|
Full version: Dagens Citat
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46
gammelnalle
10-06-2004, 23:07
Dagens Citat 11 juni
· Ett geni gör inga misstag. De fel han gör blir portaler till nya upptäckter.
James Joyce
*Felix matte*
11-06-2004, 06:28
Lust och glädje är tyngdlösa, men kan sätta stora krafter i rörelse.
gammelnalle
12-06-2004, 06:06
Dagens Citat 12 Juni
Det finns ingen lättare börda än stora möjligheter.
Charles M Schultz
Seriefiguren "Snobben" (Snoopy) ´ s skapare
vi tar ett par "icke känd upphovsman" när vi ändå är igång...
Livet är som en golfboll... först ger oss livet några hårda slag och sedan hamnar man i ett hål i marken.
Även ett långt liv är kort.
*Felix matte*
12-06-2004, 06:36
Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner.
CITAT (gammelnalle @ 12-06-2004, 07:06) Även ett långt liv är kort. Eller...Var glad medan du lever för du är död så länge.Skottland
gammelnalle
13-06-2004, 19:22
Dagens Citat 13 juni: Val till EU-parlamentet
Ett passivt samhälle är lätt att hantera.
anonym
gammelnalle
14-06-2004, 10:15
Dagens Citat 14 juni
"Varför skulle vi bekymra oss om döden? Livet har ju så många viktiga uppgifter som måste lösas först"
Konfutse "Avund och vrede förkortar livet och bekymmer gör dig gammal i förtid." Syrak ..... hm... undrar just vad prefixet "gammel-" kommer sig av.....
Det här fanns på ett formulär som man lämnar tillsammans med tvätten på ett hotell: Strykes. Strykes ej. Stryk det som ej önskas.
Eva i Skåne
14-06-2004, 11:53
CITAT (Betty @ 14-06-2004, 11:32) Det här fanns på ett formulär som man lämnar tillsammans med tvätten på ett hotell: Strykes. Strykes ej. Stryk det som ej önskas.
gammelnalle
15-06-2004, 06:03
Dagens Citat 15 Juni
"Vi kan inte leda naturen om vi inte samtidigt lyder den" Francis Bacon 1561-1626 inte helt fel ute..... när man IDAG ca 400 år senare i DN kan läsa: DEN ÖVERVÄLDIGANDE DELEN av världens professionella klimatforskare menar i dag att utsläppen av växthusgaser är ett allvarligt hot, som politikerna måste ta på allvar. Margareta Hanssons och hennes medarbetares nya isdata från Dome C ger definitivt inget stöd åt människor som förnekar att utsläpp av växthusgaser påverkar klimatet. - Vi ser att växthusgaser gör något. Resultaten motsäger på intet sätt det, säger hon. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=5...ousRenderType=2PS jag hoppas att länken funkar... (jag och datorer  )
gammelnalle
15-06-2004, 23:09
Dagens Citat 16 Juni
"Levandskonst består främst i att alltid ha behagliga tankar"
Michel De Montaigne
På en affärsmiddag i USA skulle den svenske företagsledaren tacka för trevligt mottagande å sin och sin hustrus vägnar:
"I would like to thank you from the bottom of my heart and my wife wishes to thank you with her bottom as well!" A Cinthio
gammelnalle
17-06-2004, 08:31
********************************************************** Dagens Citat 17 Juni
Det finns ingen högre och viktigare uppgift än att söka göra människor lyckliga. Friedrich von Schiller
gammelnalle
18-06-2004, 08:57
Dagens Citat 18 Juni
Ungdom är en underbar gåva, bara synd att den skall slösas bort på dem som inte är vuxna
George Bernard Shaw
åså tar vi ett par travesteringar på ordspråk/aforismer , dessa är saxade ur DN . NoN Swanberg:
Kärt barn har många vårdnadshavare
I Vasaloppet är bara det norska gutt nog
Även en lögnaktig höna kan finna ett korn av sanning
gammelnalle
19-06-2004, 07:49
"Vofför fick nag ingen namnsdagstårta igår" Gammelnalle Dagens Citat 19 Juni
LYCKA! Åh, det är mycket enkelt! Det är bara god hälsa och dåligt minne! Ernest Hemingway åså ett par Swanbergare : Min psykiater brukar avfärda mig med att han har nog av sina egna problem.
Motzat kunde skriva en menuett på en kafferast, men å andra sidan tog det ju himla lång tid att få fram kaffet på den tiden.
CITAT (gammelnalle @ 19-06-2004, 08:49) "Vofför fick nag ingen namnsdagstårta igår" Gammelnalle Jämrars!  Skulle precis skriva ett försenat grattis men du hann före. Grattis på namnsdagen!!
