|
Full version: Dagens Citat
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46
Blomstertanten
08-12-2006, 20:08
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans Groucho Marx
Gud kommer att förlåta mig. Det är ju hans yrke (Heinrich Heine)
Lögn är lögn, hur mycket man än lindar in den i diverse förklaringar.
Sie Valehtelet
Utför inte handlingar som du måste dölja bakom ursäkter. Arabiskt ordspråk
man kan inte lita på sina känslor, ändå är det känslorna som kan ge dig de största sanningarna.
evelina
09-12-2006, 08:10
"Skjut inte upp till i morgon det du kan skjuta upp idag."
Wernher von Braun
noch einmal Preussen
09-12-2006, 09:25
"Utan en folkarmé har folket ingenting" Mao Zedong
Det kostar mer att hämnas oförrätter än att svälja dem. Thomas Wilson
Den största källan till njutning är omväxling (Samuel Johnson)
Det finns ingen väg till lycka eller sorg - den finns i ditt inre Kinesiskt ordspråk
Det finns knappast någon större besvikelse än den du känner när du med stor glädje i hjärtat kommer till likgiltiga människor (Christian Morgenstern)
En dag kommer vi kanske att minnas även denna förtvivlan med glädje (Vergilius)
Han sa att det var konstgjord andning men nu märker jag att jag skall ha barn med honom Nöjet är övergående, ställningen skrattretande och omkostnaden alldeles för hög
Sex är det som tar minst tid av allt här i världen och ändå ställer det till med mest besvär
Man älskar bara det man inte äger helt (Marcel Proust)
herkules
09-12-2006, 14:13
Den vassaste tungan är sällan den visaste Okänd
Avstånd är källan till längtan, drömmarnas mål - och ofta orsaken till förtvivlan (Anita Daniel)
Eva i Skåne
09-12-2006, 16:07
Envar har sin fulla frihet, så länge han inte använder den.
Helge Krog
Att erkänna ett misstag är att tillstå att man blivit klokare. Johann Kaspar Lavater
När kvinnan älskar förlåter hon oss allt, när hon inte älskar förlåter hon oss ingenting - inte ens våra dygder (Honorè de Balzac)
Vänskapen är en träning för själen som kvinnan inte övar (Joseph Kessel)
Du kan misslyckas många gånger men är inte misslyckad förrän du börjar skylla på andra.
Olaus Petri
Livet är en sexuellt överförd åkomma och dess dödlighet är 100 procent ( R.D. Laing)
När man upphört att längta börjar döden (Christian Haumark)
Biggan_
10-12-2006, 14:08
Och varje sjuttiofemma, som en människa dricker ur är en dröm om en bättre värld som hon sedan pissar ut!!
Nationalteatern, "Sent en lördag kväll"
evelina
11-12-2006, 07:42
Julkort är straffet man får varje år för att man inte skrev de brev man borde under året
Ukjent Ordtak
Så gott om kärlek och godhet är det inte här i världen, att man har rätt att slösa bort något av dem på inbillade väsen. Friedrich Nietzsche
Binas julafton är på tjugondag Knut, för då är julen för bi.
Julen är helt obegriplig. Jag vet fortfarande inte om det firas för att högtidligthålla Jultomtens eller Kalle Ankas födelsedag. Christiaan Vos
Blomstertanten
12-12-2006, 08:48
Vilken idiot som helst kan göra en pilspets men bara Gud kan göra en sötpotatis Växtgeografen George F. Carter Hittade citatet i Thor Heyerdahls bok Påskön , en gåta som fått svar.
CITAT (Betty @ 12-12-2006, 07:26) Julen är helt obegriplig. Jag vet fortfarande inte om det firas för att högtidligthålla Jultomtens eller Kalle Ankas födelsedag. Christiaan Vos 
evelina
12-12-2006, 21:03
"För mycket av det goda är underbart."
Mae West
Piccante
12-12-2006, 21:11
CITAT (Birgitta P @ 10-12-2006, 14:08) Och varje sjuttiofemma, som en människa dricker ur är en dröm om en bättre värld som hon sedan pissar ut!!
Nationalteatern, "Sent en lördag kväll" Den texten har jag fastnat för oxå! Fritt ur minnet kanske citerar fel: ...det är ju vad vi alla vill som super tills vi dör bygga nå´t tillsammans som ingen j*vel förstörfortsättningen på samma låt (Ulf Dageby 1980).
evelina
13-12-2006, 07:31
"Förlorar du en timme på morgonen, kommer du att leta efter den hela dagen."
Richard Whately
Hjärtat har sina skäl som förnuftet inte fattar (Blaise Pasca)
"Den som vet mycket om andra kan vara lärd, men den som förstår sig på sig själv är klokare. Den som styr andra kan vara mäktig, men den som förmår styra sig själv är ännu mäktigare." lao tsu
Eva i Skåne
13-12-2006, 11:30
Det är bara idioter som aldrig ändrar sig
Georges Pompidou
Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något - det är kunskap. Konfucius
Att lura en man är ingen konst, men den kvinna som lurar en kvinna har sannerligen anlag.
Dans är ett lodrätt uttryck för ett vågrätt begär
Förlåtelse är den doft violen sprider på klacken som krossar den (Ralph Waldo Emerson)
Eva i Skåne
13-12-2006, 13:09
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 12:57) Förlåtelse är den doft violen sprider på klacken som krossar den (Ralph Waldo Emerson)
Måtte ingen människa vara så undergiven och självutplånande att man t o m förlåter den som krossar en. Violer luktar inte särskilt gott  Jag tror förr det är en doft av skräck dom utsöndrar
CITAT (Eva i Skåne @ 13-12-2006, 13:09) CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 12:57) Förlåtelse är den doft violen sprider på klacken som krossar den (Ralph Waldo Emerson)
Måtte ingen människa vara så undergiven och självutplånande att man t o m förlåter den som krossar en. Violer luktar inte särskilt gott  Jag tror förr det är en doft av skräck dom utsöndrar Det finns doftvioler
Jag tycker inte sex är någon bra anledning att gifta sig. Jag menar, om man bara behöver lite mjölk, varför köpa en hel ko (Brigitte Nielsen)
evelina
14-12-2006, 07:47
"Kärlekens motsats är inte hat, utan likgiltighet."
-Elie Wiesel
Karlar som inte gör närmanden till kvinnor löper risken att falla offer för kvinnor som gör närmanden till dem (Walter Bagehot)
Det är nog säkrast att misstänka det mesta här i världen
herkules
14-12-2006, 09:02
CITAT (Reserv @ 14-12-2006, 07:20) Jag tycker inte sex är någon bra anledning att gifta sig. Jag menar, om man bara behöver lite mjölk, varför köpa en hel ko (Brigitte Nielsen)
huvudet på spiken där!
Takt är att veta hur långt man kan gå för långt. Jean Cocteau (1889-1963)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|