Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Aqvakul
CITAT (Törnsångare @ 28-03-2011, 19:52) *
Har följt tråden ett tag och läst alla inlägg här mer eller mindre noggrant.

Jag tror att Juholt är precis vad socialdemokraterna behöver. Rapp i käften, glimten i ögat och med en stor portion humor. Skönt att höra att han fokuserade på solidaritet och barnfattigdom i sitt tal. Visst är det ett samhälleligt problem (mer än bara ett föräldraproblem) att svenska barn lever i fattigdom, att det förekommer i ett så rikt land som vårt är nedslående.

Att höra detta mantra om valfrihet gör mig vansinnig. Vad är valfrihet och för vem? Det låter så bra och lockande, vem vill inte vara fri att välja? Men vilka kan egentligen välja?

Nä, fram för solidaritet, vi har alldeles för länge blivit matade med "valfrihet", "individuell", "det ska löna sig att arbeta" (när har det inte gjort det?) och "bidragsfuskare". Nu får det vara nog!

bravo.gif
pejori

Jag tror att Juholt är precis vad socialdemokraterna behöver. Rapp i käften, glimten i ögat och med en stor portion humor. Skönt att höra att han fokuserade på solidaritet och barnfattigdom i sitt tal. Visst är det ett samhälleligt problem (mer än bara ett föräldraproblem) att svenska barn lever i fattigdom, att det förekommer i ett så rikt land som vårt är nedslående.

Att höra detta mantra om valfrihet gör mig vansinnig. Vad är valfrihet och för vem? Det låter så bra och lockande, vem vill inte vara fri att välja? Men vilka kan egentligen välja?

Nä, fram för solidaritet, vi har alldeles för länge blivit matade med "valfrihet", "individuell", "det ska löna sig att arbeta" (när har det inte gjort det?) och "bidragsfuskare". Nu får det vara nog!

Bra skrivet. bravo.gif
Blomstertanten

tummenupp.gif
Gita
CITAT (AndersKbg @ 28-03-2011, 17:07) *
Äpplet faller inte långt ifrån trädet. Trodde att han blivit ihop med Sahlin men så var icke fallet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12796883.ab

Han kommer inte att få det lätt, det kan man nog vara ganska säker på.
Gita
Cacki
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 20:11) *
Han kommer inte att få det lätt, det kan man nog vara ganska säker på.
Gita

Ja, fast nu är det ju inte han som gjort något olagligt. Har inte det en viss betydelse? Är grannens fru ockå kriminell för att hennes man misshandlar henne?
Red Top

bravo.gif bravo.gif bravo.gif

Mycket klokt skrivet!
*Stintan*

bravo.gif det där tål att citeras en gång till!
Gita

Rapp käft och yviga tal räcker inte långt, om det inte gäller underhållning förstås, som ledare för vårt näst största parti måste han nog ganska omgående börja leverera också.
Gita
Cacki
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 20:21) *
Rapp käft och yviga tal räcker inte långt, om det inte gäller underhållning förstås, som ledare för vårt näst största parti måste han nog ganska omgående börja leverera också.
Gita

Jag förstår inte varför du är så ivrig. Vill du att han ska skynda sej att sopa Freddan av tronen eller?
Red Top
CITAT (AndersKbg @ 28-03-2011, 17:07) *
Äpplet faller inte långt ifrån trädet. Trodde att han blivit ihop med Sahlin men så var icke fallet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12796883.ab

Mona Sahlin har aldrig begått något brott. Har därför aldrig heller avtjänat något straff för ett begånget brott.

Om nu du och en del andra finner nöje i att sparka på folk som redan ligger. Gör det då trovärdigt. Det där var bara oerhört plumpt.

Rätt typiskt för högerfalangen att alltid kasta ur sig grundlösa påståenden. Ni har förståsl inga riktigt konkreta argument att komma med.

Det är det vanligaste sättet att försöka dölja sin egen bristande kompetens. Gäller så väl politiska partier, som undermåliga chefer och andra "små" människor.
Gita
CITAT (Cacki @ 28-03-2011, 20:16) *
Ja, fast nu är det ju inte han som gjort något olagligt. Har inte det en viss betydelse? Är grannens fru ockå kriminell för att hennes man misshandlar henne?