CITAT (gammelnalle @ 19-06-2004, 08:49) "Vofför fick nag ingen namnsdagstårta igår" Gammelnalle  ojdå står gammelnalle i almanackan
gammelnalle
19-06-2004, 15:15
du måste skaffa glasögon oldwolfie Jag har rest över hela landet och har pratat med de bästa i branschen, och jag försäkra er att datorn är en modefluga som kommer att vara över innan året är slut.
- Utgivare för affärsböcker på bokförlaget Prentice Hall, 1957
gammelnalle
20-06-2004, 04:12
Dagens Citat 20 juni
Hittills har 22 personer officiellt dödats.
TV4 Nyheterna.
Ordföljden kan vara förödande.
CITAT (gammelnalle @ 19-06-2004, 16:15) du måste skaffa glasögon oldwolfie  det har jag redan men ingen bra almanacka  så namnsdagarna går mej förbi
Lassila
20-06-2004, 09:06
CITAT (Lassila @ 20-06-2004, 10:06) oki ser att det va björn som va namnet hihi men de hade jag gissat
*Felix matte*
20-06-2004, 09:38
Vi är alla lappverk av stycken och bitar och av vävnad så olikartad, så illa hopkommen, att varje stycke i varje ögonblick spelar en roll för sig; och det är lika stor olikhet mellan oss och oss själva som mellan oss och andra. Montaigne
Blomstertanten
20-06-2004, 18:32
Gud har inte alltid tid. Därför skapade han mammorna.
"Låt oss medvetet ta en strid mot dem som vill sänka skatten." - Göran Persson (s)
"Staten är den stora illusion, i vilken alla tror sig kunna leva på andras bekostnad." - Fredric Bastiat
gammelnalle
21-06-2004, 09:13
Dagens Citat 21 Juni
Män beundrar gärna duktiga kvinnor- bara de inte är i samma bransch. Sickan Carlsson
Män och kvinnor är åtminstone ense på en punkt: Bägge misstror kvinnor. H.L. Mencken (1880-1936) amerikansk essäist och filosof.
Fniss......kan inte låta bli........kommentaren från nallen om strumpor i en annan länk....... På ren skånska: Smens häst och skomagarens käring går alltid barfytt
"Dieselbilar drar minst bensin." - Aftonbladet
"Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut." - Olof Palme
CITAT "Dieselbilar drar minst bensin." Du anar inte hur rätt du har!
*Felix matte*
22-06-2004, 08:17
Det är inte bara vädret som är ostadigt på midsommarafton.
gammelnalle
22-06-2004, 09:01
CITAT (Felix matte @ 22-06-2004, 09:17) Det är inte bara vädret som är ostadigt på midsommarafton. hittar ingen "upphovsman"... är det möjligen en upphovskvinna ... (som florerar här på odla ???? )
Har suttit och läst igenom ALLA 43 sidor med citat, kloka ord och annat nonsens. Tänkte bidra med min favorit realist Arne Anka.
"Vad ska självinsikter vara bra för om de ändå bara gör en deprimerad?"
Och Louise Boije af Gennäs:
"Alla män är inte idioter, men idioter är ofta män."
Blomstertanten
22-06-2004, 17:07
Dehär de ä äkta norrlänningar dä!!!:)
+15°C: Stockholmarna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar.
+10°C: Göteborgarna försöker förgäves få igång centralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor i trädgården.
+5°C: Malmöbornas bilar vägrar starta. Norrläningar Cruisar i Cab.
0°C Destillerat vatten fryser. Vattnet i Umeå älven blir lite tjockare.
-5°C: Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar sista korven före vintern.
-10°C: Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.
-20C: Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.
-30°C Folk i Gbg håller på att dö av kyla och börjar försvinna från jordens yta. Norrläningar börjar torka tvätt inomhus.
-40°C: Stockholmarna krackelerar i kylan. Norrläningar köar vid korvkiosken.
-50°C Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen. Norrlands-Hemvärn flyttar sin vinter överlevnadskurs till senare i väntan på riktig vinterväder.
-60C: Umeälven fryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.
-70°C Den falska norrläningen flyttar söderut. Norrläningar blir frustrerade eftersom det inte går att äta surströming utomhus. Norrlänska-Hemvärnet drar ut på vinter överlevnadskursen.
-183°C: Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.
-273°C: All atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga till varandra ”Helvet, vad kallt det känns ute idag”.
-300°C Helvetet fryser till is. Norrlänningarna är ensamma.... Hittat på nätet, känner inte till namnet på upphovsmannen, gissar att han "är uppifrån"...
