt oss dela över hela världen ? Jag tycker du kan börja med att sälja din dator och ge bort pengarna, den är faktiskt helt onödig nu när du ger perspektiv på vilka val vi har.
Där har vi en till med skygglappar och som inte läst vad jag sakt och skrivit men ska ni ge er in i den här diskutionen så vill det till att ni läser hela tråden.har haft dator i 25 år och tänker inte sälja den för att någon ramlar in och läser sista inlägget och anklagar mig FÖR RASIST när du inte har koll,man måste ha koll och läsa allt i den här tråden.det är speciellt viktig eftersom det rör våra vänner invandrna och vilken politik vi ska föra.
kerstin z5-6
21-09-2010, 23:36
Jag tycker det är ett nederlag att vi som har det så bra,nu har ett nasse parti i vågmästar roll i flera kommuner..jag mår illa av detta.Sköt dej skjälv o skit i andra ideen.BU på er som tycker sånt!
Jo men orsaken är ju att inga av riksdagspartierna ville ta i det eller ta diskutionen mot SD det är ju därför de sitter där de sitter.Jag tycker heller inte om att de helt plötsligt sitter i Rikstagen som vågmästare, och sabbar allt,det kan bli otäckt.Man låt oss då ta diskutionen om invandring innan det går åt helvete!
kerstin z5-6
22-09-2010, 00:20
?? och vad tycker du då?
Aqvakul
22-09-2010, 06:52
Att ställa grupper mot varandra, att skapa misstro och utse syndabockar för aldrig något gott med sig. Däremot splittrar det samhäller och lockar fram de sämsta sidorna hos oss.
Gossen Ruda
22-09-2010, 07:03
Meriona tog upp ett problem innan hon gick för att sussa, tomma SD-stolar i kommunernas politiska ledning. Det är nog inte så konstigt. Dels så är partiet nytt och sympatisörerna är mest vanligt folk som tröttnat på de etablerade partierna, dels så utsätts de som vågar framträda för partiet för diverse hot och skadegörelse på bilar och hus. Är det sådan demokrati som vänstern vill ha?
Vänstern? Väldigt vad du går på dem? Det är nog blandad kompott som ger sig på SD. Och tomma stolar...redan. Vi får väl se hur länge de orkar försöka lägga fram ngt eget konstruktivt (förutom invandringsfrågan). Eller rättare sagt när de skall börja lägga fram ngt eget.
herkules
22-09-2010, 08:16
CITAT (CeciliaR @ 21-09-2010, 23:39)  Jag tycker du kan börja med att sälja din dator och ge bort pengarna, den är faktiskt helt onödig nu när du ger perspektiv på vilka val vi har. måste man mötas av sånt här i diskussionstrådarna på odla? än så länge - vad jag vet iaf så är väl allas tankar och värderingar lika mycket värda. diskuteras sak eller person? CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 20:28)  Hur många är det som får resa till Danmark och Norge redan nu, 100000? Ännu fler? både norge och danmark har en strid ström av svenska arbetare, bra löner, schyssta sjukförsäkringar, bättre arbetstider (kortare) jag fattar precis varför de inte vill jobba i sverige där allt holkats ur de sista 4 åren och kommer fortsätta holkas ur i 4 år till.
Gossen Ruda
22-09-2010, 08:45
CITAT (xlxl67 @ 22-09-2010, 08:54)  Vänstern? Väldigt vad du går på dem? Det är nog blandad kompott som ger sig på SD. Och tomma stolar...redan. Vi får väl se hur länge de orkar försöka lägga fram ngt eget konstruktivt (förutom invandringsfrågan). Eller rättare sagt när de skall börja lägga fram ngt eget.  Det är nog bara grupper som AFA och liknande som ger sig på SD. En del tror att de alltid har rätt. Beträffande tomma stolar så har jag skrivit om varför.
CeciliaR
22-09-2010, 12:43
Ni har helt rätt, det var ett barnsligt svar grundat i irritation, ursäkta Motti!