Har jag påstått något sådant? Tycker bara att det är en något olycklig start att få dessa rubriker i Aftonbladet, det gör säkerligen inte hans uppgift lättare.
Gita
Cacki
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 20:32) *
Har jag påstått något sådant? Tycker bara att det är en något olycklig start att få dessa rubriker i Aftonbladet, det gör säkerligen inte hans uppgift lättare.
Gita

Har svårt att tro att du tycker att det var en speciellt olycklig start, snarare tvärt om. Skadeglädje ska ju vara den enda sanna glädjen, så gör dej inte till.
gnon49
Läste chatten med C.Jämtin. Gillade faktiskt många av hennes svar. Skilde sig inte mycket från nuvarande regerings ståndpunkt i många frågor. Verkar nästan som vi har ett enda stort parti i Sverige där bara en del samhällsfrågor skiljer. Alla partier verkar se till sin överlevnad genom att trängas i mittfåran. Hoppas valrörelsen skiljer ut partierna ordentligt annars blir det allt en tråkig valrörelse 2014. En rejäl fajt om väljarnas gunst är att föredra.
Cacki
CITAT (gnon49 @ 28-03-2011, 20:37) *
Läste chatten med C.Jämtin. Gillade faktiskt många av hennes svar. Skilde sig inte mycket från nuvarande regerings ståndpunkt i många frågor. Verkar nästan som vi har ett enda stort parti i Sverige där bara en del samhällsfrågor skiljer. Alla partier verkar se till sin överlevnad genom att trängas i mittfåran. Hoppas valrörelsen skiljer ut partierna ordentligt annars blir det allt en tråkig valrörelse 2014. En rejäl fajt om väljarnas gunst är att föredra.

tummenupp.gif
Gita
CITAT (Cacki @ 28-03-2011, 20:37) *
Har svårt att tro att du tycker att det var en speciellt olycklig start, snarare tvärt om. Skadeglädje ska ju vara den enda sanna glädjen, så gör dej inte till.

Olycklig för honom, givetvis.Det finns väl inget som helst skäl varför det skulle vara olyckligt för mig.
Gör dig inte till.
Gita
Red Top
CITAT (Cacki @ 28-03-2011, 20:37) *

CITAT (Gita @ 28-03-2011, 20:43) *
Olycklig för honom, givetvis.Det finns väl inget som helst skäl varför det skulle vara olyckligt för mig.
Gör dig inte till.
Gita

Läser du överhuvudtaget vad andra skriver? Eller har de små grå slutat fungera. confused.gif
Törnsångare
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 20:21) *
Gita

Jo, jag tror faktiskt att det räcker ganska långt om det finns substans bakom. Var det inte folkkäre Tage Erlander som drog roliga historier på bredaste värmländska? Dessutom torde väl ett av de starkaste vapnen mot ignorans och tyranni vara humor (Hasse&Tage - sannolikhetsmonologen, Chaplin - Diktatorn, Mel Brooks - The Producers, Det våras för scheriffen m.fl.) Det finns väl ingenting som är så tilltalande och samtidigt avklädande (för vissa) som ett gott skratt!

Bäva månde alla torrbollar flirting.gif
Gita
CITAT (Red Top @ 28-03-2011, 20:51) *
Läser du överhuvudtaget vad andra skriver? Eller har de små grå slutat fungera. confused.gif

Och vad är det du inte förstår? Kanske är det nåt med dina små grå......,
Klart att jag (precis vad jag skrev) tycker att det var en olycklig start. För honom.
Gita
Huggorm
Enligt aktuellt hade Juholt glömt informera valberedningen om detta skelett i garderoben rolleyes.gif
Gita
CITAT (Törnsångare @ 28-03-2011, 21:01) *
Jo, jag tror faktiskt att det räcker ganska långt om det finns substans bakom. Var det inte folkkäre Tage Erlander som drog roliga historier på bredaste värmländska? Dessutom torde väl ett av de starkaste vapnen mot ignorans och tyranni vara humor (Hasse&Tage - sannolikhetsmonologen, Chaplin - Diktatorn, Mel Brooks - The Producers, Det våras för scheriffen m.fl.) Det finns väl ingenting som är så tilltalande och samtidigt avklädande (för vissa) som ett gott skratt!

Bäva månde alla torrbollar flirting.gif

Det är väl när det gäller där med substansen (leveransen) som det återstår att se.
Gita
Gita
CITAT (Huggorm @ 28-03-2011, 21:09) *
Enligt aktuellt hade Juholt glömt informera valberedningen om detta skelett i garderoben rolleyes.gif

Det var väl ändå inte särskilt smart att "glömma" det. Inte ökar det trovärdigheten och inte lär det minska den interna kritik som ju inte är helt obetydlig.
gita
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 28-03-2011, 21:09) *

Det är väl för sjutton inte hans skelett och dessutom bor han ju inte ens ihop med tanten så vad det ska i hans garderob att göra fattar jag inte.
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 21:16) *
Det var väl ändå inte särskilt smart att "glömma" det. Inte ökar det trovärdigheten och inte lär det minska den interna kritik som ju inte är helt obetydlig.
gita

Önskedrömmar? Vad hans särbo hittat på för dumheter lär knappast ha någon betydelse, det är inte hon som är partiledare. Högern tycks gilla att rota i soptunnorna.
Aqvakul
gita

Han kan väl inte ta ansvar för vad hans sambo gjort innan de träffats?
*Stintan*
gita

Men det gör väl inte dig något för du har ju ändå inte tänkt rösta på sossarna.
Anma
CITAT (Aqvakul @ 28-03-2011, 21:20) *
Han kan väl inte ta ansvar för vad hans sambo gjort innan de träffats?