*Felix matte*
22-06-2004, 21:26
Varje dag är som ett pussel.
Du startar i gryningen med att lägga den första biten och innan du går i säng läggs sista på plats.
När du vaknar nästa morgon finner du bitarna utspridda igen och läggandet börjar......
gammelnalle
22-06-2004, 22:31
CITAT (cic @ 22-06-2004, 16:54) Har suttit och läst igenom ALLA 43 sidor med citat, kloka ord och annat nonsens. Tänkte bidra med min favorit realist Arne Anka.
"Vad ska självinsikter vara bra för om de ändå bara gör en deprimerad?"
Och Louise Boije af Gennäs:
"Alla män är inte idioter, men idioter är ofta män." Fy fy fy !!
CITAT (cic @ 22-06-2004, 16:54) Har suttit och läst igenom ALLA 43 sidor med citat, kloka ord och annat nonsens. ---- "Alla män är inte idioter, men idioter är ofta män." Och det kom du fram till genom att läsa dom här sidorna? Nää skojar bara.  Män är ju det go'aste som finns! Kanske lite oförståndiga och förvirrade ibland men då finns ju vi där och kan hjälpa dom på rätt väg igen.
Hans Alfredsson:
Jag mötte en man ifrån pakistan som var otroligt obehaglig. En annan gång mötte jag en från Flen som var ännu obehagligare. Men jag har mött 2 män från Kisa och 3 män från Irak som var jättetrevliga. Så kan det vara.
gammelnalle
23-06-2004, 09:34
Dagens citat 23 juni:
Var adrig rädd för skuggorna. De innebär bara att ett ljus lyser någonstans i närheten. R.E.R.
"Det är aldrig försent att ge upp!" Den evige pessimisten
gammelnalle
24-06-2004, 09:17
Dagens Citat 24 Juni
Ålderdomen är ett högt pris för mognad.
okänd Om vår HERRE verkligen hade menat att människan skulle flyga hade han gjort det lättare för henne att komma till flygplatsen. okänd gör ett tillägg: Hellan (här på odla ) har ett sånt fint citat som jag tyckte var för fin att avhålla er... Lyckan slinker in genom en dörr som man inte visste att man lämnat på glänt.
John Barrymore hoppas du inte misstyckte hellan???
CITAT "Alla män är inte idioter, men idioter är ofta män." Nämen ... kära nån då... Jag är ju en sån där toka som gillar allt möjligt konstigt, är väldans förtjust i män också
Midsommarnattens köld är hård... ...eller hur det nu var?
gammelnalle
24-06-2004, 12:30
CITAT (amaira @ 24-06-2004, 12:51) CITAT "Alla män är inte idioter, men idioter är ofta män." Nämen ... kära nån då... Jag är ju en sån där toka som gillar allt möjligt konstigt, är väldans förtjust i män också  amaira... det där lät ju jättegulligt ända tills (7sekunder ca.) jag erinrade mig om vad du har för referensramar.... fästingar och annat knytt... inte särskilt kul att bli omtyckt TILLSAMMANS med...
gammelnalle
24-06-2004, 20:25
"VAD ÄR EN SVENSK midsommar utan regn? Blott ingenting, så naturligtvis har vi fått vår beskärda del av regnet. http://hem.passagen.se/lovo.gaard/gastbok.htmlefter allt snack om vårt vackra midsommarväder.... upptäckte vid kontroll av länken att den inte går till den midsommarsida som jag trodde..... ber om ursäkt för detta!!! men kontentan var där att det just "bara" regnade jämt på midsommaren..
Är förtjust i VISSA män. Inte de som våldtar, mördar och startar krig.
*Felix matte*
24-06-2004, 20:54
Så länge man ännu kan andas under ett äppelträd efter ett regn, är livet alltjämt värt att leva. Alexander Solsjenitsyn
CITAT (cic @ 24-06-2004, 21:43) Är förtjust i VISSA män. Inte de som våldtar, mördar och startar krig. Du verkar absolut inte ha några fördomar mot män!  Jag tror inte att du tror att det bara är män som startar krig och mördar, men det låter faktiskt PRECIS som om du tror det. Om man ska ta ett exempel: Anna Lind(h) (ok, tolka det som ni vill, jag menade inte att hon tillhörde t.ex. "Hostdemokraterna" utan jag tänker på stavningen av lind) skrev under utlämningen av två svenska medborgare till Egypten, där de senare utsattes för tortyr under vad var det? Två år?
gammelnalle
25-06-2004, 10:57
Dagens Citat 25 juni: MIDSOMMARAFTON
Det finns tre slags män som inte begriper sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
italienskt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|