Piccante
22-09-2010, 14:12
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 23:34)  det var det fräckaste !och hur tänker du då när det gäller våra uteliggare ?dom som inte har något än sin "kundvagn" som sover ute på vintern på parkbänkar under tidningshögar som har löss och svälter,borde vi inte se till dom så de får tak över huvudet och vård ?står invandrarna först på något sätt ?Jag är 57 år så jag vet en hel del,kan tala om att min Morbror har varir lägerschef för flera invandrarläger på 70 -80 talet med Ungrare Greker osv,vi hade flera bröllop med invandrare i vårt hem och många av dom blev vänner för livet.Dom invandrarer som kommer nu de har läst på om bidrag osv,ja inte alla men många. När folk måste påpeka att "de vet en hel del" så tyder det ofta på motsatsen. De flesta ungrare och greker som kom på 80-talet var arbetskraftsinvandrare. Att folk sitter på stampat jordgolv i Somalia och läser om det svenska socialförsäkringssystemet är helt befängt. Uteliggare är en problematik i sig, ofta är missbruk och långvariga ekonomiska problem inblandade. Norrlandskommuner söker idag aktivt efter arbetskraft i b.la. Ryssland så säg inte att jag är fräck. Kolla demografiska studier av Sverige och Europa så vet man att ett tjugotal länder i Europa kommer ha en minskande befolkning till 2050. Italien har redan en alarmerande låg nativitet.
Gunilla T
22-09-2010, 16:14
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 22:48)  `Jag har kontakter inom soc ,hur många invandrare tror du lever på bidrag i dag ?mer än du tror.Bättre att se till att få dom i jobb om det finns jobb istället för att bara förvara dom inte rätt alls?för vår ungdomsarbetslöshet är ju stor också eller hur,vem ska ha jobben ? Om nu någon som arbetar inom socialtjänsten har det dåliga omdömet att sladdra till utomstående och bryta mot tystnadsplikten så borde du iaf ha förstånd att inte skriva det du skrivit.
CITAT (Gunilla T @ 22-09-2010, 17:14)  Om nu någon som arbetar inom socialtjänsten har det dåliga omdömet att sladdra till utomstående och bryta mot tystnadsplikten så borde du iaf ha förstånd att inte skriva det du skrivit. Nej enskilda fall skall myndigheter inte diskutera, varken privat eller i media. FK får skärpa sig när det gäller det. Myndigheter skall aldrig diskutera enskilda fall utanför myndigheten. Då kommer bara spekulationerna igång.
herkules
22-09-2010, 16:55
jag tänker om alla partier kommer överens och stänger ute sd, hur är det då med demokratin, en herrejösses massa folk har ju röstat på dem? skiter politikerna de människorna på näsan? inget ovanligt iofs men ändå.
Huggorm
22-09-2010, 17:06
CITAT (herkules @ 22-09-2010, 17:55)  jag tänker om alla partier kommer överens och stänger ute sd, hur är det då med demokratin, en herrejösses massa folk har ju röstat på dem? skiter politikerna de människorna på näsan? inget ovanligt iofs men ändå. Vilket kommer att leda till att SD blir ännu mera martyrer, och ännu fler kommer rösta på dom. Nej, talmannen hade nog rätt när han sa att partierna blir tvungna att samarbeta med SD liksom man blev tvungen att samarbeta med ny Demokrati
bergvallmo
22-09-2010, 17:36
Någon som missat Sverigedemokrat gör bort sig http://www.youtube.com/watch?v=vwgR792Jkx4
CITAT (herkules @ 22-09-2010, 17:55)  jag tänker om alla partier kommer överens och stänger ute sd, hur är det då med demokratin, en herrejösses massa folk har ju röstat på dem? skiter politikerna de människorna på näsan? inget ovanligt iofs men ändå. Själv litar jag fullständigt på att de andra partierna inte vill samarbeta med SD. Det är en förutsättning när jag skall välja. Alltså får ngn av de andra en röst av mig helt i demokratisk ordning.
Piccante
22-09-2010, 18:00
CITAT (herkules @ 22-09-2010, 17:55)  jag tänker om alla partier kommer överens och stänger ute sd, hur är det då med demokratin, en herrejösses massa folk har ju röstat på dem? skiter politikerna de människorna på näsan? inget ovanligt iofs men ändå. Men så är det ju i en demokrati. Man samarbetar bara med dom man känner att man kan samarbeta med. Det är inget tvång att föra en dialog med andra bara för att de finns. Hela alliansen har frusit ute vänsterpartiet i fyra år, de gnäller inte för det utan accepterar att den majoritet som finns klarar sig utmärkt utan stöd från V.