Rättelse. De hade precis börjat träffas och Juholt bad henne att ta fullt ansvar. Dessutom bor de inte i hop.
Allt enligt tidningarna, alltså.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2011, 21:19) *
Önskedrömmar? Vad hans särbo hittat på för dumheter lär knappast ha någon betydelse, det är inte hon som är partiledare. Högern tycks gilla att rota i soptunnorna.

Fast det var ju socialdemokratiska Aftonbladet som rotade och publicerade.
Gita
Törnsångare
Angående Juholts flickvän. Hon har sonat sitt brott och därmed räcker det. Eller...?

Jag vill minnas att alliansens första regeringsperiod 2006 var kantad med skandaler i stort och smått. Chilòs (kulturministern) licensfusk och Borelius (handelsminister) svarta arbetskraft. Det är nog bra att vara ödmjuk och inse att alla kan göra fel oavsett partitillhörighet.

Aqvakul
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 21:25) *
Gita

Det är ju vad kvällstidningar sysslar med.. heder åt dem att de inte tar politisk hänsyn.

Men frågan kvarstår: Vad tillför detta debatten om Håkans lämplighet som partiledare?
Biggan_
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 21:25) *
Gita

Det var det inte! Det var DI som rotade fram det!
*Stintan*
Var det? Jag trodde det var expressen det länkades till.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 28-03-2011, 21:21) *
Men det gör väl inte dig något för du har ju ändå inte tänkt rösta på sossarna.

Man får alltså enligt dig inte diskutera eller kritisera ett politiskt parti som man inte tänker rösta på. och gäller det i så fall dig själv också
Gita
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 28-03-2011, 21:31) *
Var det? Jag trodde det var expressen det länkades till.

Läs här
Gita
CITAT (Törnsångare @ 28-03-2011, 21:29) *
Angående Juholts flickvän. Hon har sonat sitt brott och därmed räcker det. Eller...?

Jag vill minnas att alliansens första regeringsperiod 2006 var kantad med skandaler i stort och smått. Chilòs (kulturministern) licensfusk och Borelius (handelsminister) svarta arbetskraft. Det är nog bra att vara ödmjuk och inse att alla kan göra fel oavsett partitillhörighet.

Fast dina exempel fick ju snabbt lämna sina poster, vilket jag tycker var svagt av Reinfeldt att han inte försvarade sina ministrar.
När det gäller Juholt så är han naturligtvis inte ansvarig för vad någon annan gjort, hans misstag är väl (om det är sant) att han inte informerade valberedningen. För han måste väl ändå kunnat förstå att detta skulle bli en godbit för media.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 21:40) *
Fast dina exempel fick ju snabbt lämna sina poster, vilket jag tycker var svagt av Reinfeldt att han inte försvarade sina ministrar.
När det gäller Juholt så är han naturligtvis inte ansvarig för vad någon annan gjort, hans misstag är väl (om det är sant) att han inte informerade valberedningen. För han måste väl ändå kunnat förstå att detta skulle bli en godbit för media.
Gita

Men han försvarade ju den där sexköparen. Till en början i alla fall.
*Stintan*
CITAT (Biggan_ @ 28-03-2011, 21:33) *

Det var ju det jag menade flirting.gif
Gita
CITAT (Biggan_ @ 28-03-2011, 21:33) *

Eller här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12796883.ab
Gita
netha
Jag tycker att det är enbart löjligt att kvällstidningarna drar fram detta.
Inte fasen har Juholt nån skuld i det och inte hade han heller nån plikt att börja redovisa sin särbos ev lik i garderoben ... som ju inte ens är lik. Hon har erkänt och sonat sitt brott ... so what?

Värre då med Reinfeldts alla fifflande ministrar som han tvingades sparka. Huvva ... nyhetstorka verkar det vara. thumbdown.gif
gnon49
Skeletten i politikers garderober är alltid större än dom "vanligt" folk har. Det är inte fråga om rätt eller fel. En politiker granskas intill fjärde led och även hans omgivning o nära o kära. Rättvist? Nej, men så är det och det vet politikerna. Man måste städa ur garderoben både en o två gånger så inte murvlarna hittar något. Hade han nämnd särbons dom till valberedningen hade han kanske inte blivit intressant. Men det kunde varit värre om han varit gift med henne, åtminstone utifrån medias synpunkt. Att bli granskad är en politikers öde och det vet h*n.
Gita
CITAT (Anma @ 28-03-2011, 21:41) *
Men han försvarade ju den där sexköparen. Till en början i alla fall.