Red Top
22-09-2010, 18:00
CITAT (bergvallmo @ 22-09-2010, 18:36)  Någon som missat Sverigedemokrat gör bort sig http://www.youtube.com/watch?v=vwgR792Jkx4Jo, MrMurphy lade in den häromdagen i tråden är du nöjd med valet.: CITAT (MrMurphy @ 20-09-2010, 23:07)  Herrejisses! Ett smakprov på en brilliant hjärna i SD. <a href="http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI&feature=youtube_gdata_player" target="_blank" rel="nofollow"> </a> http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI...be_gdata_player  Vet att jag borde gråta men detta är bara för mycket. Här ett av mina inlägg i den tråden. Killen i videon finns faktiskt på riktigt. CITAT (Red Top @ 21-09-2010, 20:04)  Han, Levi Klausen, står åtminstone som förstanamn för SD till kommunfullmäktige i Filipstad. Och på tolfte plats till LandstingsfullmäktigeHan uppträder som sångare/artist under namnet Klausen oxå: Idas sommarvisaLyssna och njut. Eller.....
herkules
23-09-2010, 06:57
precis vad jag skrev i någon annan tråd; sd består mest av gamla borgare:
Cirka 1 000 Moderatpolitiker hade i går kväll svart på frågan om alliansen borde samarbeta med Sverigedemokraterna i riksdagen. 14 procent av de svarande anser det. Motsvarande siffra i de andra allianspartierna: * Kristdemokraterna: 4 procent. * Centerpartiet: 7 procent. * Folkpartiet: 7 procent. Moderaternas partisekreterare Per Schlingmann vägrade i går kommentera siffrorna. - Han har ingenting att säga förrän valresultatet är klart, konstaterar Moderaternas pressekreterare Evin Khaffaf.
Som Expressen i går kunde berätta har flera av Sverigedemokraternas toppolitiker bakgrund i just allianspartierna. Bland SD:s riksdagsledamöter finns hela sju som tidigare varit aktiva inom Moderaterna. Ytterligare sex har bakgrund i andra allianspartier, visar Expressens kartläggning. Moderaternas taktik nu är att utnyttja personkopplingar till dessa. På så sätt kan alliansen närma sig SD inofficiellt inför framtida osäkra beslut i riksdagen
Gossen Ruda
23-09-2010, 07:04
Kloka tankar från GP:s ledare.
Ja det var en bra ledare. Kan inte vänta på att få in SD i debatterna. Skall bli kul att höra vad de har för tankar om andra frågor och speciellt invandringsfrågorna blir intressanta att följa.
Red Top
23-09-2010, 09:14
CITAT (Anma @ 23-09-2010, 01:28)  Kloka ord från en klok man.
Huggorm
23-09-2010, 09:23
Och nu börjar det komma rapporter om hur valförrättningarna runt om i landet tabbat sig och sorterat röster fel och därmed gjort dom ogiltiga. Detta tillsammans med det som vi hört om tidigare, med partirepresentanter som följer med in i vallokalen och "hjälper" folk att rösta gör att jag börjar undra om hela valsystemet bör göras om. Steg ett är att införa något slags kompetenskrav för de som hanterar röstningen, och steg två är att utrusta varje vallokal med vakter som håller reda på att röstningen går rätt till, att ingen fifflar med bordet där man tar valsedlar och att ingen "hjälper" folk att rösta.
andersen
23-09-2010, 09:54
CITAT (Huggorm @ 23-09-2010, 10:23)  Och nu börjar det komma rapporter om hur valförrättningarna runt om i landet tabbat sig och sorterat röster fel och därmed gjort dom ogiltiga. Detta tillsammans med det som vi hört om tidigare, med partirepresentanter som följer med in i vallokalen och "hjälper" folk att rösta gör att jag börjar undra om hela valsystemet bör göras om. Steg ett är att införa något slags kompetenskrav för de som hanterar röstningen, och steg två är att utrusta varje vallokal med vakter som håller reda på att röstningen går rätt till, att ingen fifflar med bordet där man tar valsedlar och att ingen "hjälper" folk att rösta. Utbildning av valfunktionärer är inget nytt, eller tror du att dom är outbildade? ang hjälper folk så finns det regler för hur man hjälper handikappade. att det sedan händer någon gång att det blir fel vid röstning är väll inte så konstigt det är ju miljoner människor som röstar, så nej systemet behöver inte göras om, därimot om man hadde förbjudigt rasistiska partier så som jag har skrivit förut om här på forumet, så hadde det varit mera demokratiskt än att ha ett odemokratiskt parti som skall vara med och fatta beslut i vår riksdag. Det är inte demokrati att ha ett parti som kränker en stor del av våran befolkning, och vad jag har läst mej till på forumet här under valtiden och är förbannad över att även bland odlas debbatörer så finns det dom som stödjer rasisterna,att man har andra politiska värderingar än vad jag har som är vänstermänniska det förstår jag, men inte att man har rasistiska värderingar det skall bekämpas, och borde vara förbjudet enl grundlag.
Huggorm
23-09-2010, 10:01
CITAT (andersen @ 23-09-2010, 10:54)  Utbildning av valfunktionärer är inget nytt, eller tror du att dom är outbildade? ang hjälper folk så finns det regler för hur man hjälper handikappade. att det sedan händer någon gång att det blir fel vid röstning är väll inte så konstigt det är ju miljoner människor som röstar, så nej systemet behöver inte göras om, därimot om man hadde förbjudigt rasistiska partier så som jag har skrivit förut om här på forumet, så hadde det varit mera demokratiskt än att ha ett odemokratiskt parti som skall vara med och fatta beslut i vår riksdag.
Det är inte demokrati att ha ett parti som kränker en stor del av våran befolkning, och vad jag har läst mej till på forumet här under valtiden och är förbannad över att även bland odlas debbatörer så finns det dom som stödjer rasisterna,att man har andra politiska värderingar än vad jag har som är vänstermänniska det förstår jag, men inte att man har rasistiska värderingar det skall bekämpas, och borde vara förbjudet enl grundlag. Vi har oerhört djupa åsiktsskillnader i vad demokrati innebär. I mina ögon innebär det att var och en får ha sina åsikter, även om de inte överensstämmer med normen. Tänk ett steg till, om man förbjöd SD, hur skulle deras väljare samt andra demokratifantaster reagera? Och vilket skulle bli nästa parti att förbjudas? Nej, det är inte en utveckling som jag vill se i Sverige. Om folk har obekväma åsikter bör man försöka bota sjukdomen, inte symptomen. Man får aldrig bort främlingsfientligheten genom att förbjuda den.
Gossen Ruda
23-09-2010, 10:15
CITAT (Huggorm @ 23-09-2010, 11:01)  Vi har oerhört djupa åsiktsskillnader i vad demokrati innebär. I mina ögon innebär det att var och en får ha sina åsikter, även om de inte överensstämmer med normen. Tänk ett steg till, om man förbjöd SD, hur skulle deras väljare samt andra demokratifantaster reagera? Och vilket skulle bli nästa parti att förbjudas? Nej, det är inte en utveckling som jag vill se i Sverige. Om folk har obekväma åsikter bör man försöka bota sjukdomen, inte symptomen. Man får aldrig bort främlingsfientligheten genom att förbjuda den. Håller med till 110 %. En grundläggande rättighet i en demokrati är att fritt få framföra sina åsikter. I en diktatur är det dock regel, en del vill kanske ha en skendemokrati av öststatsmodell där man hamnar i Sibirien om man har fel åsikter. Cencur är skit.
andersen
23-09-2010, 10:28
CITAT (Huggorm @ 23-09-2010, 11:01)  Vi har oerhört djupa åsiktsskillnader i vad demokrati innebär. I mina ögon innebär det att var och en får ha sina åsikter, även om de inte överensstämmer med normen. Tänk ett steg till, om man förbjöd SD, hur skulle deras väljare samt andra demokratifantaster reagera? Och vilket skulle bli nästa parti att förbjudas? Nej, det är inte en utveckling som jag vill se i Sverige. Om folk har obekväma åsikter bör man försöka bota sjukdomen, inte symptomen. Man får aldrig bort främlingsfientligheten genom att förbjuda den. Svenska FN-förbundet kräver att rasistiska organisationer skall förbjudas, och då hadde med största sanolikheten SD varit förbjudet... fn- förbundetPå Svenska... Svenska fn-förbundet
Huggorm
23-09-2010, 10:32
CITAT (andersen @ 23-09-2010, 11:28)  Svenska FN-förbundet kräver att rasistiska organisationer skall förbjudas, och då hadde med största sanolikheten SD varit förbjudet... fn- förbundetJag skulle tro rasismen överlever FN med ganska ordentlig marginal...
andersen
23-09-2010, 10:34
CITAT (Huggorm @ 23-09-2010, 11:32)  Jag skulle tro rasismen överlever FN med ganska ordentlig marginal... Det kan du tippa ,men Sverige har skrivit på, då skall vi efterleva avtalet!!!
ängsvädd
23-09-2010, 10:37
CITAT (Gossen Ruda @ 23-09-2010, 11:15)  Håller med till 110 %. En grundläggande rättighet i en demokrati är att fritt få framföra sina åsikter. I en diktatur är det dock regel, en del vill kanske ha en skendemokrati av öststatsmodell där man hamnar i Sibirien om man har fel åsikter. Cencur är skit. Sagt av den som uppmanar vissa andra medlemmar att starta färre trådar - är inte det censur? Sorry kunde inte låta bli.
herkules
23-09-2010, 10:45
CITAT (ängsvädd @ 23-09-2010, 11:37)  Sagt av den som uppmanar vissa andra medlemmar att starta färre trådar - är inte det censur? Sorry kunde inte låta bli. touché som flickan sa ....
Huggorm
23-09-2010, 10:57
CITAT (ängsvädd @ 23-09-2010, 11:37)  Sagt av den som uppmanar vissa andra medlemmar att starta färre trådar - är inte det censur? Sorry kunde inte låta bli. Är det inte en viss skillnad mellan vårt lands styrelseskick och ett litet diskussionsforum på internet?
Gossen Ruda
23-09-2010, 11:09
Framför allt är det stor skillnad mellan att råda en medlem att begränsa sitt skrivande mot att förbjuda en grupp personer att överhuvudtaget få yttra sig. Jag har aldrig sagt att solis skulle sluta skriva eller yrka på något förbud. Hur skulle det vara om ni höll ordning på sakerna? CITAT (andersen @ 23-09-2010, 11:28)  Svenska FN-förbundet kräver att rasistiska organisationer skall förbjudas, och då hadde med största sanolikheten SD varit förbjudet... fn- förbundetPå Svenska... Svenska fn-förbundetOch? Vad är svenska fn-förbundet? En kommunistisk kamporganisation?  Det är väl lätt för en liten organisation att kräva en massa. Sen har vi gränsdragningen mellan godkända och icke godkända organistioner och om vi skall ha likadana gränser åt vänsterhållet?
andersen
23-09-2010, 11:18
CITAT (Gossen Ruda @ 23-09-2010, 12:09)  Framför allt är det stor skillnad mellan att råda en medlem att begränsa sitt skrivande mot att förbjuda en grupp personer att överhuvudtaget få yttra sig. Jag har aldrig sagt att solis skulle sluta skriva eller yrka på något förbud. Hur skulle det vara om ni höll ordning på sakerna? Och? Vad är svenska fn-förbundet? En kommunistisk kamporganisation?  Det är väl lätt för en liten organisation att kräva en massa. Sen har vi gränsdragningen mellan godkända och icke godkända organistioner och om vi skall ha likadana gränser åt vänsterhållet? Finns det rasistiska vänsterpartier? Svenska FN- förbundet är enl dom själva.... Historia
Huggorm
23-09-2010, 11:20
CITAT (andersen @ 23-09-2010, 12:18)  Finns det rasistiska vänsterpartier? Naturligtvis finns det rasistiska vänsterpartister. Dom finns inom alla partier, det är inget som SD har ensamrätt på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|