Vilken sexköpare? Menar du Littorin så är han väl inte dömd och det fanns väl inte tillräckligt för att ens väcka åtal. Eller är det något jag missat helt?
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 21:33) *
Man får alltså enligt dig inte diskutera eller kritisera ett politiskt parti som man inte tänker rösta på. och gäller det i så fall dig själv också
Gita

Har jag sagt det? Förstår bara inte varför du bryr dig så mycket om det socialdemokratiska partiet.
Anma
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 21:49) *
Vilken sexköpare? Menar du Littorin så är han väl inte dömd och det fanns väl inte tillräckligt för att ens väcka åtal. Eller är det något jag missat helt?
Gita

Du menar på allvar att han inte hade avgått om allt varit en lögn?
netha
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 21:49) *
Gita

Littorin togs "med byxorna nere" .... i annat fall hade han så klart anmält AB och utkrävt skadestånd.
Du kan väl ändå inte ens låtsas att du tror att han var oskyldig!?
*Stintan*
Bildt sitter ju kvar trots att han haft svart arbetskraft i hemmet.
gnon49
CITAT (netha @ 28-03-2011, 21:47) *
Jag tycker att det är enbart löjligt att kvällstidningarna drar fram detta.
Inte fasen har Juholt nån skuld i det och inte hade han heller nån plikt att börja redovisa sin särbos ev lik i garderoben ... som ju inte ens är lik. Hon har erkänt och sonat sitt brott ... so what?

Värre då med Reinfeldts alla fifflande ministrar som han tvingades sparka. Huvva ... nyhetstorka verkar det vara. thumbdown.gif

Så du tycker Reinfeldt har skuld till att inte tilltänkta ministrar höll måttet vid en närmare granskning. Juholt kan väl knappast sparka ut sin särbo. Reinfeld kunde i alla l´fall sparka ut olämpliga personer. Har juholt otur får han en "Monastämpel" på sig som är svår att tvätta bort. Givetvis helt fel men i politik finns inget som heter justa regler.
Törnsångare
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 21:40) *
Gita

Kanske lite svårt för att inte säga omöjligt, om man inte vill begå politiskt självmord, att försvara en TVlicensfuskande minister som tillika skulle vara "chef" för svt och sr. Jag tror snarare att du ska vara glad att Reinfeldt inte gjorde politisk harakiri.

Det enda sura i sådana affärer är att kvinnor alltid döms hårdare...
Gita
CITAT (netha @ 28-03-2011, 21:52) *
Littorin togs "med byxorna nere" .... i annat fall hade han så klart anmält AB och utkrävt skadestånd.
Du kan väl ändå inte ens låtsas att du tror att han var oskyldig!?

Och varför blev han inte åtalad och dömd i så fall. Enligt svenskt rättsväsende är alla oskyldiga tills de är dömda, här gäller inte omvänd bevisföring. Tänk om hans egen förklaring, dvs. han var mitt uppe i en uppslitande skiljsmässa och att det viktigaste för honom var att skydda sina barn från stora svarta tidningsrubriker ,är den sanna. Vad som är sanning vet inte jag, men inte du heller. Hur som helst är han inte dömd för något.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 28-03-2011, 22:06) *
Och varför blev han inte åtalad och dömd i så fall. Enligt svenskt rättsväsende är alla oskyldiga tills de är dömda, här gäller inte omvänd bevisföring. Tänk om hans egen förklaring, dvs. han var mitt uppe i en uppslitande skiljsmässa och att det viktigaste för honom var att skydda sina barn från stora svarta tidningsrubriker ,är den sanna. Vad som är sanning vet inte jag, men inte du heller. Hur som helst är han inte dömd för något.
Gita

Enligt svenskt lag är också en fullgjord straff sonad.
netha
CITAT (gnon49 @ 28-03-2011, 21:58) *
Så du tycker Reinfeldt har skuld till att inte tilltänkta ministrar höll måttet vid en närmare granskning. Juholt kan väl knappast sparka ut sin särbo. Reinfeld kunde i alla l´fall sparka ut olämpliga personer. Har juholt otur får han en "Monastämpel" på sig som är svår att tvätta bort. Givetvis helt fel men i politik finns inget som heter justa regler.

Tänk efter lite nu innan du skriver!!!!

Reinfeldts plikt var att se till att få trovärdiga icke skattefifflande osv ministrar.

Juholts särbo är inte minister ... inte ens riksdagsledamot ... hon är CIVIL
Huggorm
Jag tycker han börjar bli ganska tjatig med sina mustschskämt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon